ΑΙΤΗΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑ
ΥΠΟΜΝΗΜΑ - ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Κατατέθηκε μηνυτήρια
αναφορά στην Εισαγγελία Αρείου Πάγου με
αρ. πρωτ. 4876/18-7-2014
Προς
Κ. Εισαγγελέα Αρείου Πάγου
Κ. Εισαγγελέα
αντιμετώπισης της διαφθοράς
Κύριο Εισαγγελέα
Αθηνών
Κοιν. κ. Πρωθυπουργό, Υπουργό Παιδείας, Οικονομίας, Δικαιοσύνης, Βουλευτές
ΣΕEΔΔ, ΣΔΟΕ, Εισαγγελία, Ειδικούς Γραμματείς, ΜΜΕ
Θέμα: «ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΠΤΩΧΕΥΣΗΣ, ΔΙΑΦΥΓΗΣ δις ΕΥΡΩ, ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ, ΜΗ ΔΙΩΞΗ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΚΛΠ…» κλπ..
Κοιν. κ. Πρωθυπουργό, Υπουργό Παιδείας, Οικονομίας, Δικαιοσύνης, Βουλευτές
ΣΕEΔΔ, ΣΔΟΕ, Εισαγγελία, Ειδικούς Γραμματείς, ΜΜΕ
Θέμα: «ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΠΤΩΧΕΥΣΗΣ, ΔΙΑΦΥΓΗΣ δις ΕΥΡΩ, ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ, ΜΗ ΔΙΩΞΗ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΚΛΠ…» κλπ..
«Θα έρθει και εσένα η σειρά σου που πρόδωσες την
πατρίδα σου. Οι ξένοι επικυρίαρχοι θα σε χρησιμοποιήσουν προσωρινά, ώσπου να
επιβληθούν και μετά θα σε «πετάξουν και εσένα», σύμφωνα με την λογική του
Χίτλερ, ότι αφού πρόδωσες την πατρίδα σου έχεις χαρακτήρα προδότη και γιαυτό θα
προδώσεις και τους ίδιους, αν σου δοθεί η ευκαιρία, οπότε δεν σε θέλουν ούτε
εσένα προδότη της πατρίδας σου, ούτε τους ρουφιάνους που επιβίωναν με την
«ρουφιανιά» τόσα χρόνια. Στην «νέα φεουδο-τραπεζοδικτατορία», οι επικυρίαρχοι
θα διοικούν απευθείας, χωρίς τοποτηρητές, προδότες και «ρουφιιάνους»!
Το 30% του
αφορολόγητου κεφαλαίου βρίσκεται στην Ελβετία και ακολουθούν το Χονγκ Κονγκ, η
Σιγκαπούρη, το Λουξεμβούργο, οι Μπαχάμες, τα νησιά Κεϊμάν ενώ ένα μικρότερο
ποσό βρίσκεται στο νησάκι της Μάγχης Τζέρσεϊ.
Focus: «Πώς οι Έλληνες ολιγάρχες λεηλατούν το κράτος
τους»
Διώτης, Καπελέρης στον ανακριτή για την Λίστα
Λαγκάρντ.
Κύριε Εισαγγελέα,
Κύριε Εισαγγελέα,
Κύριε Υπουργέ,
Κυρίες, Κύριοι,
Με την παρούσα
αιτούμαστε την ποινική δίωξη, όσων
βγάλανε παράνομα χρήματα στο εξωτερικό, δεν δηλώνονται στην Εφορία,
φοροδιαφεύγουν, δεν τα επιστρέφουν στην Ελλάδα και καθώς αιτούμαστε την ποινική
δίωξη, όσων κρατικών υπαλλήλων δεν
φρόντισαν να μην φύγουν τα χρήματα, να μην ξανα-επιστραφούν στην Ελλάδα, να μην
διωχτούν ποινικά οι κάτοχοί τους, όπως δεν διώχτηκαν οι αναγραφόμενοι στην
περίφημη «λίστα Λαγκάρντ» και δια της παρούσης αιτούμαστε την ποινική δίωξη
όσων είναι στην «λίστα Λαγκάρντ», στην «λίστα ΣΔΟΕ» ή σε παρόμοιες λίστες. ...
Σε μια χρονική περίοδο, όπου η Ελλάδα βυθίζεται σε μια μεγάλη οικονομική –κρίση,
μια μερίδα πολιτών φέρεται να έχει (-ουν) αμύθητα χρήματα στο εξωτερικό σε
«φορολογικούς παραδείσους», δηλ. Ελβετία, Λουξεμβούργο, Κάιμαν νησιά,
Λιχτενστάιν, Αγγλία κλπ...
Και
μόνο η φράση «φορολογικός παράδεισος» κρύβει κάτι το μυστηριώδες. Το πιο καλά
φυλαγμένο μυστικό τους είναι το πραγματικό κεφάλαιο που βρίσκεται στις μικρές
αυτές φορολογικές «οάσεις» του... πλανήτη.
Ο νεαρός οικονομολόγος Γκαμπριέλ Ζουκμάν, μετά από συστηματική έρευνα, κατάφερε να δώσει ένα συγκεκριμένο νούμερο, που μοιάζει πραγματικά αστρονομικό: 4,7 τρισ. ευρώ «κρύβονται» στις φορολογικές οάσεις, ποσό που αντιστοιχεί στο 8% του ιδιωτικού πλούτου παγκοσμίως.
Σύμφωνα με τον Ζουκμάν, το ποσό προκύπτει πρωτίστως από αξιόγραφα και funds και δεν συνυπολογίζει για παράδειγμα ασφάλειες ζωής, σκάφη, σαλέ ή πολύτιμα έργα τέχνης που έχουν «χρεωθεί» σε κάποια από τις χώρες που προσφέρουν φορολογική «ασυλία». Σε αυτή την περίπτωση το συνολικό ποσό θα ανερχόταν στο 11% του παγκόσμιου ιδιωτικού πλούτου.
Ο μόλις 27 ετών οικονομολόγος του London School of Economics υπολόγισε ότι εάν τα ποσά αυτά είχαν φορολογηθεί, τα κράτη θα είχαν στη διάθεσή τους επιπλέον 120 δισ. ευρώ ετησίως, που, όπως λέει ο ίδιος, φτάνουν και περισσεύουν για να σβήσουν τα χρέη τους εν μια νυκτί.
Ενδεικτικά η Sueddeutsche Zeitung με στοιχεία του Ζουκμάν αναφέρει ένα ενδεικτικό μέγεθος, για να μπορέσει να καταλάβει και ο πλέον αδαής αναγνώστης τι σημαίνει η μη φορολόγηση αυτών των περιουσιακών στοιχείων: τα μη φορολογημένα κεφάλαια από την Γερμανία σε φορολογικούς παραδείσους ανέρχονται σε 360 δισ., όταν ο ετήσιος προϋπολογισμός του Βερολίνου ανέρχεται σε 300 δισ. ευρώ.
Ο τρόπος με τον οποίο εκτίμησε το συνολικό νούμερο ήταν η αξιολόγηση της διεθνούς ροής κεφαλαίου. Θεωρητικά οι εκροές κεφαλαίου από όλες τις χώρες θα έπρεπε να ισοδυναμούν με τις παγκόσμιες εισροές κεφαλαίου, δηλαδή ένα ποσό θα πρέπει να καταγράφεται ως έμβασμα μία φορά ως κατάθεση και μία φορά ως ανάληψη.
Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, όμως, δεν δείχνουν συμφωνία μεταξύ εισροών και εκροών και ένα σημαντικό ποσοστό χρήματος μοιάζει να εξαφανίζεται χωρίς να επανεμφανίζεται πουθενά.
Αυτά είναι τα τρισεκατομμύρια που βρίσκονται «παρκαρισμένα» σε φορολογικούς παραδείσους, σύμφωνα με τον Ζουκμάν. Το 30% του κεφαλαίου βρίσκεται στην Ελβετία και ακολουθούν το Χονγκ Κονγκ, η Σιγκαπούρη, το Λουξεμβούργο, οι Μπαχάμες, τα νησιά Κεϊμάν ενώ ένα μικρότερο ποσό βρίσκεται στο νησάκι της Μάγχης Τζέρσεϊ.
Σύμφωνα με τον Γκαμπριέλ Ζουκμάν το 80% των χρημάτων που βρίσκονται στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στους φορολογικούς παραδείσους, δεν έχει δηλωθεί στην εφορία. Τα στοιχεία που έχει χρησιμοποιήσει βασίζονται σε στατιστικές της ελβετικής Credit Suisse.
Ο Γάλλος οικονομολόγος επισημαίνει μιλώντας στη «Sueddeutsche Zeitung» ότι «βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή στον αγώνα για την πάταξη της φοροδιαφυγής» και προτείνει τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων.
Η επιβολή ενός φόρου περιουσίας για να μειωθεί η «εκρηκτικά αυξανόμενη ανισότητα» είναι μόνο το πρώτο βήμα. Ο Ζουκμάν θεωρεί ότι η λύση είναι η κατάρτιση μιας «βίβλου» του κεφαλαίου, κάτι αντίστοιχο με αυτό που είχε συμβεί κατά τη διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης.
Οι επαναστάτες είχαν δημιουργήσει έναν κατάλογο όλης της διαθέσιμης ακίνητης περιουσίας για να μην επιτρέψουν τη φοροδιαφυγή από κλήρο και ευγενείς. Κατά την άποψη του Ζουκμάν μια ανάλογη λίστα θα ήταν χρήσιμη σήμερα, υπό την επίβλεψη του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.
Ο νεαρός οικονομολόγος Γκαμπριέλ Ζουκμάν, μετά από συστηματική έρευνα, κατάφερε να δώσει ένα συγκεκριμένο νούμερο, που μοιάζει πραγματικά αστρονομικό: 4,7 τρισ. ευρώ «κρύβονται» στις φορολογικές οάσεις, ποσό που αντιστοιχεί στο 8% του ιδιωτικού πλούτου παγκοσμίως.
Σύμφωνα με τον Ζουκμάν, το ποσό προκύπτει πρωτίστως από αξιόγραφα και funds και δεν συνυπολογίζει για παράδειγμα ασφάλειες ζωής, σκάφη, σαλέ ή πολύτιμα έργα τέχνης που έχουν «χρεωθεί» σε κάποια από τις χώρες που προσφέρουν φορολογική «ασυλία». Σε αυτή την περίπτωση το συνολικό ποσό θα ανερχόταν στο 11% του παγκόσμιου ιδιωτικού πλούτου.
Ο μόλις 27 ετών οικονομολόγος του London School of Economics υπολόγισε ότι εάν τα ποσά αυτά είχαν φορολογηθεί, τα κράτη θα είχαν στη διάθεσή τους επιπλέον 120 δισ. ευρώ ετησίως, που, όπως λέει ο ίδιος, φτάνουν και περισσεύουν για να σβήσουν τα χρέη τους εν μια νυκτί.
Ενδεικτικά η Sueddeutsche Zeitung με στοιχεία του Ζουκμάν αναφέρει ένα ενδεικτικό μέγεθος, για να μπορέσει να καταλάβει και ο πλέον αδαής αναγνώστης τι σημαίνει η μη φορολόγηση αυτών των περιουσιακών στοιχείων: τα μη φορολογημένα κεφάλαια από την Γερμανία σε φορολογικούς παραδείσους ανέρχονται σε 360 δισ., όταν ο ετήσιος προϋπολογισμός του Βερολίνου ανέρχεται σε 300 δισ. ευρώ.
Ο τρόπος με τον οποίο εκτίμησε το συνολικό νούμερο ήταν η αξιολόγηση της διεθνούς ροής κεφαλαίου. Θεωρητικά οι εκροές κεφαλαίου από όλες τις χώρες θα έπρεπε να ισοδυναμούν με τις παγκόσμιες εισροές κεφαλαίου, δηλαδή ένα ποσό θα πρέπει να καταγράφεται ως έμβασμα μία φορά ως κατάθεση και μία φορά ως ανάληψη.
Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, όμως, δεν δείχνουν συμφωνία μεταξύ εισροών και εκροών και ένα σημαντικό ποσοστό χρήματος μοιάζει να εξαφανίζεται χωρίς να επανεμφανίζεται πουθενά.
Αυτά είναι τα τρισεκατομμύρια που βρίσκονται «παρκαρισμένα» σε φορολογικούς παραδείσους, σύμφωνα με τον Ζουκμάν. Το 30% του κεφαλαίου βρίσκεται στην Ελβετία και ακολουθούν το Χονγκ Κονγκ, η Σιγκαπούρη, το Λουξεμβούργο, οι Μπαχάμες, τα νησιά Κεϊμάν ενώ ένα μικρότερο ποσό βρίσκεται στο νησάκι της Μάγχης Τζέρσεϊ.
Σύμφωνα με τον Γκαμπριέλ Ζουκμάν το 80% των χρημάτων που βρίσκονται στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στους φορολογικούς παραδείσους, δεν έχει δηλωθεί στην εφορία. Τα στοιχεία που έχει χρησιμοποιήσει βασίζονται σε στατιστικές της ελβετικής Credit Suisse.
Ο Γάλλος οικονομολόγος επισημαίνει μιλώντας στη «Sueddeutsche Zeitung» ότι «βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή στον αγώνα για την πάταξη της φοροδιαφυγής» και προτείνει τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων.
Η επιβολή ενός φόρου περιουσίας για να μειωθεί η «εκρηκτικά αυξανόμενη ανισότητα» είναι μόνο το πρώτο βήμα. Ο Ζουκμάν θεωρεί ότι η λύση είναι η κατάρτιση μιας «βίβλου» του κεφαλαίου, κάτι αντίστοιχο με αυτό που είχε συμβεί κατά τη διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης.
Οι επαναστάτες είχαν δημιουργήσει έναν κατάλογο όλης της διαθέσιμης ακίνητης περιουσίας για να μην επιτρέψουν τη φοροδιαφυγή από κλήρο και ευγενείς. Κατά την άποψη του Ζουκμάν μια ανάλογη λίστα θα ήταν χρήσιμη σήμερα, υπό την επίβλεψη του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.
Πόσα από αυτά
ανήκουν σε Έλληνες και γιατί δεν διώκονται για φοροδιαφυγή για ξέπλυμα μαύρου
χρήματος κλπ…? Ήδη διώκονται λίγοι για
ξέπλυμα μαύρου χρήματος…
ΘΑ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑ ΞΕΠΛΥΜΑ
ΒΡΩΜΙΚΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΟΥΝ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 50.000 ΕΥΡΩ!!!
«Βασικό
αδίκημα» που μπορεί να συνδεθεί με διώξεις για «ξέπλυμα» μαύρου χρήματος θεωρεί
πλέον η εφορία το να έχει κάποιος ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο.
Στοχοποιούνται όμως έτσι...
και ιδιοκτήτες ακινήτων που δεν έχουν ρευστό για να πληρώνουν φόρους και χαράτσια, ή και όσοι «ενοχοποιούνται» για αδικαιολόγητο πλουτισμό μέσω των έμμεσων τεχνικών ελέγχου (δηλαδή με διασταυρώσεις εξ αποστάσεως και χωρίς να έχει πιαστεί κανείς σε φορολογικό έλεγχο πχ για μη έκδοση αποδείξεων, εικονικά τιμολόγια κλπ).
Με εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, ενεργοποιείται διάταξη του νέου Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών, με βάση την οποία στο εξής θα θεωρούνται ύποπτοι για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος:
-όσοι φορολογούμενοι έχουν καθυστερήσει για περισσότερους από τέσσερις μήνες να καταβάλουν στο Δημόσιο ληξιπρόθεσμα χρέη άνω των 50.000 ευρώ,
-όσοι έχουν καθυστερήσει πέραν του τετραμήνου να εξοφλήσουν ποσά άνω των 10.000 ευρώ προς το Δημόσιο και ταυτόχρονα έχουν διαπράξει παραβάσεις μεγάλης φοροδιαφυγής συνολικού ύψους άνω των 40.000 ευρώ
Οι φορολογικές αρχές, δηλαδή τα Ελεγκτικά Κέντρα και οι Δ.Ο.Υ., εφόσον διαπιστώνουν τέτοιου είδους αδικήματα οφείλουν να αποστέλλουν σχετικές αναφορές στην Αρχή για την Καταπολέμηση της Νομιμοποίησης Εσόδων από Παράνομες Δραστηριότητες προκειμένου να επιληφθεί για περαιτέρω έρευνες που μπορεί να εκτείνονται και μέχρι το άνοιγμα των τραπεζικών λογαριασμών των οφειλετών και τον εξονυχιστικό έλεγχο των κινήσεων (αναλήψεων-καταθέσεων).
και ιδιοκτήτες ακινήτων που δεν έχουν ρευστό για να πληρώνουν φόρους και χαράτσια, ή και όσοι «ενοχοποιούνται» για αδικαιολόγητο πλουτισμό μέσω των έμμεσων τεχνικών ελέγχου (δηλαδή με διασταυρώσεις εξ αποστάσεως και χωρίς να έχει πιαστεί κανείς σε φορολογικό έλεγχο πχ για μη έκδοση αποδείξεων, εικονικά τιμολόγια κλπ).
Με εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, ενεργοποιείται διάταξη του νέου Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών, με βάση την οποία στο εξής θα θεωρούνται ύποπτοι για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος:
-όσοι φορολογούμενοι έχουν καθυστερήσει για περισσότερους από τέσσερις μήνες να καταβάλουν στο Δημόσιο ληξιπρόθεσμα χρέη άνω των 50.000 ευρώ,
-όσοι έχουν καθυστερήσει πέραν του τετραμήνου να εξοφλήσουν ποσά άνω των 10.000 ευρώ προς το Δημόσιο και ταυτόχρονα έχουν διαπράξει παραβάσεις μεγάλης φοροδιαφυγής συνολικού ύψους άνω των 40.000 ευρώ
Οι φορολογικές αρχές, δηλαδή τα Ελεγκτικά Κέντρα και οι Δ.Ο.Υ., εφόσον διαπιστώνουν τέτοιου είδους αδικήματα οφείλουν να αποστέλλουν σχετικές αναφορές στην Αρχή για την Καταπολέμηση της Νομιμοποίησης Εσόδων από Παράνομες Δραστηριότητες προκειμένου να επιληφθεί για περαιτέρω έρευνες που μπορεί να εκτείνονται και μέχρι το άνοιγμα των τραπεζικών λογαριασμών των οφειλετών και τον εξονυχιστικό έλεγχο των κινήσεων (αναλήψεων-καταθέσεων).
Με την παρούσα
αιτούμαστε την ποινική δίωξη, όσων
βγάλανε παράνομα χρήματα στο εξωτερικό, δεν δηλώνονται στην Εφορία,
φοροδιαφεύγουν, δεν τα επιστρέφουν στην Ελλάδα και καθώς αιτούμαστε την ποινική
δίωξη, όσων κρατικών υπαλλήλων δεν
φρόντισαν να μην φύγουν τα χρήματα, να μην ξανα-επιστραφούν στην Ελλάδα, να μην
διωχτούν ποινικά οι κάτοχοί τους, όπως δεν διώχτηκαν οι αναγραφόμενοι στην
περίφημη «λίστα Λαγκάρντ» και δια της παρούσης αιτούμαστε την ποινική δίωξη
όσων είναι στην «λίστα Λαγκάρντ», στην «λίστα ΣΔΟΕ» ή σε παρόμοιες λίστες.
Σ.Σ. Με τον τίτλο
Λίστα Λαγκάρντ (= κατάλογος Λαγκάρντ), ή Λίστα Φαλτσιάνι, φέρεται στην ελληνική
δημοσιογραφία, ειδικός κατάλογος Ελλήνων καταθετών στην τράπεζα HSBC της
Ελβετίας, που ήταν μεν προϊόν υποκλοπής, πλην όμως περιήλθε στις μυστικές
υπηρεσίες της Γαλλίας και δι΄ αυτών στο γαλλικό Υπουργείο Οικονομικών και ο
οποίος στη συνέχεια, κατά το μέρος που αφορούσε Έλληνες καταθέτες, διαβιβάστηκε
στον Έλληνα υπουργό Οικονομικών. Το όνομα οφείλεται στην τότε Υπουργό
Οικονομικών της Γαλλίας, Κριστίν Λαγκάρντ, η οποία (κατά σχετική δημοσιογραφία)
παρέδωσε τη λίστα στο ελληνικό κράτος τον Οκτώβρη του 2010, γεγονός που
επαναλήφθηκε τον Δεκέμβριο του 2012 παραμονές Χριστουγέννων. Κατά δε το όνομα
Φαλτσιάνι, φέρεται περισσότερο διεθνώς από το όνομα του υποκλέψαντος το
συγκεκριμένο τραπεζικό αρχείο καταθετών και που αφορά τελευταία δεκαετία μέχρι
το έτος 2007.
Η υπόθεση θα «βγει» από δημοσιογράφους, γιατί ενώ η χώρα
στενάζει οικονομικά, αυτοί που κλέψανε δημόσιο χρήμα και όσοι είχαν πλαστά πτυχία είναι στο απυρόβλητο και
όσοι τους καταγγείλανε έχουν δίκες για δήθεν συκοφαντία! Δηλώνω ότι δεν φοβάμαι
και καλό είναι να μαζέψετε τους «ρουφιάνους» που δημιουργούν κλίμα τρομοκρατίας
και φοβίας για να μην βγουν τα άπλυτα στην φόρα. Η χώρα είναι στο Μνημόνιο
γιατί η διαφθορά είναι παντού.
Διαβάστε επίσης το
περιοδικό Φόκους
Focus: «Πώς οι Έλληνες ολιγάρχες λεηλατούν το κράτος
τους»
Ωρολογιακή βόμβα στη ζώνη του ευρώ χαρακτηρίζει το
ελληνικό τραπεζικό σύστημα το γερμανικό περιοδικό Focus. Σε άρθρο του με τίτλο
«Πώς οι Έλληνες ολιγάρχες λεηλατούν το κράτος τους», αναφέρεται στα «κόκκινα»
δάνεια ύψους 77 δισεκατομμυρίων ευρώ, σημειώνοντας ότι στους μεγαλύτερους
οφειλέτες συγκαταλέγονται τα δύο μεγάλα της χώρας, Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ, με
χρέος 270 εκατομμύρια ευρώ αλλά και μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι.
Χαρακτηριστικά, αναφέρεται το παράδειγμα του
επιχειρηματία Πρόδρομου Εμφιετζόγλου, αλλά και των ομίλων ενημέρωσης ΔΟΛ και
Πήγασος. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, μόνο τα έντυπα του ΔΟΛ και του Πήγασου
οφείλουν 282 εκατομμύρια ευρώ προς την AlphaBank, η οποία σχεδιάζει «κούρεμα»
των δανείων τους κατά 60%.
Διώτης, Καπελέρης στον ανακριτή για την Λίστα Λαγκάρντ.
Οι πρώην επικεφαλής του ΣΔΟΕ Γιάννης Διώτης και Γιάννης
Καπελέρης καλούνται αυτήν εβδομάδα 21-7-2014 να απολογηθούν στους ανακριτές για
την υπόθεση της Λίστας Λαγκάρντ. Σύμφωνα με το «Βήμα», οι ανακριτικές αρχές
έχουν υπολογίσει τη ζημία που υπέστη το Δημόσιο από το γεγονός ότι δεν
διενεργήθηκαν οι έλεγχοι στα πρόσωπα της λίστας.
Ειδικότερα εκτιμούν ότι ποσό 5 εκατ. ευρώ θα μπορούσε να
έχει εισπράξει το Δημόσιο αν είχαν ελεγχθεί 14 μόνον από τα 2.062 πρόσωπα της
λίστας Λαγκάρντ. Πηγή που επιθυμεί να παραμείνει ανώνυμη επισημαίνει καταρχήν
ότι το ποσό των 5 εκατομμυρίων είναι απλώς ενδεικτικό, βεβαιώνει δε, ότι
πρόσωπο που συγκαταλέγεται στην επίμαχη λίστα κατέθεσε προσφάτως 500.000 ευρώ
από τον φόρο που του αναλογούσε - «ζεστό χρήμα στον δημόσιο κορβανά», λέει
χαρακτηριστικά.
Οι Διώτης και Καπελέρης αναμένονται στην Ευελπίδων την
Τετάρτη, όπως όλα δείχνουν όμως δεν θα επιλέξουν να περιγράψουν τώρα
λεπτομέρειες και χειρισμούς που τους ενέπλεξαν στην ιστορία, αλλά τον
Σεπτέμβριο, αφού λάβουν προθεσμία για να απολογηθούν. Αμφότεροι κατηγορούνται
για κακουργηματική απιστία σε βάρος του Δημοσίου, ενώ ο Ιωάννης Διώτης
βαρύνεται και με την κατηγορία υπεξαίρεσης εγγράφου. Οι ανακριτές έδωσαν το
πράσινο φως για τις απολογίες αφού προηγουμένως πήραν στα χέρια τους τις
πολυαναμενόμενες εκθέσεις ελέγχου από το ΣΔΟΕ και τις κατά τόπους αρμόδιες ΔΟΥ.
Οι εκθέσεις αυτές συντάχθηκαν με αφορμή τη λίστα Λαγκάρντ
προκειμένου να διαπιστωθεί αν και κατά πόσο τα 2.062 πρόσωπα της λίστας έχουν
διαπράξει το αδίκημα της φοροδιαφυγής και της νομιμοποίησης εσόδων από
εγκληματική δραστηριότητα.
ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΝΟΜΩΝ
ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ.
4022/2011.
(ΦΕΚ Α'
219/03-10-2011)Εκδίκαση πράξεων διαφθοράς Πολιτικών και Κρατικών Αξιωματούχων,
υποθέσεων μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος και μείζονος Δημοσίου Συμφέροντος
και άλλες διατάξεις.
Οι διατάξεις του
νόμου αυτού εφαρμόζονται για:
α) κακουργήματα τα οποία δεν υπάγονται στις ρυθμίσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 86 του Συντάγματος και διαπράττουν υπουργοί ή υφυπουργοί, καθώς και κακουργήματα που διαπράττουν βουλευτές, κατά τη διάρκεια της θητείας τους, ακόμη και αν οι υπαίτιοι έχουν παύσει να φέρουν την ιδιότητα αυτή, εφόσον αυτά υπάγονται στην καθ’ύλην αρμοδιότητα του τριμελούς εφετείου,
β) κακουργήματα τα οποία διαπράττουν, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους ή επωφελούμενοι από την ιδιότητά τους, γενικοί και ειδικοί γραμματείς Υπουργείων, διοικητές, υποδιοικητές ή πρόεδροι διοικητικών συμβουλίων ή διευθύνοντες ή εντεταλμένοι σύμβουλοι νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, δημοσίων επιχειρήσεων, δημοσίων οργανισμών και νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το κράτος, καθώς και αιρετά μονοπρόσωπα όργανα των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, εφόσον αυτά υπάγονται στην καθ’ύλην αρμοδιότητα του τριμελούς εφετείου και
γ) κακουργήματα ιδιαίτερα μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος ή μείζονος δημοσίου συμφέροντος, εφόσον υπάγονται στην καθ’ύλην αρμοδιότητα του τριμελούς εφετείου, ο δε χαρακτηρισμός της υπόθεσης ως ιδιαίτερα μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος ή μείζονος δημοσίου συμφέροντος γίνεται με πράξη από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.
α) κακουργήματα τα οποία δεν υπάγονται στις ρυθμίσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 86 του Συντάγματος και διαπράττουν υπουργοί ή υφυπουργοί, καθώς και κακουργήματα που διαπράττουν βουλευτές, κατά τη διάρκεια της θητείας τους, ακόμη και αν οι υπαίτιοι έχουν παύσει να φέρουν την ιδιότητα αυτή, εφόσον αυτά υπάγονται στην καθ’ύλην αρμοδιότητα του τριμελούς εφετείου,
β) κακουργήματα τα οποία διαπράττουν, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους ή επωφελούμενοι από την ιδιότητά τους, γενικοί και ειδικοί γραμματείς Υπουργείων, διοικητές, υποδιοικητές ή πρόεδροι διοικητικών συμβουλίων ή διευθύνοντες ή εντεταλμένοι σύμβουλοι νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, δημοσίων επιχειρήσεων, δημοσίων οργανισμών και νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το κράτος, καθώς και αιρετά μονοπρόσωπα όργανα των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, εφόσον αυτά υπάγονται στην καθ’ύλην αρμοδιότητα του τριμελούς εφετείου και
γ) κακουργήματα ιδιαίτερα μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος ή μείζονος δημοσίου συμφέροντος, εφόσον υπάγονται στην καθ’ύλην αρμοδιότητα του τριμελούς εφετείου, ο δε χαρακτηρισμός της υπόθεσης ως ιδιαίτερα μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος ή μείζονος δημοσίου συμφέροντος γίνεται με πράξη από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.
Ο εισαγγελέας όταν
λάβει τη μήνυση, την έγκληση ή την αναφορά, για την τέλεση πράξης του
προηγούμενου άρθρου, ενεργεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 43 του Κώδικα
Ποινικής Δικονομίας και ασκεί την ποινική δίωξη παραγγέλλοντας ανάκριση. Μπορεί
να διαταχθεί και προκαταρκτική εξέταση, η οποία διενεργείται αποκλειστικά από
εισαγγελέα πρωτοδικών και ολοκληρώνεται μέσα σε προθεσμία δύο μηνών.
--------------
Άρθρο 354. Π.Κ.
Διατάραξη οικογενειακής τάξης.
Άρθρο 361. Π.Κ.
Εξύβριση
Άρθρο 362. Π.Κ.
Δυσφήμιση
Άρθρο 363. Π.Κ.
Συκοφαντική Δυσφήμιση
Άρθρο 363. Π.Κ.
Εκβίαση
Άρθρο 386. Π.Κ.
Απάτη
Άρθρο 389. Π.Κ. Απατηλή
πρόκληση βλάβης
Ν. 3849/2010:
Εγκλήματα σχετικά με την Υπηρεσία
Άρθρο 263Β. Μέτρα
προστασίας για όσους συμβάλουν στην αποκάλυψη υποθέσεων διαφθοράς. Αιτούμαι
προστασία μάρτυρα Δημοσίου Συμφέροντος.
Μάρτυρες
Κ.Α. και Π.Α.
Με τιμή
Αθήνα, 18-7-2014
Δρ Κουτσούκος Αναστάσιος
Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Σορβόννης
Πρόεδρος Ελληνοδιεθνής ΜΚΟ.
ΠΟΛΙΤΕΥΤΗΣ
Κολοκοτρώνη 7 Πεύκη ΤΚ 15121 Αθήνα
τηλ. 6936369717
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.