Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2020

Κριτική: «Περιμένοντας τον Γκοντό» από τον Γιάννη Κακλέα. Η σύνθεση από τις αντιθέσεις

«Αμήχανο πλάσμα εσύ, όταν γεννήθηκες, φοβήθηκες ότι θα πεθάνεις;»

Ποιος είναι τελικά ο Γκοντό; Τι είναι αυτό το έργο που η φαντασιακή και γεμάτη απορίες σαφήνεια του (ας μου επιτραπεί αυτή η λεκτική υπέρβαση) , ταλανίζει τόσα χρόνια το παγκόσμιο θέατρο; Και ποιο τελικά είναι το νόημα και η ουσία του; «Ένα παιχνίδι, τι άλλο», είχε δώσει την εξίσου αινιγματική και ευφυή απάντηση ο ίδιος ο Σάμιουελ Μπέκετ. Ένα παιχνίδι με το οποίο έρχεσαι αντιμέτωπος σε όλο το φάσμα του έργου: από τους χαρακτήρες, αυτούς τους αρχετυπικούς αλήτες , που κάνουν την εμφάνισή τους στη βιομηχανική επανάσταση και συνεχίζουν να δίνουν το παρόν στη σύγχρονη κοινωνία, τους διαλόγους βασισμένους σε κώδικες κωμωδίας και σαρκασμού και την αριστοτεχνική μείξη αυτών των δύο, σε μια θεατρική απεικόνιση μιας σκληρής και αδυσώπητης πραγματικότητας.

Γιατί το θέατρο του παραλόγου, που επαγγέλεται (=υπόσχεται) ο Μπέκετ, δεν είναι τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο από την λεκτική (πρωτίστως) και σκηνική (σε ύστερο χρόνο) απεικόνιση του παράλογου του πραγματικού. Ο Μπέκετ, δεν φαντασιώνεται πρόσωπα και καταστάσεις. Αντίθετα, ανατρέπει το δόγμα η τέχνη είναι ζωή. Η ζωή είναι τέχνη. Και για αυτό, εισδύει με οντολογικούς όρους, στα απύθμενα βάθη της ψυχολογίας των ηρώων. Η οποία αναμφισβήτητα διαμορφώνεται από την φυσική και κοινωνική κατάσταση του περιβάλλοντος χώρου.

Στο «Περιμένοντας τον Γκοντό», το σπουδαιότερο ίσως μεταπολεμικό έργο της παγκόσμιας γραμματείας, που καταδεικνύει με ωμότητα και σαρκασμό το αδιέξοδο της ανθρωπότητας μετά από δύο παγκόσμιους πολέμους, ο Μπέκετ καταγράφει την δίψα του Ανθρώπου να πιαστεί από κάπου για να συνεχίσει, είτε περιμένοντας απεγνωσμένα και μάταια κάποιον που θα τον σώσει (Ο Θεός-Γκοντ;), o οποίος δεν έρχεται ή να ελπίσει κάτω από ένα φυλλαράκι που γεννιέται στο ξεραμένο δέντρο, να συνομιλήσει με την χαμένη παιδική αθωότητα, να αντικρούει όσο και αν φαντάζει ως μοναδική λύση, την αυτοκαταστροφή (γιατί δεν κρεμιόμαστε; δεν έχουμε σκοινί) και να ελπίζει όσο υπάρχει φεγγάρι που ανατέλει και φωτίζει σκοτάδια.

Σε αυτό το έργο κάνει και κάτι άλλο ο Μπέκετ: αναδεικνύει τη δύναμη και τη δυναμική της Ιστορίας, όπου όλα ο Άνθρωπος τα έχει ήδη ζήσει, με όλους έχει ήδη συναντηθεί αλλά δυστυχώς τίποτα δεν έχει διδαχθεί, τίποτα δεν έχει κατανοήσει. Ήδη το παλιό (σε απόλυτη ταύτιση με αυτό η σχέση του δυνάστη Πότζο με τον υποτακτικό του Λάκυ) εμφανίζεται και πάλι και τούμπαλιν και ίσως ξανά στο μέλλον και πάντα ως καινούριο, οι ίδιοι οι παλίατσοι της ζωής θα συναντιούνται πάλι και πάλι και μόνον όταν ο Βλαδίμηρος και ο Εστραγκόν, ισχυροποιήσουν τη μνήμη και την συνείδηση, θα καταφέρουν να αναγνωρίσουν την πραγματική τους διάσταση (τα κόκαλα που πετιούνται για επιβίωση, τον έλεγχο σκέψης και στοχασμού, την ισοπέδωση συνείδησης και προσωπικότητας).

Ο Γιάννης Κακλέας, στηρίχτηκε αρκετά στην ανεπαίσθητα λαλίστατη Σιωπή του έργου, στις αντιθέσεις του, συνθέτοντας μέσα από αυτές την παράστασή του. Συγκεντρώνοντας για την παράσταση τέσσερις ηθοποιούς, διαφορετικών και ίσως ετερόκλητων σχολών υποκριτικής τέχνης (αν θα μπορούσαμε να οριοθετούμε τους καλλιτέχνες με τέτοιους διαχωρισμούς), επένδυσε στους σύντομους, κοφτούς διαλόγους του κειμένου, στη θεατρική και απαλλαγμένη από φλυαρία, λιτότητα του μπεκετικού σύμπαντος, και στην παντομιμική δυνατότητα που απλόχερα προσφέρει το ίδιο το έργο. Ο σκηνοθέτης, δείχνει να αγωνιά για την επικοινωνία του έργου στο σήμερα και κινεί τα νήματα, προς αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση, ισορροπώντας σε μια ταυτόχρονη προσπάθεια να μην απωλέσει το ύφος του συγγραφέα (άλλοτε επιτυχημένα, άλλοτε με κάποιες απώλειες). Σε αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση εντάσσεται η έναρξη, το πέρασμα στην επόμενη μέρα, το φινάλε αλλά και οι επισκέψεις του Παιδιού, τα παιχνιδίσματα με καπέλα, βαλίτσες και παπούτσια αλλά και η μουσική και τα κοστούμια της παράστασης. Το μέλλον της ανθρωπότητας, η νεολαία (στα πρόσωπα των 'Αρη Κακλέα και Αγγελικής Τρομπόυκη), βρίσκεται στη σκηνή, είναι αυτή που φυλλοφορεί το ξεραμένο δέντρο, είναι αυτή που φωτίζει τις νύχτες, είναι αυτή που φέρνει τα μηνύματα, που αναγγέλλει ή ακυρώνει, ένα εύστοχο πραγματικά σκηνοθετικό σχόλιο. Υπάρχουν έντονα τα στοιχεία του βωβού κινηματογράφου, με τους ήρωες να θυμίζουν ακτύπητα κινηματογραφικά δίδυμα του παρελθόντος, να τζαζάρουν και να σουινγκάρουν, σε χαριτωμένα σκηνικά κάδρα/παραβάσεις, αλλά η αλήθεια είναι ότι σε αυτά τα ίδια σημεία χάνεται και η ατμόσφαιρα της παράστασης, ατμόσφαιρα στην οποία έχει συμβάλλει καταλυτικά το πολύ όμορφο αρμονικό και μελωδικό μοτίβο.Ο Γιάννης Κακλέας στην παράσταση υπερβαίνει τα όρια του παράλογου και εισβάλλει στον ρεαλισμό.

Μαζί με τον Σάκη Μπιρμπίλη (ο οποίος επιμελείται και τα φώτα), εμπλουτίζει τη σκηνική ξηρασία τονίζοντας την ερημιά και την εγκατάλειψη με το κουφάρι ενός αυτοκινήτου. Η Ηλένια Δουλαδίρη, έχει κάνει πολύ άξια δουλειά στα κοστούμια, δίνοντας προσωπικότητα και χαρακτήρα στον κάθε ρόλο.


Τέσσερις ηθοποιοί και οι τέσσερεις διαφορετικών γενιών (αναμφισβήτητα μια τέτοια επιλογή φέρει και μια επιπλέον συμβολική βαρύτητα στην παράσταση) ενώνουν τάλαντα και υποκριτικές τεχνικές και αλληλοσυμπληρώνονται στη σκηνή. Ο Θανάσης Παπαγεωργίου, έχει τη δύναμη να ελίσσει το λόγο και το κείμενο, να αναδεικνύει ερμηνευτικά τους συμβολισμούς των λέξεων, να ισχυροποιεί και να παρουσιάζει αποκρυπτογραφημένη τη δυναμική τους. Είναι πραγματικά μια σταθερή αξία. Από την άλλη, ο Σπύρος Παπαδόπουλος, πιο απελευθερωμένος από φόρμες, με γνώση και ικανότητα στους δρόμους της ατάκας και του κωμικού διάλογου, έρχεται σε μια διαλεκτική αντίθεση με τον επί σκηνής παρτενέρ του. Κάποιες στιγμές γίνεται φανερή η διαφορετική υποκριτική προσέγγιση των χαρακτήρων, κάποιες άλλες όμως όταν επιτυγχάνεται η ερμηνευτική σύνθεση, γίνονται απολαυστικοί. Στον ίδιο δρόμο πορεύεται και το έτερο δίδυμο του Άρη Σερβετάλη και του Ορφέα Αυγουστίδη. Ίσως θα περίμενε κανείς (και ο γράφων) αντίστροφη τη διανομή στους ρόλους, γνωρίζοντας τις ικανότητες των ηθοποιών, ωστόσο ο Ορφέας Αυγουστίδης υπήρξε μια ευχάριστη έκπληξη δικαιώνοντας την επιλογή αυτή, στην πολύ δύσκολη και απαιτητική (αλλά και αβανταδόρικη είναι η αλήθεια) σκηνή του στοχασμού. Ελέχγει απόλυτα σώμα, κίνηση και κείμενο σε ένα ταυτόχρονο κρεσέντο ευγλωττίας, όσο πριν παρέμενε λαλίστατα σιωπηλός και ανέκφραστα εκφραστικός. Από την άλλη ο Άρης Σερβετάλης χορογράφησε στην κυριολεξία τόσο τον ήρωά του, όσο και τον ίδιο το λόγο, την έκφραση και την άρθρωση, παρουσιάζοντας έναν πολύ ιδιαίτερο Πόντζο και κάπου ίσως ελαφρύνοντας τον χαρακτήρα του από το βάρος της σκληρότητας. Κλέβει την παράσταση με την αναφορά στην τέχνη και στις φόρμες βγαίνοντας για λίγο από το ρόλο επιβεβαιώνοντας την παρουσία του στο ελληνικό θέατρο ως ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς μας. Το σχοινί που ενώνει τους δύο σαν ομφάλιος λώρος, πραγματικά μου έδωσε την εντύπωση της αλληλομετάγγισης και αλληλοτροφοδοσίας.

Ο Γκοντό δεν ήρθε και σε αυτήν την παράσταση. Αναμφισβήτητα όμως, απολαύσαμε μια παράσταση με δυναμική, με διαλεκτικότητα (και διαλακτικότητα ίσως ως προς το μήνυμα) και αντιθέσεις, γελάσαμε με τα χάλια μας ως είδος, και φύγαμε μαζί με τους ήρωες με την ελπίδα ενός λαμπερού καλοκαιριάτικου φεγγαριού. Και ευτυχώς που τελικά, το σχοινί δεν φτάνει…

https://intownpost.com/perimenontas-ton-gkonto-zisis


===================== 
"O σιωπών δοκεί συναινείν"

Περιμένοντας τον Γκοντό (Θέατρο του Παραλόγου)


Περιμένοντας τον Γκοντό (En attendant Godot) είναι ο τίτλος θεατρικού έργου (1948) του Σάμιουελ Μπέκετ, στο οποίο οι χαρακτήρες περιμένουν έναν άνθρωπο που δεν έρχεται ποτέ. Η απουσία αυτή του Γκοντό έχει αποτελέσει το θέμα για πάμπολλες ερμηνείες του έργου από την πρώτη του θεατρική παρουσίαση. Στην αγγλική του μετάφραση από τον ίδιο το Μπέκετ, το έργο έχει υπότιτλο «τραγικωμωδία σε δυο πράξεις». Το έργο αποτελεί έκφραση του Θεάτρου του παραλόγου.
[Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια]

Υπόθεση του έργου

Δυο άνδρες, ο Βλαντιμίρ κι ο Εστραγκόν, συναντιούνται κοντά σε ένα δένδρο. Συζητάνε για διάφορα θέματα και ανακαλύπτουν ότι περιμένουν έναν άνδρα, που ονομάζεται Γκοντό. Όσο περιμένουν, εμφανίζονται άλλοι δυο, ο Πότζο και ο Λάκι: ο πρώτος πηγαίνει στην αγορά για να πουλήσει το δεύτερο, που είναι δούλος του. Ο Πότζο συζητάει με το Βλαντιμίρ και τον Εστραγκόν όσο ο Λάκι τους διασκεδάζει και στη συνέχεια φεύγουν. Στη συνέχεια, εμφανίζεται ένα αγόρι που λέει στο Βλαντιμίρ ότι είναι αγγελιαφόρος του Γκοντό: ο Γκοντό δε θα 'ρθει σήμερα, αλλά σίγουρα θα έρθει αύριο. Αφού φύγει το αγόρι, οι δυο άνδρες αποφασίζουν να φύγουν, αλλά δεν μετακινούνται καθώς πέφτει η αυλαία.

Το επόμενο βράδυ, ο Βλαντιμίρ κι ο Εστραγκόν συναντιούνται ξανά κοντά στο δέντρο περιμένοντας τον Γκοντό. Εμφανίζονται ξανά ο Λάκι και ο Πότζο, μόνο που αυτή τη φορά ο πρώτος είναι μουγγός κι ο δεύτερος τυφλός. Ο Πότζο δε θυμάται τη συζήτηση με τους δυο άνδρες το προηγούμενο βράδυ, φεύγει μαζί με το Λάκι και οι δυο άνδρες συνεχίζουν να περιμένουν. Το αγόρι ξανάρχεται για να πει ότι ο Γκοντό δε θα 'ρθει, αλλά επιμένει ότι δε μίλησε χτες με το Βλαντιμίρ. Οι δυο άνδρες αποφασίζουν να αυτοκτονήσουν, προσπαθώντας να κρεμαστούν από το δέντρο, αλλά αποτυγχάνουν, γιατί σαν σχοινί έχουν μόνο τη ζώνη του ενός. Αποφασίζουν να φύγουν, αλλά η αυλαία πέφτει και κανείς από τους δυο δεν έχει φύγει από τη θέση του.

Η ταυτότητα του Γκοντό

Είναι ίσως το πιο γνωστό έργο του Ιρλανδού δραματουργού, το οποίο έχει δεχθεί πολλές ερμηνείες και συζητήσεις για την ταυτότητα του Γκοντό. Μια ερμηνεία είναι ότι πρόκειται για την αγγλική λέξη God (θεός) και τη συχνή γαλλική κατάληξη -ot, κάτι που θα έδινε μια μεταφυσική διάσταση στο έργο. Οι δυο χαρακτήρες περιμένουν την άφιξη μιας υπερβατικής φιγούρας που θα τους σώσει, αλλά δεν έρχεται ποτέ. Ο ίδιος ο Μπέκετ πάντα αρνιόταν αυτή την ερμηνεία, ενώ σε επιστολή του το 1952 ανέφερε ότι ούτε ο ίδιος είχε σκεφτεί ή γνώριζε «ποιος είναι ο Γκοντό». 

Ελληνικές Θεατρικές Παραστάσεις

Κατάλογος ελληνικών θεατρικών αναπαραστάσεων του έργου "Περιμένοντας τον Γκοντό"

Έλληνες και Ελληνίδες ηθοποιοί που έχουν ερμηνεύσει τον ρόλο του "Βλαντιμίρ"

Έλληνες και Ελληνίδες ηθοποιοί που έχουν ερμηνεύσει τον ρόλο του "Εστραγκόν"

========================================================

Περιμένοντας τον Γκοντό - Samuel Beckett Θεατρικό Σπουδαστήρι Κορυδαλλού Θέατρο Γκαράζ (Πνευματικό Κέντρο Δήμου Κορυδαλλού) Δεκέμβριος 2011

 
Εξαιρετική ερμηνεία σε ένα από τα πιο δύσκολα και αριστουργηματικά έργα του παγκόσμιου θεατρικού ρεπερτορίου.


===================== 
"O σιωπών δοκεί συναινείν"

Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών

Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών (αγγλικά: Dead Poets Society) είναι αμερικανική δραματική ταινία, παραγωγής 1989, σε σκηνοθεσία Πίτερ Γουίαρ και σε σενάριο του Τομ Σούλμαν

Η ταινία διαδραματίζεται στην αριστοκρατική και συντηρητική Ακαδημία Γουέλτον στο Βερμόντ το 1959 και αφηγείται την ιστορία ενός καθηγητή που εμπνέει τους μαθητές του διδάσκοντάς τους ποίηση

Πρωταγωνιστούν οι Ρόμπιν ΓουίλιαμςΡόμπερτ Σον ΛέοναρντΊθαν Χοκ, Τζος Τσαρλς και Γκέιλ Χάνσεν.

Η ταινία έλαβε πολύ καλές κριτικές, έγινε μεγάλη εισπρακτική επιτυχία και απέσπασε τέσσερις υποψηφιότητες για Όσκαρ, κερδίζοντας εκείνο του Πρωτότυπου Σεναρίου.


Για να δείτε ταινιες Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών / Dead Poets Society (1989) online ελληνικους υποτιτλους (greek subs) από κινητό ή tablet σας επιλέξτε Ταινίες online Mobile Version

Ο ντροπαλός Τοντ Αντερσον είναι ο νέος μαθητής ενός αυστηρού σχολείου αρρένων, όπου ο αδελφός του υπήρξε αριστούχος. 

Ο συγκάτοικός του, Νιλ, έξυπνος και δημοφιλής, ζει με την καταπίεση του πατέρα του. Η ζωή των δύο και των υπολοίπων συμμαθητών τους θα αλλάξει σύντομα με την έλευση ενός καινούργιου καθηγητή, του Κίτινγκ, που θα τους σπρώξει να πάνε ενάντια στο κατεστημένο. 

H διάσημη και λυτρωτική ταινία του Γουίαρ, σχετικά με έναν νεωτεριστή καθηγητή που μέσα στο αρτηριοσκληρωτικό περιβάλλον ενός κολεγίου, προσπαθεί να διδάξει στους μαθητές του την αξία της ποίησης και την αγάπη για τη ζωή.


Αμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Πίτερ Γουίαρ με τους: Ρόμπιν ΓουίλιαμςΡόμπερτ Σον ΛέοναρντΊθαν Χοκ

Ενας αντικομφορμιστής καθηγητής της Αγγλικής λογοτεχνίας αναστατώνει με τις προοδευτικές του εκπαιδευτικές αντιλήψεις τη ζωή ενός άκρως συντηρητικού αμερικανικού λύκειου.


Είδος ταινίας: Films / Δράμα

=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Mετά το πρώτο μας άρθρο-ενθάρρυνση για το ότι μπορείς να κάνεις την αρχή σε μια ξένη γλώσσα μόνος σου, ιδού πως το Ίντερνετ θα σε βοηθήσει σε αυτό!

Ορίστε και το πρώτο άρθρο -αν δεν το έχεις ήδη διαβάσει- και ξεκινάμε! DIY: 
Ξένες γλώσσες - Πηγή: https://frapress.gr/2015/01/diy-xenes-glosses-ii/
Ο πρώτος σύμμαχος για να μάθεις ξένες γλώσσες: 
Το Ίντερνετ  Αυτό που θα σε βοηθήσει να γλιτώσεις χρόνο, χρήμα και αμέτρητους ποδαρόδρομους. 
Αυτό που θα σε βοηθήσει να εξασκηθείς τόσο στον γραπτό όσο και στον προφορικό λόγο. 
Αυτό που θα σου χαρίσει αμέτρητες πηγές για να αποκτήσεις εξοικείωση με οποιαδήποτε μορφή λόγου. 
Είναι απίστευτο το τι μπορείς να βρεις στο Ίντερνετ για να μάθεις από γραμματική και λεξιλόγιο, μέχρι να φτάσεις να διαβάζεις επιστημονικά άρθρα ή λογοτεχνία, και να μιλάς “από τη γλώσσα του σαλονιού μέχρι τη γλώσσα του λιμανιού”, πάντα με την σωστή προφορά! 
Ορίστε λοιπόν, μία-μία, μερικές από τις καλύτερες, πιο εύχρηστες και ανέξοδες μεθόδους που ανακαλύψαμε, προκειμένου να διευκολύνεται ο δύσκολος αγώνας μας να μάθουμε από το μηδέν μια ξένη γλώσσα: Ιστοσελίδες με δωρεάν μαθήματα/συμβουλές για μεγάλο αριθμό γλωσσών:

Πηγή: https://frapress.gr/2015/01/diy-xenes-glosses-ii/

===================== 
"O σιωπών δοκεί συναινείν"

Όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για να μάθεις μόνος σου Ιταλικά

Η Ιταλία (αχ! Η Ιταλία) είναι μια από τις πολυπληθέστερες χώρες της Ευρώπης. 
Αν σας ζητούσα να μου πείτε πέντε ιταλικές πόλεις, όχι μόνο θα γνωρίζατε, αλλά θα μου λέγατε και περισσότερες. 
Η Ρώμη, πρωτεύουσα της Ιταλίας, μετράει 3000 χρόνια από την ίδρυσή της. 
Η ιστορία και ο πολιτισμός της χώρας έχουν δώσει βάσεις στην παγκόσμια τέχνη, γραμματική, στο Δίκαιο, στην επιστήμη και αλλού. 
Μάλιστα, λέγεται ότι η Ιταλία έχει περισσότερα αριστουργήματα ανά τετραγωνικό μίλι, από κάθε άλλη χώρα. 
Η Ιταλία, επίσης, είναι μια από τις πιο ρομαντικές χώρες στον κόσμο. 
Όπου κι αν βρεθείς, όποια πόλη κι αν επιλέξεις να επισκεφτείς, αν είσαι με το ζευγάρι σου, σίγουρα δε θα το μετανιώσετε. 
Ακόμα και η γλώσσα των Ιταλών το αποδεικνύει αυτό, χάρη στη μελωδικότητά της(..) Ομιλείται στην Ιταλία, την Ελβετία, το Σαν Μαρίνο και το Βατικανό, ως πρώτη γλώσσα και ως δεύτερη στη Μάλτα, στη Σλοβενία, στην Κροατία. 
Μειονότητες στην Αλβανία, στη Γαλλία, στη Λιβύη, στο Μονακό, στο Μοντενέγκρο, στη Ρουμανία και στη Σομαλία, την μιλούν επίσης. 
Συνολικά, 59 εκατομμύρια Ευρωπαίοι και 85 εκατομμύρια παγκοσμίως άνθρωποι γνωρίζουν και μιλούν ιταλικά.

Πηγή: https://frapress.gr/2015/02/diy-italika/

Lesson 1: Part 1 - Language Instruction


 

MIT ES.S41 Speak Italian With Your Mouth Full, Spring 2012

39 βίντεο - Τελευταία ενημέρωση στις 29 Μαΐ 2020

Περιγραφή Μαθήματος

Μιλήστε ιταλικά με το στόμα σας γεμάτο

Οι συμμετέχοντες σε αυτό το σεμινάριο θα βρουν μάθηση βασικών συνομιλιών ιταλικής, ιταλικής κουλτούρας και της μεσογειακής διατροφής. 
Κάθε τάξη βασίζεται στην προετοιμασία ενός νόστιμου πιάτου και στην απόκτηση κομματιών από την ιταλική γλώσσα και πολιτισμό. 
Μια καλή διατροφή δεν βασίζεται μόνο σε συνταγές, αλλά επίσης βασίζεται σε υγιείς συνήθειες και στον πολιτισμό. 
Στο τέλος του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα μπορούν να μαγειρεύουν μερικές υγιεινές και νόστιμες συνταγές και να κατανοούν και να μιλούν βασικά ιταλικά.
=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Πως να μάθεις ΔΩΡΕΑΝ ξένες γλώσσες: Ο απόλυτος οδηγός!


Εάν ψάχνεις που μπορείς να μάθεις δωρεάν ξένες γλώσσες, μην ανησυχείς, μόλις σου βρήκαμε τη λύση!

Δεν είναι ψέμα ότι οι περισσότεροι άνθρωποι θα ήθελαν να μιλούν πολλές ξένες γλώσσες ή γοητεύονται από αυτές και την σχέση τους με τον πολιτισμό μας και την επικοινωνία μας. Από την άλλη υπάρχουν επαγγέλματα που καθιστούν αναγκαία την γνώση όσο το δυνατόν περισσότερων ξένων γλωσσών.

Μήπως θες να γίνεις διπλωμάτης ή διερμηνέας; Ασχολείσαι με την γλωσσολογία; Τρελαίνεσαι για ταξίδια; Μήπως ετοιμάζεσαι για Erasmus;

Το παρόν αφιέρωμα του Frapress θέλει να σου δείξει πως δεν χρειάζεται να ξοδέψεις μια περιουσία για να ξεκινήσεις την ενασχόληση με μια γλώσσα που ονειρεύεσαι να μάθεις ή απλά για να φρεσκάρεις κάποιες γλώσσες που ήδη ξέρεις. You can do it yourself! Επειδή το υλικό είναι απεριόριστο, συντονίσου και δες την εξέλιξη του αφιερώματος, για να βρεις ποια γλώσσα σε ενδιαφέρει περισσότερο να παρακολουθήσεις, ώστε να μην “χαοτιστείς”. Ας δούμε λοιπόν τις 9 γλώσσες που μπορείς να μάθεις εντελώς δωρεάν στο διαδίκτυο. Πάτα στο link για να οδηγηθείς στο άρθρο με τη ξένη γλώσσα που σε ενδιαφέρει!

Κορεάτικα  Γερμανικά  Γαλλικά  Ιταλικά  Σλοβάκικα  Ισπανικά  Δανικά  Αγγλικά  Αραβικά 

Πηγή: https://frapress.gr/2018/01/pos-na-mathis-dorean-9-xenes-glosses-o-apolytos-odigos/

Βρες εδώ που μπορείς να αποκτήσεις δωρεάν βιβλία για να μάθεις ξένες γλώσσες! 

Πηγή: https://frapress.gr/2018/01/pos-na-mathis-dorean-9-xenes-glosses-o-apolytos-odigos/


=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Ο Σρόιτερ απαντά γιατί κόπηκε η εκπομπή «Tik Talk» με τον Γρηγόρη Πετράκο και τον Ιωάννη Καβαλιώτη (video)


Η εκπομπή «κόπηκε» τελευταία στιγμή

Άφωνοι έμειναν το βράδυ της Πέμπτης οι τηλεθεατές του Alpha οι οποίοι περίμεναν με αγωνία την εκπομπή του Αντώνη Σρόιτερ «Tik Talk» στην οποία θα ήταν καλεσμένοι  ο τραγουδιστής Γρηγόρης Πετράκος και ο παιδίατρος λοιμωξιολόγος Ιωάννης Καβαλιώτης.

Το τρέιλερ της εκπομπής στην οποία ο λοιμωξιολόγος Νίκος Σύψας θα προσπαθούσε να αντικρούσει τα επιχειρήματα όσων έχουν διαφορετική άποψη για τον κορωνοϊό, παιζόταν μέχρι αργά στην τηλεόραση όμως τελικά, τελευταία στιγμή η εκπομπή «κόπηκε».

Όπως ήταν αναμενόμενο υπήρξαν αντιδράσεις και ο ίδιος ο Αντώνης Σρόιτερ απάντησε μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter, για ποιο λόγο δεν μεταδόθηκε η εκπομπή, αφήνοντας αιχμές ότι η εκπομπή «κόπηκε» από ανώτερα στελέχη προκειμένου να μην ενισχύσει τους αρνητές της μάσκας:

«Καλημέρα σε όλους. Για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους…
Η εκπομπή που δεν προβλήθηκε, έδινε για πρώτη φορά τη δυνατότητα σε κορυφαίος λοιμωξιολόγους και άλλους κορυφαίους Έλληνες και ξένους επιστήμονες, να αποδομήσουν έναν προς έναν, με στοιχεία, έρευνες και αριθμούς, όλους τους ισχυρισμούς των συνωμοσιολόγων και αρνητών. Ισχυρισμοί που διαδίδονται μήνες τώρα, χωρίς κανέναν αντίλογο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Και ακριβώς επειδή δεν αποδομούνται, φουντώνουν και βρίσκουν υποστηρικτές. Είμαι της άποψης, ότι μπροστά σε μια επικίνδυνη άποψη ή θεωρία, στέκεσαι απέναντι, την κοιτάς στα μάτια και τη συντρίβεις με στοιχεία και ντοκουμέντα. Δεν προσποιείσαι ότι δεν υπάρχει  γιατί θα τη βρεις μπροστά σου. Κρίθηκε παρ’ όλα αυτά ότι η συγκυρία ήταν ακατάλληλη», έγραψε ο Αντώνης Σρόιτερ.

Το βίντεο του Γρηγόρη Πετράκου

Για δείτε το video πατήστε το παρακάτω σύνδεσμο:

Υπενθυμίζεται ότι το βίντεο που ανάρτησε ο τραγουδιστής Γρηγόρης Πετράκος την 28η Οκτωβρίου, έκανε τον γύρο του διαδικτύου, με τον ίδιο να υποστηρίζει ότι το δημοσίευσε προκειμένου να γνωρίζουν οι πολίτες τις απόψεις και τις θέσεις του, σε περίπτωση που οι δηλώσεις του στην εκπομπή, είχαν υποστεί μοντάζ. 


=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Καταλάβατε τώρα κ. Σρόιτερ γιατί η επιστήμη εκτρέπεται επικίνδυνα όταν οι επιστήμονες συνεργάζονται με ανθρώπους εξουσίας;

Home \ 102FM \ 29 Φεβ 2020 – Υγεία και Ζωή – Ιωάννης Καβαλιώτης

ΠαιδίατροςΛοιμωξιολόγος, Ιωάννης Καβαλιώτης  

[O tempora o mores !]

"Προ διμήνου έλαβα μια πρόσκληση να συμμετέχω σε εκπομπή για τον κορωνοϊό σε μεγάλο κανάλι των Αθηνών. 
Ο δημοσιογράφος ήταν έγκριτος και σοβαρός, το κανάλι αξιόλογο και έτσι δέχτηκα. Θα συμμετείχε ο κ. Σύψας, κάποιος μη γιατρός που δεν τον γνώριζα, και εγώ. Θα υπήρχαν επίσης και κάποια εξωτερικά βίντεο. 
Πριν ένα μήνα λοιπόν (29-09-2020) πήγα Αθήνα στο κανάλι και εκεί μαγνητοσκοπήθηκε η εκπομπή, όχι όλοι μαζί, αλλά ο καθένας μεμονωμένα. 
Όταν έδινε τη συνέντευξη ο ένας, οι άλλοι δύο δεν ήταν παρόντες. Δεν γνώριζε δηλ. κανείς τι είχε πει ο άλλος. 
 Πέρασε ένας μήνας και στο κανάλι διαφημίστηκε ότι θα προβληθεί η εκπομπή στις 29-10-2020, το βράδυ στις 24.00. 
Μάλιστα με τίτλο (όπως μου ειπώθηκε) που μάλλον δεν απηχούσε το σύνολο των ομιλητών. 
Η διαφήμιση «παιζόταν» μέχρι λίγο πριν τις 24.00. 
Τελικά η εκπομπή δεν μεταδόθηκε και αντ΄ αυτής προβλήθηκε μια ταινία. 
Τους λόγους φυσικά δεν τους γνωρίζω και ούτε θα τους μάθω. 
Απλά θέλω να πω στον έγκριτο δημοσιογράφο ότι ίσως κατάλαβε την πρώτη ερώτηση που μου έκανε: 
«γιατί κ. Καβαλιώτη γράφετε στο ιστολόγιο σας ότι όταν οι επιστήμονες γίνονται υπηρέτες της εξουσίας, τότε η επιστήμη εκτρέπεται επικίνδυνα;». 

Κορονοϊός: Ο παιδίατρος – λοιμωξιολόγος, Ιωάννης Καβαλιώτης, έδωσε το δικό του μήνυμα για την εκπομπή του Alpha και του Αντώνη Σρόιτερ που δεν βγήκε στον αέρα.

Η εκπομπή δεν μεταδόθηκε ποτέ. Παρότι το teaser έπαιζε μέχρι και λίγο πριν την προκαθορισμένη ώρα έναρξή της. Στη θέση της είδαμε μια ξένη ταινία. Η αντίθετη πλευρά, δεν ακούστηκε ποτέ, κόπηκε. Ο παιδίατρος λοιμωξιολόγος Ιωάννης Καβαλιώτης έδωσε το δικό του στίγμα για το «κόψιμο».

Χωρίς να θίξει κανέναν, χωρίς πομπώδης εκφράσεις και κανένα αίσθημα αδικίας, εξέθεσε με τον πλέον αξιοπρεπή τρόπο, τον σταθμό και τον παρουσιαστή για τη συγκεκριμένη εξέλιξη. Χρησιμοποιώντας μάλιστα μια δική του ερώτηση. Διαβάστε αναλυτικά όσα έγραψε:

«Προ διμήνου έλαβα μια πρόσκληση να συμμετέχω σε εκπομπή για τον κορονοϊό σε μεγάλο κανάλι των Αθηνών. Ο δημοσιογράφος ήταν έγκριτος και σοβαρός, το κανάλι αξιόλογο και έτσι δέχτηκα. Θα συμμετείχε ο κ. Σύψας, κάποιος μη γιατρός που δεν τον γνώριζα, και εγώ. Θα υπήρχαν επίσης και κάποια εξωτερικά βίντεο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κορονοϊός: Lockdown στη Θεσσαλονίκη – Μετακινήσεις μόνο με sms!

Πριν ένα μήνα λοιπόν (29-09-2020) πήγα Αθήνα στο κανάλι και εκεί μαγνητοσκοπήθηκε η εκπομπή, όχι όλοι μαζί, αλλά ο καθένας μεμονωμένα. Όταν έδινε τη συνέντευξη ο ένας, οι άλλοι δύο δεν ήταν παρόντες. Δεν γνώριζε δηλ. κανείς τι είχε πει ο άλλος.

Πέρασε ένας μήνας και στο κανάλι διαφημίστηκε ότι θα προβληθεί η εκπομπή στις 29-10-2020, το βράδυ στις 24.00. Μάλιστα με τίτλο (όπως μου ειπώθηκε) που μάλλον δεν απηχούσε το σύνολο των ομιλητών. Η διαφήμιση  «παιζόταν» μέχρι λίγο πριν τις 24.00.

Τελικά η εκπομπή δεν μεταδόθηκε και αντ΄ αυτής προβλήθηκε μια ταινία. Τους λόγους φυσικά δεν τους γνωρίζω και ούτε θα τους μάθω.

Απλά θέλω να πω στον έγκριτο δημοσιογράφο ότι ίσως κατάλαβε την πρώτη ερώτηση που μου έκανε: «γιατί κ. Καβαλιώτη γράφετε στο ιστολόγιο σας ότι όταν οι επιστήμονες γίνονται υπηρέτες της εξουσίας, τότε η επιστήμη εκτρέπεται επικίνδυνα;».  Ίσως κατάλαβε τι εννοούσα, το ποιοι γιατροί υπηρετούν το σύστημα και ποιοι την επιστήμη.»

Μπορείτε να δείτε όλες τις αναρτήσεις του ΕΔΩ!


 

=====================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"