Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2024

Ατομική Ιδιοκτησία – Κοινοκτημοσύνη, ή πώς η ανθρωπότητα αναμετριέται, ιστορικά, με τον εαυτό της - Λιαντίνης - Χριστιανική υποκρισία και παραχάραξη - "Γκέμμα" - "Πέθανε ο Θεός"


Δείτε το video από εδώ:  https://www.blod.gr/lectures/atomiki-idioktisia-koinoktimosyni-i-pos-i-anthropotita-anametrietai-istorika-me-ton-eayto-tis/

Ο Δήμος Αθηναίων συνδιοργανώνει έναν νέο κύκλο επιμορφωτικών, πολιτιστικών και καλλιτεχνικών δράσεων με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), με τίτλο «Το ΕΚΠΑ στην Πόλη».

Στο πλαίσιο αυτό, η εγνωσμένου κύρους καθηγήτρια Μαρία Ευθυμίου έδωσε δύο διαλέξεις, με θέμα «Τροφή, μία σημαντική παράμετρος της Παγκόσμιας Ιστορίας» και «Ατομική Ιδιοκτησία-Κοινοκτημοσύνη, ή πώς η ανθρωπότητα αναμετριέται, ιστορικά, με τον εαυτό της».

Η δεύτερη διάλεξη πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2024, στο αμφιθέατρο Άλκης Αργυριάδης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Προλογίζει ο Αχιλλέας Χαλδαιάκης, Καθηγητής Βυζαντινής Μουσικολογίας και Ψαλτικής Τέχνης, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών


----------------------------------------------
Λιαντίνης - Χριστιανική υποκρισία και παραχάραξη


«Κανένας από μας δεν είναι χριστιανός, όπως διδάσκουν τα Ευαγγέλια.

Αν ερχότανε δηλαδή σήμερα ο Χριστός και κατέβαινε εδώ σε μας, θα έλεγε: «Εγώ δεν είμαι χριστιανός», όπως είπε ο Φρόυντ: «Εγώ δεν είμαι φροϋδικός», όπως είπε ο Μαρξ: «Εγώ δεν είμαι μαρξιστής».

«Τι θέλω να πω; Όλη η ουσία της χριστιανικής διδασκαλίας είναι σ’ αυτή την απόφαση για θυσία, σε σχέση με τον εαυτό μας. «Αν είσαι δικός μου», λέει ο Ιησούς Χριστός, «θα σηκώσεις τον σταυρό σου στην πλάτη σου και θα με ακολουθήσεις».

Όταν το λέει αυτό, το εννοεί. Εμείς τι κάναμε; (Πως ήρθαν και διαστρέψανε, γιατί ήταν δύσκολο, το αντιλαμβάνεστε πόσο δύσκολο είναι αυτό, και φέρνει τον Χριστιανισμό κατευθείαν στην αρχαία τραγωδία, στα πιο ουσιώδη δηλαδή του ανθρώπου και τα πιο μεγάλα).

Εμείς αντιστρέψαμε αυτό το νόημα, γιατί δεν αντέχουμε αυτό τον δρόμο, ν’ ανεβούμε Γολγοθά, και είπαμε τι; Αυτός σταυρώθηκε για μας.

»Εμ, δεν σταυρώθηκε αυτός για μας. Σταυρώθηκε για τον εαυτό του. Και ελύτρωσε το ανθρώπινο . . ., αυτό το λένε οι παπάδες για να διαιωνίζουν πια την εξουσία τους, γιατί εκείνοι που σταυρώσαν τον Χριστό, όπως ξέρετε, είναι ποιοι;

Οι παπάδες, το ιερατείο της εποχής, οι ίδιοι οι παπάδες, που σήμερα τον έχουνε φλάμπουρό και δεν έχουν καμία σχέση με τον Χριστό (κοιτάξτε τι γίνεται εκεί πάνω στη Λάρισα, για να φέρουμε ένα τυπικό παράδειγμα).

»Αλλά αυτό το πράγμα έχει καθολική ισχύ. Να δείτε τι κάνει το Βατικανό. Τον Χριστιανισμό, δηλαδή σαν διδασκαλία γνήσια, τη διαστρέψαμε και την προσαρμόσαμε στην ανημπόρια μας. Γι’ αυτό ακριβώς από δω μπορούμε να κατανοήσουμε πόσο αληθινό είναι αυτό, όταν σκεφτούμε τον όρο Καισαροπαπισμός.

Τι έκανε δηλαδή ο Χριστιανισμός;

Πήγε να καταστρέψει τους Καίσαρες.

Τους κατάστρεψε τους Καίσαρες, διέλυσε την Ρώμη και τον αρχαίο κόσμο, και μετά τι γίνεται;

Οι ίδιοι οι Καίσαρες γίνονται Πάπες.

Άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς. Γι αυτό εκείνος που είναι γνήσιος χριστιανός από μας, πρέπει να ντρέπεται να ανήκει στην κοινότητα τη χριστιανική.

Πρέπει να παρουσιάζεται –αν είναι γνήσιος χριστιανός και πάσχων και κατανοεί τον λόγο του Ιησού Χριστού και είναι μαθητής και τον ακολουθεί– πρέπει να φαίνεται σαν αιρετικός».


Ολόκληρη η ομιλία του Λιαντίνη στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού (1995). (http://www.liantinis.org )


Ηχογραφημένο μάθημα του Λιαντίνη προς τους μετεκπαιδευόμενους δασκάλους του Μαράσλειου Διδασκαλείου, με κεντρικό άξονα το τελευταίο του βιβλίο "Γκέμμα".


Το μάθημα αυτό εντάσσεται στον τελευταίο κύκλο μαθημάτων του έλληνα στοχαστή.



=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.