Παρασκευή 11 Απριλίου 2025

Η Μαρία Καρυστιανού δίνει συνέντευξη Τύπου για το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη: 2023


Κόλαφος για την κυβέρνηση Μητσοτάκη υπήρξε η συνέντευξη Τύπου του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων Τεμπών 2023, παρουσία εμπειρογνωμόνων, νομικών και επιστημόνων από τις θετικές επιστήμες, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην ΕΣΗΕΑ. 

Ήταν μια από τις καλύτερες συνεντεύξεις Τύπου με αμείωτο ενδιαφέρον, παρότι κράτησε τρεισήμισι ολόκληρες ώρες..

  

Η Μαρία Καρυστιανού δίνει συνέντευξη Τύπου
για το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη:
Δείτε παρακάτω Live τη συνέντευξη Τύπου:

Πέμπτη 10 Απριλίου 2025

Θουκυδίδη: Διάλογος Αθηναίων-Μηλίων ο πυρήνας της Στρατηγικής Θεωρίας - Το δίκαιο του ισχυροτέρου



"Ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμή του και ο αδύνατος υποχωρεί όσο του επιβάλλει η αδυναμία του " Θουκυδίδης

Ο διάλογος Μηλίων και Αθηναίων, τον οποίο έχει διασώσει ο Θουκυδίδης είναι διαχρονικά επίκαιρος. Όπως φαίνεται πως η ιστορία συνεχώς επαναλαμβάνεται, εφόσον η ισχύς ενός έθνους, προϋποθέτει τον έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών πόρων και της ενέργειας, στο ευρύτερο γεωπολιτικό χώρο. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο δεν ισχύουν ηθικοί φραγμοί, αλλά το δίκαιο του ισχυρού. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι Αθηναίοι σε ένα απόσπασμα του διαλόγου : «Όταν δεν υπάρχει ανάμεσα σε δύο δυνάμεις ίση δύναμη προς εξασφάλιση των συμφερόντων τους, τότε οι δυνατοί κάνουν ό,τι τους επιτρέπει η δύναμή τους κι οι αδύναμοι υποχωρούν κι αποδέχονται» .

ΤΟ 416-415 π.Χ. ο Πελοποννησιακός Πόλεμος βρίσκεται ήδη στο 16ο έτος του και τίποτε δεν δείχνει ποια θα είναι η κατάληξή του . ( Έντεκα, περίπου χρόνια αργότερα τελείωσε με πλήρη νίκη της Σπάρτης και ήττα των Αθηνών).

Τότε, το 16ο έτος του πολέμου, οι Αθηναίοι, υπό τους στρατηγούς Κλεομήδη, γιο του Λυκομήδου και Τεισία γιο του Τεισιμάχου, εξεστράτευσαν κατά της νήσου Μήλου. Είχαν μαζί τους τριάντα δικά τους πλοία και οκτώ συμμαχικά (έξι από τη Χίο και δύο από τη Λέσβο) και η στρατιωτική τους δύναμη αποτελείτο από Αθηναίους μεν 1.200 οπλίτες, 300 τοξότες και 20 ιπποτοξότες, συμμάχους δε, κυρίως νησιώτες, 1.500 περίπου: συνολικά, δηλαδή είχαν μια δύναμη 3.000 περίπου ανδρών.

Η Μήλος αποικία των Λακεδαιμονίων, είχε δώσει στο παρελθόν χρήματα στη Σπάρτη για τη διεξαγωγή του πολέμου, και αρνούντο να υποταχθούν στους Αθηναίους, όπως οι λοιποί νησιώτες.. Είχε επίσης είχε αναγραφεί στο φορολογικό κατάλογο της αθηναϊκής συμμαχίας του έτους 425-424, αλλά δεν κατέβαλε φόρο. Φαίνεται ότι προσπαθούσε να κρατήσει τις αποστάσεις της από τους δύο αντιπάλους, αλλά σε τέτοιους άγριους καιρούς η ουδετερότητα μάλλον βλάπτει παρά ωφελεί, όπως θα δούμε στη συνέχεια. . .

Ύβρις vs Δικαιοσύνη: Ο μύθος του αηδονιού και του γερακιού στον Ησίοδο

 

Ένα γεράκι αρπάζει με τα νύχια του ένα αηδόνι. Το γεράκι, ένα από τα κυρίαρχα αρπακτικά πουλιά των αιθέρων, παραδίδει μαθήματα δύναμης σε ένα από τα μελωδικότερα πουλιά της φύσης.

Μέσα από την ωμή βία, το γεράκι προσπαθεί να διδάξει στο αηδόνι μια κατά την γνώμη του απαραβίαστη αλήθεια της φύσης – ένα καθολικό νόμο: η δύναμη είναι ο μόνος κριτής του σωστού και του λάθους, η δύναμη φέρνει πάντοτε το «δίκαιο» με το μέρος της, η δύναμη αποτελεί το μόνο μέτρο σύγκρισης.

Η δικαιοσύνη, κάτω από αυτές τις συνθήκες, δεν υπάρχει. Το γεράκι, υψωμένο πάνω από τα νέφη, έχοντας ανάμεσα στα νύχια του το αηδόνι, με υπεροπτικό ύφος υποστηρίζει ότι δεν είναι σοφός αυτός που μετριέται με τους ισχυρότερους του, καθώς η ήττα του είναι βέβαιη και το μόνο που απομένει είναι η ντροπή και ο πόνος.

Ο μύθος, τελειώνοντας, φαίνεται να αφήνει το αηδόνι αλλά και τους ακροατές παγιδευμένους και αντιμέτωπους με την πικρή αλήθεια: η δύναμη είναι το μόνο πράγμα που έχει πραγματική αξία. Αυτό εκ πρώτης όψεως αποτελεί την αρχή αλλά και το τέλος της ηθικής ανάλυσης του μύθου. Ένας αρχαίος ορισμός για τον μύθο αναφέρει ότι είναι «λόγος ψευδὴς εἰκονίζων τὴν ἀλήθειαν». . .

1984 – Τζωρτζ Όργουελ (George Orwell) - «Big Brother is Watching you» (ο Μεγάλος Αδερφός σε παρακολουθεί).

Βασισμένη στο βιβλίο του George Orwell, "1984". Σε μια ολοκληρωτική μελλοντική κοινωνία, όπου κάθε βήμα σου παρακολουθείται από τον "Μεγάλο Αδερφό", ο Γουίνστον Σμιθ, του οποίου η καθημερινή δουλειά είναι να ξαναγράψει την ιστορία, προσπαθεί να επαναστατήσει για χάρη της αγάπης.

   

  Το προφητικό μυθιστόρημα-σταθμό για την πολιτική σκέψη του 20ού αιώνα «1984» (Nineteen Eighty-Four) γράφτηκε από τον Τζωρτζ Όργουελ (1903–1950) το έτος 1948. 
Από αναριθμητισμό του έτους της συγγραφής προέρχεται και ο τίτλος «1984» του έργου. 
Το «1984» είναι το βιβλίο στο οποίο γράφτηκε για πρώτη φορά η ιστορική φράση «Big Brother is Watching you» (ο Μεγάλος Αδερφός σε παρακολουθεί). Ο Μεγάλος Αδελφός αποτελεί σήμερα έκφραση που υποδηλώνει καθεστώς παρακολούθησης. . .

Η τελευταία μυθιστορηματική εργασία του Τζορτζ Όργουελ, ένα βιβλίο-σταθμός στην πολιτική σκέψη του 20ού αιώνα και μια οξεία κριτική στα απολυταρχικά καθεστώτα μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη.

Το βιβλίο, εμπνευσμένο από τη σταλινική δεσποτεία, μισό αιώνα μετά την συγγραφή του, δυστυχώς, τείνει να γίνει προφητικό. (Τα γεγονότα διαδραματίζονται το έτος 1984 – από εκεί έχει πάρει και το όνομα του το βιβλίο μια χρονολογία μελλοντική αυτής που ο Όργουελ το έγραψε). Με αφορμή την παγκόσμια τρομοκρατία και την ασφάλεια -“Η είσαστε μαζί μας η είσαστε με τους τρομοκράτες”-, βλέπουμε καθημερινά να καταργούνται ατομικές ελευθερίες

«1984-Ο Μεγάλος Αδελφός», Τζωρτζ Όργουελ (Κάκτος)

Κρίση. Οικονομική και πολιτική. Κοινωνική και πολιτιστική. Κρίση ιδεών και ηθών. Μια κρίση που την προκάλεσαν τα σύγχρονα οικονομικοπολιτικά καθεστώτα, η κοσμοκρατορία του χρήματος, η αμάθεια και η αδιαφορία. Όλα τα παραπάνω έχουν προκαλέσει παγκόσμια φτώχεια, τρομολαγνεία, χειραγώγηση, δυστυχία. Καθημερινά, κεκτημένες ελευθερίες μειώνονται. Ζούμε σε ένα σκοτεινό παρόν και ένα ακόμα πιο δυσοίωνο μέλλον μας περιμένει. Τα παραπάνω, μοιάζουν λίγο με τις καταστάσεις που περιγράφονται στο συγγραφικό έργο «1984 – Ο Μεγάλος Αδελφός» . . .

Επανάσταση 1821: Ηταν ληστρικά τα δάνεια που λάβαμε από την Αγγλία;


Τα δάνεια που έλαβε η χώρα μας από την Αγγλία το 1824 και 1825 παρουσιάζονται ως επαχθή με ληστρικούς όρους. Μια ανάλυση για τα δεδομένα της εποχής και την κατάσταση στην Ελλάδα διαφωνεί [https://www.janus.gr/2023/03/1821.html]

 

Μετά το ξέσπασμα της Ελληνικής Επανάστασης για την Ανεξαρτησία έγινε γρήγορα σαφές πως ο Αγώνας δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί με τοπικούς εράνους, λαφυραγωγία και δωρεές ιδιωτών φιλελλήνων. 

Η Επανάσταση είχε ανάγκη από ισχυρή οικονομική ενίσχυση και αυτό μπορούσαν μόνο να το προσφέρουν οι λεγόμενες Μεγάλες Δυνάμεις. Κάπως έτσι φτάσαμε στα «δάνεια της Αγγλίας», τα πρώτα κρατικά δάνεια που συνήφθησαν από την Ελλάδα, πριν καν αυτή αποτελέσει επίσημα αναγνωρισμένο ελεύθερο κράτος. Συνήθως τα συγκεκριμένα δάνεια, του 1824 και 1825, παρουσιάζονται ως ληστρικά και ένα μνημείο εκμετάλλευσης.

Σε άρθρο που υπογράφουν οι Νίκος Αποστολίδης (καθηγητής στο ΕΜΠ) και Κωνσταντίνος Βελέντζας (επιχειρηματίας με σπουδές στην Ευρωπαϊκή Οικονομία») παρουσιάζεται μια διαφορετική άποψη για τα αγγλικά δάνεια. Υποστηρίζουν ότι οι όροι σύμφωνα με τα δεδομένα της εποχής και την κατάσταση στην Ελλάδα δεν ήταν επαχθείς και το μεγάλο πρόβλημα ήταν τελικά το πώς χρησιμοποιήθηκαν τα λεφτά που έφτασαν στα χέρια των επαναστατημένων Ελλήνων.

Το άρθρο που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα της Εταιρίας για τον Ελληνισμό και τον Φιλελληνισμό:

«Σύμφωνα με την βιβλιογραφία του 20ου και 21ου αιώνα, πολλοί ακαδημαϊκοί, δημοσιογραφικοί και πολιτικοί κύκλοι, αναφέρονται στα δάνεια αυτά, χαρακτηρίζοντάς τα «επαχθή», ή και «ληστρικά», και ισχυρίζονται ότι αποτελούσαν παράδειγμα εκμετάλλευσης μιας φτωχής χώρας από ξένους τραπεζίτες, και γενικά της οικονομικής εκμετάλλευσης της Ελλάδος από «τους ξένους».

Συνιστούσαν όμως πράγματι τα δάνεια αυτά που έλαβε η Ελλάδα από το Ηνωμένο Βασίλειο στυγνή εκμετάλλευση της χώρας μας, και ήταν τόσο ανόητοι ή ανίκανοι οι εκπρόσωποι της Ελλάδας που συμφώνησαν αυτά τα δάνεια ;

Ας δούμε πρώτα τα στοιχεία αυτών των δανείων.

Τα δάνεια αυτά ήταν δύο.

Α. Το πρώτο συνήφθη το 1824 και είχε τα εξής δεδομένα :

Δημοσίευση του χρήστη Μάνος Δανέζης: «Είμαστε άραγε προετοιμασμένοι ψυχικά για να αντιμετωπίσουμε την απόλυτη αλήθεια»;


Μάνος Δανέζης: Μου γράφουν πολλοί φίλοι και ερωτούν για το που πρέπει να αναζητήσουν την «απόλυτη αλήθεια».
Τους απαντώ πάντα μέσω ενός δικού μου αναπάντητου ερωτήματος: 
«Είμαστε άραγε προετοιμασμένοι ψυχικά για να αντιμετωπίσουμε την απόλυτη αλήθεια»;
Στη συνέχεια, ως απάντηση στο ερώτημά τους, τους ζητώ να διαβάσουν ένα απόσπασμα από το «Να σου πω μια ιστορία» του Χόρχε Μπουκάι την οποία είχα ξαναδημοσιεύσει πριν περίπου 5 χρόνια, στις 5 Αυγούστου 2020
ooooooooooooΠοιες είναι οι 3 αλήθειες του Χόρχε Μπουκάι για τη ζωή; 
Διαβάζει ο Χρήστος Πηλίτσης

 

Ο δρόμος της αλήθειας: Χόρχε Μπουκάι
«...ο άνθρωπος περπατούσε σ' εκείνα τα σοκάκια της επαρχιακής πόλης. Είχε χρόνο, και γι' αυτό κοντοστεκόταν για λίγο μπροστά σε κάθε βιτρίνα, σε κάθε κατάστημα, σε κάθε πλατεία.
Στρίβοντας σε μια γωνία βρέθηκε άξαφνα μπροστά σε ένα ταπεινό κατάστημα που η ταμπέλα του ήταν λευκή. 
Περίεργος, πλησίασε στη βιτρίνα και κόλλησε το πρόσωπο στο κρύσταλλο για να καταφέρει να δει μέσα στο σκοτάδι... Το μόνο που φαινόταν ήταν ένα αναλόγιο μ' ένα χειρόγραφο καρτελάκι που έγραφε:

Τετάρτη 9 Απριλίου 2025

Η απλή ερώτηση που τάραξε τους πάντες εκτός από τη Marilyn vos Savant - The Simple Question that Stumped Everyone Except Marilyn vos Savant

Η Marilyn vos Savant ( ˌ ɒ ə ˈ ɑː t / VOSS sə- VAHNT ; γεννημένη Marilyn Mach , 11 Αυγούστου 1946 ) είναι μια αρθρογράφος αμερικανικού περιοδικού που έχει το υψηλότερο καταγεγραμμένο πηλίκο νοημοσύνης ( IQ) στην κατηγορία Records του Guest . 

Από το 1986, έχει γράψει το "Ask Marilyn", μια στήλη του περιοδικού Parade την Κυριακή όπου λύνει γρίφους και απαντά σε ερωτήσεις για διάφορα θέματα, και το οποίο έκανε δημοφιλή το πρόβλημα του Monty Hall το 1990.

Βιογραφία

 

Η Marilyn vos Savant γεννήθηκε ως Marilyn Mach στις 11 Αυγούστου 1946,  στο St. Louis, Missouri , από γονείς Joseph Mach και Marina vos Savant. 

Η Savant λέει ότι κάποιος πρέπει να κρατήσει προγαμιαία επώνυμα, με τους γιους να παίρνουν τα επώνυμα του πατέρα τους και τις κόρες της μητέρας τους. 

Η λέξη savant , που σημαίνει κάποιος που μαθαίνει, εμφανίζεται δύο φορές στην οικογένειά της: το όνομα της γιαγιάς της ήταν Savant. του παππού της, vos Savant. Είναι ιταλικής, τσεχοσλοβακικής ,  γερμανικής, και αυστριακής καταγωγής, με καταγωγή από τον φυσικό και φιλόσοφο Ερνστ Μαχ . . .

Τρίτη 8 Απριλίου 2025

Ο Καιρός των Τσιγγάνων (Time of the Gypsies) - Ederlezi: Time of the Gypsies - Goran Bregović, Emir Kusturica


Ο καιρός των τσιγγάνων (1988), O Goran Bregovic γεννήθηκε 22 Μαρτίου 1950. Και ο  Emir Kusturica 24 Νοεμβρίου 1954.

 Το σάουντρακ της ταινίας υπογράφει ο Γκόραν Μπρέγκοβιτς. 

 
Όλοι οι φίλοι μου παίζουν χρυσό χρυσό παιχνίδι, 
καταδύσεις όλες οι μητέρες Ρομά 
όλη η Ρώμη από πάνω με τους Ρομά τη μάνα 
Όλη η Ρώμη στην κορυφή Ederlezi, Ederlezi 
όλες οι μητέρες Ρομά 
 Όλοι οι Ρομά, τα πρόβατα κι εγώ, καημένη, 
θα κάτσω μακριά Ρωμαϊκή ημέρα, η μέρα μας Καλημέρα, Ederlezi 
Το devado babo, εμείς η κατσίκα 
Όλοι οι Ρομά, τα πρόβατα 
Όλη η Ρώμη στην κορυφή με τους Ρομά 
τη μάνα όλη η Ρώμη παραπάνω Ederlezi, Ederlezi όλες οι μητέρες Ρομά 

Δείτε όλη τη ταινία στον παρακάτω σύνδεσμο:
Ο Περχάν ζει με την αφοσιωμένη γιαγιά του Χατίτζα, την κουτσή αδελφή του Ντανίρα και τον θείο του Μερτζάν. 
Ο Khatidza διαθέτει ένα επίπεδο υπερφυσικών δυνάμεων (κυρίως θεραπευτικές) και ο ίδιος ο Perhan κληρονόμησε κάποιες μικρές τηλεκινητικές ικανότητες. 
Θέλει να παντρευτεί μια κοπέλα που ονομάζεται Azra, αλλά η μητέρα της δεν θα το επιτρέψει, καθώς ο Perhan είναι νόθος γιος ενός Σλοβένου στρατιώτη που είχε σχέση με την αείμνηστη μητέρα του Perhan. Ο Αχμέτ, ο «Τσιγγάνος σεΐχης», έρχεται στο χωριό με τα αδέρφια του. 
Ο Μερτζάν χάνει τα ρούχα του παίζοντας χαρτιά με τα αδέρφια του Αχμέντ και γυρίζει σπίτι απελπισμένος για χρήματα για να μπορέσει να τα ξεπληρώσει. 
Βρέχει και δεν βρίσκει χρήματα, κατηγορεί τη γιαγιά ότι του έκρυψε τα χρήματα και σηκώνει το σκελετό του σπιτιού (χρησιμοποιώντας ένα σχοινί και ένα φορτηγό), ώστε να αιωρείται στον αέρα καθώς πέφτει η βροχή. στον Perhan, τη γιαγιά του και τη Danira. 
Πολύ σύντομα, η Khatidza καλείται να χρησιμοποιήσει τις δυνάμεις της για να σώσει τον άρρωστο γιο του Ahmed, Roberto, κάτι που κάνει η Khatidza. 
Για την αποπληρωμή, προτείνει μια συμφωνία με τον Ahmed - να πληρώσει για την επούλωση του ποδιού της Danira σε ένα νοσοκομείο στη Λιουμπλιάνα . 
Ο Περχάν πηγαίνει με τη Ντανίρα, υποσχόμενος στη γιαγιά του να μην την αφήσει, αλλά ο Αχμέντ ρωτά πού θα μείνει και τον πείθει να πάει στο Μιλάνο. 
Στην αρχή ο Περχάν θέλει να βγάλει χρήματα με ειλικρίνεια, αλλά αφού τον σύρουν μέσα στη λάσπη, ο Περχάν αρχίζει να κλέβει και να απομακρύνει χρήματα σε μια καλύβα.
---------------------------------------------------------------
Ο καιρός των τσιγγάνων είναι σερβική αστυνομική ταινία φαντασίας του σκηνοθέτη Εμίρ Κουστουρίτσα, που γυρίστηκε το 1988. . .

Σάββατο 5 Απριλίου 2025

Ο Βασίλης Ραφαηλίδης για τη Νοσταλγία του Αντρέι Ταρκόφσκι - Η φιλοσοφία ζωής τού (ολόκληρο)

 

 Σαν σήμερα, 4 Απριλίου 1932, στο χωριό Ζαβράγιε (Zavraje), γεννήθηκε ένας από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου, ο Ρώσος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι. 

Η δυτική σκέψη είναι ιστορική: όλα αρχίζουν κάπου, κάποτε και όλα τελειώνουν κάπου, κάποτε – και τούτη η εξελικτική πορεία συνεχίζεται στον αιώνα τον άπαντα. 

Για τη δυτική σκέψη, η αιωνιότητα είναι ο ατέρμων χρόνος που κυλάει προς μια μοναδική κατεύθυνση, όπως τα ποτάμια, ενώ για την ανατολική σκέψη, η έννοια του ιστορικού χρόνου δεν υφίσταται καν, αφού όλα, παρελθόντα, τωρινά και μελλούμενα, τελούνται στον κυκλικό χρόνο της αιωνιότητας.

tarkovskysnostalghia

Νόστο έλεγαν οι αρχαίοι Έλληνες τον πόθο της επιστροφής στην πατρίδα. Η νοσταλγία συνεπώς είναι η ψυχολογική κατάσταση που δημιουργεί ο πόθος της επιστροφής στην πατρίδα και κατά προέκταση σε κάθε οικείο χώρο που λειτουργεί σαν “χαμένος παράδεισος” όταν απομακρυνθούμε ή μας απομακρύνουν απ’αυτόν παρά τη θέληση μας. . . .

Παρασκευή 4 Απριλίου 2025

«Ενώπιος Ενωπίω»: Η εξομολόγηση του Πάνου Βλάχου στον Νίκο Χατζηνικολάου

 

Μία ξεχωριστή συνέντευξη παραχώρησε ο Πάνος Βλάχος στον Νίκο Χατζηνικολάου και στην εκπομπή «Ενώπιος Ενωπίω», το βράδυ της Πέμπτης.


Ενώπιος Ενωπίω
: Ένταση με καλεσμένο τον Βλάχο! Ο Χατζηνικολάου παραλίγο να τσακωθεί με τον Λαζόπουλο

Ενώπιος Ενωπίω: Ο Πάνος Βλάχος ήταν καλεσμένος χθες 3/4 στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου και μίλησε για όλα.

Μεταξύ των ανθρώπων που εμφανίστηκαν με σύνδεση για να μιλήσουν γι΄αυτόν ήταν και ο Λάκης Λαζόπουλος, όμως, υπήρξε μια μικρή ένταση. Ο παρουσιαστής παραλίγο να τσακωθεί με τον ηθοποιό στον αέρα για τα... πολιτικά!

«Είναι ένας άνθρωπος που έχει άποψη, ξέρει να συντάσσει την άποψή του. Την συντάσσει με την καρδιά του και με το μυαλό του και είναι πρόθυμος να σου πει “ανέβα ένα βουνό”. Και έχει τους κοιλιακούς για να το ανέβει το βουνό και να σου δείξει ότι το ανεβαίνει και φροντίζει πάντα να είναι πάντα στη σωστή πλευρά του βουνού. . . .

Τετάρτη 2 Απριλίου 2025

«Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη» – Ερευνητική Εργασία μαθητών


Το σχολικό έτος 2013-2014, οι μαθητές της δευτέρας τάξης του Γενικού Λυκείου Νέων Μουδανιών, πραγματοποίησαν μια ερευνητική εργασία και έγραψαν ένα βιβλίο για την Τεχνητή Νοημοσύνη. Το βιβλίο είναι διαθέσιμο δωρεάν σε PDF και μπορείς να το κατεβάσεις από το link που υπάρχει στο τέλος του άρθρου. 

Από την εισαγωγή του βιβλίου: 

Αντικείμενο της εργασίας μας είναι η εισαγωγή στη θεωρία της Τεχνητής Νοημοσύνης (εφεξής ΤΝ) και η πολυεπίπεδη διερεύνηση των εφαρμογών και των επιπτώσεων της ΤΝ στην καθημερινότητα του ανθρώπου, σήμερα και στο κοντινό μέλλον. Κατά τη δεκαετία του '80 αναγγέλθηκε η υλοποίηση των υπολογιστών πέμπτης γενιάς.Οι επιστήμονες οραματίστηκαν να αξιοποιήσουν τα πορίσματα του επιστημονικού τομέα της Πληροφορικής που είναι γνωστός :

✔ Κατεβάστε το e-book:

  PDF    Διαβάστε


Τις στιγμές που γράφονται αυτές οι γραμμές, το φετινό ταξίδι του project «Εισαγωγή στην ΤΝ» τελειώνει και πρέπει να κάνουμε απολογισμό, να δούμε τι καταφέραμε τη φετινή χρονιά.

Όταν έγινε η πρώτη μας συνάντηση και αρχίσαμε να γνωριζόμαστε, ο βασικότερος στόχος που θέσαμε ήταν ο εξής: Να θέλουμε, ή ακόμη καλύτερα, να προσμένουμε την ώρα του μαθήματος για να δούμε τι καινούριο θα μάθουμε, τι καινούριο θα καταφέρουμε.

Αυτός ο στόχος κάποιες φορές – μάλλον τις περισσότερες – υλοποιήθηκε, κάποιες άλλες όχι, και σίγουρα όχι για όλες και όλους στον ίδιο βαθμό.

Ένας άλλος βασικός στόχος ήταν να δράσουμε ως ομάδα. Να γνωριστούμε, να συνεργαστούμε, να μάθουμε ο ένας από τον άλλο, να φτιάξουμε κάτι για το οποίο όλες και όλοι θα χαιρόμασταν και θα είμαστε υπερήφανοι.

Όπως και προηγουμένως, σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό, ο στόχος επιτεύχθηκε. Κάναμε αρκετά αυτήν τη χρονιά:

«Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη» - Δωρεάν βιβλίο/ερευνητική εργασία μαθητών Β' Λυκείου

Η Δημοκρατία στην Αρχαία Αθήνα - Η λέξη δημοκρατία προέρχεται από τις αρχαίες ελληνικές λέξεις δῆμος που σήμαινε λαός και κράτος που σήμαινε ισχύς, εξουσία.


Δεν μπορώ να επαινέσω το πολίτευμα που επέλεξαν οι Αθηναίοι, επειδή αντιμετωπίζει τους κοινούς ανθρώπους καλύτερα από τις πλούσιες ανώτερες τάξεις. Αλλά, αυτό θεωρούν σωστότερο εκείνοι, και θα δείξω πόσο καλά διατηρούν αυτό το σύστημα.

Το πρώτο πράγμα που θέλω να πω είναι ότι στην Αθήνα θεωρείται δίκαιο οι φτωχοί και ο λαός γενικώς, να έχουν μεγαλύτερη εξουσία από όσους έχουν πολλά χρήματα και από όσους έχουν σπουδαία καταγωγή. Αυτή είναι η εξήγηση που δίνω: οι άνθρωποι του λαού κωπηλατούν στα πλοία και κάνουν ισχυρό το κράτος. Σκεφτείτε απλώς τους πηδαλιούχους, τους χρονομέτρες, τους στρατιωτικούς διοικητές, τους φρουρούς και τους ναυπηγούς· αυτοί είναι που κάνουν το κράτος ισχυρό περισσότερο από όσο οι οπλίτες, οι υψηλής καταγωγής και οι σημαντικότεροι άνθρωποι.

Επειδή έτσι έχουν τα πράγματα, φαίνεται δίκαιο να έχει ο καθένας πρόσβαση στα κυβερνητικά αξιώματα, και σε όσα καταλαμβάνονται μετά από κλήρωση και σε όσα καταλαμβάνονται μετά από εκλογή, κι ακόμη φαίνεται δίκαιο ο καθένας να δικαιούται να εκφράζει μεγαλοφώνως την γνώμη του.

Γερο-Ολιγαρχικός 1 και 2 (αποσπάσματα)

Η αθηναϊκή δημοκρατία είχε διάφορα όργανα:

Richard Dawkins - Η περί θεού αυταπάτη (με ελληνικούς υπότιτλους) - Η θεωρία της εξέλιξης των ειδών


Στο βίντεο που ακολουθεί, ο Richard Dawkins εξερευνά τις απόψεις του Κάρολου Δαρβίνου (Charles Darwin) για τη θρησκεία. Ο Δαρβίνος πίστευε ότι η θρησκεία ήταν ένα παρωχημένο ανθρώπινο ένστικτο, το οποίο θα εξαφανιζόταν με την πάροδο του χρόνου. Ο Dawkins υποστηρίζει την άποψη αυτή, ερμηνεύοντας την θρησκεία ως μία εξελικτική ψευδαίσθηση.

Τα κύρια σημεία του βίντεο:

  • Ο Dawkins εξετάζει τα επιχειρήματα υπέρ και κατά της ύπαρξης του Θεού.
  • Ασκεί κριτική στις θρησκευτικές πεποιθήσεις, θεωρώντας τες παράλογες και χωρίς επιστημονική βάση.
  • Συγκρίνει τη θρησκεία και την πίστη με παραμύθια και δεισιδαιμονίες.
  • Επισημαίνει τις αρνητικές επιπτώσεις της θρησκείας στην κοινωνία, όπως οι θρησκευτικοί πόλεμοι και οι διακρίσεις.
  • Προτείνει μια εναλλακτική κοσμοθεωρία βασισμένη στην επιστήμη και τον ορθολογισμό.

Ο Dawkins καλεί τους θεατές να σκεφτούν κριτικά και λογικά, αμφισβητώντας θρησκευτικά δόγματα που στερούνται επιστημονικής τεκμηρίωσης. Προτείνει μια αθεϊστική κοσμοθεωρία, εστιάζοντας στην ομορφιά και το μεγαλείο του φυσικού κόσμου. το βίντεο διαθέτει ελληνικό υποτιτλισμό, οπότε οι μη αγγλομαθείς δεν θα έχουν απολύτως κανένα πρόβλημα. 

 

Tο ντοκιμαντέρ του Richard Dawkins "root of all evil" που αναλύει το πως ο θεϊσμός αποτελεί μια ανθρώπινη αυταπάτη αλλά και το πως ο μεσαίωνας αναβιώνει στην εποχή μας. 
Ο αυθεντικός τίτλος του επεισοδίου είναι "Gods delusion" και είναι ομώνυμος με το best seller βιβλίο του Ντόκινς που οφείλει να έχει διαβάσει κάθε σοβαρός σκεπτικιστής.


=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Τρίτη 1 Απριλίου 2025

Μαρία Πολυδούρη: Να ζήσετε παράλογα, να σκοτώσετε τη λογική που ναι ο φονιάς της χαράς και της ζωής - Ο ανεκπλήρωτος έρωτας του Καρυωτάκη και της Πολυδούρη

 

 Η σειρά ντοκιμαντέρ «ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ» παρουσιάζει την ποιήτρια ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ. Από πολύ νωρίς η ποιήτρια, μόλις δεκατριών χρόνων, εμπνευσμένη από αληθινό περιστατικό, γράφει το πρώτο της ποίημα «Ο ΠΟΝΟΣ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ» το 1915. 
Στα γυμνασιακά της χρόνια γράφει ποιήματα στα σχολικά της τετράδια και τα ονομάζει «ΜΑΡΓΑΡΙΤΕΣ», τα οποία δε διασώθηκαν.  

Η συνάντησή της με τον ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ θα αλλάξει τη ζωή της. 

Ο ανεκπλήρωτος έρωτάς τους θα γίνει έμπνευσή της για τη δημιουργία έξοχων ποιημάτων, όπως το «ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΥ Σ’ΑΓΑΠΗΣΑ…». 

Η απογοήτευση της από το χωρισμό τους και η ασθένεια της θα την οδηγήσει σε ένα μοναχικό δωμάτιο στο νοσοκομείο «ΣΩΤΗΡΙΑ», όπου απομονωμένη θα συνεχίσει να γράφει. 

Εκεί θα έρθει σε επαφή με σημαντικούς ανθρώπους του πνεύματος όπως οι ποιητές ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ, ΜΥΡΤΙΩΤΙΣΣΑ και ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ. 

Εκεί θα την επισκεφτεί για τελευταία φορά το 1928 ο αγαπημένος της ποιητής, ο οποίος μετά από ένα μήνα αυτοκτονεί. Η ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, χειραφετημένη γυναίκα, ερωτική και ρομαντική ποιήτρια θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η σημαντικότερη Ελληνίδα ποιήτρια του 20ου αιώνα. 

Πλούσιο κινηματογραφικό και φωτογραφικό υλικό φωτίζει την προσωπικότητα της ποιήτριας και την εποχή στην οποία έζησε και έγραψε τα ποιήματά της

   

Μια γυναίκα μελαχρινή, μελαγχολική, συχνά μαυροντυμένη... 

Δείτε Ελληνική Τηλεόραση από τον υπολογιστή σας: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Υπόλοιπη Ελλάδα, Κανάλια Κύπρου, Κανάλια Εξωτερικού

Δεν σου παρουσιάζω κάποια εφαρμογή που μπορεί να το κάνει αυτό, αν και υπάρχουν, απλά θα σου δίνω τα απευθείας streaming links του κάθε Τηλεοπτικού Σταθμού που εκπέμπουν Online από τα επίσημα site τους. 

Μερικά από τα κανάλια, δεν εκπέμπουν όλο το 24ωρο ή σε κάποιες εκπομπές κλείνουν τη μετάδοση προσωρινά λόγω πνευματικών δικαιωμάτων. Οπότε, μην έχεις την εντύπωση ότι δε λειτουργούν. Δες το εκάστοτε πρόγραμμα του καναλιού από τα επίσημα site τους που σε παραπέμπω. Τα κανάλια είναι χωρισμένα ανά πόλη για καλύτερη εύρεση του επιθυμητού καναλιού. 


Αθήνα
ΕΡΤ 1 ► Δες ζωντανά  (Αθήνα)
ΕΡΤ 2 ► Δες ζωντανά  (Αθήνα)
ΕΡΤ NEWS ► Δες ζωντανά (Αθήνα)
ΕΡΤ World ► Δες ζωντανά (Αθήνα)
ΕΡΤ SPORTS ► Δες ζωντανά (Αθήνα)
ΕΡΤ KIDS ► Δες ζωντανά (Αθήνα)
ΕΡΤ MUSIC ► Δες ζωντανά (Αθήνα)
ΖΟΥΓΚΛΑ ► Δες ζωντανά (Αθήνα)
ΑΝΤ1 ► Δες ζωντανά  (Αθήνα)
MEGA ► Δες ζωντανά  (Αθήνα)
ONE Channel ► Δες ζωντανά  (Αθήνα)
ALPHA ► Δες ζωντανά  (Αθήνα)
ΣΚΑΪ ► Δες ζωντανά  (Αθήνα)
STAR ► Δες ζωντανά  (Αθήνα)
KONTRA ► Δες ζωντανά  (Αθήνα)
ΒΟΥΛΗ ► Δες ζωντανά  (Αθήνα)
OPEN BEYOND ► Δες ζωντανά  (Αθήνα)
ΑΡΤ ► Δες ζωντανά  (Αθήνα)
BLUE SKY ► Δες ζωντανά  (Αθήνα)
ACTION24 ► Δες ζωντανά  (Αθήνα)
AlertTV ► Δες ζωντανά (Αθήνα)
RISE TV ► Δεν εκπέμπει ζωντανά, μόνο On Demand (Αθήνα)
High TV ► Δες ζωντανά (Αθήνα)
. . .