Δευτέρα 7 Αυγούστου 2023

Capharnaüm (Capernaum) Καπερναούμ πληροφορίες για την ταινία

Capernaum (Καπερναούμ 2018) Nadine Labaki

Η ιστορία ενός ατίθασου, χαρισματικού αγοριού, το οποίο επαναστατεί ενάντια στη, γεμάτη κακουχίες, ζωή του και παλεύει να βρει τρόπο να επιβιώσει στις παραγκουπόλεις του Λιβάνου, μετατρέπεται σε μια συγκλονιστική ταινία για τους ανθρώπους του περιθωρίου, αλλά και το ακατανίκητο ανθρώπινο πνεύμα.
Ο 12χρονος (ή έτσι υπολογίζουν όλοι αφού ακόμη και οι γονείς του δεν γνωρίζουν την ηλικία του) Ζεν μεγαλώνει με την πολυμελή οικογένειά του στις πιο υποβαθμισμένες περιοχές της Βηρυτού.

Είναι με κάποιο τρόπο ο άντρας του σπιτιού, αφού δουλεύει, κλέβει φαγητό για λογαριασμό όλων και είναι αυτός που φροντίζει τα αδέρφια του.

Περισσότερος δεμένος με τη συνομήλικη αδερφή του, θα φύγει από το σπίτι, όταν οι γονείς του θα την «πουλήσουν» σε έναν ενήλικα για να την παντρευτεί, ανταλλάσσοντας έτσι διαρκές ενοίκιο για το διαμέρισμα στο οποίο μένουν.

Στη διαδρομή του μέσα στην πόλη θα συναντήσει την Ραχήλ, μια γυναίκα από την Αιθιοπία που δουλεύει καθαρίστρια σε ένα λούνα - παρκ και μεγαλώνει κρυφά το παιδί της.

Με τα χαρτιά της να έχουν λήξει, η Ραχήλ προσπαθεί να βρει λύση, ενώ εμπιστεύεται στον Ζεν τη φροντίδα του μωρού της. . .
Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών, υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα και Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας


Είδαμε το συγκλονιστικό «Καπερναούμ» και δεν θα το ξεχάσουμε ποτέ.

Υποψήφιο για το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας στην προσεχή απονομή. 
Στράτος Τσαγκαρής 15 Φεβρουαρίου 2019 

Η Λιβανέζα σκηνοθέτρια Nadine Labaki δεν αφήνει κανένα περιθώριο να αμφισβητήσουμε τις προθέσεις της από την αρχή της ταινίας της «Καπερναούμ» (Capharnaüm) : 

ο δωδεκάχρονος Ζαΐν, τον οποίο ενσαρκώνει ο εκπληκτικός Zain Al Rafeea, εμφανίζεται στο δικαστήριο, για να μηνύσει τους γονείς του, γιατί τον… γέννησαν! 

Μεγαλώνει με την πολυμελή, προσφυγική οικογένειά του από τη Συρία σε μια υποβαθμισμένη συνοικία της Βηρυτού μέσα στην απόλυτη σχεδόν φτώχεια, την εξαθλίωση και το χάος. 

Θα φύγει κάποια στιγμή από το σπίτι του, θα βρει καταφύγιο σε μια παράνομη πρόσφυγα από την Αιθιοπία με αντάλλαγμα να φροντίζει το γιο της όσο εκείνη δουλεύει, θα περιπλανηθεί στις γειτονιές της Βηρυτού εξαθλιωμένος και πεινασμένος και στο τέλος θα καταλήξει στη φυλακή, αφού πρώτα επιχειρήσει να σκοτώσει το σύζυγο της εντεκάχρονης αδελφής του, για να εκδικηθεί το θάνατό της. 


Η ταινία είναι μια καταγγελία, ένα σοκαριστικό μανιφέστο, μια γροθιά στο στομάχι για τη φτώχεια, την εξαθλίωση , την προσφυγιά και την παραμέληση των παιδιών όχι μόνο σε πολλές πόλεις του τρίτου κόσμου, αλλά ακόμη και σε σύγχρονες μεγαλουπόλεις του δυτικού. 

Η Nadine Labaki παρακολουθεί τους ήρωες με ασφυκτικά κοντινά πλάνα, ρουφάει την ανάσα και το βλέμμα τους και μυρίζει το δέρμα τους, εκβιάζοντας τη συναισθηματική συμμετοχή του θεατή στην αγωνία και στη δυστυχία τους με ένα νευρικό- ντοκιμαντερίστικο στυλ, που παραπέμπει σε ρεπορτάζ με την κάμερα στο χέρι. 


Βοηθοί της είναι οι απολύτως πειστικοί- ερασιτέχνες ηθοποιοί της. UnmuteRemaining Time -0:00   Fullscreen Η Labaki στήνει ένα νατουραλιστικό σκηνικό «παγιδεύοντας» μέσα του τον εφησυχασμένο θεατή, χωρίς να χαρίζεται ούτε στιγμή σε κανέναν και χωρίς να ωραιοποιεί καταστάσεις. 

Τα μηνύματά της είναι πολλά και οι προβληματισμοί της πολύ μεγαλύτεροι. 

Αν έλειπαν- στο τέλος ειδικά- οι μελοδραματικές σκηνές, αν η σκηνοθέτρια δεν επέτρεπε το συναίσθημα να ξεχειλίσει, θα μιλούσαμε για ένα αριστούργημα. 

Έτσι κι αλλιώς όμως, η ταινία αποτελεί μια θαυμάσια τοιχογραφία της σύγχρονης ζωής στις υποβαθμισμένες συνοικίες των μεγαλουπόλεων, χωρίς κραυγαλέες υπερβολές και αστοχίες. 

Στηλιτεύει με σκληρό και ρεαλιστικό τρόπο την πλήρη εγκατάλειψη των φτωχών ανθρώπων, την εκμετάλλευση των ανυπεράσπιστων προσφύγων, το σκοτεινό μέλλον των παιδιών που μεγαλώνουν σε ένα αφιλόξενο περιβάλλον απροστάτευτα και μόνα, παρατημένα και ποικιλοτρόπως κακοποιημένα. 

Η «Καπερναούμ» (αλληγορική παραπομπή στη βιβλική πόλη, όπου ο Ιησούς θεράπευσε έναν παράλυτο) είναι μια βαθιά συγκινητική ταινία, ένα σύγχρονο μελόδραμα που ξεχωρίζει για την ωριμότητα της σκηνοθετικής ματιάς και τη στέρεα δομή των στόχων του.. 


Από την Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

Η Καπερναούμ ( αραβικά : كفرناحوم , ρωμανικά :  Cafarnaüm ) είναι μια λιβανέζικη δραματική ταινία του 2018 σε σκηνοθεσία Nadine Labaki και παραγωγή Khaled Mouzanar . Το σενάριο γράφτηκε από τους Labaki, Jihad Hojaily και Michelle Keserwany από μια ιστορία των Labaki, Hojaily, Keserwany, Georges Khabbaz και Khaled Mouzanar . Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο Σύρος πρόσφυγας ηθοποιός Zain Al Rafeea ως Zain El Hajj, ένας 12χρονος που ζει στις φτωχογειτονιές της Βηρυτού . Η Καπερναούμ λέγεται σε αναδρομήμορφή, εστιάζοντας στη ζωή του Zain, συμπεριλαμβανομένης της συνάντησής του με μια Αιθίοπα μετανάστη Rahil και το βρέφος γιο της Yonas, και οδήγησε στην προσπάθειά του να μηνύσει τους γονείς του για παραμέληση παιδιών .

Η ταινία έκανε το ντεμπούτο της στο Φεστιβάλ Καννών 2018 , όπου επιλέχθηκε να διαγωνιστεί για τον Χρυσό Φοίνικα , [4] [5] και κέρδισε το Βραβείο της Επιτροπής . [6] [7] Το Καπερναούμ έλαβε 15λεπτο χειροκρότημα μετά την πρεμιέρα του στις Κάννες στις 17 Μαΐου 2018. [8] Η Sony Pictures Classics, η οποία είχε προηγουμένως διανείμει το Where Do We Go Now του Labaki; , αγόρασε τα δικαιώματα διανομής της ταινίας στη Βόρεια Αμερική και τη Λατινική Αμερική, ενώ η Wild Bunch διατήρησε τα διεθνή δικαιώματα. [9] Έλαβε μια ευρύτερη κυκλοφορία στις 20 Σεπτεμβρίου 2018.

Το Καπερναούμ απέσπασε την αποδοχή των κριτικών, με ιδιαίτερους επαίνους για τη σκηνοθεσία του Labaki, την ερμηνεία του Al Rafeea και τον «ρεαλισμό σαν ντοκιμαντέρ» της ταινίας. [10] Γράφοντας για τους New York Times , η Manohla Dargis και ο AO Scott την ονόμασαν ως μία από τις καλύτερες ταινίες του 2018. [11] Ήταν υποψήφια για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας στα 91α Όσκαρ , [12] μεταξύ πολλών άλλων διακρίσεων.

Το «Καπερναούμ» είναι και η πιο επιτυχημένη αραβική και Μέση Ανατολή ταινία όλων των εποχών, αφού έγινε μεγάλη επιτυχία στο διεθνές box office με πάνω από 68 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, έναντι προϋπολογισμού παραγωγής 4 εκατομμυρίων δολαρίων . Η μεγαλύτερη διεθνής αγορά της είναι η Κίνα, όπου έγινε μια μεγάλη επιτυχία-έκπληξη με πάνω από 54 εκατομμύρια δολάρια .

Ο Zain El Hajj, ένας 12χρονος από τις φτωχογειτονιές της Βηρυτού , εκτίει ποινή φυλάκισης πέντε ετών στη φυλακή Roumieh επειδή μαχαίρωσε κάποιον τον οποίο αναφέρει ως «γιο της σκύλας». Ούτε ο Ζέιν ούτε οι γονείς του γνωρίζουν την ακριβή ημερομηνία γέννησής του, καθώς ποτέ δεν υπέβαλαν αίτηση/έλαβαν επίσημο πιστοποιητικό γέννησης. Ο Ζέιν οδηγείται ενώπιον δικαστηρίου , έχοντας αποφασίσει να ασκήσει πολιτική αγωγή κατά των γονιών του, της μητέρας του, Σουάντ, και του πατέρα του, Σελίμ. Όταν ρωτήθηκε από τον δικαστή γιατί θέλει να μηνύσει τους γονείς του, ο Ζέιν απαντά «Επειδή γεννήθηκα» (ή, πιο συγκεκριμένα, «γιατί με είχες»). Εν τω μεταξύ, οι λιβανικές αρχές επεξεργάζονται μια ομάδα μεταναστών εργαζομένων , συμπεριλαμβανομένης μιας νεαρής Αιθίοπας που ονομάζεται Rahil.

Η ιστορία στη συνέχεια αναβοσβήνει αρκετούς μήνες πριν από τη σύλληψη του Zain. Ο Ζέιν ζει με τους γονείς του και φροντίζει τουλάχιστον επτά μικρότερα αδέρφια που βγάζουν χρήματα σε διάφορα προγράμματα αντί να πηγαίνουν σχολείο. Χρησιμοποιεί πλαστές συνταγές για να αγοράσει χάπια τραμαδόλης από πολλά φαρμακεία, τα οποία συνθλίβουν σε σκόνη και τα μουλιάζουν σε ρούχα, τα οποία πουλά ο αδελφός του σε τοξικομανείς στη φυλακή. Ο Ζέιν εργάζεται επίσης ως ντελίβερι για τον Άσαντ, τον ιδιοκτήτη της οικογένειας και τον ιδιοκτήτη ενός πάγκου στην τοπική αγορά. Ένα πρωί, ο Zain βοηθά την 11χρονη αδερφή του Sahar να κρύψει τα στοιχεία της πρώτης περιόδου της , φοβούμενος ότι θα παντρευτεί τον Assad εάν οι γονείς της ανακαλύψουν ότι μπορεί τώρα να μείνει έγκυος. [13]

Η είσοδος στο Luna Park , Ras Beirut , όπου ο Zain συναντά τη Rahil.

Ο Ζέιν κάνει σχέδια να δραπετεύσει με τη Σαχάρ και να ξεκινήσει μια νέα ζωή. Ωστόσο, οι υποψίες του αποδεικνύονται σωστές καθώς οι γονείς της παντρεύονται τη Σαχάρ με τον Άσαντ με αντάλλαγμα δύο κοτόπουλα. Έξαλλος με τους γονείς του, ο Ζέιν τρέχει τρέχοντας και πιάνει ένα λεωφορείο, όπου συναντά έναν ηλικιωμένο άνδρα ντυμένο με μια εντυπωσιακή στολή Spider-Man που αυτοαποκαλείται «Άνθρωπος Κατσαρίδα». Ο Cockroach Man κατεβαίνει από το λεωφορείο στο Luna Park στο Ras Beirut και ο Zain τον ακολουθεί, περνώντας την υπόλοιπη μέρα στο πάρκο. Ενώ βρίσκεστε στον τροχό του λούνα παρκ, ο Ζέιν βλέπει ένα όμορφο ηλιοβασίλεμα και αρχίζει να κλαίει. Αργότερα, ο Ζέιν συναντά τη Ραχίλ, μια Αιθίοπα μετανάστη εργάτρια που εργάζεται ως καθαρίστρια στο πάρκο. Λυπάται τον Ζέιν και συμφωνεί να τον αφήσει να ζήσει μαζί της στην τσίγκινα παράγκα της με αντάλλαγμα ο Ζέιν να φροντίζει τον γιο της, τον Γιόνα που δεν έχει χαρτιά, όταν είναι στη δουλειά.

Τα πλαστά έγγραφα μετανάστευσης της Ραχίλ πρόκειται να λήξουν σύντομα και δεν έχει αρκετά χρήματα για να πληρώσει τον πλαστογράφο Άσπρο της για νέα έγγραφα. Η Άσπρο προσφέρεται να πλαστογραφήσει τα έγγραφα δωρεάν αν του δώσει τον Γιόνας για να υιοθετηθεί ο Γιόνας. Ο Ραχίλ αρνείται, παρά τους ισχυρισμούς του Άσπρο ότι η ιδιότητα του Yonas χωρίς έγγραφα θα σημαίνει ότι δεν μπορεί ποτέ να λάβει εκπαίδευση ή να απασχοληθεί. Τα έγγραφα της Ραχίλ λήγουν και συλλαμβάνεται από τις λιβανικές αρχές. Αφού δεν επιστρέφει στην παράγκα, ο Ζέιν πανικοβάλλεται. Περνούν αρκετές μέρες και ο Zain αρχίζει να φροντίζει μόνος του τον Yonas, ισχυριζόμενος ότι είναι αδέρφια, και αρχίζει να πουλά ξανά τραμαδόλ για να κερδίσει χρήματα.

Μια μέρα, στο Souk Al Ahad, όπου εδρεύει η Aspro, ο Zain γνωρίζει μια νεαρή κοπέλα που ονομάζεται Maysoun. Η Maysoun είναι Σύρια πρόσφυγας και ισχυρίζεται ότι η Aspro έχει συμφωνήσει να τη στείλει στη ΣουηδίαΟ Ζέιν απαιτεί από τον Άσπρο να τον στείλει και στη Σουηδία, κάτι που ο Άσπρο δέχεται να κάνει αν ο Ζέιν του δώσει τον Γιόνα. Ο Ζέιν συμφωνεί απρόθυμα και ο Άσπρο του λέει ότι θα χρειαστεί κάποια μορφή ταυτότητας για να γίνει πρόσφυγας. Ο Ζέιν επιστρέφει στους γονείς του και απαιτεί να του δώσουν την ταυτότητά του, στην οποία εκείνοι του λένε γελώντας ότι δεν έχει. Αφού τον αποκήρυξαν ότι έφυγε, τον διώχνουν από το σπίτι τους, αλλά όχι πριν αποκαλύψουν ότι η Sahar πέθανε πρόσφατα λόγω δυσκολιών με την εγκυμοσύνη της. Έξαλλος, ο Ζέιν παίρνει ένα μεγάλο μαχαίρι, τρέχει έξω από το σπίτι και μαχαιρώνει τον Άσαντ. Ο Zain συλλαμβάνεται και καταδικάζεται σε πέντε χρόνια στη φυλακή Roumieh.

Ενώ βρίσκεται στη φυλακή, κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης από τη μητέρα του, ο Zain μαθαίνει ότι η Souad είναι ξανά έγκυος και σχεδιάζει να ονομάσει το παιδί Sahar. Αηδιασμένος από την έλλειψη τύψεων της μητέρας του για τον θάνατο της κόρης της, της λέει να μην την ξαναεπισκεφτεί, αποκαλώντας την «άκαρδη». Κατά τη διάρκεια μιας τηλεοπτικής εκπομπής που ζητά σχολιασμό κλήσης για την κακοποίηση παιδιών, ο Ζέιν επικοινωνεί με τα μέσα ενημέρωσης και λέει ότι έχει βαρεθεί να παραμελούν τα παιδιά τους οι γονείς και σχεδιάζει να μηνύσει τους γονείς του επειδή συνεχίζουν να έχουν παιδιά όταν δεν μπορούν να τα φροντίσουν. Όταν ο δικαστής τον ρωτά τι θέλει από τους γονείς του, λέει «θέλω να σταματήσουν να κάνουν παιδιά», καθώς δεν θέλει να υποστούν την παραμέληση που έχει. Ο Zain ισχυρίζεται επίσης ότι η Aspro υιοθετεί παράνομα παιδιά και τα κακομεταχειρίζεται. Γίνεται επιδρομή στο σπίτι του Άσπρου και τα παιδιά και οι γονείς επανενώνονται,

Η φωτογραφία του Ζέιν είναι τραβηγμένη για την ταυτότητά του. Ο φωτογράφος κάνει ένα αστείο με την ξινή διάθεση του Zain - «Είναι η ταυτότητά σου, όχι το πιστοποιητικό θανάτου σου» - και ο Zain καταφέρνει να χαμογελάσει.

Cast επεξεργασία ]

Καστ και σκηνοθέτης στο Φεστιβάλ Καννών 2018 .

  • Ο Zain Al Rafeea ως Zain El Hajj, ένα 12χρονο αγόρι που ζει στις φτωχογειτονιές της Βηρυτού
  • Yordanos Shiferaw ως Rahil (επίσης γνωστή ως Tigest), μια γυναίκα από την Αιθιοπία χωρίς έγγραφα που εργάζεται ως καθαρίστρια σε ένα λούνα παρκ
  • Boluwatife Treasure Bankole (ένα κορίτσι) ως Yonas, ο γιος της Rahil χωρίς έγγραφα [14]
  • Η Kawthar Al Haddad ως Souad, η μητέρα του Zain
  • Ο Fadi Kamel Youssef ως Σελίμ, ο πατέρας του Zain
  • Ο Νουρ ελ Χουσεϊνί ως Άσαντ, ιδιοκτήτης τοπικής αγοράς και σύζυγος της Σαχάρ
  • Alaa Chouchnieh as Aspro, Rahil's forger
  • Η Cedra Izam ως Sahar, η αδερφή του Zain
  • Nadine Labaki as Nadine, Zain's lawyer
  • Joseph Jimbazian ως κύριος Harout (γνωστός και ως Κατσαρίδα), υπάλληλος σε ένα λούνα παρκ
  • Farah Hasno ως Maysoun, μια νεαρή Σύρια πρόσφυγα

Η σεναριογράφος και σκηνοθέτης Nadine Labaki περιέγραψε τη σύλληψη της ταινίας:

Στο τέλος της ημέρας, ... τα παιδιά πληρώνουν πραγματικά πολύ ακριβό τίμημα για τις συγκρούσεις μας, και τους πολέμους μας, και τα συστήματά μας, και τις ανόητες αποφάσεις και τις κυβερνήσεις μας. Ένιωσα την ανάγκη να μιλήσω για το πρόβλημα και σκεφτόμουν, αν αυτά τα παιδιά μπορούσαν να μιλήσουν ή να εκφραστούν, τι θα έλεγαν; Τι θα μας έλεγαν, αυτή η κοινωνία που τους αγνοεί; [15]

Η παραγωγή της ταινίας έγινε με προϋπολογισμό 4 εκατομμυρίων δολαρίων . [16] Ο παραγωγός Khaled Mouzanar πήρε μια υποθήκη στο σπίτι του για να συγκεντρώσει έναν προϋπολογισμό. [17]

Ο Zain Al Rafeea , ένας Σύρος πρόσφυγας που ζει στις φτωχογειτονιές της Βηρυτού από το 2012, ήταν 12 ετών κατά τη διάρκεια της παραγωγής. [18] [19] Ο χαρακτήρας του Al Rafeea, Zain, πήρε το όνομά του. [15] Πολλοί από τους άλλους ηθοποιούς ήταν αρχάριοι, κάτι που η Λαμπάκη χαρακτήρισε απαραίτητο επειδή ήθελε «ένα πραγματικό αγώνα σε εκείνη τη μεγάλη οθόνη». [17] Ο Al Rafeea συνέβαλε στη διαμόρφωση του διαλόγου της ταινίας, βασιζόμενος στις εμπειρίες του ως πρόσφυγας που ζούσε σε μια παραγκούπολη. [20]

Αν και η Λαμπάκη είναι επίσης ηθοποιός, έδωσε μόνο έναν μικρό ρόλο στον εαυτό της, προτιμώντας οι ρεαλιστές ηθοποιοί να αντλούν από τις δικές τους εμπειρίες. [21] Τα γυρίσματα διήρκεσαν έξι μήνες και οδήγησαν σε 500 ώρες [22] βιασύνες , που χρειάστηκαν εκείνη και η ομάδα μοντέρ της ενάμιση χρόνο για να επεξεργαστούν σε 2 ώρες [22] Η πρώτη έκδοση της ταινίας ήταν διάρκειας 12 ωρών, [18] [22] αλλά δουλεύοντας μερικές φορές σε βάρδιες 24 ωρών μοντάζ με τους μοντέρ της, μπόρεσε να κόψει την ταινία εγκαίρως. Έγινε πολύ κοντά με τη συντακτική της ομάδα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου και αναφέρθηκε σε αυτούς και στο πλήρωμά της ως οικογένειά της.

Από τις 26 Μαΐου 2019 , η ταινία είχε εισπράξεις $68.583.867 παγκοσμίως, [3] έναντι προϋπολογισμού παραγωγής 4 εκατομμυρίων $ . [16] Έγινε η αραβική ταινία με τις υψηλότερες εισπράξεις και η ταινία Μέσης Ανατολής με τις περισσότερες εισπράξεις όλων των εποχών, [23] ξεπερνώντας το ρεκόρ εισιτηρίων των 21 εκατομμυρίων δολαρίων της προηγούμενης ταινίας του Λαμπάκη Where Do We Go Now; (2012). [24] [25]

Η ταινία είχε περιορισμένη κυκλοφορία στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά στις 14 Δεκεμβρίου 2018. [26] Η ταινία απέσπασε εισπράξεις 1.661.096 $ στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά, στις 30 Μαΐου 2019 [27] Εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών και του Καναδά, η ταινία έχει εισπράξει 66,925 εκατομμύρια δολάρια στις διεθνείς αγορές, στις 26 Μαΐου 2019 [3]

Κυκλοφόρησε στην Κίνα στις 29 Απριλίου 2019 και έκανε το ντεμπούτο του στο νούμερο δύο εκεί, πίσω από το Avengers: Endgame . [28] Η Καπερναούμ έγινε μεγάλη επιτυχία στην Κίνα, με τη βοήθεια ισχυρών από στόμα σε στόμα στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης (συμπεριλαμβανομένων πλατφορμών όπως το Douban και το TikTok ). [29] Μέχρι τις 5 Μαΐου 2019, το Capernaum είχε εισπράξει 25,22 εκατομμύρια δολάρια στην Κίνα, [30] και έγινε η δεύτερη ταινία του Σαββατοκύριακου με τις μεγαλύτερες εισπράξεις διεθνώς, πίσω μόνο από το Avengers: Endgame . [31] [32] Μέχρι τις 16 Μαΐου 2019, η ταινία είχε ξεπεράσει τα 300 εκατομμύρια ¥ RMB ( 44 εκατομμύρια $ ) στην Κίνα,[29] σε λίγο περισσότερο από δύο εβδομάδες, γίνεται μια υπερπαραγωγή έκπληξη στο κινεζικό box office. [33] Από τις 29 Ιουνίου 2019, η ταινία είχε εισπράξεις 54.315.148 $ στην Κίνα. [3]

Κριτική απάντηση επεξεργασία ]

Το Capernaum έχει βαθμολογία έγκρισης 90% με βάση κριτικές 183 κριτικών στο Rotten Tomatoes με μέση βαθμολογία 7,9/10. Η συναίνεση των κριτικών του ιστότοπου λέει: « Η Καπερναούμ χτυπά σκληρά, αλλά ανταμείβει τους θεατές με μια έξυπνη, συμπονετική και τελικά συγκλονιστική εικόνα των ζωών σε ισορροπία». [34] Στο Metacritic , η ταινία έχει σταθμισμένο μέσο όρο βαθμολογίας 75 στα 100 με βάση κριτικές 33 κριτικών, υποδεικνύοντας "γενικά ευνοϊκές κριτικές". [35] [36]

Πολλές κριτικές ήταν πολύ θετικές. Ο AO Scott των New York Times την κατέταξε ως την ένατη καλύτερη ταινία του 2018, γράφοντας «Ο νατουραλισμός συναντά το μελόδραμα σε αυτήν την οδυνηρή, ταραχώδη ιστορία των περιπετειών ενός χαμένου αγοριού στις φτωχογειτονιές και τις παραγκούλες της Βηρυτού... Ο Λαμπάκι αρνείται να χάσει τα μάτια του πληθωρικότητα, θάρρος και χιούμορ που οι άνθρωποι κρατούν ακόμα και σε στιγμές της μεγαλύτερης απόγνωσης». [11] Ο Jay Weissberg του Variety έκρινε ότι η Καπερναούμ αντιπροσωπεύει μια ουσιαστική βελτίωση στην κατεύθυνση του Labaki, φέρνοντας «νοημοσύνη και καρδιά» στο θέμα του. [37] Ο κριτικός του Hollywood Reporter Leslie Felperin το αποκάλεσε αποτελεσματικό μελόδραμα . [38] Στις Vulture.com , η Emily Yoshida αποκάλεσε τον Zain Al Rafeea "μια εκπληκτική, αξέχαστη παρουσία". Ο Yoshida το ερμήνευσε επίσης ως «μία από τις πιο δυναμικές ταινίες υπέρ της επιλογής που έχω δει ποτέ», αν και δεν αναφέρεται η άμβλωση. [39]

Ορισμένες κριτικές ήταν πιο ανάμεικτες. Γράφοντας για το The AV Club , ο AA Dowd χαρακτήρισε την ταινία «ένα σωρό θλίψης που μπερδεύει ασταμάτητα τις κακουχίες με το δράμα, εκλιπαρώντας για τα δάκρυά μας κάθε στιγμή». [40] Ο κριτικός του IndieWire Ντέιβιντ Έρλιχ έγραψε επίσης μια ανάμεικτη κριτική, αποκαλώντας το «ένα εκπληκτικό έργο σοσιαλ-ρεαλισμού που έχει αραιωθεί (και τελικά ηττηθεί) από μια σειρά σοβαρών λανθασμένων υπολογισμών». [41]

Διακρίσεις επεξεργασία ]

Η ταινία επιλέχθηκε ως η Λιβανέζικη συμμετοχή για την Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία στα 91α Όσκαρ . [42] [43] Μπήκε στη λίστα του Δεκεμβρίου 2018, [44] προτού προταθεί για το Όσκαρ τον Ιανουάριο του 2019. [12]

=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.