Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025

Έγκλημα Τεμπών: Η δικαιοσύνη δεν ερευνά κανένα πολιτικό και ο μοναδικός αστάθμητος παράγοντας των συγγενών-μαχητών


Σημ: Μαρία Καρυστιανού: Το παρελθόν της – Η ζωή της πριν την τραγωδία στα Τέμπη

 
Συλλαλητήριο στην πλατεία Συντάγματος για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, με συνθήματα "Δεν έχω οξυγόνο" και "Κανένα έγκλημα χωρίς τιμωρία", από τον "Σύλλογο Πληγέντων Δυστυχήματος Τεμπών", Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2025. 
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση που ανάρτησαν οι συγγενείς των θυμάτων, ζητούν την άμεση έρευνα για την έκρηξη του παράνομου χημικού φορτίου και τη φωτιά που έκαψε ζωντανά 30 άτομα, τα οποία είχαν επιζήσει από τη μοιραία σύγκρουση, ενώ αίτημά τους είναι να δοθούν εξηγήσεις από τον υποψήφιο Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνου Τασούλα "για το θάψιμο των δικογραφιών για τα Τέμπη στα συρτάρια της Βουλής".
 (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI)

Άρθρο-ανάλυση από το  Loninja.gr

Όπως ήδη αναλύεται στο άρθρο μας Τέμπη: Όχι, η δικαιοσύνη ΔΕΝ κάνει έρευνα για τον Καραμανλή, ούτε είναι προαπαιτούμενο για να του ασκήσει δίωξη η Βουλή, η δικαστική εξουσία όχι απλώς δεν εξετάζει τυχόν ποινικές ευθύνες πρώην υπουργών για το έγκλημα των Τεμπών αλλά το ίδιο το άρθρο 86 του Συντάγματοςτης το απαγορεύει να το κάνει. Δεν είναι δηλαδή το πρόβλημα ότι δεν γίνεται δικαστική έρευνα για πολιτικά πρόσωπα αλλά ότι απαγορεύεται να γίνει. Απαγορεύεται στους δικαστικούς να ελέγξουν ενδεχόμενες ευθύνες πολιτικών προσώπων.

Αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά τα κυβερνητικά στελέχη που λένε “αφήστε την δικαιοσύνη να κάνει την δουλειά της” για να παραπλανήσουν την κοινωνία ότι δήθεν είμαστε σε αναμονή του τί θα δείξει η δικαστική έρευνα. Γνωρίζουν ότι δεν είναι δουλειά της δικαστικής εξουσίας να ερευνήσει ενδεχόμενες ευθύνες τους. Ξέρουν μετά βεβαιότητας ότι μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι και γαλήνιοι διότι τελούν σε καθεστώς εξαίρεσης από οποιαδήποτε ευθύνη. Έχουν την βεβαιότητα ότι τίποτα και κανένας δεν τους ακουμπάει. Δεν φοβούνται τίποτα. Διαβάστε το άρθρο μας Τέμπη: Συγκάλυψη, Παραπληροφόρηση, Ευθύνη υπουργών, Βουλευτική ασυλία και Παραγραφή.

Ακόμα όμως κι αν επιτρέπονταν στην δικαστική εξουσία να ελέγξει τυχόν ποινικές ευθύνες πρώην υπουργών, αυτή θα το έπραττε?

Μάλλον για το αντίθετο είναι βέβαιοι οι πολίτες. Ότι ακόμα κι αν δεν . . .

Βούλιαξε το Σύνταγμα: Ο λαός γίνεται η φωνή των νεκρών! Αυτό το έγκλημά τους μας γέμισε οργή, είτε με τα κέρδη τους ή με τη ζωή! (ΒΙΝΤΕΟ-ΦΩΤΟ)

Γιατί μετά από δύο χρόνια είναι καθαρό πως «Στέρεψαν τα δάκρυα κι έγιναν οργή, Τέρμα ως εδώ, καμία ανοχή»!
Γιατί ο λαός έχει δώσει όρκο πως «Ούτε με μπαζώματα, ούτε με σιωπή, Το έγκλημα αυτό δε θα συγκαλυφθεί»!


 

Στο Σύνταγμα ακούγεται η φωνή ενός λαού που την οργή και την ανατριχίλα από τα λόγια των παιδιών που δεν είχαν οξυγόνο την έχει μετατρέψει σε απόφαση αγώνα για να νικήσει η ζωή!

Δεκάδες χιλιάδες έχουν πυκνώσει κάθε σπιθαμή του Συντάγματος.

Γιατί μετά από δύο χρόνια είναι καθαρό πως «Στέρεψαν τα δάκρυα κι έγιναν οργή, Τέρμα ως εδώ, καμία ανοχή»!

Γιατί ο λαός έχει δώσει όρκο πως «Ούτε με μπαζώματα, ούτε με σιωπή, Το έγκλημα αυτό δε θα συγκαλυφθεί»!

Γιατί απέναντι σε μια ταξική δικαιοσύνη φωνάζεται πως «Αυτή η πολιτική καμιά πληγή δεν κλείνει,τα κέρδη στο εδώλιο θα πει δικαιοσύνη»!

Γιατί η ιστορία των συγκλονιστικών κινητοποιήσεων του λαού για να μην . . . 

10 χρόνια από την ανάληψη της διακυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ: Οταν οι μύθοι των «προοδευτικών» κυβερνήσεων καταρρέουν με πάταγο…

Ρεσιτάλ εξαπάτησης και κοροϊδίας του λαού – Εργα και ημέρες – Η στάση του ΚΚΕ — Δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσει κανείς για να φανεί ποιος δικαιώθηκε από τη ζωή και ποιος διαψεύστηκε. Τα ίδια τα γεγονότα μιλάνε από μόνα τους



 H κυβερνητική εναλλαγή και η ανάληψη της διακυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ δεν συνιστά πολιτική αλλαγή υπέρ του λαού (…) Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ θα συνεχίσει τις αντιλαϊκές δεσμεύσεις της χώρας στην ΕΕ και τους δανειστές, και φυσικά αυτό θα είναι ανάσα στο αστικό πολιτικό σύστημα, που επιδιώκει την πιο βαθιά ενσωμάτωση του λαού μέσα από την ανασύνθεση του αστικού κομματικού συστήματος, σε μια κρίσιμη στιγμή για τον λαό και το κίνημά του».

Αυτά εκτιμούσε η ανακοίνωση του ΚΚΕ για το εκλογικό αποτέλεσμα, μία μόλις μέρα μετά τις εκλογές του Γενάρη του 2015, που ανέδειξαν τον ΣΥΡΙΖΑ στην αστική διακυβέρνηση.

Από μια άποψη δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσει κανείς για να φανεί ποιος δικαιώθηκε από τη ζωή και ποιος διαψεύστηκε. Τα ίδια τα γεγονότα μιλάνε από μόνα τους. 

Ο ΣΥΡΙΖΑ, που θα «έσκιζε τα μνημόνια» και θα τα καταργούσε με «έναν νόμο και ένα άρθρο», ήταν εκείνος που ψήφισε τελικά το τρίτο μνημόνιο των σκληρών αντιλαϊκών μέτρων. Ηταν εκείνος που έκανε την περίφημη «κωλοτούμπα» στην περιβόητη διαπραγμάτευση. Ηταν εκείνος που κατάφερε να «βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά» για το κεφάλαιο, κάνοντας τη δύσκολη δουλειά που δεν είχαν καταφέρει πριν το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ, λόγω της λαϊκής κατακραυγής. . . . .

Από τη Γιάλτα στη Μάλτα και τη νέα «μοιρασιά» του κόσμου! Μάνος Δανέζης

Ποια είναι τα αίτια της ελληνικής και ευρωπαϊκής κρίσης;
Ένα άρθρο γραμμένο το 1989 που επικαιροποιήθηκε το 2015, τα έλεγε όλα.
Το υπέγραφε ο αστροφυσικός Δρ Μάνος Δανέζης. Μέλος του Σώματος Ομότιμων Καθηγητών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.


Έγραφε από τότε:
«Ο Εθνικός ορίζοντας βαραίνει επικίνδυνα και οι Έλληνες πολίτες καλούνται να επωμιστούν το βάρος αποφάσεων τεράστιας σημασίας, χωρίς να γνωρίζουν ή να θυμούνται όσα χρειάζονται για να κρίνουν σωστά για το μέλλον της Πατρίδας αλλά και των πολιτών της…

Διανύοντας μια κρίσιμη για το Έθνος μας περίοδο, όλο και περισσότερο συνειδητοποιούμε ότι, παρόλο που όλοι προσπαθούν να προσανατολίσουν την προσοχή των πολιτών στο τεράστιο οικονομικό μας πρόβλημα, κάτι συμβαίνει, πίσω από όλα αυτά, που κάποιοι γνωρίζουν και σιωπούν, αλλά οι πολίτες αγνοούν ή δεν ενθυμούνται». Ο Μάνος Δανέζης στο στούντιο του militaire channel μιλά για το πως φθάσαμε από τη Γιάλτα στη Μάλτα, εκεί που το 1989 ο κόσμος μοιράστηκε ξανά. Εξηγεί τι προκάλεσε η ένωση της Γερμανίας την οποία πολλοί Ευρωπαίοι ηγέτες δεν ήθελαν, φοβούμενοι ότι το Βερολίνο θα επιστρέψει στην επεκτατική του στρατηγική. Τα όσα προέβλεπε η συμφωνία της Μάλτας μεταξύ Μπους-Γκορμπατσόφ αφορούσαν και την Ελλάδα. Το καταλάβαμε αρκετά χρόνια αργότερα αν και ο Μάνος Δανέζης τα είχε γράψει από τότε.

 

Μάνος Δανέζης: Video συνέντευξης του Δρ Μάνου Δανέζη, Αστροφυσικού στις 26 Ιανουαρίου 2025 στον δημοσιογράφο Πάρι Καρβουνόπουλο για το militaire channel με τίτλο: Από τη «Γιάλτα» στη «Μάλτα».

Η δεύτερη «μοιρασιά» του κόσμου και η Ελλάδα. . . .

Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025

Τέμπη - Πόρισμα Κοκοτσάκης: Τα πάντα αλλοιώθηκαν - 30 άνθρωποι πέθαναν από εύφλεκτα υγρά - «Δεν έχω οξυγόνο»: Σε 160 πόλεις σε Ελλάδα και εξωτερικό θα γίνουν αύριο συγκεντρώσεις

.  

Τέμπη: Το τελικό πόρισμα του Κοκοτσάκη για την έκρηξη και τη φωτιά - 30 επιβάτες πέθαναν από εύφλεκτα υγρά

Στα βίντεο του #kontra24 από τα Τέμπη διακρίνεται η μοιραία πορεία του Intercity 62 πριν αλλά και μετά την μετωπική σύγκρουση, όπως εξηγεί στην Λουκία Γκάτσου, ο Βασίλης Κοκοτσάκης, τεχνικός σύμβουλος συγγενών θυμάτων του εγκλήματος των Τεμπών.

'Ένα χρόνο μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, έρχονται στη δημοσιότητα νέα βίντεο στο Kontra24 με την Λουκία Γκάτσου από τη σύγκρουση των δύο τρένων το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου του 2023.

Τα νέα βίντεο αλλά και τα ηχητικά ντοκουμέντα που ήρθαν στη δημοσιότητα, αποτυπώνουν τις στιγμές πριν και μετά το δυστύχημα των Τεμπών, μία τραγωδία που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους. 

Η σύγκρουση των τρένων έχει καταγραφεί από μία κάμερα ασφαλείας σε κτίριο της Κοινοπραξίας Μαλιακός-Κλειδί και από δύο κάμερες ελέγχου κυκλοφορίας του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, ενώ και τα τρία βίντεο περιλαμβάνονται στο πόρισμα των πραγματογνωμόνων που έχουν ορίσει οι συγγενείς των θυμάτων.

Στη αρχή ενός από τα βίντεο καταγράφεται μεταξύ άλλων η στιγμή πριν το επιβατηγό τρένο αναχωρεί από τη Λάρισα προς τη Θεσσαλονίκη λίγο μετά τις 11:00 το βράδυ της μοιραίας νύχτας, με τους παρακάτω διαλόγους. «Προϊστάμενος 62 ακούει;» αναφέρεται αρχικά. «Έτοιμος από επιβάτες προϊστάμενε», ήταν η απάντηση με τον προϊστάμενο στην άλλη γραμμή να δίνει την εντολή «Inetrcity 62 κλείστε πόρτες είμαστε έτοιμοι».

Στο βίντεο μάλιστα αποτυπώνεται καρέ - καρέ η σύγκρουση αλλά και η έκρηξη που προκλήθηκε μετά από αυτή, η οποία δεν δικαιολογεί το γνωστό, νόμιμο φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, σύμφωνα με τους συγγενείς των θυμάτων. 
--------------------------------------------------------
  

 «Δεν έχω οξυγόνο»: Σε 160 πόλεις σε Ελλάδα και εξωτερικό θα γίνουν αύριο συγκεντρώσεις
Δείτε τον διαδραστικό χάρτη με τις κινητοποιήσεις - Βίντεο με τα όσα αποκαλύπτει ο ειδικός εμπειρογνώμονας στο πόρισμα που συνέταξε
  
  Σε 160 πόλεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, προγραμματίζονται αύριο Κυριακή, 25 Ιανουαρίου, συγκεντρώσεις με το σύνθημα «δεν έχω οξυγόνο» και αίτημα να αποδοθεί άμεσα δικαιοσύνη για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.

Δείτε παρακάτω τον διαδραστικό χάρτη με τις πόλεις στις οποίες έχουν προγραμματιστεί συγκεντρώσεις:  

 Οι συγγενείς των θυμάτων του δυστυχήματος, οι οποίοι έκαναν το αρχικό κάλεσμα, εμφανίζονται ιδιαιτέρως ενοχλημένοι για την τεράστια καθυστέρηση των διαδικασιών της ανάκρισης, καθώς πλέον κοντεύουν να συμπληρώσουν τρία χρόνια και ακόμα δεν έχουν κλείσει πολλές και σημαντικές εκκρεμότητες.

Το σύνθημα «δεν έχω οξυγόνο», αποτελεί τη συγκλονιστική φράση της κόρης της Μαρίας Καρυστιανού, η οποία είχε τηλεφωνήσει στο 112, λίγα λεπτά προτού βρει τραγικό θάνατο από την φωτιά που προκλήθηκε από τη σύγκρουση των δύο τρένων. Το ηχητικό ντοκουμέντο που ήρθε στο φως της δημοσιότητας, αποδεικνύει ότι πολλά από τα παιδιά που βρήκαν τον θάνατο μέσα στα βαγόνια – φέρετρα, ζούσαν μετά τη σύγκρουση.
  
Η μητέρα της και πρόεδρος του συλλόγου συγγενών των θυμάτων, σε ανάρτησή της στο facebook, ευχαριστεί τον κόσμο για το τεράστιο κύμα συμπαράστασης.

Αναφέρει συγκεκριμένα:

«Ο Σύλλογος Συγγενών Θυμάτων Τεμπων είναι ευγνώμων για την έμπρακτη αλληλεγγύη και τη στήριξη σας.
Σας καλούμε όλους & όλες την Κυριακή 26.01.2025 στις 12 Μ σε κινητοποίηση έξω από τη Βουλή, για το μέλλον και τη ζωή μας.
Όλοι μαζί μπορούμε! Δεν γονατίζουμε! Δεν παραιτούμαστε!
ΚΑΝΕΝΑ ΕΓΚΛΗΜΑ ΧΩΡΙΣ ΤΙΜΩΡΙΑ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
1. ΑΜΕΣΗ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΡΗΞΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥ ΧΗΜΙΚΟΥ ΦΟΡΤΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΦΩΤΙΑ ΠΟΥ ΕΚΑΨΕ ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΥΣ ΜΑΣ
ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΒΑΓΟΝΙΑ -ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ
2. ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΤΑΣΟΥΛΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΟΡΚΟΜΩΣΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΑΞΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΨΙΜΟ ΤΩΝ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ ΣΤΑ ΣΥΡΤΑΡΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
Στο Σύνταγμα την Κυριακή, χτυπά δυνατά η καρδιά της κοινωνίας!
Σας ευχαριστούμε, σας περιμένουμε όλους εκεί!»
  

  Ο ειδικός πραγματογνώμονας Βασίλης Κoκοτσάκης, που διορίστηκε από τους συγγενείς των θυμάτων, κατέληξε σε πόρισμα το οποίο παρέδωσε στον ανακριτή. Καταλήγει στο ότι η εμπορική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε με το επιβατηγό τραίνο, μετέφερε εύφλεκτα υλικά, τα οποία προξένησαν και την τεράστια έκρηξη και την φωτιά που επακολούθησε.

  

 =====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

SLAPP (Strategic Lawsuits Against Public Participation : Το φαινόμενο Στράισαντ Όταν η προσπάθεια λογοκρισίας έχει το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα - Τι ρόλο παίζει ο αρχαίος Έλληνας Ηρόστρατος σε όλα αυτά;



Τι σχέση έχει μια περιβαλλοντική οργάνωση στην Καλιφόρνια με το Greekonomics και τον Κοσμά Μαρινάκη

Τι συνδέει την τραγουδίστρια Μπάρμπρα Στράισαντ με τον δημοσιογράφο Άρη Πορ... ;

Τι ρόλο παίζει ο αρχαίος Έλληνας Ηρόστρατος σε όλα αυτά;

Θα σας πω. Αλλά πρώτα, επιτρέψτε μου να σας πάω πίσω στο μακρινό 1997, όταν η Γκαμπριέλ και ο Κένεθ Άντελμαν, ένα ζευγάρι Αμερικανών, πρόσεφεραν εθελοντικά τον χρόνο και τις υπηρεσίες τους (που περιλάμβαναν μια φωτογραφική μηχανή κι ένα ελικόπτερο) στον περιβαλλοντικό οργανισμό Σιέρα Κλαμπ και στον αγώνα του κατά της κατασκευής ενός τεράστιου θερέτρου που σκόπευε να χτίσει η εταιρεία Χερστ Κορπορέισον στο Σαν Σιμεόν της Καλιφόρνια. 

Το σχέδιο περιλάμβανε ένα ξενοδοχείο 650 δωματίων, γήπεδο γκολφ 18 οπών και άλλες εγκαταστάσεις παρόμοιου μεγέθους, όπως εστιατόρια και χώρους αναψυχής.

Το Σιέρα Κλαμπ, μαζί με άλλες περιβαλλοντικές οργανώσεις, αντέδρασε έντονα σε αυτή την πρόταση, εκφράζοντας ανησυχίες για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και την απώλεια ενός από τα τελευταία ανέγγιχτα τμήματα της ακτογραμμής, υπογραμμίζοντας τη σημασία της προστασίας των δημόσιων πόρων και της διατήρησης της φυσικής ομορφιάς της περιοχής. 

Έτσι, ζήτησαν από τους Άντελμαν να τραβήξουν εναέριες φωτογραφίες της ακτής, με τη βοήθεια του ελικόπτερου και του φακού τους, ώστε να τις χρησιμοποιήσουν για τον σκοπό τους.

Η προσπάθεια να σταματήσει η κατασκευή του έργου ήταν επιτυχής -κάτι το οποίο θεωρήθηκε μεγάλη νίκη για τους περιβαλλοντολόγους και τους κατοίκους που αντιτάχθηκαν στο έργο- και οι Άντελμαν συνέχισαν να παρέχουν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους σε πρωτοβουλίες για την προστασία της ακτογραμμής της Καλιφόρνια.


Κάπως έτσι, το 2002, γεννήθηκε το Πρόγραμμα Καταγραφής της Ακτογραμμής της Καλιφόρνια (California Coastal Records Project), σκοπός του οποίου ήταν να τραβήξει φωτογραφίες της ακτής για κάθε 500 πόδια και να δημιουργήσει ένα αρχείο με εικόνες του «πριν» -πριν την παρέμβαση του ανθρώπου δηλαδή (εννόμως ή παρανόμως)- προς χρήση από περιβαλλοντικές οργανώσεις που μάχονται για την προστασία της ακτογραμμής.

Τέτοια πρότζεκτ υπάρχουν σε όλο τον κόσμο κατά χιλιάδες. 

Το συγκεκριμένο δεν έχει κάτι το εντυπωσιακά αξιοσημείωτο και θα στοιχημάτιζα:

Καθημερινή Φυσική: Πώς μιλάμε με τους υποστηρικτές θεωριών συνωμοσίας; Σκέψεις στην εποχή της μετα-αλήθειας


Τον Οκτώβριο του 2022, ο Μιχάλης (δεν τον έλεγαν Μιχάλη αλλά ας πούμε ότι τον έλεγαν) μού έστειλε ένα μήνυμα στο Instagram. Το μήνυμα ήρθε ως απάντηση σ' ένα σύντομο βίντεο, στο οποίο μιλούσα για ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία, το Κακή Επιστήμη (Ben Goldacre, Εκδόσεις Κλειδάριθμος 2010). Στο αρχικό του μήνυμα, ο Μιχάλης έλεγε πως «κακή επιστήμη» ήταν και η επιβολή του εμβολιασμού στον γενικό πληθυσμό και ιδιαίτερα σε νέες ηλικίες. «Κακή επιστήμη» ήταν και τα λοκντάουν.

Θέλω να επισημάνω σε αυτό το σημείο ότι στο σχετικό βίντεο δεν άγγιξα καθόλου το θέμα της COVID-19. Δεν αναφέρθηκα καν σε αυτό πλαγίως. Σας το λέω διότι θεωρώ ότι αποκαλύπτει κάτι για την ψυχολογική κατάσταση του Μιχάλη: Δεν τον ενδιέφερε καθόλου να συζητήσει για το βιβλίο ή να ρωτήσει περισσότερες λεπτομέρειες γι' αυτό. Αυτό που ήθελε ήταν να μοιραστεί τις σκέψεις και τις ανησυχίες του για ένα θέμα που εμφανώς τον απασχολούσε πολύ. Και μάλιστα, ήθελε να τις μοιραστεί με εμένα, έναν άνθρωπο του οποίου τη δουλειά θαύμαζε (ο ίδιος το είπε, αλήθεια, δεν το βγάζω απ' το μυαλό μου) και που θα ήθελε πολύ να συμφωνεί μαζί του.

Έπειτα, συνέχιζε, η «καλή επιστήμη» πρέπει να είναι η «αμερόληπτη επιστήμη» και πως η επιστήμη έχει ανάγκη τη μετα-επιστήμη, σκοπός της οποίας είναι να φιλτράρει τις έρευνες, να βρίσκει ατέλειες, μεροληψίες και γενικώς να προσπαθεί να εξετάσει τη μεθοδολογία της επιστήμης χρησιμοποιώντας τα ίδια της τα εργαλεία. Στην πορεία ανέφερε τον Τζον Ιωαννίδη, έναν Ελληνοαμερικανό με τεράστια συνεισφορά στην επιδημιολογία και την κλινική έρευνα. . . .

Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2025

Θόδωρος Αγγελόπουλος (A tribute to filmography Theo Angelopoulos) - Ο_Κινηματογράφος και οι εικόνες, του σκηνοθέτη της σιωπής

Το 1970 είναι η χρονιά που οι Έλληνες  θα ακούσουν για πρώτη φορά το όνομα Θόδωρος Αγγελόπουλος. Ο σκηνοθέτης θα συστηθεί στο κοινό με την πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, την «Αναπαράσταση» που βραβεύτηκε τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.



Η υπόθεση εκτυλίσσεται σε ένα ορεινό χωριό της Ηπείρου και αφορά την αστυνομική και δημοσιογραφική διερεύνηση του θανάτου ενός μετανάστη, που λίγες ημέρες μετά την επιστροφή του από τη Γερμανία, δολοφονείται από τη γυναίκα του και τον εραστή της. 
Έτσι, ο σκηνοθέτης παρουσιάζει τα προβλήματα και τις συνθήκες διαβίωσης της ελληνικής επαρχίας με μια οπτική ρεαλιστική και πρωτοποριακή. Πλάνα αργά, χαρακτήρες που σιωπούν, τοπία πνιγμένα στην ομίχλη και Ιστορία.

Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος σκέπτεται με την Ιστορία, από την Ιστορία και για την Ιστορία. Δεν μπορεί να ζήσει έξω απ’ την ροή των γεγονότων.

Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος σε συνέντευξή του θα πει: “«Το παρελθόν υπάρχει στο παρόν και το οριοθετεί”. 
Κι αυτό ακριβώς ήταν που αποτύπωσε στις ταινίες του. 
Το παρελθόν στο έργο του εμφανίζεται, όχι με την προσκόλληση σε αυτό, αλλά με την μνεία, την αναφορά. Ο Αγγελόπουλος δεν ήταν συντηρητικός και εμμονικός με το παρελθόν. Σε κάθε ταινία του μετέφερε μπροστά μας τη συλλογική μνήμη. Δεν τον ενδιέφερε το παρελθόν, μονάχα η σημασία του.

Οι ταινίες του Αγγελόπουλου δομούν το θρυμματισμένο κομμάτι της μνήμης μας. 

Ενα κινηματογραφικό ταξίδι μέσα από το φακό του Θ. Αγγελόπουλου.

Συνέντευξη Θ. Αγγελόπουλου στην Στάθη Ειρήνη. "Κάθε ταινία είναι μια σημαντική ανθρώπινη περιπέτεια... Η σημασία έγκειται στο αν από εξωτερική περιπέτεια μπορεί να μεταμορφωθεί σε εσωτερική..." "Το ταξίδι, τα σύνορα, η εξορία.Η ανθρώπινη μοίρα.Η αιώνια επιστροφή.
Κι όχι μόνο. . . .