Ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνούν οι άνθρωποι μέσω των social media επηρεάζεται από το φύλο τους και οι διαφορές μεταξύ της γλώσσας ανδρών και γυναικών είναι διακριτές, σύμφωνα με νέα μεγάλη ανάλυση, η οποία εντόπισε και μία προηγουμένως κρυφή λεπτομέρεια στον λόγο των γυναικών.
Αν και αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι οι διαφορές στη γλώσσα γυναικών και ανδρών είναι μικρές, έχουν αναπτυχθεί στατιστικά μοντέλα τα οποία μπορούν να προβλέψουν το φύλο ενός συγγραφέα με ακρίβεια άνω του 90%. Το γεγονός υπονοεί ότι υπάρχουν λεπτές αλλά διακριτές διαφορές στον τρόπο χρήσης της γλώσσας από τα δύο φύλα, αλλά ποιες είναι ακριβώς;
Μία διεθνής ομάδα επιστημόνων των υπολογιστών και ψυχολόγων από τα Πανεπιστήμια της Πενσιλβάνια, της Μελβούρνης, του Κέιμπριτζ και της Νέας Υόρκης (Stony Brook), επιχείρησε να εντοπίσει ακριβώς εκείνα τα γλωσσικά χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν περισσότερο τη γλώσσα των ανδρών από εκείνη των γυναικών, πραγματοποιώντας μία μεγάλη έρευνα.
Τα ευρήματα της δουλειάς, στην οποία συμμετείχαν εθελοντικά πάνω από 68 χιλιάδες χρήστες του Facebook, σε δύο ξεχωριστά πειράματα, στα οποία αναλύθηκαν οι λέξεις σε πάνω από 10 εκατομμύρια μηνύματά τους, δημοσιεύτηκαν σε μελέτη στο PLOS ONE, με τίτλο
"Οι γυναίκες είναι θερμότερες αλλά όχι λιγότερο δυναμικές από τους άνδρες: το φύλο και η γλώσσα στο Facebook".
Όπως σημείωσε ο εκ των συγγραφέων της μελέτης, Δρ Andrew Schwartz, σε δελτίο τύπου του Stony Brook, επιλέχθηκε να αναλυθεί η γλώσσα στο περιβάλλον των social media, με τη χρήση ενός νέου, εξειδικευμένου αλγορίθμου, επειδή αυτό προσφέρει μία νέα οπτική στην πολύπλοκη προσπάθεια κατανόησης των διαφορών μεταξύ των φύλων.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ανάλυσης του μεγάλου όγκου δεδομένων που εξασφάλισαν οι ερευνητές, η γλώσσα των δύο φύλων διαφέρει λίγο, στις περισσότερες των περιπτώσεων. Παρόλα αυτά, εντοπίστηκαν σημαντικές διαφορές στις θεματικές των συζητήσεων γυναικών και ανδρών και στον τρόπο που τα δύο φύλα χρησιμοποιούν τη γλώσσα. Ειδικότερα, διαπιστώθηκε ότι:
- Οι γυναίκες συζητούσαν πιο συχνά για θεματικές όπως η φιλία, η οικογένεια και η κοινωνική ζωή, χρησιμοποιώντας γλώσσα συμπόνιας και ευγένειας
- Οι άνδρες έβριζαν περισσότερο, χρησιμοποιούσαν χαρακτηριστική του θυμού γλώσσα, συζητούσαν περισσότερο για αντικείμενα παρά για ανθρώπους και ήταν πιο διαλεκτικοί
- Ανάμεσα στις λέξεις οι οποίες χρησιμοποιούνταν περισσότερο από τις γυναίκες ξεχώριζαν λέξεις όπως "υπέροχα, χαρούμενη, γενέθλια, κόρη, μωρό, ενθουσιασμένη, ευγνωμονούσα"
- Μερικές από τις λέξεις που αναφέρονταν πιο συχνά από άνδρες ήταν οι "ελευθερία, νικώ, χάνω, μάχη, εχθρός"
Οι παραπάνω διαφορές αναφέρονται σχετικά συχνά. Η ψυχολόγος Δρ Margaret Kern, εκ των συγγραφέων της μελέτης, σχολίασε σχετικά: “Δεν αποτελούν έκπληξη -είναι σύμφωνες με τα κοινά στερεότυπα για τα φύλα. Η μέθοδος ανάλυσής μας έκανε απλά ό,τι κάνει ο ανθρώπινος νους για να κατηγοριοποιήσει τους ανθρώπους που συναντάμε στην καθημερινή μας ζωή”.
Αλλά η νέα μέθοδος εντόπισε και μερικές λεπτομέρειες οι οποίες δεν είχαν αποκαλυφθεί στο παρελθόν, όπως σημειώνεται στο σχετικό δελτίο τύπου. Συγκεκριμένα, οι συγγραφείς της νέας μελέτης αναφέρουν ότι όταν ανέλυσαν λεπτομερέστερα τη χρήση της γλώσσας όσο αφορά τις "διαπροσωπικές διαστάσεις" της κοινωνικότητας και της αυτοπεποίθησης, διαπίστωσαν πως:
Οι γυναίκες χρησιμοποιούν πιο θερμή, συμπονετική, ευγενική και ευχάριστη γλώσσα, σε σχέση με τους άνδρες, οι οποίοι χρησιμοποιούν γλώσσα πιο ψυχρή, πιο επιθετική και απρόσωπη. Ωστόσο, σε αντίθεση με προηγούμενα ευρήματα, εντοπίστηκε ότι οι γυναίκες είναι και ελαφρώς πιο κατηγορηματικές στον λόγο τους.
"Καταφέραμε να εξερευνήσουμε τις διαστάσεις της θερμότητας και της αυτοπεποίθησης, με μία νέα τεχνική", εξήγησε ο Δρ Schwartz. “Αν και προηγούμενες έρευνες έδειξαν ότι οι άνδρες είναι γενικά πιο δυναμικοί, η γλώσσα στο Facebook δεν αντανακλά κάτι τέτοιο, δείχνοντας ότι είναι οι γυναίκες εκείνες που χρησιμοποιούν λίγο πιο κατηγορηματική γλώσσα".
=====================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.