Στο militaire.gr έχουν αρθρογραφήσει κι έχουμε εκφράσει την άποψη ότι η Ελλάδα δεν έχει καμία δουλειά στην Ερυθρά Θάλασσα. Επιπλέον αυτή τη στιγμή όπως τα έχουμε καταφέρει τα πλοία του Στόλου μας δεν αντέχουν να αναλάβουν μία ακόμη αποστολή εκτός συνόρων.
Στους «ναυάρχους» του καναπέ απαντά ένας κανονικός και αξιοσέβαστος ναύαρχος. Ο κ.Χρήστος Καραδήμας δεν έγραψε το κείμενο στην προσωπική του σελίδα για να απαντήσει ούτε στους «ναυάρχους», ούτε στα διάφορα «παπαγαλάκια». Όμως τα όσα γράφει είναι κατά τη γνώμη μας η καλύτερη απάντηση:
«Πλέω μεθ’ ορμής ακαθέκτου. Με αυτή την θρυλική φράση ο Παύλος Κουντουριώτης σηματοδότησε την ναυμαχία της 3ης Δεκεμβρίου του 1912 στα ανοιχτά του ακρωτηρίου Έλλη κοντά στην είσοδο των Στενών των Δαρδανελίων και κατατρόπωσε τους Τούρκους. Οσοι έχουν μελετήσει την ναυτική ιστορία θα έχουν σίγουρα γίνει κοινωνοί πολλών πονημάτων που έχουν σχέση με την ανάλυση στρατηγικών, επιχειρησιακών και τακτικών λεπτομερειών αυτής ναυμαχίας καθώς και των καθοριστικών παραγόντων που έπαιξαν ρόλο στην νικηφόρο έκβασή της. Εντρυφώντας στον κυκεώνα όλων αυτών των πληροφοριών διαφεύγει της προσοχής μας και μία που ίσως και να μην της δίνουμε και την δέουσα σημασία. Και αυτή έχει σχέση με το πλοίο θρύλος στο οποίο επέβαινε ο Παύλος Κουντουριώτης. Ο Υδραίος ήρωας των Βαλκανικών πολέμων, εστάλη το 1911, έχοντας ακόμα τον βαθμό του πλοιάρχου να παραλάβει το νεότευκτο θωρακισμένο καταδρομικό «Γεώργιος Αβέρωφ το οποίο καθελκύστηκε στις 12 Μαρτίου 1910, και μετά από δοκιμές διάρκειας ενός έτους παραλήφθηκε στις 16 Μαΐου 1911 ενώ τον Σεπτέμβριο του 1912, λίγο πριν την έναρξη του Α’ Βαλκανικού Πολέμου τοποθετήθηκε αρχηγός του ναυτικού στόλου του Αιγαίου. Με αυτό το συγκεκριμένο πλοίο ο αείμνηστος Ναύαρχος έπλευσε μεθ’ ορμής ακαθέκτου και κατατρόπωσε τον εξελθόντα των Στενών Τουρκικό στόλο. Με ένα εξαίρετο πλοίο, ναυαρχίδα του Στόλου, που την συγκεκριμένη χρονική στιγμή συμπλήρωνε μόλις 2.5 περίπου χρόνια ζωής. Αυτές οι σκέψεις πέρασαν χθές από το μυαλό μου κατά την διάρκεια της τελετής παράδοσης-παραλαβής Α/ΓΕΝ όπου έμπλεος υπερηφάνειας συνάντησα και είχα την χαρά και την τιμή να συζητήσω με τους εξαίρετους εν ενεργεία συναδέλφους.
Και αποχωρώντας από τον ιερό για όλους εμάς χώρο της Σχολής, μου πέρασε φευγαλέα από το μυαλό μία όχι και τόσο ευχάριστη σκέψη και η εικόνα. Ότι στην παρούσα φάση ο σύγχρονος Κουντουριώτης που θα κληθεί (όταν και εφ’ όσον), θα πλεύσει μεθ’ ορμής ακαθέκτου επιβαίνων επί μίας Φ/Γ ΜΕΚΟ τύπου ΥΔΡΑ, στην οποία, εάν μετρώ σωστά, ο υποφαινόμενος είχε την τιμή να διατελέσει κυβερνήτης πριν 27 ολόκληρα χρόνια. Τις πταίει; Ολοι μας, με το μερίδιο ευθύνης όμως να επιμερίζεται αναλογικά με τον ρόλο και τις αρμοδιότητες που είχε ο καθένας μας. Εξετάζοντας με λεπτομέρεια την ιστορία πρόσκτησης του Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ μπορούμε να καταλήξουμε σε ορισμένα ασφαλή συμπεράσματα που κατά μεγάλο μέρος, όπως συμβαίνει σε όλες τις δημοκρατίες, αφορούν διαχρονικά τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες. Ελπίζω και προσδοκώ ο κύριος Δένδιας να ανταποκριθεί και να συμβάλει θετικά στις σύγχρονες απαιτήσεις και στην επίλυση των προβλημάτων του Ναυτικού μας συνδράμοντας αποφασιστικά και ουσιαστικά την άριστη νέα ηγεσία του. Ο στόχος που έθεσε της Νέας Αρχής είναι ελπιδοφόρος με εναρκτήριο βέβαια λάκτισμα την λυτρωτική για το αγαπημένο μας Ναυτικό «αποφλωροποίηση» των ΕΔ».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.