Το 490 π.Χ. οι Πέρσες υπό τον Δάτι και Τισσαφέρνη, με στόλο 600 τριήρεων κυρίευσαν τη Νάξο και εξανδραπόδισαν όλους σχεδόν τους κατοίκους. Κατά τη χριστιανική παράδοση ο προσηλυτισμός τής Νάξου στη χριστιανική θρησκεία ξεκίνησε αποτυχημένα απ΄ τα πολύ πρώιμα χρόνια περί το 150 π.Χ. περίπου, όταν για πρώτη φορά φέρεται, ότι ήρθε στο νησί και ξεκίνησε την χριστιανική διδασκαλία ο μαθητής τού Ιωάννη τού θεολόγου, ο μετέπειτα άγιος, Πολύκαρπος. Εκ τού γεγονότος αυτού εκκλησίες αφιερωμένες στον άγιο Πολύκαρπο στη Νάξο υπάρχουν στα χωριά Αγγίδια, Σαγκρί, Φιλώτι, καθώς και τού αγίου Ιωάννη τού θεολόγου στην Κεραμωτή, στον αρχαιολογικό χώρο στην Γύρουλα Σαγκρίου. Εκεί, πάνω στα ερείπια τού περικαλλούς αρχαίου ναού τής θεάς Δήμητρας, ως ταφόπλακα και με τα υλικά του χτίστηκε εκκλησία.
Οι θεοί τού ελληνικού δωδεκάθεου μαζί με τους νέους θεούς, που ήρθαν από την Ανατολή και την Αίγυπτο (Μίθρας στην Θήρα, Ίσις, Όσιρις, Ανούβις, Σάραπις στη Δήλο, Πάρο, Νάξο, 'Ανδρο), εξακολούθησαν να λατρεύονται στο νησί πολλούς αιώνες μετά την υποτιθέμενη εμφάνιση τού Ιησού Χριστού στη γη και την επίσκεψη τού αγίου Πολυκάρπου στο νησί. Ο βίαιος και μαζικός εκχριστιανισμός τής νήσου, ξεκίνησε περί τον 4ο μ.Χ. αιώνα. Όπως και σε όλη την επικράτεια, όλοι οι αρχαίοι ναοί ισοπεδώθηκαν και οι τελευταίοι αρχαίοι κάτοικοι τής Νάξου γενοκτονήθηκαν. Την θέση τους πήραν βυζαντινοί άποικοι, που αναμείχθηκαν στην πορεία τού χρόνου με διάφορους άλλους λαούς, όπως δηλαδή συνέβη και στην υπόλοιπη Ρωμιοσύνη. Έκτοτε το νησί φέρει αποκλειστικά βυζαντινή σφραγίδα, παρά τις αλλεπάλληλες παρεμβάσεις, κυρίως των Ενετών και των Τούρκων. Όσο για τους αρχαίους Νάξιους, αυτοί δεν έχουν μείνει ούτε σαν ανάμνηση…
Ένας Γαλλος περιηγητής, ο Pitton de Tournefort, περιγράφει συνήθειες και τον χαρακτήρα των αθλίων κατοίκων τής Νάξου τής εποχής του (τέλος ιζ΄ - αρχές ιη΄ αιώνα).
Κατά τα μέσα τού 7ου αιώνα η Νάξος λεηλατήθηκε από τους Σαρακηνούς. Κατά το διάστημα των Φράγκων δουκών ο πληθυσμός τού νησιού υπέστη μύριες ταλαιπωρίες, το μεν εκ τής ελεεινής συμπεριφοράς των αρχόντων, το δε εκ των πειρατών. Από του 14ου αιώνα στους δυτικούς πειρατές προστέθηκαν και οι Τούρκοι, οι οποίοι κατ΄ επανάληψη προκάλεσαν λεηλασίες, σφαγές και εξανδαπονδισμούς. Το 1431 η Νάξος λεηλατήθηκε από το Γενοβέζο ναύαρχο Σπινόλα. Νέα λεηλασία ενήργησαν οι Γενοβέζοι το 1432.
Τον 15ο αιώνα τη Νάξο επισκέφθηκε ο Φλωρεντίνος ιερέας Βουονδελμόντης, ο οποίος περιγράφει την κατάσταση αθλία και αναφέρει, ότι λόγω των πολέμων και των πειρατειών υπήρχε μεγάλη λειψανδρία, οι δε γυναίκες ήταν διπλάσιες και πλέον των ανδρών και δεν εύρισκαν συζύγους. Τα ίδια αναφέρει γιά τη Νάξο και ο περιηγητής εκείνης περίπου τής εποχής (1528), Β. Βοrdone: «Σχεδόν έρημη, περισσότερες οι γυναίκες». (Β. Βοrdone, “Libro de tutte, l΄isole del mondo”, Bενετία, 1528, σελ. 44-45). |
To 1537 επέδραμε κατά τής Νάξου ο φοβερός Χαϊρεδίν Mπαρμπαρόσσα με τεράστιο στόλο και απαίτησε την παράδοσή της. Τότε ο δούκας Ιωάννης Δ΄ Κρίσπος αναγκάσθηκε να παραδοθεί, επακολούθησε λεηλασία και γενική διαρπαγή.
Μπροστά στο λιμάνι ένα σύγχρονο ρωμαίικο ναυάγιο. Μία μοτοσυκλέτα (παπί) κείται μαζί με άλλα σκουπίδια στον πάτο τού λιμανιού. Η καθαριότητα και ο σεβασμός για το περιβάλλον είναι κάτι, που δεν υφίσταται για κανένα λόγο στο ρωμαίικο νησί τού αγίου Νικοδήμου.
Διαβάστε το δεύτερο μέρος τού άρθρου κάνοντας κλικ εδώ.
Διαβάστε το πρώτο μέρος τού άρθρου κάνοντας κλικ εδώ. (ολόκληρο)Επιστρέψτε στο πρώτο μέρος τού άρθρου
κάνοντας κλίκ εδώ.
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.