Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2023

Μιχάλης Γρηγορίου - ΣΥΝΤΡΟΦΕ ΚΟΙΜΑΣΑΙ - Άρης Αλεξάνδρου

 
Yπάρχουν συγγραφείς που έχουν  γραψει μονο ενα μυθιστορημα, το οποίο όμως ισοδυναμεί
τουλάχιστον  με πέντε. Οπως πχ το "Τριτο Στεφανι"  του Ταχτσή ή το "Κιβώτιο" του Αρη Αλεξάνδρου Εκεί ο πρωταγωνστής  επιλέγει την ηθική και την αξιοπρέπεια αντι για την υπακοή στο κομμα, τη διαλεκτική  της συνειδησης αντι για τον χρησμό της μοιρας.  
Υπάρχουν ποιηματα που συμπυκωνουν   σε λιγες γραμμές την προσωπική  διαδρομη του δημιουργού τους. 
Σύντροφε κοιμάσαι;
Ήθελα να μου πεις, ξέρεις καμιά σελίδα μαρξισμού
Που να βουλιάζουνε οι λέξεις στο χαρτί
Σαν τη σιωπή μου
Στις κόρες των ματιών της;
Ο Πέτρος που κοιμάται στο τσιμέντο
Δίχως φόδρα στο σακάκι
Κάθε πρωί μου έκανε τράκα μια καλημέρα στα κλεφτά
Γιατί τον είχαν για προδότη.

Οποιος εχει διαβασει το «Κιβωτιο» ή τα «Ανεπιδοτα Γράμματα (μελοποιημένα εξαιρετικά από τον Μιχαλη Γρηγορίου) μπορει να καταλάβει άριστα και τη σημερινή επικαιρότητα και ότι κραταει χρόνια αυτή η κολονια των διενεξεων στους κόλπους της Αριστερας


Στίχοι: Άρης Αλεξάνδρου Μουσική: Μιχάλης Γρηγορίου Ερμηνεία: Αφροδίτη Μάνου & Σάκης Μπουλάς "Ανεπίδοτα γράμματα" Δίσκος 1977 . . .
Σύντροφε, κοιμάσαι;
Ήθελα να μου πεις, ξέρεις καμιά σελίδα μαρξισμού
που να βουλιάζουν οι λέξεις στο χαρτί
σαν τη σιωπή μου
στις κόρες των ματιών της;

Ο Πέτρος που κοιμάται στο τσιμέντο
Δίχως φόδρα στο σακάκι
Κάθε πρωί μου έκανε τράκα μια καλημέρα στα κλεφτά
Γιατί τον είχαν για προδότη

Βάλαμε τις στάμνες Εκεί που έστρωνε την τρύπα κουρελού Μιλάμε για την δήλωση Τις ώρες που έμενε σκυφτός Διαβάζοντας μια περσινή εφημερίδα Τότε θα’πρεπε να’ταν που μας έπιασε βροχή Ανάβοντας τσιγάρο είδα το πρόσωπό σου Στο τζάμι της βιτρίνας Κάτι ψιχάλες πέσανε στα μαλλιά σου και το σβήσανε Δίπλα στις στάμνες που κρυώνουν το νερό Βλέπω πως αν ήταν να διαλέξω Θα γύριζα κοντά σου Αν τα κατάφερνα να βρω το σπίτι μου Θα σε έπαιρνα μαζί μου Στο θάλαμο κρυώνουν Με τα πόδια στις κουβέρτες Με το παλτό στην πλάτη Θέλω να σου γράψω Μα τι σε νοιάζει εσένα η σιωπή του
Κάτω από τη βροχή;

===================== 
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.