Μία δεκαετία συμπληρώθηκε την περασμένη Πέμπτη ( 22/09/12) από την ημέρα που η Μαλβίνα Κάραλη, κατά κόσμων Μαρία-Ελένη Σακκά, έχασε τη μάχη για τη ζωή χτυπημένη από καρκίνο του λάρυγγα.
Γνωστή για τον χειμαρρώδη λόγο της, την εξαιρετική αίσθηση του χιούμορ, η Μαλβίνα, μεσουράνησε τα πρώτα χρόνια της ιδιωτικής τηλεόρασης, χαρίζοντας πολλές στιγμές γέλιου με την οξυδερκή σάτιρα της, ενώ αρθρογραφούσε σε πολλά έντυπα αφού η πένα της τσάκιζε… κόκκαλα. Γεννημένη στις 3 Φεβρουαρίου 1952 στο Ισραήλ, τα παιδικά της χρόνια τα πέρασε στην Αθήνα, όπου τελείωσε το Αρσάκειο. Αμέσως μετά φεύγει για σπουδές στο Παρίσι. Η ίδια δήλωνε… συλλέκτρια πανεπιστημιακών ενάρξεων, αφού έκανε απόπειρες να σπουδάσει Κυβερνητική, Μαθηματικά αλλά και Ιστορία Τέχνης. ...
Έπειτα γυρνάει στην Ελλάδα, όπου και εργάζεται ως δημοσιογράφος στην «Απογευματινή» και την «Ελευθεροτυπία», αλλά και ως αρθρογράφος στα περιοδικά Φαντάζιο, Επίκαιρα, Γυναίκα, Κλίκ, 01.
Πολλές από τις στήλες της αποτέλεσαν σημείο αναφοράς, όπως το Επ' αυτοφόρω (Γυναίκα) και «Σαββατογεννημένη» (στο περιοδικό Symbol της εφημερίδας Επενδυτής, άρθρα που κυκλοφόρησαν μετά το θάνατό της στην ομώνυμη συλλογή).
Παράλληλα, αποφασίζει να ασχοληθεί με την τηλεόραση, και στα τέλη της δεκαετίας του 80 εργάζεται στην ΕΡΤ. Ακολουθούν στις αρχές του 90, τα πρώτα χρόνια της ιδιωτικής τηλεόρασης, οι τηλεοπτικοί σταθμοί Seven X, ANT1, ΣΚΑΪ, Mega, Star.
Τα αιχμηρά σχόλια που κάνει για την πολιτική – κυρίως- επικαιρότητα, για τα κακώς κείμενα της εποχής, το πολιτικά ανορθόδοξο ύφος της, αλλά και το εξαιρετικό χιούμορ της, κάνουν εξαιρετικά δημοφιλείς τις εκπομπές της, οι οποίες προβάλλονται συνήθως πριν ή μετά τα δελτία ειδήσεων.
Οι ατάκες, αλλά και τα αποφθέγματα που έχει πει κατά καιρούς η Μαλβίνα έχουν αφήσει εποχή, με χαρακτηριστικά παραδείγματα το «Όξω π…η απ’ την παράγκα!», το «ΙΕΚ Τάπερμαν»- σατυρικό για την χρήση τη γλώσσας από τον Κώστα Σημίτη, αλλά και το «φακάτοι μου».
Οι πιο δημοφιλείς εκπομπές της ήταν το Mea Culpa (Seven X), Malvina Live (ΣΚΑΪ), Μalvina Hostess (Mega), Malvina Rixten (Star).
Εξάλλου, η επιστολή που έστειλε στο Mega, μετά την παραίτηση της από το κανάλι, έμεινε στην… ιστορία της ιδιωτικής τηλεόρασης στην Ελλάδα:
«Αγαπητό Mega, κατά πρώτον ευχαριστώ για την άψογη συνεργασία.
Κατά δεύτερον θα ήθελα να σου γνωστοποιήσω - και ενημερώνεις κατά την κρίση σου όπου νομίζεις, - πως το "Μαλβινάχτεν", δεν θα πραγματοποιηθεί. Ύστερα από ώριμη σκέψη και κρίση "κορώνα το κάνω, γράμματα δεν το κάνω", έπεσε γράμματα, άρα δεν το κάνω. Αγαπητό -και προσφιλές- να σε πω; Δεν λέω, Mega, καλό το "Μαλβινάχτεν", αλλά το μόνο που με αφορά στην TV, είναι να λέω τις ειδήσεις ,όπως τις καταλαβαίνω εγώ. Μην κλαις για μένα, Mega, (ούτε και να σπάσεις μπαλόνια βεβαίως), θα σε ξανάβρω στους μπαξέδες (απέναντι από τα αμπέλια) τρεις του Σεπτέμβρη να περνάς.
Φιλιά στο αλβανάκι που έφερνε τις μπίρες. Μάκια, η "Hostess" σου».
Η... πολυτάλαντη Μαλβίνα
Η Μαλβίνα υπήρξε ένα πολυτάλαντο άτομο, αφού πέρα από τη δημοσιογραφία και την τηλεόραση υπήρξε και πετυχημένη συγγραφέας. Εξέδωσε τα βιβλία «Αθώος σαν αγαπημένος», «Τα κορίτσια της Σαβάνα», «Πιο πολύ, πιο πολλοί» τη συλλογή δημοσιευμάτων «Ο έρωτας και άλλες πολεμικές τέχνες» από την περίοδο 1989-1996. Επίσης, ενώ έγραψε την μυθιστορηματική βιογραφία της Αλίκης Βουγιουκλάκη («Γλυκό κορίτσι»).
Κύρια πηγή έμπνευσης της υπήρξε ο έρωτας, και ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των κειμένων της είναι αφιερωμένος σε αυτόν.
Εξάλλου, έχει βραβευτεί και ως σεναριογράφος , με δύο κρατικά βραβεία σεναρίου για τις ταινίες «Ξένια» (1989) του Πατρίς Βιβάνκος και «Κρυστάλλινες Νύχτες» (1992) της Τώνιας Μαρκετάκη, ενώ έχει διακριθεί και για τις ικανότητες της στη… μαγειρική.
Εξέδωσε μάλιστα, μία σειρά πέντε βιβλίων συνταγών μαγειρικής υπό τον γενικό τίτλο «Η κουζίνα της Μαλβίνας-Μαλβινέζικα».
Έκανε τρεις γάμους και απέκτησε τρία παιδιά.
Παναγιώτης Βελισσάρης - Λυμπερίδης
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.