Μετά τον βομβαρδισμό της πόλης της Βρέμης της Γερμανίας, το βομβαρδιστικό B-17 του Charlie Brown, «Ye Old Pub», υπέστη σοβαρές ζημιές. Καθώς αυτός και οι άντρες του προσπαθούν να επιστρέψουν στην Αγγλία, ο Γερμανός άσος μαχητών Φραντς Στίγκλερ ξεκινά την επίθεσή του αλλά τους δείχνει έλεος.
Ye Old Pub
Αυτή είναι η ιστορία του περιστατικού του Τσάρλι Μπράουν και του Φραντς Στίγκλερ .
Στις 20 Δεκεμβρίου 1943, ένα αμερικανικό βομβαρδιστικό B-17 με το όνομα « Ye Old Pub » πετάει 20.000 πόδια πάνω από τη Βόρεια Θάλασσα.
Αποτελεί μέρος ενός ρεύματος βομβαρδιστικών μήκους οκτώ μιλίων που οδηγεί στη βόρεια Γερμανία. Στόχος τους; Ένα εργοστάσιο αεροσκαφών Focke-Wulf στην πόλη της Βρέμης. Πιλοτάρει ένα Ιπτάμενο Φρούριο, όπως είναι γνωστά τα Β-17, για πρώτη φορά ο Τσάρλι Μπράουν, ο οποίος έχει στα χέρια του τις ζωές 10 νεαρών ανδρών της 379ης Ομάδας Βομβαρδισμού. Ετοίμασαν τις δώδεκα βόμβες των 500 λιβρών.
Λίγο μετά τις 11 το πρωί, περνούν νευρικά τα γερμανικά σύνορα, αναζητώντας εχθρικά μαχητικά, γιατί αν μπορούν να δουν τη Γερμανία, τότε η Γερμανία μπορεί να τους δει και μπορεί να υπολογίσει το ύψος, την ταχύτητα και τον προορισμό τους. Τους καλύπτουν οι συνοδοί τους, κεραυνοί P-47, που αν χρειαστεί θα αναχαιτίσουν τον εχθρό.
Στις 11:30 εμφανίζονται ρουφηξιές μαύρου καπνού. Γερμανικά πυροβόλα Flak των 88 χιλιοστών ανοίγουν πυρ, στέλνοντας οβίδες 20 λιβρών στον αέρα. Το καθένα έχει μια ασφάλεια με διαφορετικό χρονισμό, έτσι εκρήγνυνται σε διαφορετικά υψόμετρα. Οι εκρήξεις συγκλονίζουν την παμπ και ο Τσάρλι μετά βίας μπορεί να δει μέσα από τον καπνό. Ξαφνικά, μια κόκκινη λάμψη σκάει ακριβώς μπροστά στα μάτια του. . .
Η μύτη από πλεξιγκλάς του αεροπλάνου κόβεται και χτυπά το παρμπρίζ. Οι άντρες μπροστά είναι αβλαβείς, αλλά παγωμένοι άνεμοι τρέχουν τώρα μέσα στο αεροπλάνο. Η εξωτερική θερμοκρασία του αέρα είναι -60 Κελσίου.
Ο βομβαρδισμός συνεχίζεται – άλλη μια κόκκινη αναλαμπή και ο κινητήρας νούμερο δύο είναι νεκρός. Ένα άλλο κέλυφος περνά κατευθείαν από το αριστερό φτερό, πριν εκραγεί πιο πάνω, και στα δεξιά, ο κινητήρας αριθμός τέσσερα είναι κατεστραμμένος και περιστρέφεται άγρια εκτός ελέγχου.
Ο Τσάρλι παλεύει με τα χειριστήρια για να μην σκίσει το φτερό, αλλά ένα άλλο κοχύλι σκίζει την οροφή. Η κύρια εστίασή του είναι να κρατήσει το αεροπλάνο σε ευθεία, καθώς η εντολή να ρίξει τις βόμβες έρχεται μέσω του ασύρματου. Το Ye Old Pub δίνει μια μεγάλη κλωτσιά καθώς το βαρύ φορτίο πέφτει στην πόλη που καπνίζει κάτω. Ήρθε η ώρα να γυρίσετε σπίτι. Ο σχηματισμός βομβαρδιστικών επιστρέφει προς τη Βόρεια Θάλασσα, αλλά ο κίνδυνος δεν έχει περάσει. Βρίσκονται ακόμα πάνω από εχθρικό έδαφος.
Το πλήρωμα του Τσάρλι σαρώνει μανιωδώς τον ουρανό για μαχητές του εχθρού, αλλά ο ουρανός είναι άδειος. Κανένας συνάδελφος βομβαρδιστής δεν έκανε το τρέξιμο αλώβητο και το Ye Old Pub και ο βομβαρδιστής δίπλα τους έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές. Το ίδιο το Pub παραμένει όρθιο, αλλά έχει μειωθεί σε δύο λειτουργικούς κινητήρες και τα δύο αεροπλάνα έχουν μείνει πολύ πίσω καθώς ο σχηματισμός τους έχει πετάξει μπροστά.
Το άλλο αεροπλάνο καταδύεται για να προσπαθήσει να σβήσει τη φωτιά του. Εξαφανίζεται πίσω από μερικά σύννεφα και ξαφνικά μια κόκκινη λάμψη τραβάει τα μάτια του Τσάρλι. Το άλλο αεροπλάνο έχει φύγει.
Ο συγκυβερνήτης του φωνάζει. Σκούρα γκρίζα σχήματα εμφανίζονται στον ορίζοντα. είναι μια μοίρα Focke-Wulf 190s που κλείνει γρήγορα. Την ίδια στιγμή, μια ομάδα Messerschmitt 109 πηδά μέσα από τα σύννεφα κάτω από το σημείο όπου το άλλο B17 μόλις εξαφανίστηκε. Οι άνδρες του Τσάρλι ετοιμάζουν τα πολυβόλα τους, καθώς οι δύο οδηγοί της δεκαετίας του 190 στοχεύουν στο πιλοτήριο της παμπ να βγάλει τον πιλότο και τα χειριστήρια σε μία επίθεση. Ο Τσάρλι γυρίζει και πετάει ολοταχώς προς τους επιτιθέμενους, παρουσιάζοντάς τους μόνο τον στενότερο στόχο, ενώ παράλληλα μειώνει την απόσταση μεταξύ τους. Αυτό πιάνει τους επιτιθέμενους απρόσεκτους και οι σφαίρες τους χάνουν το πιλοτήριο και αναπηδούν από την οροφή του αεροπλάνου. Ο κορυφαίος πυροβολητής του Τσάρλι ανταποκρίνεται στα πυρά και χτυπά 190. πέφτει στις φλόγες. Το δεύτερο 190 χτυπιέται από τον πυροβολητή μύτης ενώ προσπαθεί να αποφύγει τη σύγκρουση. Το Flying Fortress έχει ακόμα κάποια μάχη μέσα του.
Τώρα τα 109 κλείνουν από πίσω. Ο πυροβολητής της ουράς προσπαθεί να γυρίσει τα όπλα του και δεν συμβαίνει τίποτα. Οι άνεμοι που πνέουν μέσα από το αεροπλάνο έχουν πλέον παγώσει το λαδωμένο όπλο. Οι επιτιθέμενοι κλείνουν μέσα, ο πυροβολητής της ουράς κάνει σήμα στον Τσάρλι και εκείνος σπρώχνει το αεροπλάνο σε μια απότομη όχθη. Οι σφαίρες εκτοξεύονται από το πλαίσιο, διαπερνώντας το γυαλί του πυργίσκου μπάλας κάτω από το αεροπλάνο και κόβοντας το μισό πηδάλιο.
Ο χειριστής ασυρμάτου καλεί για βοήθεια αλλά γίνεται μόνο στατικός. σφαίρες έχουν τρυπήσει το ραδιόφωνο. Βολές 20 χιλιοστών έχουν τρυπήσει το αεροπλάνο και τραυμάτισαν σοβαρά πολλά μέλη του πληρώματος. Ο πυροβολητής της ουράς είναι πλέον νεκρός και όλοι τους επηρεάζονται από τον παγετό. Ο Τσάρλι παλεύει μόνο και μόνο για να κρατήσει στον αέρα το ερείπιο του αεροπλάνου του. Μόνο ένα όπλο εξακολουθεί να λειτουργεί. Μια άλλη επίθεση και το πιλοτήριο χτυπιέται, τρυπώντας τη δεξαμενή οξυγόνου του Τσάρλι.
Ανατρέποντας προς τα αριστερά, το βομβαρδιστικό βγαίνει εκτός ελέγχου. Λαχανιασμένος για αέρα, ο Τσάρλι προσπαθεί να πάρει τον έλεγχο, αλλά η απώλεια του πηδαλίου το καθιστά σχεδόν αδύνατο. Ανάποδα, το όραμα του Τσάρλι ξεθωριάζει.
Καθώς το βομβαρδιστικό βυθίζεται προς την πόλη Όλντενμπουργκ, ο Τσάρλι έρχεται. Το χαμηλότερο υψόμετρο έχει περισσότερο οξυγόνο. Ανασύρει αμέσως τα χειριστήρια, πολεμώντας το αεροπλάνο με όλη του τη δύναμη. Μόλις στα 3.000 πόδια, το βγάζει από την κατάδυσή του ακριβώς πάνω από τα σπίτια του Όλντενμπουργκ. Το αεροπλάνο είναι αρκετά κοντά ώστε να κόβει έρπητα ζωστήρα από τις στέγες. Ο Τσάρλι καταφέρνει να τραβήξει το αεροπλάνο πίσω, τουλάχιστον ό,τι έχει απομείνει από αυτό. Το μεγαλύτερο μέρος του πληρώματος είναι τραυματισμένο ή αναίσθητο.
Απελπισμένοι καιροί
Μόνο που μπορούν να πετάξουν με 135 μίλια/ώρα για να δραπετεύσουν πίσω στην Αγγλία, θα πρέπει να διασχίσουν ξανά τις γερμανικές γραμμές. Το επίφοβο Τείχος του Ατλαντικού: Η οχυρωμένη ακτογραμμή της Γερμανίας με τους καλύτερους αντιαεροπορικούς πυροβολητές στον κόσμο. Ο Τσάρλι ξεκαθαρίζει ότι ο καθένας μπορεί να επιλέξει να διασώσει. Το να γίνεις Αιχμάλωτος Πολέμου είναι ακόμα καλύτερο από το να σε κομματιάσουν, αλλά οι άντρες του αρνούνται. Τα μάτια καρφωμένα στο βορρά, περνούν δίπλα από το αεροδρόμιο Jever, όπου ο Γερμανός άσος των μαχητικών Franz Stigler πρόκειται να ξεκινήσει τη μηχανή του.
Μόλις μια μέρα νωρίτερα, ο Στίγκλερ καταρρίπτει δύο B-17 και η κατάρριψη ενός άλλου τον καθιστά κατάλληλο για τον Σταυρό των Ιπποτών. Για τον Φραντς, όμως, το μετάλλιο σημαίνει κάτι περισσότερο από ένα βραβείο επειδή είναι μια φονική μηχανή. Σημαίνει ότι υπάρχει λογική πίσω από τον αγώνα του και ότι έχει κάνει το καθήκον του για τους συμπατριώτες του. Έχει δει από πρώτο χέρι τι έκαναν οι βομβαρδιστές στις πόλεις του Αμβούργου και της Βρέμης, με αποτέλεσμα να γίνουν ερείπια, αλλά ο αγώνας του δεν είναι για μίσος ή εκδίκηση, είναι για καθήκον και επιβίωση.
Ο Φραντς έμαθε την τέχνη του κατά τη διάρκεια της θητείας του στην έρημο της Λιβύης, όπου πέταξε με τους «Ιππότες της Ερήμου» και τον πρωταγωνιστή τους άσο Hans-Joachim Marseille. Έχασε έναν αδερφό του στον πόλεμο και είδε την καταστροφή του Αφρικανικού Σώματος και στη συνέχεια παγιδεύτηκε στον απελπισμένο αγώνα για τη Σικελία υπό τον Adolf Galland. Θα κέρδιζε τον Σταυρό του Ιππότη καταρρίπτοντας το Ιπτάμενο Φρούριο που εμφανίζεται τώρα μπροστά του. Αρχίζει το επιθετικό του τρέξιμο, αλλά με το δάχτυλό του στη σκανδάλη και το εχθρικό πίσω μέρος μπροστά του, δεν πυροβολεί. Κάτι τον σταματά.
Η έλλειψη πυρός από το άλλο αεροπλάνο τον κάνει να περιεργάζεται και τότε είναι που εντοπίζει τη ζημιά που έχει υποστεί το εχθρικό αεροπλάνο. Πετά πιο κοντά και τραβάει δίπλα του, έκπληκτος από την κατάσταση του αεροπλάνου και το πώς μπορεί ακόμα να πετάξει. Το μόνο όπλο που δεν καταστράφηκε είναι ο πυργίσκος μπάλας από κάτω, αλλά δεν μπορεί να υψώσει τα όπλα του αρκετά ψηλά για να τον βλάψει. Ο Φραντς γνωρίζει ότι μερικές βολές είναι αρκετές για να καταρρίψει αυτό το αεροσκάφος, αλλά δεν έχει μεγάλη δόξα να καταρρίψει μια δέσμη αβοήθητων ανδρών, παρόλο που οι βόμβες τους είναι πολύ πιθανό να σκότωσαν τους συμπατριώτες του.
Μαζεύει ακριβώς δίπλα στο πιλοτήριο της παμπ. Τα μάτια του Τσάρλι είναι ακόμα καρφωμένα στον ορίζοντα, σκεπτόμενος τα Flak-Guns του Atlantic Wall, όταν ξαφνικά ένας Messerschmidt εμφανίζεται ακριβώς δίπλα του.
Ο Φραντς κουνάει τον Τσάρλι και δείχνει προς τα κάτω, δείχνοντας ότι πρέπει να προσγειωθούν, γνωρίζοντας ότι δεν έχουν καμία πιθανότητα απέναντι στο Τείχος του Ατλαντικού. Ο Τσάρλι κουνάει το κεφάλι του και ο Φραντς ξέρει ότι είναι νεκροί αν δεν τους βοηθήσει.
Μένει μαζί τους καθώς πετούν προς το Τείχος του Ατλαντικού. Οι έμπειροι Γερμανοί παρατηρητές στο έδαφος θα αναγνωρίσουν εύκολα έναν δικό τους, έτσι καθώς πετούν πάνω από τα πυροβόλα AA, κανένας δεν ανοίγει πυρ. Ο Φραντς θα αναρωτιέται σε όλη του τη ζωή τι σκέφτονται οι παρατηρητές για εκείνη τη σκηνή στον ουρανό εκείνη την ημέρα. Καθώς περνούν αλώβητοι, ο Τσάρλι δεν μπορεί να καταλάβει ή να δει τι έχει κάνει ο Φραντς για να τον βοηθήσει μέχρι που ο Φραντς Στίγκλερ τον χαιρετήσει και στη συνέχεια απομακρύνεται. Μόνο όπως τότε καταλαβαίνει ο Τσάρλι.
Κανείς δεν μπορεί να ξέρει
Το Ye Old Pub επιστρέφει στην Αγγλία, μετά βίας, και είναι μικρό θαύμα που καταφέρνει να προσγειωθεί. Ο διοικητής πρόκειται να τους απονείμει μετάλλια για την υπηρεσία τους, αλλά η Ανώτατη Διοίκηση αντιλαμβάνεται την ιστορία και είναι έξαλλος. Κανείς δεν μπορεί να ξέρει. Η αποστολή δεν έγινε ποτέ. Όλα σαρώνονται κάτω από το χαλί.
Ο Φραντς προσγειώνεται με ασφάλεια κοντά στη Βρέμη, αλλά δεν μπορεί να πει σε κανέναν αυτό που μόλις έκανε. Αυτό θα μπορούσε να τον οδηγήσει σε στρατοδικείο. θα μπορούσε να τον σκοτώσει.
Η ιστορία εξαφανίστηκε στην ομίχλη του χρόνου, αλλά σύμφωνα με το βιβλίο " A Higher Call ", το 1985, η Boeing προσκάλεσε παλιούς πιλότους μαχητικών στην 50η επέτειο του B-17, των οποίων οι πρώτες πτήσεις ήταν πίσω το 1935. Μέχρι τότε, ο Franz Stigler ζούσε στο Βανκούβερ του Καναδά. Ήταν παρών ως ο μόνος Γερμανός πιλότος και πήρε συνέντευξη από έναν τοπικό τηλεοπτικό σταθμό στον οποίο είπε την ιστορία του.
Την ίδια χρονιά, ο Τσάρλι έγραψε στον παλιό Γερμανό ιπτάμενο άσο, Adolf Galland, και στο γερμανικό περιοδικό «Jagerblatt» για να μάθει ποιος ήταν ο Γερμανός σωτήρας του. Πήρε μέχρι το 1990 μέχρι να βρεθούν και να συναντηθούν αυτοπροσώπως μετά από γράμματα και τηλεφωνήματα. Η συγκλονιστική ιστορία τους κέρδισε την παγκόσμια προσοχή.
Ακόμη και μετά από αυτό, ακόμη και τόσο καιρό μετά τον πόλεμο, ο Φραντς θα δεχόταν κλήσεις από τη Γερμανία που τον αποκαλούσαν προδότη, ενώ κάποιοι Καναδοί γείτονες τον απέφευγαν ως Ναζί. Ο Φραντς απαντούσε πάντα: «Δεν θα καταλάβαιναν ποτέ».
Η συναρπαστική ιστορία του Charlie Brown και του Franz Stigler μας ενέπνευσε να γράψουμε το « No Bullets Fly ». Ρίξτε μια ματιά στους στίχους που γράψαμε εδώ .
Αν προτιμάτε μια οπτική αναπαράσταση αυτής της ιστορίας, παρακολουθήστε το επεισόδιο της ιστορίας του Sabaton για τον Charlie Brown και τον Franz Stigler:
Δεν πετούν σφαίρες
Από κάτω εντοπίστηκε ένας εχθρός
Γι' αυτό βιαστείτε, οπλιστείτε ξανά και ανεφοδιάστε
αλλά μέσα από το κατεστραμμένο αεροσκάφος του βομβαρδιστικού
Δείτε τραυματίες, φοβισμένους μέχρι το κόκκαλό τους
Κοιτάξτε προς τα δεξιά και μετά κοιτάξτε ξανά
Και δείτε τον εχθρό στα μάτια
Δεν πετούν σφαίρες, γλιτωμένη από το έλεός του Συνοδεία
έξω, χωρίς κίνδυνο
Fly, fighting fair, είναι ο κώδικας του αέρα
Αδέρφια, ήρωες, εχθροί
Killing machine
Honor in the skys
B17
Flying home
Killing machine
Αποχαιρέτησε τον σταυρό που του άξιζε
Διακινδύνευσε τη ζωή του δύο φορές εκείνη την ημέρα
Για να σώσει έναν άγνωστο εχθρό
Συνοδέψτε στην ασφάλεια, έξω από τη ζώνη του θανάτου
Ένας σύντομος χαιρετισμός και μετά έφυγε
Δείτε το lyric video για το «No Bullets Fly» παρακάτω:
Το περιστατικό των Charlie Brown και Franz Stigler συνέβη στις 20 Δεκεμβρίου 1943, όταν, μετά από μια επιτυχημένη βόμβα στη Βρέμη , το B-17F Flying Fortress Ye Olde Pub του 2ου υπολοχαγού Charles "Charlie" Brown των Πολεμικών Αεροποριών Στρατού των Ηνωμένων Πολιτειών (USAAF ) υπέστη σοβαρές ζημιές από γερμανικά μαχητικά.
O πιλότος της Luftwaffe Franz Stigler είχε την ευκαιρία να καταρρίψει το ανάπηρο βομβαρδιστικό, αλλά δεν το έκανε, και αντ' αυτού το συνόδευσε πέρα από τα κατεχόμενα από τους Γερμανούς έδαφος για να το προστατεύσει. Μετά από εκτεταμένη αναζήτηση από τον Μπράουν, οι δύο πιλότοι συναντήθηκαν 50 χρόνια αργότερα και ανέπτυξαν μια φιλία που κράτησε μέχρι τον θάνατο του Στίγκλερ τον Μάρτιο του 2008. Ο Μπράουν πέθανε μόλις λίγους μήνες αργότερα, τον Νοέμβριο του ίδιου έτους. [1] [2]
Πιλότοι
Ο Τσαρλς Λέστερ Μπράουν (24 Οκτωβρίου 1922 – 24 Νοεμβρίου 2008) [3] [4] ήταν πιλότος B-17 με την 527η Μοίρα Βομβαρδισμού της 379ης Ομάδας Βομβαρδισμού εντός της Διοίκησης Βομβαρδιστικών VIII της USAAF , που σταθμεύει στο RAF Kimbolton στην Αγγλία. [5] Ο Μπράουν ήταν από το Γουέστον της Δυτικής Βιρτζίνια .
Ο Franz Stigler (21 Αυγούστου 1915 – 22 Μαρτίου 2008) ήταν βετεράνος πιλότος μαχητικών αεροσκαφών της Luftwaffe , προσκολλημένος στο Jagdgeschwader 27 . [6] [7] Ο Στίγκλερ ήταν από το Ρέγκενσμπουργκ της Βαυαρίας .
Την ώρα του περιστατικού τους, ο Μπράουν ήταν 21 και ο Στίγκλερ 28.
Αποστολή της Βρέμης
Η αποστολή της 20ής Δεκεμβρίου 1943 ήταν η πρώτη του πληρώματος του Ye Olde Pub και είχε στόχο τη μονάδα παραγωγής αεροσκαφών Focke-Wulf 190 στη Βρέμη. Οι άνδρες του 527ου BS ενημερώθηκαν σε ενημέρωση πριν από την αποστολή ότι μπορεί να συναντήσουν εκατοντάδες γερμανικά μαχητικά. Η Βρέμη φυλασσόταν από περισσότερους από 250 στρατιώτες . Στο πλήρωμα του Μπράουν ανατέθηκε να πετάξει το «Purple Heart Corner», ένα σημείο στην άκρη του σχηματισμού που θεωρήθηκε ιδιαίτερα επικίνδυνο επειδή οι Γερμανοί στόχευαν τα άκρα, αντί να πυροβολήσουν κατευθείαν στη μέση του σχηματισμού. Ωστόσο, δεδομένου ότι τρία βομβαρδιστικά αναγκάστηκαν να γυρίσουν πίσω λόγω μηχανικών προβλημάτων, ο Μπράουν κλήθηκε να ανέβει στο μπροστινό μέρος του σχηματισμού. [8]
Για αυτήν την αποστολή, το πλήρωμα της Ye Olde Pub (B-17F σειριακός αριθμός 42-3167) [9] αποτελούνταν από:
- 2ος υπολοχαγός Charles L. "Charlie" Brown (24 Οκτωβρίου 1922 – 24 Νοεμβρίου 2008): πιλότος / διοικητής αεροσκάφους [10]
- 2ος Υποπλοίαρχος Spencer G. "Pinky" Luke (22 Νοεμβρίου 1920 – 2 Απριλίου 1985): συγκυβερνήτης [11]
- 2ος υπολοχαγός Albert A. "Doc" Sadok (23 Αυγούστου 1921 – 10 Μαρτίου 2010): πλοηγός [12]
- 2ος υπολοχαγός Robert M. "Andy" Andrews (14 Ιανουαρίου 1921 – 23 Φεβρουαρίου 1996): ασυρματιστής και βομβαρδιστής [12]
- Sgt. Bertrand O. "Frenchy" Coulombe (1 Μαρτίου 1924 – 25 Μαρτίου 2006): κορυφαίος πυροβολητής και μηχανικός πτήσης [13]
- Sgt. Richard A. "Dick" Pechout (14 Σεπτεμβρίου 1924 – 5 Ιανουαρίου 2013): ασυρματιστής [14]
- Sgt. Hugh S. "Ecky" Eckenrode (9 Αυγούστου 1920 – 20 Δεκεμβρίου 1943): tail gunner [14]
- Sgt. Lloyd H. Jennings (22 Φεβρουαρίου 1922 – 3 Οκτωβρίου 2016): αριστερός πυροβολητής [14]
- Sgt. Alex "Ρώσος" Yelesanko (31 Ιανουαρίου 1914 – 25 Μαΐου 1980): πυροβολητής στη δεξιά μέση [15]
- Sgt. Samuel W. "Blackie" Blackford (26 Οκτωβρίου 1923 – 16 Ιουνίου 2001): πυροβολητής πυργίσκων σφαιρών [16]
Εκτέλεση βόμβας
Το B-17 του Μπράουν ξεκίνησε τη δεκάλεπτη βόμβα του στα 8.320 μέτρα (27.300 πόδια) με εξωτερική θερμοκρασία αέρα −60 °C (−76 °F). Προτού το βομβαρδιστικό απελευθερώσει το φορτίο της βόμβας του, η ακριβής φλάκα έσπασε τη μύτη του πλεξιγκλάς, χτύπησε τον κινητήρα #2 και προκάλεσε περαιτέρω ζημιά στον κινητήρα #4, ο οποίος ήταν ήδη σε αμφισβητήσιμη κατάσταση και έπρεπε να στραγγαλιστεί για να αποφευχθεί η υπερβολική ταχύτητα . Καθώς η ζημιά είχε επιβραδύνει το βομβαρδιστικό, ο Μπράουν δεν μπόρεσε να παραμείνει στον σχηματισμό του και έπεσε πίσω ως στραγάλι, μια θέση στην οποία δέχτηκε συνεχείς εχθρικές επιθέσεις. [17]
Επιθέσεις μαχητών
Το μαχητικό B-17 του Μπράουν δέχτηκε επίθεση από πάνω από δώδεκα εχθρικά μαχητικά (ένας συνδυασμός Messerschmitt Bf 109s και Focke-Wulf Fw 190s ) του JG 11 για περισσότερα από δέκα λεπτά. [18]Υπήρξαν περαιτέρω ζημιές, συμπεριλαμβανομένου του κινητήρα #3, μειώνοντάς τον μόνο στη μισή ισχύ (που σημαίνει ότι το αεροσκάφος είχε ουσιαστικά, στην καλύτερη περίπτωση, το 40% της συνολικής ονομαστικής του ισχύος). Τα εσωτερικά συστήματα οξυγόνου, τα υδραυλικά και τα ηλεκτρικά συστήματα του βομβαρδιστικού υπέστησαν επίσης ζημιές και το βομβαρδιστικό είχε χάσει το μισό από το πηδάλιο και τον ανελκυστήρα της θύρας (αριστερή πλευρά), καθώς και τον κώνο της μύτης του. Αρκετά από τα όπλα των πυροβολητών είχαν μπλοκαριστεί, πιθανότατα ως αποτέλεσμα της απώλειας συστημάτων επί του σκάφους, οδηγώντας σε παγωμένους μηχανισμούς βολής. Αυτό άφησε το βομβαρδιστικό με μόνο δύο πυροβόλα ραχιαίου πυργίσκου συν ένα από τα τρία πυροβόλα όπλα με μύτη (από 11 διαθέσιμα) για άμυνα. [19] Πολλοί από το πλήρωμα τραυματίστηκαν: ο πυροβολητής της ουράς, Eckenrode, είχε αποκεφαλιστεί από απευθείας χτύπημα από βλήμα κανονιού, ενώ ο Yelesanko τραυματίστηκε σοβαρά στο πόδι από θραύσματα, τα πόδια του Blackford είχαν παγώσει λόγω βραχυκυκλωμένων καλωδίων θέρμανσης στη στολή του, ο Pechout χτυπήθηκε στο μάτι από βλήμα κανονιού και ο Μπράουν τραυματίστηκε στον δεξιό του ώμο. [20] Οι συρέτες μορφίνης που μεταφέρονταν στο πλοίο είχαν επίσης παγώσει, περιπλέκοντας τις προσπάθειες πρώτων βοηθειών από το πλήρωμα, ενώ ο ασύρματος καταστράφηκε και το εξωτερικό του βομβαρδιστή είχε υποστεί σοβαρές ζημιές. Από θαύμα, όλοι επέζησαν εκτός από τον Eckenrode. Το πλήρωμα συζήτησε την πιθανότητα διάσωσης από το αεροσκάφος, αλλά συνειδητοποίησε ότι ο Yelesanko δεν θα μπορούσε να κάνει ασφαλή προσγείωση λόγω του τραυματισμού του. Μη θέλοντας να τον αφήσουν πίσω στο αεροπλάνο, πέταξαν. [20]
Franz Stigler
Το κατεστραμμένο βομβαρδιστικό του Μπράουν εντοπίστηκε από Γερμανούς στο έδαφος, συμπεριλαμβανομένου του Φραντς Στίγκλερ (τότε ήταν άσος με 27 νίκες), ο οποίος ανεφοδιαζόταν και επανεξοπλιζόταν σε ένα αεροδρόμιο. Σύντομα απογειώθηκε με το Messerschmitt Bf 109 G-6 του (το οποίο είχε μια σφαίρα πολυβόλου M2 Browning 0,50 θερμίδων ενσωματωμένη στο ψυγείο του, με κίνδυνο να υπερθερμανθεί ο κινητήρας) και πρόλαβε γρήγορα το αεροπλάνο του Μπράουν. Μέσω των ανοιγμάτων που σκίστηκαν στο πλαίσιο του αεροσκάφους του κατεστραμμένου βομβαρδιστικού από πυρά φλας και πολυβόλων, ο Στίγκλερ μπόρεσε να δει το τραυματισμένο και ανίκανο πλήρωμα. Προς έκπληξη του Αμερικανού πιλότου, ο Γερμανός δεν άνοιξε πυρ στο ανάπηρο βομβαρδιστικό. Αντίθετα, ο Στίγκλερ θυμήθηκε τα λόγια ενός από τους διοικητές του από το JG 27 , Gustav Rödel, κατά τη διάρκεια της μάχης του στη Βόρεια Αφρική: "Αν σε δω ή ακούσω ποτέ να πυροβολείς έναν άνδρα με αλεξίπτωτο , θα σε πυροβολήσω ο ίδιος." Ο Στίγκλερ σχολίασε αργότερα, "Για μένα, ήταν σαν να ήταν σε ένα αλεξίπτωτο. Τους είδα και δεν μπορούσα να τους καταρρίψω." [17]
Δύο φορές ο Στίγκλερ προσπάθησε να πείσει τον Μπράουν να προσγειώσει το αεροπλάνο του σε ένα γερμανικό αεροδρόμιο και να παραδοθεί ή να εκτραπεί στην κοντινή ουδέτερη Σουηδία, όπου ο ίδιος και το πλήρωμά του θα λάμβαναν ιατρική περίθαλψη και θα φυλακίζονταν για το υπόλοιπο του πολέμου. Ωστόσο, ο Μπράουν και το πλήρωμα του Β-17 δεν κατάλαβαν τι προσπαθούσε να τους πει ο Στίγκλερ και να τους χειρονομήσει, και έτσι πέταξαν. Ο Στίγκλερ είπε αργότερα στον Μπράουν ότι προσπαθούσε να τους κάνει να πετάξουν στη Σουηδία. Στη συνέχεια πέταξε κοντά στο αεροπλάνο του Μπράουν σε στενό σχηματισμό στο πλευρικό φτερό του βομβαρδιστικού, έτσι ώστε οι γερμανικές αντιαεροπορικές μονάδες να μην το στοχοποιήσουν, και συνόδευσε το κατεστραμμένο Β-17 σε όλη την ακτή μέχρι να φτάσουν στην ανοιχτή θάλασσα. Ο Μπράουν, ακόμα αβέβαιος για τις προθέσεις του Στίγκλερ, διέταξε τον πυροβολητή του ραχιαίο πυργίσκο του να στοχεύσει τα όπλα του στον Στίγκλερ αλλά να μην ανοίξει πυρ, για να τον προειδοποιήσει. Κατανοώντας το μήνυμα και βέβαιος ότι το βομβαρδιστικό ήταν τελικά εκτός γερμανικού εναέριου χώρου, ο Στίγκλερ αναχώρησε με χαιρετισμό. [17]
Προσγείωση
Ο Μπράουν κατάφερε να διασχίσει τη Βόρεια Θάλασσα 400 χλμ. και να προσγειώσει το αεροπλάνο του στο RAF Seething , το σπίτι της 448ης Ομάδας Βομβών και στην ενημέρωση μετά την πτήση ενημέρωσε τους αξιωματικούς του για το πώς ένας Γερμανός πιλότος μαχητικού τον άφησε να φύγει. Του είπαν να μην το επαναλάβει αυτό στην υπόλοιπη μονάδα, ώστε να μην δημιουργήσει κανένα θετικό συναίσθημα για τους εχθρικούς πιλότους, μήπως άλλα κατεστραμμένα βομβαρδιστικά κρατήσουν τα πυρά τους στα επερχόμενα μαχητικά αεροπλάνα που ελπίζουν να διασωθούν, μόνο για να καταρριφθούν. Ο Μπράουν σχολίασε: «Κάποιος αποφάσισε ότι δεν μπορείς να είσαι άνθρωπος και να πετάς σε ένα γερμανικό πιλοτήριο». Ο Στίγκλερ δεν είπε τίποτα για το περιστατικό στους διοικητές του, γνωρίζοντας ότι ένας Γερμανός πιλότος που γλίτωσε τον εχθρό ενώ βρισκόταν σε μάχη κινδύνευε με στρατοδικείο .
Ο Μπράουν συνέχισε για να ολοκληρώσει μια περιοδεία μάχης. [1] Ο Στίγκλερ υπηρέτησε αργότερα ως πιλότος αεριωθούμενου αεροσκάφους Messerschmitt Me 262 στο Jagdverband 44 μέχρι το τέλος του πολέμου. Το Ye Olde Pub δεν επέστρεψε στη μάχη. επιστράφηκε στις ΗΠΑ τον Απρίλιο του 1944 και διαλύθηκε τον Αύγουστο του 1945. [9]
Μεταπολεμικά
Μετά τον πόλεμο, ο Μπράουν επέστρεψε στη Δυτική Βιρτζίνια και πήγε στο κολέγιο, επιστρέφοντας στη νεοσύστατη Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ το 1949 και υπηρετώντας μέχρι το 1965. Αργότερα, ως Υπάλληλος Εξωτερικών του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ , έκανε πολλά ταξίδια στο Λάος και το Βιετνάμ . Το 1972, αποσύρθηκε από την κρατική υπηρεσία και μετακόμισε στο Μαϊάμι της Φλόριντα , για να γίνει εφευρέτης.
Ο Στίγκλερ μετακόμισε στον Καναδά το 1953 και έγινε επιτυχημένος επιχειρηματίας.
Συνάντηση πιλότων
Το 1986, ο συνταξιούχος Αντισυνταγματάρχης Μπράουν κλήθηκε να μιλήσει σε μια εκδήλωση επανένωσης πιλότων μάχης που ονομαζόταν «Συγκέντρωση των Αετών» στο Κολέγιο Διοίκησης και Επιτελείου Αεροπορίας στη Βάση Αεροπορίας Μάξγουελ , Αλαμπάμα . Κάποιος τον ρώτησε αν είχε αξιομνημόνευτες αποστολές κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. σκέφτηκε για ένα λεπτό και θυμήθηκε την ιστορία της συνοδείας Bf 109 και του χαιρετισμού του πιλότου. Στη συνέχεια, ο Μπράουν αποφάσισε ότι έπρεπε να προσπαθήσει να βρει τον άγνωστο Γερμανό πιλότο.
Μετά από τέσσερα χρόνια μάταιης αναζήτησης για τις Πολεμικές Αεροπορίες του Στρατού των ΗΠΑ, την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ και την πολεμική αεροπορία της Δυτικής Γερμανίας που θα μπορούσαν να ρίξουν φως στο ποιος ήταν ο άλλος πιλότος, ο Μπράουν είχε καταλήξει σε λίγα. Στη συνέχεια έγραψε μια επιστολή σε ένα ενημερωτικό δελτίο της ένωσης πιλότων μάχης. Λίγους μήνες αργότερα έλαβε ένα γράμμα από τον Στίγκλερ, ο οποίος τώρα ζούσε στον Καναδά. «Ήμουν αυτός», έλεγε. Όταν μίλησαν στο τηλέφωνο, ο Στίγκλερ περιέγραψε το αεροπλάνο του, τη συνοδεία και τον χαιρετισμό, επιβεβαιώνοντας όλα όσα χρειαζόταν να ακούσει ο Μπράουν για να μάθει ότι ήταν ο Γερμανός πιλότος μαχητικών που ενεπλάκη στο περιστατικό.
Μεταξύ 1990 και 2008, ο Τσάρλι Μπράουν και ο Φραντς Στίγκλερ έγιναν στενοί φίλοι και παρέμειναν έτσι μέχρι τον θάνατό τους μέσα σε αρκετούς μήνες ο ένας από τον άλλο το 2008 [7] [21]
Κληρονομιά
Το 1993, ο Στίγκλερ τιμήθηκε με το « Αστέρι της Ειρήνης » από την Ομοσπονδία Μαχητών της Ευρώπης . [22]
Το 2008, μετά από αίτημα του πιλότου Μπράουν, τα μέλη του πληρώματος του Β-17 βραβεύτηκαν το καθένα με το Silver Star . Ο ίδιος ο Μπράουν τιμήθηκε με τον Σταυρό της Πολεμικής Αεροπορίας . [23]
Το περιστατικό ήταν το θέμα ενός βιογραφικού μυθιστορήματος του Adam Makos , A Higher Call , που κυκλοφόρησε το 2012 [24]
Για το άλμπουμ τους Heroes του 2014 , το σουηδικό συγκρότημα χέβι μέταλ Sabaton έγραψε ένα τραγούδι για το περιστατικό με τίτλο "No Bullets Fly". [25]
Τον Ιανουάριο του 2019, ένα σωζόμενο B-17 (σειριακός αριθμός 44-8543 ) το οποίο χειριζόταν η Erickson Aircraft Collection of Madras, Oregon , βάφτηκε ξανά ως Ye Olde Pub . [26] Το αεροπλάνο εκτελείται σε αεροπορικές επιδείξεις και για να προσφέρει ιστορικές εμπειρίες πτήσης. [27]
Ο Lloyd Jennings, ένας πυροβολητής στη μέση του B-17, ήταν το τελευταίο μέλος του πληρώματος που επέζησε από το συμβάν. πέθανε το 2016. [28]
Πηγές
- Μάκος, Αδάμ; Alexander, Larry (2012). A Higher Call: An Incredible True Story of Combat and Chivalry in the War-Torn Skies of II World War (1st ed.). Νέα Υόρκη: Berkley Caliber. ISBN 978-0-425-25286-4.
Αναφορές
- ^α β «Δύο εχθροί ανακαλύπτουν μια «υψηλότερη κλήση» στη μάχη». CNN.com. 9 Μαρτίου 2013.
- ↑ «Νεκρολόγια του Charles L. Brown» . The Miami Herald . 7 Δεκεμβρίου 2008.
- ↑ "Brown, Charles L." The Miami Herald . 7 Δεκεμβρίου 2008. Σελ. 4Β . Ανακτήθηκε στις 22 Νοεμβρίου 2022 – μέσω news.com.
- ^ "Ρεκόρ ευρετηρίου για τον Τσαρλς Λέστερ Μπράουν | Δείκτης θανάτου κοινωνικής ασφάλισης" . Διοίκηση Κοινωνικής Ασφάλισης . Ανακτήθηκε στις 22 Νοεμβρίου 2022 – μέσω fold.com.
- ↑ «Τσαρλς Λ. Μπράουν» . Αφιερώματα βετεράνων .
- ^ Makos & Alexander 2012 , σελ. 192.
- ^α β Gilbert, Brent (11 Μαΐου 2008). "Β' Παγκόσμιος Πόλεμος Γερμανός πιλότος μαχητικού έσωσε το πλήρωμα βομβαρδιστικών των ΗΠΑ". Ειδήσεις CTV . Αρχειοθετήθηκε απότο πρωτότυποστις 9 Ιουνίου 2011. Ανακτήθηκε στις 4 Απριλίου 2011.
- ^ Makos & Alexander 2012 , σσ. 159–62.
- ^α β "42-3167 Ye Olde Pub". americanairmuseum.com. Ανακτήθηκε στις 22 Νοεμβρίου 2022.
- ^ Makos & Alexander 2012 , σελ. 135.
- ^ Makos & Alexander 2012 , σελ. 136.
- ^α β Μάκος & Αλέξανδρος 2012, σελ. 144.
- ^ Makos & Alexander 2012 , σελ. 166.
- ^α β γ Μάκος & Αλέξανδρος 2012, Σελ. 149.
- ^ Makos & Alexander 2012 , σελ. 151.
- ^ Makos & Alexander 2012 , σελ. 150.
- ^α β γ «Ιπποτισμός στον αέρα». Ιπποτισμός σήμερα. 1 Μαΐου 2004.
- ^ Makos & Alexander 2012 , σελ. 181.
- ^ Makos & Alexander 2012 , σσ. 184–85.
- ^α β Makos & Alexander 2012, σ. 186–89.
- ↑ «Νεκρολόγια του Charles L. Brown» . Miami Herald . 7 Δεκεμβρίου 2008.
- ^ "Οι πιλότοι αναπολούν την πρώτη συνάντηση εν καιρώ πολέμου" . Ο αρχηγός του Surrey . Surrey, Βρετανική Κολομβία . 24 Δεκεμβρίου 1993. Σελ. Α3 . Ανακτήθηκε στις 22 Νοεμβρίου 2022 – μέσω news.com.
- ↑ "379th Bomb Group Archives: War Stories" . 379thbga.org . Ανακτήθηκε στις 22 Νοεμβρίου 2022 .
- ^ Huddleston, Robert (2015). "A Higher Call: An Incredible True Story of Combat and Ipvalry in the War-Torn Skies of II World War" . Ιστορία Αεροπορικής Ενέργειας . 62 : 53–54.
- ↑ «No Bullets Fly» . sabaton.net . Ανακτήθηκε στις 22 Δεκεμβρίου 2022 .
- ↑ "Boeing B-17 Flying Fortress" . ericksoncollection.com . Ανακτήθηκε στις 22 Νοεμβρίου 2022 .
- ↑ "Β' Παγκόσμιος Πόλεμος B-17 "Ye Olde Pub" επισκέπτεται το Ελ Πάσο" . theprospectordaily.com . Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Ελ Πάσο . 9 Μαρτίου 2020 . Ανακτήθηκε στις 22 Νοεμβρίου 2022 .
- ↑ «Ο Λόιντ Τζένινγκς, το τελευταίο επιζών μέλος του πληρώματος του βομβιστή Ye Olde Pub, πεθαίνει στα 94 του» . Richmond Times-Dispatch . Ρίτσμοντ, Βιρτζίνια . 16 Νοεμβρίου 2016 . Ανακτήθηκε στις 22 Νοεμβρίου 2022 .
Περαιτέρω ανάγνωση
- Frisbee, John L. (1 Ιανουαρίου 1997). "Valor: Όταν ένας εχθρός ήταν φίλος" . Περιοδικό της Πολεμικής Αεροπορίας . Ανακτήθηκε στις 22 Νοεμβρίου 2022 – μέσω airandspaceforces.com.
Εξωτερικοί σύνδεσμοι
- Βίντεο του Franz Stigler και του Charlie Brown να συζητούν τη συνάντησή τους κατά την πρώτη τους επανένωση στο YouTube
- Animation The Stigler-Brown Incident στο YouTube (9 Απριλίου 2022)
- Μουσικό βίντεο που αφηγείται την ιστορία στο YouTube από τους Sabaton
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.