Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2009

Πρωτοφανής απόφαση της ΕΕΤΤ διαγράφει το όνομα ενός από τους ελάχιστους χώρους φιλοσοφικής έκφρασης στο ελληνικό διαδίκτυο.


Λίγη όρεξη, λίγη ελπίδα στη νεοελληνική φιλοσοφική έρημο, λίγος υπαρξιστικός ενθουσιασμός και προσωκρατικές σκέψεις, οδήγησαν κάποιους από εμάς, πριν κάποια χρόνια, να δημιουργήσουμε τον ιστοχώρο Liantinis.GR, την αδελφή ιστοσελίδα του Filosofia.GR.

Από τότε χαιρόμαστε αφανώς, μα εσωτερικώς έντονα, που παρουσιάζονται ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι που μελετούν και προβληματίζονται πάνω στο έργο του αξιοσημείωτου αυτού νεοέλληνα φιλοσόφου, σοβαρά, με κλιτότητα και στο μέτρο του ανθρώπου, όπως και ο ίδιος ο δάσκαλός μας θα ήθελε.

Αυτή ήταν και πάντοτε θα είναι η ανταμοιβή μας πίσω από τους κόπους συντήρησης και εμπλουτισμού του διαδικτυακού αυτού τόπου: το ότι δηλαδή ολοένα και περισσότερος κόσμος καταλαβαίνει πως η έρημη τούτη χώρα εξακολουθεί, τσαλαπατημένη και αβοήθητη, να παράγει γνήσιο και ανόθευτο στοχαστικό πνεύμα.

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομίων αποφάσισε, ότι δεν πρέπει να κρατάμε ένα τέτοιο όνομα στα χέρια μας, καθώς αποτελεί ιδιοκτησία της χήρας του Δ. Λιαντίνη, της καθηγήτριας της θεολογικής σχολής Νικολίτσας Γεωργοπούλου.

Η απόφαση αυτή προέκυψε από αίτηση της ίδιας, η οποία θεωρούσε ούτε λίγο ούτε πολύ ότι είναι η μοναδική αρμόδια να ασχολείται με το όνομα "Λιαντίνης" και ότι εμείς καταφερόμαστε εναντίον της με προσβλητικούς χαρακτηρισμούς μέσω της ιστοσελίδας, βασιζόμενη πάνω στην αιτίαση της κακοπιστίας, πράγμα το οποίο η ΕΕΤΤ έλαβε υπόψη.

Η κοινότητα του Liantinis.GR, οι συντάκτες που την απαρτίζουν, αλλά και η οικογένεια Νικολακάκου (εκτός της Νικολίτσας Λιαντίνη) ένιωσαν προσβεβλημένοι μετά από ενέργειες της ιδίας. Οι ενέργειες αυτές συνοπτικά στρέφονταν κατά τη γνώμη μας εναντίον του έργου του Δ. Λιαντίνη και αφορούσαν μεταξύ άλλων:

- Έκθεση του προσώπου του Δ. Λιαντίνη σε ΜΜΕ, περιοδικά και σκανδαλοθηρικές εφημερίδες (τύπου Espresso, Λοιπόν κλπ) από την ίδια.

- Υπερβολική αύξηση τιμής και μειωμένη έκταση διανομής των έργων
του Δ.Λιαντίνη, για τα οποία η ίδια υπογράφει ως εκδότρια.

- Προσπάθεια παραποίησης του έργου του Δ. Λιαντίνη μέσα από το έργο "Οι Ώρες των Αστρων" που η ίδια προσφάτως εξέδωσε.

- Μη εκπλήρωση της επιθυμίας του Δ. Λιαντίνη να ταφεί στον δικό του τόπο, με συγκεκριμένο τρόπο που ρητώς εξέφρασε ο ίδιος και η ταυτόχρονη μεταφορά του σε ορθόδοξο χριστιανικό νεκροταφείο, ενέργεια για την οποία η ίδια είναι υπεύθυνη.

- Προσπάθεια απόδοσης παραφυσικών/υπερφυσικών διαστάσεων στο
πρόσωπο του Δ. Λιαντίνη καθώς η ίδια μέσα από υψηλής τηλεθέασης τηλεοπτικές εκπμπές διέδιδε ότι είναι σε θέση να "επικοινωνεί" με τον Δ. Λιαντίνη.

Όλα τα παραπάνω έχουν προσδώσει αρνητική εικόνα στην φιλοσοφική υπόσταση του Δ.Λιαντίνη και καθιστούν την προσπάθεια ανάδειξης και διάδοσης του φιλοσοφικού του έργου τραγικά δύσκολη.

Γι αυτό το λόγο, όποτε δινόταν η ευκαιρία, η ιστοσελίδα Liantinis.GR αλλά και η ενεργή κοινότητα (forum) επεσήμανε με έντονο τρόπο τις ακατανόητες και άστοχες αυτές ενέργειες. Συνέπεια της στάσης μας αυτής ήταν η προσφυγή της χήρας Λιαντίνη στην ΕΕΤΤ ώστε να διαγραφεί το όνομα.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ουδέποτε ζητήθηκε να παραχωρηθεί το όνομα προς αξιοποίηση εκ μέρους της νόμιμης κληρονόμου, αλλά ζητήθηκε να διαγραφεί, να κλειδωθεί, να ταφεί, να πάψει να υπάρχει δια παντός!

Το Filosofia.GR θεωρεί ότι η ΕΕΤΤ αδικεί κατάφορα την αδελφή ιστοσελίδα Liantinis.GR και ότι τέτοιες αποφάσεις προσβάλλουν τόσο την -πληγωμένη πλέον- ελευθερία της διαδικτυακής έκφρασης, όσο και την αξιοπρέπεια των Ελλήνων χρηστών διαδικτύου.

Τόσο η αίτηση διαγραφής της κας Γεωργοπούλου που αναφέρεται εδώ: http://liantinis.gr/diagrafi.shtml , όσο και η διαδικασία ακρόασης της ΕΕΤΤ (πρακτικά της οποίας είναι διαθέσιμα στον οποιονδήποτε μας το ζητήσει), δεν στοιχειοθετεί σε καμία περίπτωση κανένα λόγο διαγραφής ή κλειδώματος του συγκεκριμένου ονόματος.

Αλλη μια φορά το ελληνικό διαδίκτυο αποδεικνύεται ότι στηρίζεται πάνω σε στημένους κανόνες και μη ικανούς διαχειριστές. Μετά τα απανωτά κλειδώματα και τις αβασάνιστες ποινικές διώξεις εναντίον γνωστών Blogs και RSS engines ήρθε και η σειρά ιστοσελίδων και κοινοτήτων μεγάλης επισκεψιμότητας, αποδεικνύοντας ότι πλέον ορθά θεωρούμαστε διεθνώς τριτοκοσμική χώρα σε διαδικτυακό επίπεδο.

Η ελευθερία της έκφρασης, κάτι που στον πολιτισμένο κόσμο θεωρείται αυτονόητο τουλάχιστον σε διαδικτυακό επίπεδο, εδώ αποτελεί αντικείμενο που τεκμηριώνει την "κακοπιστία".

Όπως και να έχει, η προσπάθειά μας δεν θα φιμωθεί ποτέ. Το διαδίκτυο είναι ένας χώρος που εκ φύσεως δεν φιμώνεται. Υπάρχουν χιλιάδες τρόποι να συνεχίσουμε το έργο μας ακόμα καλύτερα και πιο έντονα.

Αυτό που θα ήθελα οι αξιότιμοι επισκέπτες του Filosofia.GR να θυμούνται με αφορμή το συγκεκριμένο περιστατικό συνίσταται σε τρεις κύριους θεματικούς άξονες:

1) Η θεολογία δεν μπορεί να αποτελεί επιστήμη και δεν μπορεί να συγχέεται με την ελληνική παιδεία. Η μελέτη και η τεκμηρίωση ενός θρησκευτικού δόγματος πάντοτε αποτελούσε εκ φύσεως θανάσιμο εχθρό της επιστήμης και της φιλοσοφίας.

2) Το ελληνικό διαδίκτυο κάνει τραγικά βήματα προς τα πίσω, ιδιαίτερα σε θεσμικό επίπεδο. Το διαδίκτυο όμως ως έννοια είναι τόσο ελεύθερο, όσο οι στενόμυαλες αντιλήψεις των θεσμικών διαχειριστών του δεν μπορούν να χωρέσουν.

3) Η γνήσια φιλοσοφία, καθώς εδράζεται στην ελευθερία της σκέψης, δεν είναι δυνατόν να περιοριστεί από μια μίζερη και παράλογη απόφαση αρμόδιας αρχής που φιλοδοξεί απεγνωσμένα να παύσει την ελευθερία της έκφρασης. Ο φιλόσοφος πάντα δρα πρωτότυπα και ανεξέλεγκτα βρίσκοντας τρόπους να ακουστεί καλύτερα και διαυγέστερα, όπως αρμόζει στην ανθρώπινη ύπαρξη.

Θα ενημερωθείτε σύντομα για τη νέα μορφή και το νέο δρόμο της προσπάθειάς του Liantinis.GR μέσα τόσο από το http://liantinis.org, όσο και από την παρούσα ιστοσελίδα.

Με εκτίμηση στους σκεπτόμενους και επισκεπτόμενους.

Εις στο επαναγράφειν.


========================================================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.