O Άλφρεντ Χίτσκοκ. Φοβόταν τους αστυνομικούς, έκανε μόνο μια φορά έρωτα με τη σύζυγό του και «βασάνιζε» την πρωταγωνίστρια στα «Πουλιά»...
Η πρώτη φορά που ο «μετρ του τρόμου» Άλφρεντ Χίτσκοκ γνώρισε τον φόβο, ήταν στο πρόσωπο ενός αστυνομικού. Όταν ήταν μικρός, ο πατέρας του τον έστειλε στο αστυνομικό τμήμα με ένα γράμμα στο χέρι.
Ο μικρός Άλφρεντ παρέδωσε το γράμμα σε έναν αστυνομικό και περίμενε να μεταφέρει την απάντησή του.
Ο αστυνομικός διάβασε το γράμμα και χωρίς να μιλήσει, τον έπιασε από το χέρι και τον οδήγησε σε ένα κελί.
Τον κλείδωσε μέσα και τον άφησε μόνο του για πολλές ώρες.
Όταν επέστρεψε για να τον αφήσει να φύγει, του είπε: «Αυτά παθαίνουν οι άνθρωποι που κάνουν κακά πράγματα».
Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ δεν ξεπέρασε ποτέ τον φόβο του για τους αστυνομικούς.
Αυτός ήταν και ο λόγος που δεν έμαθε ποτέ να οδηγεί.
Προφανώς, ήταν μια σκληρή τιμωρία του πατέρα του για μια αταξία και το «διορατικό» όργανο της τάξης βοήθησε στη «συμμόρφωση» του πιτσιρικά.
Οι κατηγορίες της Τίπι Χέντρεν
Η «χιτσκοκική ξανθιά» έχει εξελιχθεί σε όρο που χρησιμοποιούν οι θεωρητικοί του κινηματογράφου παγκοσμίως.
Αναφέρεται στις χαρακτηριστικές πρωταγωνίστριες του Χίτσκοκ, που εκτός από την εντυπωσιακή κατάξανθη κόμη, παρουσίαζαν και ανήθικη συμπεριφορα.
Οι πανέμορφες γυναίκες του Χίτσκοκ τύλιγαν στα δίχτυα τους αθώους άντρες, αλλά στο τέλος πάντα τιμωρούνταν.
Η εμμονή του σκηνοθέτη στη τιμωρία των «κακών» γυναικών οδήγησε πολλούς θεωρητικούς να γράψουν ότι ο Χίτσκοκ ήταν μισογύνης.
Και η εντύπωση ενισχύθηκε με τις δηλώσεις της Τίπι Χέντρεν, που πρωταγωνίστησε στις ταινίες, «Τα Πουλιά» και «Marnie»....
Στην πλατφόρμα Internet Archive αλλά και στο Youtube θα βρείτε δωρεάν κάποιες από τις πιο δυσεύρετες ταινίες του Άλφρεντ Χίτσκοκ, μια ευκαιρία στους απανταχού φαν του να συμπληρώσουν τα τυχόν κενά τους.
Η αγωνία θα μπορούσε να είναι το μεσαίο του όνομα, αφού χάρη στον Άλφρεντ Χίτσκοκ η εμπειρία του κινηματογράφου -και δη του είδους του ψυχολογικού θρίλερ– άγγιξε ένα πρωτόγνωρο για την εποχή του επίπεδο και έθεσε τις βάσεις για τον κινηματογράφο του σήμερα. Έχοντας σκηνοθετήσει πάνω 50 ταινίες είναι λογικό να μας έχουν ξεφύγει κάποιες. Για το λόγο αυτό, αυτό παραθέτουμε μία λίστα με τις ταινίες του μάστερ της αγωνίας που μπορούμε να απολαύσουμε δωρεάν, ενώ μένουμε σπίτι, τις οποίες μπορείτε να δείτε πατώντας στα παρακάτω λινκ:
=====================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Η πρώτη φορά που ο «μετρ του τρόμου» Άλφρεντ Χίτσκοκ γνώρισε τον φόβο, ήταν στο πρόσωπο ενός αστυνομικού. Όταν ήταν μικρός, ο πατέρας του τον έστειλε στο αστυνομικό τμήμα με ένα γράμμα στο χέρι.
Ο μικρός Άλφρεντ παρέδωσε το γράμμα σε έναν αστυνομικό και περίμενε να μεταφέρει την απάντησή του.
Ο αστυνομικός διάβασε το γράμμα και χωρίς να μιλήσει, τον έπιασε από το χέρι και τον οδήγησε σε ένα κελί.
Τον κλείδωσε μέσα και τον άφησε μόνο του για πολλές ώρες.
Όταν επέστρεψε για να τον αφήσει να φύγει, του είπε: «Αυτά παθαίνουν οι άνθρωποι που κάνουν κακά πράγματα».
Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ δεν ξεπέρασε ποτέ τον φόβο του για τους αστυνομικούς.
Αυτός ήταν και ο λόγος που δεν έμαθε ποτέ να οδηγεί.
Προφανώς, ήταν μια σκληρή τιμωρία του πατέρα του για μια αταξία και το «διορατικό» όργανο της τάξης βοήθησε στη «συμμόρφωση» του πιτσιρικά.
Οι κατηγορίες της Τίπι Χέντρεν
Η «χιτσκοκική ξανθιά» έχει εξελιχθεί σε όρο που χρησιμοποιούν οι θεωρητικοί του κινηματογράφου παγκοσμίως.
Αναφέρεται στις χαρακτηριστικές πρωταγωνίστριες του Χίτσκοκ, που εκτός από την εντυπωσιακή κατάξανθη κόμη, παρουσίαζαν και ανήθικη συμπεριφορα.
Οι πανέμορφες γυναίκες του Χίτσκοκ τύλιγαν στα δίχτυα τους αθώους άντρες, αλλά στο τέλος πάντα τιμωρούνταν.
Η εμμονή του σκηνοθέτη στη τιμωρία των «κακών» γυναικών οδήγησε πολλούς θεωρητικούς να γράψουν ότι ο Χίτσκοκ ήταν μισογύνης.
Και η εντύπωση ενισχύθηκε με τις δηλώσεις της Τίπι Χέντρεν, που πρωταγωνίστησε στις ταινίες, «Τα Πουλιά» και «Marnie»....
Στην πλατφόρμα Internet Archive αλλά και στο Youtube θα βρείτε δωρεάν κάποιες από τις πιο δυσεύρετες ταινίες του Άλφρεντ Χίτσκοκ, μια ευκαιρία στους απανταχού φαν του να συμπληρώσουν τα τυχόν κενά τους.
Η αγωνία θα μπορούσε να είναι το μεσαίο του όνομα, αφού χάρη στον Άλφρεντ Χίτσκοκ η εμπειρία του κινηματογράφου -και δη του είδους του ψυχολογικού θρίλερ– άγγιξε ένα πρωτόγνωρο για την εποχή του επίπεδο και έθεσε τις βάσεις για τον κινηματογράφο του σήμερα. Έχοντας σκηνοθετήσει πάνω 50 ταινίες είναι λογικό να μας έχουν ξεφύγει κάποιες. Για το λόγο αυτό, αυτό παραθέτουμε μία λίστα με τις ταινίες του μάστερ της αγωνίας που μπορούμε να απολαύσουμε δωρεάν, ενώ μένουμε σπίτι, τις οποίες μπορείτε να δείτε πατώντας στα παρακάτω λινκ:
– Pleasure Garden (1925)
– The Lodger: A Story of the London Fog (1927)
– Downhill (1927)
– Easy Virtue (1928)
– The Skin Game (1931)
– Waltzes From Vienna (1934)
– The 39 Steps (1935)
– Secret Agent (1936)
– Sabotage (1936)
– Young and Innocent (1937)
– Jamaica Inn (1939)
– The Lodger: A Story of the London Fog (1927)
– Downhill (1927)
– Easy Virtue (1928)
– The Skin Game (1931)
– Waltzes From Vienna (1934)
– The 39 Steps (1935)
– Secret Agent (1936)
– Sabotage (1936)
– Young and Innocent (1937)
– Jamaica Inn (1939)
Η πορεία του ιδιαίτερου σκηνοθέτη...
Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γεννήθηκε στις 13 Αυγούστου 1899 στο Ιστ Εντ του Λονδίνου και πέθανε στις 29 Απριλίου 1980 στο Λος Άντζελες. Φοίτησε αρχικά σε μία τεχνική σχολή, την School of Engineering and Navigation διδασκόμενος μηχανική, ηλεκτρολογία, ακουστική και ναυπηγική. Προκειμένου να καλύψει τις βιοτικές ανάγκες του εργάσθηκε σε μία τηλεγραφική εταιρεία, ενώ παρακολουθούσε και μαθήματα στη Σχολή Καλών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου. Ο Χίτσκοκ έπιασε σε δουλειά σε κινηματογραφικό στούντιο του Λονδίνου το 1920. Επρόκειτο για παράρτημα στην Αγγλική πρωτεύουσα της αμερικανικής Famous Players-Lasky της Paramount Pictures. Η δουλειά του ήταν να σχεδιάζει τους τίτλους αρχής για όλες τις ταινίες του στούντιο.
Μετά από δύο χρόνια του δόθηκε η ευκαιρία να καθίσει στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Ο σκηνοθέτης της ταινίας Always Tell Your Wife αρρώστησε και ζητήθηκε από τον Χίτσκοκ να τον αντικαταστήσει για να ολοκληρωθεί η ταινία. Οι παραγωγοί εντυπωσιάστηκαν από το αποτέλεσμα και του αναθέσαν να γυρίσει την πρώτη του, ουσιαστικά, ταινία, που ήταν ο Αριθμός 13. Μετά από λίγο καιρό όμως το στούντιο έκλεισε. Ο Χίτσκοκ στη συνέχεια προσλήφθηκε στην Gainsborough Pictures ως σεναριογράφος και σχεδιαστής τίτλων. Το 1925 κατάφερε να σκηνοθετήσει το Pleasure Garden κι αυτό σηματοδοτεί ουσιαστικά την αρχή της καριέρας του ως σκηνοθέτη.
Μετά από μια επιτυχημένη δεκαετία του ’30, με ταινίες όπως τα 39 σκαλοπάτια, Ο άνθρωπος που ήξερε πολλά, Σαμποτάζ, με το ξεκίνημα του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου αποφάσισε να μετακομίσει μόνιμα στις ΗΠΑ. Όταν επισκέφθηκε το Χόλιγουντ το 1940, όλοι οι παραγωγοί των μεγάλων στούντιο του έκλεισαν την πόρτα γιατί πίστευαν ότι δε θα μπορούσε να κάνει καριέρα στο χώρο. Τελικά, ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ του πρόσφερε ένα επταετές συμβόλαιο. Του ανέθεσε αρχικά μια ταινία για τον Τιτανικό, αλλά το σχέδιο τελικά απορρίφθηκε και του ανέθεσε τη Ρεβέκκα. Η ταινία κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας του 1940, αλλά φυσικά το Όσκαρ πήγε στον παραγωγό και όχι στον Χίτσκοκ. Για τα επόμενα 20 χρόνια, μέχρι το Ψυχώ, γύριζε τη μια ταινία πίσω από την άλλη. Το 1955 συμφώνησε να προλογίζει μια τηλεοπτική σειρά με τίτλο Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ παρουσιάζει, η οποία διήρκεσε δέκα χρόνια.
Μετά την καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία του Ψυχώ άρχισε να σκηνοθετεί ταινίες όλο και πιο αραιά. Από το 1977 μέχρι και το θάνατό του, δούλευε πάνω στη δημιουργία ενός φιλμ με τίτλο The Short Night. Μετά το θάνατό του, ο σεναριογράφος Ντέιβιντ Φρίμαν εξέδωσε την τελική εκδοχή του σεναρίου.
Προτάθηκε πέντε φορές για Όσκαρ σκηνοθεσίας, το 1941 (Ρεβέκκα), το 1945 (Στον ίσκιο του θανάτου/Ναυαγοί) το 1946 (Νύχτα Αγωνίας), το 1955 (Σιωπηλός Μάρτυς) και το 1961 (Ψυχώ), αλλά δεν το κέρδισε ποτέ.
Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ σκηνοθέτησε με μοναδικό τρόπο ταινίες μυστηρίου και θρίλερ αγωνίας και δικαίως απέκτησε τον τίτλο «ο μετρ του σασπένς». Έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα, το 1980.
Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ θεωρείται σήμερα ένας από τους σημαντικότερους και επιδραστικότερους σκηνοθέτες στην ιστορία του κινηματογράφου. Άφησε εποχή με τις δημιουργίες του (ταινίες μυστηρίου και θρίλερ αγωνίας) και δικαίως απέκτησε τον τίτλο «ο μετρ του σασπένς». Εξωστρεφής ως χαρακτήρας, ήταν εξίσου δημοφιλής με τους πρωταγωνιστές των ταινιών του, μέσα από τις εκατοντάδες συνεντεύξεις του και κυρίως από τα «περάσματα» στις ταινίες του.
Δωρεάν 11 ταινίες του μάστερ του σασπένς Άλφρεντ Χίτσκοκ
Στην πλατφόρμα Internet Archive αλλά και στο Youtube θα βρείτε δωρεάν κάποιες από τις πιο δυσεύρετες ταινίες του Άλφρεντ Χίτσκοκ, μια ευκαιρία στους απανταχού φαν του να συμπληρώσουν τα τυχόν κενά τους.
Η πορεία του σκηνοθέτη
Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γεννήθηκε στις 13 Αυγούστου 1899 στο Ιστ Εντ του Λονδίνου. Ο πατέρας του ήταν ένας εξαιρετικά αυταρχικός έμπορος πουλερικών, ο ίδιος όμως επέμενε ότι αυτό από μόνο του δεν ήταν ικανό να εξηγήσει ούτε τον αβγοειδή σωματότυπό του ούτε την ισόβια αποστροφή του προς τα αβγά. Οι γονείς του έσπευσαν να τον βάλουν εσωτερικό στο Κολέγιο του Αγίου Ιγνατίου, ένα σκληροπυρηνικό ιησουιτικό ίδρυμα που τον έφερε μεταξύ πολλών άλλων σε επαφή με τα... μυστικά της βίτσας από σκληρό καουτσούκ.
Έχοντας πείσει τον εαυτό του ότι θέλει να γίνει μηχανικός γράφτηκε σε ηλικία 16 ετών στη Σχολή Μηχανικής και Ναυσιπλοΐας, έπιασε δουλειά στην τηλεγραφική εταιρεία Χένλεϊ και πολύ γρήγορα μετατέθηκε στο διαφημιστικό τμήμα της.Ταυτόχρονα παρακολουθούσε μαθήματα σχεδίου στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου του Λονδίνου.
Λίγο αργότερα εγκατέλειψε τη Χένλεϊ και άρχισε να εικονογραφεί διαλόγους βωβών ταινιών για λογαριασμό της αμερικανικής κινηματογραφικής εταιρείας Famous Players - Lasky (ανήκε στην Παραμάουντ) που μόλις είχε ανοίξει παράρτημα στο Λονδίνο. Μέσα σε λίγα χρόνια έγινε σεναριογράφος και βοηθός σκηνοθέτη, ενώ το 1922 πραγματοποίησε το σκηνοθετικό ντεμπούτο του με την μικρού μήκους ταινία «Number 13», η οποία δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.
Στη διάρκεια των γυρισμάτων γνώρισε την Άλμα Ρέβιλ, μοντέλο και σκριπτ γκερλ. Παντρεύτηκαν τον Δεκέμβριο του 1926. Ο γάμος τους κράτησε 54 ολόκληρα χρόνια, ως το τέλος της ζωής του, παρά τα διαβόητα τσιλιμπουρδίσματά του τα ώριμα δημιουργικά χρόνια του με τις (φαινομενικά μόνο ψυχρές) ξανθιές πρωταγωνίστριές του. Δύο χρόνια αργότερα γεννήθηκε η κόρη τους Πατρίτσια, η οποία στη συνέχεια εμφανίστηκε σε τρεις από τις ταινίες του πατέρα της.
Το 1925 ξεκίνησε την πρώτη ολοκληρωμένη μεγάλου μήκους ταινία του «Ο κήπος της ηδονής» («The Pleasure Garden»), μια αγγλογερμανική παραγωγή, τα γυρίσματα της οποίας έγιναν στο Μόναχο. Η πρώιμη αμιγώς «βρετανική» φιλμογραφία του διανθίστηκε μεταξύ άλλων με τις ταινίες: «Ο Ένοικος» («The Lodger», 1926), με θέμα τον Τζακ τον Αντεροβγάλτη, ταινία όπου κυριαρχούν για πρώτη φορά το μυστήριο και το σασπένς, «Εκβιασμός» («Blackmail»,1929), η πρώτη ομιλούσα ταινία του, «Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά» («The Man Who Knew Too Much», 1934), «Τα 39 σκαλοπάτια» («The Thirty-nine Steps», 1935) και «Η εξαφάνιση της κυρίας» («The Lady Vanishes», 1938).
Το 1940, ο Χίτσκοκ θα πάρει τον δρόμο για το Χόλιγουντ με την προτροπή του θρυλικού παραγωγού του «Όσα παίρνει ο άνεμος» Ντέιβιντ Σέλζνικ. Η παρθενική του ταινία στον Νέο Κόσμο, η «Ρεβέκκα» («Rebecca»), μια διασκευή του «γοτθικού» μυθιστορήματος της Δάφνης ντι Μοριέ, του χάρισε την πρώτη του υποψηφιότητα για το Όσκαρ από τις συνολικά πέντε της καριέρας του.
Ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος προετοίμασε το έδαφος για μια σειρά από ταινίες κατασκοπείας: «Ο ξένος ανταποκριτής» («Foreign Correspondent»,1940), «Σαμποτέρ» («Saboteur»,1942), «Σωστική λέμβος» («Lifeboat», 1944), «Νοτόριους» («Notorious», 1946).
Στην δεκαετία του ‘50 γύρισε μερικά από τα αδιαμφισβήτητα αριστουργήματά του. Ανάμεσά τους: «Ο άγνωστος του Εξπρές» («Strangers on a Train», 1951), «Εξομολόγηση» («I Confess», 1953), «Τηλεφωνήσατε Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως» («Dial M for Murder, 1954») και «Σιωπηλός μάρτυς» («Rear Window», 1954), η δεύτερη εκδοχή της ταινίας «Ο Άνθρωπος που ήξερε πολλά» (1956), «Ο Δεσμώτης του ιλίγγου» («Vertigo», 1958), «Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων («North by Northwest», 1959).
Το 1960, παρουσίασε την ταινία τρόμου «Ψυχώ»(«Psycho»), με θέμα την διχασμένη προσωπικότητα του σχιζοφρενή ήρωα, τον οποίο υποδύεται ο Άντονι Πέρκινς. Ήταν η πιο εμπορική ταινία του Χίτσκοκ, που κόστισε μόλις 800.000 δολάρια και περιλαμβάνει την κλασική σκηνή της δολοφονίας της Τζάνετ Λι στο ντους με την ανατριχιαστική μουσική του Μπέρναρντ Χέρμαν. Ακολούθησαν οι ταινίες «Τα πουλιά»(«The Birds, 1963), «Μάρνι» («Marnie»,1964), «Το σχισμένο παραπέτασμα» («Torn Curtain»,1966), «Φρενίτις»(«Frenzy»,1972) και «Οικογενειακή συνωμοσία» («Family Plot», 1975).
Τα ζοφερά παιχνίδια του με το κοινό συνεχίστηκαν παράλληλα μέσα από τις δύο τηλεοπτικές σειρές που παρουσίαζε και σκηνοθετούσε ο ίδιος: «The Alfred Hitchcock Presents» (1955-1962) και «The Alfred Hitchcock Hour» (1962-1965).
Τα τελευταία χρόνια της ζωής του επέλεξε και επιμελήθηκε διηγήματα τρόμου σε διάφορες λογοτεχνικές ανθολογίες. Το 1980 η βασίλισσα Ελισάβετ της Αγγλίας τον έχρισε Ιππότη του Στέμματος. Στις 29 Απριλίου της ίδιας χρονιάς, ο σερ Αλφρεντ Χίτσκοκ πέθανε χωρίς καθόλου σασπένς (χρόνια προβλήματα με την καρδιά και το ήπαρ του) στο Μπελ Ερ της Καλιφόρνιας.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, YOUTUBE
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.