Σάββατο 16 Μαρτίου 2013

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ 5 ΑΣΤΕΡΙΩΝ [Συνεντεύξεις Μπέπε Γκρίλο Παραστάσεις Μπέπε Γκρίλο Vaffanculo Day]

ΑΡΘΡΟ 1-ΦΥΣΗ
Το «κίνημα 5 αστεριών» είναι ένας «μη-σύλλογος». Σ αυτό το έγγραφο θ αναφέρεται σαν το «κίνημα των 5 αστεριών».
Το «κίνημα των 5 αστεριών» είναι ένα μέσο για συζήτηση και διαβούλευση που προήλθε απ το blog www.beppegrillo.it. Η επαφή με το «κίνημα των 5 αστεριών» γίνεται αποκλειστικά μέσω του ιμέϊλ movimento5stelle@beppegrillo.it.

ΑΡΘΡΟ 2-ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Το «κίνημα 5 αστεριών» σαν «μη-σύλλογος» δεν έχει μια προκαθορισμένη διάρκεια.

ΑΡΘΡΟ 3-ΣΥΜΒΟΛΟ.
Το όνομα του «κινήματος των 5 αστεριών» συνδέεται με ένα εμπορικό σήμα καταχωρημένο για λογαριασμό του Μπέπε Γκρίλο, τον μόνο κάτοχο των δικαιωμάτων χρήσης.

ΑΡΘΡΟ 4-ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟΣ ...
Το «κίνημα 5 αστεριών» θα συγκεντρώσει την εμπειρία που επιτεύχθηκε μέσω του blog www.beppegrillo.it, των ομάδων συνάντησης, των δημόσιων διαδηλώσεων και άλλων πρωτοβουλιών και των πιστοποιημένων «δημοτικών καταλόγων». Είναι η προσφυγή για τον προσδιορισμό και την επιλογή υποψηφίων που στηρίζει καμπάνιες για κοινωνική, πολιτιστική και πολιτική συνειδητοποίηση, που αντανακλά τον σκοπό που εκτέθηκε απ τον Μπέπε Γκρίλο και παρουσιάστηκε μέσα στο blog www.beppegrillo.it. Οι υποψήφιοι για τις εκλογές στη Βουλή, στη Γερουσία ή σε Περιφέρειες και δημοτικά συμβούλια θα οργανώνονται και θα δομούνται μέσω του ίντερνετ. Το ίντερνετ αναγνωρίζεται σαν το κύριο εργαλείο στη διαδικασία της διαβούλευσης, της συζήτησης, απόφασης και επιλογής για την ίδια την κίνηση.
Το «κίνημα 5 αστεριών» δεν είναι ένα πολιτικό κόμμα ούτε έχει σκοπό να γίνει τέτοιο στο μέλλον. Αυτό επιδιώκει να είναι ένας δρόμος για την επιτυχία μιας αποτελεσματικής ανταλλαγής ιδεών και δημοκρατικής συζήτησης χρησιμοποιώντας το ίντερνετ σαν το μέσον των επικοινωνιών που κανονικά είναι ανατεθειμένες σε πολιτικούς εκπροσώπους.

ΑΡΘΡΟ 5-ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ «ΚΙΝΗΜΑ ΤΩΝ 5 ΑΣΤΕΡΙΩΝ».
Η συμμετοχή στο «κίνημα των 5 αστεριών» απλά απαιτεί εγγραφή στον ιστιότοπο. Το «κίνημα των 5 αστεριών» είναι ανοιχτό σε ενήλικους ιταλούς πολίτες που δεν είναι τη στιγμή της αίτησης για μέλος της κίνησης, μέλη πολιτικών κομμάτων ή συλλόγων των οποίων ο σκοπός αντιφάσκει με εκείνον που περιγράφηκε στο άρθρο 4. Η αίτηση προς το «κίνημα των 5 αστεριών» θα προωθείται μέσω ίντερνετ και μέσω αυτού, το υποψήφιο μέλος θα πιστοποιεί ότι ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις που περιγράφηκαν στην προηγούμενη παράγραφο. Η συμμετοχή στο «κίνημα των 5 αστεριών» είναι ατομική και προσωπική. Η ιδιότητα του μέλους μπορεί ν ακυρωθεί απ το μέλος ή απ τον οργανισμό εάν το μέλος δεν ανταποκρίνεται πλέον στις απαιτήσεις της κίνησης.

ΑΡΘΡΟ 6-ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΔΙΕΞΑΓΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΟΥ «ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ 5 ΑΣΤΕΡΙΩΝ».
Δεν υπάρχει πληρωμή συνδρομής για συμμετοχή στο κίνημα. Σαν τμήμα του blog www.beppegrillo.it η χρησματοδότηση καμπανιών μπορεί να γίνει σε εθελοντική βάση, για τη χρηματοδότηση ατομικών σχεδίων ή εκδηλώσεων.

ΑΡΘΡΟ 7-ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΕ ΕΚΛΟΓΕΣ.
Στην περίπτωση και για προετοιμασία για εθνικές, περιφερειακές ή τοπικές κυβερνητικές εκλογές, το «κίνημα των 5 αστεριών» θα είναι η πηγή των αιτήσεων των επίδοξων υποψηφίων. Οι υποψήφιοι σε μια ειδικού σκοπού βάση και γραπτά, θα εξουσιοδοτηθούν για τη χρήση του ονόματος και του εμπορικού σήματος «κίνηση 5 αστεριών» σαν τμήμα της συμμετοχής τους σε κάθε εκλογή. Αυτοί οι υποψήφιοι θα επιλεγούν μεταξύ ιταλώνπολιτών, σύμφωνα με τις ηλικιακές απαιτήσεις που τίθενται απ τον νόμο για τη διατήρηση ειδικού γραφείου, δεν πρέπει να έχουν ποινικό μητρώο, και να μην έχουν σε εξέλιξη δικαστικές διώξεις, ανεξάρτητα απ τη φύση του αδικήματος που τους αποδίδεται. Η ταυτότητα των υποψηφίων για κάθε εκλογικό αξίωμα θα γίνεται δημόσια διαθέσιμη μέσω της ιστοσελίδας που θα δημιουργηθεί μέσα στο blog του Μπέπε Γκρίλο. Θα ξεκινήσουν συζητήσεις για τις αιτήσεις γι αυτές τις υποψηφιότητες, διαφανείς και αδιαμεσολάβητες. Οι κανόνες που αφορούν την αίτηση που συμπληρώνεται και την ανάδειξη των υποψηφίων να εμφανιστούν για εθνικές ή διοικητικές εκλογές θα εξελίσσονται καθώς θα συσσωρεύεται εμπειρία συν τω χρόνω.

Έκδοση 10 Δεκεμβρίου 2009

Απ το blog του Μπέπε Γκρίλο
Μετάφραση απ τα αγγλικά: Γιώργος Παπανικολάου-Μέλος Σ.Ο. Πολιτικού Καφενείου



Πρόγραμμα του «κινήματος των 5 αστεριών».

Πολίτες και πολιτεία.
Ενέργεια.
Πληροφορία.
Οικονομία.
Μεταφορές.
Υγεία.
Εκπαίδευση.


Πολιτεία και πολίτες

Η υπάρχουσα οργάνωση της πολιτείας είναι γραφειοκρατική, υπερδιογκωμένη, δαπανηρή και αναποτελεσματική. Το κοινοβούλιο δεν προσδιορίζεται πλέον απ την ψήφο των πολιτών, καθώς αυτοί δεν μπορούν να επιλέξουν ένα υποψήφιο, μόνο ρίχνουν μια ψήφο για το κόμμα. Ενώ οι αντιπρόσωποι που πηγαίνουν στο κοινοβούλιο επιλέγονται από μια λίστα ορισμένη από μια περιορισμένη επιτροπή του κόμματος. Το ιταλικό σύνταγμα δεν είναι θεσπισμένο. Τα κόμματα έχουν πάρει στην κατοχή τους την λαϊκή θέληση και έχουν δραπετεύσει απ τον έλεγχο και την κρίση των ψηφοφόρων.
Κατάργηση των «επαρχιών» (ιταλικά διοικητικά διαμερίσματα, των οποίων τα καθήκοντα μπορούν να επανανατεθούν σε μεγαλύτερα τμήματα καλούμενα «περιφέρειες», σώζοντας έτσι χρήματα των φορολογουμένων).
Κατάργηση των εκλογικών αποζημιώσεων (ο ιταλικός νόμος επιτρέπει πληρωμή των εκλογικών δαπανών των κομμάτων με σχεδόν μη έλεγχο για τις ποσότητες που αξιώνονται).
Συγχώνευση των δήμων με κάτω από 5.000 κατοίκους.
Κατάργηση του «νόμου Αλφάνο».
Υποχρεωτική εκπαίδευση πάνω στο ιταλικό σύνταγμα και τεστ γνώσεων για κάθε δημόσιο εκπρόσωπο σαν προϋπόθεση για το αξίωμα.
Όχι περισσότερες από 2 κοινοβουλευτικές θητείες για εκπροσώπους και για κάθε αξίωμα δημόσιων υποθέσεων.
Περιορισμός όλων των ειδικών προνομίων για εκπροσώπους, περιλαμβανομένου του δικαιώματος σε συνταξιοδότηση μετά τη συμπλήρωση μιας πλήρους θητείας ανεξάρτητα απ τις πληρωμένες συνεισφορές για σύνταξη.
Απαγόρευση σε κοινοβουλευτικούς να εμπλέκονται σε οποιαδήποτε άλλη επαγγελματική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της θητείας.
Οι αποδοχές των εκπροσώπων να εξισωθούν με τους μέσους εθνικούς μισθούς.
Μη δυνατότητα κατοχής περισσότερων του ενός δημοσίου αξιώματος για εκπροσώπους (πχ δήμαρχος και εκπρόσωπος).
Μη εκλεξιμότητα σε δημόσια αξιώματα για πολίτες καταδικασμένους.
Δημιουργία οργάνων που θα καθιστούν ικανούς τους πολίτες να συμμετέχουν άμεσα σε οποιεσδήποτε συναντήσεις δημόσιων υποθέσεων μέσω του web, όπως είναι ήδη η περίπτωση του κοινοβουλίου και της γερουσίας.
Κατάργηση οργανισμών (συμβούλια για ενέργεια, τηλεπικοινωνίες, απόρρητο κλπ) και ταυτόχρονη εισαγωγή μιας πραγματικά ταξικής δράσης.
Να μην απαιτείται να φτάσουμε σ έναν ελάχιστο αριθμό ψηφοφόρων (50% +1 του όλου εκλογικού σώματος) για να επιβεβαιώσουμε αποτελέσματα για δημοψηφίσματα για ακύρωση νόμων.
Κοινοβουλευτική συζήτηση και ψηφοφορία για τους νόμους προσδιορισμένης πρωτοβουλίας πρέπει να γίνουν υποχρεωτικά πάντοτε.
Η έγκριση κάθε νόμου να υποβάλλεται σε αποτελεσματική διαθεσιμότητα κρατικής χρηματοδότησης.
Τα κείμενα νόμων να γίνονται διαθέσιμα ονλάϊν τουλάχιστον 3 μήνες πριν να εγκριθούν για να επιτρέπεται στους πολίτες να γνωμοδοτήσουν


ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Τεχνολογικά ή οικονομικά ή ηθικά για τα καταστροφικά αποτελέσματα στο περιβάλλον, η επιτάχυνση στην εξάντληση των ορυκτών αποθεμάτων και η εκμετάλλευση των πόρων που επιτυγχάνουν οι πλούσιες χώρες σε βάρος των φτωχών χωρών. Είναι εγγενώς μη αποδεκτό ν αποκομίζουν το στοιχειωδώς ελάχιστο για τη διαβίωση απ αυτούς που περισσότερο τα χρειάζονται, αλλά αν αυτό σπαταλάται επίσης, είναι αδιανόητο. Για την αύξηση της παροχής ηλεκτρισμού δεν είναι απαραίτητο να χτιστούν νέα εργοστάσια οποιουδήποτε είδους. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει είναι η αύξηση της αποδοτικότητας και η μείωση των απωλειών των υπαρχόντων εργοστασίων, ενώ πρέπει ν αυξηθεί η αποδοτική χρήση της ενέργειας στα σπίτια και τις επιχειρήσεις (λάμπες, συσκευές, κλιματισμός και βιομηχανικός εξοπλισμός). Μόνο σ ένα επόμενο στάδιο, όταν η παροχή ενέργειας μπορεί ακόμη να χρειάζεται, μπορεί να παρθεί η απόφαση για το χτίσιμο νέας γενιάς ηλεκτρικών εργοστασίων.
Για την παραγωγή ηλεκτρικής και θερμικής ενέργειας, μια ενεργειακή πολιτική που να κατευθύνεται στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αυξάνοντας την προσφορά, πρέπει ν αρθρωθεί όπως παρακάτω:
Μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των υπαρχόντων εργοστασίων.
Ενθάρρυνση της κατανεμημένης παραγωγής ηλεκτρισμού με τεχνολογίες που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα με τους περισσότερο αποδοτικούς τρόπους, όπως συμπαραγωγή ηλεκτρισμού και διάχυσης θερμότητας, αρχίζοντας απ τα περισσότερο ενεργοβόρα κτίσματα: νοσοκομεία, εμπορικά κέντρα, βιομηχανίες που χρησιμοποιούν θερμική τεχνολογία, αθλητικά κέντρα κλπ.
Επέκταση της επιλογής της πούλησης πίσω στο δίκτυο του ηλεκτρισμού, ακόμη και για εργοστάσια μικροσυμπαραγωγής με μέγεθος μικρότερο από 20 kW.
Οικονομική βοήθεια για διανεμημένη παραγωγή ηλεκτρισμού μέσω επέκτασης σε όλες τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και μικροσυμπαραγωγής, την πολιτική conto-energia (ο ηλεκτρισμός αγοράζεται πίσω σε σταθερά επιτόκια), συνδέοντάς το με την πληρωμή πίσω της ενέργειας που περνά στο δίκτυο κατά τις ώρες αιχμής και μη πληρώνοντας πίσω την ενέργεια ποτ περνά σε μη ώρες αιχμής.
Αυστηρή εφαρμογή των κανονισμών που έχουν τεθεί απ τα διατάγματα σχετικά με τα πιστοποιητικά απόδοσης ενέργειας, ιδιαίτερα επειδή αυτοί οι κανονισμοί θα δώσουν μια μεγάλη ώθηση προς την παραγωγή ηλεκτρισμού μέσω ανανεώσιμων πηγών.
Περιορισμός των κινήτρων στη CIP6, ρύθμιση μέσω της οποίας ακόμη και ενέργεια που παράγεται με καύση απορριμμάτων θεωρείται σαν «ανανεώσιμη ενέργεια», έτσι επιτρέπει πολιτειακά οφέλη και χρηματοδοτήσεις.
Νομιμοποίηση και κίνητρα για την παραγωγή βιοκαυσίμων, συνδέοντας την αγροτική παραγωγή που στοχεύει σε παραγωγή βιοκαυσίμων με την αύξηση της οργανικής γονιμότητας στην αγροτική γη


ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εισαγωγή της «ταξικής δράσης».
Κατάργηση των «κινέζικων κουτιών» στο χρηματιστήριο.
Κατάργηση των πολλαπλών θέσεων από μέλη των επιτροπών διευθυντών στις επιτροπές των εταιριών που αναφέρονται στο χρηματιστήριο.
Εισαγωγή δομών πραγματικής εκπροσώπησης για μικρούς κατόχους μετοχών στις εταιρείες που αναφέρονται στο χρηματιστήριο.
Κατάργηση του νόμου Biagi.
Αποτροπή της κατεδάφισης των βιομηχανιών τροφίμων και βιομηχανικών προϊόντων με μια επικρατούσα εσωτερική αγορά.
Απαγόρευση της διακίνησης μετοχών μεταξύ του τραπεζικού συστήματος και του βιομηχανικού συστήματος.
Εισαγωγή της ευθύνης των οικονομικών ιδρυμάτων για τα προϊόντα που προτείνουν με μια συμμετοχή στις οποιεσδήποτε απώλειες συμβούν.
Αποτροπή ενός μέλους Επιτροπής απ το να κατέχει οποιαδήποτε άλλη θέση σ αυτή την εταιρεία, εάν αυτό το μέλος έχει βρεθεί υπεύθυνο για σοβαρά εγκλήματα.
Αποτροπή της απόκτησης κυρίως με χρήση χρέους μιας εταιρείας (πχ Telecom Ιταλία).
Εισαγωγή ενός μέγιστου ορίου αποδοχών των διαχειριστών εταιρειών που αναφέρονται στο χρηματιστήριο και εταιρειών στις οποίες η πολιτεία κατέχει ένα σημαντικό μέρος ή την πλειοψηφία των μετοχών.
Απαγόρευση της αγοραπωλησίας μετοχών απαγόρευση των ντεφάκτο μονοπωλίων και ιδιαίτερα της Telecom, Autostrade, ENI, ENEL, Mediaset, Ferrovie dello Stato.
Ευθυγράμμιση των τιμών που χρεώνονται για ενέργεια, συνδεσιμότητα, τηλεφωνία, ηλεκτρισμό, μεταφορές, με τις τιμές σε άλλες ευρωπαικές χώρες.
Μείωση του δημόσιου χρέους με μαζική παρέμβαση στις δαπάνες του κράτους από περικοπές δαπανών και με την εισαγωγή νέων τεχνολογιών που θα δίνουν στους πολίτες πρόσβαση στην πληροφορία και σε υπηρεσίες χωρίς την ανάγκη για διαμεσολαβητές.
Απαγόρευση του διορισμού καταδίκων σ ένα ορισμένο επίπεδο (πχ Scaroni in Eni) σαν διαχειριστών εταιρειών που έχουν την πολιτεία σαν μέτοχο ή που αναφέρονται στο χρηματιστήριο.
Παροχή κινήτρων για τοπική παραγωγή.
Υποστήριξη μη κερδοσκοπικών επιχειρήσεων.
Παροχή εγγυημένου επιδόματος ανεργίας.
Παροχή αντικινήτρων σε εταιρείες που προκαλούν βλάβη στην κοινωνία


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ

Η πληροφορία είναι ένα απ τα θεμέλια της δημοκρατίας και της επιβίωσης
των πολιτών. Εάν ο έλεγχος της πληροφορίας συγκεντρώνεται σε λίγα
χέρια, η απώλεια της δημοκρατίας είναι αναπόφευκτη. Εάν η πληροφορία
είναι περιορισμένη από οικονομικές δυνάμεις περισσότερο απ ότι στους
απλούς πολίτες, τα επιχειρηματικά συμφέροντα και οι οικονομικές ομάδες
ισχύος υπερισχύουν πάνω στα συμφέροντα του πληθυσμού. Γι αυτούς τους
λόγους, η πληροφορία είναι ο φόντος για οποιαδήποτε άλλη περιοχή
κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Ένας πολίτης που δεν είναι πληροφορημένος
ή είναι απληροφόρητος δεν μπορεί να πάρει αποφάσεις, δεν μπορεί να
επιλέξει. Είναι αναγκασμένος τότε, να περιοριστεί στο ρόλο παθητικού
καταναλωτή και ψηφοφόρου, εμποδίζεται να έχει λόγο στις αλλαγές που
τον αφορούν.

Οι προτάσεις:
Ψηφιακή ιθαγένεια που χορηγείται στη γέννηση, ελεύθερη πρόσβαση στο
ίντερνετ για όλους τους ιταλούς πολίτες.
Περιορισμός των παροχών κρατικής χρηματοδότησης των εφημερίδων.
Καμιά απλή ή ιδιωτική εταιρεία δεν μπορεί να κατέχει την πλειοψηφία των
μετοχών σ ένα κανάλι τηλεόρασης με εθνική κάλυψη, κάθε μέτοχος
μπορεί να κατέχει μόνο μέχρι το 10% των συνολικών μετοχών για το
προαναφερόμενο κανάλι TV.
Οι συχνότητες εκπομπής TV παραχωρούνται μέσω ενός δημόσιου
πλειστηριασμού κάθε 5 χρόνια.
Κατάργηση του νόμου που απαιτεί φορολογία 1% στα έσοδα για τους
παρόχους τηλεοπτικών συχνοτήτων.
Καμιά εθνική εφημερίδα δεν μπορεί να κατέχεται κατά πλειοψηφία από
οποιοδήποτε ιδιωτικό φορέα, κάθε μέτοχος μπορεί μόνο να κατέχει μέχρι
10%.
Κατάργηση της Τάξης των Δημοσιογράφων (Επαγγελματικό σώμα των
ιταλών δημοσιογράφων).
Δύο ιταλικά κρατικά κανάλια TV πρέπει να πουληθούν για να
δημιουργηθούν δημόσιες εταιρείες, όπου ο κάθε μέτοχος δεν θα μπορεί να
κατέχει πάνω από το 10% των μετοχών.
Μόνο ένα κρατικό κανάλι τηλεόρασης πρέπει να διατηρηθεί, χωρίς
διαφημίσεις, με εστίαση στην πληροφορία και τον πολιτισμό, ανεξάρτητο
από πολιτικά κόμματα.
Κατάργηση του νόμου Gasparri (νόμος που ρυθμίζει την τρέχουσα
κατάσταση πραγμάτων στην ιταλική τηλεόραση, δημόσια και ιδιωτική).
Εκτεταμένη κάλυψη σύνδεσης ADSL που να φτάνει σε όλη την εθνική
επικράτεια.
Εθνικοποίηση του τηλεφωνικού στηλοβάτη, με την επαναγορά του σε τιμή
κόστους απ την Telecom Italia, και την υποχρέωση απ την κυβέρνηση να
παρέχει τις ίδιες υπηρεσίες σε ανταγωνιστικές τιμές σε κάθε τηλεφωνικό
λειτουργό


ΥΓΕΙΑ

Η Ιταλία είναι απ τις λίγες χώρες με δημόσιο σύστημα υγείας με καθολική
πρόσβαση (ανοιχτή σε όλους). Δύο γεγονότα ωστόσο, υπονομεύουν τα
θεμέλια της καθολικότητας και της ομοιογένειας της Εθνικής Υπηρεσίας
Υγείας: «ο εκφυλισμός», που επιφορτίζει σε απλές περιοχές τη διεύθυνση
και τη χρηματοδότηση της φροντίδας υγείας και τονίζει τις περιφερειακές
διαφορές που βασίζονται στον πλούτο, και ο ιδιωτικός τομέας υγείας που
εκτρέπει πηγές και αρμοδιότητες από το κρατικό σύστημα υγείας. Υπάρχει
επίσης μια τάση να οργανωθεί η υγεία σαν κερδοφόρα υπηρεσία δίνοντας
έτσι προτεραιότητα σε οικονομικές επιδιώξεις παρά σε υπηρεσίες υγείας κα
ι ποιότητας.

Φροντίδα χωρίς χρέωση και ισότητα στην πρόσβαση.
Διασφάλιση της καθολικότητας και της ελεύθερης πρόσβασης σε βασικές
υπηρεσίες της Εθνικής Υπηρεσίας Υγείας.
Χρηματική συνεισφορά (εισιτήριο) αναλογικά προς το εισόδημα για μη
βασικές υπηρεσίες.
Παρακολούθηση και διόρθωση των αποτελεσμάτων του εκφυλισμού πάνω
στην ισότητα της πρόσβασης στην υγεία.
Φάρμακα
Προώθηση της χρήσης των γενοσήμων και εκτός πατέντας, λιγότερο
δαπανηρών από τα ισοδύναμα φάρμακα «φίρμας» (τα οποία συχνά
κοστίζουν περισσότερο στην Ιταλία παρά στο εξωτερικό) και ασφαλέστερα
παρά τα πρόσφατα εγκεκριμένα προϊόντα.
Συνταγή του ενεργού συστατικού αντί του ονόματος φαρμάκων φίρμας
(όπως είναι η περίπτωση της Μεγάλης Βρετανίας).

Πληροφορία
Δημόσιο πρόγραμμα εκπαίδευσης υγείας (ανεξάρτητο, κρατικό και μόνιμο)
πάνω στην κατάλληλη χρήση των φαρμάκων, τους κινδύνους τους και τα
οφέλη.
Εθνική πολιτική υγείας ενός πολιτισμένου έθνους για την προαγωγή
υγιεινής ζωής και συνειδητών επιλογών του καταναλωτή για την ανάπτυξη
υγιεινής αυτοδιαχείρισης (ενεργώντας πάνω στους παράγοντες κινδύνου
και την προστασία από αρρώστιες) και απλή αυτο-φαρμακευτική αγωγή.
Πληροφόρηση για προστασία πρώτου επιπέδου (υγιεινή διατροφή, φυσική
δραστηριότητα, διακοπή καπνίσματος) και όρια της προστασίας δευτέρου
επιπέδου (έλεγχος, πρώϊμη διάγνωση, προληπτική φαρμακευτική αγωγή)
επαναξιολόγηση του πεδίου της, διότι συχνά είναι λειτουργική μόνο ως
προς την επιχειρηματική λογική.
Σύστημα για τη μέτρηση της ποιότητας των δραστηριοτήτων στα δημόσια
νοσοκομεία (ποσοστό πρόσβασης, θνησιμότητα, όγκος περιπτώσεων που
διαχειρίζονται κλπ). 


ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κατάργηση του νόμου Gelmini.
Υποχρεωτική ανάπτυξη της πρόσβασης στο ίντερνετ σε όλα τα σχολεία για
σπουδαστές.
Βαθμιαία κατάργηση των τυπωμένων σχολικών βιβλίων με βιβλία
προσβάσιμα μέσω ίντερνετ σε ψηφιακή μορφή.
Υποχρεωτική διδασκαλία των αγγλικών απ το νηπιαγωγείο.
Κατάργηση της νομικής αξίας του σχολείου και των πανεπιστημιακών τίτλων
σπουδών.
Κρατική χρηματοδότηση μόνο για το δημόσιο σχολείο.
Αξιολόγηση των καθηγητών πανεπιστημίου απ τους σπουδαστές.
Ελεύθερη διδασκαλία της ιταλικής γλώσσας στους ξένους (υποχρεωτική σε
περίπτωση αίτησης για ιθαγένεια).
Δημόσια πρόσβαση μέσω ίντερνετ στις πανεπιστημιακές παραδόσεις
μαθημάτων.
Επενδύσεις στην πανεπιστημιακή έρευνα.
Προώθηση προγράμματος εξ αποστάσεως μάθησης μέσω ίντερνετ.
Ενσωμάτωση πανεπιστημίου/κόσμου της εργασίας.
Ανάπτυξη εγκαταστάσεων ξενώνων για σπουδαστές


Απ το blog του «κινήματος των 5 αστεριών»
Μετάφραση απ τα αγγλικά: Γιώργος Παπανικολάου-Μέλος Σ.Ο. Πολιτικού Καφενείου


Φόρουμ του Πολιτικού Καφενείου
Μπέπε Γκρίλο-Το «κίνημα των 5 αστεριών»




Συνεντεύξεις Μπέπε Γκρίλο
Παραστάσεις Μπέπε Γκρίλο
Vaffanculo Day

========================== "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.