Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2024

The Warning - aviso (Το μυστικό της πεταλούδας 2018) Daniel Calparsoro


Μία ταινία από το σκηνοθέτη της ταινίας «Ποιος κλέβει ποιόν», τους παραγωγούς των ταινιών «Ο αόρατος επισκέπτης», «Κελί 211», «Το μυστικό στα μάτια της», και τον σεναριoγράφο του «Buried», βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Paul Pen.

Μετάφραση του "aviso" σε Ελληνικά: Οι προειδοποίηση, σήμα, γνωστοποίηση είναι οι κορυφαίες μεταφράσεις του "aviso" σε Ελληνικά. Δείγμα μεταφρασμένης πρότασης: Éste es el último aviso. ↔ Αυτή είναι η τελευταία προειδοποίηση.

12 Απριλίου 2008: Ένας άντρας πυροβολείται σε μια -φαινομενικά- τυχαία πράξη βίας. Αλλά ήταν όντως τυχαία; Όσο το θύμα βρίσκεται σε κώμα ο Χον, ο καλύτερός του φίλος και ιδιοφυΐα στα μαθηματικά, αρχίζει και διερευνά την υπόθεση και ανακαλύπτει ότι έχουν γίνει αρκετοί φόνοι στο ίδιο σημείο σε διάφορες χρονικές στιγμές. Φόνοι που ακολουθούν μια συγκεκριμένη μαθηματική ακολουθία... 2018: Ο 9χρονος Νίκο λαμβάνει ένα ανώνυμο γράμμα που τον προειδοποιεί ότι θα πεθάνει. Στις 12 Απριλίου. Την ημέρα των γενεθλίων του. Τότε που θα γίνει 10 χρονών. Η προειδοποίηση είναι ξεκάθαρη. Θα την πιστέψει ο Νίκο; Υπάρχει τρόπος να αποφύγει το μοιραίο πεπρωμένο του; Ή μήπως η προειδοποίηση αποτελεί το αποκύημα μιας καλπάζουσας φαντασίας;


Παραγωγή: Ισπανική Σκηνοθεσία: Ντάνιελ Καλπαρσόρο
Πρωταγωνιστούν: Ραούλ Αρεβάλο, Άουρα Γκαρίντο, Χούγκο Αρμπούες, Μπελέν Κουέστα

Ένας άντρας πυροβολείται κατά τη διάρκεια μίας ληστείας σε ένα βενζινάδικο και βρίσκεται στο νοσοκομείο σε κώμα. Δέκα χρόνια αργότερα ένα δεκάχρονο αγόρι λαμβάνει ένα μυστηριώδες σημείωμα που το προειδοποιεί πως θα πεθάνει την ημέρα των γενεθλίων του. Τι σχέση μπορεί να έχουν αυτά τα δύο γεγονότα μεταξύ τους; Το γρίφο προσπαθεί να λύσει ένας μαθηματικός, ο οποίος είναι διάνοια, όμως πάσχει από σχιζοφρένεια. . . .
Άλλη μία Ισπανική ταινία με μυστήριο, αγωνία, ιδιαίτερο σενάριο και φυσικά… ανατροπές! (Όπως κάθε ισπανικό φιλμ που σέβεται τον εαυτό του άλλωστε). Η ταινία ασχολείται πολύ με μεταφυσικές αλλά και επιστημονικές θεωρίες, όπως είναι η μετεμψύχωση, τα παράλληλα σύμπαντα και δεν συμμαζεύεται. Δεν είναι η πρώτη φορά που οι Ισπανοί καταπιάνονται με τέτοια θέματα. Έχουν αγγίξει τέτοιες θεωρίες και σε άλλες ταινίες τους.

Στην εν λόγω ταινία θίγουν και το θέμα των ψυχικών διαταραχών και πιο συγκεκριμένα της σχιζοφρένειας, δείχνοντας μας σε πρώτο πλάνο πως αισθάνεται και πόσο υποφέρει ένας πάσχων από σχιζοφρένεια. Κάτι ανάλογο με το “A beautiful mind” που χάρισε το Oscar στον Russell Crowe. Τέλος, δεν αμελεί να θίξει και το φλέγον θέμα του bulling για το οποίο άλλωστε έχει ξεκινήσει μια τεράστια, παγκόσμια εκστρατεία (μα προκοπή δεν είδαμε ακόμα δυστυχώς). Τώρα που το σκέφτομαι, είναι πολλά τα θέματα που ο σκηνοθέτης πήγε να θίξει σε μία μόνο ταινία και κάπου εκεί ίσως να έχασε λίγο έδαφος, αφού- μοιραία- δεν είχε τον χρόνο να τα αναπτύξει όλα όσο χρειαζόταν. Δεν μπορώ να πω ότι πέταξα τη σκούφια μου όπως την έχω πετάξει για άλλα Spanish movies. Κατά τα άλλα όμως, πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα ταινία που δεν αφήνει τον θεατή να βαρεθεί, αλλά εκτός αυτού τον προβληματίζει κιόλας για τη ζωή, τον θάνατο, το σύμπαν κ.τ.λ.

Ο τίτλος “El Aviso” σημαίνει “η προειδοποίηση”. Η ελληνική μετάφραση είναι μάλλον αυθαίρετη και αφορά περισσότερο στο γεγονός πως το περιεχόμενο της ταινίας σχετίζεται με τη γνωστή σε όλους μας θεωρία του χάους, για την οποία έχουμε ήδη δει την ταινία “το φαινόμενο της πεταλούδας”. Οπότε ο ελληνικός τίτλος θέλει να μας παραπέμψει εκεί, “προδίδοντας” τον μεταφυσικό χαρακτήρα ταινίας.

Σκηνοθεσία Daniel Calparsoro. Ναι μεν αξιόλογη η δουλειά του αλλά βλέποντας το αποτέλεσμα ένιωσα πως είναι επηρεασμένος από πολλές διαφορετικές ταινίες, ισπανικές και χολιγουντιανές, όπως αυτές που προανέφερα. Συνέχεια μου θύμιζε κάτι άλλο. Έτσι δεν μπορώ να πω πως με συγκλόνισε τελικά, αν και πέρασα ευχάριστα 90’ λεπτά από τη ζωή μου. Το σενάριο είναι των Patxi Amezcua, Chris Sparling, Jorge Guerricaechevarría, Paul Pen. Βλέποντας το βιογραφικό των σεναριογράφων, καταλαβαίνω γιατί έγινε αυτό το τουρλού τουρλού. Ο καθένας έχει διαφορετικό στυλ και επιρροές τις οποίες και προσπάθησαν να “στριμώξουν” στα 90’ της ταινίας.

Οι ηθοποιοί, συνεπείς στη δουλειά τους, έφεραν εις πέρας τους ρόλους τους χωρίς όμως πάλι να πω πως με συγκλόνισαν. Το μεγαλύτερο βάρος έπεσε φυσικά στον πρωταγωνιστή που είχε ένα πολύ δύσκολο ρόλο ομολογουμένως. Έναν ρόλο στον οποίο αντεπεξήλθε αξιοπρεπώς. Raúl Arévalo, Aura Garrido, η Belén Cuesta και ο μικρός Hugo Arbues, είναι βασικοί ήρωες της ταινίας. Τέλος, η μουσική του Julio de la Rosa ήταν πολύ δυνατή, προκαλώντας έντονα συναισθήματα και αγωνία στον θεατή.


Για τους γνωστούς και μη εξαιρετέους λόγους. Ισπανικό σινεμά, θρίλερ, αγωνία, ανατροπή κ.τ.λ. 


Αξίζει τον κόπο να τη δείτε με φίλους και μετά να πάτε να τσιμπήσετε κάτι, αναλύοντας και φιλοσοφώντας το άφθονο υλικό που προσφέρει η ταινία προς προβληματισμό. 

(Ποιοι είμαστε, που πάμε, από που ερχόμαστε, πως λειτουργεί το σύμπαν και όλα αυτά που απασχολούν και πάντα θα απασχολούν το ανθρώπινο είδος )

=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.