Η φωνή μας είναι η ενεργή δημοσιογραφία των πολιτών.
Στείλτε μας και τις δικές σας απόψεις - κριτικές.
Κάθε ιστολόγιο που κλείνει είναι ένα βαρύ κτύπημα στη δημοκρατία, κάθε νέο ιστολόγιο την ενισχύει και ελέγχει την εξουσία.
"Προδότης δεν είναι μόνο αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς, αλλά είναι και εκείνος που ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώση του δεν προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες για να βελτιώσει το βιοτικό επίπεδο των ανθρώπων πάνω στους οποίους άρχει..." - Θουκυδίδης (460-398 π.Χ.)
Η γνώση, η αλήθεια και οι αξίες είναι έννοιες σχετικές
Φίλτατε Επισκέπτη του ιστολογιού μας, πριν διαβάσεις τις επιλεκτικές αναρτήσεις μας πρέπει να γνωρίζεις την υποκειμενικότητα των θέσεών μας και εάν συναινείς τότε μπορείς να συνεχίσεις να μας επισκέπτεσαι (για δε τους ασφαλίτες, τους πληρωμένους κυβερνητικούς εγκάθετους, και για όσους έμμισθους συστημικούς "υπαλλήλους", παρόλο που δεν θα τους αφορά η παρούσα διευκρίνηση, έτσι και αλλιώς θα μπαινοβγαίνουν απρόσκλητοι και θα αποδελτιοποιούν και θα ενημερώνουν τα αφεντικά τους).
Ο παρών ιστοχώρος ανήκει ιδεολογικά στην θεωρία των δύο άκρων και στην πραγματική δημοκρατία με την εξής ερμηνεία που εμείς ως δημοσιογραφία των πολιτών την ορίζουμε και υποστηρίζουμε ότι:
1. Το ένα άκρο είναι οι πολιτικοί και το άλλο οι φορολογούμενοι πολίτες.
2. Η δημοκρατία είναι το πολίτευμα όπου η εξουσία πηγάζει από τον λαό, ασκείται από τον λαό και υπηρετεί τα συμφέροντα του λαού.
Κεντρικό χαρακτηριστικό της πραγματικής δημοκρατίας πρέπει να είναι η λήψη αποφάσεων με ψηφοφορία: των πολιτών, στην άμεση δημοκρατία, ή κάποιων αντιπροσώπων τους, στην αντιπροσωπευτική δημοκρατία.
Κύριο και απαραίτητο γνώρισμα με Ιδιαίτερη σημασία στη σημερινή συγκυρία έχουν επίσης θέση δύο κομβικά σημεία της σκέψης του Καστοριάδη για τη δημοκρατία:
H ανακλητότητα των εκλεγμένων αντιπροσώπων και ο περιορισμός των εξουσιών (καθώς και η εναλλαγή) των (μη εκλεγμένων) κρατικών αξιωματούχων.
Τέλος... Εάν οι θέσεις και το σκεπτικό θεωρείς ότι δεν σε αφορά... μάλλον χάνεις πολύτιμο χρόνο να μας διαβάζεις.
"Δεν έχεις Όλυμπε θεούς, μηδέ λεβέντες Όσσα, ραγιάδες έχεις μάνα γη, σκυφτούς για το χαράτσι, κούφιοι και οκνοί καταφρονάν τη θεία τραχειά σου γλώσσα,των Ευρωπαίων περίγελα και των αρχαίων παλιάτσοι ... Και δημοκόποι Κλέωνες και λογοκόποι Ζωίλοι, και Μαμμωνάδες βάρβαροι,και χαύνοι λεβαντίνοι, λύκοι ώ κοπάδια οι πιστικοί και ψωριασμένοι οι σκύλοι κι οι χαροκόποι αδιάντροποι και πόρνη η Ρωμιοσύνη."Κωστής Παλαμάς
Σημείωση: * Τα ενυπόγραφα άρθρα απηχούν τις απόψεις του εκάστοτε συντάκτη και εκφράζει τις προσωπικές απόψεις του συγγραφέα τους
Δεν
φιλοξενούμε και Δεν υιοθετούμε παραπλανητικές ή υβριστικές δηλώσεις, μη τεκμηριωμένες απόψεις, μονόπλευρα επιχειρήματα για αμφιλεγόμενα ζητήματα, αυτές μπορεί να εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή και μόνον. Σχόλια που έχουν τα παραπάνω χαρακτηριστικά, θα διαγράφονται άμεσα και χωρίς άλλη προειδοποίηση
Οι Χρήστες μπορούν να εκφράζουν γνώμες - απόψεις κόσμια και σύμφωνα με τους νόμους της ελεύθερης διάδοσης των ιδεών τους, που επιτρέπονται από το ισχύον σύνταγμα μας και παράλληλα τηρούν τους όρους δεοντολογίας χρήσης του ιστοτόπου μας - ειδάλλως θα αποκλείονται.
Film Noir. Σίγουρα όλοι έχουμε παρακολουθήσει όχι μία αλλά παραπάνω ταινίες του είδους.
Όμως γνωρίζουμε τι ακριβώς ονομάζεται Film Noir και ποια είναι η ιστορία του;
Η αλήθεια είναι ότι ο όρος δεν ήταν για αρκετά χρόνια ξεκάθαρος ακόμη και για τους ίδιους τους παραγωγούς, τους σκηνοθέτες και τους κριτικούς του κινηματογράφου.
Πάμε να μάθουμε λοιπόν λίγα πράγματα για να πάρουμε μια ιδέα του τι εστί στην ουσία το Film Noir.
Ο όρος Film Noir
Πρόκειται για γαλλική ορολογία και σημαίνει “μαύρο φιλμ” ή “φιλμ της νύχτας”. Είναι αλήθεια πως αυτή η σκοτεινή αίσθηση διέπει (σχεδόν) κάθε ταινία της κατηγορίας, κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Είναι άξιο να αναφερθεί ότι ο όρος χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά από τον Γάλλο κριτικό Νίνο Φρανκ το 1946 για Χολιγουντιανές ταινίες. . . .
Κι όμως, ο χαρακτηρισμός Film Noir δεν αναγνωρίστηκε ευρέως και κυρίως από την Αμερική (οπού τι παράδοξο, αποτελεί τη μήτρα του noir!) ως τη δεκαετία του 1960. Ο λόγος βέβαια ήταν ότι η γαλλική σχολή κριτικής δεν είχε παγκοσμίως το κύρος και την αναγνώριση που απέκτησε αργότερα.
Η ιστορία του Film Noir
Κλασσική Περίοδος
Ως κλασσική περίοδος του Film Noir ορίζεται το διάστημα 1940-1950. Με επιρροές από τον γαλλικό εξπρεσιονισμό και τα κοινωνικά δεδομένα της ύστερης περιόδου του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου σε συνδυασμό με την οικονομική ύφεση, αντικατόπτρισε ολόκληρο το ψυχοκοινωνικό φάσμα της εποχής. Η τότε ονομασία των ταινιών του είδους ήταν “μελοδράματα”.
Η “νεονουάρ” περίοδος
Έπειτα από την κλασσική περίοδο, το Film Noir γνωρίζει σημαντική αναβίωση τη δεκαετία 1960-1970.
Τώρα πλέον οι δημιουργοί αυτοπροσδιορίζουν τις ταινίες τους ως Noir.
Πρόκειται για μία “νεονουάρ” εποχή με φιλμ που άφησαν εποχή. Ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα είναι το πασίγνωστο Chinatown του Roman Polanski.
Δεκαετίες 1980-2000
Τη δεκαετία 1980-1990 συναντάμε τα “σκοτεινά” φιλμ με ανανεωμένο σκηνικό και ροκ/χιπ-χοπ μουσική επένδυση. Η ταινία Fargo των αδελφών Koen είναι ένα χαρακτηριστικό Film Noir της εποχής. Αργότερα, το 2000 οι αδελφοί Koen “ξαναχτυπούν” με νέες παραγωγές του είδους. Ένα αντιπροσωπευτικό noir δείγμα της περιόδου είναι η σειρά Veronica Mars, οπού δίνει μία πιο νεανική νότα στη μυστηριώδη, μαύρη κατηγορία.
Χαρακτηριστικά των Film Noir
Πρόκειται ίσως για το πιο περίπλοκο, αμφιλεγόμενο και πολυσυζητημένο κομμάτι του Film Noir. Αν αναλογιστούμε πως και οι ίδιοι οι δημιουργοί της κλασσικής περιόδου δεν αναγνώριζαν ότι οι ταινίες τους ανήκουν στο ίδιο είδος, καταλαβαίνουμε το μέγεθος της προβληματικής. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι αρκετοί κριτικοί του κινηματογράφου δεν αναγνωρίζουν το Film Noir ως ξεχωριστό είδος αλλά ως ένα απλό στυλ ταινιών! Σήμερα γνωρίζουμε ότι για να χαρακτηριστεί ένα φιλμ ως noir πρέπει να συνδυάζει πολλά και διαφορετικά στοιχεία:
Ως προς τη σκηνοθετική άποψη
Καταρχάς, το Film Noir είναι σκοτεινό, όχι μόνο όσον αφορά το σενάριο, αλλά και τον φωτισμό. Μιλάμε για μεγάλες σκιάσεις χωρίς μεγάλες εστίες φωτός, με υπερβολικό focus στα πρόσωπα των πρωταγωνιστών, ασύμμετρη έκθεση, αντικατοπτρισμούς ειδώλων σε καθρέφτες, ισόποση εστίαση στο μπροστινό και το πίσω μέρος του πλάνου. Καταλαβαίνουμε λοιπόν, την εκ διαμέτρου αντίθετη σκηνοθετική άποψη του noir με αυτή των κλασσικών ταινιών του Χόλιγουντ. Τώρα, όσον αφορά τα εφέ, συχνά χρησιμοποιείται ομίχλη, καπνός και βροχή μπροστά σε επιβλητικά κτίρια όπου τα παράθυρά τους αντανακλούν το φως από νέον επιγραφές.
Ως προς τους χαρακτήρες
Οι γυναίκες είναι οι απόλυτες “femme fatale”, ο ορισμός του θηλυκού αράχνη. Εκδικητικές, παθιασμένες με ψηλά τακούνια και μοιραία φορέματα δεν αργούν φτάσουν από τον έρωτα στο έγκλημα. Στον αντίποδα των film noir συναντάμε και γυναίκες με αγνό, “καθαρό” χαρακτήρα που δεν στερούνται όμως σε ομορφιά και θηλυκότητα. Οι άνδρες του κινηματογραφικού είδους παρουσιάζονται πάντοτε ρωμαλέοι, με κουστούμια, πίνοντας και καπνίζοντας ασταμάτητα. Το στοιχείο του τσιγάρου και της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, διέπει σχεδόν όλες τις ταινίες noir.
Κλασσικοί τύποι πρωταγωνιστών
Ως προς την κοσμοθεωρία
Οι Film Noir ταινίες κατακλύζονται από απαισιοδοξία για τη ζωή και τάσεις για εκδίκηση. Το ανθρώπινο είδος παρουσιάζεται ως φύσει και όχι ως θέσει κακό. Το κακό πάλι κυριαρχεί παντού. Εξαιρετικά κυρίαρχη είναι επίσης η αντίληψη του μοιραίου, αυτού που ο άνθρωπος δεν δύναται να ορίσει, υπερβαίνει τη βούληση και τις ενέργειες του. Κι απ’ αυτό το στοιχείο προκύπτουν υπόγεια δείγματα της επιρροής της υπαρξιστικής θεωρίας. Το εγκληματικό στοιχείο και αυτό του μυστηρίου είναι πολύ αντιπροσωπευτικά στοιχεία του Film Noir σύμφωνα με ειδικούς του MOMA. Μην ξεχνάμε και την τεράστια επιρροή του είδους από την αμερικανική λογοτεχνία και συγκεκριμένα το αστυνομικό μυθιστόρημα. Βέβαια, όσον αφορά το τέλος μιας noir ταινίας κυριαρχεί το γνωστό μοτίβο “η αρετή πάντα επιβραβεύεται”, χωρίς βέβαια να μην συναντάμε και εξαιρέσεις με το κακό να θριαμβεύει. Η γενική αίσθηση προέρχεται από τον αντικατοπτρισμό της μεταπολεμικής αστικής (αλλά και προαστιακής, επαρχιακής) κοινωνίας όπου δεσπόζει η αποξένωση και η ανησυχία.
Μπορεί λοιπόν το Film Noir να είναι ένα περίπλοκο και πολυδιάστατο είδος ταινιών, όμως δεν χρειάζεται υπερβολική ανάλυση για τον αν ένα φιλμ ανήκει στην κατηγορία. Η αίσθηση του σκοτεινού, μυστηριώδους, εγκληματικού στοιχείου σε συνδυασμό τεχνικά με τον χαμηλό φωτισμό και τις σκληρές γωνίες αρκούν για να κατανοήσουμε ότι πρόκειται για Film Noir. Αποτελεί μία σημαντική πτυχή της ιστορίας του παγκόσμιου κινηματογράφου, καθώς το είδος δεν γνώρισε άνθιση μόνο στην Αμερική αλλά και σε όλο τον κόσμο (πχ Γαλλία, Ιταλία). Αυτό διαφαίνεται και από την επιρροή που έχει ως σήμερα και σε συγγενείς τέχνες όπως η φωτογραφία.
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.
Ο Σαράντος Καργάκος πριν από 8 χρόνια στην εκπομπή «Αντιθέσεις» της ΚΡΗΤΗ TV
"Πώς έγινε σε τούτο τον αιώνα να μην ακούσεις ένα ποιητή" Αυτός ο Γίγαντας τα έλεγε χρόνια τώρα.
"Πόσο επίκαιρος είναι σήμερα
"Η Αλήθεια,πάντα, παραμένει συγκλονιστική!
Πιο επίκαιρος από ποτέ...." 'Θα κλείσω τα μάτια μου σε φασιστικό σύστημα εξουσίας που σου δίνει το δικαίωμα της ασυδοσίας, αλλά δεν σου δίνει το δικαίωμα της ελευθερίας!...'' (44:40)
Αναζητείστε δημοσιευμένα θέματα στο "ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ"
Ο Θουκυδίδης, η αθηναϊκή δημοκρατία, ο διάλογος Αθηναίων και Μηλίων για την Ισχύ και το Δίκαιο, καθώς η σχέση της τραγωδίας με την φιλοσοφία και την δημοκρατία απασχόλησαν τους τρείς Έλληνες στοχαστές, τον Κ. Καστοριάδη, τον Κ. Παπαϊωάννου και τον Π. Κονδύλη.
Αναρτήστε μας στα "αγαπημένα σας", είναι κάτι που το έχουμε απόλυτη ηθική ανάγκη.
Όσοι φίλοι ενοχλούνται, είμαστε πρόθυμοι για διάλογο και για τυχόν επεξηγήσεις. ΔΕΝ υποτιμούμε κανέναν - ΔΕΝ απαξιώνουμε κανέναν. Όλοι έχουμε το δικό μας δίκαιο δικαίωμα, στην ελεύθερη έκφραση των ιδεών και στον ανοιχτό δημόσιο διάλογο, για μια πιο ελεύθερη και ευνομούμενη δημοκρατία. -------------------------------------------- Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί και να μην συμπίπτουν πάντοτε με τα περιεχόμενα των άρθρων που φιλοξενούνται στα πλαίσια της γενικότερης ενημέρωσης των αναγνωστών μας ------------------------------------------------------------- Το παρόν ιστολόγιο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των φιλοξενούμενων άρθρων. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε με την κύρια πηγή ή μέσω της φόρμας επικοινωνίας με εμάς --------------------------------------------
Η γνώση, η αλήθεια και οι αξίες είναι έννοιες σχετικές
Σημείωση σε όσους μας αποστέλλουν εξώδικα: Κάθε πληροφορία που αναρτάται στο διαδίκτυο, κείμενα, εικόνες ή βίντεο (με σχετική σημείωση της πηγής - πολλές φορές δεν υπάρχει δυνατότητα της αρχικής, παρά μόνο με υπολογισμό της χρονικής ανάρτησης) θεωρούμε ότι είναι ελεύθερα και χωρίς κόστος για αναδημοσίευση.
Αν παρόλα αυτά υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα που χρεώνονται (δεν μας αφορούν), παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα κατεβάσουμε, διότι εμείς δεν χρεώνουμε ούτε έχουμε έσοδα από άλλες πηγές, αφεντικά, διαφημίσεις κλπ.
Επίσης: Αναρτήσεις άλλων ή σχόλια που δημοσιεύονται σ'αυτό το ιστολόγιο, εκφράζουν αυτούς που τα υπογράφουν και όχι απαραίτητα το παρόν ιστολόγιο "Στοχασμός-Πολιτική".
Η φωνή μας είναι η ενεργή δημοσιογραφία των πολιτών.
Στείλτε μας και τις δικές σας απόψεις - κριτικές.
Δια δώστε την ιδέα της δημοσιογραφίας των πολιτών και ας παλέψουμε όλοι μαζί ενώνοντας την φωνή όλων μας, χωρίς παρωπίδες, κομματισμούς ή ιδιοτελείς σκοπούς.
Ενθαρρύνατε την ανάδειξη και άλλων φωνών με τη δημιουργία νέων ιστολογίων.
Κάθε ιστολόγιο που κλείνει είναι ένα βαρύ κτύπημα στη δημοκρατία, κάθε νέο ιστολόγιο την ενισχύει και ελέγχει την εξουσία.
Εάν θεωρείται τη φωνή μας έγκυρη, ελεύθερη και αξιόλογη αναρτήστε το σύνδεσμό μας και στο δικό σας ιστοχώρο.
Translate Στοχασμός - Πολιτική
Welcome to TinyURL!™
Εκπέμπoυμε ΕΛΛΗΝΙΚΑ 24ώρες
Ψυχαγωγία, ειδήσεις από την Ελλάδα, τον κόσμο, τον Απόδημο Ελληνισμό. Σχόλια, σάτιρα, διάλογος-συμμετοχή ακροατών, συνεντεύξεις κ.ά... Aναφορές στην ιστορία, πολιτισμό, παραδόσεις της Ελλάδας, στα γράμματα, τέχνες κ.ά.
Έγγραφη Δήλωση:
Επιθυμία καύσης
Blogs and Sites
Τα εν οίκω και εν δήμω
Καταθέτω, καταθέτεις, καταθέτουμε........... όχι χρήματα - πού να τα βρεις τέτοιους καιρούς - ούτε βέβαια τα όπλα.....μόνο δουλειά "εν τάξει" και "εν οίκω" για το "δήμο" των απανταχού εργατών φιλολόγων και όσων "φίλα προσκείμενων" μαθητών μας!!!!!
Παραδοσιακά δημοτικά τραγούδια
Θα αφήσω γένια και μαλλιά για να με λένε γέρο
τον πόνο πουχω στην καρδιά μονάχος τον ξέρω.
Γλεντάτε νέοι τον ντουνιά γιατί καιρός διαβαίνει
Και όποιο μπει στη μαύρη γη ποτέ δεν ξαναβγαίνει
Effective immediately, you can now stream to unlimited concurrent viewers. In addition, your Livestream Free channel is now listed at livestream.com and is available via search or by browsing the Channel Guide. Plus, your channel is now eligible for promotion in throughout the Livestream Network.
Αμοιβή 100.000 ευρώ από το Wikileaks για το μεγαλύτερο μυστικό της Ευρώπης: Τα τρία μεγάλα Τ (Trade: ΤΤΙΡ ως το «το ΝΑΤΟ της οικονομίας») Εταιρική Σχέση του Ειρηνικού , τη Διατλαντική Εταιρική Σχέση Εμπορίου και Επενδύσεων και Υπηρεσιών [VIDEO: ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ και ΕΠΕΙΓΟΝ]
Το WikiLeaks προσπαθεί να συγκεντρώσει το ποσό των 100.000 ευρώ προκειμένου να το προσφέρει ως αμοιβή για αυτό που θα βοηθήσει να αποκαλυφθεί το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό μυστικό
Lucy: Ignorance brings chaos, not knowledge
---------------------------------------
Επίσης:«Ο άνθρωπος μόνο 10% του εγκεφάλου του. Φαντάζεστε πώς θα ήταν ο κόσμος αν το ποσοστό διπλασιαζόταν; Τριπλασιαζόταν;" .Paul Newman, Robert Redford, Robert Shaw:"Lucy (2014 film)".
------------------------------------------
The Sting (Το κεντρί 1973).Scarlett Johansson as Lucy Miller:"Lucy (2014 film)".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.