Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2023

Τα μάνταλα (Ξυπνώ και βλέπω σίδερα) - Βροντούνε! ... Βροντούνε βέργες και κλειδιά, και σκοτεινιάσαν τα κελιά.

 

Με δέσαν χειροπόδαρα, σαν τον εγκληματία,
στην καταδίκη μου αυτή, γυναίκα είν'αιτία,
στην καταδίκη μου αυτή, γυναίκα είν'αιτία

Έξι μου ρίχνει ο πρόεδρος, έξι κι ο εισαγγελέας,
και δώδεκα οι ένορκοι, στα Βούρλα στον Περαία,
και δώδεκα οι ένορκοι, στα Βούρλα στον Περαία.

Πέσαν! ... Πέσαν, τα μάνταλα βαριά, και σκοτεινιάσαν τα κελιά,
Βροντούνε βέργες και κλειδιά, και σκοτεινιάσαν τα κελιά.

Όταν με ανεβάζανε στις μαρμαρένιες σκάλες,
βουρκώσαν τα ματάκια μου, δυο σιγανές ψιχάλες,
βουρκώσαν τα ματάκια μου, δυο σιγανές ψιχάλες.

Ξυπνώ και βλέπω σίδερα, στη γη στερεωμένα,
και βλέπω τους κατάδικους, σαν φύλλα μαραμένα,
και βλέπω τους κατάδικους, σαν φύλλα μαραμένα.

Βροντούνε βέργες και κλειδιά, και σκοτεινιάσαν τα κελιά.

Ανοίγω το παράθυρο, να δω την κοινωνία,
κι ο φύλακας με τράβαγε γραμμή στα πειθαρχεία,
κι ο φύλακας με τράβαγε γραμμή στα πειθαρχεία.

Τι να σου κάνω φύλακα, που 'ναι δικαίωμά σου,
της φυλακής τα σίδερα, και τα κλειδιά δικά σου,
της φυλακής τα σίδερα, και τα κλειδιά δικά σου.

Πέσαν! ... τα μάνταλα βαριά, και σκοτεινιάσαν τα κελιά,

Και συ γλυκιά μανούλα μου, για σκέψου τα παιδιά σου,
σου λείπει ο μικρότερος, και καίγετ' η καρδιά σου,
σου λείπει ο μικρότερος, και καίγετ' η καρδιά σου.

Μανούλες που 'χετε παιδιά, στα σίδερα κλεισμένα,
στις προσευχές που κάνετε, να λέτε και για μένα,
στις προσευχές που κάνετε, να λέτε και για μένα.

Βροντούνε! ... Βροντούνε βέργες και κλειδιά, και σκοτεινιάσαν τα κελιά.

Στην φυλακή απόκτησα, τα τέσσερα βραβεία,
το αχ, το βαχ, τ'αλίμονο, και την απελπισία,
το αχ, το βαχ, τ'αλίμονο, και την απελπισία.

Δε ξανακάνω φυλακή, τα νιάτα μου λυπάμαι,
βαρέθηκα μανούλα μου, στις πλάκες να κοιμάμαι,
βαρέθηκα μανούλα μου, στις πλάκες να κοιμάμαι.

Πέσαν! ... Πέσαν, τα μάνταλα βαριά, και σκοτεινιάσαν τα κελιά,
Βροντούνε βέργες και κλειδιά ... και σκοτεινιάσαν ... τα κελιά !!!

Τα μάνταλα (Ξυπνώ και βλέπω σίδερα)
Στίχοι:  Βασίλης Τσιτσάνης
Μουσική:  Βασίλης Τσιτσάνης
 ===================== "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.