Κυριακή 21 Απριλίου 2024

Πώς βλέπουν οι άνθρωποι την τεχνητή νοημοσύνη, την παραπληροφόρηση και τις εκλογές — σε γραφήματα


Αυτό το άρθρο είναι μέρος μιας σειράς  
Bots και ψηφοδέλτια: Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αναδιαμορφώνει τις εκλογές παγκοσμίως
 ,  που παρουσιάζεται από  τη Luminate .

Από τότε που το ChatGPT του OpenAI κυκλοφόρησε στα τέλη του 2022, η τεχνητή νοημοσύνη — από chatbot και deepfake βίντεο έως αντιληπτές αποκαλυπτικές απειλές που σχετίζονται με την τεχνολογία — έχει κατακαθίσει τον κόσμο.

Αλλά η ευαισθητοποίηση του κοινού για την αναδυόμενη τεχνολογία δεν σημαίνει απαραίτητα ότι οι άνθρωποι κατανοούν τι είναι και τι μπορεί να κάνει. Αυτή είναι μια σημαντική διάκριση σε μια χρονιά που περισσότερες από 50 χώρες θα προσέλθουν στις κάλπες και η απειλή της παραπληροφόρησης που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη έχει γίνει πολιτικό ναρκοπέδιο.

Είτε βρίσκεστε στην Τζακάρτα, είτε στη Μαδρίτη είτε στο Σικάγο, υπάρχει διάκριση μεταξύ της αντίληψης των ατόμων για την τεχνητή νοημοσύνη και της ικανότητάς τους να ονομάζουν συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες που υποστηρίζονται από τεχνητή νοημοσύνη.

Είναι ενδιαφέρον ότι όσοι βρίσκονται στις αναπτυσσόμενες οικονομίες -που έχουν ήδη συνηθίσει να προσαρμόζονται γρήγορα σε νεότερη τεχνολογία όπως τα smartphones- αναφέρουν ότι κατανοούν καλύτερα την αναδυόμενη τεχνολογία σε σύγκριση με τους ομολόγους τους σε πιο ανεπτυγμένες χώρες. Είναι επίσης πιο πιθανό να δουν τα θετικά της τεχνητής νοημοσύνης παρά τα αρνητικά. . .

της, υποδηλώνουν τα στοιχεία δημοσκόπησης της Ipsos .

Όταν πρόκειται για παραπληροφόρηση - και όχι μόνο για ψέματα που τροφοδοτούνται από την τεχνητή νοημοσύνη - ολόκληρος ο κόσμος τη βλέπει ως απειλή.

Ωστόσο, σε χώρες που κατατάσσονται στη μέση ή στο κάτω μέρος του Δείκτη Ανθρώπινης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (HDI), ο οποίος μετρά, μεταξύ άλλων, την ικανότητα ενός έθνους να παρέχει ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο, οι άνθρωποι ανησυχούν περισσότερο για τις μελλοντικές επιπτώσεις της παραπληροφόρησης. για τις εκλογές τους σε σύγκριση με άτομα σε χώρες με υψηλότερες αξίες HDI, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες και μέρη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με κοινή έρευνα της Ipsos και της UNESCO για τον αντίκτυπο της διαδικτυακής παραπληροφόρησης και της ρητορικής μίσους.

Οι άνθρωποι σε αυτές τις λεγόμενες αναδυόμενες οικονομίες έχουν μεγαλύτερη πίστη στον εαυτό τους για να διακρίνουν τις πραγματικές και τις ψεύτικες ειδήσεις παρά στο ότι ένας μέσος άνθρωπος στη χώρα τους μπορεί να κάνει το ίδιο.

Σε μια χρονιά εκλογών σε όλο τον κόσμο, οι άνθρωποι έχουν ήδη κάνει τη σύνδεση μεταξύ παραπληροφόρησης και τεχνητής νοημοσύνης. Περισσότερο από το 60 τοις εκατό των ανθρώπων - σε όλες τις χώρες που συμμετείχαν σε έρευνα από την Ipsos την άνοιξη του 2023 - είπαν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να διευκολύνει τη δημιουργία ρεαλιστικών άρθρων και εικόνων ψευδών ειδήσεων.

Δεδομένου του ρόλου των μέσων ενημέρωσης και των πολιτικών κομμάτων που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο ψηφίζουν οι άνθρωποι φέτος, τα άτομα ήταν επίσης καχύποπτα για το πώς οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί χρησιμοποιούσαν την τεχνολογία, καθώς και πώς η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να δημιουργήσει πολιτικές διαφημίσεις που στόχευαν ψηφοφόρους στο διαδίκτυο.

Η απαισιοδοξία για το μέλλον είναι επίσης ευρέως διαδεδομένη, σύμφωνα με στοιχεία από την έκθεση της Ipsos για τις παγκόσμιες απόψεις για την τεχνητή νοημοσύνη και την παραπληροφόρηση.

Σε πολλές χώρες, η πλειοψηφία είπε ότι πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα οδηγήσει μόνο σε μεγαλύτερα επίπεδα διαδικτυακών ψευδών, με τα λεγόμενα deepfakes - χειραγωγημένες εικόνες, βίντεο και ηχητικά αποσπάσματα, συχνά πολιτικών - να αντιμετωπίζονται ως ιδιαίτερη ανησυχία κατά τη διαμόρφωση της κοινής γνώμης.

Δεδομένου του επιπέδου του κομματικού διχασμού και της τεχνικής εμπειρογνωμοσύνης στις ΗΠΑ, οι προεδρικές εκλογές της χώρας του Νοεμβρίου φαίνεται να αποτελούν σημείο αναφοράς για τον τρόπο με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κερδίσει την εύνοια των ψηφοφόρων. Ό,τι συμβαίνει στις ΗΠΑ πιθανότατα θα αντιγραφεί αλλού.

Παρά τους εδραιωμένους πολιτικούς διαχωρισμούς, οι Αμερικανοί δείχνουν συλλογική έλλειψη εμπιστοσύνης σε όσα διαβάζουν στο διαδίκτυο και πιστεύουν ότι η παραπληροφόρηση θα εξαπλωθεί μόνο πριν από την ψηφοφορία του φετινού φθινοπώρου, σύμφωνα με δημοσκοπήσεις στις ΗΠΑ που διενεργήθηκαν από το KFF και το Associated Press και το NORC Center for Public Affairs Research .

Ο σκεπτικισμός σχετικά με τα chatbot με τεχνητή νοημοσύνη - αυτοματοποιημένα εργαλεία που εξυπηρετούν πληροφορίες - είναι υψηλός μεταξύ των Αμερικανών, οι οποίοι δεν ενδιαφέρονται πολύ να χρησιμοποιήσουν τέτοια τεχνολογία για να ενημερωθούν για την πολιτική. Οι ερωτηθέντες αναθέτουν επίσης το βάρος στις εταιρείες τεχνολογίας - ειδικά εκείνες που βρίσκονται πίσω από δημοφιλή εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης - για να αποτρέψουν τη διάδοση ψευδών πληροφοριών που σχετίζονται με εκλογές, που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη.

Αυτό που είναι ξεκάθαρο από πολλά δεδομένα δημοσκοπήσεων που εξέτασε το POLITICO ήταν ότι οι άνθρωποι ήταν τόσο επιφυλακτικοί για τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT και οι ανταγωνιστές του και ανησυχούσαν ότι η παραπληροφόρηση ήταν διάχυτη γύρω από τις εκλογές.

Αν και αυτό το άγχος είναι εμφανές με βάση την ανάλυση των παγκόσμιων δημοσκοπήσεων του POLITICO - και καθώς το ενδιαφέρον για την τεχνητή νοημοσύνη έχει αυξηθεί - δεν είναι ακόμα σαφές πόσο σημαντικό αντίκτυπο θα έχει η παραπληροφόρηση που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη στη λιτανεία των εκλογών του 2024.

Αυτό το άρθρο είναι μέρος μιας σειράς  Bots και ψηφοδέλτια: Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αναδιαμορφώνει τις εκλογές παγκοσμίως ,  που παρουσιάζεται από  τη Luminate . Το άρθρο παράγεται με πλήρη συντακτική ανεξαρτησία από δημοσιογράφους και συντάκτες του POLITICO.  Μάθετε περισσότερα  σχετικά με το συντακτικό περιεχόμενο που παρουσιάζεται από εξωτερικούς διαφημιστές.

=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.