Σάββατο 26 Μαρτίου 2022

Ο βομβαρδισμός του θεάτρου της Μαριούπολης οργανώθηκε από Ουκρανούς εξτρεμιστές του Αζόφ για να πυροδοτήσει την επέμβαση του ΝΑΤΟ;


|  Ο βομβαρδισμός του θεάτρου της Μαριούπολης οργανώθηκε από Ουκρανούς εξτρεμιστές της Αζοφικής για να πυροδοτήσει την επέμβαση του ΝΑΤΟ |  MR OnlineΟ βομβαρδισμός του θεάτρου της Μαριούπολης οργανώθηκε από Ουκρανούς εξτρεμιστές του Αζόφ για να πυροδοτήσει την επέμβαση του ΝΑΤΟ;

Δημοσιεύτηκε στις 22 Μαρτίου 2022 από τον Max Blumenthal 

https://mronline.org/2022/03/22/was-bombing-of-mariupol-theater-staged-by-ukrainian-azov-extremists-to-trigger-nato-intervention/

Αρχική δημοσίευση: The Grayzone (18 Μαρτίου 2022)  |

Δυτικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι ο ρωσικός στρατός επιτέθηκε σκόπιμα στο Ακαδημαϊκό Περιφερειακό Δραματικό Θέατρο του Ντονέτσκ στη Μαριούπολη της Ουκρανίας, υποστηρίζοντας ότι ήταν γεμάτο με πολίτες και σημαδεύονταν με πινακίδες που έγραφαν «παιδιά» στο έδαφος του.

Ο υποτιθέμενος βομβαρδισμός έλαβε χώρα τη στιγμή που ο πρόεδρος της Ουκρανίας Volodymyr Zelensky έκανε έκκληση στο Κογκρέσο των ΗΠΑ για μια ζώνη απαγόρευσης πτήσεων, τροφοδοτώντας τη χορωδία για άμεση στρατιωτική αντιπαράθεση με τη Ρωσία και προφανώς εμπνέοντας τον Πρόεδρο Τζόζεφ Μπάιντεν να χαρακτηρίσει τον Βλαντιμίρ Πούτιν, τον Ρώσο πρόεδρο, ως «εγκληματία πολέμου». .»

Μια πιο προσεκτική ματιά αποκαλύπτει ότι κάτοικοι της Μαριούπολης είχαν προειδοποιήσει τρεις ημέρες πριν από το περιστατικό της 16ης Μαρτίου ότι το θέατρο θα ήταν ο τόπος επίθεσης με ψευδείς σημαίες που εξαπέλυσε το ανοιχτά νεοναζιστικό τάγμα Azov, το οποίο έλεγχε το κτίριο και την περιοχή γύρω από αυτό.

Οι άμαχοι που διέφυγαν από την πόλη μέσω ανθρωπιστικών διαδρόμων κατέθεσαν ότι κρατούνταν από το Azov ως ανθρώπινες ασπίδες στην περιοχή και ότι οι μαχητές του Azov πυροδότησαν τμήματα του θεάτρου καθώς υποχωρούσαν. Παρά τους ισχυρισμούς για μια μαζική ρωσική αεροπορική επιδρομή που έκανε το κτίριο στάχτη, όλοι οι άμαχοι φαίνεται να έχουν γλιτώσει με τη ζωή τους.

Το βίντεο της επίθεσης στο θέατρο παραμένει μη διαθέσιμο τη στιγμή της δημοσίευσης. μπορούν να προβληθούν μόνο φωτογραφίες της κατεστραμμένης κατασκευής. Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας αρνήθηκε ότι πραγματοποίησε αεροπορική επιδρομή στο θέατρο, υποστηρίζοντας ότι η τοποθεσία δεν είχε στρατιωτική αξία και ότι δεν πραγματοποιήθηκαν εξόδους στην περιοχή στις 16 Μαρτίου.

Ενώ η ρωσική στρατιωτική επιχείρηση στην Ουκρανία έχει πυροδοτήσει μια ανθρωπιστική κρίση στη Μαριούπολη, είναι σαφές ότι η Ρωσία δεν κέρδισε τίποτα στοχεύοντας το θέατρο και ουσιαστικά εξασφάλισε για τον εαυτό της άλλο ένα πλήγμα στις δημόσιες σχέσεις στοχεύοντας ένα κτίριο γεμάτο με πολίτες –συμπεριλαμβανομένων Ρώσων. . . 

Το Azov, από την άλλη πλευρά, επωφελήθηκε από μια δραματική και φρικιαστική επίθεση που κατηγορήθηκε στη Ρωσία. Σε πλήρη υποχώρηση γύρω από τη Μαριούπολη και αντιμέτωποι με την πιθανότητα βίαιης μεταχείρισης στα χέρια μιας ρωσικής στρατιωτικής κόλασης για τον «αποναζισμό», η μόνη ελπίδα των μαχητών της φαινόταν να βρίσκεται στην πυροδότηση της άμεσης επέμβασης του ΝΑΤΟ.

Το ίδιο αίσθημα απελπισίας ενημέρωσε την προσεκτικά γραμμένη ομιλία του Ζελένσκι στο Κογκρέσο, στην οποία επικαλέστηκε την ομιλία του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ Τζούνιορ «I Have A Dream» και έπαιξε ένα βίντεο με μεγάλη παραγωγή που απεικονίζει τα βάσανα των πολιτών για να υποστηρίξει τη ζώνη απαγόρευσης πτήσεων.

Υποκινώντας την οργή της Δυτικής κοινής γνώμης για τα φρικτά ρωσικά εγκλήματα πολέμου, η κυβέρνηση της Ουκρανίας στοχεύει ξεκάθαρα να δημιουργήσει αρκετή πίεση για να ξεπεράσει την απροθυμία της κυβέρνησης Μπάιντεν να αντιμετωπίσει άμεσα τον ρωσικό στρατό.

Αλλά ο ισχυρότερος συναισθηματικά ισχυρισμός του Κιέβου μέχρι στιγμής –ότι η Ρωσία σκόπιμα βομβάρδισε αθώα παιδιά που σκύβονταν μέσα σε ένα θέατρο– έχει υπονομευθεί από μαρτυρίες κατοίκων της Μαριούπολης και από ένα ευρέως διαδεδομένο μήνυμα Telegram που προαναγγέλλει ρητά μια ψευδή επίθεση στο κτίριο.

Οι μαχητές του τάγματος Azov γίνονται απελπισμένοι στη Μαριούπολη, ζητώντας στρατιωτική επέμβαση της Δύσης

Το στρατηγικό λιμάνι της Μαριούπολης, στη νοτιοανατολική πλευρά, κρατείται από το τάγμα Azov από το 2014. Από την κατάληψη του, έχει χρησιμεύσει ως πολιτική και στρατιωτική βάση για τον υπερεθνικιστή παραστρατιωτικό, καθώς εξαπέλυσε επιθέσεις σε φιλορώσους αυτονομιστές στην αποσχισθείσα δημοκρατία του Ντόνετσκ.

Συγκεντρωμένο από τις τάξεις των ακροδεξιών ακτιβιστών που παρείχαν στους διαδηλωτές δύναμη του δρόμου κατά τη διάρκεια του πραξικοπήματος του Euromaidan 2013-14, το τάγμα Azov ενσωματώθηκε επίσημα στην Ουκρανική Εθνοφρουρά από το Υπουργείο Εσωτερικών της χώρας. Ιδρύθηκε από τον ανοιχτά φασίστα οργανωτή Andriy Biletsky, ο οποίος έχει ορκιστεί «να ηγηθεί των λευκών φυλών του κόσμου σε μια τελική σταυροφορία… ενάντια στους σημίτες Untermenschen».

Με το σύμβολο της ναζιστικής έμπνευσης Wolfsangel χαραγμένο στις στολές και τις σημαίες τους, οι μαχητές του Αζόφ δεν κρύβουν τους ιδεολογικούς τους στόχους. Παρά το γεγονός ότι έχει αναγνωριστεί από το FBI , το Κογκρέσο των ΗΠΑ και τους δικούς του μαχητές ως νεοναζιστική μονάδα και εμπλέκεται σε μια σειρά από φρικτές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ο Azov έχει συνεργαστεί ανοιχτά με Αμερικανούς και Καναδούς στρατιωτικούς εκπαιδευτές.

Έχοντας κατηγορήσει τον Αζόφ ότι επιδιώκει να εξοντώσει τους Ρώσους του Ντονμπάς, ο Πούτιν έχει σημαδέψει τη βάση του στη Μαριούπολη ως την πρώτη γραμμή της δηλωμένης εκστρατείας του για την «απο-ναζιστική διασπορά» της Ουκρανίας. Από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου, η πόλη έγινε ο τόπος άγριων αστικών μαχών, με τις ρωσικές ειδικές δυνάμεις και τις δυνάμεις της Λαϊκής Πολιτοφυλακής της Λαϊκής Δημοκρατίας του Ντόνετσκ να διεξάγουν μάχη τεμάχιο προς μπλοκ για τον έλεγχο καθώς το πυροβολικό έπεφτε στις θέσεις του Αζόφ.

Στις 7 Μαρτίου, ένας διοικητής του τάγματος Azov ονόματι Denis Prokopenko εμφανίστηκε στην κάμερα από τη Μαριούπολη με ένα επείγον μήνυμα. Δημοσιεύτηκε στο επίσημο κανάλι του Azov στο YouTube και παραδόθηκε στα αγγλικά υπό τον ήχο περιστασιακών εκτοξεύσεων πυροβολικού, ο Προκοπένκο δήλωσε ότι ο Ρώσος στρατός διεξήγαγε μια «γενοκτονία» κατά του πληθυσμού της Μαριούπολης, ο οποίος είναι κατά 40% Ρώσος.

Στη συνέχεια, ο Προκοπένκο απαίτησε από τα δυτικά έθνη «να δημιουργήσουν μια ζώνη απαγόρευσης πτήσεων πάνω από την Ουκρανία με την υποστήριξη[ed] με τα σύγχρονα όπλα». Ήταν σαφές από την έκκληση του Προκοπένκο ότι η θέση του Αζόφ γινόταν όλο και πιο τρομερή μέρα με τη μέρα.

Καθώς ο ρωσικός στρατός υποβάθμισε γρήγορα τις θέσεις του Αζόφ τη δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου 2022, οι στρατιώτες του Αζόφ προφανώς κατεύθυναν ηλικιωμένους πολίτες καθώς και γυναίκες και παιδιά στην αίθουσα γκαρνταρόμπας του Ακαδημαϊκού Περιφερειακού Δραματικού Θεάτρου του Ντονέτσκ στη Μαριούπολη.

Ένα βίντεο που γυρίστηκε μέσα στο αμυδρά κτήριο στις 11 Μαρτίου παρουσίαζε έναν ντόπιο να ισχυρίζεται ότι χίλιοι άμαχοι ήταν παγιδευμένοι μέσα και να απαιτήσει έναν ανθρωπιστικό διάδρομο για να τους επιτρέψει να διαφύγουν. Ωστόσο, μόνο μια μικρή ομάδα αμάχων φαινόταν στο βίντεο.

«Σας ικετεύω να σταματήσετε όλο αυτό, δώστε μας το διάδρομο για να βγάλουμε κόσμο έξω, να βγάλουμε γυναίκες, παιδιά, τραυματίες…» δήλωσε στο βίντεο ένας αφηγητής με γυαλιά (βλέπε παρακάτω).

Από τότε που η Ρωσία ξεκίνησε την εισβολή της, στρατιώτες του τάγματος Azov έχουν μαγνητοσκοπηθεί να εμποδίζουν τους πολίτες να φύγουν από τη Μαριούπολη – ακόμη και να αναγκάζουν τους άνδρες να βγουν από τα αυτοκίνητά τους και να τους επιτίθενται βάναυσα ενώ προσπαθούσαν να διαπεράσουν τα σημεία ελέγχου του παραστρατιωτικού. Για να γίνει πιστευτή η μαρτυρία πολλών κατοίκων της Μαριούπολης, ο Αζόφ είχε χρησιμοποιήσει πολλά από αυτά ως ανθρώπινες ασπίδες.

Μέρες πριν από το συμβάν στο θέατρο της Μαριούπολης, ανατριχιαστικές προειδοποιήσεις για μια «πρόκληση» με ψευδείς σημαίες

Στις 12 Μαρτίου, ένα ανατριχιαστικό μήνυμα εμφανίστηκε στο κανάλι Telegram του Dmitriy Steshen, ενός ανταποκριτή που έκανε ρεπορτάζ από τη Μαριούπολη για τη ρωσική εφημερίδα Komsomolskaya Pravda .

Σύμφωνα με τον Steshen, οι ντόπιοι του είπαν ότι ο φερόμενος ρωσικός βομβαρδισμός του τουρκικού τεμένους Kanuni Sultan Suleyman στη Μαριούπολη εκείνη την ημέρα ήταν μια ψεύτικη σημαία που είχε σκοπό να «σύρει την Τουρκία στον πόλεμο» και προειδοποίησαν ότι μια επίθεση με ψεύτικη σημαία στη Μαριούπολη Δράμας Το θέατρο ήταν επικείμενο.

Το μήνυμα στο Telegram είχε ως εξής:

Δείτε τι μας έστειλαν οι αναγνώστες μας από τη Μαριούπολη. Εάν οι πληροφορίες μπορούν να επαληθευτούν, πρέπει να επισημανθούν [για τα μέσα]:

«Ο Ζελένσκι ετοιμάζει δύο προκλήσεις [ψευδής σημαία] στη Μαριούπολη!!! Μία από τις [ψευδείς] προβοκάτσιες είναι εναντίον των πολιτών της Τουρκίας, οι οποίοι κρύφτηκαν στο τζαμί που έχτισε ο Αχμέτοφ, και αυτή η πρόκληση έχει ήδη ξεκινήσει από τους ουκρανούς πυροβολητές που βομβαρδίζουν τους χώρους του τζαμιού, από τις θέσεις τους στη [Zinsteva] Balka. στη Νιζνιάγια [Κάτω] Κίρβοκα. Ο Ζελένσκι δεν μπόρεσε να παρασύρει την ΕΕ, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο στον πόλεμο κατά της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Τώρα, ο Ζελένσκι προσπαθεί να σύρει την Τουρκία στον πόλεμο, εναποθέτοντας τις ελπίδες του στον εκρηκτικό συναισθηματικό χαρακτήρα και την αγάπη που νιώθουν οι πιστοί για τα ιερά τους ιερά.

Η δεύτερη πρόκληση [ψευδής σημαία] ο Ζελένσκι ετοιμάζει για χρήση από τα δυτικά μέσα ενημέρωσης, μετά από ανεπιτυχή πρόκληση με το μαιευτήριο [Μαριούπολη], Ουκρανοί στρατιώτες, μαζί με τη διοίκηση του Δραματικού Θεάτρου, συγκέντρωσαν γυναίκες, παιδιά και ηλικιωμένους από τη Μαριούπολη στην το κτίριο του Δραματικού Θεάτρου, έτσι ώστε –να δοθεί μια καλή ευκαιρία– να πυροδοτηθεί το κτίριο και στη συνέχεια να ουρλιάξουν σε όλο τον κόσμο ότι αυτό ήταν από την αεροπορία της Ρωσικής Ομοσπονδίας και ότι θα έπρεπε να υπάρξει άμεση «ζώνη απαγόρευσης πτήσεων» πάνω από την Ουκρανία».

Το μήνυμα του Steshin που διηγείται τις προειδοποιήσεις από τους κατοίκους της Μαριούπολης έχει δει πάνω από 480.000 χρήστες του Telegram. Είναι παρακάτω και μπορείτε επίσης να το δείτε εδώ .

Στις 12 Μαρτίου, δυτικά μέσα όπως το Associated Press επανέλαβαν τους ισχυρισμούς της ουκρανικής κυβέρνησης ότι το τουρκικό τέμενος στη Μαριούπολη είχε βομβαρδιστεί από τη Ρωσία με 80 πολίτες μέσα, μεταξύ των οποίων και παιδιά.

Ωστόσο, τα τουρκικά κρατικά μέσα ενημέρωσης αποκάλυψαν ότι η ουκρανική κυβέρνηση είχε παραπλανήσει δυτικούς δημοσιογράφους. Το τζαμί Kanuni Sultan Suleyman όχι μόνο ήταν εντελώς άθικτο, αλλά δεν είχε χτυπηθεί ποτέ από ρωσικά πυρά.

«Το τζαμί μας παρέμεινε άθικτο», είπε ο Ισμαήλ Χατσιόγλου, επικεφαλής της ένωσης του τζαμιού, στο πρακτορείο Andalou της Τουρκίας στις 12 Μαρτίου.

Ακόμα γεμάτο με πολίτες, το θέατρο της Μαριούπολης ήταν το επόμενο στη λίστα στόχων κάποιου.

Καθώς ο Ζελένσκι εκλιπαρεί το Κογκρέσο για στρατιωτική επέμβαση, είδηση ​​για επίθεση στο θέατρο

Λιγότερο από 48 ώρες μετά την κατάρριψη των ισχυρισμών για μια ρωσική επίθεση στο τέμενος στη Μαριούπολη, άνοιξαν επιτέλους ανθρωπιστικοί διάδρομοι γύρω από την πόλη. Η φυγή χιλιάδων πολιτών προς τις ρωσικές στρατιωτικές θέσεις αποδυνάμωσε περαιτέρω το τάγμα Azov, το οποίο χρησιμοποιούσε τους κατοίκους της Μαριούπολης ως εγγύηση στην προσπάθειά του να εξαναγκάσει μια ζώνη απαγόρευσης πτήσεων.

Στις 16 Μαρτίου, με τον στρατό του να καταρρέει κάτω από τη ρωσική επίθεση, ο Ουκρανός πρόεδρος και διάσημος κωμικός ηθοποιός Ζελένσκι εμφανίστηκε μέσω βίντεο για μια προσεκτικά γραμμένη, περίτεχνα παρασκευασμένη παρουσίαση ενώπιον μιας συνέλευσης με έκπληξη των μελών του Κογκρέσου των ΗΠΑ.

"Εχω ένα όνειρο. Αυτά τα λόγια είναι γνωστά στον καθένα από εσάς σήμερα. Μπορώ να πω ότι έχω ανάγκη. Πρέπει να προστατεύσω τον ουρανό μας», δήλωσε ο Ζελένσκι . Ο Ουκρανός πρόεδρος λοιπόν επικαλέστηκε τα πιο διάσημα λόγια του πιο σεβαστού αντιπολεμικού ακτιβιστή της Αμερικής, του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ Τζούνιορ, για να κάνει έκκληση για μια ζώνη απαγόρευσης πτήσεων που θα έφερνε τους πυρηνικά οπλισμένους στρατούς των ΗΠΑ και της Ρωσίας σε άμεση αντιπαράθεση.

Λίγες ώρες μετά την ομιλία του Ζελένσκι, έφτασε η είδηση ​​απευθείας από το τμήμα Τύπου του Τάγματος Αζόφ ότι η Ρωσία είχε βομβαρδίσει το θέατρο στη Μαριούπολη.

Με μονοπώλιο στις πληροφορίες από το σημείο της υποτιθέμενης επίθεσης, χωρίς να υπάρχουν άλλα ειδησεογραφικά μέσα, το τμήμα Τύπου του Azov διέδωσε φωτογραφίες από το κατεστραμμένο κτίριο σε μέσα ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο.

Το υδατογράφημα του τάγματος Azov φαίνεται καθαρά στην κάτω δεξιά γωνία της παρακάτω εικόνας. Η φωτογραφία του Azov αναδημοσιεύτηκε από διεθνή μέσα, συμπεριλαμβανομένου του Sky News, αλλά με το σήμα του παραστρατιωτικού να έχει περικοπεί. Όταν η South China Morning Post έτρεξε την εικόνα , αφαίρεσε το υδατογράφημα και πίστωσε το "Azov Battalion via AP".

Μεταξύ των πρώτων αγγλόφωνων μέσων ενημέρωσης που μετέφεραν την αφήγηση της ουκρανικής κυβέρνησης για το περιστατικό σε μαζικό κοινό ήταν ο Illia Ponomarenko, ένας ρεπόρτερ με έδρα το Κίεβο, εκπαιδευμένος στις ΗΠΑ, ο οποίος έχει καταφέρει να συγκεντρώσει πάνω από ένα εκατομμύριο οπαδούς στο Twitter από την έναρξη της εισβολής της Ρωσίας.

Ο Ponomarenko έτυχε να εργάζεται για την Kyiv Independent, ένα μέσο που έχει λειτουργήσει ως ένα από τα πιο ισχυρά όπλα πληροφοριών των ΗΠΑ στην Ουκρανία. Το έγγραφο είχε δημιουργηθεί με τη βοήθεια του National Endowment for Democracy, μιας αποκοπής των μυστικών υπηρεσιών των ΗΠΑ και μιας «επιχορήγησης έκτακτης ανάγκης» από τον ξάδερφό του που χρηματοδοτείται από την ΕΕ, το European Endowment for Democracy.

Από την πλευρά του, ο Ponomarenko αναφέρθηκε στο τάγμα Azov ως «αδελφοί στα όπλα» του και καυχιόταν ότι «χαλάρεψε» με τους μαχητές του κοντά σε «εχθρικές γραμμές».

Φαινομενικά παρασυρόμενος από τη συναισθηματική δίνη που εμπνεύστηκε από τα νέα από τη Μαριούπολη, ο Πρόεδρος Τζόζεφ Μπάιντεν κατηγόρησε τον Ρώσο ομόλογό του, Βλαντιμίρ Πούτιν, ως «εγκληματία πολέμου», «δολοφόνο δικτάτορα» και «καθαρό κακοποιό».

Στη συνέχεια, το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων εξέδωσε ένα βιαστικά δελτίο τύπου με τίτλο, «Το θέατρο της Μαριούπολης που χτυπήθηκε από τη ρωσική επίθεση προστάτευσε εκατοντάδες». Η ΜΚΟ που υποστηρίζεται από τους δισεκατομμυριούχους αναγνώρισε ότι δεν είχε πάρει συνέντευξη από κανέναν κάτοικο της Μαριούπολης μετά την επίθεση και δεν παρείχε στοιχεία που να αποδεικνύουν την ευθύνη της Ρωσίας. Πράγματι, η μόνη πηγή του HRW που δέχτηκε τη Ρωσία ως ένοχο ήταν ο Ουκρανός κυβερνήτης του Ντόνετσκ.

Ήταν ο ρωσικός στρατός τόσο αιμοδιψής –και πολιτικά αυτοκαταστροφικός– που είχε στοχοποιήσει εσκεμμένα ένα κτίριο που ήταν γνωστό ότι ήταν γεμάτο παιδιά; Ή είχε γίνει πραγματικότητα η πρόβλεψη των κατοίκων της Μαριούπολης για μια ψεύτικη σημαία από τέσσερις ημέρες πριν;

Ύποπτα σημάδια, τρύπες στο αφήγημα της ουκρανικής κυβέρνησης αναδύονται

Αν και το Azov μπορεί να υπερηφανεύεται για μια εξελιγμένη μονάδα τύπου που κινηματογραφεί τα κατορθώματά της στο πεδίο, και οι στρατιώτες δημοσιεύουν ακόμη και το πιο κοινότοπο βίντεο τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πλάνα από τη βομβιστική επίθεση στο θέατρο δεν βρέθηκε πουθενά.

Οι φωτογραφίες που παρείχε η Azov στα μέσα ενημέρωσης στην Ουκρανία και στο εξωτερικό απεικονίζουν πάντα το βομβαρδισμένο θέατρο χωρίς να φαίνονται άνθρωποι, ζωντανοί ή νεκροί.

Μια μέρα πριν από τον βομβαρδισμό, στις 15 Μαρτίου, μια ομάδα στρατιωτικών ανδρών φωτογραφήθηκε μπροστά από το θέατρο της Μαριούπολης. Καμία γυναίκα δεν φαινόταν πουθενά στην εικόνα. Διακρίνονται οι άνδρες να τοποθετούν παλέτες στο πλάι του κτιρίου, να μεταφέρουν μεγάλα αντικείμενα στους χώρους του θεάτρου και να κόβουν ένα έλατο.

Σύμφωνα με την έκθεση της Human Rights Watch για το περιστατικό στο θέατρο, η οποία δεν περιείχε τοπικές μαρτυρίες που συγκεντρώθηκαν μετά την επίθεση, οι άνδρες «μαγείρευαν φαγητό σε ανοιχτή φωτιά και μάζευαν νερό σε κουβάδες».

Όπως φαίνεται παρακάτω, παλέτες και άλλα αντικείμενα στοιβάστηκαν στον ίδιο χώρο του κτιρίου που χτυπήθηκε από εκρηκτικό την επόμενη μέρα.

Ενώ το θέατρο φαινόταν να έχει υποστεί μεγάλες ζημιές –«βομβάρδισαν το κτίριο σε στάχτη», ισχυρίστηκε ο Ponomarenko– αποδείχθηκε ότι δεν σκοτώθηκε ούτε ένα άτομο από την έκρηξη.

«Είναι ένα θαύμα», κελαηδούσε ο δημοσιογράφος του Kyiv Independent.

Σε ένα πακέτο 7 λεπτών της 17ης Μαρτίου που συνδυάζει ειδήσεις και agitprop, το ABC News ισχυρίστηκε ότι όλοι οι άμαχοι είχαν σωθεί από το θέατρο, αλλά ότι «εκατοντάδες εξακολουθούσαν να αγνοούνται». Τα δεδομένα για το μέτριου μεγέθους θέατρο που αναπαράγονται στη σελίδα του στην Ουκρανική Wikipedia ανεβάζουν τη μέγιστη χωρητικότητα θέσεων σε 680, γεγονός που εγείρει ερωτήματα σχετικά με το πώς θα μπορούσαν να χωρέσουν «εκατοντάδες» στο υπόγειό του.

Επιπλέον, το ABC ισχυρίστηκε ότι το θέατρο είχε χτυπηθεί από βομβαρδισμούς του ρωσικού πυροβολικού και όχι από μια "ρωσική βόμβα που έριξε ο αέρας" όπως ισχυρίστηκαν ο Ponomarenko και πολλοί άλλοι.

Ουκρανικά μέσα ενημέρωσης, εν τω μεταξύ, έχουν εκφράσει σύγχυση για το περιστατικό. Η πρίζα 0629 προσπάθησε να εξηγήσει τη μυστηριώδη εξαφάνιση των χιλιάδων αμάχων που λέγεται ότι βρίσκονταν στο θέατρο, υποστηρίζοντας ότι είχαν εκκενωθεί στην πόλη Zaporozhye μια ημέρα πριν από την υποτιθέμενη επίθεση. «Περιμένουμε τις επίσημες επαληθευμένες πληροφορίες και μη βιαζόμαστε να βγάλουμε συμπεράσματα», αναφέρει η εφημερίδα.

Καθώς οι κάτοικοι της Μαριούπολης ξεχύθηκαν από την πόλη μέσω των ανθρωπιστικών διαδρόμων του ρωσικού στρατού, άρχισαν να προκύπτουν μαρτυρίες για ανελέητες επιθέσεις του Αζόφ στους φυγάδες αμάχους – και για μια μεγάλη εξαπάτηση στο τοπικό θέατρο.

«Όταν [οι στρατιώτες του Αζόφ] έφευγαν, κατέστρεψαν το δραματικό θέατρο»

Στις 17 Μαρτίου, μια νεαρή γυναίκα παρέδωσε μια εντυπωσιακή αφήγηση της κατάστασης μέσα στη Μαριούπολη στο ANNA, το Πρακτορείο Ειδήσεων Δικτύου της Αμπχαζίας.

«Οι μαχητές του Αζόφ απλώς κρύβονταν πίσω μας», είπε σε δημοσιογράφο.

Ήμασταν οι ανθρώπινες ασπίδες τους, αυτό είναι. Έσπασαν τα πάντα, γύρω μας, δεν μας άφηναν έξω. Περάσαμε 15 μέρες σε ένα υπόγειο, με παιδιά… Δεν μας έδωσαν νερό, τίποτα.

Περιγράφοντας πώς το τάγμα Azov τοποθέτησε τα τανκς του μπροστά στα τοπικά καταφύγια βομβών, η γυναίκα πρόσφερε μια αποκαλυπτική λεπτομέρεια: «Όταν έφευγαν», είπε, αναφερόμενη στο τάγμα Azov,

κατέστρεψαν το δραματικό θέατρο. Μας έφεραν άτομα με σκάγια.

Πολλοί εκτοπισμένοι επανέλαβαν τη μαρτυρία της γυναίκας ότι το Αζόφ κρατούσε ομήρους πολίτες της Μαριούπολης και είπαν ότι έγιναν στόχος πυροβολισμών καθώς διέφυγαν μέσω ανθρωπιστικών διαδρόμων.

«Έκαψαν τα πάντα», θυμάται μια ηλικιωμένη γυναίκα στα ρωσικά μέσα ενημέρωσης.

Βομβάρδισαν ολόκληρο το διαμέρισμά μου…. Εισέβαλαν και κάθονται εκεί και φτιάχνουν μολότοφ. Ήθελα να μπω να πάρω τα πράγματά μου, αλλά μου είπαν: «Όχι, δεν έχεις δουλειά εδώ».

Ερωτηθείσα από έναν δημοσιογράφο που της επιτέθηκε και εισέβαλε στο σπίτι της, η γυναίκα απάντησε:

Λοιπόν, οι Ουκρανοί, φυσικά.

Ένας άνδρας που αναχαιτίστηκε από έναν δημοσιογράφο του ANNA αφού δραπέτευσε από τη Μαριούπολη αντέκρουσε τα δάκρυα καθώς έδειξε πίσω στις θέσεις του ουκρανικού στρατού.

Azov, αυτές οι σκύλες… άνθρωποι προσπάθησαν να εκκενώσουν… Azov… εκτέλεσαν τους ανθρώπους… τα τέρατα, αποβράσματα… τους πυροβόλησαν, ολόκληρα λεωφορεία.

«Ο ουκρανικός στρατός μας πυροβολούσε, πυροβολούσε ανθρώπους», είπε ένας άλλος άνδρας που διέφυγε από τη Μαριούπολη.

Ακριβώς στο σπίτι μας.

«Η Ουκρανία δεν μας άφησε να φύγουμε από την πόλη, ήμασταν μπλοκαρισμένοι», δήλωσε ένας άλλος εκτοπισμένος.

Ο ουκρανικός στρατός έφτασε και είπε, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να φύγετε από την πόλη εάν η Ρωσική Ομοσπονδία ανοίξει έναν ανθρωπιστικό διάδρομο για εσάς. Θέλουμε να συνεχίσουμε να σας χρησιμοποιούμε ως ανθρώπινη ασπίδα.

Η κόκκινη γραμμή: μαθήματα από τη Συρία

Ήταν ο βομβαρδισμός του Ακαδημαϊκού Περιφερειακού Δραματικού Θεάτρου του Ντονέτσκ της Μαριούπολης μια επίθεση ψευδούς σημαίας που εκτελέστηκε από εξτρεμιστές του Αζόφ για να πυροδοτήσει την επέμβαση του ΝΑΤΟ, όπως ισχυρίστηκαν ορισμένοι ντόπιοι; Αν ναι, δεν ήταν σχεδόν η πρώτη κυνική εξαπάτηση που χρησιμοποίησε η κυβέρνηση της Ουκρανίας για να παρασύρει τη Δύση στη σύγκρουση, και ήταν απίθανο να είναι η τελευταία.

Στις 16 Μαρτίου, την ημέρα του περιστατικού στο θέατρο, ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Άντονι Μπλίνκεν , δήλωσε ότι «έχουμε πραγματικές ανησυχίες ότι η Ρωσία θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει ένα χημικό όπλο, ένα άλλο όπλο μαζικής καταστροφής». Στην επόμενη ανάσα, ο Blinken έδειξε τη Συρία, όπου ισχυρίστηκε ότι «τους έχουμε δει να χρησιμοποιούν ή να συναινούν στη χρήση [χημικών όπλων]».

Ήταν στη Συρία όπου η κυβέρνηση του προέδρου Μπαράκ Ομπάμα επέβαλε την πολιτική της «κόκκινης γραμμής» δηλώνοντας ότι οποιαδήποτε χημική επίθεση θα πυροδοτούσε αυτόματα μια στρατιωτική απάντηση των ΗΠΑ. Αυτή η πολιτική έθεσε το έδαφος για μια σειρά επεισοδίων που φαίνεται να πραγματοποιήθηκαν από δυνάμεις της συριακής αντιπολίτευσης που υποστηρίζονται από το εξωτερικό για να αναγκάσουν τις ΗΠΑ να επέμβουν κατά της Δαμασκού.

Στο πιο θανατηφόρο περιστατικό, εκατοντάδες άμαχοι σκοτώθηκαν όταν εκτοξεύτηκαν ρουκέτες σαρίν –προφανώς από ελεγχόμενη από τους αντάρτες έδαφος– σε πολλές τοποθεσίες στο προάστιο της Γούτα της Δαμασκού στις 21 Αυγούστου 2013. Αφού ο Ομπάμα κατηγόρησε τη συριακή κυβέρνηση και ετοιμάστηκε να εκτοξεύσει απεργίες, διαφωνούντες διοικητικοί υπάλληλοι διέρρευσαν στα μέσα ενημέρωσης ότι οι μυστικές υπηρεσίες που κατηγορούσαν τη Δαμασκό δεν ήταν στην πραγματικότητα « slam dunk », μια σαφής αναφορά στις κατασκευές της CIA πριν από τον πόλεμο στο Ιράκ. Ο δημοσιογράφος Seymour Hersh ανέφερε στη συνέχεια ότι οι ΗΠΑ είχαν συγκεντρώσει σημαντικές πληροφορίες που υποδεικνύουν την ενοχή των ανταρτών στη Γούτα. Αυτές οι πληροφορίες, ανέφερε ο Hersh, ήταν που έπεισαν τον Ομπάμα να εγκαταλείψει τη λεγόμενη «κόκκινη γραμμή» του.

Υπό τον Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, οι ΗΠΑ προσπάθησαν να αναβιώσουν την «κόκκινη γραμμή» βομβαρδίζοντας τη Συρία για καταγγελίες για χημικά όπλα το 2017 και το 2018. Ωστόσο, σημαντικά στοιχεία και στις δύο περιπτώσεις δείχνουν σκηνοθετημένα επεισόδια που πραγματοποιήθηκαν από αντάρτες. Στην περίπτωση του περιστατικού του Απριλίου 2017 στο Khan Sheikhoun, ο Τραμπ αγνόησε πληροφορίες και εξαπέλυσε αεροπορικές επιδρομές στον συριακό στρατό. Και στο προάστιο Ντούμα της Δαμασκού, το επόμενο έτος, οι ερευνητές του ΟΑΧΟ δεν βρήκαν στοιχεία για χημική επίθεση, αλλά τα ευρήματά τους ελέγχθηκαν και λογοκρίθηκαν καθώς Αμερικανοί αξιωματούχοι εργάζονταν για να πιέσουν και να συμμετάσχουν στην οργάνωση.

Όπως είπε ένας πρώην πρεσβευτής των ΗΠΑ στη Μέση Ανατολή στον δημοσιογράφο Τσαρλς Γκλας, «Η «κόκκινη γραμμή» ήταν μια ανοιχτή πρόσκληση για μια επιχείρηση ψευδούς σημαίας».

Οι αμφίβολοι ισχυρισμοί για ρωσική επίθεση στο θέατρο της Μαριούπολης απέτυχαν να ενεργοποιήσουν την κόκκινη γραμμή της κυβέρνησης Μπάιντεν. Το ερώτημα τώρα είναι πόσο μακριά είναι διατεθειμένη να φτάσει η κυβέρνηση της Ουκρανίας για να ενεργοποιήσει τη ζώνη απαγόρευσης πτήσεων που χρειάζεται για να εμποδίσει την επικείμενη ήττα των στρατιωτικών της δυνάμεων.

Το Monthly Review δεν συμμορφώνεται απαραίτητα με όλες τις απόψεις που μεταφέρονται σε άρθρα που αναδημοσιεύονται στο MR Online. Στόχος μας είναι να μοιραστούμε μια ποικιλία από αριστερές προοπτικές που πιστεύουμε ότι οι αναγνώστες μας θα βρουν ενδιαφέρουσες ή χρήσιμες. —Επιμ.


===================== 
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.