Όποιος μελετήσει με
προσοχή την Παλαιά Διαθήκη, θα δει, πως υπάρχουν ένα σωρό αντιφάσεις,
αναχρονισμοί, μυθολογικές παραδόσεις, ασυναρτησίες, κενά και -το σπουδαιότερο-
στο εβραϊκό κείμενο αλλού μεν υπάρχει ο τύπος Eλωχείμ, που σημαίνει θεοί κι αλλού
ο τύπος Γιαχβέ.
Μέσα στα ίδια βιβλία και στα ίδια κεφάλαια τής Βίβλου υπάρχει
διπλοτυπία σχετικά με το όνομα τού θεού των εβραίων, αλλού δηλαδή γίνεται λόγος
για θεοὺς κι
αλλού για ένα θεό. Aν ένας έγραφε την Πεντάτευχο (τα πρώτα πέντε βιβλία τής
εβραϊκής Βίβλου) και υπήρχε μια μόνη παράδοση, δε θα είχαμε αυτή την ανωμαλία
και παντού θα χρησιμοποιούνταν η ονομασία Ελωχείμ (=θεοί) ή ο τύπος Γιαχβέ. Στο
πρώτο βιβλίο τής Πεντατεύχου, το όνομα τού Γιαχβέ αναφέρεται 143 φορές και η
ονομασία Ελωχείμ, 165.
Έπειτα και σχετικά με την αρχέγονη ιστορία των εβραίων,
δεν υπάρχει ομοιόμορφη παράδοση και ο αδελφοκτόνος Κάιν είναι μεν επικατάρατος
από τους Ελωχείμ (=θεούς), αλλά προστατεύεται από τον Γιαχβέ. («Είπε στον Κάιν ο Γιαχβέ, γι΄ αυτό εκείνος, που θα
σκοτώσει τον Κάιν θα τιμωρηθεί εφτά φορές. Και έβαλε σημάδι πάνω στον Κάιν ο
Γιαχβέ, για να μην τον σκοτώσει όποιος τον βρει.» Γεν. 4,15).
Έχουμε ακόμα διπλή αφήγηση τής μετονομασίας τού Ιακώβ, διπλό
δεκάλογο, διπλές και αλλού τριπλές απαγορεύσεις διαφόρων τροφών, δυο εξιστορήσεις
για τον κατακλυσμό και τις μέρες που
βάσταξε, διαφορετικές εκδοχές για το πούλημα τού Ιωσήφ, αντίθετα ιστορήματα για
το γάμο τού Ιακώβ, πολλαπλούς νόμους για τις ίδιες κοινωνικές καταστάσεις,
αναχρονισμούς, διαφορές στη γλώσσα και το ύφος και πολλά κενά. ...
Μα και οι κοσμογονικές παραδόσεις, που ιστορούνται στο πρώτο
βιβλίο είναι αντιφατικές. Οι θεοί επλασαν τον Αδάμ και την Εύα και τους είπαν
να συνουσιαστούν, για ν΄ αυξηθεί και μεγαλώσει η γενιά τους (Γεν. 1,28). Πιό κάτω,
ο Γιαχβέ έπλασε πρώτα τον Αδάμ κι αργότερα την Εύα (Γεν. 2, 19-24). Οι δυό πρωτόπλαστοι
ήταν γυμνοί (Γεν. 2,25), αλλού όμως ο Γιαχβέ απ΄ την αρχή τους έντυσε με προβιές
(Γεν. 3,21)...
Διαβάστε περισσότερα και
κατεβάστε
το βιβλίο τού Γιάννη
Κορδάτου
«Η Παλαιά Διαθήκη στο φως
τής κριτικής»
δωρεάν από την «Ελεύθερη Έρευνα»:
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.