Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2018

Το φλερτ είναι ο πρόλογος που παραλείψαμε: Η τέχνη του φλερτ Γιατί για τέχνη πρόκειται Μια τέχνη προς εξαφάνιση σαν αυτή της Γκέισας



(Το κείμενο που ακολουθεί έγραψε η δεκαεννιάχρονη Παναγιώτα Ζ, στο πλαίσιο του Συνεργείου Δημιουργικής Γραφής.

Αναφέρω την ηλικία της γιατί -νομίζω- ότι είναι δύσκολο να βρεις δεκαεννιάχρονους (τόσο σύντομα μετά τους φιλόλογους και τους κανόνες του σχολείου) που να μπορούν να γράψουν τόσο ελεύθερα, χωρίς πρόλογο-κυρίως θέμα-επίλογο, χωρίς σημεία στίξης, χωρίς συμβάσεις.

Κι επιπλέον επειδή οι γηραιότεροι (ωριμότεροι αν προτιμάτε) δεν μπορούμε ν’ αντιληφθούμε τη νεωτερικότητα των σχέσεων, όπου το φλερτ παραλείπεται.

Την τραγωδία της παράλειψης του φλερτ θα πω -κι ας θεωρηθώ οπισθοδρομικός ή αφελής ρομαντικός της παλιάς...
σχολής.)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Φίλα με»

«Για δες πόσα φύλλα»
«Όντως»
«Για δες πόσα φύλλα»
«Ναι»
«Για δες πόσα φύλλα»
«Θα το ξαναπείς;»

«Φίλα με»
«Δεν σε καταλαβαίνω»
«Δεν χρειάζεται. Ο άνθρωπος έχει περιορισμένες αισθήσεις. Φίλα με»
«Γιατί το κάνεις αυτό; Με τρομάζεις»
«Αν δεν το φοβάσαι δεν θα ‘ναι μια πράξη ελευθερίας. Φίλα με»
«Γιατί το κάνεις πάντα αυτό; Εξήγησε μου»
«Σσσσς… Φίλα με»

«Από πού πηγάζει αυτή η τάση σου να ξεχωρίζεις σε όλα, μέχρι και τα πιο ασήμαντα πράγματα; Λες και βλέπεις πως συμπεριφέρεται ο υπόλοιπος κόσμος και κάνεις ακριβώς το αντίθετο»

«Δεν θέλεις να μάθεις. Φίλα με»
«Θέλω»
«Θέλεις να με φιλήσεις. Φίλα με»
«Δεν μπορείς να με διατάζεις. Δεν σέβεσαι καθόλου τις ειδικές περιστάσεις της κάθε στιγμής»
«Φίλα με»
«Δεν χωράει αυτό το προστακτικό ύφος σ’ αυτή την κατάσταση. Γιατί;»

«Ας πούμε πως είμαι η φωνή της συνείδησής σου. Αν αυτό σε κάνει να ησυχάσεις. Δεν θα ησυχάσεις αν δεν με φιλήσεις. Φίλα με»
«Δεν μπορείς να μην με αφήνεις να σε αγγίξω. Να σε καταλάβω»
«Μπορώ. Φίλα με»

~~~

Είχες δίκιο. Απόλυτο δίκιο. Ο λόγος που ήμουν εκεί, ο λόγος που ανατρίχιαζα στην ιδέα αυτού του πρώτου φιλιού, το οποίο είχα απομυθοποιήσει καιρό τώρα, ήταν όλα αυτά τα κενά στην αντίληψη μου για το τι ακριβώς είσαι. Γιατί είσαι έτσι.

Μη συμβατικός από επιλογή.

Η μανία μου να ονομάζω το κάθε τι και να κατηγοριοποιώ τους ανθρώπους δεν παύει μέχρι και τώρα. Νομίζω πως αυτό ήταν που σε γοήτευε. Το φλερτ με τον καθορισμό του ακαθόριστου. Όταν θα σε είχα καθορίσει, όταν θα είχα χαρτογραφήσει τα ανεξιχνίαστα μέρη σου όλα θα τελείωναν. Εκεί που για τους υπόλοιπους νοείται αρχή για μας ήταν τέλος.

Δεν άκουσα τις προειδοποιήσεις σου. Δεν ήξερα τι έπρεπε να ακούσω ή αν έπρεπε να ακούσω κάτι από αυτά που έλεγες. Δεν μπορούσα να αποδεχτώ πως μαζί σου δεν είχα να καταλάβω τίποτα, μόνο να ζήσω.

Δεν μπορούσα να αντέξω την πραγματικότητα ως βίωμα αντί φιλμ.

Θέλω να σε ξαναδώ. Χωρίς λόγο. Μπορεί και να υπάρχει λόγος αλλά δεν θέλω να μάθω. Μονάχα να σε φιλήσω.

Η αέναη συνειρμική σύνδεσή σου με κάθε είδους φύλλο ήταν η πιο σκληρή ποινή που μπορούσες να μου επιβάλεις.

Όλα έχουν μια εξήγηση.
Τίποτα δεν έχει εξήγηση.

Το παθιασμένο φιλί του αόριστου με το ορισμένο, αυτό είναι ζωή.

~~

«Φλερτ»

Από πού στ’ αλήθεια ξεφυτρώνουν οι ιδέες;

Υπάρχει μια μήτρα στο κεφάλι μου, ευγενικά τοποθετημένη μέσα στο κρανίο μου
Δεν ξέρω τι σημείο στίξης να βάλω, τι καταπέλτη για το ύφος της πρότασης

Σ’ αφήνω ελεύθερο λοιπόν
Σε ρίχνω στο κενό

Φλερτ
Φύτρωσε στη μήτρα του κρανίου μου

Ένα λουλούδι δεν φέρνει την άνοιξη όμως ανυπομονεί να ανθίσει
Κάθε νέος συνειρμός άλλο ένα χιλιοστό ανάπτυξης

Το φλερτ είναι παιχνίδι
Με διάφορους κανόνες ή χωρίς κανόνες

Φλερτ είναι η προσέγγιση μιας ιδέας, ενός ανθρώπου, μιας κατάστασης χωρίς να εμπερικλείει (ακόμα) την έννοια της δέσμευσης

Κατά τον 19ο αιώνα εργολαβία σήμαινε φλερτ
Κάτω οι εργολαβίες απ’ το πανεπιστήμιο
Δημόσια κι δωρεάν Παιδεία

Σ’ αγαπώ πες το με πέτρες
Ο Πανούσης πέθανε Έλληνα Νεοέλληνα

Βλέπω να χάνεται μια εποχή που δεν έζησα και, τι κρίμα, οι άνθρωποι δεν φλερτάρουν πια

Ο Έρωτας ο θεός του φλερτ έχει πεθάνει

Ψέματα, έχει εγκλωβιστεί σε δυαδικά ψηφία σε emoji και γκλιν γκλιν ορθογώνιων ναρκισσιστικών μαραφετιών

Δεν πάμε πια για ψάρεμα, μόνο ανοιγοκλείνουμε προφίλ στο τίντερ

~~

Η τέχνη του φλερτ
Γιατί για τέχνη πρόκειται
Μια τέχνη προς εξαφάνιση σαν αυτή της Γκέισας

Θα ήθελα πολύ να μάθω ή να γράψω, ή ιδανικά και τα δυο, την ιστορία μιας γκέισας που φλέρταρε ασύστολα

«Μα να είμαστε έξω μαζί και να κοιτάει άλλες»

Πεθαίνει. Το φλερτ το σκοτώνει η δέσμευση

Πενθώ πενθώ για τους ανθρώπους που ‘χουν χρόνια να φλερτάρουν

Μερικές φορές έχουμε την ανάγκη να βυθιστούμε σε ένα μικρό πένθος, είμαστε απ’ τη φύση μας τραγικά πλάσματα

Απ’ τη γέννησή μας φλερτάρουμε με το θάνατο
Υπάρχουν τόσοι τρόποι να φλερτάρεις όσοι και να πεθάνεις

Το να μη φλερτάρεις είναι τρόπος να πεθάνεις Ανήκει στο φάσμα της αυτοκτονίας
Αλλά αυτά θα σας τα πουν οι εγκληματολόγοι και οι ιατροδικαστές

Το κρανίο μου εκρήγνυται
Εκσφενδονίζονται απ’ το κροταφικό οστό βλέμματα πετάλων

~~

Η λειτουργία της πέψης προσομοιάζει στο φλερτ

Στη Βιολογία και ιδιαίτερα στη Βιοχημεία (αλήθεια τι να κάνει η χαρά της ζωής μου) με το γενικό όρο πέψη χαρακτηρίζεται το σύνολο των διεργασιών διάσπασης της τροφής σε μορφές που μπορούν ν΄ αξιοποιηθούν από τον οργανισμό

Συνυπάρχουν στην στοματική κοιλότητα και πότε πότε στο στομάχι

Οι οδόντες (32 συνολικά στον ενήλικα) χρησιμεύουν για την κατάτμηση (κυρίως με τους κοπτήρες και τους κυνόδοντες) της τροφής καθώς και την μάσησή της (κυρίως με τους προγόμφιους και γομφίους).

Η γλώσσα εκτός από την χρησιμοποίησή της στην άρθρωση του λόγου στο πεπτικό σύστημα εξυπηρετεί την ανάδευση της τροφής, την ανάμειξή της με το σίελο και τη δημιουργία του βλωμού και τέλος την προώθηση του βλωμού προς το φάρυγγα.

Η γλώσσα επίσης είναι το αισθητήριο όργανο της γεύσης αφού μέσω αυτής γίνεται αντιληπτή η αίσθηση του γλυκού, ξυνού, πικρού και αλμυρού.

Οι σιελογόνοι αδένες αποτελούνται από 3 βασικά ζεύγη αδένων ήτοι 1) τους παρωτιδικούς ή παρωτίδες που βρίσκονται πίσω από τον κάθετο κλάδο της κάτω γνάθου, 2) τους υπολώσσιους που βρίσκονται στο έδαφος της στοματικής κοιλότητας κάτω από τη γλώσσα και 3) τους υπογνάθιους που βρίσκονται κάτω από τον οριζόντιο κλάδο της κάτω γνάθου.

Το φλερτ είναι ο πρόλογος που παραλείψαμε
Μια παρτίδα σκάκι με βλέμματα

Μπορεί να έχει ως αφετηρία
Μια εικόνα
Ένα άρωμα
Ένα άγγιγμα
Μια λέξη ένα τραγούδι

Το φλερτ σαν τις τέχνες και τα εγκλήματα χωρίζεται σε αυτοσχέδιο και προμελετημένο

Τα επίδοξα υποκείμενά του διακρίνονται επίσης σε αρχάριους, ανίδεους, χυδαίους -το φλερτ δεν είναι ποτέ χυδαίο, αν είναι χυδαίο δεν είναι φλερτ-, προχωρημένους, επαγγελματίες, δογματιστές, επαναστάτες, στωικούς, παραδοσιακούς, αναρχικούς…

Καταραμένοι όσοι δεν έχουν φλερτάρει ποτέ

Το φλερτ είναι ένα μυστηριώδες μήλο που πριν δαγκώσεις δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για τη γεύση και την ποιότητά του

Στο μήλο της Εύας, της έριδος και του Νεύτωνα δεν ήταν διόλου τυχαία

Φλερτ με το απαγορευμένο, το απρόσιτο, το απόλυτο, φλερτ με την ιδέα

Να σημειωθεί και ο λαϊκότερος τύπος «αργολαβία»
Γιατί το φλερτ είναι από μόνο του μια ηδονιστική τελετή που δεν συνάδει με την ταχύτητα

Η αδρεναλίνη αυξάνεται αργά και βασανιστικά
Το φλερτ είναι η ντυμένη βραδεία εκδοχή του οργασμού

Αρκετά κάηκες στο ίντερνετ σήμερα
Κοίτα γύρω σου
Όλο και κάτι θα υπάρχει να φλερτάρεις
Κι αν δεν υπάρχει φλέρταρε με το φλερτ

Μια ανθοδέσμη κοσμεί το βρεγματικό οστό
Οι εκρήξεις έχουν καταλαγιάσει
Η εξομολόγηση έχει ολοκληρωθεί
Ο δρόμος για την κόλαση είναι μακρύς ακόμη

Τι καλύτερο μπορείς να κάνεις με το κενό απ’ το να φλερτάρεις γενικά ή με αυτό ή να φυτέψεις ή να ανθίσεις ή να φέρεις την άνοιξη ή ακόμα καλύτερα(;) τον έρωτα

To φλερτ, το κόρτε, το καμάκι ερωτοτροπεί με όλα τα σημεία στίξης
Σε κανένα δεν κάνει έρωτα

Μια πεταλούδα πέταξε απ’ το στομάχι στο κρανίο μου
Κάντε έρωτα

Μήπως βασανίζεσαι για κάποιον έρωτα; Αυτό το βίντεο θα λύσει όλες σου τις απορίες.


=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.