του Σωτήρη Γλυκοφρύδη
Ο Περικλής Γιαννόπουλος (1871 – 1910) υπήρξε ένας σημαντικός διανοητής και λογοτέχνης, αγνοημένος την εποχή μας αλλά με μεγάλη καταξίωση την εποχή του και εδικά στους κύκλους της διανόησης. Αποτελεί μια περίπτωση «πολύτιμης πέτρας με αρχαϊκό εθνόσημο κάτω από το χαλί μας»
Επειδή
πολλά από λόγια του είναι προτρεπτικά, εκτός από αιρετικά, παρατίθενται μερικά σταχυολογήματα από το βιβλίο του «Έκκληση
προς το πανελλήνιο κοινό» που εκδόθηκε το 1907 από τον εκδοτικό οίκο Ι.Δ.
Κολλάρου, δηλαδή, τρία χρόνια πριν μπει με το άλογο στη θάλασσα του Σκαραμαγκά και
φυτέψει μια σφαίρα στο κεφάλι του, 40 χρονών γητευτής φιλιών και καταξιωμένος, απογοητευμένος
απο τους νεοέλληνες και για το πού πήγαινε η πατρίδα.
Η
φιλοσοφική του υποδομή, στα Ελληνικά, μοιάζει με του Λιαντίνη, ο οποίος τον
αναφέρει και τον εκτιμά. Η ιδιότυπη γραφή του, είναι ψυχική παρά τεχνηματική
και παρατίθεται στο κείμενο ως έχει. Για
περισσότερα, δες Περ.
Γιαννόπουλος.
Αξίζει.
1. ΘΕΣΙΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ :
ΑΠΟ ΤΗΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛ. ΦΥΛΗΣ
ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ, ΔΕΝ ΕΦΑΝΗ ΚΑΜΜΙΑ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ, ΕΞΗΓΟΥΣΑ ΕΚ ΡΙΖΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΟΝ ΤΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΝ, ΜΕ ΒΑΣΙΝ ΤΗΝ ΓΝΩΣΙΝ ΤΗΣ ΕΛΛ. ΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΛΛ. ΖΩΟΥ,
ΑΝΑΛΥΟΥΣΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟΝ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΕΞ ΑΥΤΩΝ ΑΝΑΣΥΝΘΕΤΟΥΣΑ ΚΑΙ
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΦΟΥΣΑ ΤΟ ΑΥΡΙΟΝ.
ΑΙ ΞΕΝΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΙ, ΑΙ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑΙ ΤΜΗΜΑΤΙΚΑΙ, ΑΝΑΛΥΟΥΝ ΨΥΧΡΩΣ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΕΙΝΕ Η ΔΟΥΛΕΙΑ
ΤΟΥ ΞΕΝΟΥ ΝΑ ΟΔΗΓΗΣΗ ΤΟΝ ΝΟΙΚΟΚΥΡΗ ΠΩΣ ΝΑ ΦΤΙΑΣΗ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ. ΑΙ ΔΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑΙ
-ΨΥΧΡΩΣ ΦΙΛΕΛΛΗΝΙΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ- ΗΛΙΘΙΑ ΜΙΜΗΤΙΚΑΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΙΚΑΙ, ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ
ΛΕΓΟΥΝ ΔΙΑ ΤΟ ΑΥΡΙΟΝ.
ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΞΗ ΜΙΑ
ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΙΑΥΤΗ, ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΟΣ, ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΤΙΚΗ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ
ΚΑΙ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΩΣ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟΝ, ΜΙΑ ΤΟΙΑΥΤΗ ΓΕΝΝΩΣΑ ΧΙΛΙΑΣ
ΑΛΛΑΣ, ΑΛΛΑ ΤΟΙΑΥΤΑΣ, ΤΩΝ ΑΔΥΝΑΤΩΝ ΑΔΥΝΑΤΟΝ Η ΕΛΛ. ΦΥΛΗ Ν᾿ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΙΝ
ΕΑΥΤΗΣ, ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΤΩΝ ΑΔΥΝΑΤΩΝ ΝΑ ΟΡΘΩΘΗ ΚΑΙ ΠΡΟΧΩΡΗΣΗ ΓΕΝΝΑΙΑ ΕΜΠΡΟΣ.
Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΘΑ ΔΙΑΜΕΝΕΙ ΓΙΓΑΣ
ΠΕΣΜΕΝΟΣ ΑΝΑΣΚΕΛΑ, ΤΡΩΓΟΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΜΙΓΕΣ ΚΑΙ ΣΚΟΥΛΗΚΙΑ, ΣΚΥΛΟΥΣ ΚΑΙ ΛΥΚΟΥΣ. ΠΑΣΑ
ΔΕ ΕΛΠΙΣ ΑΝΑΛΑΜΨΕΩΣ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΚΑΘΑΡΑ ΜΑΤΑΙΟΠΟΝΙΑ: ΟΥΤΟΠΙΑ.
* * *
ΑΡΧΙΖΕΤΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΤΙ:
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ
ΑΠΟ ΤΗ ΡΙΖΑ
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΙ.
ΜΗΝ ΚΡΕΜΑΤΕ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΕΓΗ ΞΕΠΑΤΩΜΕΝΟΥ
ΣΠΗΤΙΟΥ, ΣΤΕΡΕΕΣ ΣΚΑΛΩΣΙΕΣ. ΘΑ ΓΚΡΕΜΙΣΘΕΙΤΕ ΜΑΖΥ ΤΟΥΣ, ΜΑΖΥ ΤΟΥ ΚΑΙ ΣΕΙΣ ΜΑΖΥ.
ΑΡΧΙΖΕΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ.
ΜΗΝ ΑΡΧΙΖΕΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ
ΚΑΙ ΜΗ ΧΑΝΕΣΘΕ ΠΡΩΤΑ ΣΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ.
ΟΛΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΙΑ ΝΑ
ΛΥΘΟΥΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΑΝΑΤΕΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ, ΝΑ ΞΑΝΑΝΑΛΥΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ.
ΚΑΙ ΟΛΑ ΜΑΖΥ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ
ΤΟ ΟΛΟΝ ΕΛΛ. ΠΡΟΒΛΗΜΑ, ΠΟΥ ΔΙΑ ΝΑ ΛΥΘΗ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΑΝΑΤΕΘΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ.
---
Β. Σταχυολογήματα από το κείμενο:
Ἂν σκιάζεσθε νὰ σκεφθεῖτε ἐλεύθερα, ἂν
φοβᾶσθε νὰ σταθεῖτε ὀρθοὶ σὰν Ἄνδρες, τότε ξαναβουτίσετε στὸ
Δασκαλοσυνταγματικό Σας ροχαλητό.
… ἔχετε βαρύτατα, ΥΠΕΡΑΝΘΡΩΠΑ
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ νὰ ἐκτελέσετε. Χωρὶς νὰ τὰ ἐκτελεῖτε δὲν ἔχετε κανένα δικαίωμα νὰ
φέρετε τὸ ὄνομα ΕΛΛΗΝ.
Καὶ ἐπειδὴ τὸ ΓΕΓΟΝΟΣ
εἶνε αὐτὸ πρέπει νὰ σταθεῖτε νὰ Σᾶς γδάρουν τὰ ροῦχα, τὸ πετσί, νὰ Σᾶς πλύνουν
τὶς Ἰδέες, νὰ Σᾶς μπουγαδιάσουν τὸ Μυαλὸ γιὰ νὰ ἰδεῖτε τὸν Ἑαυτό Σας καὶ τὸ
δρόμο Σας.
…ὁ ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΦΥΛΗΣ, καθ᾿
ὅλους ἀνεξαιρέτως τοὺς αἰῶνας, ἕως αὐτὴν τὴν στιγμήν, ἀκόμη καὶ μέσα εἰς
ὁλόκληρον αὐτὴν τὴν ἐλευθέραν Συνταγματομουρλὴν Ἑλλάδα... ΑΓΝΟΕΙΤΑΙ.
Ἑλλ. Φυλὴ ὁ μεγαλύτερος Ἐχθρός Σου
εἶνε: Ο ΕΑΥΤΟΣ ΣΟΥ.
ΕΛΛ. Φυλὴ τί φωνάζεις; Μπῆκαν
κλέφτες στὸ μανδρί; Ἐὰν Σοῦ βαστᾷ ἔμπα διώχτους…
Σημειωτέον, ὅτι τίποτε δὲν ἔχει νὰ
φοβηθῇ εἰς τὸν δρόμον του ἀπὸ τοὺς ἐχθρούς. Ἔχει νὰ φοβηθῇ μόνον τοὺς ὀλίγους
Ρωμιοὺς ποὺ θὰ εὑρῇ εἰς τὰ ἐχθρικὰ στρατόπεδα καὶ τοὺς πολλοὺς Ρωμιοὺς ποὺ
ἀφίνει πίσω του. Καὶ πράγματι μόνον σ᾿ αὐτοὺς ἔχει τὴν προσοχή του. Διότι ὁ
Ἑλληνισμὸς μέσα του ἔχει τὰ στοιχεῖα τῆς ΑΥΤΟΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ. Καὶ ὁ Ἕλλην μέσα του
ἔχει τὸ μικρόβιον τῆς ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑΣ. Ὅλα τὰ ἔξωθεν αἴτια τὰ ὁποῖα φωνάζει, ὁ
δαιμόνιος ψεύτης καὶ τρομερὸς Ἠθοποιός, εἶνε ὅλα πάντοτε δευτερεύοντα. Τὰ πρῶτα
εἶνε πάντα δικά του.
Καὶ πάντα ψεύδεται λέγων ὅτι τοῦ
λείπουν οἱ Ἄνθρωποι. Καὶ πάντα ἔχει καὶ πάντα τοὺς ξέρει περίφημα. Ἀλλὰ τὸν
ζυγὸν τοῦ Ἕλληνος, τοῦ Ἑαυτοῦ του, τοῦ Μεγαλείου του, τὸν δέχεται δυσκολοτέρα
ἀπὸ κάθε ἄλλον. Εὐκολότερα δὲ ὅλων τὸν ΞΕΝΟΝ ΖΥΓΟΝ.
ΕΛΛ. Φυλὴ εἶσαι ΑΝΗΘΙΚΟΣ: διότι θέλεις
οἱ Φραγκικοὶ Στρατοὶ καὶ Στόλοι νὰ Σοῦ φυλᾶν τ᾿ ἀμπέλια ΣΟΥ.
Κυρὰ τ᾿ ἀμπέλια Σου φύλατα μόνη Σου κι᾿ ἄφηνε τὸν Κόσμον ἥσυχον.
Κυρὰ τ᾿ ἀμπέλια Σου φύλατα μόνη Σου κι᾿ ἄφηνε τὸν Κόσμον ἥσυχον.
Ζωντόβολα, μὴ φοβᾶσθε τὴν ΑΛΗΘΕΙΑ. Ἡ
Ἀλήθεια δὲν σκοτώνει· τὰ ΨΕΜΜΑΤΑ καταθάπτουν τοὺς Λαούς.
Ἑλλ. Φυλή, διὰ νὰ αἰσθανθῇς τὸν
Ἑλληνισμόν Σου πρέπει νὰ περιορίσῃς τὸ Χριστιανικό Σου συναίσθημα εἰς τὰ λογικὰ
καὶ πραγματικά του ὅρια. … Ἐὰν δὲν μπορεῖτε νὰ αἰσθάνεσθε ὅτι εἶσθε Ἕλληνες,
παρὰ μόνον ἀπὸ μέσα ἀπὸ τὸ πάπλωμα τοῦ Χριστιανισμοῦ Σας τότε ΕΡΡΕΤΩ τέτοιος
Ἑλληνισμός. Διότι τότε
ὁ Ἑλληνισμός Σας εἶνε Νεκρός.
Ἡ μεγαλητέρα ἀξία τοῦ Χριστιανισμοῦ
δι᾿ Ἐμᾶς εἶνε, ὅτι μᾶς ἀποδεικνύει τὸν Εἰδωλολατρισμὸν καὶ τὴν Γνησιότητά μας,
ὑπὸ ὅλα τὰ φορέματα.
Κύριοι ποὺ παίζετε τὸν Ἕλληνα καὶ
τὴν Ἑλλάδα καὶ ψάλλετε ὅλην τὴν ὥρα... ΚΟΙΤΙΔΑ... ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ... Καὶ τὰ ἄλλα
ὅμοια, πρέπει νὰ θέλετε τὸ ΕΛΛ. ΠΝΕΥΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ.
Ὡς Χριστιανοὶ εἶσθε Χαμένοι μεταξὺ
τῆς ἀγέλης τῶν θηριωδῶν Χριστιανικῶν Λαῶν. Ὡς Ἕλληνες ξεχωριζόμενοι δυνατὸν νὰ
σωθεῖτε.
Κοντὸς Ψαλμὸς Ἀλληλούϊα: Πᾶς Παπᾶς
αἰσθανόμενος ὅτι εἶνε Πρῶτα Χριστιανὸς καὶ Δεύτερα Ἕλλην ΞΟΥΡΑΦΙΣΘΗΤΩ.
Ἡ μόνη διαφορὰ ποὺ ὑπάρχει μεταξὺ
Τούρκου καὶ Καλογέρου εἶνε μόνον ὅτι ὁ ἕνας φορεῖ μαῦρο καὶ ὁ ἄλλος κόκκινο
Φέσι.
ΜΙΣΗΣΕΤΕ ΜΙΣΗΣΕΤΕ τοὺς Ἀνθρώπους ποὺ
θὰ θελήσουν νὰ Σᾶς ἀνοίξουν τὰ μάτια, ἀλλὰ γίνετε Σεῖς ΑΝΘΡΩΠΟΙ.
Διὰ νὰ εἶνε ἡ Φυλὴ εἰς τὸ Χάλι ποὺ
εἶνε, Φανερὸν ὅτι οἱ Τωρινοὶ Ἕλληνες εἶσθε οἱ χειρότεροι ποὺ ὑπῆρξαν ποτέ.
Ἑλλ. Φυλὴ πάψε πάψε τέλος τὶς
Ψευτιές.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ΛΟΙΠΟΝ Η ΦΥΛΗ ΕΧΕΙ ΟΡΕΞΙΝ
ΝΑ ΣΚΕΦΘΗ;
ΕΡΩΤΑΣΘΕ
ΛΟΙΠΟΝ, ΕΡΙΤΙΜΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΕΧΕΤΕ ΟΡΕΞΙΝ ΝΑ ΣΚΕΦΘΕΙΤΕ;
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.