Η κυβέρνηση διαμηνύει σε όλους τους τόνους ότι «επαναδιαπραγμάτευση» του Μνημονίου σημαίνει πρωτίστως «επιμήκυνση του χρόνου προσαρμογής» κατά ένα έως δύο χρόνια.
Μπροστά σε αυτή την αταλάντευτη αποφασιστικότητα της νέας συμμαχικής ελληνικής ηγεσίας, οι Ευρωπαίοι εταίροι και η Τρόικα, θέλοντας και μη, υποχωρούν. «Τα συμφωνηθέντα θα τηρηθούν ως έχουν, αλλά η διάρκεια του Προγράμματος μπορεί να επιμηκυνθεί» δηλώνουν ταπεινωμένοι οι εκπρόσωποι της κας Μέρκελ.
Ας σοβαρευτούμε: Για άλλη μια φορά η ελληνική ολιγαρχία, οι πολιτικοί εκφραστές της και οι διεθνείς σύμμαχοί της συμπεριφέρονται στους Έλληνες πολίτες σαν να είναι «ιθαγενείς». Ονομάζουν τα ήδη γνωστά και από έτους και πλέον συμφωνηθέντα, δηλαδή την επιμήκυνση του διαστήματος για την επιβολή των μέτρων που κατακρημνίζουν τα λαϊκά εισοδήματα και διαλύουν το κοινωνικό κράτος, «επιμήκυνση μετά από διαπραγμάτευση». Επιχειρούν δηλαδή να συνεχίσουν την αντιδραστική αναδιάρθρωση της κοινωνίας και της οικονομίας σαν να μη συνέβη τίποτα, δηλαδή ερήμην της λαϊκής βούλησης, που εκφράστηκε στις πρόσφατες εκλογικές αναμετρήσεις. Μάλιστα ξεχνάνε ότι ήταν οι ίδιοι που υπέδειξαν αρχικά στο ΔΝΤ και την Τρόικα την «ανάγκη για γρήγορη προσαρμογή», πιστοί στο «δόγμα του σοκ»:
Συντρίβουμε τις αντιστάσεις της κοινωνίας σε σύντομο διάστημα, πριν αυτή μπορέσει να συνέλθει!
Το δάνειο που πήρε η Ελλάδα από το ΔΝΤ και κατ’ επέκταση από την Τρόικα ακολουθεί τη διαδικασία Stand-by Arrangement (SBA). Αντίθετα Ιρλανδία και Πορτογαλία δανείσθηκαν μέσω της διαδικασίας Extended Fund Facility (EFF). Οι διαφορές είναι χαρακτηριστικές: στην περίπτωση του ελληνικού δανείου (SBA) ο προβλεπόμενος χρόνος «προσαρμογής» (χωρίς περίοδο χάριτος) είναι 3¼ – 5 χρόνια, ενώ στην περίπτωση της Πορτογαλίας και Ιρλανδίας είναι 4½ – 10.
Η αποτυχία, αναμενόμενη από την πρώτη στιγμή, των διακηρυσσόμενων στόχων του Μνημονίου στην Ελλάδα έπεισαν όμως την Τρόικα για την προοπτική της «επιμήκυνσης», προτού οι εγχώριες μνημονιακές δυνάμεις αποφασίσουν να μας πλασάρουν την προοπτική αυτή ως «επαναδιαπραγμάτευση». Σε ερώτηση προς τον κ. Τόμσεν (μέλος της Τρόικα από το ΔΝΤ) αναφορικά με τη διάρκεια του Πορτογαλικού Προγράμματος, αυτός απάντησε στις 20 Μαΐου 2011: «Η περίοδος αποπληρωμής για ένα δάνειο που έχει συναφθεί με τη διαδικασία EFF είναι μέχρι 12 χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της περιόδου χάριτος. Αναφορικά με την Ελλάδα, έχουμε πει σε προγενέστερο χρόνο ότι είμαστε έτοιμοι να μετατρέψουμε τη διαδικασία σε EFF, αλλά η παρούσα συζήτηση δεν αφορά την Ελλάδα κι έτσι δεν θα υπεισέλθω στη συζήτηση αναφορικά με τον χρόνο που θα πραγματοποιηθεί αυτό» [( http://www.imf.org/external/np/tr/2011/tr052011a.htm). Σε μετάφραση ο σύνδεσμος*]
Συμπέρασμα: Η παρουσίαση της παράτασης αποπληρωμής του χρέους ως «αποτελέσματος επιτυχούς διαπραγμάτευσης» θα είναι, για μια ακόμα φορά, ένα φτηνό επικοινωνιακό τρικ.
(*)Αντίγραφο της σε τηλεδιάσκεψη με τους επικεφαλής της αποστολής του ΔΝΤ κ. Poul Thomsen για την έγκριση της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΔΝΤ όσον αφορά μια εκτεταμένη Ταμείου για την Πορτογαλία
20η Μάη 2011
Σκλήρυνση κατά πλάκας. Nardin: Σας ευχαριστώ όλους για τη συμμετοχή στην παρούσα πρόσκληση διάσκεψης. Όπως γνωρίζετε, το Εκτελεστικό Συμβούλιο του ΔΝΤ έχει μόλις εγκριθείτο αίτημα των πορτογαλικών αρχών για τη χρηματοδοτική στήριξη από το ΔΝΤ. Μαζί μου είναι ο Επικεφαλής της Αποστολής του ΔΝΤ για την Πορτογαλία, κ. Paul Thomsen, καθώς και Hossein Samiei, ο οποίος εργάζεται επίσης στην πορτογαλική γραφείο και ήταν μέρος της αποστολής. Poul θα προσφέρει σύντομες εισαγωγικές παρατηρήσεις και στη συνέχεια θα την ανοίξει για τις ερωτήσεις.
MR. THOMSEN: Σας ευχαριστώ πολύ και σας ευχαριστώ για τη συμμετοχή μας. Όπως μόλις είπε η κ. Simonetta, το Διοικητικό Συμβούλιο μόλις ολοκληρώθηκε και αναγνώρισε ότι αυτό είναι ένα ολοκληρωμένο και φιλόδοξο πρόγραμμα. Παρατήρησαν ότι έχει τρία κύρια μέρη και είναι πάνω απ 'όλα, επικεντρώνεται στις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, έτσι είναι πολύ ανάλογο με το γεγονός ότι τα προβλήματα της Πορτογαλίας είναι, πάνω απ' όλα, του διαρθρωτικού χαρακτήρα. Όπως είπαμε πριν, ακόμα και κατά τη διάρκεια των καλών χρόνων, η Πορτογαλία μετά βίας αυξάνεται. Επιπλέον, η Πορτογαλία έχει μια σημαντική ανάγκη για δημοσιονομική προσαρμογή, καθώς πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι η οικονομική απομόχλευση δεν παίρνει υπερβολικό τίμημα για την αύξηση των πιστώσεων και να θέτουν σε κίνδυνο την οικονομική της ανάπτυξη.
Επιτρέψτε μου απλώς να πω ότι η Εκτελεστική Επιτροπή συνειδητοποίησε ότι αυτό το πρόγραμμα είναι, όπως είπα πριν, τολμηρή αλλά ρεαλιστική. Έχει μια δημοσιονομική προσαρμογή που είναι ισχυρή και προεφοδιασμού, αλλά αυτό δεν είναι υπερβολικά προεφοδιασμού. Γι 'αυτό έχουμε ένα στόχο για το 2011 που είναι κάπως υψηλότερη από ό, τι τον προηγούμενο στόχο της κυβέρνησης. Αλλά δεν διατηρεί τον στόχο της να πάρει ένα έλλειμμα του 3 τοις εκατό το 2013. Νομίζω ότι αυτό δείχνει ότι έχουμε επιτύχει μια καλή ισορροπία μεταξύ, αφενός, να διασφαλίσουμε ότι δεν έχουμε υπερβολική πίεση προς τα κάτω για την ανάπτυξη στο άμεσο μέλλον μέχρι τη διαρθρωτική μεταρρύθμιση παίρνει τη λαβή, αλλά από την άλλη πλευρά, πρέπει να αποκαταστήσουμε πρόσβαση στην αγορά, και πρέπει να έχουμε φιλόδοξα σχετικά προεφοδιασμού φορολογικών μεταρρυθμίσεων.
Επιτρέψτε μου να κάνω τέσσερις ή πέντε σημεία του προγράμματος δημοσιονομικής, πολύ γρήγορα. Ένα, σχετικά με τον προεφοδιασμό, όπως είπα, το ήμισυ του κοντά προσαρμογή της τάξης του 10 τοις εκατό του ΑΕΠ, είναι εκ των προτέρων κατά το πρώτο έτος. Δύο, όλα τα αναγκαία μέτρα για να πιάσουμε το 3 τοις εκατό από το 2013 έχουν προσδιοριστεί εκ των προτέρων. Δεν υπάρχουν κενά στο φορολογικό το πρόγραμμα να πάμε μπροστά. Τρεις, οι στόχοι που υποστηρίζονται από ισχυρές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις για να επαναφέρετε τον έλεγχο του δημόσιου τομέα δαπανών. Όπως γνωρίζετε, ένα από τα κύρια προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί ανεξέλεγκτη αύξηση των δαπανών, κυρίως λόγω των συμπράξεων δημόσιου-ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) και των κρατικών επιχειρήσεων, και υπάρχει πολύ στο πρόγραμμα για τον αυστηρότερο έλεγχο και τον έλεγχο σε αυτούς τους τομείς. Τέσσερα, νομίζω ότι είναι καλά ισορροπημένο μεταξύ των δαπανών και των εσόδων των μέτρων. Περίπου τα δύο τρίτα της προσαρμογής προέρχεται από την πλευρά των δαπανών, η οποία συνάδει με το γεγονός ότι η ζήτηση του δημόσιου τομέα για τους πόρους είναι υπερβολικά υψηλό. Και πέντε, είναι κοινωνικά και με βάση σημαντικές προσπάθειες για να προσπαθήσουν να μετριάσουν τις επιπτώσεις στις ευπαθείς ομάδες.
Όσον αφορά τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, τονίστηκε το γεγονός ότι υπήρξε μια ευπρόσδεκτη έμφαση στην προσπάθεια να αυξηθεί ο ανταγωνισμός σε μη εμπορεύσιμους τομείς. Νομίζω ότι αναγνωρίζεται από τους περισσότερους ότι το πρόβλημα της Πορτογαλίας είναι πραγματικά μια έλλειψη ανταγωνισμού, εκτός από δύσκαμπτων αγορών εργασίας, και το επίκεντρο του προγράμματος. Όπως γνωρίζετε, στο μέτωπο των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, έχουμε αυτό το δυνητικά πολύ σημαντική πολιτική της προσπαθεί να αυξήσει τις εξαγωγές μέσω ενός φορολογικού υποτίμησης με τη μορφή της απότομης μείωσης των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, πιθανότατα της τάξης του 3-4 τοις εκατό του ΑΕΠ (offset με άλλα κατάλληλα φορολογικές ρυθμίσεις και δαπάνες). Αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να βαθμονομηθεί κατά τους προσεχείς μήνες.
Στο χρηματοπιστωτικό τομέα, υπάρχουν μια σειρά από μέτρα για την ενίσχυση της «κεφαλαιακή θέση και στη συνέχεια προσπαθήστε αποσύνδεση των τραπεζών στις τράπεζες πρόσβαση σε χρηματοδότηση από την πρόσβαση της κυβέρνησης για χρηματοδότηση. Ένα από τα προβλήματα ήταν ότι τα προβλήματα της κυβέρνησης στην πρόσβαση στις αγορές κεφαλαίου έχει χυθεί πάνω στο τραπεζικό σύστημα και να δημιουργήσει ένα πρόβλημα για τις τράπεζες να έχουν πρόσβαση χονδρικής χρηματοδότησης.Και ελπίζουμε ότι μπορούμε να αποσυνδεθεί η ενίσχυση από τις τράπεζες να βασίζονται στην αγορά μέτρα, αλλά υπάρχουν δύο μηχανισμούς καστάνιας εκεί για να παράσχουν κεφάλαια, για την παροχή ρευστότητας για τις τράπεζες που δεν μπορούν να βασίζονται αποκλειστικά στην αγορά με βάση τις ανάγκες.
Επιτρέψτε μου μόνο γρήγορα και μιλάμε για το πακέτο χρηματοδότησης. Έκτακτου προγράμματος των αρχών θα πρέπει να υποστηρίζεται από τη χρηματοδοτική υποστήριξη της διεθνούς κοινότητας με το ποσό ύψους € 78 δισ. από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας και από το ΔΝΤ. Η υποστήριξη είναι πολύ προεφοδιάζονται να καταστεί δυνατή η σημαντική μείωση των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της κυβέρνησης ήδη στο θέμα. Αυτό είναι κρίσιμης σημασίας για την αποφυγή επιβλαβών πιστωτικά τουλάχιστον σε ό, τι αφορά τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Το οικονομικό πακέτο έχει επίσης βαθμονομηθεί με κανόνα να μπορέσει η Πορτογαλία να μείνει έξω από την αγορά για τα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα ομόλογα για λίγο περισσότερο από δύο χρόνια. Έτσι, το χρηματοδοτικό πακέτο θα δώσει στην κυβέρνηση την ανάπαυλα που απαιτείται για να δημιουργηθεί ένα ισχυρό ιστορικό της εφαρμογής της πολιτικής, προτού χρειαστεί να επιστρέψουν στην αγορά, αλλά και αναλαμβάνοντας την απαραίτητη προσαρμογή με κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο.
Έτσι, επιτρέψτε μου να ολοκληρώσω λέγοντας ότι αυτό δεν πρόκειται να είναι ένα εύκολο πρόγραμμα. Υπάρχει πρόκειται να είναι μια δύσκολη περίοδος προσαρμογής, και η οικονομία θα είναι σε ύφεση μέχρι τις αρχές του 2013, οπότε αναμένουμε ανάκαμψη να αρχίσει να παίρνει αναμονή. Σημαντικό από την άποψη αυτή, είναι ένα πρόγραμμα που είναι πολύ φιλόδοξη για την ενίσχυση της παραγωγής και της απασχόλησης σε μόνιμη βάση μεσοπρόθεσμα και με μια ισχυρή εφαρμογή που, κάνουμε, όπως λέω, δείτε μια ανάκαμψη που διαφαίνεται για το 2013.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Είπατε ότι η οικονομία θα είναι σε ύφεση μέχρι τις αρχές του 2013. Πώς γίνεται η Πορτογαλία θα είναι σε θέση να ανακάμψει από τις δυσκολίες της, ενώ υποβάλλονται σε ύφεση ως αποτέλεσμα των μέτρων λιτότητας;
MR. THOMSEN: Λοιπόν, όπως είπα, είναι αναπόφευκτη, ιδίως με σταθερή συναλλαγματική ισοτιμία. Θα έχουμε να κάνουμε με ένα δημοσιονομικό πρόβλημα και το πρόβλημα της υψηλής μόχλευσης θα συνεπάγεται καθοδική πίεση στην παραγωγή κατά το πρώτο έτος ή δύο, και ότι θα κυριαρχήσουν. Το πρόγραμμα θα έχει πολλά μέτρα για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, και είμαι βέβαιος ότι θα αρχίσουμε να βλέπουμε πολύ σύντομα - φέτος - απάντηση των εξαγωγών προς το πρόγραμμα, αλλά θα χρειαστεί κάποιο χρόνο για αυτές τις κοντινές μέτρα για την ενίσχυση στην να παράγει αποτελέσματα. Αλλά νομίζω ότι είναι ένα από τα δυνατά σημεία του προγράμματος που ενήργησε πολύ συντηρητικά για την ανάπτυξη. Εμείς δεν θα δείτε κανένα σημαντικό αντίκτυπο αυτών των μεταρρυθμίσεων σκληρή ανέλαβε στο πρόγραμμα μετά την τριετή περίοδο του προγράμματος. Το πρόγραμμα είναι απίθανο να έχετε μεγάλες αρνητικές εκπλήξεις από την πλευρά της ανάπτυξης. Και νομίζω ότι αυτό είναι ένα από τα ισχυρά σημεία του προγράμματος, που θα είναι ανθεκτικά σε διαφορετικές υποθέσεις ΑΕΠ.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Αναρωτιέμαι αν θα μπορούσε να προχωρήσει σε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις για την αύξηση του ανταγωνισμού. Και μετά αναρωτιέμαι αν και οι δύο μπορεί να μιλήσω λίγο περισσότερο για το πώς θα πάμε να αποσυνδεθεί η πρόσβαση των τραπεζών από τη χρηματοδότηση από την κυβέρνηση;
MR. THOMSEN: Όσον αφορά τον ανταγωνισμό, υπάρχουν μια σειρά από ζητήματα. Είναι ένα ερώτημα που προσπαθεί να ασχοληθεί με το τι αποτελεί μια δυσάρεστη, σχεδόν, σχέση μεταξύ κυβέρνησης και ορισμένων από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις στον τομέα των μη εμπορεύσιμων τομέα, και υπάρχουν διάφορα μέτρα. Περιλαμβάνουν μεταρρυθμίσεις των ρυθμιστικών πλαισίων? Αυτό είναι ένα βασικό μέτρο. Υπάρχει προφανώς και άλλα πράγματα - Οι μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας είναι κατ 'ουσίαν ένα ζήτημα που επιτρέπει σε περισσότερους να εισέλθουν, αν θέλετε, και το θέμα της δικαιοσύνης, επιτρέποντας σε όσους δεν είναι μέσα στην αγορά εργασίας δεν είναι, το λιγότερο οι νέοι, να ανταγωνίζονται για τις θέσεις εργασίας .
Στον χρηματοπιστωτικό τομέα, η αύξηση του ποσοστού του κεφαλαίου 6-10 - έξι στους Οχτώ ήδη ανακοινωθεί πριν από το εν λόγω πρόγραμμα αποφασίσθηκε, αλλά αυξήθηκε περαιτέρω σε δέκα. Πιστεύουμε ότι είναι μια σημαντική ενίσχυση της κεφαλαιακής βάσης των τραπεζών και ότι θα καταστήσει ευκολότερο για αυτούς να έχουν πρόσβαση στις εξωτερικές αγορές. Απλά θα τα καταστήσουν πιο ελκυστικά για εξωτερικό δανεισμό. Αλλά θα πρέπει επίσης, νομίζω, να αυξήσει την πιθανότητα οι τράπεζες εργάζονται για τη διεύρυνση ή την ενίσχυση της κεφαλαιακής τους βάσης, ελπίζουμε ότι η διαδικασία αυτή θα φέρει σε στρατηγικούς ξένους επενδυτές που έχουν ήδη πρόσβαση στην αγορά αυτή. Έτσι, αυτό είναι - νομίζω ότι αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος του προγράμματος.
Ερώτηση: Θα μπορούσατε να πείτε εάν ο κ. Λίπσκι οδήγησε τη συζήτηση σήμερα για το δάνειο της Πορτογαλίας, αλλά και το πώς η συζήτηση πήγε στην απουσία του Dominique Strauss-Kahn;Μήπως ότι εμποδίζουν τη συζήτηση με οποιονδήποτε τρόπο; Και μόνο μια τελευταία ερώτηση θα ήταν, επίσης, το Διοικητικό Συμβούλιο να λάβει την ηγετική θέση στις συζητήσεις τους σήμερα;
Σκλήρυνση κατά πλάκας. Nardin: Σας ευχαριστώ για την ερώτηση αυτή. Όχι, δεν υπήρχε απολύτως κανένα πρόβλημα. Ο κ. Λίπσκι ως Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος οδήγησε τη συζήτηση, και κανένα άλλο θέμα εκτός από την Πορτογαλία ήρθε. Σας ευχαριστώ.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Εντάξει, μπορεί να σας πούμε οτιδήποτε σχετικά με τη συζήτηση ηγεσίας;
Σκλήρυνση κατά πλάκας. Nardin: Όχι, ευχαριστώ. Αυτή είναι μια κλήση συνδιάσκεψης για την Πορτογαλία.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ξέρετε έχουμε εκλογές στις 5 Ιουνίου. Υπάρχουν πολύ σημαντικά μέτρα στα υπομνήματα, στις αγορές κατοικιών και τις αγορές εργασίας, με ορισμένους στόχους που καθορίζονται για να επιτευχθεί κατά το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Η ερώτησή μου είναι αν πιστεύετε ότι μπορεί, στην πραγματικότητα, την επίτευξη των στόχων αυτών με τις επερχόμενες εκλογές; Και η δεύτερη ερώτηση είναι, αν δεν επιτύχει αυτούς τους στόχους, τι πρόκειται να συμβεί;
MR. THOMSEN: Πράγματι, θα υπάρξουν εκλογές στις αρχές Ιουνίου και θα μπορούσε να λάβει μερικές εβδομάδες για να σχηματίσει νέα κυβέρνηση. Νομίζω ότι προσπαθήσαμε να επιτύχουμε μια σωστή ισορροπία εκεί. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο πρόγραμμα, αλλά υπάρχει επίσης επείγουσα ανάγκη για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Είναι ένα ευέλικτο πρόγραμμα, εντάξει;
MR. THOMSEN: Δεν περιμένω να υπάρξει κάποια προβλήματα στην επίτευξη των στόχων αυτών. Είχαμε πολύ προσεκτικές συζητήσεις, όπως είμαι βέβαιος ότι γνωρίζετε, με τα κύρια κόμματα της αντιπολίτευσης εκτός από τη σημερινή κυβέρνηση.Και είναι εντυπωσιακό το πώς τα περισσότερα από τα βασικά θέματα, τουλάχιστον όσον αφορά τη διαρθρωτική μεταρρύθμιση πλευρά, έχουν ευρεία πολιτική υποστήριξη η οποία για μένα είναι ένα από τα ενθαρρυντικά πράγματα. Έτσι, ελπίζω ότι μπορούμε να προχωρήσουμε πιο γρήγορα. Νομίζω ότι ακόμη και πριν από τις εκλογές, θα υπάρξει μια αποστολή τεχνικής βοήθειας από το ΔΝΤ προς την Πορτογαλία για να πάρει αυτό το τεχνικό έργο που επιτελείται. Δεν περιμένουμε μέχρι τις εκλογές να αρχίζουν να σχηματίζονται ομάδες εργασίας και να διαγνώσει τα τεχνικά ζητήματα και να προχωρήσουμε.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πόσο καιρό είναι η περίοδος επιστροφής; Είναι επτά και μισή; Είναι δέκα χρόνια; Και αναρωτιόμουν σήμερα έξω από την περιοχή σας, η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που δεν έχει αυτόν τον τύπο δανείου. Πότε περιμένετε το διακόπτη για να συμβεί;
MR. THOMSEN: Η περίοδος αποπληρωμής για την ΕΤΑ είναι έως 12 ετών, συμπεριλαμβανομένης περιόδου χάριτος. Σε ό, τι αφορά την Ελλάδα, έχουμε ξαναπεί είμαστε έτοιμοι να μετατρέψετε σε ΕΤΑ, αλλά αυτό δεν είναι για την Ελλάδα, γι 'αυτό δεν πρόκειται να μπω σε μια συζήτηση σχετικά με το χρονοδιάγραμμα σε αυτό.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Δεν μιλάμε για την Ελλάδα, αλλά μπορείς να πεις - βλέποντας τα προβλήματα στην Ελλάδα, μπορεί να σας πει αν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο που έχετε μάθει από την περίπτωση την Ελλάδα για το πρόγραμμα που εγκαθίστανται για την Πορτογαλία;
MR. THOMSEN: Μπορώ να σας διαβεβαιώσω μαθαίνουμε καθώς προχωράμε μαζί. Αλλά το θέμα είναι να τονίζουμε είναι ότι κάθε χώρα, κάθε κατάσταση, είναι διαφορετική, και η Πορτογαλία και η Ελλάδα είναι ριζικά διαφορετικές. Τα προβλήματα της Πορτογαλίας είναι πολύ περισσότερο διαρθρωτικού χαρακτήρα με λιγότερο από ένα δημοσιονομικό πρόβλημα από ό, τι στην Ελλάδα. Από την άλλη πλευρά, έχουν μια πολύ πιο μόχλευση του τραπεζικού συστήματος. Άρα ναι οι προκλήσεις είναι διαφορετικές και, ως εκ τούτου, αν συγκρίνουμε τα προγράμματα και να αποφασίσει ότι είναι πραγματικά πολύ, πολύ διαφορετικά.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Μπορείτε να μας πείτε ποια θα είναι τα επιτόκια για τα δάνεια του ΔΝΤ;
MR. THOMSEN: Ναι, αυτό είναι ένα ευέλικτο ποσοστό, τώρα θα είναι περίπου 3,25 τοις εκατό για τα πρώτα τρία έτη, και τότε θα είναι περίπου 4,25 τοις εκατό για ποσά που εκκρεμούν για περισσότερο από τρία χρόνια.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Μπορείτε να σχολιάσετε για το χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης;
MR. SAMIEI: Το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων στη συμφωνία με τις αρχές που είναι προς το παρόν αρκετά με βάση τα δικά τους σχέδια και τα δικά τους σχέδια περιλαμβάνουν ιδιωτικοποίησης στους τομείς των μεταφορών, της ενέργειας, την επικοινωνία, και την ασφάλιση. Και κατά τη διάρκεια των επόμενων δυόμισι, τρία χρόνια, αυτό συνεπάγεται περίπου 5 έως 6 δισ. ευρώ. Αυτό που κάνουμε εμείς είναι ενθαρρυντικά και οι αρχές σχεδιάζουν να κάνουν σχόλια των κρατικών επιχειρήσεων για να δείτε περισσότερες δυνατότητες για την ιδιωτικοποίηση. Και συνειδητοποιούν τη σημασία της ενθάρρυνσης και την επιτάχυνση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων.
MR. THOMSEN: Για να ολοκληρώσω, επιτρέψτε μου να επαναλάβω γιατί νομίζω ότι αυτό είναι ένα ισχυρό πρόγραμμα, γιατί αυτό το πρόγραμμα θα πετύχει. Νομίζω ότι θα πετύχει γιατί έχει ένα πολύ καλό μίγμα πολιτικής, καλά προσαρμοσμένη στα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Πορτογαλία, και είναι ένα εμπροσθοβαρές πρόγραμμα. Θα πετύχει, διότι δεν είναι μόνο καλά ισορροπημένα οικονομικά, κοινωνικά αλλά και με αρκετά μια σειρά μέτρων για την ελάφρυνση των επιπτώσεων στις πιο ευπαθείς ομάδες. Θα πετύχει, επειδή είναι ένα εξαιρετικά μεγάλο πακέτο χρηματοδότησης από κάθε μέτρο για ένα πρόγραμμα για μια οικονομία του μεγέθους της Πορτογαλίας. Και τέλος, πάνω απ 'όλα το πρόγραμμα θα επιτύχει, επειδή νομίζω ότι από τη συνάντησή μου εκεί που του υπάρχει ευρεία πολιτική συναίνεση στην Πορτογαλία. Και όπως είπα, η αντιπολίτευση στην πραγματικότητα συμφώνησε με τις βασικές δομικές μονάδες, οι βασικοί στόχοι του προγράμματος, το οποίο προσφέρει μια αίσθηση μιας ισχυρής ιδιοκτησίας εκ μέρους της Πορτογαλίας, ότι αυτό είναι το σωστό πρόγραμμα την κατάλληλη στιγμή για να βγει η χώρα και πάλι στο προσκήνιο. Νομίζω λοιπόν ότι αυτό έχει μια καλή ευκαιρία, μια πολύ καλή ευκαιρία, της επιτυχίας.
Σκλήρυνση κατά πλάκας. Nardin: Σας ευχαριστώ Poul, Χοσεΐν, και σας ευχαριστώ όλους πάρα πολύ.
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.