Και επειδή ένα ηλεκτρικό, δε μένει στην κακοκαιρία και στον χιονιά, γιατί απλά είναι... ηλεκτρικό (στην χιονισμένη Νορβηγία το 70% των αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικά) ας δούμε τι συμβαίνει πραγματικά
Πρέπει να ρίξουμε το ανάθεμα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή σε όσους δεν έκαναν σωστό προγραμματισμό; Οι εικόνες με αυτοκίνητα να έχουν σχηματίσει ουρές χιλιομέτρων γύρω από την Αράχωβα και το χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού ανήμερα τα Χριστούγεννα, ήταν ό,τι χρειαζόταν για τα κανάλια σε μια μέρα που συνήθως έχει ελάχιστη επικαιρότητα.
Η ανακοίνωση της ΕΛΑΣ έριξε τις ευθύνες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και έκανε λόγο για «τεχνικά προβλήματα» ορισμένων οχημάτων, που δημιούργησαν το μποτιλιάρισμα.
Όπως, κάτι τέτοιο συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα, καθώς οι κατεξοχήν χώρες που έχουν ως κύριο μέσο τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και σαφώς πιο χαμηλές θερμοκρασίες δεν αντιμετώπισαν ανάλογα προβλήματα. Πριν όμως ρίξουμε το ανάθεμα σταEV, καλό είναι να γνωρίζουμε ορισμένα δεδομένα.
Πρώτον: Όπως όλα τα αυτοκίνητα, έτσι και τα ηλεκτρικά επηρεάζονται από τις καιρικές συνθήκες. Ειδικά οι μπαταρίες χάνουν αρκετή από την απόδοσή τους στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, καθώς η συνεχής θέρμανση της καμπίνας -δυνατότητα που έχουν τα ηλεκτρικά, σε αντίθεση με τα θερμικά- καταναλώνει ενέργεια απο την μπαταρία, μειώνοντας περαιτέρω την αυτονομία. Ορισμένα όμως EV χρησιμοποιούν αντλίες θερμότητας για την ανακύκλωση της θερμότητας από την μπαταρία και τους κινητήρες, βελτιώνοντας την απόδοση. Έτσι κινούνται κανονικά, όπως βλέπουμε στις χώρες της Βόρειας Ευρώπης ή της Βόρειας . . .
Αμερικής. Είναι δηλαδή να έχεις μπλοκαριστεί επί ώρες σε μποτιλιάρισμα μέσα σα ακραίες καιρικές συνθήκες αλλά το ρεζερβουάρ σου κάποια στιγμή θα αδειάσει.Δεύτερον: Η μπαταρία αδειάζει αμέσως στις χαμηλές θερμοκρασίες; Η μπαταρία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων χάνει αρκετή από την απόδοσή της (και άρα την αυτονομία που προσφέρει) όταν το θερμόμετρο δείχνει αρκετούς βαθμούς κάτω από το μηδέν. Όμως δεν αδειάζει αμέσως. Έχουμε παρατηρήσει σε χιονοδρομικό κέντρο της Αυστρίας (πάνω από τα 2.000 μέτρα και στους -20 βαθμούς Κελσίου) ότι η πλήρως φορτισμένη μπαταρία έδειχνε σχεδόν το μισό της κανονικής αυτονομίας.
Τρίτον Τα σημεία που υπάρχουν οι φορτιστές, Η αλήθεια είναι ότι στην Ελλάδα και λόγω κλίματος δεν υπάρχουν σε ευρύ φάσμα φορτιστές ακόμα και στις πιο δύσβατες περιοχές. Οπότε και να υπήρχαν ούτως ει άλλως στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζεται αρνητικά και η διαδικασία φόρτισης. Αυξάνεται δηλαδή ο χρόνος για τη φόρτιση της μπαταρίας. Όμως η φόρτιση συνεχίζεται, έστω και με πιο αργό ρυθμό.
Τέταρτον: Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να βελτιώσουμε την αυτονομία του ηλεκτρικού μας αυτοκινήτου. Καταρχάς, σε αρκετά ηλεκτρικά μοντέλα υπάρχει η δυνατότητα για προετοιμασία της μπαταρίας. Τι σημαίνει αυτό; Ότι η μπαταρία προθερμαίνεται πριν φθάσουμε στον φορτιστή ώστε να βρίσκεται κοντά στο ιδανικό παράθυρο λειτουργίας και να είναι πιο γρήγορη η φόρτιση.
Επίσης μπορούμε να επιλέξουμε το ιδανικό πρόγραμμα (π.χ. Eco ή Range) ώστε να αυξήσουμε την αυτονομία. Ή να επιλέξουμε την λειτουργία θερμαινόμενων καθισμάτων αντί για το σύστημα θέρμανσης της καμπίνας. Όση λιγότερη ενέργεια ξοδεύουμε, τόσο περισσότερη αυτονομία προσφέρει η μπαταρία.
Όταν χρησιμοποιούμε σωστά το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, «κερδίζουμε» πολύτιμα χιλιόμετρα.
Πέμπτο: Ο σωστός προγραμματισμός θα μας σώσει από μία δύσκολη στιγμή και από την πολύωρη ταλαιπωρία. Όταν ξεκινάμε για έναν χειμερινό προορισμό με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θα πρέπει να έχουμε πλήρως φορτισμένη την μπαταρία. Δεν μπορούμε να αρκεστούμε στην πιθανότητα φόρτισης σε έναν δημόσιο φορτιστή, όπου π.χ. μπορεί να υπάρχει ουρά ή να μην λειτουργεί.
Πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για παν ενδεχόμενο: Π.χ. να υπάρξει χιονοθύελλα και να μείνουμε ακινητοποιημένοι μέσα στο όχημά μας επί ώρες.
Πριν λοιπόν κατηγορήσουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα πρέπει να σκεφτούμε: Κάναμε όσα θα έπρεπε ως οδηγοί;
Ειδήσεις σήμερα:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.