Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2014

Η ενδιαφέρουσα πλευρά του Νίτσε (Απάντηση τους Γερμανούς για τον ¨Αλκιβιάδη¨)


        του Σωτήρη Γλυκοφρύδη

Οι Γερμανοί κατάλαβαν τον Πλάτωνα αλλά δεν κατάλαβαν τον Νίτσε. Και κατάλαβαν τον Πλάτωνα διότι εφάρμοσαν μια πλατωνική ουτοπία με στρατιώτες, εργάτες και πολιτικούς σοφιστές, μη καταλαβαίνοντας όμως τους δικούς τους διανοητές, όπως τον Γκαίτε, τον Φρόυντ, τον Σοπενχάουερ, τον Νίτσε. Διότι είναι πολέμιοι του Γερμανικού κατεστημένου και λάτρεις του Ελληνοκεντρικού, πριν τον Αριστοτέλη, τον Πλάτωνα και το σημείο «0» που είναι ο Σωκράτης. Και επεξηγώ: Για ποιους είπε ο Νίτσε ότι ο Θεός απέθανεν, εννοώντας ότι ο άνθρωπος βρίσκεται νεκρός μη εισδύοντας στην Αττική τραγωδία; Για ποιους αν όχι για τους Γερμανούς πρωτίστως έχει την απαισιοδοξία του ο Σοπενχάουερ; Για ποιους αν όχι για την ανθρωπότητα ο Φρόιντ δεν θεωρεί το μυθο-τραγικό ελληνικό πρόσωπο ως ψυχογράφημα των πάντων; Ποιόν αναφέρει με τη λέξη Φάουστ ο Γκαίτε αν όχι τον γεμάτο φάος (φως – αυτόκαυστο σαν λαμπάδα) Έλληνα;  Τι εννοεί με το Faust, γροθιά; Αλλά και αυτήν ακόμα και αν εννοεί, προέρχεται με φως – εστω τραγικό – από την Ελλάδα.
Καλά θα κάνουνε οι Γερμανοί, οι οποίοι αχαρακτηρίστως δεν γνωρίζουν την ιστορία τους, και δη την πνευματική, και κάνουν πως γνωρίζουν της Ελλάδας, αν συμβαίνει το δεύτερο, πρέπει να καταλάβουν πως ο Αλκιβιάδης, το πλέον δισυπόστατο πρόσωπο της Αττικής ιστορίας, δεν ήταν μέθυσος αλλά αριβίστας και γαμίκουλας. Ό,τι κινείτο, το πηδούσε, εκτός από τον Σωκράτη. Και μπήκε μέθυσος στο σπίτι του Αγάθωνα, στο γνωστό συμπόσιο που ήταν ο Σωκράτης, διότι είχε δείξει ο δάσκαλός του την αγάπη του προς τον στεφανωμένο Αγάθωνα, που πήρε πρώτη νίκη σε τραγικούς αγώνες. Θυμάστε φίλοι Γερμανοί μια ρήση του Αγάθωνα; Θα σας τη θυμίσω από τον Αριστοτέλη. ...
«Τα πάντα μπορεί να κάνει ο Θεός εκτός μια από τα ίδια». Δηλαδή, μπορεί να φτιάξει  Αλαμανούς και να τους κάνει Γερμανούς μαζί με τους Ούννους του Αττίλα, αλλά δεν μπορεί να φτιάξει Έλληνες. Διότι η μαγεία τους δεν είναι ότι γίνονται ένας λαός για να επικρατήσουν μέσα από τα όπλα, οικονομικά και στρατιωτικά, πάνω σε άλλους, αλλά αγωνίζονται να επικρατήσουν μεταξύ τους. Διότι δεν λαδώνουν σαν ένας λαός άλλους αλλά λαδώνονται μεταξύ τους. Διότι παίρνουν κάτι από το τίποτα, το πάνε στον ουρανό και το ξεφτιλίζουν άγρια κατόπιν. Διότι έχουν χάος όσο και τάξη,  καθώς η τάξη είναι ίδια με το χάος. Διότι δεν αποκλείεται η σημερινή μέρα είναι η μόνη μέρα, και δεν ζουν για το αύριο αλλά για το σήμερα. Διότι δεν είναι Γερμανοί εργάτες αλλά εργάτες μαζί με άρχοντες, και όποιος τους κουλαντρίσει ρύθμισε τον κόσμο, απολύοντας τη διαφορετικότητα. Διότι έχουν ένα Πλάτωνα, ένα Φάουστ, έναν Ηράκλειτο ή Νίτσε. Εσείς, οι Γερμανοί, εκτός από 18 %  ελληνική Ελίτ, τι έχετε σαν πνεύμα;

Επιπροσθέτως, καλό θα κάνει η Frankfurter Allgemeine να δημοσιεύσει ολόκληρο τον πίνακα του Άνσελμ Φόιερμπαχ στο λιβελογράφημα της για την Ελλάδα,  διότι το κεντρικό πρόσωπο δεν είναι ο  «μέθυσος» Αλκιβιάδης, αλλά ο Αγάθωνας, τον οποίο πίνακα παραθέτω. Ως και στους ζωγράφους τους ακόμη βρίσκονται απατεώνες. Αλλά όπως λέει ο Νίτσε, «ούτε ο φθόνος, ούτε η συκοφαντία μπορούν να αγγίξουν τους Έλληνες, ούτε υπάρχει κώνειο για να τους βλάψει , και θα βρίσκονται πάντα να  καθοδηγούν τα πράγματα.  (για περισσότερα, βλ. Ο Νίτσε για τον ευρωπαϊκό ανθελληνισμό. - YouTube., είναι επίκαιρο).


==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.