Κυριακή 18 Μαρτίου 2012

ΚΟΜΙΣΙΟΝ – ΔΝΤ : ΝΕΑ ΜΕΙΩΣΗ ΜΙΣΘΩΝ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ – ΕΣΘΟΝΙΑΣ!


Εξαιρετικά αποκαλυπτική για τις διαθέσεις της τρόικας σχετικά με  το ύψος  μισθών και ημερομισθίων στη χώρα είναι η Έκθεση της Κομισιόν για το δεύτερο πρόγραμμα ”στήριξης” (κατεδάφισης για να είμαστε τουλάχιστον ακριβείς) ,η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα την Παρασκευη (15/3) αλλά και οι πρόσφατες δηλώσεις του Πολ Τόμσεν για τους όρους εκταμίευσης των δόσεων του νέου δανείου ύψους 28 δις από το ΔΝΤ.
ΤΟ ΡΟΛΟΪ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΓΥΡΙΖΕΙ ΕΝΑΝ ΑΙΩΝΑ ΠΙΣΩ!
ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΩΡΑ!
Πριν, λοιπόν, καλά καλά στεγνώσει το μελάνι των Υπουργικών υπογραφών στα απορρέοντα από το 2ο Μνημόνιο κατεδαφιστικα αντεργατικά νομοθετήματα (μείωση κατώτατου μισθού και ημερομισθίου, περικοπές επιδομάτων, κατάργηση ωρίμανσης, σταδιακή κατάργηση των κλαδικών συμβάσεων κ.ά.) καθώς και στις σχετικές συνοδευτικές εγκυκλίους, σύμφωνα με τα όσα περιγράφονται στην Έκθεση , το επόμενο διάστημα θα πρέπει να ακολουθήσει νέο κύμα νομοθετικών παρεμβάσεων για περεταίρω μειώσεις στους μισθούς, με στόχο την καταγκρήμνισή τους στα  ισχνά επίπεδα των μισθών χωρών όπως η Βουλγαρία και η Εσθονία, έτσι ώστε να καταστεί η χωρα μας  ”ανταγωνιστικότερη” σε σχέση με γειτονικές χώρες και άλλες νότιες ευρωπαϊκές οικονομίες !
Σημειώνουν δε ότι ” Τα τελευταία χρόνια, οι κατώτατοι μισθοί στην Ελλάδα κατατάσσονται μεταξύ των ...
υψηλότερων στην ΕΕ, σε σύγκριση με τους δείκτες ευημερίας, όπως με το μέσο μισθό ή το κατά κεφαλήν ΑΕΠ. Ο ελληνικός κατώτατος μισθός είναι επίσης ονομαστικά υψηλότερος σε σχέση με τους κύριους ανταγωνιστές της χώρας, κυρίως γειτονικές χώρες και άλλες νότιες ευρωπαϊκές οικονομίες.”
ΝΕΟ ΚΥΜΑ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΛΕΗΛΑΣΙΑΣ!
Ανοίγουν λοιπόν οι ασκοί του Αιόλου για ένα νέο σαρωτικό κύμα λεηλασίας μισθών και ημερομισθίων με πρόσχημα την τόνωση της ανταγωνιστικότητας της χώρας και ”στόχο” όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά την ”αύξηση της απασχόλησης” και ιδιαίτερα των εργαζομένων ”χαμηλής ειδίκευσης” (!!!). Αν πραγματικά, βέβαια, ενδιαφέρονταν για την αύξηση της απασχόλησης στη χώρα θα έπρεπε να ακολουθήσουν εκ διαμέτρου αντίθετες πολιτικές.
Σύμφωνα με πλαίσιο λοιπόν που περιγράφεται στην Έκθεση, αναμένεται από την κυβέρνηση να ζητήσει από  τους κοινωνικούς εταίρους να ”απλοποιήσουν” την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΕΓΣΣΕ) έτσι ώστε να καθιερωθεί ένας μοναδιαίος νομοθετικά προβλεπόμενος κατώτατος μισθός σε μόνιμη βάση, αντίστοιχα και με τα όσα προβλέπονται σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες! Επιδόματά που αυξάνουν και διαφοροποιούν τους μισθούς χωρίς να συνδέονται με την παραγωγικότητα, λένε, θα πρέπει να κοπούν. Αναφερουν χαρακτηριστικά τα επιδόματα που συνδεονται με το επίπεδο εκπαίδευσης, την οικογενειακή κατάσταση, ωρίμανσης, κλαδικές διαφοροποιήσεις κλπ
Όλα αυτά για το ”καλό” μας  καθώς ισχυρίζονται ότι με τη νομοθετική κατοχύρωση ενός τέτοιου κατώτατου μισθούθα διασφαλιστούν οι εργαζόμενοι που δεν έχουν διαπραγματευτική ισχύ και προκειμένου να αποφευχθεί η ”εργοδοτική κατάχρηση”!
ΜΕΤΡΟ ΣΥΓΚΡΙΣΗΣ, ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ,  ΕΣΘΟΝΙΑ ΚΑΙ ΚΡΟΑΤΙΑ!
Αυτό, όμως που ουσιαστικά πάει να διαμορφωθεί είναι ο νομοθετικά προσδιορισμένος, ακόμα χαμηλότερος κατώτατος μισθός, στο ύψος της ”ανταγωνιστικότητας” χωρών όπως η Βουλγαρία (123 ευρώ), η Εσθονία (278 ευρώ), Ρουμανία (158 ευρώ), Τσεχία (324 ) κλπ (Βλ. σχετικό  πίνακα παρακάτω), με την πλήρη τελικά κατάργηση κάθε συλλογικής σύμβασης. Θα παρασυρθούν έτσι αυτόματα σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα  όλοι οι μισθοί, καθώς και τα κοινωνωικά επιδόματα που συνδέονται με τον κατώτατο μισθό, όπως είδαμε να γίνεται ήδη μια φορά.
Αντίστοιχες κατευθύνσεις έδωσε βέβαια και ο Πολ Τόμσεν για λογαριασμό του ΔΝΤ προκειμένου να διασφαλιστεί η εκταμίευση των δόσεων του νέου δανείου ύψους 28 δις από τον Οργανισμό. (Βλ. εδώ). Στο ίδιο κλίμα κινήθηκαν και οι δηλώσεις της  επικεφαλής του ΔΝΤ Κριστίν Λανγκάρντ, μέσω του ABC, όπου  είπε οτι “ο βασικός μισθός στην Ελλάδα είναι αυτή τη στιγμή 50% υψηλότερος της Πορτογαλίας, 17% υψηλότερος από αυτόν της Ισπανίας και πολλαπλάσιος χωρών, όπως η Κροατία για παράδειγμα”. Και συμπλήρωσε:  “Είναι προφανές ότι η χώρα πρέπει να επιστρέψει σε πορεία βιώσιμη μακροπρόθεσμα. Είναι επίσης σαφές ότι αυτές οι αλλαγές στο βασικό μισθό δεν θα φέρουν ανάπτυξη με λιγότερη κατανάλωση και έσοδα από φορολογία στον τομέα που αφορά την αγορά. Είναι όμως βασική παράμετρος για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της χώρας” (!!!)  
Συνυφασμένο με αυτές τις κατευθύνσεις είναι βέβαια και το σχέδιο δημιουργίας Ελεύθερων Οικονομικών Ζωνών Επιχειρηματικής Δράσης με νομοσχέδιο το οποίο προωθεί η ”άρτι αφιχθείσα” στο Υπουργειο Ανάπτυξης κ. Α. Διαμαντοπούλου, η οποία χωρίς να χάσει καθόλου χρόνο συνεχίζει πιστά το μνημονιακό ολοκαύτωμα από όποιο πόστο και αν βρεθεί. Άξια! 
ΕΥΡΩΠΗ ΔΥΟ ΤΑΤΥΤΗΤΩΝ!
Και στο ευρύτερο πλάνο βέβαια, φαίνεται πλέον αρκετά ξεκάθαρα ένα σχέδιο εγκαθίδρυσης μιας Ευρώπης των δύο ή και περισσότερων ταχυτήτων. Με ένα κύκλο ισχυρών οικονομικά χωρών ο οποίος θα συνεχίσει, με μεγαλύτερη πλέον ένταση, να στηρίζει την ανάπτυξή του στην εξαθλίωση των χωρών της περιφέρειας (Νότος  και Ανατολική Ευρώπη) μέσω της εξαγοράς και εκμετάλλευσης των υποδομών τους και με την εγκατάσταση εκεί επιχειρήσεων, οι οποίες θα εκμεταλλεύονται το εξαιρετικά χαμηλό μισθολογικό κόστος προκειμένου να καρπώνονται ακόμα μεγαλύτερη υπεραξία από την παραγώμενη εργασία, συνθλίβοντας τον κόσμο της εργασίας. Ένα μοντέλο, το οποίο σταδιακά θα λειτουργήσει ως πίεση για την καθίζηση των εισοδημάτων και των εργαζομένων στον πυρήνα των ισχυρών αυτών χωρών, έτσι ώστε να περιοριστούν οι απώλειες του κεφαλαίου κατά τη διάρκεια αυτής της οικονομικής-καπιταλιστικής κρίσης.
Κοινός αγώνας των εργαζομένων τώρα για ανατροπή σε Ελλάδα και Ευρώπη!
Σάββατο 17 Μαρτίου
* Παραθέτουμε ακολούθως τον εξαιρετικά αποκαλυπτικό  πίνακας της Eurostat σχετικά με τα επίπεδα των κατώτατων μισθών στην Ε.Ε., -ο οποίος περιλαμβάνεται στην Έκθεση της Κομισιόν- καθώς και δύο χαρακτηριστικά αποσπάσματα της έκθεσης σχετικά με τις κατευθύνσεις για περαιτέρω τσεκούρεμα του κατώτατου μισθού, το οποίο βεβαίως θα συμπαρασύρει και τους υπόλοιπους μισθούς
Table 17:    Minimum Monthly Wages
                     (EUR, annual wage divided by 12)
                               2001    2005   2008   2009   2010   2011
Belgium                  1129   1210   1323   1388  1388   1429
Bulgaria                     42        77       112    123    123    123
Czech Republic       145     238        318    303   307   324
Estonia                      102     172        278   278    278   278
Ireland                        977     1238   1462 1462  1462  1462
Spain                          506     599       700     728    739   748
France                    1105    1252    1301    1329   1344  1365
Latvia                        99      115       228        255     254   282
Lithuania                 121     152       232       232      232   232
Luxembourg           1274  1467  1590   1662    1704   1758
Hungary                   158      231     283      266    264     287
Malta                         539     558     617       635    660   665
Netherlands           1167  1265    1346   1390  1412   1430
Poland                      211    209      325      297    319      348
Portugal                   390    437      497      525     554     566
Romania                   49       82       138      146     139     158
Slovenia                   391     490     553       589    666     748
Slovakia                   102    168       255      296    308    317
United Kingdom       994  1161   1196    1054   1123   1112
Greece                       548    668    794     840     863    870
Source: Eurostat
45. The Government has legislated a reduction in minimum wages. The wage floors in the National General Collective Agreement (NGCA) have been reduced by 22 percent, or even by 32 percent for those younger than 25. This is important as the level of minimum wages and of other wages regulated by NGCA became more binding as the average wage declines. Thus, the reduction in the minimum wage creates additional room for downward wage adjustment to be decided by employers and employees in each firm or sector. In recent years, minimum wages in Greece ranked among the highest in the EU, when compared, with prosperity indicators like the average wage or GDP per capita. The Greek minimum wage is also nominally higher than in the main competitors, notably neighbouring countries and other Southern European economies. By reducing minimum wage levels, the government also aims to fight informality and undeclared work, pulling employment into the legal sector, as well as helping to support the employment of low-skilled workers. The reduction in the NGCA wages are expected to have a strong signalling role to other sectoral and firm-level wages. To help this process, automatic wage increases (i.e. seniority bonuses) have also been suspended.
46. A broader reform of the wage setting system at national level will be prepared in the coming months. The Government is expected to invite social partners to simplify the NGCA and to establish a single-rate statutory minimum wage on a more permanent basis, similar to most other EU countries. This is relevant as the current system sets different minimum wages according to, for instance, type of work, education, marital status, and seniority, without these differences in wage levels necessarily reflecting productivity. The overall objective of the reform will be to emphasise the nature of the statutory minimum wage, notably to safeguard those workers that have less bargaining leverage, and to avoid abuse.
ΠΗΓΗ: ISKRA
==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.