Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013

Η ιστορία της Ολυμπιακής από τον Ωνάση εως τη συγχώνευση με την Aegean

Από τα επίχρυσα σερβίτσια, τις υπέροχες μοδάτες στολές των αεροσυνοδών και των πιλότων, τα σεμινάρια των υπαλλήλων της Ολυμπιακής στο Μόντε Κάρλο την εποχή του Αριστοτέλη Ωνάση στη σημερινή συγχώνευση με την Αegean. - Με σπάνιες ΦΩΤΟ κ VIDEO

Πρίν δώσω το λόγο στην Ισμήνη Λέντζου να σημειώσω τα εξής:

  • Στο ρεπορτάζ δεν γίνεται, δυστυχώς, λόγος για το ότι ο Ωνάσσης το 1954 υπέγραψε στην Dschidda ένα συμβόλαιο με τον βασιλιά Saud, σύμφωνα με το οποίο θα μετέφερε το παραγόμενο πετρέλαιο με τα δεξαμενόπλοιά του και θα συμμετείχε στην πώλησή του. Αυτό δεν ήταν βέβαια στο πνέυμα των ιδιοκτητών των μεγάλων πετρελαϊκών εταιριών (ολες στα χέρια των Περιουσίων), που απο τότε έκαναν το πάν για να τον βγάλουν απ' τη μέση
  • Και αυτό έγινε με το σαμποτάζ στο αεροπλάνο του γιού του Αλέξανδρου απο έναν αμερικανοεβραίο μυστικό πράκτορα, που του κόστισε τη ζωή. Άρα δεν πρόκειται για τον θάνατό του Αλέξανδρου, όπως γραφει η συγγραφέας, αλλά για την δολοφονία του. Που κόστισε και την ζωή του Αριστοτέλη, που όντας ακόμη 69 ετών πέθανε ένα χρόνο αργότερα απο μαρασμό για την απώλεια του γιού του.
Εμμανουήλ Σαρίδης και τώρα το ρεπορτάζ της Ισμήνης Λέντζου:

 Από τα επίχρυσα σερβίτσια, τις υπέροχες μοδάτες στολές των αεροσυνοδών και των πιλότων, τα σεμινάρια των υπαλλήλων της Ολυμπιακής στο Μόντε Κάρλο την εποχή του Αριστοτέλη Ωνάση στη σημερινή συγχώνευση με την Αegean. Ξεφυλλίστε μαζί μας την ιστορία της αεροπορικής εταιρείας που άφησε το στίγμα της στην σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας.

Ενας θρύλος των αιθέρων, η Ολυμπιακή, περνά από σήμερα στην ιστορία μετά το πράσινο φως που έδωσε η Κομισιόν για την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean, βάσει του κανονισμού της ΕΕ για τις συγκεντρώσεις μεταξύ επιχειρήσεων.
 
Στην ανακοίνωσή της, η Επιτροπή τονίζει ότι μετά από διεξοδική έρευνα προέκυψε ότι αν η Olympic Air δεν εξαγοραζόταν από την Aegean, θα αναγκαζόταν στο άμεσο μέλλον να παύσει να λειτουργεί λόγω οικονομικών δυσχερειών.


Η ιστορία των αερομεταφορών στην Ελλάδα πριν την εποχή του Ωνάση
 
Το 1930 ιδρύεται η πρώτη κρατική αεροπορική εταιρεία με την επωνυμία "Ελληνική Αεροπορική Εταιρεία Ίκαρο". Μετά τη χρεοκοπία της εταιρείας λίγο αργότερα ιδρύεται η "Ελληνική Εταιρεία Εναέριων Συγκοινωνιών".

Το 1935 ιδρύεται η πρώτη ιδιωτική αεροπορική εταιρία, η Τ.Α.Ε. (Τεχνικαί Αεροπορικαί Εκμεταλλεύσεις).


Το 1947 ιδρύεται η ΕΛΛ.Α.Σ. (Ελληνικαί Αεροπορικαί Συγκοινωνίαι) και η Α.Μ.Ε. (Αεροπορικαί Μεταφοραί Ελλάδος) ακολουθώντας πορεία παράλληλη με την Τ.Α.Ε.

Το 1951 αποφασίζεται η συγχώνευσή τους, εξαιτίας της κακής πορείας και των τριών, σε μία, την "Εθνική Ανώνυμη Εταιρεία Τ.Α.Ε.". Ακολουθεί όμως μια δύσκολη πορεία με πτώση της επιβατικής κίνησης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την απόφαση εκκαθάρισης της εταιρίας με σκοπό την πώλησή της. Ο πλειστηριασμός ξεκινά με τιμή εκκίνησης 60.000.000 δρχ. Καθώς κανείς δεν ενδιαφέρεται κατοχυρώνεται υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.


Η Ολυμπιακή στην εποχή του Ωνάση

Βλέπε και το βίντεο
Olympic Airlines History Part 2
Το βίντεο Olympic Airlines History Part 1 είναι στη Γερμανία απενεργοποιημένο 
 
Τον Ιούλιο του 1956 υπογράφεται συμφωνία του Ελληνικού Κράτους με τον Αριστοτέλη Ωνάση, με σκοπό την αποκλειστική εκμετάλλευση των αεροπορικών συγκοινωνιών της Ελλάδας. Η "Ολυμπιακή Αεροπορία" ξεκινά τη λειτουργία της στις 6 Απριλίου 1957.
 


 ΦΩΤΟ olympic-xworkers

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ EUROKINISSI
 
Το πρώτο δρομολόγιο της εταιρίας είναι Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με ελικοφόρο, και κυβερνήτη τον Παύλο Ιωαννίδη. Την ίδια χρονιά λειτουργεί και η πρώτη αεροπορική σύνδεση της Ελλάδας με τη γραμμή Αθήνα – Ρώμη – Παρίσι – Λονδίνο. Το 1958 ξεκινούν δύο ακόμα νέοι προορισμοί: Αθήνα – Ζυρίχη – Φρανκφούρτη και Αθήνα – Τελ Αβίβ.


Τα επίχρυσα σερβίτσια, οι μοδάτες στολές των αεροσυνοδών και των πιλότων, η εκπαίδευση του ιπτάμενου προσωπικού στο Μόντε Κάρλο σημάδεψαν την εποχή που εταιρεία ήταν στα χέρια του Ωνάση

Η ανοδική πορεία της εταιρίας συνεχίζεται και γίνονται και οι πρώτες παραγγελίες σκαφών τύπου Boeing 707-320. Τον Ιούνιο του 1966 ξεκινούν οι πρώτες απευθείας πτήσεις για Νέα Υόρκη. Το 1968 ανοίγουν οι πρώτες γραμμές για Ναϊρόμπι και Γιοχάνεσμπουργκ ενώ παραλαμβάνονται και τα πρώτα Boeing 727-200 τα οποία εκτελούν πτήσεις σε ευρωπαϊκούς προορισμούς.


Το πάθος του Αλέξανδρου Ωνάση για την Ολυμπιακή και ο αιφνίδιος θάνατός του

Στις 2 Αυγούστου 1971 ιδρύεται η Ολυμπιακή Αεροπλοϊα Α.Ε. από τον Αλέξανδρο Ωνάση. Σκοπός της εταιρίας αυτής είναι η εξυπηρέτηση των μικρών νησιών της Ελλάδας. Παράλληλα δημιουργούνται νέες γραμμές προς Μιλάνο και Ντίσελντορφ.



ΦΩΤΟ onassis.gr
 
Στις 3 Μαρτίου 1972 πραγματοποιείται η πρώτη πτήση προς το Σίδνεϋ της Αυστραλίας με ενδιάμεσους σταθμούς τη Σιγκαπούρη και την Μπανγκόκ. Τον Ιούνιο του 1973 αγοράζονται τα πρώτα Boeing 720-051Β και 747-200, τα λεγόμενα τζάμπο. Με ένα από αυτά θα πραγματοποιηθεί το παρθενικό δρομολόγιο για Νέα Υόρκη.


Ο θάνατος του Αλέξανδρου Ωνάση σε αεροπορικό δυστύχημα το 1973 θα αλλάξει ριζικά την τύχη της Ολυμπιακής
 
Το 1974 η Ο.Α. ξεπερνά κάθε προσδοκία σημειώνοντας ρεκόρ μεταφοράς επιβατών, 2.500.000 από τους οποίους 790.000 στις πτήσεις του εξωτερικού. Στις 22 Ιανουαρίου 1973 συμβαίνει κάτι που θα αλλάξει ριζικά την πορεία της Ο.Α., ο θάνατος του Αλέξανδρου Ωνάση σε αεροπορικό δυστύχημα, θα αποτελέσει την αρχή του τέλους για την εταιρία. Λίγους μήνες αργότερα ο Αριστοτέλης Ωνάσης πουλά την Ο.Α. στο ελληνικό δημόσιο και το 1975 πεθαίνει.


Η Ολυμπιακή στα χέρια του δημοσίου
 
Το 1976 είναι έτος σταθμός στην ιστορία της Ολυμπιακής που πια έχει περάσει στα χέρια του ελληνικού δημοσίου. Είναι η χρονιά που η Ο.Α. προμηθεύεται το πρώτο Boeing 737-200 και δημιουργεί την Olympic Catering. Η Ο.Α. διαθέτει πλέον 25 αεροσκάφη και εξυπηρετεί 30 διεθνείς προορισμούς.


Από το Δεκέμβριο του 1977 μέχρι τον Ιανουάριο του 1978 λαμβάνει χώρα η μεγαλύτερη απεργιακή κινητοποίηση που έγινε ποτέ στην ιστορία της Ολυμπιακής διάρκειας 35 ημερών

Οι κύριοι λόγοι της απεργίας ήταν η δημιουργία κανονισμού εργασίας, συνθέσεις πληρωμάτων και νέο μισθολόγιο. Η παρατεταμένη αυτή απεργία έχει αίσιο τέλος για τους εργαζόμενους.

Το Φεβρουάριο του 1979 παραλαμβάνονται τα δύο πρώτα Airbus, ενώ τρία ακόμη θα προστεθούν την άνοιξη του 1980. Ακολουθεί η προμήθεια νέων Boeing 737-200 καθώς και Shorts 330.
 
Η αρχή της δεκαετίας του 1980 βρίσκει την Ο.Α. σε χορό απεργιακών κινητοποιήσεων με κύριο αίτημα την εφαρμογή κανονισμού πτήσεων και τη βελτίωση των οικονομικών αποδοχών. Το 1982 γιορτάζονται τα 25 χρόνια λειτουργίας της Ο.Α.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, το προσωπικό έχει κερδίσει τις Κυριακές, τις αργίες και τα νυχτερινά δρομολόγια. Στις 4 Οκτωβρίου όμως εκτυλίσσονται αιματηρά επεισόδια ανάμεσα σε απεργούς, απολυμένους και ΜΑΤ έξω από το κτίριο της Olympic Catering.


Στις 28 Μαρτίου 2001 θα πραγματοποιηθεί η τελευταία πτήση από το αεροδρόμιο του Ελληνικού με προορισμό τη Θεσσαλονίκη
Ο πιλότος της τελευταίας αυτής πτήσης είναι ο Τιμολέων Καλογεράκης. Την ίδια ημέρα θα πετάξει από το νέο αεροδρόμιο των Σπάτων η πτήση της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας με προορισμό τη Χίο. Το Υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε το Σεπτέμβριο του 2008 ένα σχέδιο για τη δημιουργία μιας νέας εταιρίας που θα εξαγοράσει το όνομα και το σήμα των Ο.Α. αλλά δε θα έχει καμιά σχέση μαζί της. Το σχέδιο αυτό προβλέπει τη συρρίκνωση του πτητικού έργου της εταιρίας στο 65% του σημερινού και την ιδιωτικοποίηση της νέας εταιρίας. Το Μάρτιο του 2009 το ελληνικό δημόσιο συμφώνησε στη μεταβίβαση των Ολυμπιακών Αερογραμμών στον ιδιωτικό όμιλο MIG. Τη Δευτέρα 23 Μαρτίου 2009 υπογράφηκε η συμφωνία ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ – MARFIN.

Πηγή πληροφοριών: olympic-xworkes
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΙΣΜΗΝΗ ΛΕΝΤΖΟΥ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τι σημαίνει η συγχώνευση Ολυμπιακής και Aegean - Ποιό είναι το τίμημα για την εξαγορά - Θα πάψει να υπάρχει η Olympic Air;
Πήρε το "ok" η Aegean για την εξαγορά της Ολυμπιακής
"Τουρκικό φέσι" - Θέλουν να αγοράουν Aegean και Olympic Air!
Νέες ευνοϊκότερες παραχωρήσεις της Aegean για την εξαγορά της Ολυμπιακής

Πηγή: http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=243948&catid=3

==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.