Τετάρτη 1 Μαΐου 2024

Porn and the City: Δείτε το νέο επεισόδιο του INFOWAR


Πώς επηρέασε η πορνογραφία τις τεχνολογικές εξελίξεις τον τελευταίο μισό αιώνα – από τις βιντεοκασέτες και τις πιστωτικές κάρτες, μέχρι την τεχνητή νοημοσύνη και την ταχύτητα του ίντερνετ; 
Ποια ήταν η Ελληνίδα πρόσφυγας που ξέφυγε από τους Γερμανούς και έγινε βασίλισσα του πορνό στη Νέα Υόρκη; 
Πώς η απόφαση του Pornhub να μας παρουσιάσει τους διασημότερους γυμνούς πίνακες έφερε στο φως ένα από τα μεγαλύτερα μονοπώλια στη βιομηχανία του θέματος;  

Στο πέμπτο επεισόδιο του τηλεοπτικού INFOWAR, που μεταδώθηκε στο Attica TV , ο Άρης Χατζηστεφάνου μας ξεναγεί στις περιοχές του Μανχάταν που κάποτε αποτελούσαν την «Ντίσνεϊλαντ της παγκόσμιας πορνογραφίας». 
Μαζί με τον Χρήστο Αβραμίδη συνομιλούν με καθηγητές πανεπιστημίου, δημοσιογράφους και σκηνοθέτες που αποκαλύπτουν το πολιτικό και οικονομικό παρασκήνιο μιας βιομηχανίας που έφτασε να ξεπεράσει σε κέρδη ακόμη και το Χόλιγουντ.


Το μοντάζ και τη σκηνοθετική επιμέλεια υπογράφει ο Άρης Τριανταφύλλου. Διεύθυνση φωτογραφίας: Θάνος Τσάντας. Οργάνωση παραγωγής: Κατερίνα Κωνσταντοπούλου. Πρωτότυπη μουσική: Ερμής Γεωργιάδης.

Τα επεισόδια του INFOWAR προβάλλονται στο Attica TV, σε πρώτη προβολή τα μεσάνυχτα της Παρασκευής και σε επανάληψη το Σάββατο στις 20:00. Δείτε όλα τα προηγούμενα επεισόδια στο Info-war.gr

=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Τρίτη 30 Απριλίου 2024

Εκτός Ύλης 2: Η απολογία ενός καθ' ομολογία αθώου - [(*Επιτρέπεται η αναδημοσίευση με απαραίτητη την αναφορά της πηγής, σύμφ. Ν.2121/1993.) ]


(Ακολουθούν μικρά και σύντομα αποσπάσματα από τη Βουλή για να γίνει σύνδεση με το 1ο μέρος: 
Βίντεο 1Βίντεο 2Βίντεο 3 )

Το βραβευμένο από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών θεατρικό έργο του Κώστα Λεϊμονή σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη και ερμηνεία του Γεράσιμου Σκιαδαρέση παρουσιάστηκε στη Βουλή των Ελλήνων στο πλαίσιο εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου (27 Μαρτίου 2018).


Το έργο ανέβηκε τη σεζόν 2016-17 στο θέατρο Αλκμήνη και τη χρονιά 2017-18 έκανε περιοδεία στην Ελλάδα.
Ύστερα από απαίτηση του κοινού, παρουσιάστηκε ξανά, εκτάκτως, για 4 παραστάσεις στο θέατρο Ιλίσια τον Νοέμβριο του 2018.
Τον Μάιο του 2017 και τον Σεπτέμβριο του 2019 ανέβηκε σε θεατρική σκηνή των Βρυξελλών και της Στουτγκάρδης για τους Έλληνες του εξωτερικού. Το έργο για λόγους πνευματικών δικαιωμάτων δεν υπάρχει ολόκληρο στο youtube, παρά μόνο ως κείμενο, που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Κριτική: https://kritiki.gr/product/ektos-ilis/


Αγαπητοί φίλοι, αγαπητές φίλες,
μετά την τεράστια αγάπη σας προς τον μονόλογό μου "Εκτός Ύλης ή ο μονόλογος ενός καθ' ομολογία παράλογου", ο οποίος ανέβηκε στο θεατρικό σανίδι με την ερμηνεία του Γεράσιμου Σκιαδαρέση σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη και παρουσιάστηκε σε πολλά μέρη της Ελλάδας αλλά και στο εξωτερικό με αποκορύφωμα την παρουσίασή του στη Βουλή των Ελλήνων την Παγκόσμια Ημέρα θεάτρου το 2018, μετά την με εκατομμύρια προβολές και viral αναδημοσίευσή του σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και στο youtube, σας παραθέτω με ιδιαίτερη συγκίνηση και χαρά τη συνέχεια και ολοκλήρωση του έργου. 

Στο Εκτός Ύλης 2 ο παραιτηθείς βουλευτής, ύστερα από την καταιγιστική ομιλία του στη Βουλή, κατηγορείται για προσβολή του πολιτεύματος. Στο έργο βλέπουμε την απολογία του στη δικαστική αίθουσα.

Είναι δυνατόν η αλήθεια να μείνει ασυγχώρητη; Η συνέχεια και το τέλος αυτού του ταξιδιού ολοκληρώνεται παρακάτω :

Δευτέρα 29 Απριλίου 2024

Βουλή:Χαμός με Άδωνι και Πολάκη


Στην επίμαχη τροπολογία, η οποία κατατέθηκε την τελευταία στιγμή χωρίς καμιά διαβούλευση και η οποία δίνει την δυνατότητα στους ιδιώτες γιατρούς όλων των ειδικοτήτων να ασκούν έργο εντός του ΕΣΥ, αφιέρωσε τη σημερινή του ομιλία ο Π. Πολάκης.

Κύρια σημεία της ομιλίας:

Τα προηγούμενα του κ. Μητσοτάκη με τη Δικαιοσύνη: Ο Κυριάκος των… αρίστων με το βιογραφικό-θαύμα


Φάμελλος κατά Μητσοτάκη
«Εμείς δεν διοριστήκαμε στην Εθνική Τράπεζα λόγω επιθέτου»

Απάντηση σε υψηλούς τόνους από τον Σωκράτη Φάμελλο 

Απάντηση σε υψηλούς τόνους είχαμε από τον επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ κατά του πρωθυπουργού, καθώς νωρίτερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης ειρωνέυτηκε τον Στέφανο Κασσελάκη και τον Σωκράτη Φάμελλο.

Μιλώντας για ....πολιτικές καριέρες είπε χαρακτηριστικά: «Εμείς δεν διοριστήκαμε στην Εθνική Τράπεζα λόγω επιθέτου». «Μας κατηγορείτε ότι κάναμε καριέρα από τις κινητοποιήσεις. Εγώ κάνω διαδηλώσεις από το 1981, μας χτύπησαν τα ΜΑΤ της κυβέρνησής σας, ναι κάνουμε τέτοια καριέρα», πρόσθεσε.

 «Για να κερδοσκοπήσουν κάποιοι κολλητοί σας ποδοπατάτε τα όνειρα των νέων αλλά και το Σύνταγμα», είπε για το νομοθέτημα. «Εσείς πήγατε σε δημόσια πανεπιστήμια για να μιλάτε για αυτά;», ρώτησε τον πρωθυπουργό.

Χαρακτήρισε δε το νομοθέτημα της κυβέρνησης «νομοσχέδιο της αρπαχτής».

Δημήτρης Ψαρράς

Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο να επεμβαίνουν πολιτικά πρόσωπα στον χώρο της Δικαιοσύνης. Αλλωστε η κακοδαιμονία του ελληνικού πολιτικού συστήματος σχετίζεται μεταξύ άλλων και με τη θεσπισμένη ποδηγέτηση της τρίτης αυτής εξουσίας από την εκτελεστική μέσω του διορισμού της ηγεσίας των ανώτατων δικαστηρίων.

Αλλά αυτό που αποκαλύπτεται τις τελευταίες μέρες με τις συνεχείς παρεμβάσεις του πρωθυπουργού στην ηγεσία της Δικαιοσύνης ξεπερνά κάθε προηγούμενο. Με την αφέλεια (διάβαζε ωμότητα) που τον διακρίνει μάλιστα, ο κ. Μητσοτάκης δεν διστάζει να επικαλεστεί την προσωπική του ιστορία ως εχέγγυο για την ταχεία και αποτελεσματική απόδοση δικαιοσύνης.

Αλλά από πού κι ώς πού;
Το προσωπικό παρελθόν του κ. Μητσοτάκη με τη Δικαιοσύνη περιλαμβάνει μια υπόθεση από την περίοδο που δεν είχε ακόμα εκλεγεί βουλευτής και εργαζόταν ως στέλεχος επιχειρήσεων. Είχε διοριστεί επί κυβέρνησης Σημίτη πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Iven, θυγατρικής της Εθνικής Τράπεζας (2001-2003). Υστερα από ελέγχους διαπιστώθηκε ότι υπέδειξε τότε την ένταξη εταιρειών σε πρόγραμμα ενίσχυσης «θερμοκοιτίδων επιχειρήσεων», από τις οποίες καμία δεν πληρούσε τις απαιτούμενες προδιαγραφές. . . .

Ο ΑΟΡΑΤΟΣ ΘΙΑΣΟΣ Του Ιακ.Καμπανέλλη

 


Γενικές-ιστορικές πληροφορίες:
Παρουσιάστηκε το 1988 από το Εθνικό Θέατρο
Ενα έργο που ξάφνιασε και δίχασε τις γνώμες αλλά και που κατά κοινή ομολογία επαναπροσδιόρισε τους στόχους του ελληνικού θεάτρου.

ΚΡΙΤΙΚΗ:"Ο Καμπανέλλης έγραψε ένα δύσκολο και δύσβατο έργο. Αιχμηρό για τη συνείδηση της κοινωνικής αφρόκρεμας. Κοφτερό και για μικρότερους συμβιβασμούς. Θέμα και μορφή κινούνται στην κόψη του ξυραφιού κι αν κάπου χάνουν το δυναμικό βηματισμό τους, είναι γιατί ο συγγραφέας φοβήθηκε μην υπερβάλλει. Ίσως τρόμαζε κι ο ίδιος από μια τέτοια κατάδυση στην ανθρώπινη και κοινωνική συνείδηση.  

Ο "Αόρατος Θίασος" είναι ο εφιάλτης, οι ενοχές, οι προδοσίες, οι απαρνημένες αγάπες, η άδεια ζωή μιάς συγκεκριμένης κοινωνικής τάξης. Της μεγαλοαστικής. Μέσα σ' αυτό το πλαίσιο ο Καμπανέλλης τοποθετεί την ιδιαιτερότητα που τον απασχολεί, η οποία είναι άλλωστε, αφετηρία και κατακλείδα του έργου του. Την αλλοτρίωση και ενσωμάτωση στη μεγαλοαστική τάξη ενός ατόμου με προλεταριακή και αγωνιστική καταγωγή. 

Το ξεπούλημα των παιδικών του αναμνήσεων, της καθάριας φτώχιας του σπιτικού του, της ήσυχης συνείδησης της νιότης του, της θαλπωρής και της αφιλόκερδης αγάπης στο βωμό του χρήματος και της κοινωνικής ανόδου. [...] Άλλωστε στον "Αόρατο Θίασο" με το τέλος του νυχτερινού εφιάλτη, το δράμα, αποδείχνεται ρουτινιάρικο, σιωπηλό, ανεκτό κι ανομολόγητο για τους "ήρωές" του. 
Ένα ανδρόγυνο, σύμβολο του συμβιβασμού, της αλλοτρίωσης, του κατά συνθήκην ψεύδους.." 

 [Θυμέλη, 15/11/1988, Ριζοσπάστης]
ΠΡΟΣΩΠΑ: 1.ΟΙΚΟΔΕΣΠΟΤΗΣ, 2.ΚΥΡΙΑ, 3.ΠΑΛΙΟΣ ΦΙΛΟΣ, 4.ΚΥΡΙΟΣ, 5.ΚΟΠΕΛΑ, 6.ΓΙΟΣ, 7.ΘΥΡΩΡΟΣ, 8.ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ, 9.ΜΗΤΕΡΑ, 10.ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΔΕΣΠΟΤΗ, 11.Δ' ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΣ. 12.ΣΥΖΥΓΟΣ, 13.Α' ΓΕΙΤΟΝΑΣ ΓΙΑΤΡΟΣ, 14.Β' ΓΕΙΤΟΝΑΣ, 15.ΝΕΑ, 16.ΝΕΟΣ ΦΟΙΤΗΤΗΣ, 16.ΦΙΛΟΣ, 17.ΦΙΛΗ, 18.ΜΗΤΕΡΑ ΣΥΖΥΓΟΥ, 19.Α' ΜΟΔΙΣΤΡΑ, 20.Β' ΜΟΔΙΣΤΡΑ, 21.Γ' ΜΟΔΙΣΤΡΑ, 22.Α' ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ, 23.Β' ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ, 24.Γ' ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ 1988


=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Φωτιά στο Μάτι: Οργή λαού για τις ποινές “χάδι” – Πέταξαν καρέκλες στην έδρα

Σε έξαλλη κατάσταση συγγενείς και φίλοι επιχείρησαν να επιτεθούν κατά του προεδρείου και των κατηγορούμενων, οι οποίοι χρειάστηκε να φυγαδευτούν όταν άρχισαν να πετάνε καρέκλες εναντίον τους. 



Σε μια απόφαση – πρόκληση που έφερε τους συγγενείς των 104 θυμάτων των φονικών πυρκαγιών στο Μάτι και στις γύρω περιοχές το 2018 κατέληξε το Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας.

Γονείς, συγγενείς και φίλοι των ανθρώπων που έφυγαν με αυτόν τον τρόπο από τη ζωή, βρέθηκαν στη δεινή θέση να ακούσουν από τη ελληνική Δικαιοσύνη ότι οι ποινές που επιβλήθηκαν στους έξι καταδικασθέντες μετατράπηκαν σε χρηματικές, κατά 10 ευρώ ημερησίως.

Εν ολίγοις οι καταδικασθέντες που έλαβαν την υψηλότερη ποινή φυλάκισης, θα χρειαστεί να καταβάλουν περίπου 40.000 ευρώ ως χρηματική ποινή.

Σε έξαλλη κατάσταση συγγενείς και φίλοι επιχείρησαν να επιτεθούν κατά του προεδρείου και των κατηγορούμενων, οι οποίοι χρειάστηκε να φυγαδεφθούν όταν άρχισαν να πετάνε καρέκλες εναντίον τους. Μάλιστα, οι αρχές προχώρησαν στην προσαγωγή ενός ατόμου που φέρεται να πέταξε μία καρέκλα, το οποίο μεταφέρθηκε στο ΑΤ Αμπελοκήπων. . .

Μαρξισμός και θρησκεία: Θεωρία και πολιτική

Θεωρητικά υπάρχει το ασύμβατο ανάμεσα στην κοσμοαντίληψη της θρησκείας και του μαρξισμού, με προεκτάσεις στη φιλοσοφία του ανθρώπου, τη στάση του απέναντι στην κοινωνία και τον εαυτό του, αλλά και την αντίληψή του για τον κόσμο του μέλλοντος. Το άρθρο αυτό πραγματεύεται τη σχέση μαρξισμού και θρησκείας και τους όρους της προσέλκυσης των θρησκευόμενων ανθρώπων στο επαναστατικό κίνημα. Στόχος είναι η διερεύνηση της διαλεκτικής μεταξύ θεωρίας και πολιτικής με έμφαση στη συνειδησιακή μετάλλαξη του πιστού που συμμετέχει στον αγώνα για την αλλαγή του κόσμου. Μέσα από μια ορισμένη ανάγνωση της χριστιανικής θρησκείας γύρω από τις ιδέες της κοινοκτημοσύνης, του ανθρωπισμού και της ισότητας επιχειρείται αφενός να βρεθούν κοινοί τόποι, αλλά και διαφορές με αντίστοιχες αναφορές του σοσιαλισμού- κομμουνισμού και αφετέρου να διερευνηθεί η ανάγκη του ανθρώπου για την πίστη σε μια «ανώτερη δύναμη».   

Θανάσης Βακαλιός Διδάκτωρ Φιλοσοφίας, ομότιμος καθηγητής Κοινωνιολογίας, συγγραφέας

Θεωρητικά υπάρχει το ασύμβατο ανάμεσα στην κοσμοαντίληψη της θρησκείας (της θεολογίας) και του μαρξισμού, με προεκτάσεις στη φιλοσοφία του ανθρώπου, τη στάση του απέναντι στην κοινωνία και τον εαυτό του, αλλά και την αντίληψή του για τον κόσμο του μέλλοντος. 

Αυτή η διαφορά, με τη μορφή της κάθετης αντιπαράθεσης, παρακολουθεί τη σχέση Διαφωτισμού και μαρξισμού, από τη μια, και θεολογίας, από την άλλη.  . . .

Όταν ο Καλλιάνος έλεγε πως «αν υπάρχουν διασωληνωμένοι εκτός ΜΕΘ, θα υπάρχει λόγος» και δεν πήγαινε να δει τον πατέρα του (Video)


Την διεξαγωγή Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ) για τις συνθήκες νοσηλείας του πατέρα του Γιάννη Καλλιάνου ανακοίνωσε η διοίκηση του νοσοκομείου «Αττικόν».

Ο βουλευτής της ΝΔ και μετεωρολόγος όπως δήλωσε θέλει να ξεμπροστιάσει «ένα σύστημα συγκεκριμένων ανθρώπων» που έχουν φέρει σε αυτή την κατάσταση όχι μόνο εκείνον, αλλά ολόκληρη την οικογένεια του. Επί της ουσίας έστρεψε τα βέλη του, όχι προς τον πολιτικό προϊστάμενο της διάλυσης του ΕΣΥ, τον Άδωνη Γεωργιάδη, αλλά προς τους γιατρούς που φρόντιζαν τον πατέρα του.

Πρόκειται για τους ίδιους γιατρούς φωνάζουν καθημερινά για τη διάλυση των δημόσιων νοσοκομείων. Βέβαια δεν είχε συμβεί το ίδιο για τους δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας που έχασαν τους δικούς τους ανθρώπους εκτός ΜΕΘ. Ουδέποτε δεν έγινε κάποια ΕΔΕ ή έρευνα για τους χιλιάδες πολίτες που δεν μπήκαν ποτέ σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.

Ήταν Νοέμβριος του 2021 όταν ο Γ. Καλλιάνος είχε προκαλέσει την οργή συγγενών θυμάτων του κορονοϊού με τις δηλώσεις του για το ίδιο σύστημα που κατηγορεί σήμερα. Ήταν και αυτός στη γραμμή Γεραπετρίτη για το πόσο άχρηστες θα ήταν οι περισσότερες ΜΕΘ για το ΕΣΥ.

«Εγώ σας λέω ότι αν πράγματι υπάρχουν διασωληνωμένοι εκτός ΜΕΘ, υπάρχει κάποιος λόγος που υπάρχουν αυτή τη στιγμή», είχε πει στην τηλεόραση του Kontra, με τον παρουσιαστή Γ. Μελιγγώνη να εξανίσταται και ο βουλευτής να λέει «ναι, ότι δεν υπάρχουν αρκετά κρεβάτια».

Η δήλωση του Καλλιάνου :

Σάββατο 27 Απριλίου 2024

Λάκης Λαζόπουλος: Πού πήγαν τα 11 λεπτά; (Επεισόδιο 25ο) - Έξω από το στόμα του Λάκη - 2ος κύκλος

* Το 25ο επεισόδιο μεταδόθηκε κατ’ εξαίρεση την Παρασκευή 26/4 (αντί Πέμπτης 25/4)

Τώρα που το επιτελικό κράτος έγινε υποτελικό, τώρα που ο ΣΥΡΙΖΑ χωράει σε ένα κασελάκι, τώρα που ό,τι καταλήγει σε -άκης μας κυβερνάει, τώρα έρχεται το podcast με τον Λάκη Λαζόπουλο να μας φανερώνει ό,τι διαφεύγει της προσοχής των υποτακτικών!

Συντονιστείτε λοιπόν κάθε Πέμπτη στις 19:00 στο newsbreak.gr και απολαύστε τα νέα επεισόδια του podcast «Έξω από το στόμα του Λάκη»!

Δείτε το 25o επεισόδιο εδώ:


=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Κασσελάκης: «Θα ζητήσουμε προανακριτική για το μπάζωμα στα Τέμπη»


Τι είπε για την πιθανή στήριξη από το ΠΑΣΟΚ

 


«Θα ζητήσουμε προανακριτική για το μπάζωμα στα Τέμπη», δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ Στέφανος Κασσελάκης. «Μόλις έρθει η δικογραφία θα προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα, είναι το αυτονόητο. Είναι ένα τεράστιο εθνικό θέμα που δείχνει την έλλειψη κράτους δικαίου. 

Είναι καιρός να μάθουμε ποιος έχει δώσει την εντολή για το μπάζωμα», είπε ο κ. Κασσελάκης μιλώντας στον τηλεοπτικό ΣΚΑΪ όπου κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι λέει ψέματα. 

«Ο πρωθυπουργός είπε ότι δεν υπάρχει κανένα μπάζωμα. Άλλο ένα ψέμα. Μία απαράδεκτη, ανατριχιαστική δήλωση. Και αυτός είναι άλλος ένας λόγος για να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Πρέπει να ζητήσει συγγνώμη από τις οικογένειες των θυμάτων και πρέπει να προβεί στην αποπομπή της υποψηφίας ευρωβουλεύτριας που είπε ότι τους σκοτώσαμε όλοι. 

Είναι ντροπή αυτή η δήλωση και για να παραμένει στο ευρωψηφοδέλτιο της ΝΔ σημαίνει ότι εκφράζει το κόμμα και τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μας θέλει όλους συνένοχους σε αυτό το έγκλημα», πρόσθεσε.

Ερωτηθείς αν θα ζητήσει τη στήριξη του ΠΑΣΟΚ για την προανακριτική, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ απάντησε: 

«Αν το ΠΑΣΟΚ επιθυμεί να τη στηρίξει, ξέρει πως μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου». 


 =====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Τέμπη: Εισαγγελέας έδωσε 20 μέρες διορία να βρεθούν ποιοι ξεμπάζωσαν και κατέστρεψαν υλικό στα Τέμπη

 

 =====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

«Από την κόλαση των φτωχών φτιάχνεται ο παράδεισος των πλουσίων», Βίκτωρ Ουγκώ

Κάποιες μορφές στέκουν στο πνευματικό στερέωμα αναλλοίωτες από το χρόνο. Τέτοιος γίγαντας είναι ο μυθιστοριογράφος, ποιητής και δραματουργός, ο πλέον σημαντικός και προβεβλημένος εκπρόσωπος του κινήματος του γαλλικού ρομαντισμού, ο Βίκτωρ Ουγκώ (Victor Marie Vicomte Hugo). 

Γεννήθηκε την 26 Φλεβάρη 1802 στην Μπεζανσόν (Besançon) της Γαλλίας και πέθανε σαν σήμερα την 22 Μάη 1885 σε ηλικία 83 ετών στο Παρίσι. Καταγόμενος από αριστοκρατική φιλομοναρχική οικογένεια έγινε γνωστός για την ιδεολογο-πολιτική μεταμόρφωση του σε αταλάντευτο, αν και διωκόμενο, επαναστάτη, υπερασπιστή των απελευθερωτικών και λαϊκών κινημάτων των λαών ενάντια σε κάθε τύραννο (κατακτητή ή μονάρχη). 

Υμνητής της Γαλλικής Επανάστασης, που στο πλούσιο και μεγαλειώδες έργο του σαλπίζει το σπάσιμο της αλυσίδας των σκλάβων, τη μελλοντική κυριαρχία τους και την αδιαμφισβήτητη πτώση κι εξαφάνιση των αριστοκρατών:

«Μιλόρδοι, σας το λέω, εγώ είμαι ο λαός. Σήμερα τον καταπιέζετε, σήμερα με γιουχάρετε. Αλλά το μέλλον είναι σκοτεινό κι ο πάγος θα λιώσει. (…) Θα ‘ρθει μια ώρα, που μια τρομερή δόνηση θα κόψει στα δύο την καταπίεσή σας και τότε άγριος μυκηθμός θα απαντήσει στις τωρινές κοροϊδίες σας».

Ο Βίκτωρ Ουγκώ το 1876.

Τα λόγια του γεμάτα πάθος και δύναμη είναι κρατήρες ηφαιστείων σε δράση:

«Κάποια μέρα θα έρθει η πραγματική κοινωνία. Τότε δε θα υπάρχουν πια άρχοντες, θα υπάρχουν μόνο ελεύθεροι θνητοί. Δε θα υπάρχουν πια αφεντάδες, θα υπάρχουν πατεράδες. Αυτό θα είναι το μέλλον. Δε θα υπάρχουν πια υποκλίσεις, ταπεινότητες, αμάθειες, άνθρωποι που ζουν σε ζωώδη κατάσταση, δε θα υπάρχουν πια αυλικοί κι υπηρέτες, ούτε και βασιλιάδες, παρά μόνο φως».

Ο Ουγκώ, έχοντας δει από παιδί αποκεφαλισμούς, συνήθως εξαθλιωμένων από την πείνα, την κοινωνική καταπίεση και αδικία, νέος ακόμα άλλαξε, «στρατεύτηκε», με το ποιητικό και πεζογραφικό έργο του, με επιστολές, διακηρύξεις και δημόσιους λόγους του ενάντια στην «εξαθλίωση του λαού», για την «εξάλειψη της φτώχειας» και της θανατικής ποινής που επέβαλε η φεουδαρχία, όχι μόνο στη χώρα του, αλλά και διεθνώς. 

Είναι γνωστές οι καταγγελίες του για τη θανάτωση επαναστατών στις ΗΠΑ, στην Αγγλία, στο Μεξικό, στην Ιρλανδία, στην τσαρική Ρωσία, στην Ελλάδα (για τον αποκεφαλισμό με γκιλοτίνα πέντε αγωνιστών του ’21 τον Οκτώβριο του 1846) και αλλού. 

Αξίζει να παραθέσουμε μερικές φιλελληνικές στιχουργικές «πνοές» του για την Ελλάδα από το ποίημα «Ναυαρίνο»:

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024

Δικαίωση Νικόλα Φαραντούρη! Τρόμος στο Μαξίμου! Ο Μητσοτάκης αλλάζει νόμο για να γλιτώσει από την Ευρωπαία Εισαγγελέα!

Ο νόμος προβλέπει ότι μπορεί ο Ευρωπαίος Εισαγγελέας να επέμβει σε πολιτικά πρόσωπα για υποθέσεις διαφθοράς.

Η Ευρωπαία Εισαγγελέας, ερευνά δύο οικονομικές υποθέσεις  στην Ελλάδα, η μια είναι η σύμβαση 717 που αφορά το έγκλημα στα Τέμπη την περίοδο που ήταν Υπουργός Μεταφορών ο Κώστας Καραμανλής και η άλλη αφορά το τρόπο χορήγησης 2,72 δισεκατομμυρίων του Ταμείου Ανάκαμψης την περίοδο που ήταν Υπουργός Ανάπτυξης ο Άδωνις Γεωργιάδης.

netakias.com

ΝΙΚΟΛΑΣ ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗΣ - ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
ΝΙΚΟΛΑΣ ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗΣ – ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

Πριν από ακριβώς ένα μήνα, είχε ξεσηκωθεί τεράστια πολιτική θύελλα, όταν ο Νικόλας Φαραντούρης, έκανε την δήλωση «αποκάλυψη», ότι πρώτον η Ευρωπαία Εισαγγελέας βρίσκει εμπόδια από την Ελληνική Κυβέρνηση κατά την έρευνά της για τα Τέμπη (σύμβαση 717) και το ότι αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα, πολιτικές εξελίξεις, τέτοιες που μπορεί να ρίξουν και την Ελληνική Κυβέρνηση! 

Η πολιτική αντίδραση τότε, από το Μαξίμου, αλλά και τα Μέσα Ενημέρωσης που ελέγχει η κυβέρνηση, τόσο που κάποιοι ζητούσαν και την παραίτηση του Νικόλα Φαραντούρη, γιατί είπε το αυτονόητο! Ότι δηλαδή, αν αποκαλυφθεί κάποιο έγκλημα από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, γιατί όχι και από την Ελληνική Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, μπορεί να οδηγήσει σε εκλογές!

Η δήλωση Φαραντούρη που τρόμαξε το Μαξίμου:

Φτιάξε μόνη σου το καλύτερο αποσμητικό σώματος! (Συνταγή)

 
Ήρθε η στιγμή αγαπημένα μου κορίτσια να δοκιμάσουμε μία φυσική συνταγή για να φτιάξουμε μόνες μας ένα αποσμητικό που μπορεί να καλύπτει τη δυσάρεστη μυρωδιά κάτω από τις μασχάλες, να μας κάνει να αισθανόμαστε φρέσκες και χαρούμενες δίχως άγχος και ξόδεμα χρημάτων εκεί που δεν χρειάζεται!
Πανεύκολη, φυσική και οικονομική συνταγή για να φτιάξεις το δικό σου- υπέροχο-αποσμητικό.. Πάρε υλικά και μπολ:

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024

Αλμπέρ Καμύ : “H τιμή του κόσμου βρίσκεται στους καταπιεσμένους” (του_Στέφανου_Δημητρίου)


του Στέφανου Δημητρίου: «Για μένα, η τιμή του κόσμου βρίσκεται στους καταπιεσμένους, και όχι στους ισχυρούς». https://tinyurl.com/4ct87sup

[1]  Η συγκεκριμένη φράση ίσως να είναι και η αφετηριακή προϋπόθεση, για να προσεγγίσει κανείς το έργο του Καμύ και σίγουρα τα τριάντα τρία κείμενα που συγκεντρώνονται σε αυτήν την ωραία έκδοση και τα οποία φέρουν έντονα όλα τα γνωρίσματα από τον ιδιαίτερο παλμό που χαρακτηρίζει τον λόγο του Καμύ.  Άλλωστε πρόκειται για κείμενα από διαλέξεις. Έχουν γραφεί τόσα για τον Καμύ, ώστε να μην υπάρχει ευπαίδευτος άνθρωπος που να μη γνωρίζει κάτι για το έργο του. 

[2]  Μπορούμε, πριν να προχωρήσουμε σε αυτά τα κείμενα, να ξεκινήσουμε από ένα από τα πιο γνωστά – μαζί με την «Πανούκλα» – έργο του. Και αυτό νομίζω ότι είναι ο «Ξένος».  Από τα αναγνωστικά σκιρτήματα της πρώιμη εφηβείας ακόμη, στα επόμενα χρόνια, μέχρι και την ανάγνωσή του κατά την ηλικιακή ωρίμαση, όπου όλα μάλλον διαβάζονται αλλιώς και σαν είναι άλλα, σε σχέση με τις προηγούμενες αναγνωστικές προσεγγίσεις, ο «Ξένος» δεν είναι απλώς το κορυφαίο έργο του Καμύ. Είναι ο Καμύ. Δεν το λέω με την έννοια ότι ο Καμύ, στον «Ξένο», περιγράφει τον εαυτό του. 

Αυτό είναι δουλειά των έγκυρων μελετητών του να το κρίνουν, και ο γράφων δεν συγκαταλέγεται σε αυτούς. Το λέω με την έννοια ότι ο Καμύ, στον «Ξένο», περιγράφει το πώς είναι το να είμαστε – ή να φανταστούμε ότι είμαστε – ξένοι προς εμάς τους ίδιους, προς τον ίδιον μας τον εαυτό. Με άλλα λόγια, νομίζω ότι ο «Ξένος» μάς θέτει ενώπιον του ερωτήματος ως προς το τι μπορεί να μας κρατήσει μακριά από το πρώτο πρόσωπο της προσωπικής αντωνυμίας, δηλαδή την κατεξοχήν δήλωση της προσωπικής ταυτότητας. [3]

Το κείμενο της πρώτης διάλεξης, «Η Γηγενής Κουλτούρα. Η νέα μεσογειακή κουλτούρα», που έδωσε ο Καμύ, στα είκοσι τρία χρόνια του, το 1937, μέλος, τότε, το Κομμουνιστικού Κόμματος της Αλγερίας, αλλά και Γενικός Γραμματέας του Πολιτιστικού Κέντρου της Αλγερίας, αναδεικνύει τη σημασία της Μεσογείου, μέσα από μία δήλωση προθέσεων και ένα συνακόλουθο ερώτημα: «Επιθυμούμε απλώς να βοηθήσουμε έναν τόπο να εκφράσει τον εαυτό του. Τίποτα περισσότερο. . . .

Τρίτη 23 Απριλίου 2024

10 λάθη που κάνετε στο μπάνιο [Κι ενώ μερικά ντους, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, είναι ό,τι πρέπει για τη φρεσκάδα του σώματος, εν τούτοις καταστρέφουν ευαίσθητα σημεία του και δεν καθαρίζουν σωστά όλη την επιφάνεια του]


Tο καθημερινό λούσιμο καταστρέφει τους σμηγματογόνους αδένες με αποτέλεσμα τη γνωστή λιπαρότητα και τα επίσης γνωστά και πολλά προβλήματα του τριχωτού της κεφαλής.



Τα πολλά και συχνά ντους είναι, ως γνωστόν, η ιδανική λύση, ειδικά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ώστε να διαρκεί η δροσιά και η αίσθηση καθαριότητας σε όλο το σώμα, ειδικά μετά από μία σκληρή και κουραστική μέρα στην πόλη. 


Έτσι κι αλλιώς, λίγοι αντέχουν τους καυτούς υδρατμούς, αλλά και τη χρονοβόρα ιεροτελεστία ενός κανονικού αργόσυρτου μπάνιου με τη μπανιέρα γεμάτη και τα αφρόλουτρα να πνίγουν την ατμόσφαιρα. Και ενώ αυτός ο τρόπος θα μπορούσε να είναι εξαιρετικός για την καθαριότητα του σώματος μας, ωστόσο, είτε από βιασύνη είτε από άγνοια κάνουμε λάθη, με αποτέλεσμα και να μην καθαρίζει σωστά το σώμα μας, αλλά και να φθείρουμε τα πιο ευαίσθητα σημεία του.

Σύμφωνα με τους έξπερτ της υγιεινής, αυτά είναι τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε με το που μπαίνουμε στο ντους για ένα γρήγορο φρεσκάρισμα:

Κυριακή 21 Απριλίου 2024

Μαρία Καρυστιανού για Τέμπη: Ολόκληρη η ομιλία στο Βόλο


Μαρία Καρυστιανού για το έγκλημα στα Τέμπη: 
Ολόκληρη η ομιλία στο Βόλο που ξεσκεπάζει την διεφθαρμένη πραγματικότητα και την προπαγάνδα

Η συγκλονιστική ομιλία της Μαρίας Καρυστιανού, μάνας που έχασε την κόρη της στο έγκλημα των Τεμπών και παλεύει για την απόδοση δικαιοσύνης. Η ομιλία έγινε στο Βόλο:


«Ενα φρικτό έγκλημα γίνεται η αιτία να φανερωθεί όλη η διεφθαρμένη πραγματικότητα. Η κοινωνία δεν θα είναι ποτέ ξανά η ίδια. Αλλά ούτε και η εξουσία.

Συνεχίζουν όμως οι κυβερνώντες να διατηρούν αυτή την εγκληματική παθογένεια λες και το θέμα δεν τους αφορά. Και ψέματα, αδιανόητα ξεδιάντροπα ψέματα, γεμάτα ειρωνεία και αλαζονεία. Η αλαζονεία της σιγουριάς πως είμαι ανώτερος όλων των άλλων και κανείς δεν μπορεί να με κουνήσει από την θέση που εκ γενετής με προόρισαν.

Δυνατή προπαγάνδα. Ολόκληρες ομάδες επικοινωνιολόγων έχουν συστρατευτεί, πληρωμένες πιθανότατα με δημόσιο χρήμα, προσπαθούν να μας πείσουν για το αντίθετο από αυτό που βιώνουμε.

Μα είναι δυνατόν; Μάθαμε να μην πιστεύουμε στα μάτια και τα αυτιά μας.; Συνηθίσαμε στην κακοποίηση; Πιστέψαμε πως δεν μας αξίζει τίποτα καλό και ότι έτσι θα είναι πάντα η ζωή μας; . . .

Δημήτρης Λιαντίνης: Να υπάρχεις ελληνικός δηλώνει τέσσερες τρόπους συμπεριφοράς - Το Τελευταίο Βιβλίο του Δημήτρη Λιαντίνη (VIDEO - pdf)


“Να υπάρχεις Ελληνικός, δηλώνει τέσσερις τρόπους συμπεριφοράς. Ότι δέχεσαι την αλήθεια, που έρχεται από τη φύση, όχι την αλήθεια που φτιάχνει το μυαλό των ανθρώπων. Ότι ζεις σύμφωνα με την ηθική της γνώσης, όχι με την ηθική της δεισιδαιμονίας και των προλήψεων. Ότι αποθεώνεις την ομορφιά, γιατί η ομορφιά είναι δυνατή σαν το νου σου και φθαρτή σαν τη σάρκα σου. Και κυρίως αυτό: Ότι αγαπάς τον άνθρωπο, καθώς ο άνθρωπος είναι το πιο τραγικό πλάσμα μέσα στον κόσμο.”
― Δημήτρης Λιαντίνης, Τα ελληνικά

«Σχετικά με τα Αρχαία Ελληνικά το κρίμα των δασκάλων είναι πως διδάσκουν το μάθημα χωρίς να γνωρίζουν το περιοχόμενο. Διδάσκουν δηλαδή την Αρχαία Ελληνική, αλλά δεν ξέρουν τους αρχαίους Έλληνες.»
― Δημήτρης Λιαντίνης, Τα ελληνικά
 
Να υπάρχεις ελληνικός δηλώνει τέσσερες τρόπους συμπεριφοράς.

Ότι δέχεσαι την αλήθεια που έρχεται μέσα από την φύση. 
Όχι την αλήθεια που φτιάχνει το μυαλό των ανθρώπων.

Ότι ζεις σύμφωνα με την ηθική της γνώσης. 
Όχι με την ηθική της δεισιδαιμονίας και των προλήψεων.

Ότι αποθεώνεις την εμορφιά. 
Γιατί η εμορφιά είναι δυνατή σαν το νου σου και φθαρτή σαν τη σάρκα σου.

Και κυρίως αυτό.. Ότι αγαπάς τον άνθρωπο. Πως αλλιώς! 
Ο άνθρωπος είναι το πιο τραγικό πλάσμα μέσα στο σύμπαν.


Στις τέχνες, καθώς και στη φιλοσοφία, από ένα σημείο και ύστερα δεν λέγεται πια τίποτε το καινούργιο. Μετά τους Έλληνες κάθε μεγάλο έργο είναι μεγάλο κατά την έννοια ότι εμφανίζεται με καινούργια μορφή, με αλλιώτικο τρόπο, με διαφορετική έκφραση.

Ο Δάντης είναι η προέκταση του Βιργίλιου, και ο Βιργίλιος του Ομήρου. Ο Γκαίτε είναι η προέκταση του Σαίξπηρ, και ο Σαίξπηρ του Αισχύλου. Ο Κάτουλος είναι προέκταση του Αρχίλοχου, και ο Μπάυρον του Κάτουλου. Ο Λουκρήτιος είναι προέκταση του Επίκουρου, και ο Ενγκελς του Λουκρήτιου.

Ο Καβάφης χωρίς την Παλατινή Ανθολογία θα έδειχνε στα μάτια μας ο Καβάφης είναι ποιητής οπτικός, είναι γλύπτης- μισοσβησμένο ψηφιδωτό. Και η «ηλιακή μεταφυσική» του Ελύτη είναι ανάσταση θανάτου της ποίησης του Σολωμού, όπως και το φως της ποίησης του Σολωμού είναι ανάσταση θανάτου της ποίησης του Πλάτωνα.

Ποιος είναι ο καλύτερος στίχος της νεοελληνικής ποίησης; Κατά την περίπτωση πολλοί είναι, θα ειπούν πολλοί. 
Ωστόσο εγώ θα απαγγείλω ένα για όλες τις περιπτώσεις :

Κατάσταση Πολιορκίας του Κώστα Γαβρά

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑΣ του ΚΩΣΤΑ ΓΑΒΡΑ

Στα 1970, κι ενώ ο αμερικάνικος ιμπεριαλισμός διεισδύει επιθετικά στις χώρες της Λατινικής Αμερικής, προκαλώντας στρατιωτικά πραξικοπήματα και πριμοδοτώντας άγριες αντιλαϊκές μεθοδεύσεις, σε χώρα που δεν κατονομάζεται αλλά εννοείται εύκολα ως η Ουρουγουάη, ένοπλοι αντάρτες (Τουπαμάρος) απάγουν ένα βραζιλιάνο κι έναν αμερικανό διπλωμάτη. Βασικός στόχος η ανταλλαγή τους με 150 πολιτικούς κρατούμενους που ενέχονται για δήθεν τρομοκρατική δράση, στη φυλάκιση και τον βασανισμό των οποίων έχουν αποφασιστικά συμβάλει οι δύο πράκτορες.

Ο Γαβράς διασκευάζει για τον κινηματογράφο την πραγματική ιστορία της απαγωγής από τους Τουπαμάρος του αμερικανού πράκτορα Νταν Μιτριόνε, ειδικευμένου σε “αποτελεσματικές” τεχνικές ανάκρισης – κυρίως με βασανιστήρια (όπως ηλεκτροσόκ), στη χρήση όπλων κι εκρηκτικών μηχανισμών, και σε κάθε λογής άθλιες μηχανορραφίες.

Στις αρχές της 10ετίας του ’70 η Λατινική Αμερική βράζει. Οι κοινωνικές αντιθέσεις οξύνονται ολοένα, οι επαναστατικές ιδέες είναι στο φόρτε τους, η νικηφόρα κουβανική Επανάσταση διατηρεί την ακτινοβολία της, στη Χιλή η Λαϊκή Ενότητα κερδίζει διαρκώς έδαφος, οι όροι έχουν πλήρως αντιστραφεί στο Βιετνάμ και το αντιιμπεριαλιστικό αίσθημα φουσκώνει σε παγκόσμια κλίμακα· το Πεντάγωνο συνεχίζει απτόητο παρ’ όλα αυτά τις στυγερές παρεμβάσεις του μετά τα πραξικοπήματα στη Βραζιλία, τον Άγιο Δομίνικο και την Αργεντινή, ενώ στη Νικαράγουα ενισχύει σταθερά τη “δυναστεία” των Σομόζα.

Στην Ουρουγουάη οι Τουπαμάρος, που δρουν από το 1965 υπό την καθοδήγηση του αγρότη-συνδικαλιστή Ραούλ Σεντίκ, εντείνουν τον ένοπλο αγώνα, αντιδρώντας σε σειρά κατασταλτικών μέτρων του αμερικανόδουλου προέδρου Χόρχε Πατσέκο. Ο Πατσέκο έχει από τα 1968 κηρύξει τη χώρα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, αναστέλλοντας την ισχύ πλήθους άρθρων του Συντάγματος, καταστέλλοντας βίαια λαϊκές εκδηλώσεις και συλλαλητήρια, φυλακίζοντας και βασανίζοντας άγρια συνδικαλιστές, αριστερούς και δημοκράτες, καθοδηγούμενος από τους επί σκοπώ εντεταλμένους αμερικανούς πράκτορες – με τον Μιτριόνε επικεφαλής, έχοντας σχετική πείρα από τη δράση του στη Βραζιλία.

Ο Γαβράς, που παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Λ. Αμερική, τρέφει θερμά αισθήματα για τους Τουπαμάρος, επηρεάζεται όμως ταυτόχρονα από τον σκεπτικισμό του Ιταλού κομμουνιστή σεναρίστα Φράνκο Σολίνας (που βλέπει το βάθος των πραγμάτων και τη δυνητική εξέλιξη των ένοπλων λατινοαμερικάνικων αντάρτικων). Έτσι η αφηγηματική γραμμή στην “Κατάσταση Πολιορκίας” – σημαδιακός ο τίτλος – δεν στερείται ισορροπίας. Οι Γαβράς και Σολίνας περιγράφουν πειστικά, μ’ αμεσότητα, χωρίς δραματικές υπερβολές την . . .

Πώς βλέπουν οι άνθρωποι την τεχνητή νοημοσύνη, την παραπληροφόρηση και τις εκλογές — σε γραφήματα


Αυτό το άρθρο είναι μέρος μιας σειράς  
Bots και ψηφοδέλτια: Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αναδιαμορφώνει τις εκλογές παγκοσμίως
 ,  που παρουσιάζεται από  τη Luminate .

Από τότε που το ChatGPT του OpenAI κυκλοφόρησε στα τέλη του 2022, η τεχνητή νοημοσύνη — από chatbot και deepfake βίντεο έως αντιληπτές αποκαλυπτικές απειλές που σχετίζονται με την τεχνολογία — έχει κατακαθίσει τον κόσμο.

Αλλά η ευαισθητοποίηση του κοινού για την αναδυόμενη τεχνολογία δεν σημαίνει απαραίτητα ότι οι άνθρωποι κατανοούν τι είναι και τι μπορεί να κάνει. Αυτή είναι μια σημαντική διάκριση σε μια χρονιά που περισσότερες από 50 χώρες θα προσέλθουν στις κάλπες και η απειλή της παραπληροφόρησης που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη έχει γίνει πολιτικό ναρκοπέδιο.

Είτε βρίσκεστε στην Τζακάρτα, είτε στη Μαδρίτη είτε στο Σικάγο, υπάρχει διάκριση μεταξύ της αντίληψης των ατόμων για την τεχνητή νοημοσύνη και της ικανότητάς τους να ονομάζουν συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες που υποστηρίζονται από τεχνητή νοημοσύνη.

Είναι ενδιαφέρον ότι όσοι βρίσκονται στις αναπτυσσόμενες οικονομίες -που έχουν ήδη συνηθίσει να προσαρμόζονται γρήγορα σε νεότερη τεχνολογία όπως τα smartphones- αναφέρουν ότι κατανοούν καλύτερα την αναδυόμενη τεχνολογία σε σύγκριση με τους ομολόγους τους σε πιο ανεπτυγμένες χώρες. Είναι επίσης πιο πιθανό να δουν τα θετικά της τεχνητής νοημοσύνης παρά τα αρνητικά. . .