Η φωνή μας είναι η ενεργή δημοσιογραφία των πολιτών.
Στείλτε μας και τις δικές σας απόψεις - κριτικές.
Κάθε ιστολόγιο που κλείνει είναι ένα βαρύ κτύπημα στη δημοκρατία, κάθε νέο ιστολόγιο την ενισχύει και ελέγχει την εξουσία.
"Προδότης δεν είναι μόνο αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς, αλλά είναι και εκείνος που ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώση του δεν προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες για να βελτιώσει το βιοτικό επίπεδο των ανθρώπων πάνω στους οποίους άρχει..." - Θουκυδίδης (460-398 π.Χ.)
Η γνώση, η αλήθεια και οι αξίες είναι έννοιες σχετικές
Φίλτατε Επισκέπτη του ιστολογιού μας, πριν διαβάσεις τις επιλεκτικές αναρτήσεις μας πρέπει να γνωρίζεις την υποκειμενικότητα των θέσεών μας και εάν συναινείς τότε μπορείς να συνεχίσεις να μας επισκέπτεσαι (για δε τους ασφαλίτες, τους πληρωμένους κυβερνητικούς εγκάθετους, και για όσους έμμισθους συστημικούς "υπαλλήλους", παρόλο που δεν θα τους αφορά η παρούσα διευκρίνηση, έτσι και αλλιώς θα μπαινοβγαίνουν απρόσκλητοι και θα αποδελτιοποιούν και θα ενημερώνουν τα αφεντικά τους).
Ο παρών ιστοχώρος ανήκει ιδεολογικά στην θεωρία των δύο άκρων και στην πραγματική δημοκρατία με την εξής ερμηνεία που εμείς ως δημοσιογραφία των πολιτών την ορίζουμε και υποστηρίζουμε ότι:
1. Το ένα άκρο είναι οι πολιτικοί και το άλλο οι φορολογούμενοι πολίτες.
2. Η δημοκρατία είναι το πολίτευμα όπου η εξουσία πηγάζει από τον λαό, ασκείται από τον λαό και υπηρετεί τα συμφέροντα του λαού.
Κεντρικό χαρακτηριστικό της πραγματικής δημοκρατίας πρέπει να είναι η λήψη αποφάσεων με ψηφοφορία: των πολιτών, στην άμεση δημοκρατία, ή κάποιων αντιπροσώπων τους, στην αντιπροσωπευτική δημοκρατία.
Κύριο και απαραίτητο γνώρισμα με Ιδιαίτερη σημασία στη σημερινή συγκυρία έχουν επίσης θέση δύο κομβικά σημεία της σκέψης του Καστοριάδη για τη δημοκρατία:
H ανακλητότητα των εκλεγμένων αντιπροσώπων και ο περιορισμός των εξουσιών (καθώς και η εναλλαγή) των (μη εκλεγμένων) κρατικών αξιωματούχων.
Τέλος... Εάν οι θέσεις και το σκεπτικό θεωρείς ότι δεν σε αφορά... μάλλον χάνεις πολύτιμο χρόνο να μας διαβάζεις.
"Δεν έχεις Όλυμπε θεούς, μηδέ λεβέντες Όσσα, ραγιάδες έχεις μάνα γη, σκυφτούς για το χαράτσι, κούφιοι και οκνοί καταφρονάν τη θεία τραχειά σου γλώσσα,των Ευρωπαίων περίγελα και των αρχαίων παλιάτσοι ... Και δημοκόποι Κλέωνες και λογοκόποι Ζωίλοι, και Μαμμωνάδες βάρβαροι,και χαύνοι λεβαντίνοι, λύκοι ώ κοπάδια οι πιστικοί και ψωριασμένοι οι σκύλοι κι οι χαροκόποι αδιάντροποι και πόρνη η Ρωμιοσύνη."Κωστής Παλαμάς
Σημείωση: * Τα ενυπόγραφα άρθρα απηχούν τις απόψεις του εκάστοτε συντάκτη και εκφράζει τις προσωπικές απόψεις του συγγραφέα τους
Δεν
φιλοξενούμε και Δεν υιοθετούμε παραπλανητικές ή υβριστικές δηλώσεις, μη τεκμηριωμένες απόψεις, μονόπλευρα επιχειρήματα για αμφιλεγόμενα ζητήματα, αυτές μπορεί να εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή και μόνον. Σχόλια που έχουν τα παραπάνω χαρακτηριστικά, θα διαγράφονται άμεσα και χωρίς άλλη προειδοποίηση
Οι Χρήστες μπορούν να εκφράζουν γνώμες - απόψεις κόσμια και σύμφωνα με τους νόμους της ελεύθερης διάδοσης των ιδεών τους, που επιτρέπονται από το ισχύον σύνταγμα μας και παράλληλα τηρούν τους όρους δεοντολογίας χρήσης του ιστοτόπου μας - ειδάλλως θα αποκλείονται.
Ένας μεσήλικας καθηγητής θα ερωτευτεί με μια όμορφη αλλά άγνωστη του γυναίκα.
Η γνωριμία του μαζί της όμως θα έχει αναπάντεχη εξέλιξη, όταν θα εισβάλλει στο σπίτι της ο βίαιος εραστής της.
Όντας σε αυτοάμυνα, ο καθηγητής θα τον σκοτώσει με ένα ψαλίδι και πάνω στην ταραχή τους θα αποφασίσουν να ξεφορτωθούν το πτώμα.
Μέσα σε λίγες ώρες, ο κόσμος του συντηρητικού καθηγητή γκρεμίζεται από αυτή τη γνωριμία του με τη μοιραία γυναίκα.
Η αγωνία του ήρωα μας εντείνεται καθώς βρίσκεται αναγκασμένος να παρακολουθήσει τις έρευνες που κάνει ο εισαγγελέας και φίλος του για την ανεύρεση του δολοφόνου.
Με αργά αλλά σταθερά βήματα, οδηγείται ολοένα και περισσότερο προς τη σύλληψη, αφού τα λάθη που κάνει είναι πολλά
Ένα θεωρητικό κείμενο του Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου από το βιβλίο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης . . .
Υπάρχει ένα σύστημα ρωγμών στο σύμπαν του FritzLang. Όποιος διεισδύσει έστω και σε μια απ’ αυτές, μοιάζει σαν να ολισθαίνει σε μια παραβατικότητα που θα τον οδηγήσει στην καταστροφική συνάντηση με τη μοίρα. Για τον κορυφαίο δημιουργό ,αρκεί αυτό το…λίγο να περάσει ο ήρωάς του σ’ ένα άλλο επίπεδο «πραγματικότητας» εναλλακτικής και διπλής όψεως. Αναζητώντας τον παράδεισο, ο άντρας συναντά την …κόλαση και τιμωρείται παραδειγματικά. Στη Γυναίκα της βιτρίναςo κόσμος του Lang είναι σε πλήρη αναπαραγωγή, όπως και η ματιά του πάνω στις ΗΠΑ, που πάντα δημιούργησε προβλήματα στους Αμερικανούς θεατές. Εξ άλλου, μ’ αυτή την ταινία, ο EdwardG.Robinson εγκαινιάζει ένα χάπενινγκ που θα το συνεχίσει την αμέσως επόμενη χρονιά με τη Σκύλα. Εδώ είναι ένας παντρεμένος, μεσήλικας, μεσοαστός, καθηγητής εγκληματολογικής ψυχολογίας, που «διψάει» τελικά για το άλλο, για την αλλαγή. Όταν φεύγουν για ταξίδι η γυναίκα και τα παιδιά του, μετά από μια μακρά συζήτηση με τους φίλους του επιχειρεί αυτή τη «διαπέραση».Κομβικό σημείο, το πορτρέτο μιας πεντάμορφης αινιγματικής γυναίκας, που εκτίθεται σε μια γκαλερί και, στην κυριολεξία, ζωντανεύει .Από εκεί και μετά θα εμπλακεί σ’ ένα φόνο, θα αποκρύψει το πτώμα, η μυστηριώδης γυναίκα θα γίνει αντικείμενο εκβιασμού, κι ο ίδιος θα βρεθεί προ των πυλών του θανάτου.
Με μια πρώτη ματιά, η σκέψη μεταφέρεται στην άποψη πως οι χειρισμοί του Lang δεν είναι όσο θα θέλαμε ριζοσπαστικοί, κάτι που θα επιχειρηθεί και στη Σκύλα. Το εύρημα του ονείρου μπορεί να θεωρηθεί μια εύκολη λύση, αλλά τελικά η «επίδραση» της ταινίας στις ΗΠΑ ήταν πολύ πιο ισχυρή απ’ όσο θα περιμέναμε, τοποθετημένη οπωσδήποτε στις συνθήκες της εποχής. Το ότι η αστυνομία δε συλλαμβάνει εγκληματία ή δεν προσάγει έναν ύποπτο ενόχλησε ιδιαίτερα, και δεν αποκλείεται να προβλημάτισε εξίσου και η ματιά του Lang πάνω στα βασικά θεσμικά συστήματα των ΗΠΑ: η οικογένεια ως ένας βαλτωμένος τόπος, η λαχτάρα του άλλου, η βαθμιαία εμπλοκή. Ωστόσο, η αμφισημία των εξελίξεων είναι χαρακτηριστική, κι αυτό θα πρέπει να καταλογιστεί στο σενάριο του NunnallyJohnson, που νομίζω πως καταλήγει σε…διδακτικά σχήματα, όπως π.χ., αυτό του τέλους, που δηλώνει «όχι εμπλοκές και απομάκρυνση από το κατεστημένο».
Ωστόσο, η ταινία δεν παύει να αποτελεί μια υποδειγματική εφαρμογή και λειτουργία των κανόνων του φιλμ νουάρ με ελαφρά τροποποίηση. Η μοιραία γυναίκα είναι κατά το ήμισι τέτοια. Δεν παγιδεύει ακριβώς τον άντρα, αλλά τον εμπλέκει βαθμιαία και πάντως όχι συνειδητά. Σίγουρα τον απελευθερώνει από τη στατικότητα και τον ευνουχισμό, τον μετατρέπει σε άτομο που παίρνει αποφάσεις, δρα, ρισκάρει…Η αρχική λειτουργία της σχέσης, που δεν εκτρέπεται ποτέ προς τον έρωτα, είναι ευεργετική, για να φτάσουν οι κλασικές πλέον περιπλοκές του νουάρ. Στη Γυναίκα της βιτρίνας δεν εκδηλώνεται μια ερωτική σχέση ή μια σεξουαλική συνεύρεση, αλλά απελευθερώνεται ένας διάχυτος ερωτισμός. Από το βασικό ήρωα λείπει ιδίως αυτή η ερωτική ατμόσφαιρα, ο ίλιγγος από την ακτινοβολία της άλλης, η έντονη ανάγκη του να γητευτεί (οι συγγένειες με τον χιτσκοκικό Δεσμώτη του ιλίγγου είναι φανερές). Ουσιαστικά, θέλει να τυλχθεί σ’ αυτό το ευεργετικό λυκόφως της επιθυμίας για την επιθυμία.
Αυτή είναι μια τυπική ταινία ατμόσφαιρας και υποβολής. Στο πρώτο μισό, η δράση του τοποθετείται ιδίως σε κλειστούς χώρους, με τα πλαν- αμερικέν να κυριαρχούν. Μια εξαιρετική φωτογραφία καταγράφει λειτουργικά μια κατάσταση πυρετού που ενισχύεται κι απ’ τη λειτουργική μουσική.ORobinson (πολύ καλός),ο DanDuryen (σπουδαίος), η JoanBenett(σωστή) και ο RaymondMassey(καλός) εκπροσωπούν μια κυρίαρχη αλήθεια του νουάρ: πως το είδος, για να πείσει, στηρίζεται σε κορυφαίους σταρ. Η ταινία είναι μια νυχτερινή οπτασία, ένα όνειρο, μια ευχή του σκοταδιού. Νομίζω πως ο DavidLynch επηρεάστηκε σαφώς απ’ αυτήν όταν μετά από 40 χρόνια γύρισε το Μπλέ βελούδο .Επίσης ο Lang δείχνει με το δικό του τρόπο την ιδέα των εναλλακτικών πραγματικοτήτων, όπως αυτές μπορούν να εκφραστούν μέσα απ’ την απελευθέρωση καταπιεσμένων επιθυμιών. Φαίνεται, όμως, πως ο Γερμανός δημιουργός αμφισβητεί αυτή την εκτόνωση και τη «διάβαση». Τοποθετείται προς την πιο «καθαρή» άποψη πως ο άνθρωπος πρέπει εξ αρχής να έχει διαλέξει σωστά, γιατί διαφορετικά θα είναι έρμαιο των συμπτώσεων και της μοίρας. Παράλληλα, δείχνει να προβληματίζεται πάνω στη φύση του αναπαραστατικού κάδρου (πίνακας) και της δυνατότητας της ίδιας της τέχνης (κινηματογράφος) να μετατρέπει σε κινούμενες εικόνες τη στατικότητα. Αυτή η προβληματική θα επεκταθεί και θα φτάσει τα όρια της διερεύνησης της τομής αναπαράστασης και τέχνης στη Σκύλα, μια ταινία που, κατά τη γνώμη μου, αποτελεί το υποδειγματικό μέρος της διλογίας- και μάλιστα με χρήση των ίδιων των ηθοποιών. Η γυναίκα της βιτρίνας εξακολουθεί να αποτελεί (ακόμα και σήμερα) ένα κατ’ εξοχή στιλιστικό κομψοτέχνημα, μια και το σενάριο του NunnallyJohnson αναγκάζει τον Lang να κινηθεί με μεγάλη επιδεξιότητα και με υψηλή σκηνοθετική δεξιοτεχνία σε αμφίσημους διαδρόμους. Από την άλλη μεριά, αυτή η άλλη, η όχι τυπική, η όχι κλισαρισμένη ανάπτυξη της εικόνας της femmefatale έχει πολύ ενδιαφέρον και –το κυριότερο- μεταφέρει την άποψη πως αυτός είναι ένας παντοτινά και κοινωνικά αναγνωρίσιμος τύπος γυναίκας.
=====================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.
Ο Σαράντος Καργάκος πριν από 8 χρόνια στην εκπομπή «Αντιθέσεις» της ΚΡΗΤΗ TV
"Πώς έγινε σε τούτο τον αιώνα να μην ακούσεις ένα ποιητή" Αυτός ο Γίγαντας τα έλεγε χρόνια τώρα.
"Πόσο επίκαιρος είναι σήμερα
"Η Αλήθεια,πάντα, παραμένει συγκλονιστική!
Πιο επίκαιρος από ποτέ...." 'Θα κλείσω τα μάτια μου σε φασιστικό σύστημα εξουσίας που σου δίνει το δικαίωμα της ασυδοσίας, αλλά δεν σου δίνει το δικαίωμα της ελευθερίας!...'' (44:40)
Αναζητείστε δημοσιευμένα θέματα στο "ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ"
Ο Θουκυδίδης, η αθηναϊκή δημοκρατία, ο διάλογος Αθηναίων και Μηλίων για την Ισχύ και το Δίκαιο, καθώς η σχέση της τραγωδίας με την φιλοσοφία και την δημοκρατία απασχόλησαν τους τρείς Έλληνες στοχαστές, τον Κ. Καστοριάδη, τον Κ. Παπαϊωάννου και τον Π. Κονδύλη.
Αναρτήστε μας στα "αγαπημένα σας", είναι κάτι που το έχουμε απόλυτη ηθική ανάγκη.
Όσοι φίλοι ενοχλούνται, είμαστε πρόθυμοι για διάλογο και για τυχόν επεξηγήσεις. ΔΕΝ υποτιμούμε κανέναν - ΔΕΝ απαξιώνουμε κανέναν. Όλοι έχουμε το δικό μας δίκαιο δικαίωμα, στην ελεύθερη έκφραση των ιδεών και στον ανοιχτό δημόσιο διάλογο, για μια πιο ελεύθερη και ευνομούμενη δημοκρατία. -------------------------------------------- Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί και να μην συμπίπτουν πάντοτε με τα περιεχόμενα των άρθρων που φιλοξενούνται στα πλαίσια της γενικότερης ενημέρωσης των αναγνωστών μας ------------------------------------------------------------- Το παρόν ιστολόγιο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των φιλοξενούμενων άρθρων. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε με την κύρια πηγή ή μέσω της φόρμας επικοινωνίας με εμάς --------------------------------------------
Η γνώση, η αλήθεια και οι αξίες είναι έννοιες σχετικές
Σημείωση σε όσους μας αποστέλλουν εξώδικα: Κάθε πληροφορία που αναρτάται στο διαδίκτυο, κείμενα, εικόνες ή βίντεο (με σχετική σημείωση της πηγής - πολλές φορές δεν υπάρχει δυνατότητα της αρχικής, παρά μόνο με υπολογισμό της χρονικής ανάρτησης) θεωρούμε ότι είναι ελεύθερα και χωρίς κόστος για αναδημοσίευση.
Αν παρόλα αυτά υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα που χρεώνονται (δεν μας αφορούν), παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα κατεβάσουμε, διότι εμείς δεν χρεώνουμε ούτε έχουμε έσοδα από άλλες πηγές, αφεντικά, διαφημίσεις κλπ.
Επίσης: Αναρτήσεις άλλων ή σχόλια που δημοσιεύονται σ'αυτό το ιστολόγιο, εκφράζουν αυτούς που τα υπογράφουν και όχι απαραίτητα το παρόν ιστολόγιο "Στοχασμός-Πολιτική".
Η φωνή μας είναι η ενεργή δημοσιογραφία των πολιτών.
Στείλτε μας και τις δικές σας απόψεις - κριτικές.
Δια δώστε την ιδέα της δημοσιογραφίας των πολιτών και ας παλέψουμε όλοι μαζί ενώνοντας την φωνή όλων μας, χωρίς παρωπίδες, κομματισμούς ή ιδιοτελείς σκοπούς.
Ενθαρρύνατε την ανάδειξη και άλλων φωνών με τη δημιουργία νέων ιστολογίων.
Κάθε ιστολόγιο που κλείνει είναι ένα βαρύ κτύπημα στη δημοκρατία, κάθε νέο ιστολόγιο την ενισχύει και ελέγχει την εξουσία.
Εάν θεωρείται τη φωνή μας έγκυρη, ελεύθερη και αξιόλογη αναρτήστε το σύνδεσμό μας και στο δικό σας ιστοχώρο.
Translate Στοχασμός - Πολιτική
Welcome to TinyURL!™
Εκπέμπoυμε ΕΛΛΗΝΙΚΑ 24ώρες
Ψυχαγωγία, ειδήσεις από την Ελλάδα, τον κόσμο, τον Απόδημο Ελληνισμό. Σχόλια, σάτιρα, διάλογος-συμμετοχή ακροατών, συνεντεύξεις κ.ά... Aναφορές στην ιστορία, πολιτισμό, παραδόσεις της Ελλάδας, στα γράμματα, τέχνες κ.ά.
Έγγραφη Δήλωση:
Επιθυμία καύσης
Blogs and Sites
Τα εν οίκω και εν δήμω
Καταθέτω, καταθέτεις, καταθέτουμε........... όχι χρήματα - πού να τα βρεις τέτοιους καιρούς - ούτε βέβαια τα όπλα.....μόνο δουλειά "εν τάξει" και "εν οίκω" για το "δήμο" των απανταχού εργατών φιλολόγων και όσων "φίλα προσκείμενων" μαθητών μας!!!!!
Παραδοσιακά δημοτικά τραγούδια
Θα αφήσω γένια και μαλλιά για να με λένε γέρο
τον πόνο πουχω στην καρδιά μονάχος τον ξέρω.
Γλεντάτε νέοι τον ντουνιά γιατί καιρός διαβαίνει
Και όποιο μπει στη μαύρη γη ποτέ δεν ξαναβγαίνει
Effective immediately, you can now stream to unlimited concurrent viewers. In addition, your Livestream Free channel is now listed at livestream.com and is available via search or by browsing the Channel Guide. Plus, your channel is now eligible for promotion in throughout the Livestream Network.
Αμοιβή 100.000 ευρώ από το Wikileaks για το μεγαλύτερο μυστικό της Ευρώπης: Τα τρία μεγάλα Τ (Trade: ΤΤΙΡ ως το «το ΝΑΤΟ της οικονομίας») Εταιρική Σχέση του Ειρηνικού , τη Διατλαντική Εταιρική Σχέση Εμπορίου και Επενδύσεων και Υπηρεσιών [VIDEO: ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ και ΕΠΕΙΓΟΝ]
Το WikiLeaks προσπαθεί να συγκεντρώσει το ποσό των 100.000 ευρώ προκειμένου να το προσφέρει ως αμοιβή για αυτό που θα βοηθήσει να αποκαλυφθεί το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό μυστικό
Lucy: Ignorance brings chaos, not knowledge
---------------------------------------
Επίσης:«Ο άνθρωπος μόνο 10% του εγκεφάλου του. Φαντάζεστε πώς θα ήταν ο κόσμος αν το ποσοστό διπλασιαζόταν; Τριπλασιαζόταν;" .Paul Newman, Robert Redford, Robert Shaw:"Lucy (2014 film)".
------------------------------------------
The Sting (Το κεντρί 1973).Scarlett Johansson as Lucy Miller:"Lucy (2014 film)".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.