Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι ένα ακόμα ψηφιακό εργαλείο, δεν είναι απλώς ένας αλγόριθμος. Είναι μια νέα γλώσσα, μια διαφορετική αφήγηση για έναν κόσμο όπου οι μηχανές δεν αρκούνται στο να εκτελούν εντολές, αλλά μαθαίνουν, προσαρμόζονται, δημιουργούν. Κάθε όρος και έννοια αυτού του «Μικρού Λεξικού» είναι ένα μικρό κομμάτι αυτής της αφήγησης, μια ψηφίδα που συνθέτει το τοπίο μιας εποχής όπου η νοημοσύνη δεν είναι πια αποκλειστικό προνόμιο των ανθρώπων.
Οι αλλαγές είναι μεγάλες, αλλά δεν έρχονται με θόρυβο. Αρχίζουν αθόρυβα, σαν μικρές ρωγμές στις συνήθειές μας, μέχρι που ξαφνικά όλα μοιάζουν διαφορετικά. Λέξεις όπως «μηχανική μάθηση», «deepfakes», «μεγάλα δεδομένα», «αυτόνομα συστήματα», γλιστρούν από τα εργαστήρια στην καθημερινότητά μας, διαμορφώνοντας αποφάσεις, προτιμήσεις, ακόμα και τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα. Οι μηχανές γίνονται πλέον αφηγητές, επιμελητές, μεσολαβητές της πληροφορίας που φτάνει σε εμάς.
Αυτό το βιβλίο δεν είναι ένας οδηγός με ορολογίες. Είναι μια πρόσκληση να δούμε πίσω από τις λέξεις, να αναρωτηθούμε τι σημαίνει να ζούμε σε έναν κόσμο όπου η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι κάτι μακρινό, αλλά μια σιωπηλή δύναμη που διαμορφώνει το παρόν και προαναγγέλλει το μέλλον. Μελετώντας τους όρους της νέας εποχής, ίσως να μην έχουμε απλώς μάθει περισσότερα για τις μηχανές, αλλά να έχουμε καταλάβει λίγο καλύτερα εμάς τους ίδιους.
✔ Κατεβάστε το e-book:
✔ Συγκεντρώσαμε σε μία λίστα όλα τα ελληνικά ψηφιακά βιβλία που αφορούν την Τεχνητή Νοημοσύνη και διανέμονται ελεύθερα:
- «Μικρό Λεξικό Τεχνητής Νοημοσύνης» – Εγχειρίδιο του Γιάννη Φαρσάρη
- «Τεχνητή Νοημοσύνη» – Toolkit
- «AI Report» – Περιοδικό για την Τεχνητή Νοημοσύνη
- «Τεχνητή Νοημοσύνη – Μια εισαγωγική προσέγγιση» – Σύγγραμμα της Αικατερίνης Γεωργούλη
- «Ανθρωποκεντρική Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση» – Διδακτικά σενάρια για το Νηπιαγωγείο
- «Τεχνητή Νοημοσύνη: Διδασκαλία & Μάθηση με ΤΝ» – Εγχειρίδιο του Αλέξανδρου Κοφτερού
- «Ενσωματώνοντας την Τεχνητή Νοημοσύνη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» – Εγχειρίδιο του Σάββα Χατζηχριστοφή
- «Κατευθυντήριες γραμμές για την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση και την έρευνα» – Οδηγός της UNESCO
- «Τεχνητή Νοημοσύνη – Συμβουλές για γονείς» – Εγχειρίδιο του SaferInternet4kids
- «Μπροστά στον τεχνολογικό καθρέφτη» – Αναλύοντας τις κοινωνικές αντανακλάσεις της τεχνολογίας
- «Τεχνολογία και βαρβαρότητα: Κριτική της Τεχνητής Νοημοσύνης» – Δοκίμιο του Αλέξανδρου Σχισμένου
- «Πράξη για την Τεχνητή Νοημοσύνη» – Μελέτη της Homo Digitalis
- «Εισαγωγή στην Υπολογιστική Νοημοσύνη – Μια ολιστική προσέγγιση» – Σύγγραμμα των Βασίλειου Καμπουρλάζου, Γεώργιου Παπακώστα
- «Εντοπισμός και ανάλυση των ελληνικών επιστημονικών δημοσιεύσεων στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης με τεχνικές Μηχανικής Μάθησης» – Συλλογικό έργο: Εύη Σαχίνη, Κωνσταντίνος Σιουμάλας-Χριστοδούλου, Στέφανος Χριστόπουλος, Χαράλαμπος Χρυσομαλλίδης, Νίκος Καραμπέκιος, Νένα Μάλλιου
- «Οι μηχανές με ξαφνιάζουν με μεγάλη συχνότητα» – Αποφθέγματα του Άλαν Τούρινγκ
- «Τεχνητή Νοημοσύνη & Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση»
- «Υπολογιστική υφολογία» – Σύγγραμμα του Γεωργίου Μικρού
- «Υπολογιστική γλωσσολογία»– Συλλογικό έργο: Χρήστος Παναγιωτακόπουλος, Χρήστος Τσαλίδης, Παναγιώτης Γάκης, Θεόδωρος Κόκκινος
- «Εισαγωγή στην Τεχνολογία Λογισμικού με Επεξεργασία Φυσικής Γλώσσας» – Σύγγραμμα του Ευάγγελου Χ. Παπακίτσου
- «Τεχνικές Λογικού Προγραμματισμού – Η γλώσσα Prolog» – Συλλογικό έργο: Ηλίας Σακελλαρίου, Νικόλαος Βασιλειάδης, Πέτρος Κεφαλάς, Δημοσθένης Σταμάτης
- «Αναπαράσταση Οντολογικής Γνώσης και Συλλογιστική» – Σύγγραμμα του Γεωργίου Στάμου
- «Ασαφή και νευροασαφή συστήματα – Ασαφής Βαθεία Μάθηση» – Σύγγραμμα του Πάρι Μαστοροκώστα
- «Ευφυή Συστήματα Συστάσεων» – Σύγγραμμα του Παναγιώτη Συμεωνίδη
- «Τεχνητή Νοημοσύνη και οι εφαρμογές της στην Ιατρική» – Εγχειρίδιο του Δημήτριου Ι. Γκορίλα
- «Σύγχρονες Τεχνολογίες και Εφαρμογές της Ψηφιακής Υγείας» – Συλλογικό έργο: Διονύσιος Δημήτριος Κουτσούρης, Ουρανία Πετροπούλου, Αθανάσιος Αναστασίου, Γεώργιος Ματσόπουλος
- «Αλγοριθμική θεωρία κατανεμημένων υπολογισμών» – Συλλογικό έργο: Ευριπίδης Μάρκου, Ευάγγελος Κρανάκης, Αριστείδης Παγουρτζής, Danny Krizanc
- «Μεθοδολογίες Σχεδιασμού Κίνησης με Εφαρμογές σε Ρομποτικά Συστήματα και σε Ευφυή Οχήματα» – Σύγγραμμα του Ηλία Ξυδιά
- «Εισαγωγή στη Μηχατρονική» – Σύγγραμμα των Γεώργιου Ταϊρίδη, Γεώργιου Σταυρουλάκη
- «Η Λογοτεχνία του Μέλλοντος: Ανθρώπινη ή Ψηφιακή;» – Δοκίμιο του Κυριάκου Οικονομίδη
- «Σχέδιο για τη μετάβαση της Ελλάδας στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης» – Μελέτη της Συμβουλευτικής Επιτροπής Τεχνητής Νοημοσύνης
- «Generative AI Greece 2030: Τα ενδεχόμενα μέλλοντα της Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ελλάδα» – Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών & Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος»
- «Δεοντολογικές κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) και δεδομένων στη διδασκαλία και τη μάθηση για εκπαιδευτικούς» – Ευρωπαϊκή Επιτροπή
- «Κατευθυντήριες γραμμές δεοντολογίας για αξιόπιστη τεχνητή νοημοσύνη» – Ομάδα εμπειρογνωμόνων υψηλού επιπέδου για την τεχνητή νοημοσύνη συσταθείσα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή
- «Κατανοώντας το μέλλον – Τεχνητή νοημοσύνη και θεμελιώδη δικαιώματα» – Οργανισμός Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- «Άνθρωποι, μηχανές, ρομπότ και δεξιότητες» – Cedefop (Ευρωπαϊκό Κέντρο για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης)
- «Αριστεία και εμπιστοσύνη στην τεχνητή νοημοσύνη» – Ευρωπαϊκή Επιτροπή
- «Φιλοδοξίες της ΕΕ για την τεχνητή νοημοσύνη» – Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο
- «ΛΕΥΚΗ ΒΙΒΛΟΣ: Τεχνητή νοημοσύνη – Η ευρωπαϊκή προσέγγιση της αριστείας και της εμπιστοσύνης» – Ευρωπαϊκή Επιτροπή
- «Κείμενα για την τεχνητή νοημοσύνη και την εργασία» – Ομάδα Εργασίας του FES Αθήνας
- «Η Τεχνητή Νοημοσύνη στις Βιβλιοθήκες» – Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών
- «Culture» – Τεύχος 19ο | Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση
- «Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη» – Ερευνητική Εργασία μαθητών
- «Πρωτότυπο» – Περιοδικό του 1ου Πρότυπου Γυμνασίου Πρέβεζας
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.