Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

Ανάσα αντίστασης στην επικυριαρχία: Οι δικαστικοί υπάλληλοι αρνήθηκαν να συναντηθούν με την τρόικα


Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας Δικαστικών Υπαλλήλων Ελλάδος (ΟΔΥΕ) αρνήθηκε την πρόσκληση της τρόικας για συνάντηση με αντικείμενο τα προβλήματα στο χώρο της Δικαιοσύνης.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Πρωτοδικείο Αθηνών - Π. Σχολή Ευελπίδων κτίριο 13 γραφείο 201 T.K. 11362, Τηλ: 210-8253646, 210-8253649, 210-8826464, 210-8625016 ή 210-8625522 εσωτερικό 350, Fax: 210-8826172

 ΑΘΗΝΑ, 25/02/2013
Αρ. Πρωτ. 10
Προς: Τη Γενική Διευθύντρια της Γενικής Διεύθυνσης Διοίκησης Δικαιοσύνης, κυρία Διαμάντω Ζάβρα
Σε απάντηση του 16383/18.2.2013 εγγράφου, σχετικά με πρόσκληση συνάντησης με το Τεχνικό Κλιμάκιο της Ε.Ε, του Δ.Ν.Τ και της Ε.Κ.Τ, σας γνωρίζουμε ότι το Δ.Σ. της ΟΔΥΕ αποφάσισε την μη αυτοπρόσωπη συνάντηση με το εν λόγω κλιμάκιο για προφανείς λόγους. Οι λόγοι αυτοί έχουν να κάνουν με τη δεδηλωμένη αντίθεσή μας στα εφαρμοζόμενα μνημονιακά προγράμματα λιτότητας, εξαθλίωσης του Ελληνικού λαού, εκποίησης της δημόσιας περιουσίας, καταστροφής του κοινωνικού κράτους κλπ, τα οποία οδηγούν σε ύφεση και καταστροφή της οικονομίας. Άλλωστε το ότι το σχετικό πρόγραμμα δεν αποδίδει είναι πλέον γνωστό και από επίσημα χείλη. Η δραστική περικοπή μισθών και συντάξεων με την ταυτόχρονη και άγρια επιβολή φόρων και χαρατσιών έχουν οδηγήσει σε εξαθλίωση το λαό (εργαζόμενους, συνταξιούχους και ανέργους) και δημιουργούν πρωτοφανή ανθρωπιστική και κοινωνική κρίση. ...

Με την επιστολή μας αυτή, θα θέλαμε να γνωστοποιήσουμε στο εν λόγω κλιμάκιο τις δραματικές επιπτώσεις που έχουν επιφέρει στο χώρο της Δικαιοσύνης αλλά και στη Γραμματεία των Δικαστηρίων οι ασκούμενες μνημονιακές πολιτικές. Αξίζει να αναφερθούν εδώ όλως ενδεικτικά μερικά από τα προβλήματα που δημιούργησαν οι εφαρμοζόμενες πολιτικές.
Η αναφορά μας στα παρακάτω προβλήματα είναι αυτονόητο ότι εμπεριέχει και τις προτεινόμενες λύσεις.
Ειδικότερα:
1. Καταργήθηκαν με το Ν.4024/11 οι τότε υφιστάμενες κενές οργανικές θέσεις της Γραμματείας των Δικαστηρίων. Οι θέσεις αυτές ήταν απόλυτα απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία των Δικαστικών Υπηρεσιών και ζητούσαμε την πλήρωσή τους. Με την κατάργηση αυτών των θέσεων δεν υπάρχει δυνατότητα ανάδειξης του μέτρου των πραγματικών αναγκών και διεκδίκησης λύσεων. Αξίζει να αναφερθεί ότι η εσωτερική σχέση 3 υπαλλήλων προς 1 δικαστικό λειτουργό που αποτελεί Ευρωπαϊκό δεδομένο έχει προ πολλού ανατραπεί δραματικά σε βάρος των υπαλλήλων. Είναι πλέον επιτακτική ανάγκη η επανασύσταση των καταργημένων οργανικών θέσεων.

2. Με την επιχειρούμενη μεταφορά προσωπικού από άλλες υπηρεσίες προς τα Δικαστήρια  και μάλιστα με σχέση εργασίας ΙΔΑΧ (παρά τη Συνταγματική επιταγή για μόνιμο προσωπικό), δε θα υπάρξει ουσιαστική λύση στο πρόβλημα έλλειψης προσωπικού στα Δικαστήρια. Η πραγματική λύση είναι η εξάντληση του ισχύοντος μέχρι 31.12.2013 πίνακα των υπολοίπων 235 επιτυχόντων του Ειδικού Διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2009, εντός του 2013 και κατόπιν η προκήρυξη νέου διαγωνισμού για την πλήρωση των κενών οργανικών θέσεων μετά την επανασύστασή τους.

3. Καταργήθηκε η καταβολή των εξόδων κίνησης στους επιμελητές Δικαστηρίων, ως επίδομα, ενώ ήταν αμοιβή πραγματοποιούμενων δαπανών. Έτσι σήμερα παρατηρείται το αδιανόητο φαινόμενο οι επιμελητές δικαστηρίων να καταβάλλουν από τον πενιχρό μισθό τους χρήματα, για εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας τους. Βρισκόμαστε μπροστά στην λήψη συνδικαλιστικής απόφασης για την επίδοση δικογράφων και αποφάσεων μόνο με τα πόδια ή ΜΜΜ με ότι αυτό συνεπάγεται για το δημόσιο και την απώλεια εσόδων του και για την εύρυθμη λειτουργία της δικαιοσύνης.

4. Η εξαγγελθείσα αξιολόγηση όλων των Δημοσίων Υπαλλήλων και κατ΄επέκταση και των Δικαστικών Υπαλλήλων, για τους σκοπούς που αυτή εξαγγέλθηκε, (διαθεσιμότητα, κινητικότητα, απόλυση) εκτός του ότι μας βρίσκει ιδεολογικά αντίθετους, σε σχέση με τους ελάχιστους εναπομείναντες Δικαστικούς Υπαλλήλους αυτό είναι αδιανόητο. Άλλωστε αξιολόγηση για τους Δικαστικούς Υπαλλήλους, υπάρχει θεσμοθετημένη από το άρθρο 92 Συντ. όπου προβλέπεται η αξιολόγησή μας, από Δικαστικά Υπηρεσιακά Συμβούλια, τα οποία  αποτελούνται κατά πλειοψηφία από ανώτερους  και ανώτατους Δικαστικούς και Εισαγγελικούς Λειτουργούς.

5. Με την εφαρμογή του Ν.4024/11 και την διαφοροποίηση από τους  βαθμούς που μας είχαν αποδοθεί με τον Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων (Ν.2812/2000), δημιουργήθηκε πραγματική αδυναμία επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων (Διευθυντών και Τμηματαρχών) με αποτέλεσμα να παραμένουν αδιοίκητες οι περισσότερες Δικαστικές Υπηρεσίες της χώρας. Είναι επιτακτική ανάγκη η επαναφορά μας στους βαθμούς που μας είχαν αποδοθεί (μετά από αξιολόγηση Υπηρεσιακών - Δικαστικών Συμβουλίων), σύμφωνα και με όσα προβλέπει και ο Ν.4024/11  αρθ.7 παρ.5 .

6. Την ίδια στιγμή και με δεδομένο ότι πρόθεση της Κυβερνητικής και μνημονιακής πολιτικής είναι η διευκόλυνση των συνταξιοδοτήσεων στο Δημόσιο με σκοπό τη μείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων, οι δικαστικοί υπάλληλοι συναντούν το τραγελαφικό φαινόμενο, όταν συμπληρώνουν τα απαιτούμενα κριτήρια για συνταξιοδότηση από το Δημόσιο να είναι αιχμάλωτοι του Ταμείου Νομικών. Η λύση είναι αυτονόητη, ταυτόχρονη συνταξιοδότηση από το Ταμείο Νομικών με το Δημόσιο.

7. Οι δικαστικές υπηρεσίες στερούνται μηχανοργάνωσης - μηχανογράφησης (αξίζει να αναφερθεί εδώ ότι τον 21ο αιώνα οι Δικαστικές Υπηρεσίες της Ελλάδας, δεν έχουν κλάδο πληροφορικής) αλλά και από κτήρια και υλικοτεχνική υποδομή. Παρά την όποια  ανάγκη αλλαγών σε Κώδικες και δικονομίες, θα παραμένει επιτακτική ανάγκη στελέχωσης με ανθρώπινο δυναμικό (Δικαστικούς Λειτουργούς και Υπαλλήλους) των Υπηρεσιών, για την ορθή και γρήγορη απονομή της Δικαιοσύνης.

8. Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω ελλείψεων και παραλείψεων είναι Α) ο αργός προσδιορισμός των ποινικών και διοικητικών υποθέσεων, καθώς και η αργή εκδίκαση και τελεσιδικία αυτών με αποτέλεσμα την απώλεια εκατομμυρίων ευρώ για το Ελληνικό Δημόσιο από τα Διοικητικά – Φορολογικά Δικαστήρια και τα Ποινικά Δικαστήρια. Β) Οι εκατοντάδες χιλιάδες ανεκτέλεστες και ανείσπρακτες ποινικές αποφάσεις στις Εισαγγελίες όλης της χώρας και των Διοικητικών και Φορολογικών Δικαστηρίων.

9. Όλα τα παραπάνω έχουν σαν αποτέλεσμα, όπως σας είναι γνωστό, τις εκατοντάδες καταδίκες της Ελλάδας από τα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια και την πληρωμή εκατοντάδων χιλιάδων ή εκατομμυρίων ευρώ ως προστίμων για την αργοπορία απονομής της Δικαιοσύνης.
Για το Δ.Σ. της Ο.Δ.Υ.Ε.

Ο Πρόεδρος
Ο Γεν. Γραμματέας 
ΛΑΜΠΡΟΣ ΧΑΝΔΡΙΝΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΑΤΣΟΣ

Η ΟΔΥΕ σε ανακοίνωσή της σημειώνει ότι «οι πολιτικές μνημονίων έχουν οδηγήσει σε μεγάλη αρνησιδικία και διάλυση των δικαστικών υπηρεσιών».


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΟΔΥΕ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ ΔΙΚΑΣΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ 176€

==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.