Πέμπτη 25 Μαρτίου 2021

Στρατιωτική δύναμη Ελλάδας – Τουρκίας 2020: Σύγκριση των ενόπλων δυνάμεων [ΠΙΝΑΚΕΣ]


Αυτός είναι σήμερα ο πλήρης συσχετισμός σε ξηρά, αέρα και θάλασσα - Πού υπερτερεί η χώρα μας


τις Σχολές Πολέμου οι σπουδαστές αξιωματικοί μαθαίνουν από πολύ νωρίς την αξία ενός πολυσυζητημένου αξιώματος που γράφτηκε πριν από 16 ολόκληρους αιώνες στην «Στρατιωτική Επιτομή» του Λατίνου συγγραφέα Φλάβιου Βεγέτιου Ρενάτου: «Si vis pacem, para bellum» («Εάν επιθυμείς ειρήνη, να προετοιμάζεσαι για πόλεμο»).

Η φράση αποδίδει πλήρως το δόγμα που ακολουθούν πιστά εδώ και πολλά χρόνια οι ελληνικές κυβερνήσεις έναντι της τουρκικής προκλητικότητας. Παρά την μνημονιακές πιέσεις, τα δημοσιονομικά προβλήματα και το μικρότερο γεωγραφικό μέγεθος που διαθέτουμε ως χώρα έναντι των εξ ανατολών γειτόνων μας, έχουμε καταφέρει να βρισκόμαστε σε απόλυτα αξιόμαχο επίπεδο καθώς ανέκαθεν φροντίζαμε να φυλάμε τα νώτα μας σε τέτοιο σημείο, ώστε η Ελλάδα να κατατάσσεται εδώ και χρόνια στα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις υψηλότερες δαπάνες στο χώρο της άμυνας ως ποσοστό του Α.Ε.Π. Μαζί με την Εσθονία είμαστε δεύτεροι, με πολύ μικρή διαφορά πίσω από τη Λετονία.

Οι αλλεπάλληλες προκλητικές ενέργειες της Άγκυρας έχουν επαναφέρει στο προσκήνιο τη συζήτηση που αφορά το εάν και κατά πόσο υπάρχει τελικά ισορροπία δυνάμεων μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, στην απευκταία περίπτωση που θα καλούμασταν να υπερασπιστούμε τα εδάφη μας με στρατιωτικά μέσα. 

Απευθυνθήκαμε σε επιτελείς του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης που γνωρίζουν καλά τι συμβαίνει όχι μόνο στο εσωτερικό μέτωπο αλλά και στην αντίπερα όχθη του Αρχιπελάγους προκειμένου να μας σκιαγραφήσουν το προφίλ των δύο στρατών και να μας αποτυπώσουν όσο πιο απλά γίνεται το ισοζύγιο:

Καταρχάς άπαντες μας ξεκαθάρισαν ότι η Τουρκία στους περισσότερους τομείς σύγκρισης μπορεί να έχει μεν την αριθμητική υπεροχή (και είναι λογικό όταν αντιπαραβάλεις μια χώρα 10.760.000 κατοίκων όπως είναι η Ελλάδα έναντι μιας χώρας με πληθυσμό 81.257.000 όπως είναι οι γείτονές μας) ωστόσο ποιοτικά δεν υπάρχει τόσο μεγάλο χάσμα. Εάν εξαιρέσεις το ανθρώπινο δυναμικό (όπου η χώρα μας έχει 93.500 μόνιμο στρατιωτικό προσωπικό και κληρωτούς υπό τα όπλα ενώ η Τουρκία 260.200), οι δυνάμεις των αντίπαλων μονάδων δεν έχουν ιδιαίτερη σημαντική πλεονεκτική θέση, κάτι που σημαίνει πως κανείς δεν θα μπορούσε να προκαθορίσει και το αποτέλεσμα μιας τυχόν στρατιωτικής αναμέτρησης. Αντιθέτως, δεν θα μπορούσε να αποκλειστεί η πιθανότητα ευρέων απωλειών για την Άγκυρα αφού σε έναν πόλεμο συνυπολογίζονται πολλοί παράγοντες κάποιοι εκ των οποίων είναι αστάθμητοι.

Συν τοις άλλοις σε μια σύρραξη δεν γνωρίζεις ποιοι μπορεί να συμμαχήσουν μαζί σου, σε ποιο βαθμό και με ποιες δυνάμεις. Επειδή όμως ως γνωστόν οι διεθνείς συμμαχίες δεν συνάπτονται εσαεί και αποτελούν απότοκο των συμφερόντων που εξυπηρετούν την ίδια τη χώρα που έρχεται να συνδράμει στην τεταμένη κατάσταση και όχι των δικών σου, καλό θα ήταν να βασίζεσαι πάντα στις δικές του δυνάμεις. Λαμβάνοντας τα παραπάνω ως γνώμονα, η ισορροπία δυνάμεων μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας έχει ως εξής:

Στρατός ξηράς


Το πλεονέκτημα της Ελλάδος όσον αφορά την ξηρά είναι ότι έχει μικρή συνοριακή γραμμή με την Τουρκία. Τα μόνα χερσαία σύνορα είναι του Έβρου τα οποία η χώρα μας έχει εξοπλίσει επαρκώς. Άλλωστε σε αυτό βοηθάει και η μορφολογία του εδάφους αφού επί της ουσίας τα δύο κράτη χωρίζει ο ποταμός Έβρος οπότε είναι πιο εύκολη η απόκρουση μιας επίθεσης.

Σε επίπεδο αρμάτων η Ελλάδα διαθέτει 1.328 και η Τουρκία 2.379. Ο αντίπαλος μπορεί να έχει μεν περισσότερα, ωστόσο η πλειοψηφία τους έχει σχεδιαστεί τη δεκαετία του 1960 και δεν καταγράφουν αξιοσημείωτη αναβάθμιση. Όσον αφορά τα σύγχρονα άρματα μάχης, υπάρχει ισορροπία καθώς αμφίπλευρα ο στρατός ξηράς διαθέτει τα αξιόπιστα γερμανικά Leopard 2.

Στα τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού η Ελλάδα διαθέτει 2.567 ενώ η Τουρκία 3.636 τα οποία αναμένεται να πολλαπλασιάζει τα προσεχή χρόνια αφού έχει αναπτύξει σημαντική εγχώρια βιομηχανία.

Στα τεθωρακισμένα οχήματα μάχης τα τελευταία έξι χρόνια η αναλογία δεν έχει αλλάξει. Εμείς έχουμε 398 και η απέναντι πλευρά 645.

Όσον αφορά τα αναγνωριστικά θωρακισμένα οχήματα η Ελλάδα διαθέτει 242 και η Τουρκία τα έχει μειώσει στα 250.

Συγκρίνοντας τα μεταγωγικά αεροσκάφη στρατού, η Ελλάδα διαθέτει 18 και η Τουρκία 49.

Στο τμήμα των ελικοπτέρων στρατού, η χώρα μας διαθέτει 168 (έχοντας προστεθεί και τα 38 μεταχειρισμένα ελικόπτερα OH-58 Kiowa) και η Τουρκία 330. Απ’ αυτά, τα 28 δικά μας είναι επιθετικά και της γείτονος τα 77. Τα υπόλοιπα είναι εκπαιδευτικά.

Στα μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAV) η Τουρκία έχει ξεκάθαρο πλεονέκτημα αφού στο στόλο της ανήκουν περίπου 160 (εξαιρουμένων των 500 drones) ενώ εμείς έχουμε 38 απαρχαιωμένα τύπου Sperwer, εκ των οποίων τα 7 είναι μισθωμένα έως το 2022 από το Ισραήλ.

Πολεμική αεροπορία

Η Πολεμική Αεροπορία της Τουρκίας αποδυναμώθηκε σημαντικά σε ποιοτικό επίπεδο ανδρών μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα τον Ιούλιο του 2016 κατά του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, αφού πολλοί πιλότοι «ξηλώθηκαν» από την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων επειδή θεωρήθηκαν οπαδοί του πολιτικού αντιπάλου, πρώην ιμάμη και συγγραφέα Φετουλάχ Γκιουλέν. Κύριο μαχητικό αεροσκάφος και των δύο χωρών είναι το αμερικανικό F-16 του οποίου εμείς διαθέτουμε τη νεότερη έκδοση (F-16 Block52+). Συνολικά υπάρχει σχετική ισορροπία καθώς η Ελλάδα διαθέτει 231 μαχητικά και η Τουρκία 308.

Ο συσχετισμός δυνάμεων όμως αναμένεται να αλλάξει άρδην μόλις έρθουν στην Ελλάδα τα συνολικά 18 υπερσύγχρονα γαλλικά μαχητικά αεροσκάφη Rafale. Με την απόκτησή τους, οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας μας, θα έχουν τη δυνατότητα να πλήξουν τον εχθρό ακόμη και από απόσταση… 120 χιλιομέτρων (η μεγαλύτερη εμβέλεια που υπάρχει αυτή τη στιγμή στο δυτικό οπλοστάσιο), βάζοντας τέλος στις κλειστές αερομαχίες με τους Τούρκους. Μπορούν δηλαδή να ρίξουν όλους τους πυραύλους που έχουν στα πτερύγιά τους εναντίον του αντιπάλου, πριν καν να τον δουν στο οπτικό τους πεδίο. Δεν είναι τυχαίο ότι τα Rafale έχουν χαρακτηριστεί ως φονικές πτητικές μηχανές πολλαπλού ρόλου, που αντιμετωπίζονται πολύ δύσκολα.

Θυμίζουμε ότι από τη μοίρα των 18 αεροσκαφών που θα έρθουν στη χώρα μας, κάποια εκ των οποίων θα είναι μεταχειρισμένα και θα έρθουν γρηγορότερα στην Αθήνα, ενώ τα υπόλοιπα θα είναι καινούργια. Όλα μαζί, υπολογίζεται ότι θα μας στοιχίσουν περίπου 2,32 δισεκατομμύρια ευρώ.

Τα πρώτα έξι μεταχειρισμένα θα ξεκινήσουν να παραδίδονται περίπου τον Ιούνιο, με ρυθμό ένα αεροσκάφος ανά μήνα. Η επόμενη εξάδα που θα απαρτίζεται από ολοκαίνουργια μαχητικά θα παραληφθεί περίπου τον Αύγουστο του 2022 ενώ τα τελευταία 6 που θα είναι επίσης μεταχειρισμένα θα παραληφθούν Φεβρουάριο με Μάρτιο του 2023. Θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι η πρώτη εξάδα υπολογίζεται να είναι ετοιμοπόλεμη περί τα τέλη του έτους, η δεύτερη στο τέλος του 2022 και η τρίτη το καλοκαίρι του 2023.

Όσον αφορά τα αναγνωριστικά αεροσκάφη εμείς έχουμε 28 και οι Τούρκοι έχουν 38, ενώ σε αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης διαθέτουμε 4 όπως και αυτοί. Σε επίπεδο μεταγωγικών αεροσκαφών έχουμε 23 έναντι 87 και σε επιθετικά ελικόπτερα 29 έναντι 94.

Προβληματισμός επικρατεί αναφορικά με τα αντιαεροπορικά – αντιπυραυλικά συστήματα. Η χώρα μας από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 έχει εγκαταστήσει στην Κρήτη τους ρωσικούς πυραύλους S-300 (που αρχικά προορίζονταν για την προστασία της Κύπρου αλλά η Τουρκία είναι αντισταθεί σθεναρά στην προοπτική εγκατάστασής τους στη Μεγαλόνησο). Στην κατοχή μας έχουμε δύο πυροβολαρχίες S-300 PMU-1 με 12 εκτοξευτές και 96 βλήματα 48Ν6Ε1 που έχουν μέγιστη ακτίνα εμπλοκής τα 150 χιλιόμετρα. Από την Κρήτη, καλύπτουν ολόκληρο το νησί αλλά και τα Δωδεκάνησα, ακόμα και την ανατολική δίοδο προς την Κύπρο. Τα δε συνοδευτικά ραντάρ μπορούν να παρακολουθούν μέρος των παραλίων της Μικράς Ασίας.

Η απόκτηση από τη γειτονική χώρα όμως των νεότερων ρωσικών αντιαεροπορικών – αντιπυραυλικών συστοιχιών S-400 ανατρέπει την υπεροχή μας, καθώς τα νεότερα συστήματα έχουν πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες. Αντιμετωπίζουν κρυφές εχθρικές κινήσεις, διαθέτουν ισχυρότερο ραντάρ, μεγαλύτερη αντοχή σε παρεμβολές και σημαντικότερη εμβέλεια. Σύμφωνα με τα επίσημα χαρακτηριστικά που έχει δημοσιεύσει η Μόσχα, το σύστημα ραντάρ του S-400 μπορεί να ανιχνεύσει στόχους σε ακτίνα έως 600 χιλιομέτρων και έχει την δυνατότητα να παρακολουθεί ταυτόχρονα 300 στόχους που κινούνται με ταχύτητα έως 4.800 μέτρα ανά δευτερόλεπτο. Θεωρητικά μπορούν να πλήξουν αεροσκάφη σε ακτίνα περίπου 380 χιλιομέτρων.

Πολεμικό Ναυτικό

«Μέγα γαρ το της θαλάσσης κράτος» αναφέρει ο ιστορικός της αρχαιότητας Θουκυδίδης και σε αυτό ακριβώς το δόγμα επένδυαν ανέκαθεν οι Έλληνες ως ναυτικός λαός. Το καλό είναι ότι σε επίπεδο φρεγατών υπάρχει ακόμη και σήμερα αναλογικά ισορροπία καθώς διαθέτουμε 13 έναντι 19 της Τουρκίας με παρόμοιες πάνω – κάτω δυνατότητες και οπλισμό. Αμφότεροι διαθέτουμε γερμανικές φρεγάτες τύπου MEKO-200 (όπως είναι η «Φ/Γ Ύδρα», η «Φ/Γ Σπέτσες», η «Φ/Γ Ψαρά» και η «Φ/Γ Σαλαμίς») που έχουν ηλικία περίπου 30 ετών αλλά και άλλες ακόμη μεγαλύτερης ηλικίας (εμείς ολλανδικές Standard  σαν τις Φ/Γ «Έλλη» και «Λήμνος» και η Τουρκία τις αμερικανικές O.H.Perry).

Ωστόσο, στον στόλο μας αναμένεται να ενταχθούν τουλάχιστον τέσσερις νέες φρεγάτες. Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης, έχει στα χέρια τους τις προτάσεις έξι χωρών που έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για την κατασκευή της νέας ελληνικής φρεγάτας. Συγκεκριμένα, αξιολογούνται οι φρεγάτες που προσφέρονται από τη Γαλλία, τις ΗΠΑ, την Ολλανδία, τη Γερμανία, την Αγγλία, την Ισπανία και την Ιταλία. Θυμίζουμε πως οι Γάλλοι προτείνουν τις πανίσχυρες Belh@rra, οι Αμερικανοί τις MMSC, οι Ολλανδοί τις SIGMA 115, οι Γερμανοί τις A200 και A300 μαζί με 2 υποβρύχια Type 214, οι Άγγλοι τις φρεγάτες Type 31, οι Ισπανοί τις F110 και οι Ιταλοί τις FREMM, σχεδίασης της εταιρείας Fincantieri.

Θα πρέπει να έχουμε επίσης κατά νου ότι υπερέχουμε αριθμητικά σε πυραυλάκατους αφού με την πρόσφατη ένταξη των ΤΠΚ «Καραθανάσης» και «Βλαχάκος» στον στόλο φτάσαμε τις 35 έναντι 34 της Τουρκίας.


Την ίδια ώρα στην αντίπερα όχθη του Αιγαίου διαθέτουν 10 σύγχρονες κορβέτες εγχώριας σχεδίασης ενώ εμείς καμία. Τα περιπολικά μας είναι 33 έναντι 41, τα αποβατικά 20 έναντι 35.

Πλεονέκτημα διαθέτουμε στα υποβρύχια που όπως τονίζουν οι γνωρίζοντας στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας «έκαναν εξαιρετική δουλειά καθ’ όλη τη διάρκεια της ελληνοτουρκικής κρίσης το περσινό καλοκαίρι που τα πλοία των δύο χωρών είχαν λάβει θέσεις εμπλοκής στο Αιγαίο». Στο στόλο μας έχουν ενταχθεί 4 γερμανικά υποβρύχια Type-214 που θεωρούνται τα πιο σύγχρονα στον κόσμο και συνολικά διαθέτουμε 11 έναντι 12 της Τουρκίας.

Όσον αφορά την ναυτική αεροπορία, η χώρα μας διαθέτει 5 αεροσκάφη τύπου P-COrion κατά υποβρυχίων και η Τουρκία 16 εκ των οποίων τα 6 είναι περιπολικά και τα 7 ελαφρά μεταφορικά. Τέλος, τα ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού είναι 20 για εμάς και 29 για την Τουρκία.

https://www.newsbeast.gr/greece/arthro/6607208/sygkrisi-enoplon-dynameon-elladas-tourkias

Στρατιωτική δύναμη Ελλάδας – Τουρκίας 2020: Σύγκριση των ενόπλων δυνάμεων [ΠΙΝΑΚΕΣ] Στρατιωτική δύναμη Ελλάδας - Τουρκίας 2020: Σύγκριση δυνάμεων του άτυπου Ψυχρού Πολέμου στην ανατολική μεσόγειο

Στρατιωτική δύναμη Ελλάδας – Τουρκίας 2020:Τα γεγονότα τους τελευταίους μήνες στην ανατολική Μεσόγειο μόνο ευχάριστα δεν είναι και όχι αποκλειστικά εξαιτίας της Τουρκικής προκλητικότητας. Η Τουρκία βρήκε χώρο να «παίξε» με την ειρήνη στην περιοχή κυρίως λόγω του κενού που άφησαν οι ανταγωνισμοί των μεγάλων δυνάμεων, όπως της Αμερικής που αποσύρεται από διάφορα μέτωπα της σαν αυτό της Συρίας και δευτερευόντως της Ρωσίας που καλύπτει το κενό, δίνοντας «υπεργολαβία» στην Τουρκία που δεν έχει «προβλήματα» εσωτερικών αντιδράσεων από τις συμπλοκές σε εμπόλεμες ζώνες.

Φυσικά αυτό που καίει περισσότερο την Ελλάδα τους τελευταίους μήνες, είναι οιαπειλές της Τουρκίας για την ΑΟΖ και το προκλητικό μνημόνιο με την Λιβύη, πέρα των μακροχρόνιων παραβιάσεων και τέλος το προσφυγικό καθώς η Ελλάδα είναι πύλη εισόδου για όσους προσπαθούν να εισέλθουν την Ευρωπαϊκή ένωση.

Σωστά η ελληνική κυβέρνηση ενεργοποίησε όλα τα διπλωματικά μέσα για να αντιμετωπίσει και να ανακόψει την απειλητική πολιτική του Ερντογάν, όχι μόνον σε βάρος της Ελλάδας, αλλά και της ειρήνης σε όλη την ανατολική Μεσόγειο. Η πρώτη μεγάλη διπλωματική επιτυχία, ήρθε σε υψηλότατο επίπεδο από το προσωπικό τηλεφώνημα του Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου προς τον Γ.Γ. του ΟΗΕ Γκουτέρες, μέσω της φιλίας που έχουν οι δυο άνδρες με τον Πρόεδρο της Πορτογαλίας Ντα Σόουζα, με την οποία η Ελλάδα κατάφερε να μπλοκάρει τις συντεταγμένες που είχε αποστείλει η Τουρκία στον οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών με υπογραφή του Ταγιπ Ερντογάν. Ακολούθησαν τα τηλεφωνήματα προς το Βερολίνο σε επίπεδο πρωθυπουργού, τα οποία δεν ευοδώθηκαν και η διπλωματική κίνηση του ΥΠΕΞ Νίκου Δένδια να καλέσει στην Ελλάδα τον στρατηγό Χάφταρ, το οποίο προκάλεσε και την αντίδραση του Ερντογάν, πετυχαίνοντας το σκοπό της .

Το κλίμα πάντως είναι τεταμένο και το μόνο που μπορεί να εμποδίσει τον Ερντογαν στην προκλητική πολιτική του και από την κλιμάκωσή της είναι η αποτρεπτική ισχύς των Ενόπλων δυνάμεων και η αποφασιστικότητα να απαντήσει η Ελλάδα. 

Ποια όμως είναι η εικόνα των ένοπλων δυνάμεων και σε αριθμούς αλλά και ποιοτικά χαρακτηριστικά;Γιατί μπορεί σε απόλυτους αριθμούς να υπερέχει η Τουρκία, σε οικονομικά μεγέθη να μας έχει φτάσει η γείτονα χώρα, αλλά σε ποιότητα προσωπικού και ιδίως μετά το πραξικόπημα κατά του Ερντογάν να στερείται ηγετών, αν κι έχει εμπειροπόλεμα στελέχη από τις διάφορες ζώνες πυρός, με τους Κούρδους στην ανατολική Τουρκία και πρόσφατα στην Βόρεια Συρία.

Πάντως τα μνημόνια ήταν καταστροφικά για την Ελλάδα και την άμυνα της χώρας, τόσο σε υλικό όσο και σε στελέχη, αλλά και σε βάθος χρόνου η κατάσταση θα χειροτερέψει λόγω της δημογραφικής κατάρρευσης που παρατηρείται μετά το 2010 και η οποία θα αρχίσει να γίνεται εμφανής την επόμενη δεκαετία. Ως προς τα οικονομικά, τα περιέγραψε αναλυτικά ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος στην Βουλή κατά την ψήφιση του Προϋπολογισμού.

Με εντολή της τρόικας, οι απόφοιτοι των παραγωγικών σχολών (ΣΣΕ, Ικάρων, Δοκίμων) μειώθηκαν κατά 50% και την δεκαετία 2009-2019, μειώθηκαν οι δαπάνες της διοικητικής μέριμνας (καύσιμα, ανταλλακτικά, συντήρηση) κατά 1 δις ευρώ ήτοι63% και τα εξοπλιστικά κατά το αστρονομικό 80% δηλαδή1,70 δις ευρώ, κάτι που σε άλλη χώρα θα είχε καταστρέψει τις ένοπλες δυνάμεις. Παρά όλα αυτά ηΕλλάδα διατηρεί το αξιόμαχοσευψηλό επίπεδο, από τις περισσότερες χώρες του ΝΑΤΟ, χάρη στην αυταπάρνηση και τις θυσίες του ένστολου δυναμικού

Αντίθετα με την Ελλάδα, η Τουρκία ξεκίνησε ξέφρενους εξοπλισμούς ενώ στην χώρα μας η αμυντική βιομηχανία, με αποκλειστική ευθύνη των πολιτικών ηγεσιών, ξέπεσε σε γενική ανυποληψία και έτσι παρά του ότι υπάρχουν υποδομές, επιστημονικό προσωπικό και μηχανικοί με εμπειρία που έγιναν δυσεύρετοι στο εξωτερικό και συμβόλαια με εξαγωγές σε ξένους στρατούς, εδώ να συζητούν πως θα κλείσουν το ένα μετά το άλλο τα εργοστάσια. Έτσι έχουμε φτάσει η Τουρκία να έχει ναυπηγία και η ποντοπόρος Ελλάδα να ξεπουλάει και τις δεξαμενές.

Το προσωπικό 

Όπως ήδη επισημάναμε δεν είναι όλα τόσο απόλυτα, αλλιώς οι πόλεμοι θα κερδίζονταν στα χαρτιά. Μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα κατά του Ερντογάν, ο Τούρκος πρόεδρος ξεκίνησε εκκαθαρίσεις το στράτευμα από τους πιο υψηλόβαθμους, έως απλούς στρατιώτες που θεωρούσε Γκιουλιενιστές, οι οποίοι όμως ήταν και οι πιο μορφωμένοι και καταρτισμένοι με αποτέλεσμα να καταρρεύσει το επίπεδο σε όλα τα όπλα. Ιδίως η Τουρκική Πολεμική ΑεροπορίαTürk Hava Kuvvetleri (THK), όπου η εκπαίδευση των πιλότων είναι μακροχρόνια επειδή, έχει αναγκαστεί να φέρει πιλότους από την πολιτική αεροπορία αλλά και ρίξει στον "ψυχρό πόλεμο" του Αιγαίου πιλότους χωρίς πείρα κάτι που όπως πολλοί αναλυτές σχολίασαν είναι επικίνδυνο να προκαλέσουν ατύχημα. Στην Ελληνική πολεμική αεροπορία είναι κάπως καλύτερα τα πράγματα ως προς το επίπεδο καθώς τα στελέχη της θεωρούνται από τα κορυφαία σε όλη την συμμαχία, ωστόσο δεν έμεινε αλώβητη. Η κρίση μείωσε τις ώρες πτήσεις, με αποτέλεσμα πολλοί δυσαρεστημένοι πιλότοι, να παραιτηθούν, ακόμη και πληρώνοντας την πρόωρη αποχώρησή τους, ώστε να εργαστούν στο εξωτερικό, όπου είναι δυσεύρετοι λόγω του υψηλότατου επιπέδου τους, βρίσκοντας εργασία ακόμη κι ως εκπαιδευτές σε ξένες πολεμικές αεροπορίες σε χώρες του Κόλπου. Όπως δημοσίευσε και η Real News, από την φυγή ιπταμένων, παραιτήσεις-συνταξιοδοτήσεις είναι σαν να μην λειτούργησε η Σχολή Ικάρων για δυο χρόνια.

Πληθυσμιακά η Ελλάδα, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, καταγράφει φθίνουσα πορεία λόγω των μνημονίων από το 2010, είναι στα 10,7εκ με ένοπλο προσωπικό περίπου στις 180,000, εφέδρους 280,000. Η σύγκριση είναι αμείλικτη δυστυχώς μετην Τουρκία να έχει φτάσει τα 80εκ, πόλιτες, όχι όμως ομοιογενείς εθνολογικά, με οροφή ενόπλων δυνάμεων στις 410,000 και 180.000 εφέδρους.

Στρατός Ξηράς

Στην Ελλάδα υπηρετούν 1.353 άρματα μάχης διαφόρων τύπων με αιχμή του δόρατος τα γερμανικά 353 Leopard 2 HELL με πυροβόλο 120 χιλ. και βάρος 62,3 τόνους ακολουθούν τα προηγούμενης γενεάς επίσης γερμανικά Leopard 1A5, τα αμερικάνικα M48A5 MOLF και ελάχιστα ακόμη M60A3. Σε επίπεδο TOMΠ και ΤΟΜΑ οι μηχανοκίνητες μονάδες στηρίζονται ακόμη στα ερπυστιοφόρα M113, στα Leonidas, M901 ITV και BMP-1, και τροχοφόρα VBL και Hummer, επίσης σε λίγους αριθμούς για να κάνουν την διαφορά.

Από μεταγωγικά ελικόπτερα η Ελλάδα έχει ακόμη τα γερασμένα UH-1 Huey, τα οποία μαζί με τα ΤΟΜΠ και ΤΟΜΑ δεν φαίνεται πουθενά στον ορίζοντα πιθανότητα αντικατάστασης τους. Στα μεταγωγικά Chinook CH-47 η κατάσταση είναι κάπως καλύτερη καθώς προστέθηκαν νεώτερες μονάδες τα προηγούμενα χρόνια, ενώ δυστυχώς το πρόγραμμα NH-90 που θα έδινε τρομερές δυνατότητες εκσυγχρονισμού έχει βαλτώσει για πολιτικούς λόγους. Σε επιθετικά ελικόπτερα υπάρχει ποιοτική υπεροχή με τα γνωστά Apache, αν και λίγα σε αριθμό, ενώ θα δόθηκε προσωρινή, αλλά όχι αμελητέα αριθμητικά ανάσα με την εισαγωγή των OH-58D Kiowa Warrior με τις αναγνωρισμένες επιθετικές ικανότητες ως tank-killers.

Η Τουρκία διαθέτει συνολικά 2.180 άρματα εκ των οποίων 320 Leopard 2A41, λίγο παλαιότερο μοντέλο από τα δικά μας, τα οποία της είχε πουλήσει η Γερμανία σαν απάντηση στα Ελληνικά Leo-2, ενώ υπολογίσιμη είναι και δύναμη των M60T με το πυροβόλο των 120 mm. Σημειωτέον ότι πρόγραμμα τουρκικού μέσου άρματος ALTAY, αν και συναντά πολλά προβλήματα, η γείτονα χώρα επιμένει στην εξέλιξη του και δεν θα είναι έκπληξη ότι κάποια στιγμή θα ευοδωθούν οι προσπάθειες , όπως και σε άλλα προγράμματα που είχαν βάλει σαν στόχο.

Απο επιθετικά ελικόπτερα, ο Τουρκικός στρατός αποτελείται από Super Cobra και ήδη έχουν παραληφθείτα πρώτα εγχώριας κατασκευής T-129. Απο μεταγωγικά έχουν ικανούς αριθμούς των πιο σύγχρονων S-70A Blackhawk καθώς και AS53UL Cougar.

Πολεμικό Ναυτικό

Το ΠΝ διαθέτει 13 φρεγάτες, 4 τύπουΜΕΚΟ – HN200 και 9 τύπου S, 12 + 2 πυραυλακάτους, 11 υποβρύχια εκ των οποίων 4 κλάσης 214 με σύστημα πρόωσης ανεξάρτητης του αέρα, μαζί με το ένα από τα κλάσης 209 το οποίο εκσυγχρονίστηκε προσφάτως, 10 κανονιοφόρους, 6 παράκτια περιπολικά, 5 αρματαγωγά κι άλλα σκάφη. Η κατάσταση του στόλου είναι ικανοποιητική, απλώς και μόνο λόγω της εκπαίδευσης και της ναυτοσύνης των Ελλήνων, αλλά έχει φτάσει στα όρια του και πρέπει άμεσα να σχεδιαστούν τα προγράμματα εκσυγχρονισμού του. Οι φρεγάτες S έχουν πλέον ξεπεράσει κατά πολύ το όριο ζωής τους και μέχρι το 2030 θα έχουν αποσυρθεί γι αυτό χρειάζεται άμεσα να ξεκινήσουν οι διαδικασίες αντικατάστασής τους και μάλιστα με συμμετοχή της Ελληνικής βιομηχανίας, όπως κάνει και η Τουρκία ώστε να καταφέρει το ΠΝ να ακολουθήσει τις νέες εξελίξεις για να διατηρήσει την απαραίτητη ποιοτική διαφορά στο Αιγαίο. Τα μηνύματα από την Γαλλιά για παράδειγμα δεν είναι τόσο ευχάριστα για τις Belh@rra, όχι φυσικά για το εξαιρετικό πλοίο, αλλάγιατί οι Γάλλοι μέχρι σήμερα δεν είναι διατεθειμένοι να μας δώσουν υποκασκευαστικό έργο και ισως το σκεφτούν αν αγοράσουμε 2+2. Σημειώνουμε ότι την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν είναι γνωστές λεπτομέρειες από την συνάντηση Μητσοτάκη-Μακρόν κάτι που ελπίζουμε να αλλάξει στο μέλλον, μαζί με την τιμή τους. Γιατί διαφορετικά θα αποκτήσουμε μόλις 2 δυο φρεγάτες, πολύ ακριβά, πολύ αργά, σε πολύ μικρό αριθμό. Δυστυχώς πιέσεις προς τον αμερικάνικο παράγοντα και σενάρια που διέρρευσαν από το ΥΠΕΘΑ το προηγούμενο διάστημα γιαΑντιτορπιλικά DDG Arleigh Burke έμειναν απλές φήμες

Η Τουρκία από την άλλη διαθέτει 12+6 υποβρύχια, με τα 6 τύπου 214 υπο κατασκευή, ενώ τρέχει και πρόγραμμα εκσυγχρονισμού 4 τύπου 209/1400 και 2 τύπου 209/1200, από φρεγάτες έχει 16 , 8 τύπου O.H.Perry και υπόλοιπες τύπου MEKO 200ΤΝ, ενώ έχει μεγάλα προγράμματα ναυπήγησης εγχώριων σκαφών τα οποία κατάφερε να εξάγει μάλιστα με4 κορβέτες να καταλήγουν Πακιστάν. Γι αυτό και, όπως γράψαμε παραπάνω, πρέπει να είναι εθνικός στόχος η συμμετοχή της Ελληνικής βιομηχανίας σε οποιαδήποτε μελλοντική παραγγελία, ιδιαίτερα όταν, όπως φαίνεται θα χρειαστούμε τουλάχιστον 10 νέα σκάφη πρώτης γράμμης τα επόμενα χρόνια, χωρίς να συνυπολογίζουμε και τα εθνικά οφέλη στην ανεργία, την τεχνογνωσία και την μείωση του κόστους

Πολεμική αεροπορία

Η Πολεμική Αεροπορία διατηρεί την απόλυτη αεροπορική υπεροχή που απέκτησε με πολλές θυσίες και πολυετής προσπάθειες και όπως φαίνεται, μετά την ακύρωση πώλησης των F-35 θα την διατηρήσει και μετά την αναβάθμιση των 84 μαχητικών F-16 σε έκδοση Viper. Το ότι ο εκσυγχρονισμός τους μαζί με τα P-3 θα γίνει στην Ελλάδα, είναι πολύ θετικό και πρέπει να γίνει παράδειγμα και τα υπόλοιπα προγράμματα. Τα Ελληνικά F-35 δεν τα αναφέρουμε, γιατί από τις δηλώσεις, μέχρι να (αν) τα δούμε να απογειώνονται κάποιοαεροδρόμιο διασποράς στο Αιγαίο, έχουμε χρόνια μπροστά μας, Η Ελλάδα συνολικά διαθέτει 230 μαχητικά, κι εκτός από τα F-16, ποιοτική διαφορά κάνουν και τα Mirage 2000-5 με το μοναδικό σε δυνατότητες οπλοστάσιο που διαθέτουν όπως οι πύραυλοι αέρος επιφανείας Exoset και αέρος εδάφους Scalp-EG ενώ δεν είναι αμελητέα (αν προς απόσυρση) τα εκσυγχρονισμένα F-4E AUP με το ρανταρ του F-18 και την τεράστια μεταφορική ικανότητά τους σε οπλικό φορτίο

Η Τουρκια διαθέτει 267 αεροσκάφη, με κύριο κορμό το F-16 και λιγότερα εκσυγχρονισμένα F-4E, αλλά το θετικό για την Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, είναι η τρομερές ελλείψεις προσωπικού και μάλιστα καλά εκπαιδευμένων πιλότων και μηχανικών γιατί μετά το πραξικόπημα ο Ερντογαν προχώρησε σε εκκαθαρίσεις που αποψίλωσαν το προσωπικό τηςTürk Hava Kuvvetleri.

https://www.flash.gr/tech/1570996/stratiwtiki-dynami-elladas-toyrkias-2020-sygkrisi-twn-enoplwn-dynamewn-pinakes

=====================

 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.