-Να φεύγεις φίλε , να ταξιδεύεις … Πάντα να φεύγεις…
Είναι μια κορυφαία φράση στο έργο «Η Γυναίκα του Νίκου Καββαδία» που ερμηνεύουν δύο αγαπημένοι μου σπουδαίοι ηθοποιοί κρατημένοι αντρίκια υπομένοντας την Σισύφεια ανθρώπινη μοίρα την ώρα που βουλιάζει το σκαρί που ταξιδεύουν … αν θέλετε η ίδια η ζωή τους.
Θα ήθελα να αφιερώσω αυτή την παράσταση που αύριο Πέμπτη (21/10/2010) κάνει πρεμιέρα στο θέατρο Κάτω από τη Γέφυρα, στους αγαπημένους μου συγχωριανούς που δεν μπορούν να την απολαύσουν λόγω της απόστασης.
Αυτό το έργο , δηλαδή ο Λόγος του Καββαδία, είναι μια γροθιά σε ότι μας κρατά ακινητοποιημένους σε αυτό που ονομάζουμε «ζωή» και συμβαίνει ερήμην μας μέσα στην ασφάλεια της συνήθειας…
Το σκαρί της ζωής μας , ταξιδεύει μέσα από εμπειρίες που σε κάποια στιγμή πλησιάζουμε τον εσωτερικό βωμό της ψυχή μας και λέμε την φράση «Συχώρεσε με».
Αυτό είναι ένα προσωπικό ζεϊμπέκικο του κάθε ενός μας που δεν έχει θεατές και σίγουρα καθόλου τσαλίμια… είναι κάτι σαν το χορό των Δερβίσηδων που τα αχνάρια του μοναστηριού τους μένουν ακόμα δίπλα στα βράχια του χωριού μας.
Είναι ευλογία (σε όποιον του έχει προσφέρει η ζωή) να συμμετάσχει μέσα στο χτίσιμο θεατρικής παράστασης που στοχεύει στην “ψυχαγωγία” και όχι στην “διασκέδαση” του θεατή.
Μια τέτοια παράσταση , "χτίζεται" αυτό τον καιρό από δύο ταλαντούχους ηθοποιούς του θεάτρου με θέμα “ Η γυναίκα του Νίκου Καββαδία” που θα ανέβει για συγκεκριμένο αριθμό παραστάσεων το φθινόπωρο στην Αθήνα.
Ο αθέατος στην πραγματικότητα των show biz της Ελλάδας και βραβευμένος ηθοποιός από το κοινό της Αμερικής για την υποκριτική στην μικρού μήκους ταινία “Η κούπα”, ο Γιώργος Καλόξυλος, βρέθηκε μαζί με ένα χαρισματικό ηθοποιό που η σκέψη της ζωή του περνά μέσα από τα φώτα της ράμπας … τον Γιώργο Μουρούτσο.
Αφορμή , ήταν τα κείμενα από το έργο του σπουδαίου αυτού παρατηρητή της ζωής του Νίκου Καββαδία, τη “Βάρδια” που έγραψε σε ηλικία 44 ετών γύρω στο 1954.
Γοητεύτηκα, όταν οι κεραίες της συναισθηματικής νοημοσύνης μου, έπιασαν την σκηνοθετική προσέγγιση που αφορά στο παρόν μας παίζοντας με τη “φωτιά” πλησιάζοντας αρχετυπικά ανθρώπινα ζητήματα που τα νοιώθουμε (άλυτα) μέσα μας.
Έπιασα τα μάτια μου να γίνονται υγρά μέσα στις πρόβες , σαν ένοιωθα ότι με αφορά (και όλους εμάς) η ματιά της μοναξιάς και της σιωπής που βάζει …ο Καββαδίας τη στιγμή που μέσα μας η κραυγή γιγαντώνεται και πλησιάζει τα όρια του ψυχικού μας θανάτου.
Σκέφτομαι ότι η Τέχνη, είναι ο δρόμος που μας οδηγεί στην προσωπική μας αυτογνωσία… ειδικά όμως το θέατρο , έχει μια ιδιαιτερότητα που το καθιστά ταυτόσημο με την μοίρα του ανθρώπου στην γέννηση και το θάνατο.
Το θέατρο ζει μόνο την ώρα που συντελείται η παράσταση και πεθαίνει μόλις αυτή τελειώσει.
Το μόνο που μας μένει , είναι μια αίσθηση που δεν ακουμπά στην λογική μας, αλλά πολύ βαθειά μέσα μας αφήνοντας κάτι το απροσδιόριστο στην προσωπική μας αλλαγή.
Είκοσι σελίδες κείμενο, που με χειρουργική συναισθηματική λεπτομέρεια ανέσυραν οι δύο δημιουργοί από το έργο του Καββαδία, είναι ικανό να φέρει στα μάτια μας την ουσιαστική ζωή μας … τον θάνατο που χρειαζόμαστε για να ξαναγεννηθούμε…
Δεν θα ξαναγεννηθούμε … μα ούτε θα πεθάνουμε … όσο κτυπά η καρδιά μας και οι δόσεις των πιστωτικών καρτών καλύπτονται από την υποτιθέμενη ζωή μας…
Μα… είστε σίγουροι … ότι είναι έτσι;
Η τέχνη βάζει ερωτήματα που δεν έχει ανάγκη να τα απαντήσει η ίδια…
Δεν είναι τυχαίο που η κορυφαία σκηνή του έργου μεταξύ του “άνδρα” και της “Ιουδήθ” (προσώπων του έργου) έχει ως ακόλουθα…
I : Θα προλάβεις να βγεις στη στεριά
Α: φυσάει … είναι κόντρα
Ι: αλαριεύουμε
Α: Βρέχει
Ι : Πιές
Α: Κοιμήσου θα σε φυλάω
Ι: Κοιμάμαι , είναι καιρός που κοιμάμαι
Α: Τι ωραία που είναι τα μαλλιά σου , Άσε με να τα καθαρίσω από το αλάτι..
Ι : Όχι
Α: Γλιστράς από τα χέρια μου .. ;
Α: Κοριτσάκι… Πιάσε με από το χέρι να μου δείξεις τον κόσμο.
Ι : Δεν έχω χέρι Δεν υπάρχει κόσμος
από (dragasia)
Πληροφορίες παράστασης
Είναι τόσο σπάνιο πια να συναντάς παραστάσεις πραγματικά πολιτιστικές και προσπαθείς πράγματι να ξεδιψάσεις σε μια τόσο γάργαρη πηγή.Μια ομάδα με την όμορφη τρέλα της δημιουργίας που όλοι δουλεύουν ακούραστα ξεχνώντας ότι οι ώρες τρέχουν όλα πρέπει να γίνουν ανάμεσα σε χιλιάδες υποχρεώσεις και μια σκληρή καθημερινότητα.
Ολα αυτά για την θεατρική ομάδα «Αποκριτές»που θα παρουσιάσει το έργο: Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΑΒΒΑΔΙΑ στο Θέατρο Κάτω Από την Γέφυρα, Πλατεία Ηλεκτρικού Σταθμού Νέου Φαλήρου Ημερομηνίες παραστάσεων: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή, 21-22-23-24, 28-29-30-31 Οκτωβρίου και 4-5-6-11-12-13 Νοεμβρίου 2010. Ώρα έναρξης 21.30
Φέτος κλείνουν 100 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου θαλασσινού ποιητή και ναυτικού Νίκου Καββαδία ή «Κόλλια».
Η θεατρική ομάδα Αποκριτές σε συνεργασία με το Πολιτιστικό Κέντρο Πειραιά, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Τέχνης Απόπλους» παρουσιάζει την θεατρική παράσταση Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΑΒΒΑΔΙΑ. Είναι μια δραματοποιημένη μεταφορά στο θέατρο, της Βάρδιας του Νίκου Καββαδία σε έντεκα εικόνες και δραματικό άξονα τη μορφή της γυναίκας. Μέσα από αφηγήσεις και δράσεις, ξεδιπλώνεται η αρχετυπική σχέση μεταξύ άνδρα και γυναίκας στο περιβάλλον της ναυτικής ζωής.
Οι «Αποκριτές» ιδρύθηκαν το 2008 από τον Γιώργο Μουρούτσο και τον Γιώργο Καλόξυλο, με στόχο την παραγωγή θεατρικών παραστάσεων και κινηματογραφικών ταινιών. Η αγάπη για το θέατρο και η ιδεολογική συγγένεια των «Αποκριτών» γέννησαν την ανάγκη της δημιουργίας μιας ομάδας που θα έχει επίκεντρο τις ανησυχίες και την προσωπική άποψη των καλλιτεχνών . «Δεν μας ενδιαφέρει ο εαυτός μας μέσα στη τέχνη και η ωραιοποιημένη εικόνα μας παρά μόνον η τέχνη που κρύβει ο καθένας μέσα του και η βαθύτατη ανάγκη να την εκφράσει και να επικοινωνήσει». Αγγίζοντας την ουσία της θεατρικής πράξης, την επικοινωνία, συνεργάζονται με όλους ανεξαιρέτως τους συντελεστές με πνεύμα δημιουργικής σύγκρουσης πέρα από τις συνηθισμένες πρακτικές επειδή ακριβώς θέλουν να «αποκρίνονται» και μόνο. Με άξονες το σεβασμό στον συγγραφέα/ποιητή, τον καλλιτέχνη και την έντιμη παρουσίαση στο κοινό, αυτονομούνται θεατρικά μετά απο 15 χρόνια στο καλλιτεχνικό χώρο με αρκετές διακρίσεις και βραβεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Αφορμή , ήταν τα κείμενα από το έργο του σπουδαίου αυτού παρατηρητή της ζωής του Νίκου Καββαδία, τη «Βάρδια» που έγραψε σε ηλικία 44 ετών γύρω στο 1954. H σκηνοθετική προσέγγιση αφορά στο παρόν παίζοντας με τη «φωτιά» πλησιάζοντας αρχετυπικά ανθρώπινα ζητήματα που τα νοιώθουμε (άλυτα) μέσα μας. Θέατρο Κάτω Από την Γέφυρα, Πλατεία Ηλεκτρικού Σταθμού Νέου Φαλήρου Ημερομηνίες παραστάσεων, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή, 21-22-23-24, 28-29-30-31 Οκτωβρίου και 4-5-6-11-12-13 Νοεμβρίου 2010.
Ώρα έναρξης 21.30, Εισιτήριο 10 Ευρώ, Τηλ. Θεάτρου 210 4816200
Δραματοποίηση και Σκηνοθεσία Γιώργος Καλόξυλος και Γιώργος Μουρούτσος
Ηθοποιοί Γιώργος Μουρούτσος, Γιώργος Καλόξυλος, Κλεοπάτρα Κλαρνέτα, Κατερίνα Ζωγραφοπούλου, Μελίνα Σαμπατάκου Σκηνογραφία Κώστας Ζωγραφόπουλος Φωτισμοί Παναγιώτης Μανούσης Κουστούμια Γεράσιμος Ελ Σερίφ Μουσική Χρήστος Τριανταφύλλου
Βοηθός Σκηνοθέτη Ουρανία Πλαφουντζή Εικαστικό αφίσας Γεωργία Κωστούρου Φωτογραφία Amazing Studio.
Μην χάσετε αυτή τη μοναδική μουσική εμπειρία και ένα καλλιτεχνικό γεγονός υψηλής ποιότητας!
Εισιτήριο: 10 Ευρώ,
Τηλ. Θεάτρου 210 4816200
http://www.opencalendar.gr/portal/resource/contentObject/id/1406ace5-0de9-455f-ae2f-f2d107fab41e
http://www.provoleas.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=6431&Itemid=31
http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&cid=13&aid=184915
http://www.exodos.com.cy/athens.aspx
http://www.cultureprizemoney.org/default.aspx?tab=page&ContentID=266
http://www.opencalendar.gr/portal/resource/contentObject/id/1406ace5-0de9-455f-ae2f-f2d107fab41e
Facebook ανοικτή ομάδα φίλων
Πηγή πληροφοριών:
http://asteri2008.pblogs.gr/http://dragasia.blogspot.com/2010/10/blog-post_20.html
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.