Τι αποκαλύπτει η ερωτική επιστολή της τραγουδίστριας που δημοπρατήθηκε...
Ηταν 18 Σεπτεμβρίου του 1946 όταν μια από τις σπουδαιότερες φωνές του 20ου αιώνα, έμπαινε στο θέατρο Μαρίκα Κοτοπούλη για να δώσει την πρώτη της συναυλία στην Ελλάδα.
Η Εντίθ Πιαφ, στα 31 της χρόνια ήταν ήδη σύμβολο, τόσο στη Γαλλία, όσο και στον υπόλοιπο κόσμο.
Η μοναδική φωνή της έμοιαζε με αυτή ενός πουλιού που κελαηδάει.
Το πάθος και το πείσμα της μικροκαμωμένης Πιαφ με την τραγική ζωή, κέντρισαν την παγκόσμια περιέργεια γι’ αυτή τη γυναίκα φαινόμενο. «Θέλω να κάνω τον κόσμο να κλαίει ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνει τους στίχους μου» είχε πει η Πιαφ και το κατάφερε.
Ενας από αυτούς που συγκινήθηκαν με την εμφάνισή της στο θέατρο Κοτοπούλη, ήταν και ο Δημήτρης Χορν. Μόλις 25 χρονών τότε, ο Χορν, είχε ήδη πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες παραστάσεις ενώ είχε δημιουργήσει και τον δικό του θίασο με τη Μαίρη Αρώνη. Ο νεαρός ηθοποιός δεν θα ...
μπορούσε φυσικά να λείπει από την sold out παράσταση της Πιαφ. Και η μοίρα δεν θα μπορούσε παρά να παίξει στην Πιαφ, ένα σκληρό παιχνίδι.
Ψηλός, ντυμένος με την τελευταία λέξη της μόδας, με ένα πλατύ χαμόγελο και μια διαπεραστική ματιά που κατέληγε στην σκηνή, η Εντίθ Πιαφ, τον πρόσεξε αμέσως. Ο έρωτας λέγεται ότι ήταν κεραυνοβόλος, αλλά μονόπλευρος. Το σπουργιτάκι ένιωσε όπως ποτέ δεν είχε ξανανιώσει για άντρα, αν και ο χρόνος τον οποίο είχε στη διάθεσή της να γνωρίσει τον Δημήτρη Χορν ήταν πολύ λίγος.
Nομίζω πως θα μπορούσα να σε κάνω ευτυχισμένο και πιστεύω επίσης πως σε καταλαβαίνω πολύ καλά. Ξέρω πως είμαι ικανή να τα παρατήσω όλα για σένα...»
Κανείς δεν ξέρει αν και τι συνέβη τις ώρες που ήταν μαζί. Πιθανότατα τίποτα. Η Εντίθ Πιαφ όμως δε μπόρεσε να ξεπεράσει την εικόνα του Χορν και τη σύντομη γνωριμία τους και έκανε όνειρα για ένα ειδύλλιο που θα εξελισσόταν σε έναν μεγάλο και βαθύ έρωτα. Γι αυτό και στις 20 Σεπτεμβρίου του 1946, δύο ημέρες μετά τη συναυλία, η Εντίθ Πιαφ γράφει 4σέλιδη επιστολή στον Δημήτρη Χορν, στον Τάκη της όπως τον προσφωνεί, ζητώντας του απεγνωσμένα να πάει να τη βρει στο Παρίσι.
Ακολουθεί ένα μέρος της επιστολής έτσι όπως δόθηκε στη δημοσιότητα από τον Πέτρο Βέργο, ο οποίος τη δημοπράτησε.
«Σ' αγαπώ όπως δεν αγάπησα ποτέ κανέναν, Τάκη, μη μου πληγώσεις την καρδιά! Μπορεί να έρθεις στο Παρίσι με την Ειρήνη, αλλά μάλλον δεν το βλέπω, έτσι θα έρθω εγώ κοντά σου το Νοέμβριο, κανείς στον κόσμο δεν θα με εμποδίσει να έρθω στην Αθήνα, όμως αυτό που πρέπει να κάνεις χωρίς δισταγμό είναι να έρθεις στην Αμερική το Δεκέμβριο, έτσι θα ξανασμίξουμε εκεί και από κει ελπίζω να σε φέρω στο Παρίσι, που όταν το γνωρίσεις θα το αγαπήσεις όσο κι εγώ, αν πας στο Λονδίνο μετά την Αμερική θα πάω κι εγώ, θα 'θελα να ζω πολύ κοντά σου, νομίζω πως θα μπορούσα να σε κάνω ευτυχισμένο και πιστεύω επίσης πως σε καταλαβαίνω πολύ καλά. Ξέρω πως είμαι ικανή να τα παρατήσω όλα για σένα...»
Ακολούθησαν και άλλες επιστολές ώσπου 2 μήνες μετά, η Γαλλίδα τραγουδίστρια έστειλε στον Δημήτρη Χορν ένα τηλεγράφημα με το οποίο του ζητούσε να της γράψει: «Αν μπορείς γράψε μου στο όνομα κυρία Μπιγκάρ, στην οδό Μπερί 26. Μην βάλεις το όνομά μου στη διεύθυνση»....
«Δεν θα μάθουμε ποτέ πώς ένιωθε ο Χορν για την Πιαφ, αλλά με το τυφλό τους πάθος αυτά τα χειρόγραφα αποδεικνύουν ότι ήταν κεραυνοβόλος έρωτας για την Πιαφ» αναφέρει στον Guardian ο Πέτρος Βέργος.
Δεν γνωρίζουμε αν οι δυο τους συναντήθηκαν ξανά ή δεν βρέθηκαν ποτέ και μόνο οι επιστολές έμειναν να θυμίζουν τον ανεκπλήρωτο έρωτα της Πιαφ. Η διάσημη τραγουδίστρια ωστόσο μετά από διάφορες σχέσεις, γνώρισε έναν άλλο Ελληνα στις αρχές της δεκαετίας του '60. τον κομμωτή και τραγουδιστή Θεοφάνη Λαμπούκα, είκοσι χρόνια μικρότερό της. Θα παντρευτούν το 1962 και η Πιάφ θα του δώσει το παρατσούκλι Τεό Σαγαπό (Theo Sarapo στα γαλλικά), με το οποίο θα γίνει γνωστός ως τραγουδιστής.
Η Εντίθ Πιάφ έφυγε από τη ζωή στις 10 Οκτωβρίου 1963, πριν καν γίνει 48 ετών.
«Σ’ αγαπώ όπως δεν αγάπησα ποτέ κανέναν, Τάκη, μη μου πληγώσεις την καρδιά». Ο ανεκπλήρωτος έρωτας της Εντίθ Πιαφ για τον Δημήτρη Χορν...
~Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις~
Edith Piaf.... ❤
https://www.youtube.com/watch?v=Q3Kvu...
https://www.youtube.com/watch?v=LUYvM...
https://www.youtube.com/watch?v=Fgn8g...
https://www.youtube.com/watch?v=Kya3c...
Δημήτρης Χορν... ❤
https://www.youtube.com/watch?v=mGsVF...
https://www.youtube.com/watch?v=hdnWr...
https://www.youtube.com/watch?v=YN4Fq...
https://www.youtube.com/watch?v=XSTVo...
https://www.youtube.com/watch?v=R7HsF...
https://www.youtube.com/watch?v=sRKWs...
****************************
Τον Σεπτέμβριο του 1946 η Γαλλίδα τραγουδίστρια Εντίθ Πιαφ έδωσε μια επιτυχημένη συναυλία στο θέατρο Κοτοπούλη. Την ημέρα εκείνη ανάμεσα στον πολύ κόσμο που είχε μαζευτεί για να την ακούσει, η Πιαφ ξεχώρισε έναν νεαρό με λεπτά χαρακτηριστικά και κομψό ντύσιμο. Ήταν ο Δημήτρης Χορν, τον οποίο, παρόλο που δεν είχε χρόνο να τον γνωρίσει καλύτερα, ερωτεύτηκε παράφορα. Η τραγουδίστρια ήταν 31 ετών και ο Χορν 25 και παντρεμένος ήδη με τη Ρίτα Φιλίππου. Έτσι ο έρωτας της Πιαφ για τον Έλληνα ηθοποιό, έμεινε ανεκπλήρωτος. Η γαλλίδα αρχικά προσπάθησε να τον διεκδικήσει. Επιστρέφοντας στο Παρίσι άρχισε να του στέλνει παθιασμένες ερωτικές επιστολές. Μια από αυτές, που όπως φαίνεται από την ημερομηνία της, γράφτηκε τον ίδιο μήνα που η Πιαφ γνώρισε τον Χορν, ήρθε στη δημοσιότητα και δημοπρατήθηκε το 2008 σε ξενοδοχείο των Αθηνών όπου πουλήθηκε για 1500 ευρώ. Εκεί αποκαλύφθηκε και ένα «επείγον» τηλεγράφημα. Αυτό το τηλεγράφημα είχε σταλεί δύο μήνες μετά την πρώτη επιστολή και η Πιαφ δήλωνε ξανά ξεμυαλισμένη από τον Δημήτρη Χορν, και τον παρακαλούσε να της απαντήσει έστω και με ψευδώνυμο.
Η τραγουδίστρια είχε κι εκείνη δεσμό την περίοδο εκείνη, ωστόσο, όπως εξομολογήθηκε στην επιστολή της, θα μπορούσε να τα παρατήσει όλα για τον Χορν. Κάτι τέτοιο όμως δεν έγινε αφού ο ηθοποιός δεν ανταποκρίθηκε. Λίγα χρόνια αργότερα ο Χορν απασχόλησε τον Τύπο και το κοινό με τον έρωτα του για την Έλλη Λαμπέτη....
Ο Πέτρος Βέργος, υπεύθυνος της δημοπρασίας, δήλωσε: «Δεν θα μάθουμε ποτέ πως ένιωσε ο Χορν για την Πιαφ, αλλά με το τυφλό τους πάθος αυτά τα χειρόγραφα. αποδεικνύουν καθαρά πως ήταν ένας έρωτας με την πρώτη ματιά.
'Ενα από τα τέσσερα τραγούδια των "Λιποτακτών" τραγουδημένο δυο μήνες νωρίτερα από το δισκάκι με τον Κώστα Χατζή.Μετά την εκτέλεση του 1960 με την φωνή του συνθέτη ,σε στίχους του Ι.Plante αυτό και άλλο ένα τραγούδι που γράφεται ειδικά από τον Μίκη για την ταινιά μπαίνουν στους "Εραστές του Τερουέλ","Les Amants de Teruel", τη χρονιά του 1962.Πρωταγωνίστρια η ,ήδη γνωστή του Μίκη από το 1958 και την μουσική του "Χόνεϊμουν" ,Λουντμίλα Τσερίνα.Το θέμα της ταινίας του Πάουελ, η κλασική ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας...Βέβαια η πιο ωραία εκτέλεση,περί ορέξεως και να με συγχωράτε, είναι στα 1966 στον Μουσικό Αύγουστο που διοργανώνει ο Μίκης στο Λυκαβητό με την φωνή της Μαρινέλλας...
Το παραπάνω τραγούδι μέχρι τις μέρες μας έχει πάνω από 23!!! εκτελέσεις οι 7 μέχρι το 1980...
Μετάφραση της γαλλικής εκτέλεσης:
Ο ένας κοντά στον άλλο
κρατιούνται οι εραστές
Που ξαναβρέθηκαν για να πορευθούν πλάι πλάι
που ξαναβρέθηκαν στο θάνατο
Γιατί η ζωή δεν μπόρεσε να τους καταλάβει
Που ξαναβρέθηκαν στον έρωτα
Το μίσος δε μπόρεσε να τους αγγίξει
Τα φύλλα, τα φύλλα πέφτουν στο νυφικό κρεβάτι τους
Το χώμα να είναι ελαφρύ, ελαφρύ για τους εραστές του Teruel
που ενώθηκαν πια στο σκοτάδι...
Ο ένας κοντά στον άλλο,
κοιμούνται τώρα.
Κοιμούνται, λυτρωμένοι από το φόβο του σκοταδιού
Κρατημένοι χέρι με χέρι, στην ακινησία της προσευχής, ανανεώνοντας τον όρκο τους
στην αιώνια γαλήνη των βράχων
Η νύχτα τους ανοίγει την πόρτα
Όλα μπαίνουν σε τάξη
Η αγκαλιά τους συνεχίζεται, συνεχίζεται χωρίς σταματημό όπως μια νότα από την orgue (καθολικό εκκλησιαστικό όργανο)
Ανυπέρβλητος, λαμπερός, με ευαισθησία, γοητεία και πηγαίο ταλέντο... Ο Χορν δεν είχε πατρίδα, δεν είχε ηλικία, ανήκε στα αερικά της ποίησης... Μια βαθιά υπόκλιση.. απλά και ταπεινά....!
=====================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
«Σ’ αγαπώ όπως δεν αγάπησα ποτέ κανέναν, Τάκη, μη μου πληγώσεις την καρδιά!
Μπορεί να έρθεις στο Παρίσι με την Ειρήνη, αλλά μάλλον δεν το βλέπω, έτσι θα έρθω εγώ κοντά σου το Νοέμβριο, κανείς στον κόσμο δεν θα με εμποδίσει να έρθω στην Αθήνα, όμως αυτό που πρέπει να κάνεις χωρίς δισταγμό είναι να έρθεις στην Αμερική το Δεκέμβριο, έτσι θα ξανασμίξουμε εκεί και από κει ελπίζω να σε φέρω στο Παρίσι, που όταν το γνωρίσεις θα το αγαπήσεις όσο κι εγώ, Αν πας στο Λονδίνο μετά την Αμερική θα πάω κι εγώ, θα ‘θελα να ζω πολύ κοντά σου, νομίζω πως θα μπορούσα να σε κάνω ευτυχισμένο και πιστεύω επίσης πως σε καταλαβαίνω πολύ καλά. Ξέρω πως είμαι ικανή να τα παρατήσω όλα για σένα»....
Ηταν 18 Σεπτεμβρίου του 1946 όταν μια από τις σπουδαιότερες φωνές του 20ου αιώνα, έμπαινε στο θέατρο Μαρίκα Κοτοπούλη για να δώσει την πρώτη της συναυλία στην Ελλάδα.
Η Εντίθ Πιαφ, στα 31 της χρόνια ήταν ήδη σύμβολο, τόσο στη Γαλλία, όσο και στον υπόλοιπο κόσμο.
Η μοναδική φωνή της έμοιαζε με αυτή ενός πουλιού που κελαηδάει.
Το πάθος και το πείσμα της μικροκαμωμένης Πιαφ με την τραγική ζωή, κέντρισαν την παγκόσμια περιέργεια γι’ αυτή τη γυναίκα φαινόμενο. «Θέλω να κάνω τον κόσμο να κλαίει ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνει τους στίχους μου» είχε πει η Πιαφ και το κατάφερε.
Ενας από αυτούς που συγκινήθηκαν με την εμφάνισή της στο θέατρο Κοτοπούλη, ήταν και ο Δημήτρης Χορν. Μόλις 25 χρονών τότε, ο Χορν, είχε ήδη πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες παραστάσεις ενώ είχε δημιουργήσει και τον δικό του θίασο με τη Μαίρη Αρώνη. Ο νεαρός ηθοποιός δεν θα ...
μπορούσε φυσικά να λείπει από την sold out παράσταση της Πιαφ. Και η μοίρα δεν θα μπορούσε παρά να παίξει στην Πιαφ, ένα σκληρό παιχνίδι.
Ψηλός, ντυμένος με την τελευταία λέξη της μόδας, με ένα πλατύ χαμόγελο και μια διαπεραστική ματιά που κατέληγε στην σκηνή, η Εντίθ Πιαφ, τον πρόσεξε αμέσως. Ο έρωτας λέγεται ότι ήταν κεραυνοβόλος, αλλά μονόπλευρος. Το σπουργιτάκι ένιωσε όπως ποτέ δεν είχε ξανανιώσει για άντρα, αν και ο χρόνος τον οποίο είχε στη διάθεσή της να γνωρίσει τον Δημήτρη Χορν ήταν πολύ λίγος.
Nομίζω πως θα μπορούσα να σε κάνω ευτυχισμένο και πιστεύω επίσης πως σε καταλαβαίνω πολύ καλά. Ξέρω πως είμαι ικανή να τα παρατήσω όλα για σένα...»
Κανείς δεν ξέρει αν και τι συνέβη τις ώρες που ήταν μαζί. Πιθανότατα τίποτα. Η Εντίθ Πιαφ όμως δε μπόρεσε να ξεπεράσει την εικόνα του Χορν και τη σύντομη γνωριμία τους και έκανε όνειρα για ένα ειδύλλιο που θα εξελισσόταν σε έναν μεγάλο και βαθύ έρωτα. Γι αυτό και στις 20 Σεπτεμβρίου του 1946, δύο ημέρες μετά τη συναυλία, η Εντίθ Πιαφ γράφει 4σέλιδη επιστολή στον Δημήτρη Χορν, στον Τάκη της όπως τον προσφωνεί, ζητώντας του απεγνωσμένα να πάει να τη βρει στο Παρίσι.
Ακολουθεί ένα μέρος της επιστολής έτσι όπως δόθηκε στη δημοσιότητα από τον Πέτρο Βέργο, ο οποίος τη δημοπράτησε.
«Σ' αγαπώ όπως δεν αγάπησα ποτέ κανέναν, Τάκη, μη μου πληγώσεις την καρδιά! Μπορεί να έρθεις στο Παρίσι με την Ειρήνη, αλλά μάλλον δεν το βλέπω, έτσι θα έρθω εγώ κοντά σου το Νοέμβριο, κανείς στον κόσμο δεν θα με εμποδίσει να έρθω στην Αθήνα, όμως αυτό που πρέπει να κάνεις χωρίς δισταγμό είναι να έρθεις στην Αμερική το Δεκέμβριο, έτσι θα ξανασμίξουμε εκεί και από κει ελπίζω να σε φέρω στο Παρίσι, που όταν το γνωρίσεις θα το αγαπήσεις όσο κι εγώ, αν πας στο Λονδίνο μετά την Αμερική θα πάω κι εγώ, θα 'θελα να ζω πολύ κοντά σου, νομίζω πως θα μπορούσα να σε κάνω ευτυχισμένο και πιστεύω επίσης πως σε καταλαβαίνω πολύ καλά. Ξέρω πως είμαι ικανή να τα παρατήσω όλα για σένα...»
Ακολούθησαν και άλλες επιστολές ώσπου 2 μήνες μετά, η Γαλλίδα τραγουδίστρια έστειλε στον Δημήτρη Χορν ένα τηλεγράφημα με το οποίο του ζητούσε να της γράψει: «Αν μπορείς γράψε μου στο όνομα κυρία Μπιγκάρ, στην οδό Μπερί 26. Μην βάλεις το όνομά μου στη διεύθυνση»....
«Δεν θα μάθουμε ποτέ πώς ένιωθε ο Χορν για την Πιαφ, αλλά με το τυφλό τους πάθος αυτά τα χειρόγραφα αποδεικνύουν ότι ήταν κεραυνοβόλος έρωτας για την Πιαφ» αναφέρει στον Guardian ο Πέτρος Βέργος.
Δεν γνωρίζουμε αν οι δυο τους συναντήθηκαν ξανά ή δεν βρέθηκαν ποτέ και μόνο οι επιστολές έμειναν να θυμίζουν τον ανεκπλήρωτο έρωτα της Πιαφ. Η διάσημη τραγουδίστρια ωστόσο μετά από διάφορες σχέσεις, γνώρισε έναν άλλο Ελληνα στις αρχές της δεκαετίας του '60. τον κομμωτή και τραγουδιστή Θεοφάνη Λαμπούκα, είκοσι χρόνια μικρότερό της. Θα παντρευτούν το 1962 και η Πιάφ θα του δώσει το παρατσούκλι Τεό Σαγαπό (Theo Sarapo στα γαλλικά), με το οποίο θα γίνει γνωστός ως τραγουδιστής.
Η Εντίθ Πιάφ έφυγε από τη ζωή στις 10 Οκτωβρίου 1963, πριν καν γίνει 48 ετών.
«Σ’ αγαπώ όπως δεν αγάπησα ποτέ κανέναν, Τάκη, μη μου πληγώσεις την καρδιά». Ο ανεκπλήρωτος έρωτας της Εντίθ Πιαφ για τον Δημήτρη Χορν...
~Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις~
Edith Piaf.... ❤
https://www.youtube.com/watch?v=Q3Kvu...
https://www.youtube.com/watch?v=LUYvM...
https://www.youtube.com/watch?v=Fgn8g...
https://www.youtube.com/watch?v=Kya3c...
Δημήτρης Χορν... ❤
https://www.youtube.com/watch?v=mGsVF...
https://www.youtube.com/watch?v=hdnWr...
https://www.youtube.com/watch?v=YN4Fq...
https://www.youtube.com/watch?v=XSTVo...
https://www.youtube.com/watch?v=R7HsF...
https://www.youtube.com/watch?v=sRKWs...
****************************
Τον Σεπτέμβριο του 1946 η Γαλλίδα τραγουδίστρια Εντίθ Πιαφ έδωσε μια επιτυχημένη συναυλία στο θέατρο Κοτοπούλη. Την ημέρα εκείνη ανάμεσα στον πολύ κόσμο που είχε μαζευτεί για να την ακούσει, η Πιαφ ξεχώρισε έναν νεαρό με λεπτά χαρακτηριστικά και κομψό ντύσιμο. Ήταν ο Δημήτρης Χορν, τον οποίο, παρόλο που δεν είχε χρόνο να τον γνωρίσει καλύτερα, ερωτεύτηκε παράφορα. Η τραγουδίστρια ήταν 31 ετών και ο Χορν 25 και παντρεμένος ήδη με τη Ρίτα Φιλίππου. Έτσι ο έρωτας της Πιαφ για τον Έλληνα ηθοποιό, έμεινε ανεκπλήρωτος. Η γαλλίδα αρχικά προσπάθησε να τον διεκδικήσει. Επιστρέφοντας στο Παρίσι άρχισε να του στέλνει παθιασμένες ερωτικές επιστολές. Μια από αυτές, που όπως φαίνεται από την ημερομηνία της, γράφτηκε τον ίδιο μήνα που η Πιαφ γνώρισε τον Χορν, ήρθε στη δημοσιότητα και δημοπρατήθηκε το 2008 σε ξενοδοχείο των Αθηνών όπου πουλήθηκε για 1500 ευρώ. Εκεί αποκαλύφθηκε και ένα «επείγον» τηλεγράφημα. Αυτό το τηλεγράφημα είχε σταλεί δύο μήνες μετά την πρώτη επιστολή και η Πιαφ δήλωνε ξανά ξεμυαλισμένη από τον Δημήτρη Χορν, και τον παρακαλούσε να της απαντήσει έστω και με ψευδώνυμο.
Η τραγουδίστρια είχε κι εκείνη δεσμό την περίοδο εκείνη, ωστόσο, όπως εξομολογήθηκε στην επιστολή της, θα μπορούσε να τα παρατήσει όλα για τον Χορν. Κάτι τέτοιο όμως δεν έγινε αφού ο ηθοποιός δεν ανταποκρίθηκε. Λίγα χρόνια αργότερα ο Χορν απασχόλησε τον Τύπο και το κοινό με τον έρωτα του για την Έλλη Λαμπέτη....
Ο Πέτρος Βέργος, υπεύθυνος της δημοπρασίας, δήλωσε: «Δεν θα μάθουμε ποτέ πως ένιωσε ο Χορν για την Πιαφ, αλλά με το τυφλό τους πάθος αυτά τα χειρόγραφα. αποδεικνύουν καθαρά πως ήταν ένας έρωτας με την πρώτη ματιά.
'Ενα από τα τέσσερα τραγούδια των "Λιποτακτών" τραγουδημένο δυο μήνες νωρίτερα από το δισκάκι με τον Κώστα Χατζή.Μετά την εκτέλεση του 1960 με την φωνή του συνθέτη ,σε στίχους του Ι.Plante αυτό και άλλο ένα τραγούδι που γράφεται ειδικά από τον Μίκη για την ταινιά μπαίνουν στους "Εραστές του Τερουέλ","Les Amants de Teruel", τη χρονιά του 1962.Πρωταγωνίστρια η ,ήδη γνωστή του Μίκη από το 1958 και την μουσική του "Χόνεϊμουν" ,Λουντμίλα Τσερίνα.Το θέμα της ταινίας του Πάουελ, η κλασική ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας...Βέβαια η πιο ωραία εκτέλεση,περί ορέξεως και να με συγχωράτε, είναι στα 1966 στον Μουσικό Αύγουστο που διοργανώνει ο Μίκης στο Λυκαβητό με την φωνή της Μαρινέλλας...
Το παραπάνω τραγούδι μέχρι τις μέρες μας έχει πάνω από 23!!! εκτελέσεις οι 7 μέχρι το 1980...
Μετάφραση της γαλλικής εκτέλεσης:
Ο ένας κοντά στον άλλο
κρατιούνται οι εραστές
Που ξαναβρέθηκαν για να πορευθούν πλάι πλάι
που ξαναβρέθηκαν στο θάνατο
Γιατί η ζωή δεν μπόρεσε να τους καταλάβει
Που ξαναβρέθηκαν στον έρωτα
Το μίσος δε μπόρεσε να τους αγγίξει
Τα φύλλα, τα φύλλα πέφτουν στο νυφικό κρεβάτι τους
Το χώμα να είναι ελαφρύ, ελαφρύ για τους εραστές του Teruel
που ενώθηκαν πια στο σκοτάδι...
Ο ένας κοντά στον άλλο,
κοιμούνται τώρα.
Κοιμούνται, λυτρωμένοι από το φόβο του σκοταδιού
Κρατημένοι χέρι με χέρι, στην ακινησία της προσευχής, ανανεώνοντας τον όρκο τους
στην αιώνια γαλήνη των βράχων
Η νύχτα τους ανοίγει την πόρτα
Όλα μπαίνουν σε τάξη
Η αγκαλιά τους συνεχίζεται, συνεχίζεται χωρίς σταματημό όπως μια νότα από την orgue (καθολικό εκκλησιαστικό όργανο)
Ανυπέρβλητος, λαμπερός, με ευαισθησία, γοητεία και πηγαίο ταλέντο... Ο Χορν δεν είχε πατρίδα, δεν είχε ηλικία, ανήκε στα αερικά της ποίησης... Μια βαθιά υπόκλιση.. απλά και ταπεινά....!
=====================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.