Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2016

Ο Μέτριος Δικτατορίσκος


Σχετικό: Υπαναχώρηση Παππά από το κλείσιμο των τηλεοπτικών σταθμών

Με την απόπειρα του να ελέγξει την τηλεοπτική ενημέρωση, μέσω μιας χουντικών προδιαγραφών μεθόδευσης και διαδικασίας, ο Σύριζα κάνει ένα πρώτο βήμα για έναν ροζ ολοκληρωτισμό τύπου Ερντογάν.
-Από τον Άρη Τερζόπουλο
Στα χρόνια της χούντας, οι εφημερίδες και τα περιοδικά της εποχής, πριν κυκλοφορήσουν, έπρεπε να πάνε το τυπωμένο φύλλο τους, στην υπηρεσία λογοκρισίας στο Υπουργείο Τύπου, πριν κυκλοφορήσουν. Οι λογοκριτές που είχαν αναλάβει αυτή τη δουλειά εξέταζαν αν το περιεχόμενο τους, δεν είχε τίποτα ενοχλητικό για την τότε Κυβέρνηση, οπότε έμπαινε και μια σφραγίδα, που έδινε το ελεύθερο για να κυκλοφορήσουν. Κάποια στιγμή εκείνη την εποχή η Γυναίκα, το περιοδικό που δούλευα τότε, είχε ανάμεσα στα άλλα περιεχόμενα της και μια γελοιογραφία του Γιάννη Κυριακόπουλου, του γνωστού "Κυρ", που προφανώς δεν άρεσε στο καθεστώς καθώς με κάποιο τρόπο σατίριζε την κατάσταση κι έτσι για να κυκλοφορήσει η Γυναίκα που είχε ήδη τυπωθεί, χρειάστηκε να αφαιρέσουμε την γελοιογραφία του Κυρ, σκίζοντας το φύλλο.


Δεν ξέρω πως ακριβώς φαντάζονται στην Κυβέρνηση του Σύριζα, την κατάσταση που θα προκύψει, αν και εφ` όσον ευοδωθεί η απόπειρά τους να ελέγξουν την τηλεοπτική ενημέρωση, γιατί σύμφωνα με τα λεγόμενα διάφορων στελεχών του Σύριζα, τα καινούργια κανάλια δεν πρέπει μόνο να τηρούν κάποιες οικονομοτεχνικές και άλλες προϋποθέσεις, αλλά να έχουν και την "σωστή δεοντολογία". Υποθέτω αρμόδιοι για την σωστή δεοντολογία θα είναι κατ` αρχάς ο Νίκος Παππάς, που έχει αναλάβει τα Μέσα Ενημέρωσης, αλλά και άλλοι Υπουργοί και λοιποί αρμόδιοι ανά τομέα, για να κρίνουν αν τα τηλεοπτικά κανάλια τηρούν την "σωστή δεοντολογία".

Από τότε που οι Συριζανελ έγιναν Κυβέρνηση δεν έκρυψαν την απέχθεια που αισθάνονται, για την δημοσιογραφία, όταν το περιεχόμενο της δεν τους αρέσει ή δεν τους συμφέρει. Οι επιθέσεις διαφόρων Υπουργών και στελεχών του Σύριζα στα κανάλια έχουν γίνει σχεδόν καθημερινό φαινόμενο, με του γνωστούς χαρακτηρισμούς "βοθροκάναλα" "τσοντοκάναλα" κλπ.

Σαν αληθινό αριστερό κόμμα ο Σύριζα διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία, του αριστερού λαϊκισμού. Και κυρίως το να δημιουργεί εχθρούς. Αυτό ήταν άλλωστε και το κυρίαρχο μοτίβο στην πάλαι ποτέ Σοβιετική Ένωση, αλλά και σε άλλα αριστερά καθεστώτα, αλλά και δεξιά όταν πρόκειται για χούντες.

Πολλοί από τους ιδιοκτήτες των καναλιών, ήταν πράγματι αυτό που αποκαλούμε "διαπλεκόμενοι" και έχουν πράγματι μεγάλες ευθύνες, για την σημερινή κατάσταση. Σκοπός του Σύριζα δεν είναι να ελέγξει την διαπλοκή παλιάς κοπής. Αυτό είναι εύκολο, με τον έλεγχο όλων των συμβάσεων του Δημοσίου με τους όποιους διαπλεκόμενους. Σκοπός του Σύριζα, είναι να φτιάξει νέα δικιά του, με όλα τα πλεονεκτήματα, τα οικονομικά και άλλα πλεονεκτήματα που συνήθως έχει μια τέτοια σχέση. Και αν κρίνεις από τα ονόματα κάποιων από τους επίδοξους νέους καναλάρχες, μπορείς εύκολα να υποθέσεις τι πρόκειται να ακολουθήσει, όταν μάλιστα εκκρεμεί και η υπόθεση της μεγαλύτερης ποσότητας ηρωΐνης που κατασχέθηκε ποτέ. Η γνωστή ιστορία του Noor 1, με τους δυο τόνους ηρωΐνης.

Όμως τα πράγματα έχουν όνομα. Και αυτό που επιχειρεί ο Σύριζα λέγεται Φασισμός.

Είναι η αρχή μιας πορείας προς έναν ροζ ολοκληρωτισμό, τύπου Ερντογαν, που έχει αρχίσει να γίνεται και κάπως της μόδας. Και αν μπει κανείς σ` αυτόν τον δρόμο δεν βγαίνει εύκολα. Τον βγάζουν.

Είναι το σημαντικότερο από τα λάθη του Σύριζα και των ανθρώπων που κυβερνούν. Στον ενάμισι χρόνο που κυβερνά ο Σύριζα έχει ήδη κοστίσει 86 δις και όλοι ξέρουν τι πρόκειται να επακολουθήσει από το φθινόπωρο με τους νέους φόρους και επιβαρύνσεις που πλήττουν την κοινωνία.

Αυτή η ιστορία δεν θα έχει καλό τέλος.


http://tinyurl.com/zzbpq6j

12 ερωτήσεις - απαντήσεις για τις τηλεοπτικές άδειες
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ
Ο τηλεοπτικός χάρτης της χώρας μας για πρώτη φορά νοικοκυρεύτηκε το 2014. Τo έτος εκείνο, έστω και με μεγάλη καθυστέρηση σε σχέση με άλλες χώρες της Ε.Ε., η Ελλάδα επιβιβάσθηκε στο άρμα της Επίγειας Ψηφιακής Ευρυεκπομπής (DTT). Με τη διαδικασία αυτή, τα γνωστά τηλεοπτικά κανάλια έπαψαν να αναλώνουν τους σπάνιους πόρους του φάσματος συχνοτήτων, και η μετάδοση του σήματός τους γίνεται μέσω του νόμιμα αδειοδοτημένου παρόχου δικτύου της DIGEA. Ετσι η Ελλάδα, για πρώτη φορά μετά το 1989 που έγινε η «κατάληψη» των συχνοτήτων των UHF, απέκτησε νόμιμα αδειοδοτημένο πάροχο δικτύου, ο οποίος κατέβαλε περίπου 18,6 εκατ. ευρώ ως αντίτιμο του δικαιώματος χρήσης των συχνοτήτων τα επόμενα 15 έτη. Η σημερινή κυβέρνηση ωστόσο έχει διαφορετική άποψη και αναιρεί τώρα τις συμβάσεις που έχει υπογράψει η προηγούμενη κυβέρνηση με την DIGEA. Μέσω ερωτήσεων, δίνονται απαντήσεις:
1. Τι είναι ο πάροχος δικτύου;
Σήμερα αδειοδοτημένοι πάροχοι δικτύου είναι η DIGEA και η ΕΡΤ. Αυτοί μόνον κατέχουν άδεια χρήσης συχνοτήτων ώστε να μεταφέρουν τηλεοπτικό σήμα. Ωστόσο, επειδή δίκτυο εκπομπής έχει αναπτύξει μόνον η DIGEA, τα προγράμματα της κρατικής τηλεόρασης (ΕΡΤ1, ΕΡΤ2 κ.λπ.) μεταδίδονται, έναντι αντιτίμου, από την DIGEA.
2. Τι είναι ο πάροχος περιεχομένου;
Πάροχοι περιεχομένου είναι τα γνωστά «κανάλια» ΣΚΑΪ, Μega, Star, SBC, TV100, TRT, KρήτηTV κ.λπ. Οι πάροχοι περιεχομένου παράγουν τα καθημερινά τηλεοπτικά προγράμματα, που μεταδίδονται είτε πανελλαδικά είτε σε επίπεδο περιφέρειας. Δεν αξιοποιούν συχνότητες, αλλά συμβάλλονται με τους παρόχους δικτύου για τη διανομή του προγράμματός τους. Κατά την αναλογική μετάδοση, ο πάροχος δικτύου και ο πάροχος περιεχομένου ταυτίζονταν, αφού κάθε τηλεοπτική επιχείρηση αξιοποιούσε από ένα δίαυλο (κανάλι) μετάδοσης τηλεοπτικού σήματος (8 MHz). Ετσι οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις ονομάστηκαν «κανάλια».
3. Γιατί έγινε ο διαχωρισμός παρόχου δικτύου και παρόχου περιεχομένου;
Προκειμένου να εξυπηρετηθεί η επίγεια ψηφιακή ευρυεκπομπή (Digital Terrestial TV ή DTT). Η τεχνολογία DTT αναπτύχθηκε με στόχο την εξοικονόμηση συχνοτήτων που είναι σπάνιες σ’ ολόκληρο τον πλανήτη. Κατά την αναλογική εκπομπή, κάθε συχνότητα (8 MHz) «καταναλώνονταν» για τη μετάδοση ενός και μόνο τηλεοπτικού προγράμματος. Σήμερα, χάρις στην ψηφιακή κωδικοποίηση (MPEG4), κάθε συχνότητα μπορεί να εξυπηρετήσει οκτώ τηλεοπτικές μεταδόσεις. Yπό προϋποθέσεις, με περαιτέρω συμπίεση του κωδικοποιημένου σήματος, μπορούν να χωρέσουν και 10 τηλεοπτικές μεταδόσεις σε κάθε δίαυλο. Τέλος, οι νέες τεχνολογίες που τώρα δοκιμάζονται στα εργαστήρια (DVB-T2) υπόσχονται να χωρέσουν σε κάθε συχνότητα έως 50 τηλεοπτικές μεταδόσεις.

4. Γιατί δεν απαιτείται η αδειοδότηση των παρόχων περιεχομένου;

Οι πάροχοι περιεχομένου δεν απασχολούν σπάνιους πόρους όπως στο παρελθόν. Μια δήλωση στο ΕΣΡ και μια εμπορική σύμβαση με τον πάροχο του δικτύου (DIGEA) είναι αρκετά. Κατ’ αντιστοιχία, για μια άδεια κατασκευής δρόμου χρειάζεται μόνον ο κατασκευαστής του δρόμου, και όχι οι χρήστες του (π.χ. οι κάτοχοι αυτοκινήτων), οι οποίοι όμως καταβάλλουν διόδια για τη διέλευσή τους.

5. Τι είναι η μετάδοση HD;

Η σημερινή μετάδοση τηλεοπτικού προγράμματος στην Ευρώπη γίνεται κατά κανόνα με σήμα κανονικής ευκρίνειας (Standard Definition ή SD). Πολλοί πάροχοι όμως, ειδικά εκείνοι που προσφέρουν υπηρεσίες επί πληρωμή (pay TV), μετακινούνται σταδιακά σε σήμα υψηλής ευκρίνειας (High Definition ή HD) που προσφέρει καλύτερη εμπειρία στους θεατές. Ωστόσο, η μετάδοση αυτή υπερδιπλασιάζει την «κατανάλωση» πόρων στο δίκτυο και το κόστος παραγωγής του προγράμματος. Με μεγάλη βεβαιότητα, στο μέλλον η παραγωγή SD προγράμματος θα εξαλειφθεί και θα κυριαρχήσει η HD μετάδοση.

6. Είναι υποχρεωτική σήμερα η μετάδοση HD;

Σε καμία περίπτωση. Αυτό είναι θέμα που θα επιβάλλει η ίδια η αγορά. Σήμερα στη Δυτική Ευρώπη λιγότερο από το 15% των εκπεμπόμενων καναλιών γίνεται μέσω σήματος HD. Επίσης, στην Ελλάδα, μια υποχρεωτική εφαρμογή μετάδοσης HD θα ανάγκαζε τους καταναλωτές να προχωρήσουν σε αλλαγή τηλεοπτικού δέκτη σε ποσοστό 60% έως 70%. Το ανάλογο μιας τέτοιας απόφασης θα ήταν η κυβέρνηση να νομοθετήσει όλοι οι χρήστες κινητής τηλεφωνίας να μετακινηθούν σε κινητά τηλέφωνα (smartphones) 4ης γενιάς.
7. Γιατί η κυβέρνηση επιλέγει ως υποχρεωτική την HD μετάδοση;
Γιατί μόνον έτσι μπορεί να επιτύχει τον μαγικό αριθμό «4» σε ό,τι αφορά τις άδειες εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου.
8. Υπάρχει άλλη διένεξη μεταξύ κυβέρνησης και ιδιωτικών καναλιών;
Ναι. Η κυβέρνηση επιχειρεί την απόσπαση από την DIGEA δύο πολυπλεκτών (συχνοτήτων), για να τις διαθέσει σε τρίτους, που θα λάβουν άδειες θεματικού περιεχομένου πανελλαδικής εμβέλειας. Η προηγούμενη κυβέρνηση, έπειτα από διαγωνισμό στην DIGEA, παραχώρησε τέσσερις πολυπλέκτες για τις ανάγκες των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας και η σημερινή κυβέρνηση θέλει να τους μειώσει σε δύο.
9. Γιατί συμβαίνει αυτό;
Επειδή πάλι μόνον έτσι μπορούν να περιοριστούν σε τέσσερις οι αδειοδοτημένοι πάροχοι αδειών γενικού περιεχομένου εθνικής εμβέλειας.
10. Μα αφού δεν απαιτείται μια τέτοιου είδους αδειοδότηση;
Κατά την κυβέρνηση, η αδειοδότηση πρέπει να γίνει, παρόλο που δεν αξιοποιείται σπάνιος εθνικός πόρος.
11. Ποιος έχει την ευθύνη της αδειοδότησης;
Κατά το Σύνταγμα, το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ). Kι επειδή σήμερα δεν είναι στελεχωμένο, ο ρόλος αυτός, σύμφωνα με τον υπουργό Δικαιοσύνης Ν. Παρασκευόπουλο, έχει μεταβιβαστεί στην κυβέρνηση. Αντίθετα, η Ενωση Ιδιοκτητών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ) υποστηρίζει ότι μια τέτοια ενέργεια είναι αντισυνταγματική.
12. Γιατί δεν είναι στελεχωμένο το ΕΣΡ;
Η θητεία του προγενέστερου προεδρείου έληξε και τα πολιτικά κόμματα αδυνατούν να συμφωνήσουν στη νέα σύνθεσή του. Βάσει του Συντάγματος, τα προεδρεία των συνταγματικά κατοχυρωμένων ανεξάρτητων αρχών, όπως το ΕΣΡ, ορίζονται με τη σύμφωνη γνώμη τουλάχιστον των 4/5 των μελών της Συνδιάσκεψης των προέδρων της Βουλής. Τα κόμματα δεν συμφωνούν στη νέα σύνθεση, και έτσι σήμερα το ΕΣΡ είναι ακέφαλο.
Έντυπη

==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.