από "σίβυλλα"
Έχουν ξεπεράσει κάθε όριο! Σχετικό: Kάθε χούντα χρειάζεται τα δικά της εγκαίνια!
Πήγαν να πανηγυρίσουν την επανεκκίνηση των έργων στην Ολυμπία Οδό φέρνοντας εργαζόμενους και μηχανήματα από αλλού, σε ένα δρόμο που έχει σκοτωθεί τόσος κοσμός, σε ένα δρόμο που επι δύο χρόνια η κοινοπραξία έχει σταματήσει τα έργα και πληρώνουμε διόδια, ύστερα από ένα σκάνδαλο που αφορά στο ότι η κοινοπραξία εκτός του ότι δεν έχει βάλει ούτε ένα ευρώ από την τσέπη της ταϊζεται με εκατομμύρια ευρώ από το δημόσιο κορβανά :
Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης, Στ. Καλογιάννη, στις 15 Φεβρουαρίου 2013 πληρώθηκαν 25,7 εκατ. ευρώ στην Ολυμπία Οδό, την εταιρία Παραχωρησιούχο του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα. Αιτιολογία; Είχε μειωμένες εισπράξεις από τα διόδια, σύμφωνα με την απόφαση του κ. Καλογιάννη, και επίσης δήλωνε ότι βρισκόταν σε αδυναμία να πληρώσει ένα swap, πράγμα που θα την οδηγούσε σε πτώχευση.
Ας δούμε τώρα τα πραγματικά δεδομένα, τα οποία προέρχονται από κοινοβουλευτική απάντηση του ίδιου του κ. Καλογιάννη:
- Ο Ολυμπία Οδός όφειλε να χρηματοδοτήσει το έργο με ίδια και δανειακά κεφάλαια, σε ποσοστό 47%. Ήδη έχει εκτελεσθεί έργο 617 εκατ. ευρώ.
- Ήδη έχει εισπράξει 642 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο και από διόδια (εκκαθάριση έως 31/10/12 ως προς αυτά).
- Δηλαδή έχει εισπράξει 25 εκατ. ευρώ περισσότερα από το έργο που έχει εκτελέσει. Απίθανο αλλά αληθινό!
- Αν γινόταν εκκαθάριση του ποσού των διοδίων, σήμερα, τότε το επιπλέον της αξίας του κατασκευασμένου έργου ποσό που έχει εισπράξει η Ολυμπία Οδός είναι περίπου 45 εκατ. ευρώ. Προφανώς δεν έχει βάλει ούτε ευρώ για τη χρηματοδότηση του έργου.
- Από τον Ιούνιο του 2011 η Ολυμπία Οδός έχει διακόψει τις εργασίες, επικαλούμενη ότι οι τράπεζες δεν χρηματοδοτούν τα έργα. Συνεχίζει, όμως, να εισπράττει κανονικά τα διόδια. Και μάλιστα για ένα δρόμο-καρμανιόλα.
- Συνεχίζονται, επίσης, οι διώξεις των πολιτών που αντιστέκονται στο χαράτσι των διοδίων όπως συνεχίζονται και οι επιβολές προστίμων και μάλιστα στο 20πλάσιο ποσό του αρχικού κόστους των μη πληρωμένων διελεύσεων. ...
- Η διακοπή εργασιών -και μάλιστα για έναν προφανώς αβάσιμο λόγο- συνιστά σοβαρή Συμβατική Παράβαση, που επιφέρει ποινικές ρήτρες ύψους, στη συγκεκριμένη περίπτωση, 100 εκατ. ευρώ.
Το ερώτημα που γεννιέται, κατόπιν αυτών, είναι πώς τελικά κατάφερε ο κ. Καλογιάννης να τα «προσπεράσει» όλα και με ποια λογική κατέληξε ότι η Ολυμπία Οδός έχει μειωμένες εισπράξεις από διόδια. Μήπως «παρασύρθηκε» από τη γνωμάτευση του λεγόμενου «Ανεξάρτητου Μηχανικού» ο οποίος είναι ιδιωτική εταιρία που ασκεί την Επίβλεψη του έργου για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου αλλά πληρώνεται από τον Παραχωρησιούχο (και όπως θα αναμενόταν, έδωσε το «πράσινο φως» για την ικανοποίηση του συγκεκριμένου αιτήματός του);
Αλήθεια, θα μπορούσε να υπάρξει πιο φιλοεργολαβική αντιμετώπιση από την κυβέρνηση; Η απάντηση είναι «ναι», καθώς η κυβέρνηση ετοιμάζεται να δώσει στην Ολυμπία Οδό επιπλέον 130 εκατ. για να καλύψει κι άλλες απαιτήσεις της.
Ας δούμε τώρα τα πραγματικά δεδομένα, τα οποία προέρχονται από κοινοβουλευτική απάντηση του ίδιου του κ. Καλογιάννη:
- Ο Ολυμπία Οδός όφειλε να χρηματοδοτήσει το έργο με ίδια και δανειακά κεφάλαια, σε ποσοστό 47%. Ήδη έχει εκτελεσθεί έργο 617 εκατ. ευρώ.
- Ήδη έχει εισπράξει 642 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο και από διόδια (εκκαθάριση έως 31/10/12 ως προς αυτά).
- Δηλαδή έχει εισπράξει 25 εκατ. ευρώ περισσότερα από το έργο που έχει εκτελέσει. Απίθανο αλλά αληθινό!
- Αν γινόταν εκκαθάριση του ποσού των διοδίων, σήμερα, τότε το επιπλέον της αξίας του κατασκευασμένου έργου ποσό που έχει εισπράξει η Ολυμπία Οδός είναι περίπου 45 εκατ. ευρώ. Προφανώς δεν έχει βάλει ούτε ευρώ για τη χρηματοδότηση του έργου.
- Από τον Ιούνιο του 2011 η Ολυμπία Οδός έχει διακόψει τις εργασίες, επικαλούμενη ότι οι τράπεζες δεν χρηματοδοτούν τα έργα. Συνεχίζει, όμως, να εισπράττει κανονικά τα διόδια. Και μάλιστα για ένα δρόμο-καρμανιόλα.
- Συνεχίζονται, επίσης, οι διώξεις των πολιτών που αντιστέκονται στο χαράτσι των διοδίων όπως συνεχίζονται και οι επιβολές προστίμων και μάλιστα στο 20πλάσιο ποσό του αρχικού κόστους των μη πληρωμένων διελεύσεων. ...
- Η διακοπή εργασιών -και μάλιστα για έναν προφανώς αβάσιμο λόγο- συνιστά σοβαρή Συμβατική Παράβαση, που επιφέρει ποινικές ρήτρες ύψους, στη συγκεκριμένη περίπτωση, 100 εκατ. ευρώ.
Το ερώτημα που γεννιέται, κατόπιν αυτών, είναι πώς τελικά κατάφερε ο κ. Καλογιάννης να τα «προσπεράσει» όλα και με ποια λογική κατέληξε ότι η Ολυμπία Οδός έχει μειωμένες εισπράξεις από διόδια. Μήπως «παρασύρθηκε» από τη γνωμάτευση του λεγόμενου «Ανεξάρτητου Μηχανικού» ο οποίος είναι ιδιωτική εταιρία που ασκεί την Επίβλεψη του έργου για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου αλλά πληρώνεται από τον Παραχωρησιούχο (και όπως θα αναμενόταν, έδωσε το «πράσινο φως» για την ικανοποίηση του συγκεκριμένου αιτήματός του);
Αλήθεια, θα μπορούσε να υπάρξει πιο φιλοεργολαβική αντιμετώπιση από την κυβέρνηση; Η απάντηση είναι «ναι», καθώς η κυβέρνηση ετοιμάζεται να δώσει στην Ολυμπία Οδό επιπλέον 130 εκατ. για να καλύψει κι άλλες απαιτήσεις της.
Χρίστος Καραμάνος
Επί του πιεστηρίου
Ντροπή! 373 εκατ. ευρώ στους μεγαλοεργολάβουςΧθες το απόγευμα ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι επανεκκινούν τα έργα στους αυτοκινητόδρομους. Χρησιμοποιώντας την αγωνία του 1,5 εκατ. ανέργων σαν άλλοθι, χαρίζουν 373,3 εκατ. ευρώ στους διαπλεκόμενους μεγαλοεργολάβους. Πρόκειται για ένα μεγάλο σκάνδαλο που βαραίνει την τρικομματική συγκυβέρνηση Σαμαρά, η οποία όπως τα «έδωσε όλα» στην τρόικα έτσι τα «δίνει όλα» και στη διαπλοκή. (e-dromos)
Ο Μέγας Παττακός μιλάει για το μυστρί του Παττακού από Kapsalistis
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.