Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014

Αυξάνουν σταθμοί και διόδια με εντολή Μπόμπολα και υπογραφή Χρυσοχοΐδη - Αναλυτικά όλες οι αυξήσεις που φτάνουν το 60%!

Του ΑΡΓΥΡΗ ΔΕΜΕΡΤΖΗ

Οι εργολαβικές κοινοπραξίες σπεύδουν να επιβάλουν νέες αυξήσεις έως 60% στις τιμές των διοδίων και να «φυτέψουν» νέους μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς, καθώς πέρασε η περίοδος χάριτος που ζήτησε ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδης.

Ο υπουργός είχε ζητήσει «πάγωμα» της νέας εισπρακτικής επιδρομής -που όμως προβλέπεται από τις συμβάσεις των έργων-, με αφορμή τις εορτές των Χριστουγέννων, για να μη χαθεί το επικοινωνιακό πλεονέκτημα της επανεκκίνησης των οδικών έργων, μετά την ψήφιση στη Βουλή των νέων αναθεωρημένων συμβάσεων, που «προικίζουν» με νέους ευνοϊκούς κατασκευαστικούς όρους και 2,2 δισ. ευρώ τις εργολαβικές κοινοπραξίες.

Η αρχή αναπροσαρμογής των τιμών των διοδίων και η λειτουργία νέων σταθμών, που αναμένεται να ξεσηκώσουν νέο κύκλο αντιδράσεων φορέων και κατοίκων, γίνεται από την Ολυμπία Οδό Α.Ε.

Παράλληλα, είναι ζήτημα ημερών να προχωρήσουν σε ανακοινώσεις αναπροσαρμογής των διοδίων και οι άλλες κοινοπραξίες των οδικών αξόνων της ΠΑΘΕ (Μαλιακός - Κλειδί, της Ιόνιας Οδού και του άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65).

Οι κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τα έργα και οι τράπεζες, από τη μία προβάλλουν ως ισχυρό άλλοθι για την κατάρρευση των οδικών αξόνων τη μείωση κατά 50% στην κυκλοφορία λόγω κρίσης, από την άλλη όμως δέχονται να ανατιμηθούν τα διόδια, γνωρίζοντας ότι ροκανίζουν τα μελλοντικά τους έσοδα.

Πάντως, ο κ. Χρυσοχοΐδης έχει ζητήσει σε κάθε περίπτωση οι νέες αυξήσεις να συνδυαστούν με εκπτωτικά προγράμματα για τους συχνούς χρήστες και ...
εναλλακτικές οδούς για τους κατοίκους, ώστε να μετριαστεί το οδικό χαράτσι για τους συχνούς χρήστες του εθνικού δικτύου.


Απογείωση κόστους

Οι νέες τιμές απογειώνουν και το κόστος ταξιδιού για τη Θεσσαλονίκη, το οποίο πλέον θα ξεπερνά τα 58 ευρώ, ενώ περίπου στα ίδια επίπεδα θα παραμείνει το ταξίδι Αθήνα - Πάτρα (στα 12,80 ευρώ με επιστροφή). Ειδικότερα:

Ολυμπία Οδός: Ανακοίνωσε ότι από την ερχόμενη Τετάρτη οι οδηγοί που κινούνται στην Εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου-Πατρών πλέον θα καταβάλλουν διόδια και στις δύο κατευθύνσεις σε Ελευσίνα και Ισθμό.

Παράλληλα, από την ερχόμενη Τετάρτη θα τεθούν σε λειτουργία και πλευρικοί σταθμοί στους ανισόπεδους κόμβους Νέας Περάμου και Πάχης Μεγάρων (στους κλάδους εξόδου από Κόρινθο και εισόδου προς Κόρινθο) και στον κόμβο Αγίων Θεοδώρων (στον κλάδο εξόδου από Αθήνα και στον κλάδο εισόδου προς Αθήνα).

Παράλληλα, παρέχονται εκπτώσεις από 15% έως και 60%, ανάλογα με τη συχνότητα διέλευσης από τους μετωπικούς σταθμούς Ελευσίνας ή Ισθμού (εκπτωτικά προγράμματα Ελευσίνα Value και Ισθμός Value). Επίσης, προβλέπονται πρόσθετες εκπτώσεις σε πλευρικούς σταθμούς μόνο για ενδοδημοτικές μετακινήσεις κατοίκων.

Σημειώνεται ότι από τις παραμονές Χριστουγέννων ισχύουν νέες τιμές στους σταθμούς Ζευγολατιό και Ρίο, όπου το κόστος διαμορφώνεται σε 2,50 ευρώ από 3,10 ευρώ. Η έκπτωση προβλέφθηκε υπό την πίεση των αντιδράσεων ότι οι οδηγοί πληρώνουν ακριβά διόδια σε έναν δρόμο-καρμανιόλα.

Νέα Οδός: Η μεγαλύτερη αύξηση 60%, η οποία οφείλεται στην αλλαγή της χιλιομετρικής χρέωσης στα διόδια και εκκρεμεί από το 2011, θα γίνει στο κομμάτι Μεταμόρφωση - Σκάρφεια από την κοινοπραξία Νέα Οδός.

Η χρέωση για τα Ι.Χ. στα διόδια Αφιδνών θα αυξηθεί από τα 2,10 ευρώ στα 3,35 ευρώ, στη Θήβα από 2,55 ευρώ στα 4,05 ευρώ και στην Τραγάνα από 2,45 στα 3,95 ευρώ.

Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου: Στο τμήμα Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας οι τιμές των διοδίων στους σταθμούς Πελασγίας και Μοσχοχωρίου θα αυξηθούν κατά 30% για τα Ι.Χ. και από 2,70 ευρώ θα πάνε σε 3,50 ευρώ και από 3,10 ευρώ σε 4 ευρώ αντίστοιχα.

Περιορισμένης κλίμακας μειώσεις τιμολογίων της τάξεως των 0,10 ευρώ -κυρίως στη μεγάλη κατηγορία των οχημάτων (φορτηγών κ.ά.)- θα φέρει αντίστοιχα η τιμαριθμική προσαρμογή των διοδίων.
==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.