Σάββατο 4 Μαρτίου 2023

Συνεργασία ελληνικών & ιταλικών κινημάτων στη Ρώμη… [ Ο χαιρετισμός των εργασιών του Συνεδρίου του ιταλικού Κινήματος “Per il Bene Commune” του Δημήτρη Καραμήτσα, εκ μέρους του «Λαϊκού Κινήματος»]


Από το " Λαϊκό Κίνημα " To “Λαϊκό Κίνημα” πήρε μέρος στην Εθνική Συνέλευση ( Συνέδριο ) του ιταλικού κινήματος “ Per il Bene Com...

Δημήτρης Καραμήτσας Δικηγόρος πρόεδρος του «Λαϊκού Κινήματος»,

To “Λαϊκό Κίνημα” πήρε μέρος στην Εθνική Συνέλευση (Συνέδριο) του ιταλικού κινήματος “Per il Bene Commune” (Για το Κοινό Καλό), που πραγματοποιήθηκε στη Ρώμη 11, 12 Φεβρουαρίου 2012.

Στις επαφές και συζητήσεις έγινε ανταλλαγή απόψεων και προτάσεων και αποφασίστηκε μια μόνιμη συνεργασία μεταξύ των δύο Κινημάτων.

Ο χαιρετισμός των εργασιών του Συνεδρίου του ιταλικού Κινήματος “Per il Bene Commune” του Δημήτρη Καραμήτσα, εκ μέρους του «Λαϊκού Κινήματος», έχει ως εξής:

Αγαπητοί φίλοι, σύντροφοι και συνοδοιπόροι

Είναι για εμάς μεγάλη η τιμή να βρισκόμαστε ανάμεσά σας, είναι για μας μεγάλη η τιμή της πρόσκλησής σας στο συνέδριό σας και σας ευχαριστούμε για αυτό.

Φίλοι, σύντροφοι και συνοδοιπόροι

Είναι λίγες οι στιγμές στην ιστορία ενός λαού και ενός έθνους, λίγες οι στιγμές στην ιστορία των ανθρώπινων κοινωνιών που πρέπει οι άνθρωποι να λάβουν αποφάσεις τόσο σημαντικές όσο η ζωή και ο θάνατος. Τέτοιες στιγμές μας έλαχε να ζήσουμε στην Ελλάδα, στην Ιταλία σε πολλές χώρες του πλανήτη.

Από τη νίκη της στον ψυχρό πόλεμο και μετά, η "νέα τάξη πραγμάτων" ξεκίνησε ένα στυγνό και βρώμικο πόλεμο ενάντια στους λαούς και σήμερα καταλήξαμε να ζούμε μία από τις τελικές φάσεις του πραγματικού κοινωνικού πολέμου. Ενός πολέμου ενάντια στον άνθρωπο. Τον άνθρωπο και όλους εμάς θέλουν να μας επαναφέρουν σε συνθήκες ζωής και εργασίας και στην ουσία εκμετάλλευσης, αντίστοιχες του 19ου αιώνα.

Η σχιζοφρενική παγκόσμια διεθνής της κλεπτοκρατίας και της κερδοκρατίας προχωρά οργανωμένη στην καταστροφή, στην άρση κάθε δικαιώματος που κατέκτησε με αίμα, αγώνα και θυσίες η εργατική τάξη, οι αδύναμοι άνθρωποι αυτών των κοινωνιών του καπιταλισμού.

Στην Ελλάδα τα πράγματα έχουν φτάσει στο τελικό στάδιο του σχεδίου. . . . Αύριο, το σύστημα με όλες τις εφεδρείες του ψηφίζει την μείωση των μισθών, την σχεδόν δωρεάν εργασία των νέων, την φτώχεια, την πείνα, την διάλυση κάθε έννοιας κοινωνικού κράτους. Ένα καθεστώς νεοδουλείας δημιουργείται. Με μισθούς κάτω από 500 Ευρώ, με ελαστική και διαλείπουσα εργασία, το καθεστώς γυρνά την ανθρωπότητα στην εποχή της στυγνότερης εκμετάλλευσης των ανθρώπων, ένα βήμα πριν την δουλεία, σε καθεστώς πληβείων.

Η Ιταλία πρέπει να καταλάβει ότι το ίδιο σχέδιο ετοιμάζουν για αυτή. Πρώτα με μικρότερες δόσεις μέτρων, όπως στην Ελλάδα δύο χρόνια πριν, για να συνηθίσει ο λαός στην ιδέα και στον φόβο και στην συνέχεια με ολοένα αυξανόμενες δόσεις με αυτή την τελευταία, την θανατηφόρο.

Μην αφήσετε τα πράγματα να τρέξουν, μην τους αφήσετε να κόβουν κομμάτια από το σώμα μας, κομμάτια από την ζωή σας.

Τώρα είναι οι ιστορικές στιγμές.

Εμείς στο Λαϊκό Κίνημα έχουμε μία βασική φιλοσοφική αντίληψη : ότι οι βιοτικές ανάγκες του ανθρώπου, τον διακατέχουν και τον ορίζουν, ως ο μοναδικός πραγματικός νόμος στη ζωή και στην πορεία του. Αυτή είναι η μοναδική στέρεη αλήθεια για τον άνθρωπο, όλα τα υπόλοιπα είναι απλώς κίβδηλοι κανόνες και όχι νόμοι.

Σήμερα η ανθρωπότητα δεν κινείται για να ικανοποιήσει τις ανθρώπινες βιοτικές ανάγκες. Το τι παράγεται στον πλανήτη της σχιζοφρένειας ορίζεται μόνο σε σχέση με το κέρδος που παρέχει ή υπόσχεται στους κεφαλαιούχους.

Σε όλο τον πλανήτη μια παγκόσμια διεθνής των κερδοκρατών έχει συγκροτήσει ένα τεράστιο καρτέλ. Σε κάθε τομέα της ζωής και της οικονομίας, ολοένα και λιγότερες εταιρείες ελέγχουν και κατέχουν ολοένα και μεγαλύτερο μέρος της οικονομίας, των κοινωνιών, της ζωής μας. Εάν στην Ιταλία συζητάτε συχνά για την μαφία εμείς λέμε αυτή είναι η παγκόσμια μαφία.

Σύντροφοι δεν θα επεκταθώ στον τρόπο που εξαντλούν τον πλανήτη, τις ζωές των ανθρώπων, την ανθρωπότητα την ίδια, στην κάλπικη δημοκρατία, στον πόνο και στην δυστυχία που επιβάλλουν και που τελικά δεν είναι αργός, αλλά πολύ γρήγορος θάνατος για όλη την ανθρωπότητα.

Σχεδιάσαμε ένα καινούργιο σύστημα, ένα σύστημα κοινωνικής λειτουργίας που έχει σαν κέντρο τον άνθρωπο και τις ανάγκες και όχι τις ψεύτικες αρχές και αξίες της κερδοκρατίας. Θεωρούμε το άνθρωπο κέντρο της κοινωνικής δράσης και την κοινωνία μηχανισμό που ιστορικά δημιουργήθηκε για να καλυφθούν οι βιοτικές ανάγκες των ανθρώπων.

Συγκροτούμε τις πολιτικές μας προτάσεις με βάση απαράβατους οδηγούς και άξονες: 
κάθε πολιτική πρόταση πρέπει να αφορά τον άνθρωπο και να καλυτερεύει την ζωή του, κάθε πολιτική πρόταση πρέπει να φέρνει ολόενα και περισσότερους στην κατοχή των μέσων παραγωγής και των αγαθών, κάθε πολιτική πρόταση πρέπει να περιέχει περισσότερη δημοκρατία, να αποφασίζουν ολοένα και περισσότεροι.

Θεωρούμε την οικονομία, αυτό που πραγματικά είναι, ένα κοινωνικό μηχανισμό παραγωγής αγαθών και υπηρεσιών αναγκαίων για τον άνθρωπο. Δεν την θεωρούμε τίποτε άλλο. Δεν την θεωρούμε μηχανισμό παραγωγής της απόλυτα σχετικής έννοιας του κέρδους, γιατί το κέρδος, το συν (+) για κάποιους είναι αναγκαστικά και εξ ορισμού μείον (-) για κάποιους άλλους.

Με τον τρόπο αυτό δομούμε την ιδέα μιας κοινωνίας στην οποία κάθε άνθρωπος νοιώθει την ασφάλεια της κάλυψης των αναγκών του και όχι των αιώνιο φόβο που μια αυτοκρατορία του φόβου επιβάλλει χιλιάδες χρόνια στην ανθρωπότητα. Ο άνθρωπος που έχει καλυμμένες τις βιοτικές ανάγκες του, ο άνθρωπος που είναι ασφαλής είναι ταυτόχρονα και ελεύθερος.

Ετσι η προσπάθειά μας, με μεγέθη απόλυτα μετρήσιμα, ήταν, είναι και θα είναι η δημιουργία αυτών των κοινωνικών μηχανισμών, αυτών των νέων θεσμών που θα οδηγήσουν βήμα προς βήμα την ανθρωπότητα στην κοινωνία των ανθρώπων, στην κοινωνία της ελευθερίας. Από την ώρα που γεννιέται ένας άνθρωπος και σε όλο του τον βίο γνωρίζουμε καλά ποιες είναι οι ανάγκες του. Αυτές μετράμε και αυτές αποτελούν τον όρο της κοινωνικής παραγωγικής προσπάθειας. Αυτό σημαίνει μία κοινωνία με κέντρο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του, μια κοινωνία πραγματικής ισότητας δικαιωμάτων, μια κοινωνία όπου οι ανάγκες σε εργασία είναι πολύ μικρότερες και τα αγαθά πραγματικά, ουσιαστικά και περισσότερα. Πέρα από τις άμεσες βιοτικές ανάγκες και τα αγαθά που τις συγκροτούν, οι κοινωνίες αποφασίζουν, απόλυτα και πραγματικά δημοκρατικά τι άλλο χρειάζονται και την παραγωγή του. Στον κόσμο αυτό που έρχεται η ανθρώπινη παραγωγικότητα του νου, οι εφευρέσεις και οι σκέψεις ανήκουν στην κοινωνία, στον άνθρωπο και όχι στους άθλιους κερδοκράτες.

Εχουμε ως κίνημα εκπονήσει ένα λεπτομερές σχέδιο νέων θεσμών και δράσης στο οποίο θα θέλαμε σύντομα να σας καταστήσουμε συμμετόχους για να προχωρήσουμε μαζί.

Απέναντί ο τυφλωμένος εχθρός έχει ήδη χάσει την μάχη, μα δεν το ξέρει. Ενδιαφέρεται μόνο να θεσμοθετήσει την αξία του κέρδους του, αλλά το κέρδος έχει αξία για αυτόν μόνο όταν υπάρχει. Το δικό μας όπλο στην μάχη λέγεται οικονομία χωρίς χρηματικό κέρδος, πραγματική οικονομία της κοινωνία με μόνο κοινωνικό όφελος. Ας πούμε για παράδειγμα, ένα κοινωνικό πολυπρατήριο, ένα σουπερμάρκετ χωρίς κέρδος, όπου ο μόνος στόχος θα είναι η κάλυψη των ανθρώπινων αναγκών και οικονομικά στην παρούσα φάση μόνο τα λειτουργικά του έξοδα. Τέτοιοι θεσμοί που θα αφορούν τις ανθρώπινες ανάγκες και όχι το εξάμβλωμα του σημερινούς συστήματος θα τους νικήσουν, θα τους κάνουν να φύγουν από κάθε μορφής εξουσία και προσκήνιο και θα προλειάνουν τον δρόμο για τις νέες κοινωνίες σε ολόκληρη την ανθρωπότητα. Στις κοινωνίες αυτές το μόνο μέτρο είναι ο άνθρωπος, το μόνο κόστος και το μόνο κέρδος είναι ο άνθρωπος και ο μόνος στόχος προς ελαχιστοποίηση της σπατάλης είναι η σπατάλη της ανθρώπινης ζωής στην δημιουργία άχρηστων όρων και συνθηκών καταναλωτισμού.

Δημοκρατία, ναι αυτή ως το πολίτευμα της ισότητας και του διαλόγου, αποτελεί την μοναδική θεσμική πολιτειακή λύση. Όμως ο καπιταλισμός όσο υπάρχει δεν μπορεί να συμβαδίσει με την αληθινή έννοια της δημοκρατίας. Ο καπιταλισμός οργανώνει την κοινωνία σαν ένα εργοστάσιό του και το εργοστάσιο του καπιταλισμού δεν είναι καθόλου δημοκρατικό. Με τον ίδιο τρόπο και για τους ίδιους λόγους δεν είναι δημοκρατικό και το πολίτευμά του, που ψευδεπίγραφα ονομάτισε δημοκρατία, ενώ πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό δείγμα απολυταρχισμού της ολιγαρχίας.

Στην αρχαιότητα η πατρίδα μας, όπως και πολλές πόλεις του ιταλικού νότου βίωσαν την δημοκρατία στην δημιουργία και στην εξέλιξή της και ξέρουμε καλά πια τι σημαίνει ο όρος. Δεν μπορούν να μας εξαπατούν πια με κούφιες λέξεις.

Πιστεύουμε ότι βήμα προς βήμα και με συγκεκριμένα μέτρα μπορούμε να φτάσουμε σε μία περιεκτική δημοκρατία, που στην βάση της περνά τις αρμοδιότητες σε ανθρώπους, ενεργούς πολίτες, ανακλητούς, εκλεγμένους αλλά και κληρωτούς με ενιαία και όχι κομματικά ψηφοδέλτια. 

Η κίνηση αυτή είναι μία από τις κινήσεις προς την δημοκρατία που θα θέλαμε να τις μοιραστούμε όλες μαζί σας, είναι μία από τις πολλές κινήσεις και προτάσεις ουσίας που απελευθερώνουν τις κοινωνίες από την ανάγκη ανάλωσης δυνάμεων και ανθρώπων στον έλεγχό και την καταστολή της υπέρβασης των ορίων της κερδοκρατικής σχιζοφρένειας.

Αγαπητές φίλες, αγαπητοί φίλοι, σύντροφοι και συντρόφισσες

Αυτό που χρειάζεται η ανθρωπότητα, αυτό που χρειάζονται οι άνθρωποι είναι νέες πραγματικά αντιλήψεις, νέες και ουσιαστικές ανακαλύψεις για το ίδιο το ανθρώπινο ον.

Ας ξεκινήσουμε ξανά στην ευλογημένη γειτονιά μας αυτό το απαγορευμένο από το σύστημα ταξείδι, αυτή την Οδύσσεια της αναζήτησης της ουσίας της ζωής.

Ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να δημιουργήσουμε σε όλη την Μεσόγειο και σε όσο τμήμα της Ευρώπης μπορεί να εννοήσει την πραγματικότητα, νέους θεσμούς, μηχανισμούς πραγματικής συνεργασίας. Συνεργασίας όχι για το καλό του ανθρωποκτόνου και αδελφοκτόνου ατομισμού. αλλά συνεργασίας και δράσης μόνο για το κοινό καλό.

Σας ευχαριστώ και εύχομαι από σήμερα να χαράξει μια καινούργια ημέρα για ολόκληρη την ανθρωπότητα.
===================== 
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.