Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2023

Ο Στέφανος Κασσελάκης στον Νίκο Χατζηνικολάου – Συνέντευξη στον ΑΝΤ1


Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ μιλά για την πολιτική, τις εσωκομματικές τριβές και τις αποχωρήσεις, αλλά και την προσωπική ζωή, τους στόχους και τις φιλοδοξίες του.

Την Πέμπτη 16 Νοεμβρίου, στις 24:00, ο Νίκος Χατζηνικολάου φιλοξενεί στο «Ενώπιος Ενωπίω» τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανο Κασσελάκη.

Η αιφνιδιαστική αλλαγή πορείας στη ζωή του.

Πώς βρέθηκε από την Αμερική στο τιμόνι του ΣΥΡΙΖΑ;

Γιατί αποφάσισε να ασχοληθεί με την πολιτική και ποιο είναι το όνειρό του;

Τι λέει για τη διάσπαση στον ΣΥΡΙΖΑ, για τις συγκρούσεις και τις αποχωρήσεις κορυφαίων στελεχών από το κόμμα;

Την Πέμπτη 16 Νοεμβρίου, στις 24:00, ο Στέφανος Κασσελάκης μιλάει για όλους και για όλα στο «Ενώπιος Ενωπίω» και τον Νίκο Χατζηνικολάου.

 

  Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Κυρίες και κύριοι, φίλες και φίλοι, καλησπέρα σας. Όπως ήδη έχετε καταλάβει, έχω τη χαρά και την τιμή να φιλοξενώ απόψε στο στούντιο του ΑΝΤ1 και στο «Ενώπιος ενωπίω» το νέο Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, τον κ. Στέφανο Κασσελάκη. Καλώς ορίσατε Πρόεδρε και σας ευχαριστώ που είστε μαζί μου.

Σ. ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ: Καλησπέρα.

Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Θα είναι μια συνέντευξη αυτή, φίλες και φίλοι, κυρίες και κύριοι, και με προσωπικά στοιχεία αλλά κατά βάση, πολιτική. Το 80%, 90% θα είναι πολιτική, το 10%, 20% θα είναι προσωπικά στοιχεία. Ωστόσο, η πρώτη ερώτηση δεν μπορεί παρά να είναι προσωπική, Πρόεδρε. Ένας άνθρωπος που στα 35 του έχει ήδη πετύχει στον εργασιακό στίβο, τα έχει καταφέρει, όπως λέει ο λαός μας. Και έχει πετύχει και σε μια δύσκολη αγορά, σε μια χώρα πολύ ανταγωνιστική και πολύ δύσκολη, όπως οι ΗΠΑ. Γιατί επιστρέφει στην Ελλάδα για να μπλεχτεί, αυτή τη λέξη θα χρησιμοποιήσω, στα δίχτυα της πολιτικής; . . .
Σ. ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ: Ας αρχίσουμε με το πώς επιστρέφω στην Ελλάδα. Επιστρέφω με την επιλογή που έκανε ο Αλέξης Τσίπρας να με βάλει στο ψηφοδέλτιο επικρατείας του κόμματος. Ήταν μια επιλογή που μου έδωσε τη δυνατότητα να απευθυνθώ σ’ ένα ευρύ κοινό με τις προοδευτικές προτάσεις τις οποίες έχουμε ως κόμμα κι εγώ προσωπικά, τις οποίες προφανώς ενστερνίζομαι. Και από κει και πέρα, τα υπόλοιπα ήρθαν με την πορεία του χρόνου.
Πάντα ήθελα να προσφέρω στον τόπο μου. Έφυγα 14 χρόνων. Πάντα πονούσα την πατρίδα μου. Το γεγονός ότι βιωματικά έζησα μερικές καταστάσεις στα εφηβικά μου χρόνια που μου έδειξαν τη σημασία του κράτους δικαίου, είναι κάτι το οποίο για μένα ήταν ένα στοίχημα προσωπικό, το να μπορώ να προσφέρω δηλαδή μια πιο δίκαιη κοινωνία από εκεί όπου άρχισα.

Άρα, το πώς μπλέκεσαι, είναι μια ερώτηση που δεν αφορά μόνο εμένα, αφορά όλους τους νέους που σκέφτονται για τα κοινά. Και γι’ αυτό βλέπετε και τον τελευταίο καιρό ασχολούμαι πάρα πολύ με τις Ανεξάρτητες Αρχές και το τι γίνεται με την έρευνα για το Predator, για το ναυάγιο έξω από την Πύλο. Γιατί; Μπορεί να μην είναι πρώτης προτεραιότητας θέματα για τον λαό, αλλά είναι πρώτης προτεραιότητας θέματα για τη δημοκρατία μας. Κι αν η δημοκρατία μας δεν εμπνεύσει αξιοπιστία, τότε οι νέοι θα λένε «πού πάω να μπλέξω;». Κι αυτή την ερώτηση πρέπει να την απαντήσουμε.

Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Πάντως κάποιος που στα 35 του μπορεί να δηλώσει ότι «μπορώ να μην ξαναδουλέψω αν θέλω στη συνέχεια και να ζήσω τη ζωή μου καλά», δεν μπλέκεται εύκολα στην πολιτική. Θέλω να πω, υπάρχει κάποια εσωτερική δύναμη που σας ωθεί;

Σ. ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ: Νομίζω το αντίστροφο ισχύει. Όταν είσαι οικονομικά ανεξάρτητος -εντάξει, πήρα μερικά ρίσκα επιχειρηματικά…

Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Δεν είχατε τη φιλοδοξία να προχωρήσετε κι άλλο επιχειρηματικά, να κάνετε περισσότερα πράγματα, πιο δυνατά, πιο μεγάλα;

Σ. ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ: Επέλεξα μια άλλη πορεία, διότι είδα στον προοδευτικό χώρο στην Ελλάδα ένα κενό. Είδα ένα κενό για μια αξιόπιστη και υβριδική πρόταση. Μην ξεχνάτε ότι στα εσωκομματικά μας ήμουν ο μόνος υποψήφιος ο οποίος είχε θέση, προτάσεις, στο διαδίκτυο, στην κρίση του λαού, στην κρίση των μελών. Ήμουν πολύ ξεκάθαρος στο τι θέλω να κάνω. Το είχα γράψει μάλιστα και σε εφημερίδες, ναι, θέλω να κάνω ένα μεγάλο προοδευτικό κόμμα. Ακριβώς όπως λέει και η διακήρυξη του ΣΥΡΙΖΑ, που καλύπτει από τη ριζοσπαστική Αριστερά μέχρι το προοδευτικό Κέντρο. Αυτό θέλω να κάνω.

Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Οι σύντροφοί σας, σας κατηγορούν -και δεν το ακούτε από μένα, φαντάζομαι ο τελευταίος ένας μήνας ήταν πολύ πυκνός σ’ εξελίξεις- σας κατηγορούν περίπου ότι είστε δεξιός. Άκουσα κάποιον να σας συγκρίνει με τον Τραμπ. Άκουσα κάποιον άλλο να λέει, είναι Πέπε Γκρίλο. Άκουσα έναν τρίτο να λέει «ήταν στημένος στην Κεντρική Επιτροπή με ύφος Μουσολίνι στο βήμα της Κεντρικής Επιτροπής». Άκουσα από την ομάδα της Έφης Αχτσιόγλου στο κείμενό τους να σας κατηγορούν για ακροδεξιές θέσεις. Είστε αριστερός κ. Κασσελάκη; Η ερώτηση είναι απλή και γίνεται ευθέως. Είστε αριστερός;

Σ. ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ: Ναι, απόλυτα ναι. Το δείχνω έμπρακτα. Και όσον αφορά σε αυτά τα σχόλια στα οποία αναφερθήκατε, ξέρετε τι έκανε ο κ. Τραμπ; Ο κ. Τραμπ προκάλεσε τον κόσμο του, τη βάση του, για να κάνει μια εξέγερση στο Καπιτώλιο της χώρας. Γιατί; Επειδή δεν αποδέχτηκε την ήττα του. Οι αντιδράσεις οι οποίες είναι τραμπικές, είναι εκείνων που δεν αποδέχονται την επικράτησή μου στις εσωκομματικές εκλογές. Εκλέχθηκα δημοκρατικά από τη βάση του κόμματος. Έχω τείνει χείρα φιλίας…

Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Επομένως λέτε ότι Τραμπ είναι αυτοί που αντιδρούν στη δημοκρατική εκλογή σας.

Σ. ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ: Εγώ απλά λέω ότι ο Τραμπ προκάλεσε μια δημοκρατική εκτροπή στις ΗΠΑ, μη αποδεχόμενος τη νόμιμη επιλογή του αμερικανικού λαού. Και προφανώς όταν κάποιος από τη δεύτερη μέρα της θητείας μου στην προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ αρχίζει και μου δίνει ονόματα και επίθετα και όλους τους χαρακτηρισμούς που μπορεί να υπάρξουν, προφανώς τι δείχνει αυτό; Δείχνει ότι δεν αποδέχονται τη βάση του κόμματος. Αυτό δείχνει.

Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Ωστόσο, πρέπει να πούμε ότι από παλαιότερα κείμενά σας, τα οποία μάλιστα έφερε η Εφημερίδα των Συντακτών στην επιφάνεια μ’ ένα άρθρο του Δημήτρη Ψαρρά, προκύπτει ότι πριν από μερικά χρόνια, πριν από μια δεκαετία, στα 24-25, ο Στέφανος Κασσελάκης, θα έλεγα, όχι απλώς δεν ήταν αριστερός, θα έλεγα μάλλον ήταν κεντροδεξιός. Όπως επίσης, έφεραν και στη δημοσιότητα, δικά σας θερμά λόγια, κείμενα, για τον Κυριάκο Μητσοτάκη από την περίοδο της εκλογής Προέδρου στη Νέα Δημοκρατία. Κάτι εδώ είναι περίεργο. Αλλάξατε θέσεις; Σας ρωτώ γιατί συνήθως έτσι μέχρι τώρα ξέρουμε, κάποιοι που στα νιάτα τους είναι αριστεροί, μπορεί στην ωριμότητά τους, να στρίψουν προς τα δεξιά. Εδώ εμφανίζεται το αντίθετο.

Σ. ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ: Κατ’ αρχάς, για όποιον κάνει τη μετάβαση αυτή από τα δεξιά προς την Αριστερά, έχω να πω μπράβο, διότι πηγαίνετε στην κατεύθυνση της δικαιοσύνης, της συλλογικότητας, της συμπερίληψης, της δημοκρατίας. Για όσους θεωρούν ότι από τα πολλά άρθρα τα οποία είχα γράψει, ότι ένα μικρό παράδειγμα χαρακτηρίζει όλη μου την πολιτική πρόταση, όταν εγώ ήμουν στην πρώτη γραμμή του Αντιπροέδρου Μπάιντεν, όταν ήταν γερουσιαστής στο Δημοκρατικό Κόμμα. Πέρασα στην Άιοβα, πέρασα στα προκριματικά των εκλογών έναν ολόκληρο μήνα εκεί πέρα, στο Δημοκρατικό Κόμμα. Προφανώς δεν καταλαβαίνουν όλοι την ιστορία μου. Και επίσης δεν καταλαβαίνουν το τι σκέφτονταν οι απόδημοι, πόσοι είχαν φύγει από την Ελλάδα λόγω της κρίσης εκείνη την εποχή.

Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Να κάνω μια διακοπή για να διαβάσω μια φράση;

Σ. ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ: Όχι, να τελειώσω τι θέλω να πω εγώ για τους απόδημους.

Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Εντάξει, να το τελειώσετε.

Σ. ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ: Υπήρχε μια προκατάληψη, τέλος πάντων, ότι το μεγάλο κράτος χρεοκόπησε την Ελλάδα και αναγκαστήκαμε να φύγουμε. Δεν ξέρω αν ισχύει ή όχι. Εγώ εργαζόμουν στον ιδιωτικό τομέα εκείνη την εποχή και ό,τι έγραφα το έγραφα επειδή ήθελα να συνεισφέρω στην κοινότητά μου, στην ομογένεια. Άρα τουλάχιστον αυτό δείχνει μια ενσυναίσθηση, δείχνει μια βούληση να συνεισφέρω στην κοινότητά μου.

Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Διαβάζω από αυτό το άρθρο του Δημήτρη Ψαρρά στην Εφημερίδα των Συντακτών: «Η Ελλάδα, έγραφε ο Στέφανος Κασσελάκης, χρειάζεται για μερικά χρόνια την οικονομική θεωρία του πρότυπο του Ρήγκαν». Και βέβαια θυμόμαστε όλοι τι ήταν τα Reganomix, όπως τα έλεγαν στην Αμερική. Ήταν η μακροοικονομική θεωρία που υποστηρίζει τη μείωση των φόρων, την απουσία κανονιστικών ρυθμίσεων και την πλήρη απελευθέρωση του εμπορίου. Μιλάμε δηλαδή για σκληρή νεοφιλελεύθερη πολιτική.

Σ. ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ: Ας απαντήσουμε σε αυτό: Τα trickle-down economics του Ρήγκαν δεν έχουν αποδειχθεί στην πράξη ως μακροπρόθεσμα επιτυχημένη οικονομική πολιτική. Να σας θυμίσω ότι εκείνη τη δεκαετία του Ρήγκαν, το χρέος των ΗΠΑ αυξήθηκε ραγδαία. Και μάλιστα το ίδιο έκανε και ο Πρόεδρος Τραμπ και ο Πρόεδρος Μπους. Οι Πρόεδροι οι οποίοι μείωσαν το χρέος είναι οι δυο Δημοκρατικοί.

Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Αυτό το λέτε τώρα απαντώντας στον Στέφανο Κασσελάκη των 24 ετών.

Σ. ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ: Όχι. Σας εξηγώ, επειδή καταλαβαίνω τα χρηματοοικονομικά πάρα πολύ καλά, υπάρχουν στιγμές όπου μια ένεση ρευστότητας στην οικονομία αποδίδει. Αυτή μπορεί να γίνει κι από τον ιδιωτικό τομέα και από το δημόσιο τομέα. Στο πολύ βραχυπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα, μια ένεση ρευστότητας μπορεί να αποδώσει. Άλλο αυτό, και άλλο μια μακροχρόνια πολιτική πρόταση, η οποία πρέπει να έχει προφανώς, προοδευτική φορολογική κλίμακα, δημόσια αγαθά, δημόσιες υπηρεσίες, και όλα όσα πρεσβεύουν.

Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Πρόεδρε μου, να το ρωτήσω απλά: Ήσασταν δεξιός και τώρα είστε αριστερός;

Σ. ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ: Όχι. Προφανώς όχι. Πώς θα ήμουν με τον Ομπάμα και τον Μπάιντεν από τα 17 μου, από τα 16 μου, άμα ήμουν δεξιός; Προφανώς και όχι.

Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Πάντως οι θέσεις ήταν θέσεις υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Σ. ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ: Θα σας στείλω πολλά άρθρα όπου είναι ξεκάθαρα…

Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Εγώ έχω μπροστά μου αυτό το κείμενο του Ψαρρά από την Εφημερίδα των Συντακτών. Όπου για παράδειγμα, ήσασταν υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Ή έχω μπροστά μου αυτά που γράψατε στην αγγλόφωνη έκδοση της Καθημερινής για τον Κυριάκο Μητσοτάκη, που ήταν λόγια θερμά, λόγια υποστηρικτικά.

Σ. ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ: Κατ’ αρχάς να σας πω ότι τον γνώριζα από το 2012 τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Επέλεξα τον Αλέξη Τσίπρα για πολλούς λόγους. Και σας λέω τώρα, γνωρίζοντας και τους δύο πλέον από τη θέση μου…

Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Τότε τον υποστηρίξατε, όμως.

Σ. ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ: Αφήστε με να σας εξηγήσω. Γνωρίζοντας και τους δύο προσωπικά τώρα, μπορώ να σας πω χωρίς καμία αμφιβολία ότι το ποιον του ενός ανθρώπου δεν συγκρίνεται με του άλλου. Ο Αλέξης Τσίπρας είναι ένας βαθιά δημοκρατικός, προσιτός, σεμνός άνθρωπος. Ποτέ δεν θα έμπαινε ο Αλέξης Τσίπρας σε μια κουλτούρα στο Μαξίμου που θα έκανε παρακολουθήσεις. Ποτέ. Ο Αλέξης Τσίπρας πραγματικά πονάει τον Έλληνα και την Ελληνίδα. Το έχω ζήσει από κοντά.

   =====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.