Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2023

Ποιο είναι το βαθύ-σκοτεινό κράτος των ΗΠΑ που κυβερνά την Αυτοκρατορία του κακού…

  • Ποιο είναι το βαθύ-σκοτεινό κράτος των ΗΠΑ που κυβερνά την Αυτοκρατορία του κακού 


  • Για πρώτη φορά μια αποκάλυψη που θα συζητηθεί για το ποιοι είναι στην αθέατη πλευρά της αμερικανικής εξουσίας. Πως οι ετερόκλητες συνιστώσες συμμάχησαν και πως η αλαζονεία τους θα φέρει το τέλος της Αυτοκρατορίας του κακού μια ώρα αρχύτερα…

Αρθρο των Paul Fitzgerald & Elizabeth Gould στο Consortium Νews… 

[Η νεοσυντηρητική ελίτ που κυριαρχεί στην Ουάσινγκτον τις τελευταίες δεκαετίες – μια ετερόκλιτη συμμαχία Ευαγγελικών, σιωνιστών και τροτσκιστών(!) σε αγαστή συνεργασία με το στρατιωτικοβιομηχανικό κατεστημένο – θεωρεί ‘’ιερό’’ της καθήκον – ‘’εμπνεόμενη’’ από την…

………………
Αποκάλυψη!!! – την δια των όπλων προώθηση του ‘’δημοκρατικού καπιταλισμού του…Πενταγώνου’’ και βαυκαλίζεται με την ιδέα ότι σε μία γενική σύρραξη είναι αυτή που θα …χαμογελάσει. Το σκόπιμο σχέδιο ιδιωτικοποιήσεων – ‘’πυρηνική καταστροφή’’ του ΔΝΤ στη Ρωσία του Γέλτσιν. Ε.Δ.Ν.]
……………….
Το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel ανέφερε τον περασμένο Σεπτέμβριο [2017] ότι “ο Stanley Fischer, 73 ετών, Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ, γνωρίζει καλά την πτώση των πλουσίων αυτού του κόσμου. Πέρασε την παιδική ηλικία και τα νεανικά του χρόνια στο βρετανικό προτεκτοράτο της Ροδεσίας … πριν πάει στο Λονδίνο στις αρχές της δεκαετίας του 1960 για τις πανεπιστημιακές σπουδές του. Εκεί έζησε από πρώτο χέρι τη διάλυση της Βρετανικής Αυτοκρατορίας …
………….
Σήμερα ως Αμερικανός πολίτης, ο Φίσερ βλέπει μια άλλη μεγάλη δύναμη να αποχωρεί από την παγκόσμια σκηνή …. οι Ηνωμένες Πολιτείες χάνουν τη θέση τους ως παγκόσμια ηγεμονική δύναμη, είπε πρόσφατα ….
…………..
Το αμερικανικό πολιτικό σύστημα θα μπορούσε να παρασύρει τον κόσμο σε μια πολύ επικίνδυνη πορεία…”Με την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης το 1991 και τη δημιουργία του δόγματος Wolfowitz το 1992 υπό την ηγεσία του George Herbert Walker Bush, οι Ηνωμένες Πολιτείες διεκδίκησαν τον πυρσό της πρώτης και μονοπολικής δύναμης στον κόσμο με την πρόθεση να συντρίψουν οποιοδήποτε έθνος ή σύστημα που θα τους αντιτίθετο στο μέλλον.
…………….
Η νέα παγκόσμια τάξη, που σχεδιάστηκε μόλις πριν από μερικά χρόνια, γίνεται όλο και πιο ασταθής καθημερινά, επιδεινούμενη από ποικίλους βαθμούς ανικανότητας και απληστίας που εκπορεύονται από το Βερολίνο, το Λονδίνο, το Παρίσι και την Ουάσινγκτον.
………………
Ένα πρόσθετο σημάδι των συνεχιζόμενων σήμερα σεισμικών δονήσεων: όταν η συνέντευξη του Fischer εμφανίστηκε στην ηλεκτρονική έκδοση του Der Spiegel, αυτός είχε ήδη ανακοινώσει την παραίτησή του ως Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ – οκτώ μήνες πριν από την προβλεπόμενη ημερομηνία.
……………….
Αν κάποιος γνωρίζει την παρακμή και την πτώση των αυτοκρατοριών, αυτός είναι ο «παγκοσμιοποιημένος» και πρώην πρόεδρος της Τράπεζας του Ισραήλ, Stanley Fischer. Όχι μόνο βίωσε την αποσύνθεση της Βρετανικής Αυτοκρατορίας ως νεαρός φοιτητής στο Λονδίνο, αλλά επίσης συμμετείχε άμεσα στην πλήρη διάλυση της Σοβιετικής Αυτοκρατορίας τη δεκαετία του 1990.
………………..
Ως γνήσιο προϊόν της βρετανικής αυτοκρατορίας και άνθρωπος εμπιστοσύνης για τους μακροπρόθεσμους αυτοκρατορικούς της στόχους, ο Φίσερ είναι όχι μόνο άγγελος θανάτου της αυτοκρατορίας αλλά και ρακοσυλλέκτης της.

Η ‘’de facto απάτη’’ του ΔΝΤ σε βάρος των Ρώσων

Σταύρος Ξαρχάκος - Τα μεγάλα τραγούδια


Ο συνθέτης Σταύρος Ξαρχάκος είναι ένας από τους στυλοβάτες της έντεχνης λαϊκής μουσικής.

Δεν είναι λίγες οι φορές στις οποίες ο Ξαρχάκος αναφέρεται ως ο τρίτος μεγάλος δημιουργός του έντεχνου, συμπληρώνοντας την πρώτη τριάδα μετά τους Μίκη Θεοδωράκη και Μάνο Χατζιδάκι, αφού χάρισε στην Ελληνική μουσική υπέροχες μελωδίες που έχουν κερδίσει την αθανασία και έχουν αγκαλιαστεί από τον Ελληνικό λαό. 

Τα αρχικά ερεθίσματα, από τα παιδικά και νεανικά του χρόνια, καθορίστηκαν, ασφαλώς, από τα λαϊκά και τα ρεμπέτικα τραγούδια αλλά δεν πρέπει να αγνοηθεί η επίδραση της Επτανησιώτικης και της Βυζαντινής μουσικής που του έδωσαν άφθονο υλικό για να διαμορφώσει το δικό του μουσικό κόσμο. 

Αποκτώντας, μάλιστα, γνώση της κλασικής μουσικής και γενικότερα, της Ευρωπαϊκής, κατάφερε να συνδυάσει Ελληνικούς με δυτικότροπους ρυθμούς παράγοντας πρωτότυπες μελωδίες οι οποίες, σε συνδυασμό με τη δεινή και αξιομνημόνευτη ενορχηστρωτική ικανότητά του, έντυσαν καταλλήλως πλήθος θεατρικών έργων και κινηματογραφικών ταινιών, συμβάλλοντας στην επιτυχία τους. 

Έγραψε σπουδαίες συνθέσεις για πολλά και διαφορετικά είδη όπως: 
Λαϊκά τραγούδια και κύκλους τραγουδιών, μουσική για κινηματογραφικές ταινίες, την τηλεόραση, το θέατρο καθώς και για όπερες ενώ ασχολήθηκε και με το Αρχαίο Δράμα. 

Έγραψε σπουδαία τραγούδια την δεκαετία του ‘60, που θεωρούνται πλέον κλασικά στο είδος τους.

Στο προσωπικό του μουσικό ύφος, η κριτική αναγνωρίζει κάτι από τον δυναμισμό του Θεοδωράκη και την μελωδικότητα του Χατζιδάκι.  . .

«Ζούμε σε εποχές πολιτισμικής αναιμίας»: Ο Σταύρος Ξαρχάκος για την υποστήριξη της Τέχνης

ΑΓΡΙΟ ΞΕΦΤΙΛΙΚΙ έριξε ο Σταύρος Ξαρχάκος στον Κυριάκο Μητσοτάκη  

Ο γνωστός Έλληνας συνθέτης τοποθετήθηκε για τα δρώμενα στον χώρο της Τέχνης και την επιλογή της κυβέρνησης να αφήσει εκτός στήριξης έναν ολόκληρο υδροβιότοπο παραγωγικών και δημιουργικών ανθρώπων. Ο Ξαρχάκος, μεταξύ άλλων, έστειλε μήνυμα στον πρωθυπουργό προτείνοντας άμεσα τη δημιουργία ταμείου ανεργίας για τους καλλιτέχνες.

Μιλώντας «Στο Κόκκινο» με αφορμή την ημέρα δράσης για τους ανθρώπους του πολιτισμού που διοργανώνει ο ραδιοφωνικός σταθμός, ο Σταύρος Ξαρχάκος αναφέρθηκε στις συνθήκες που βιώνει ο πολιτισμός και ο κόσμος εν μέσω πανδημίας. «Ζούμε σε εποχές πολιτισμικής αναιμίας γιατί έχουμε πλήρη έλλειψη ενιαίου εθνικού ψυχισμού» είπε χαρακτηριστικά.

Συζητώντας με το Ν. Ξυδάκη ο Στ. Ξαρχάκος είπε ότι ο ένας τομέας του πολιτισμού είναι η τέχνη και ανέτρεξε στο προεκλογικό σχέδιο της ΝΔ και τους 16 πολιτικούς πυλώνες του σχεδίου της, διαπιστώνοντας με θλίψη ότι «δεν υπήρχε ούτε μία λέξη που να σχετίζεται με τον πολιτισμό», σχολιάζοντας την «παντελή έλλειψη πολιτιστικής πολιτικής και πρωτοφανής απαξία από τη ΝΔ».

Μάλιστα, αναφερόμενος στην υπουργό Πολιτιμού, κα. Μενδώνη μίλησε για τον τρόπο που διαχειρίστηκε το θέμα της ΑΕΠΙ. «Η κυρία αυτή διακατέχεται από το σύνδρομο της βλαπτικής έπαρσης. Αλλά δικαίωμα στην έπαρση έχει μόνο η σημαία!» δήλωσε.

«Ένας υπουργός σε ένα ταλαίπωρο υπουργείο οφείλει να είναι υπερβατικός με την τέχνη. Υπήρξε και είναι μία πολύ αποτελεσματική γενική γραμματέας» πρόσθεσε.

Ο Στ. Ξαρχάκος έστειλε μήνυμα στον πρωθυπουργό προτείνοντας άμεσα τη δημιουργία ταμείου ανεργίας για τους καλλιτέχνες. Να απευθυνθεί στα μεγάλα ευαγή ιδρύματα Ωνάση και Νιάρχος για να βοηθήσουν και η πολιτεία να σταθεί αρωγός στις ανάγκες τους.

Παράλληλα, συνέστησε στον Κυριάκο Μητσοτάκη «να προσέχει, γιατί η τέχνη είναι σαν το κάρβουνο, όταν είναι αναμμένο και το πιάνεις καίγεσαι, όταν είναι σβηστό και το πιάνεις μουτζουρώνεσαι. Πρέπει να επιλέξει».

Τέλος, έκλεισε την παρέμβασή του «στο Κόκκινο», με μια ιστορική αναφορά: «Μα γιατί τότε κάνουμε πόλεμο;» είχε απαντήσει ο Τσώρτσιλ όταν επιτελείς του στην διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, του εισηγήθηκαν να κόψει οποιαδήποτε οικονομική σχέση είχε το κράτος με την Τέχνη και τους καλλιτέχνες.

 =====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2023

Εμβόλια Pfizer-πηγές COVI στη «Ν»: Πώς σχολιάζουν την απόφαση για την Φον ντερ Λάιεν [«Θεωρούμε λάθος» να μη γίνει δημόσια ακρόαση της προέδρου της Κομισιόν]

Αντιδράσεις και προβληματισμό έχει προκαλέσει η απόφαση στη Διάσκεψη των Προέδρων (CoP) του Ευρωκοινοβουλίου να ζητηθεί από την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν να απαντήσει σε ερωτήσεις για τα συμβόλαια της ΕΕ με τη Pfizer ιδιωτικά, «κάποια στιγμή στο μέλλον» και όχι δημόσια, όπως ήταν η αρχική πρόθεση και η εισήγηση της Επιτροπής COVI του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Πηγές από το περιβάλλον της επικεφαλής της Επιτροπής COVI, Κάθλιν φαν Μπρεμπτ μίλησαν αποκλειστικά στη Ναυτεμπορική και εξέφρασαν την «απογοήτευσή» τους για την απόφαση.

«Ενημερωθήκαμε για την εξέλιξη και τις εισηγήσεις στη Διάσκεψη των Προέδρων και είμαστε προβληματισμένοι και απογοητευμένοι», τόνισαν οι πηγές. «Θεωρούμε ότι είναι λάθος να μην κληθεί να καταθέσει ενώπιον του Ευρωκοινοβουλίου η Πρόεδρος φον ντερ Λάιεν».

Παρ’ όλα αυτά οι πηγές από το περιβάλλον της κ. φαν Μπρεμπτ, τόνισαν στη «Ν» πως «μέσα στο πλαίσιο της CoP θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν και η Επιτροπή COVI». «Μιλάμε με την πρόεδρο του Ευρωκοινοβουλίου, Ρομπέρτα Μέτσολα ούτως ώστε στην κεκλεισμένων των θυρών κατάθεση της κ. φον ντερ Λάιεν, να παρευρεθούν σίγουρα και κάποια μέλη της Επιτροπής (COVI), αν όχι όλα».

Ουσιαστικά πρόκειται για μια απρόσμενη ανατροπή στη μέχρι πρότινος διάθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία έδειχνε πως η πρόεδρος της Κομισιόν θα καλούνταν σε ακρόαση για το τρίτο συμβόλαιο της ΕΕ με τη φαρμακοβιομηχανία Pfizer για την αγορά εμβολίων του κορωνοϊού.

Μάλιστα η κ. Καθλίν φαν Μπρεμπτ, Βελγίδα Ευρωβουλευτής που ανήκει στους Σοσιαλιστές & Δημοκράτες (S&D), με συνέντευξή της στη Ναυτεμπορική τον Ιανουάριο, είχε τονίσει πως «το Ευρωκοινοβούλιο δικαιούται να ξέρει τι γίνεται με τη σύναψη των εμβολίων της ΕΕ με τη Pfizer» και ότι «υπάρχει πρόβλημα με το τρίτο συμβόλαιο της ΕΕ με τη Pfizer καθώς δεν έχουμε δει ούτε τα ποσά ούτε τους όρους».

«Το ερώτημά μας λοιπόν είναι:

AfterTax.gr – Υπολογισμός καθαρού μισθού / μικτού μισθού [Καθαρά σε μικτά και μικτά σε καθαρά, για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα και μισθωτούς μηχανικούς, μετά από ασφαλιστικές εισφορές ΕΦΚΑ και κρατήσεις εφορίας]

Υπολογισμοί & εργοδοτικές εισφορές 
https://aftertax.gr/index.html







=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

O Άρειος Πάγος «λύνει τα χέρια» στα κοράκια των funds για μαζικούς πλειστηριασμούς και κατασχέσεις [Ο Άρειος Πάγος άνοιξε το δρόμο στα funds για μαζικούς πλειστηριασμούς]

Ο Άρειος Πάγος άνοιξε το δρόμο στα funds για μαζικούς πλειστηριασμούς. 
Με την ελληνική κοινωνία να δοκιμάζεται σε όλα τα επίπεδα, χωρίς προστατευτικό πλαίσιο για την πρώτη κατοικία, οι τιτλοποιήσεις των δανείων και οι πλειστηριασμοί οδηγούν στη μεγαλύτερη αναδιανομή πλούτου στην ιστορία του ελληνικού κράτους, πάνω από 110 δισ. ευρώ, υπέρ εταιρειών και προσώπων, με έδρες εκτός χώρας.


Χθες -Πέμπτη 9/2/2- σε διάσκεψη κεκλεισμένων των θυρών, η oλομέλεια του Αρείου Πάγου αποφάσισε ότι οι διαχειριστές των funds με έδρα την Ελλάδα μπορούν να διενεργούν δικαστικές πράξεις -να γίνονται δηλαδή διάδικοι- και να προβαίνουν σε πλειστηριασμούς με τη δική τους επωνυμία και όχι ως πληρεξούσιοι των funds. 

Η απόφαση ελήφθη κατά πλειοψηφία (56-9) υιοθετώντας την εισήγηση της αρεοπαγίτου Κανέλλας Τζαβέλα. Έτσι, με την έγκριση του Αρείου Pάγου, οι Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις ή αλλιώς servicers νομιμοποιούνται κατ΄ εξαίρεση, ως μη δικαιούχοι διάδικοι, να διεξάγουν δίκες και να επισπεύδουν διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης, δηλαδή πλειστηριασμούς και κατασχέσεις για την είσπραξη των υπό διαχείριση απαιτήσεων στο πλαίσιο του ν. 3156/2003.

Η ταχύτητα με την οποία η πλήρης ολομέλεια του Αρείου Πάγου αποφάνθηκε σε ένα τόσο σοβαρό θέμα με τεράστιες κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις, είναι εντυπωσιακή. Η συζήτηση της υπόθεσης έγινε στις 26/1/23 και χθες 9/2/23 -σε μυστική διάσκεψη- λήφθηκε η απόφαση. Οι ανώτατοι δικαστές χρειάστηκαν μόλις 14 ημέρες για να μελετήσουν τα δεκάδες υπομνήματα των διαδίκων, να αξιολογήσουν τους προβληθέντες ισχυρισμούς και να κρίνουν επί της υποθέσεως ένα δυσκολότατο νομικό θέμα.

Η «τυχαία» βολική έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος

Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2023

Γιώργος Σεφέρης- Για ένα πουκάμισο αδειανό για μιαν Ελένη…..


Ελένη
ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ Ελένη που ακολουθεί ανήκει στη συλλογή... Κύπρον, ου μ' εθέσπισεν... (1955), γράφτηκε όμως, κατά δήλωση του ποιητή, το 1953, όταν ο Σεφέρης ταξίδεψε για πρώτη φορά στην Κύπρο. Ξαναπήγε το 1954 και το 1955. Το 1955 θ' αρχίσει ο Κυπριακός αγώνας κατά της αγγλικής κατοχής. Ο Σεφέρης από τις θέσεις του στο διπλωματικό σώμα θα παρακολουθήσει από πολύ κοντά τις φάσεις του κυπριακού δράματος.
Ο Σεφέρης προτάσσει ως μότο στο ποίημά του τρία αποσπάσματα της τραγωδίας του Ευριπίδη, που συνοψίζουν τους δύο μύθους:
ΤΕΥΚΡΟΣ: ...στη θαλασσινή Κύπρο, όπου μου όρισε ο Απόλλων να κατοικώ, δίνοντάς της το νησιωτικό όνομα Σαλαμίνα ως ανάμνηση εκείνης της πατρίδος μου (στ. 148-150).
ΕΛΕΝΗ: Εγώ δεν πήγα στην Τρωάδα, ένα είδωλο μου ήταν (στ. 582).
ΑΓΓΕΛΙΑΦΟΡΟΣ:  Τι λες; Ώστε για μια νεφέλη τραβήξαμε του κάκου τόσα βάσανα; (στ. 706).
 
Στίχοι:  Γιώργος Σεφέρης
Μουσική:  Ηλίας Ανδριόπουλος
Ερμηνεία: Μανώλης Μητσιάς 
Βίντεο: Σκηνές από την ταινία του Πιερ Πάολο Παζολίνι "Μήδεια" 1969

"Αργοναύτες" Δίσκος  1998  

Έζησα τη ζωή μου ακούγοντας
ονόματα πρωτάκουστα.
Καινούργιους τόπους,
καινούργιες τρέλες των ανθρώπων
ή των θεών.

Η μοίρα μου που κυματίζει
ανάμεσα στο στερνό σπαθί ενός Αίαντα
και μιαν άλλη Σαλαμίνα,
μ’ έφερε εδώ σ’ αυτό το γυρογιάλι.

(ΑΠΑΓΓΕΛΛΕΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΕΡΤΗΣ)
Μεγάλος πόνος είχε πέσει στην Ελλάδα.
Τόσα κορμιά ριγμένα στα σαγόνια της θάλασσας,
στα σαγόνια της γης. Τόσες ψυχές
δοσμένες στις μυλόπετρες, σαν το σιτάρι.
Κι οι ποταμοί φουσκώναν μες στη λάσπη το αίμα
για ένα λινό κυμάτισμα, για μια νεφέλη,
μιας πεταλούδας τίναγμα, το πούπουλο ενός κύκνου,
για ένα πουκάμισο αδειανό, για μιαν Ελένη.
----------------------
Γιώργος Σεφέρης «Ελένη»

Το ποίημα Ελένη που ακολουθεί ανήκει στη συλλογή «Κύπρον, ου μ’ εθέσπισεν…» (1955), γράφτηκε όμως, κατά δήλωση του ποιητή, το 1953, όταν ο Σεφέρης ταξίδεψε για πρώτη φορά στην Κύπρο. Ξαναπήγε το 1954 και το 1955. Το 1955 θ’ αρχίσει ο Κυπριακός αγώνας κατά της αγγλικής κατοχής. Ο Σεφέρης από τις θέσεις του στο διπλωματικό σώμα θα παρακολουθήσει από πολύ κοντά τις φάσεις του κυπριακού δράματος.

Για να κατανοήσουμε το ποίημα, πρέπει να έχουμε υπόψη μας πρώτα πρώτα δύο αρχαίους μύθους, που αποτελούν τον πυρήνα του:


α) Ο μύθος του Τεύκρου: Ο Τεύκρος, γιος του βασιλιά της Σαλαμίνας Τελαμώνα και αδελφός του Αίαντα, έλαβε μέρος στον Τρωικό πόλεμο, όπου διακρίθηκε ως τοξότης. Όταν επέστρεψε στη Σαλαμίνα, ο πατέρας του δεν τον δέχτηκε, γιατί έκρινε ότι δε συμπαραστάθηκε αρκετά στον αδελφό του Αίαντα, που αυτοκτόνησε, επειδή οι Αχαιοί δεν έδωσαν σ’ αυτόν ως αριστείο τα όπλα του Αχιλλέα. Ο Τεύκρος τότε, υπακούοντας σε χρησμό του Απόλλωνα, έφυγε στην Κύπρο, όπου και ίδρυσε πόλη και της έδωσε το όνομα Σαλαμίνα (κοντά στη σημερινή Αμμόχωστο) ως ανάμνηση της πατρίδας του.

β) Ο μύθος της Ελένης: Σύμφωνα με μια εκδοχή αυτού του μύθου η Αφροδίτη δεν έδωσε στον Πάρη την πραγματική Ελένη, αλλά ένα ομοίωμά της. Την Ελένη τη μετέφερε ο Ερμής, με εντολή της Ήρας, στην Αίγυπτο, στο παλάτι του βασιλιά Πρωτέα, όπου τη συνάντησε ο Μενέλαος επιστρέφοντας από την Τροία. Την εκδοχή αυτή του μύθου διαπραγματεύεται ο Ευριπίδης στην τραγωδία του Ελένη. Στην τραγωδία συναντάει την Ελένη στην Αίγυπτο και ο Τεύκρος, που περνάει από κει ταξιδεύοντας για την Κύπρο.

Ο Σεφέρης προτάσσει ως μότο στο ποίημά του τρία αποσπάσματα της τραγωδίας του Ευριπίδη, που συνοψίζουν τους δύο μύθους:

Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2022

«Επέκταση χωρικών υδάτων σε όλη την επικράτεια, όχι τμηματικά»- Σταύρος_Καλεντερίδης

 

 Ο διεθνολόγος Σταύρος Καλεντερίδης υποστηρίζει ότι η Ελλάδα πρέπει να εξασκήσει το δικαίωμα της για επέκταση των χωρικών της υδάτων σε όλη την επικράτεια και όχι τμηματικά. 

Ο κ.Καλεντερίδης τονίζει ότι αυτή η περίοδος είναι ευκαιρία για την Ελλάδα να το πράξει. 

Σχολιάζει τα «φάουλ» που έγιναν εναντίον της Ελλάδας από τις ΗΠΑ ,αλλά και από το Ισραήλ σε διπλωματικό επίπεδο. «Φάουλ» που ευνοούν την Τουρκία και δεν αναγνωρίζουν την μεγάλη γεωπολιτική σημασία που αυτή τη στιγμή έχει η Ελλάδα. 

Την Αλεξανδρούπολη δεν πρέπει να τη επικαλούμαστε μόνο σε ότι αφορά τη δική μας ασφάλεια αλλά και ως την απόλυτη διευκόλυνση προς «φίλους και συμμάχους» μας. 

 ===================== 

 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Ποια είναι η επόμενη Μεσογειακή πρώτη γραμμή και γιατί αφορά άμεσα την Ελλάδα

Η κατάσταση ασφαλείας στη Μεσόγειο και ο ρόλος των ΗΠΑ-Συμπεράσματα για τα Ελληνοτουρκικά


"Η επόμενη Μεσογειακή πρώτη γραμμή", είναι ο τίτλος άρθρου Διεθνούς ΜΜΕ του οποίου τα κυριότερα σημεία είναι τα εξής:

"Από τη μετανάστευση στην ενέργεια και την επισιτιστική ασφάλεια, η Μεσόγειος έχει αναδειχθεί ως ένα παραμελημένο μέτωπο στον πόλεμο της Ρωσίας με τη Δύση.

Όπως υποδηλώνει το όνομά της, η Μεσόγειος είναι μια θάλασσα που βρίσκεται ανάμεσα σε στεριές. Καλώς ή κακώς, συνδέει την Ευρώπη, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή, μεταφέροντας καύσιμα, σιτηρά και πρόσφυγες από τη μια ακτή στην άλλη.

Ως εκ τούτου, μπορεί να χρησιμεύσει ως πηγή σταθερότητας για την Ευρώπη ή ως τόπος αναταραχής για παράγοντες όπως η Ρωσία που επιδιώκουν να απειλήσουν αυτή τη σταθερότητα.

Η Ρωσία δεν είναι η μόνη δύναμη που επιδιώκει να αμφισβητήσει την καταρρέουσα τάξη ασφαλείας στη Μεσόγειο.

Η Κίνα και το Ιράν εργάζονται επίσης για να αποκτήσουν έδαφος σε μια περιοχή που γίνεται όλο και πιο αμφισβητούμενη και που παραμένει κεντρική στη γεωπολιτική του ανατολικού ημισφαιρίου.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν παρούσες στη Μεσόγειο από τις αρχές του 19ου αιώνα.

Εάν η Ουάσιγκτον πρόκειται να παραμείνει μια ισχυρή δύναμη εδώ, θα πρέπει να αναπτύξει μια συνεκτική στρατηγική δίνοντας προτεραιότητα στην ελεύθερη χρήση των θαλασσών και όχι στις συζητήσεις για την ιδιοκτησία της.

Αυτό θα απαιτήσει προσπάθειες για την ενίσχυση της δημοκρατίας σε ολόκληρη την περιοχή, καθώς και για την ενίσχυση παλιών και νέων συμμαχιών και στις δύο ακτές της Μεσογείου.

Μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορεί η Ουάσιγκτον να αντιμετωπίσει την αυξημένη εδαφοποίηση της θάλασσας και την αυξανόμενη κινεζική γεωοικονομική επιρροή στα λιμάνια της Μεσογείου.

Στο κέντρο των τριών κρίσεων

Σήμερα, η Μεσόγειος βρίσκεται στο σταυροδρόμι πολλαπλών κρίσεων που σχεδίασε η Ρωσία ως μέρος της προσπάθειάς της να αποδυναμώσει την αποφασιστικότητα της Ευρώπης.

Ενεργειακή κρίση. . .

Εγκολφόπουλος και Στ. Καλεντερίδης για την επέκταση στα 12 ναυτικά μίλια


casus belli : περίπτωση πολέμου στη διπλωματία: 
αιτία πολέμου, αφορμή πολέμου

 =====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Ειρήνη Μαρούπα :Ο Έλληνας πρέπει να είναι έτοιμος να υπερασπιστεί το σπίτια του - τα παιδιά του απο ενδεχόμενη εισβολή των Τούρκων.

 

Σε μια συζήτηση εφ όλης της ύλης,για το πολιτικό σύστημα και για το Ελληνοτουρκικό μίλησε η Δικηγόρος Ειρήνη Μαρούπα στο greekswissradio,στην εκπομπή •ΑΝΟΙΧΤΑ ΧΑΡΤΙΑ• με τον Τάσο Λυμπερόπουλο. 

 =====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Ειρήνη Μαρούπα | Πού το πάει η Τουρκία; || Right Society - Προσχήματα ! - «Θέλουν τα εδάφη μας

 

Τι πράττει η Ελλάδα απέναντι στις προκλήσεις της Τουρκίας; 
Ποια τα μηνύματα της Συνόδου Κορυφής της ΕΕ για τον αναθεωρητή γείτονα; 
Τι προμηνύει η δήλωση του κ Μητσοτάκη «να λυθεί επιτέλους η διαφωνία μεταξύ Σόφιας και Σκοπίων»; 
Αυτά είναι κάποια από τα ερωτήματα που θα θέσουμε στην Ποινικολόγο και αναλύτρια σε θέματα Διεθνούς Ποινικού Δικαίου κ Ειρήνη Μαρούπα.

   

 "Επίκειται τουρκική εισβολή και κανείς δεν τολμά να το πει!" 

Η 4η μας συνέντευξη, χωρίς λογοκρισία, με την Ποινικολόγο Ειρήνη Μαρούπα που τα λέει έξω από τα δόντια! 

Είπαμε για τη νέα άσκηση της Τουρκίας που εκπαιδεύει το στρατό της σε κατάληψη βραχονησίδας και για τους έλληνες στρατηγούς που βγαίνουν στα ΜΜΕ αλλά αποφεύγουν να πουν κάποια σημαντικά πράγματα...

=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2022

Ομιλία Γ. Κασιμάτη - Ημερίδα Πανεπιστημίου Αθήνας

Γ. 

Κασιμάτης : Οι λαοί βρίσκονται σε ύπνο βαθύ και σχετικά VIDEO

Εισαγωγικό Μήνυμα: http://www.kassimatisdimokratia.gr/

Αγαπητές φίλες, αγαπητοί φίλοι,

Καλώς ήλθατε στην ιστοσελίδα μας!

Γιατί δημοκρατία στον τίτλο της Ιστοσελίδας; Γιατί η δημοκρατία περιέχει όλες τις αρχές και αξίες του πολιτισμού μας και γιατί καμιά από αυτές τις αρχές και τις αξές δεν μπορεί να ζήσει χωρις δημοκρατία. Η συζήτηση για τη δημοκρατία θα είναι πολιτική και επιστημονική - τεκμηριωμένη. Πιο συγκεκριμένα,  θα συζητήσομε:

  • για τη μεγάλη και βαθιά κρίση του κοινωνικοπολιτικού μας συστήματος
  • για τον αγώνα που οφείλομε κατά των αντικοινωνικών δυνάμεων που την προκαλούν και την εκτρέφουν
  • για την υπέρβασή της και τη μετάβαση προς ένα νέο κοινωνικοπολιτικό σύστημα
  • για μια πολιτική κοινωνική δημοκρατία.

Θα Αναζητήσομε μια δημοκρατία, όπου η πολιτική, ξαναβρίσκοντας τον αρχαίο ελληνικό σκοπό της, δε θα επιδιώκει τη νομή της εξουσίας, αλλά "το ευ ζην" και "το ευ πραττειν":  τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας ζωής στην κοινωνία, τη διασφάλιση της πραγματικής συμμετοχής του λαού στη λειτουργία της δημοκρατίας, την προαγωγή του κοινωνικού καλού, την κοινωνική δικαιοσύνη και το σεβασμό, την προστασία και την ανύψωση της αξίας του ανθρώπου σε μια δημοκρατική κοινωνία.

 Η Ιστοσελίδα είναι το ηλεκτρονικό μας σπίτι. Πρέπει να το σέβονται και ο οικοδεσπότης και οι επισκέπτες!



 ===================== 
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Γ.Κασιμάτης¨Η πολιτική του τρόμου - [Δημοσιεύματα σε σφηνοειδή γραφή]


Α. Εισαγωγή κατανόησης της «πολιτικής του τρόμου» 

Επισημάναμε στην τελευταία σφήνα του 2021 ότι τόλμη έχουν και τα ζώα για την επιβίωσή τους και για την αναπαραγωγή τους: για την τροφή και την άμυνα της ζωής τους και για τη διασφάλιση της πράξης γέννας και προστασίας του γεννήματός τους. Αρετή δεν έχουν. Γιατί η αρετή για να ενωθεί με την τόλμη χρειάζεται την ανθρώπινη συνείδηση, δηλαδή τη συνείδηση του κάθε ανθρώπου ότι είναι μέλος της ανθρώπινης κοινωνίας και ότι έχει ευθύνη για το καλό της κοινωνίας. Έχει, με άλλα λόγια, τη συνείδηση ότι υπάρχει (ζει) από, με και για την κοινωνία. Αυτή η συνείδηση του κάθε ανθρώπου αποτελεί τη διαφορά που τον διακρίνει από τα άλλα ζώα.

Ξέρομε από την προϊστορία, τη μυθολογία, την ιστορία, την ανθρωπολογία, την κοινωνιολογία και άλλες επιστημονικές έρευνες ότι ο Άνθρωπος, ως είδος των έμβιων όντων της γης, άρχισε εξαρχής, από όταν, δηλαδή, άρχισε να έχει συνείδηση του εαυτού του ως είδους, να αισθάνεται ότι αποτελεί μέλος μια κοινωνικής ομάδας (κοινού αίματος, κοινής τοπικής εγκατάστασης, κοινών αντιλήψεων και συνηθειών, κοινής μνήμης του παρελθόντος, συνείδησης κοινής ιστορίας και κοινού πολιτισμού κ.λπ.). Άρχισε να έχει συνείδηση ότι η ζωή του είναι δεμένη με αυτή την ομάδα ή κοινότητα και ότι ενδιαφέρεται για το καλό της και για την υπεράσπισή της. Αυτό αποτέλεσε τη βάση και την ουσία του «πολιτικού ήθους». Αυτό το ήθος ανέδειξε ιδιαίτερα η αρχαία ελληνική σκέψη, αλλά και η σκέψη των μεγάλων Δασκάλων και Διανοητών των πολιτισμών όλων των λαών.

Οι μεγάλες και οι μικρές κρίσεις της Ιστορίας ήταν πάντοτε κρίσεις «πολιτικού ήθους», δηλαδή κρίσεις κοινωνικής συνείδησης και κοινωνικής ευθύνης: του κάθε πολίτη, του ανθρώπου κάθε κοινωνικής, ιδιωτικής ή δημόσιας, δράσης, του κάθε πολιτικού, ηγέτη ή μη, του κάθε ανθρώπου. Η έλλειψη πολιτικού ήθους μετριόταν πάντοτε με το μέτρο του σκοπού που επιδίωκε –συνήθως κρυφά ή παραπλανητικά– ο κάθε άνθρωπος για το προσωπικό του συμφέρον, είτε ως πολιτικός, είτε ως πολίτης. Ανάλογα με το πόσο επιδίωκε, με τις πράξεις του, τις στάσεις ή συμπεριφορές του το όφελος του ατομικού του συμφέροντος και ανάλογα με το πόσο έβλαπτε το συμφέρον του κοινωνικού συνόλου, μετριόταν και κρινόταν η έλλειψη του πολιτικού του ήθους. Αν φανερά ανάπτυσσε δραστηριότητα, η οποία δεν ωφελούσε καθόλου την κοινωνία, αλλά μόνο την ιδιωτική του ζωή, εθεωρείτο σε όλες τις εποχές ως άχρηστος ή δευτέρας κατηγορίας άνθρωπος, Γι’ αυτό η λέξη «ιδιώτης» κατά την ελληνική αρχαιότητα χαρακτήριζε τους ανθρώπους που δεν ήταν πολίτες, αλλά άνθρωποι-ζώα.

Στην ουσία, η ύπαρξη ή η έλλειψη πολιτικού ήθους κρίνεται από το αν ο σκοπός της πολιτικής δράσης ή στάσης του πολίτη ή του πολιτικού είναι, όπως είπαμε, το «συμφέρον της κοινωνίας» ή, αντίθετα, το «συμφέρον της εξουσίας». Φυσικά, ο διαχωρισμός ύπαρξης και έλλειψης πολιτικού ήθους δεν είναι ποτέ απόλυτος –δεν είναι «άσπρο-μαύρο». Κάθε πολιτική πράξη μπορεί να εξυπηρετεί κατά ένα ποσοστό –έστω και ασήμαντο– και το συμφέρον της κοινωνίας και το συμφέρον της εξουσίας. Από τη φύση των δυνατοτήτων του ανθρώπου δεν υπάρχει απόλυτο «καλό» και απόλυτο «κακό», ούτε τέλειος νους να το κρίνει. Ποτέ, ιστορικά, δεν υπήρξε τέλεια πολιτεία και πολιτική για το κοινωνικό συμφέρον ούτε απόλυτη εξουσία για την εξουσία της πλήρους καταστροφής. Πάντοτε υπήρχαν περίοδοι που απλά επικρατούσε στην πολιτική πραγματικότητα η εξουσία για την εξουσία ή η εξουσία για το καλό της κοινωνίας. Στην πρώτη περίπτωση είχαμε τις «κρίσεις», στη δεύτερη είχαμε την κοινωνική ζωή και συμβίωση που αποδεχόταν συνειδητά η μεγάλη πλειονότητα των ανθρώπων ότι ήταν ικανοποιητική.

Όπως επισημάναμε πιο πάνω, μέχρι τον Μεσαίωνα η πλειονότητα των πολιτών έβαζε πρώτα το συμφέρον της κοινωνίας και της πατρίδας του και μετά το προσωπικό συμφέρον. Έτσι, επικρατούσε ως «πολιτικό ήθος» το ενδιαφέρον για την κοινωνία και την καλύτερη κοινωνική ζωή. Αυτοί που ενδιαφέρονταν μόνο για τον εαυτό τους και για την ιδιωτική τους ζωή είχαν, όπως είπαμε, την κοινωνική περιφρόνηση ως «ιδιώτες». Από τον Μεσαίωνα μέχρι σήμερα έχει επικρατήσει η αντίληψη: πρώτα το συμφέρον του ατόμου και μετά της κοινωνίας. Έτσι, θεωρούνται ότι έχουν «πολιτικό ήθος» όσοι κοιτάζουν πρώτα να κάμουν καλύτερη την ιδιωτική τους ζωή. Φτάσαμε μάλιστα να μην εκτιμάται ο άνθρωπος που ασχολείται με το κοινωνικό συμφέρον και με το πολιτικό συμφέρον της πατρίδας του. Λέμε, μάλιστα: «αυτός είναι ηθικό στοιχείο, γιατί κοιτάζει το σπίτι του ή τη δουλειά του». Αυτή τη νοοτροπία, που επικράτησε από το Μεσαίωνα και ιδίως την εποχή της απελευθέρωσης των δουλοπαροίκων και των εξαρτημένων γενικά από τα δεσμά τους, εξέφρασε η διδασκαλία του Μακιαβέλι, ο οποίος υποστήριξε ότι ο πολιτικός θα πρέπει να αγωνίζεται για την απόκτηση και τη διατήρηση της εξουσίας του με κάθε πρόσφορο μέσο. Αν το μέσο αυτό, για να αποκτήσει ή να διατηρήσει την εξουσία στο σύστημα διακυβέρνησης, τύχαινε να είναι πραγματικά καλό για την κοινωνία είχε καλώς. Αν έπρεπε να το πιστέψει και να το αποδεχθεί η κοινωνία, ας ήταν και κακό, θα έπρεπε να χρησιμοποιηθεί η δημαγωγία (η σημερινή «προπαγάνδα»). Αν δεν «έπιανε» ούτε αυτή, θα έπρεπε να επιβληθεί με εξαναγκασμό μέχρι και στυγνή βία. Από τον Μεσαίωνα μέχρι την πρόσφατη κρίση, η πολιτική Μακιαβέλι κυριάρχησε παντού στη Δύση –ασφαλώς και στην αστική δημοκρατία μας. Με τη διαφορά ότι στην αστική δημοκρατία δεν εφαρμοζόταν η στυγνή βία, αλλά εχρησιμοποιείτο κάθε μέσο παραπλάνησης, εξάρτησης και υπακοής, για να επιτευχθεί η «ειρήνη» και η «δημοκρατία» της υποταγής. Μέσα σ’ αυτή τη «δημοκρατία της ειρήνης» αναπτύχθηκε η καταναλωτική κοινωνία που έχτισε σιγά-σιγά και «ανεπαισθήτως» το «μαντρί».

Μέχρι εδώ τα γνωρίζομε όλοι και δε χρειάζονται βαθύτερη ανάλυση για το παρόν μήνυμά μας. Έτσι μπορούμε να δούμε το σήμερα. Να δούμε, δηλαδή, πώς ασκείται η πολιτική της εξουσίας για την εξουσία με λίγα κραυγαλέα παραδείγματα που τα ζούμε όλοι μας, αλλά πολλοί δεν τα καταλαβαίνομε και περισσότεροι δε θέλομε να τα καταλάβομε. Προτού μπούμε στα παραδείγματα θυμίζομε ότι η κρίση που ζούμε σήμερα ξέσπασε το 2008 και έπληξε πρώτα τις Ηνωμένες Πολιτείες και από εκεί ξαπλώθηκε στην Ευρώπη και έπληξε όλες σχεδόν τις χώρες στον κόσμο που ανήκαν στο δυτικό νομισματικό και χρηματοπιστωτικό σύστημα. Πρώτο πειραματόζωο στην Ευρώπη για εφαρμογή του νέου τρόπου δανεισμού των αδύνατων χωρών, που τις υποδούλωνε ολοκληρωτικά, ήταν η οικονομικά ασθενέστερη χώρα της, η Ελλάδα, μαζί με δυο-τρεις άλλες οικονομικά ευάλωτες χώρες. Ο δανεισμός των Μνημονίων έγινε τον Μάη του 2010.

Κύριο μέσο επιβολής του απάνθρωπου δανεισμού ήταν η «πολιτική του τρόμου» (ή «του δόγματος του σοκ»). Το μέσο του τρόμου αποτελούσε πάντοτε το βασικό μέσο επιβολής και άσκησης της εξουσίας, που δημιουργούσε το ανθρώπινο κοπάδι (ποίμνιο) και την υποταγή στην τυραννία. Σήμερα το μέσο του τρόμου είναι επιστημονικά πλήρως εξερευνημένο, έγινε απάνθρωπη «πολιτική της εξουσίας» και εφαρμόζεται με ασφαλή επιστημονική γνώση και με αποτελεσματικά επιστημονικά μέσα για τη μεταβολή της ανθρώπινης κοινωνίας σε άβουλο κοπάδι, εύκολο να το κατευθύνει ο όποιος δυνατός φορέας της εξουσίας.

Β. Η «πολιτική του τρόμου» της σημερινής κρίσης . . .

Δευτέρα 16 Μαΐου 2022

Μπορέλ: Δεν επιτεύχθηκε συμφωνία για το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο [Οι υπουργοί Εξωτερικών δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν τις διαφωνίες τους]


Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει καταλήξει σε συμφωνία για ένα έκτο πακέτο κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας, δήλωσε ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Ζοζέπ Μπορέλ μετά τη σημερινή συνάντηση των υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ στις Βρυξέλλες.

«Δυστυχώς, δεν κατέστη δυνατό να επιτευχθεί συμφωνία σήμερα» είπε ο Μπορέλ σε δημοσιογράφους.

Ενημέρωσε, ωστόσο, ότι οι υπουργοί Εξωτερικών αποφάσισαν να ενισχύσουν περαιτέρω την Ουκρανία με 500 εκατομμύρια ευρώ για αγορές όπλων, ανεβάζοντας το συνολικό ποσό που έχει διαθέσει η ΕΕ για αυτόν τον σκοπό σε 2 δισεκατομμύρια ευρώ.

Οι πιέσεις στην Ουγγαρία

Οι υπουργοί Εξωτερικών της ΕΕ προσπάθησαν να πιέσουν δημόσια την Ουγγαρία σήμερα να άρει το βέτο της στο προτεινόμενο εμπάργκο πετρελαίου στη Ρωσία, με τη Λιθουανία να δηλώνει ότι το μπλοκ «κρατείται σε ομηρεία από ένα κράτος μέλος».

Η απαγόρευση των εισαγωγών αργού που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις αρχές Μαΐου θα μπορούσε να είναι η πιο σκληρή κύρωσή της ως απάντηση στην εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία και θα περιλαμβάνει εξαιρέσεις για τα κράτη της ΕΕ που εξαρτώνται περισσότερο από το ρωσικό πετρέλαιο.

Η Γερμανία, η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ο μεγαλύτερος αγοραστής ρωσικής ενέργειας, δήλωσε ότι επιθυμεί μια συμφωνία για την έγκριση του εμπάργκο πετρελαίου, το οποίο πρότεινε να διαρκέσει για χρόνια.

«Είμαι βέβαιη ότι θα καταλήξουμε σε μια συμφωνία μέσα στις επόμενες ημέρες», δήλωσε η Γερμανίδα υπουργός Εξωτερικών Αναλένα Μπέρμποκ κατά την άφιξή της στη συνάντηση με τους ομολόγους της. «Πρέπει να την προετοιμάσουμε εξαιρετικά καλά γιατί πρέπει να είναι βιώσιμη».

Ωστόσο, η Ουγγαρία, ο στενότερος σύμμαχος της Μόσχας στην ΕΕ, έχει δηλώσει ότι επιζητεί εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από την Ένωση για να μετριάσει το κόστος της απώλειας του ρωσικού αργού. Η ΕΕ χρειάζεται και τα 27 κράτη να συμφωνήσουν στο εμπάργκο για να προχωρήσουν οι κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο.

Διαβάστε επίσης Ε.Ε.: Στο τραπέζι των ΥΠΕΞ το ζήτημα του πετρελαϊκού εμπάργκο κατά της Ρωσίας

=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Κομισιόν: Πράσινο φως για το άνοιγμα λογαριασμού στην Gazprombank [Η ΕΕ λέει ότι οι πληρωμές μπορούν να γίνουν σε ευρώ ή δολάρια στη Μόσχα - Πώς παρακάμπτει τις κυρώσεις]


Το πράσινο φως στις ευρωπαϊκές εταιρείες  φυσικού αερίου να συνεχίσουν να πληρώνουν για ρωσικό φυσικό αέριο χωρίς να παραβιάζουν τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Μόσχα, έδωσε η Κομισιόν.

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το Bloomberg, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έστειλε τις αναθεωρημένες κατευθυντήριες γραμμές της στα κράτη μέλη την Παρασκευή. Στις επικαιροποιημένες συστάσεις, ανέφερε επίσης ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν σαφή δήλωση ότι θεωρούν τις υποχρεώσεις τους εκπληρωμένες μόλις πληρώσουν σε ευρώ ή δολάρια.

Οι κυρώσεις της ΕΕ «δεν εμποδίζουν τους οικονομικούς φορείς να ανοίγουν τραπεζικό λογαριασμό σε καθορισμένη τράπεζα για πληρωμές που οφείλονται βάσει συμβάσεων για την προμήθεια φυσικού αερίου σε αέρια κατάσταση, στο νόμισμα που καθορίζεται σε αυτές τις συμβάσεις», ανέφερε η Επιτροπή. «Οι φορείς εκμετάλλευσης θα πρέπει να κάνουν σαφή δήλωση ότι σκοπεύουν να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους βάσει υφιστάμενων συμβάσεων και να εξετάσουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις σχετικά με την πληρωμή που έχει ήδη εκπληρωθεί πληρώνοντας σε ευρώ ή δολάρια, σύμφωνα με τις υπάρχουσες συμβάσεις».

Πράσινο φως για την Gazprombank

Η καθοδήγηση αυτή ανοίγει ουσιαστικά τον δρόμο για τις εταιρείες να ανοίξουν λογαριασμό στην Gazprombank και θα τους επιτρέψει να αγοράσουν φυσικό αέριο, χωρίς να παραβιάζουν τις κυρώσεις της ΕΕ . Ωστόσο, δεν ανταποκρίνεται στην απαίτηση της Μόσχας να ανοίξει δεύτερο λογαριασμό σε ρούβλια, ο οποίος σύμφωνα με διάταγμα του προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν είναι απαραίτητος για να ολοκληρωθεί η πληρωμή.

Το Bloomberg, αναφέρει επίσης  ότι ο ιταλικός ενεργειακός κολοσσός Eni SpA θα προχωρήσει σε άνοιγμα λογαριασμών σε ρούβλια και ευρώ στην Gazprombank έως την Τετάρτη, ώστε να μπορεί να πραγματοποιήσει τις πληρωμές εγκαίρως αυτόν τον μήνα και να αποφύγει τυχόν κινδύνους για τις προμήθειες φυσικού αερίου.

Η εταιρεία περίμενε να δημοσιευθούν επίσημα αυτές οι οδηγίες πριν ενεργήσει, ανέφερε μια πηγή στο Bloomberg.

Ο γερμανικός κολοσσός Uniper SE και η αυστριακή OMV AG δήλωσαν επίσης ότι αναμένουν να συνεχιστούν οι αγορές φυσικού αερίου.

Αναλυτικά, η καθοδήγηση της ΕΕ αναφέρει: