Σάββατο 4 Μαΐου 2024

50 απίστευτα γεγονότα για το ΒΑΤΙΚΑΝΟ, τη χώρα που κρύβει πολλά! - Μυστικά που το Βατικανό δεν θέλει να γνωρίζετε!

 

Το Βατικανό είναι ένας μικρός κυρίαρχος κράτος που βρίσκεται μέσα στην πόλη της Ρώμης, Ιταλία.
Αποτελεί το κέντρο της Καθολικής Εκκλησίας και την κατοικία του Πάπα, του ηγέτη της Καθολικής Εκκλησίας και του κράτους του Βατικανού. Μοναδικό από πολλές απόψεις, με αρχιτεκτονικά αριστουργήματα και πολιτιστική κληρονομιά που αντικατοπτρίζουν την πίστη, την τέχνη και την ιστορία της Δυτικής πολιτισμικής παράδοσης. Η επισκεψιμότητα του Βατικανού, που περιλαμβάνει την πανέμορφη Πινακοθήκη, τα Μουσεία του Βατικανού και την εντυπωσιακή Πέτρινη Βασιλική, το καθιστά έναν από τους πιο δημοφιλής προορισμούς παγκοσμίως. . . .

Το κατά Κοραή άγιο φως - Ο "Διάλογος περί του εν Ιεροσολύμοις αγίου φωτός" γραμμένος από τον μεγάλο Έλληνα Διαφωτιστή: Απάτη το «Άγιο Φως»

Παρουσίαση του βιβλίου “Το κατά Κοραή άγιο φως” που περιέχει τον διάλογο που έγραψε ο Αδαμάντιος Κοραής για την αναισχυντία του "αγίου" φωτός. Στο πάνελ, από αριστερά προς τα δεξιά: Φώτης Φραγκόπουλος (πρόεδρος της Ένωσης Αθέων), Αντώνης Παπαρίζος (καθηγητής Κοινωνιολογίας και Κοινωνιολογίας της θρησκείας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο), Περικλής Βαλλιάνος (καθηγητής Πολιτικής Φιλοσοφίας στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και Μηνάς Παπαγεωργίου (συγγραφέας-δημοσιογράφος και διευθυντής της σειράς Lux Orbis).

   

 Στην παρούσα μελέτη, ο δημοφιλέστερος Έλληνας Διαφωτιστής, Αδαμάντιος Κοραής, καταπιάνεται με τη θαυματοπλασία του “αγίου φωτός” της Ιερουσαλήμ. Συγγράφοντας το έργο του στα 1826, προσδιορίζει με θεολογικά κριτήρια την έννοια του θαύματος, τεκμηριώνει με αξιοθαύμαστο τρόπο το ομιχλώδες ιστορικό της εμφάνισης του “αγίου φωτός”, αναδεικνύοντας, παράλληλα, τις ποικίλες πολιτικές, θρησκειολογικές και ανθρωπολογικές πτυχές του ζητήματος.

https://terrapapers.com/wp-content/uploads/2016/04/Ad_Korais_peri_agiou_fwtos.pdf

Η χώρα μας έχει στις μέρες μας ανάγκη, ενδεχομένως περισσότερο από ποτέ, τον ερχομό ενός νέου Διαφωτισμού. Ίσως γιατί οι κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες του 19ου αιώνα δεν ευνόησαν την εγκαθίδρυση των όποιων ιδεών εκφράστηκαν εκείνη την εποχή σχετικά με την απόπειρα επαναφοράς του Ορθού Λόγου στη νεοελληνική ιδιοσυγκρασία. 

Ως εκ τούτου, η επαναφορά ριζοσπαστικών θέσεων και απόψεων εκπροσώπων του Νεοελληνικού Διαφωτισμού στη Δημόσια Σφαίρα θα μπορούσε να λειτουργήσει ως ο κατάλληλος πυροκροτητής για αυτόν τον σκοπό. Όλα αυτά, σε ένα περιβάλλον όπου η εκμετάλλευση της άγνοιας και της ψυχοσυναισθηματικής καθήλωσης των θεοσεβών εντείνεται από “επαγγελματίες” που προέρχονται τόσο από τον χώρο της θρησκείας, όσο και από εκείνον της πολιτικής.

Το κατά Κοραή άγιο φως είναι ένα ανάγνωσμα που απευθύνεται σχεδόν σε κάθε συμπατριώτη μας. Είτε πρόκειται για τους αναγνώστες εκείνους που διαμαρτύρονται για την κρατική θρησκοληψία και την επιρροή της επικρατούσας θρησκείας σε κοσμικά ζητήματα, είτε για ανθρώπους περισσότερο κοντά στη θρησκευτική πίστη, που δεν δέχονται, παρ’ όλα αυτά, να ατιμάζεται η κοσμοθεωρητική τους αντίληψη, μεταχειριζόμενοι ως αφελείς.

«Η δίκη του αγίου φωτός» - Το τέλος μιας πλάνης. Πώς φτάσαμε ως εκεί; Γιατί αθωώθηκε ο δημοσιογράφος Δημήτρης Αλικάκος από την ελληνική δικαιοσύνη; Ποια ήταν τα στάδια της έρευνάς του; Πώς μπόρεσε να τεκμηριώσει την αλήθεια; Για πρώτη φορά αφηγείται, στον Alpha Κύπρου και την δημοσιογράφο Κάτια Σάββα, το ιστορικό της υπόθεσης.

 
Α. Κοραής: Απάτη το «Άγιο Φως»

Όσο υπάρχουν πρόβατα (ποίμνιο) πάντα θα υπάρχουν και τσοπάνοι (ποιμένες) και τσοπανόσκυλα (μπαμπούλες)

Ω Ναι ! Είναι Π Ο Λ Λ Α τα Λ Ε Φ Τ Α και της μπίζνας του “αγίου φωτός”:

Ποιος ήταν ο Χίτλερ | Νομίζεις ότι γνωρίζεις τον Αδόλφο Χίτλερ;



Ποιος ήταν ο Χίτλερ | Νομίζεις ότι γνωρίζεις τον Αδόλφο Χίτλερ;
Μια εξερεύνηση της ζωής του Χίτλερ, των πολιτικών ελιγμών του και της άνοδό του στην εξουσία κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.


Μια εξερεύνηση της ζωής του Χίτλερ, των πολιτικών ελιγμών του και της άνοδό του στην εξουσία κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. The Hitler Chronicles - Blueprint for Dictators - All Episodes Σκηνοθεσία: Hermann Pölking-Eiken Παραγωγός: Thorsten Pollfuß Παραγωγή: Epoche Media

Η ανάμειξη της πολιτικής κούρασης με λαϊκιστικές θέσεις, μεταπραγματικά επιχειρήματα και ψέματα, μαζί με συναισθηματικές εκκλήσεις που γελοιοποιούν τις δημοκρατικές διαδικασίες και δυσφημούν τους αντιπάλους δεν είναι κάτι νέο. 
Το να βλέπεις τα σημάδια να επαναλαμβάνονται είναι μια ανησυχητική εμπειρία με μια σαφή πολιτική δήλωση και η κοινωνία πρέπει να δράσει ενάντια στην κατάχρηση και την απάθεια.
Η ταινία αφηγείται την ιστορία της ζωής του Χίτλερ κατά τη διάρκεια μιας πενήνταχρονης περιόδου που εξετάζεται παράλληλα με την κατανόηση του ατόμου – αν αυτό είναι καθόλου δυνατό. 
Η ταινία αφηγείται τη ζωή του Αδόλφου Χίτλερ καθώς αλληλεπιδρά και ανταποκρίνεται στην αυστριακή και γερμανική κοινωνία καθώς και στη διεθνή πολιτική κατά το πρώτο μισό του 20ού αιώνα. . . .

Ελληνοχριστιανική αγωγή (Δημήτρης Λιαντίνης)


Μας δίδαξαν πως ο Χριστιανισμός ήρθε και συμπλήρωσε τον Ελληνισμό. Πως με τις νέες ιδέες κάλυψε τα κενά, θεράπευε τις ατέλειες και τα λάθη, ολοκλήρωσε την οπτική και τη θεωρία του, και βάθυνε τα αμμώδη και τα ρηχά της προβληματικής των Ελλήνων. Πως πράυνε τη σκληρότητα και μάλαξε την αγερωχία τους για τον άνθρωπο, στρογγύλεψε τις ακμές και τις οξείες της ελληνικής περηφάνειας, και ημέρωσε την τραχύτητα της ανθρώπινης πράξης. Μ’ έναν λόγο, πως εξευγένισε τη γενική λειτουργία και έκφραση του βιοτικού τρόπου των Ελλήνων…

Διδάσκοντας οι δάσκαλοι τα αρχαία ελληνικά, μας έμαθαν να βλέπουμε ερμηνευτικά τους Έλληνες κάτω από τα τσακίσματα και τους ρυθμούς των χριστιανών. Αυτό σημαίνει, πως αν οι δάσκαλοι από την άποψη της ουσίας παραχάραξαν το ελληνικό νόμισμα, από την άποψη της μορφής ο τρόπος που ερμήνευαν στη συνέχεια τους Έλληνες ήταν να διαθέσουν το κίβδηλο χρήμα στην αγορά από όλες τις τράπεζες του κόσμου. Η υφήλιος γιόμισε κάλπικη μονέδα. Σύμφωνα με την τακτική αυτή, κάθε αποτίμηση ελληνικού στοιχείου έπρεπε να περνά μέσα από τους ηθμούς της χριστιανικής λογικής, της χριστιανικής ηθικής, και της χριστιανικής αισθητικής. Οι αρχαίοι κίονες γίνανε πέτρες, για να χτιστούν οι τοίχοι των νέων ναών…

Το δίκαιο των ανθρώπινων νόμων δεν είναι να μας χαρίζουν το μεγαλύτερο καλό, αλλά να μας φυλάγουν μέσα στο μικρότερο κακό. Ο νόμος των ανθρώπων δεν φιλοδοξεί να μου προσφέρει τον Παράδεισο. Του στέκεται αρκετό να αποτρέψει την Κόλαση να γκρεμιστεί απάνω μου. Μια βασική θέση των Ελλήνων, που είναι και η παιδαγωγική της φυσικότητας και της υγείας, λέει πως, είμαι ευτυχισμένος στο βαθμό που δεν είμαι δυστυχισμένος.

Αν θέλουμε να βρισκόμαστε σύμμετροι με την πραγματικότητα, και όχι με τις αφελείς επιθυμίες μας, τότε θα δεχθούμε ότι μέσα στην ανθρώπινη φύση περιπλεονάζει η φαυλότητα και το στοιχείο της άρνησης. Μία από τις δέκα θεμελιώδεις προτάσεις των Ελλήνων, που τη βάζουν μάλιστα και στο στόμα των εφτά σοφών, λέει: 

Πέμπτη 2 Μαΐου 2024

Μπέρτολτ Μπρεχτ (Bertolt Brecht) : «Πέντε δυσκολίες στο γράψιμο της αλήθειας»


Οσα και αν γράψει κανείς για τον Μπρεχτ είναι λίγα μπρος στο τεράστιο έργο του. Στις δεκατρείς χιλιάδες σελίδες - και πάνω - στις οποίες περιλαμβάνονται θεατρικά έργα, ποιήματα, πεζά, θεωρητικά κείμενα για το θέατρο, τον κινηματογράφο, την τέχνη, τη λογοτεχνία, μελέτες, σχόλια, σημειώσεις, ημερολόγια, ο μεγάλος Γερμανός επαναστάτης διανοητής έδωσε έναν ασυμβίβαστο αγώνα για να ερμηνεύσει τον κόσμο που έζησε κάτω από τη σκοπιά της πάλης των τάξεων. 


Με τη διαρκή κριτική ματιά του, τη σεμνή αγωνιστική και μάχιμη αντίληψή του, «στρατευμένος» στο μαρξισμό και το σοσιαλισμό, έφερε την πολιτιστική «επανάσταση» στη Δυτική Ευρώπη του 20ού αιώνα. 



Γι' αυτόν τον κορυφαίο μαρξιστή διανοητή, δραματουργό, ποιητή και σκηνοθέτη, η Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ, διοργανώνει στις 27 και 28 Απρίλη του 2013 επιστημονικό συνέδριο με τίτλο: «Μπέρτολτ Μπρεχτ: 

Η αλήθεια έλαμψε > Το τελετουργικό και η αλήθεια - Αγιοταφίτης «Το Άγιο Φως ανάβει από καντήλι. Δεν λέμε την αλήθεια στους πιστούς»,

 

«Η δίκη του αγίου φωτός» - Το τέλος μιας πλάνης. Πώς φτάσαμε ως εκεί;
Δείτε το βιντεοσκοπιμένο σχετικό υλικό εδώ: Holy Fire - The Truth Γιατί αθωώθηκε ο δημοσιογράφος Δημήτρης Αλικάκος από την ελληνική δικαιοσύνη; Ποια ήταν τα στάδια της έρευνάς του; Πώς μπόρεσε να τεκμηριώσει την αλήθεια;  
Για πρώτη φορά αφηγείται, στον Alpha Κύπρου και την δημοσιογράφο Κάτια Σάββα, το ιστορικό της υπόθεσης..
  

Το Άγιο Φως ή Φως της Αναστάσεως είναι η φλόγα («φως») που συμβολίζει την Ανάσταση του Χριστού και μεταδίδεται σε κάθε ορθόδοξο ναό από τον ιερέα στους πιστούς κατά την τελετή της Αναστάσεως το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου.

Αρκετοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί που έχουν επισκεφθεί τα Ιεροσόλυμα πιστεύουν ότι το Άγιο Φως που μεταδίδει κάθε χρόνο στους πιστούς ο ελληνορθόδοξος Πατριάρχης Ιεροσολύμων λίγο πριν τον εορτασμό της Ανάστασης στο Ναό της Αναστάσεως ανάβει με θαυματουργικό τρόπο εντός του Παναγίου Τάφου και μόνο υπό την παρουσία του ελληνορθόδοξου Πατριάρχη Ιεροσολύμων. Το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, υπό την αιγίδα του οποίου γίνεται η τελετή της αφής, το χαρακτήριζε παλαιότερα στον ιστότοπό του ως «θαύμα, το οποίο δεν χωρά αμφισβήτηση»[1] και ανέφερε ότι ο χώρος ελέγχεται από τους ετερόδοξους «διὰ νὰ πιστοποιήσουν ὅτι δὲν ὑπάρχει ἀναμμένον κανδήλιον ἢ ἄλλη πηγὴ φωτὸς»[α].

Αρκετοί όμως, μεταξύ των οποίων και αρχιερείς που πρωταγωνιστούν στην τελετή, υποστηρίζουν ότι η ετήσια αφή του Αγίου Φωτός στα Ιεροσόλυμα δεν γίνεται με θαυματουργικό τρόπο[3] και δηλώνουν ότι το θαύμα είναι ο καθαγιασμός της φυσικής φωτιάς που λαμβάνεται από την κανδήλα που εισέρχεται εντός του Πανάγιου Τάφου, και όχι το άναμμα με υπερφυσικό τρόπο σβησμένης κανδήλας ή κεριών.

Μετάδοση του φωτός σε πιστούς από τον ιερέα το Μεγάλο Σάββατο ενώ ψάλλεται το τροπάριο «Δεύτε λάβετε φως». (Ορθόδοξος Ναός του Αγίου Γεωργίου, Αδελαΐδα, 2007).

Τελετουργικό

Στους Ορθόδοξους ναούς

Στους κατά τόπους Ορθόδοξους ναούς, το φως μεταδίδει ο ιερέας-λειτουργός στους πιστούς τη νύχτα του Μεγάλου Σαββάτου και λίγο πριν τον εορτασμό της Αναστάσεως του Ιησού Χριστού, με τα λόγια:

«Δεύτε λάβετε φως εκ του ανεσπέρου φωτός και δοξάσατε Χριστόν τον αναστάντα εκ νεκρών».

Κατόπιν, ανάβουν όλα τα φώτα του ναού, συμβολίζοντας το φωτισμό της ανθρωπότητας δια μέσου της Ανάστασης του Χριστού.

Αφή του Αγίου Φωτός στο Ναό της Αναστάσεως

Φωτογραφία της τελετής του Αγίου Φωτός το 1941 τραβηγμένη από τον θόλο του Ναού της Αναστάσεως.


Η τέλεσή της αποτελεί προνόμιο του ελληνορθόδοξου Πατριάρχη Ιεροσολύμων που επαναλαμβάνεται κάθε Μέγα Σάββατο μεσημέρι στον Πανάγιο Τάφο του Χριστού.

Η τελετή του Αγίου Φωτός αποτελείται από έξι στάδια:

  • 1. Σφράγισμα με μαλακό κερί της θύρας του ιερού Κουβουκλίου, και σφραγίδες εις αυτό από τον θυρωρό του Ναού, εις ανάμνησιν του: «σφραγίσαντες τὸν λίθον μετὰ τῆς κουστωδίας» (Ματθ. κζ΄ 66)[4]
  • 2. Ξεσφράγισμα της θύρας, είσοδος και τοποθέτηση σβηστής κανδήλας στον Πανάγιο Τάφο από τον Σκευοφύλακα και Ηγούμενο του ναού της Αναστάσεως[5]. Στη συνέχεια άναμμα αυτής.[6]
  • 3. Λιτανεία Πατριάρχη και αρχιερέων, τρεις φορές γύρω από το ιερό Κουβούκλιο.
  • 4. Είσοδος του Πατριάρχη και του Αρμένιου ιερέα στον Πανάγιο Τάφο. (Τα τελευταία χρόνια εισέρχεται και ένας εκπρόσωπος της ισραηλινής αστυνομίας)[7]
  • 5. Προσευχή του Πατριάρχη για τον αγιασμό του Αγίου Φωτός. Στη συνέχεια λήψη αυτού από την αναμμένη κανδήλα[8][9].
  • 6. Διαμοιρασμός του Αγίου Φωτός πρώτα από τις δύο οπές, δεξιά (από τον ορθόδοξο Πατριάρχη) και αριστερά (από τον Αρμένιο ιερέα) του Κουβουκλίου. Στη συνέχεια έξοδος Πατριάρχη και Αρμένιου ιερέα, και διαμοιρασμός του Αγίου Φωτός στους πιστούς έμπροσθεν του Κουβουκλίου.

Ιστορικά γεγονότα και αναφορές η συνέχεια εδώ: 

Τετάρτη 1 Μαΐου 2024

Μια μεγάλη λαϊκή φωνή που πέθανε πάμφτωχη και ξεχασμένη - Κηδεύτηκε με έξοδα του γραφείου τελετών!

 

Η κηδεία της Φωτεινής Μαυράκη τελέστηκε με μέριμνα του γραφείου τελετών «Το Πρώτο» από την Κομοτηνή, αφού δε βρέθηκε κανένας για να καλύψει ούτε καν τα έξοδα. Η Φωτεινή Μαυράκη από 13 ετών ανέβηκε στο πάλκο όπου και έμεινε έως το 1996, ερμηνεύοντας επιτυχίες δίπλα σε Πάνο Γαβαλά, Μανώλη Αγγελόπουλο, Σπύρο Ζαγοραίο, Σωτηρία Μπέλλου

   

Μία δωρεάν κηδεία για μία παλαίμαχη του ελληνικού τραγουδιού. Σε ηλικία 69 ετών άφησε την τελευταία της πνοή στον Ίασμο Ν. Ροδόπης η Μαρία Κιορ Αλή Ογλού όπως ήταν το πραγματικό της όνομα ή Φωτεινή Μαυράκη το όνομα με το οποίο έγινε ευρέως γνωστή. . . .

Τι καινούργιο προβλέπει ο νέος ποινικός νόμος: Από σήμερα σε ισχύ ο νέος Ποινικός Κώδικας - Ποια αδικήματα οδηγούν απευθείας σε φυλάκιση


Μιχάλης Δημητρακόπουλος – Ποινικολόγος - Νέος ποινικός κώδικας: Τι αλλάζει

Του Παναγιώτη Στάθη

Ένα ουσιαστικά νέο "δόγμα" στη Δικαιοσύνη που συμπυκνώνεται στο μότο "εύκολα μπαίνεις στις φυλακές, δύσκολα βγαίνεις", εισαγάγει ο νέος Ποινικός Κώδικας που ψηφίστηκε πριν απο δυο μήνες και τίθεται σήμερα σε ισχύ. Πρόκειται για άλλη φιλοσοφία αυστηροποίησης ποινών και κυρίως έκτισης τους κατά το μεγαλύτερο μέρος, ακόμα και για πλημμελήματα, που εισάγει το νομοθέτημα που έφερε ο Γ. Φλωρίδης. Με μια σειρά απο διατάξεις το Υπουργείο Δικαιοσύνης, όπως περιγράφεται σε όλους τους τόνους με δημόσιες δηλώσεις του ίδιου του πρωθυπουργού, του αρμόδιου υπουργού αλλά και με την αιτιολογική έκθεση, το νομοθέτημα επιχειρεί για πρώτη φορά με ανελαστικό τρόπο να εφαρμόσει την "κατ' εξαίρεση" αναστολή της ποινής στα πλημμελήματα, όπερ σημαίνει πως οι μικροεγκληματίες, πλέον, θα πηγαίνουν φυλακή.

Πρακτικά δηλαδή: 

Αλέξανδρος Παναγούλης - Η Μπογιά ~ Ποίημα ~ Μίκης Θεοδωράκης - Ναοί στο σχήμα του Ουρανού.



" ....ενός απόλυτα διονυσιακού ανθρώπου που τρεφόταν από την ίδια του την τραγωδία, από τον πόνο και τον κίνδυνο, που έπαιζε ελκόμενος με τον θάνατο και λαγγευόταν με το να στέκεται απέναντι σε κάθε ισχύ, να γυρεύει την καταστροφή του, να πηγαίνει από την άκρη του γκρεμού γελώντας, ενός ανθρώπου που δεν γινόταν να σταματήσει, να συμβιβαστεί, να υποχωρήσει, να νικηθεί.."

" ...Ο Παναγούλης από την αρχή έσερνε τον χορό πάνω στον θάνατό του όποτε αυτός ματαιωνόταν, γέμιζε από μια παράξενη μελαγχολία. " ".... Μίλησα για τα βασανιστήρια του Παναγούλη, για να δείξω το πώς γράφτηκαν τα ποιήματά του -- για να μιλήσω για τον τρόπο που αυτός ο παράφορος δεσμώτης γονιμοποιούσε τον πόνο και τον έκανε άνθος, έπαιρνε την φρίκη και την έκανε ποίημα. Να το πω αλλιώς: ο Παναγούλης αναγκάστηκε να κάνει την εντάφια ζωή ποίηση για να την αντέξει. Η Μπογιά θαρρώ πως είναι το πιο ακραίο δείγμα τούτης της ανάγκης -- κι ούτε μπορώ να φανταστώ άλλο ανάλογο ποίημα. Αν το είχε γράψει ο Χέμιγουεϊ ή ο Τσε Γκεβάρα θα ήταν στα στόματα εκατοντάδων εκατομμυρίων σε όλον τον κόσμο : Οι τοίχοι του κελιού το μυστικό το κράτησαν κι οι μισθοφόροι ψάξανε παντού Όμως μπογιά δεν βρήκαν Γιατί στιγμή δεν σκέφτηκαν στις φλέβες μου να ψάξουν. . .

"Αλέξανδρος Παναγούλης...ωραίος ως Έλλην" : ¨Η ελευθερία είναι καθήκον, περισσότερο από δικαίωμα είναι καθήκον¨


“Θέλω να νικήσω αφού δεν μπορώ να νικηθώ” 

Ο Αλέξανδρος Παναγούλης ήταν πάντοτε αγωνιστής, πιο σωστά ήταν, είναι και θα είναι πάντα πρότυπο αγωνιστή. Δεν νικήθηκε ούτε με τα βασανιστήρια, ούτε στη φυλακή, ούτε ακόμα και όταν τον έβγαλαν από την μέση. Όπως φωνάζανε στην κηδεία του, ζει παρόλο που πολλοί προσπάθησαν για το αντίθετο.

Δεν ξέρω πόσοι γνωρίζουν τον Αλέξανδρο Παναγούλη ιδιαίτερα από την νέα γενιά, άλλωστε με ντροπή παραδέχομαι ότι αν και γνώριζα το όνομά του δεν γνώριζα πραγματικά τι είχε κάνει μέχρι πριν κάποια χρόνια.

Ο Παναγούλης υπήρξε πρώτα απ΄ όλα αγωνιστής και ποιητής και μετέπειτα πολιτικός. Ήταν αυτός που στις 13 Αυγούστου του 1968 αποπειράται να δολοφονήσει τον δικτάτορα Παπαδόπουλο. Είχε λιποτακτήσει πριν από το στρατό όπου και υπηρετούσε και είχε καταφύγει στην Κύπρο. Εκεί με την οργάνωση Εθνική Αντίσταση, την οποία είχε ιδρύσει, οργανώνει την δολοφονία του Παπαδόπουλου. Η απόπειρα αποτυγχάνει, κάποιοι είχαν μιλήσει και για σαμποτάζ -ότι τα υλικά που του παρείχαν δεν ήταν καλά- ο ίδιος είχε πει ότι η θέση του δεν ήταν πολύ καλή και για λίγα δευτερόλεπτα η έκρηξη δεν πέτυχε τον δικτάτορα. 

Ο Παναγούλης συλλαμβάνεται. Θα πει: «Δεν επιδίωξα να σκοτώσω έναν άνθρωπο. Δεν είμαι ικανός να σκοτώσω έναν άνθρωπο. Επιδίωξα να σκοτώσω έναν τύραννο».

Τα όσα ακολούθησαν αδύνατο να χαρακτηριστούν. Οι βασανισμοί που υπέστη για να σπάσει και να αποκαλύψει ποιοι τον βοήθησαν απερίγραπτοι. Ο Παναγούλης δεν σπάει, ακολουθεί την τακτική της επιθέσεως ώστε να τον βαράνε χωρίς σχέδιο και να λιποθυμά. Τον Νοέμβριο δικάζεται από το στρατοδικείο. Η ποινή δις εις θάνατο. Η εκτέλεση δεν γίνεται ποτέ καθώς οι διεθνείς αντιδράσεις ήταν έντονες. . .

Ο αφανής κοινωνικός πόλεμος που οι άνθρωποι αγνοούν


Ο αφανής κοινωνικός πόλεμος που οι άνθρωποι αγνοούν.

Η γλώσσα δεν είναι απλό όργανο επικοινωνίας. Οι άνθρωποι έχουν την ψευδαίσθηση ότι η γλώσσα αντανακλά παθητικά την πραγματικότητα, ότι τα γεγονότα είναι "ουδέτερα" και είναι δυνατή η καταγραφή τους όπως πραγματικά υπάρχουν "εκεί έξω".


Η γλώσσα κατασκευάζει την πραγματικότητα, γιατί αυτή δεν είναι παρά μια αφήγηση. Η συνείδηση των γεγονότων προκύπτει απ τις αφηγήσεις μας γι αυτά.

Οι παρακάτω φράσεις νοηματοδοτούν τελείως διαφορετικά το ίδιο περιστατικό:

"Απωθήθηκαν ταραχοποιά στοιχεία" - "Η αστυνομία χτύπησε διαδηλωτές".

Μέσω της γλώσσας μπορεί ν αλλάξει ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο, να βοηθηθούμε να μελετήσουμε και να καταλάβουμε καλύτερα τα φαινόμενα, να τα γενικεύσουμε, να τα ταξινομήσουμε.

Αλλά με τη γλώσσα μπορεί και να παραποιηθεί η εικόνα του κόσμου, να διαστρεβλωθεί η πραγματικότητα, να εξαπατηθούν οι άνθρωποι.


Ας δούμε τη θετική χρήση της γλώσσας κατ αρχήν. . .

Porn and the City: Δείτε το νέο επεισόδιο του INFOWAR


Πώς επηρέασε η πορνογραφία τις τεχνολογικές εξελίξεις τον τελευταίο μισό αιώνα – από τις βιντεοκασέτες και τις πιστωτικές κάρτες, μέχρι την τεχνητή νοημοσύνη και την ταχύτητα του ίντερνετ; 
Ποια ήταν η Ελληνίδα πρόσφυγας που ξέφυγε από τους Γερμανούς και έγινε βασίλισσα του πορνό στη Νέα Υόρκη; 
Πώς η απόφαση του Pornhub να μας παρουσιάσει τους διασημότερους γυμνούς πίνακες έφερε στο φως ένα από τα μεγαλύτερα μονοπώλια στη βιομηχανία του θέματος;  

Στο πέμπτο επεισόδιο του τηλεοπτικού INFOWAR, που μεταδώθηκε στο Attica TV , ο Άρης Χατζηστεφάνου μας ξεναγεί στις περιοχές του Μανχάταν που κάποτε αποτελούσαν την «Ντίσνεϊλαντ της παγκόσμιας πορνογραφίας». 
Μαζί με τον Χρήστο Αβραμίδη συνομιλούν με καθηγητές πανεπιστημίου, δημοσιογράφους και σκηνοθέτες που αποκαλύπτουν το πολιτικό και οικονομικό παρασκήνιο μιας βιομηχανίας που έφτασε να ξεπεράσει σε κέρδη ακόμη και το Χόλιγουντ.


Το μοντάζ και τη σκηνοθετική επιμέλεια υπογράφει ο Άρης Τριανταφύλλου. Διεύθυνση φωτογραφίας: Θάνος Τσάντας. Οργάνωση παραγωγής: Κατερίνα Κωνσταντοπούλου. Πρωτότυπη μουσική: Ερμής Γεωργιάδης.

Τα επεισόδια του INFOWAR προβάλλονται στο Attica TV, σε πρώτη προβολή τα μεσάνυχτα της Παρασκευής και σε επανάληψη το Σάββατο στις 20:00. Δείτε όλα τα προηγούμενα επεισόδια στο Info-war.gr

=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Τρίτη 30 Απριλίου 2024

Εκτός Ύλης 2: Η απολογία ενός καθ' ομολογία αθώου - [(*Επιτρέπεται η αναδημοσίευση με απαραίτητη την αναφορά της πηγής, σύμφ. Ν.2121/1993.) ]


(Ακολουθούν μικρά και σύντομα αποσπάσματα από τη Βουλή για να γίνει σύνδεση με το 1ο μέρος: 
Βίντεο 1Βίντεο 2Βίντεο 3 )

Το βραβευμένο από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών θεατρικό έργο του Κώστα Λεϊμονή σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη και ερμηνεία του Γεράσιμου Σκιαδαρέση παρουσιάστηκε στη Βουλή των Ελλήνων στο πλαίσιο εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου (27 Μαρτίου 2018).


Το έργο ανέβηκε τη σεζόν 2016-17 στο θέατρο Αλκμήνη και τη χρονιά 2017-18 έκανε περιοδεία στην Ελλάδα.
Ύστερα από απαίτηση του κοινού, παρουσιάστηκε ξανά, εκτάκτως, για 4 παραστάσεις στο θέατρο Ιλίσια τον Νοέμβριο του 2018.
Τον Μάιο του 2017 και τον Σεπτέμβριο του 2019 ανέβηκε σε θεατρική σκηνή των Βρυξελλών και της Στουτγκάρδης για τους Έλληνες του εξωτερικού. Το έργο για λόγους πνευματικών δικαιωμάτων δεν υπάρχει ολόκληρο στο youtube, παρά μόνο ως κείμενο, που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Κριτική: https://kritiki.gr/product/ektos-ilis/


Αγαπητοί φίλοι, αγαπητές φίλες,
μετά την τεράστια αγάπη σας προς τον μονόλογό μου "Εκτός Ύλης ή ο μονόλογος ενός καθ' ομολογία παράλογου", ο οποίος ανέβηκε στο θεατρικό σανίδι με την ερμηνεία του Γεράσιμου Σκιαδαρέση σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη και παρουσιάστηκε σε πολλά μέρη της Ελλάδας αλλά και στο εξωτερικό με αποκορύφωμα την παρουσίασή του στη Βουλή των Ελλήνων την Παγκόσμια Ημέρα θεάτρου το 2018, μετά την με εκατομμύρια προβολές και viral αναδημοσίευσή του σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και στο youtube, σας παραθέτω με ιδιαίτερη συγκίνηση και χαρά τη συνέχεια και ολοκλήρωση του έργου. 

Στο Εκτός Ύλης 2 ο παραιτηθείς βουλευτής, ύστερα από την καταιγιστική ομιλία του στη Βουλή, κατηγορείται για προσβολή του πολιτεύματος. Στο έργο βλέπουμε την απολογία του στη δικαστική αίθουσα.

Είναι δυνατόν η αλήθεια να μείνει ασυγχώρητη; Η συνέχεια και το τέλος αυτού του ταξιδιού ολοκληρώνεται παρακάτω :

Δευτέρα 29 Απριλίου 2024

Βουλή:Χαμός με Άδωνι και Πολάκη


Στην επίμαχη τροπολογία, η οποία κατατέθηκε την τελευταία στιγμή χωρίς καμιά διαβούλευση και η οποία δίνει την δυνατότητα στους ιδιώτες γιατρούς όλων των ειδικοτήτων να ασκούν έργο εντός του ΕΣΥ, αφιέρωσε τη σημερινή του ομιλία ο Π. Πολάκης.

Κύρια σημεία της ομιλίας:

Τα προηγούμενα του κ. Μητσοτάκη με τη Δικαιοσύνη: Ο Κυριάκος των… αρίστων με το βιογραφικό-θαύμα


Φάμελλος κατά Μητσοτάκη
«Εμείς δεν διοριστήκαμε στην Εθνική Τράπεζα λόγω επιθέτου»

Απάντηση σε υψηλούς τόνους από τον Σωκράτη Φάμελλο 

Απάντηση σε υψηλούς τόνους είχαμε από τον επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ κατά του πρωθυπουργού, καθώς νωρίτερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης ειρωνέυτηκε τον Στέφανο Κασσελάκη και τον Σωκράτη Φάμελλο.

Μιλώντας για ....πολιτικές καριέρες είπε χαρακτηριστικά: «Εμείς δεν διοριστήκαμε στην Εθνική Τράπεζα λόγω επιθέτου». «Μας κατηγορείτε ότι κάναμε καριέρα από τις κινητοποιήσεις. Εγώ κάνω διαδηλώσεις από το 1981, μας χτύπησαν τα ΜΑΤ της κυβέρνησής σας, ναι κάνουμε τέτοια καριέρα», πρόσθεσε.

 «Για να κερδοσκοπήσουν κάποιοι κολλητοί σας ποδοπατάτε τα όνειρα των νέων αλλά και το Σύνταγμα», είπε για το νομοθέτημα. «Εσείς πήγατε σε δημόσια πανεπιστήμια για να μιλάτε για αυτά;», ρώτησε τον πρωθυπουργό.

Χαρακτήρισε δε το νομοθέτημα της κυβέρνησης «νομοσχέδιο της αρπαχτής».

Δημήτρης Ψαρράς

Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο να επεμβαίνουν πολιτικά πρόσωπα στον χώρο της Δικαιοσύνης. Αλλωστε η κακοδαιμονία του ελληνικού πολιτικού συστήματος σχετίζεται μεταξύ άλλων και με τη θεσπισμένη ποδηγέτηση της τρίτης αυτής εξουσίας από την εκτελεστική μέσω του διορισμού της ηγεσίας των ανώτατων δικαστηρίων.

Αλλά αυτό που αποκαλύπτεται τις τελευταίες μέρες με τις συνεχείς παρεμβάσεις του πρωθυπουργού στην ηγεσία της Δικαιοσύνης ξεπερνά κάθε προηγούμενο. Με την αφέλεια (διάβαζε ωμότητα) που τον διακρίνει μάλιστα, ο κ. Μητσοτάκης δεν διστάζει να επικαλεστεί την προσωπική του ιστορία ως εχέγγυο για την ταχεία και αποτελεσματική απόδοση δικαιοσύνης.

Αλλά από πού κι ώς πού;
Το προσωπικό παρελθόν του κ. Μητσοτάκη με τη Δικαιοσύνη περιλαμβάνει μια υπόθεση από την περίοδο που δεν είχε ακόμα εκλεγεί βουλευτής και εργαζόταν ως στέλεχος επιχειρήσεων. Είχε διοριστεί επί κυβέρνησης Σημίτη πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Iven, θυγατρικής της Εθνικής Τράπεζας (2001-2003). Υστερα από ελέγχους διαπιστώθηκε ότι υπέδειξε τότε την ένταξη εταιρειών σε πρόγραμμα ενίσχυσης «θερμοκοιτίδων επιχειρήσεων», από τις οποίες καμία δεν πληρούσε τις απαιτούμενες προδιαγραφές. . . .

Ο ΑΟΡΑΤΟΣ ΘΙΑΣΟΣ Του Ιακ.Καμπανέλλη

 


Γενικές-ιστορικές πληροφορίες:
Παρουσιάστηκε το 1988 από το Εθνικό Θέατρο
Ενα έργο που ξάφνιασε και δίχασε τις γνώμες αλλά και που κατά κοινή ομολογία επαναπροσδιόρισε τους στόχους του ελληνικού θεάτρου.

ΚΡΙΤΙΚΗ:"Ο Καμπανέλλης έγραψε ένα δύσκολο και δύσβατο έργο. Αιχμηρό για τη συνείδηση της κοινωνικής αφρόκρεμας. Κοφτερό και για μικρότερους συμβιβασμούς. Θέμα και μορφή κινούνται στην κόψη του ξυραφιού κι αν κάπου χάνουν το δυναμικό βηματισμό τους, είναι γιατί ο συγγραφέας φοβήθηκε μην υπερβάλλει. Ίσως τρόμαζε κι ο ίδιος από μια τέτοια κατάδυση στην ανθρώπινη και κοινωνική συνείδηση.  

Ο "Αόρατος Θίασος" είναι ο εφιάλτης, οι ενοχές, οι προδοσίες, οι απαρνημένες αγάπες, η άδεια ζωή μιάς συγκεκριμένης κοινωνικής τάξης. Της μεγαλοαστικής. Μέσα σ' αυτό το πλαίσιο ο Καμπανέλλης τοποθετεί την ιδιαιτερότητα που τον απασχολεί, η οποία είναι άλλωστε, αφετηρία και κατακλείδα του έργου του. Την αλλοτρίωση και ενσωμάτωση στη μεγαλοαστική τάξη ενός ατόμου με προλεταριακή και αγωνιστική καταγωγή. 

Το ξεπούλημα των παιδικών του αναμνήσεων, της καθάριας φτώχιας του σπιτικού του, της ήσυχης συνείδησης της νιότης του, της θαλπωρής και της αφιλόκερδης αγάπης στο βωμό του χρήματος και της κοινωνικής ανόδου. [...] Άλλωστε στον "Αόρατο Θίασο" με το τέλος του νυχτερινού εφιάλτη, το δράμα, αποδείχνεται ρουτινιάρικο, σιωπηλό, ανεκτό κι ανομολόγητο για τους "ήρωές" του. 
Ένα ανδρόγυνο, σύμβολο του συμβιβασμού, της αλλοτρίωσης, του κατά συνθήκην ψεύδους.." 

 [Θυμέλη, 15/11/1988, Ριζοσπάστης]
ΠΡΟΣΩΠΑ: 1.ΟΙΚΟΔΕΣΠΟΤΗΣ, 2.ΚΥΡΙΑ, 3.ΠΑΛΙΟΣ ΦΙΛΟΣ, 4.ΚΥΡΙΟΣ, 5.ΚΟΠΕΛΑ, 6.ΓΙΟΣ, 7.ΘΥΡΩΡΟΣ, 8.ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ, 9.ΜΗΤΕΡΑ, 10.ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΔΕΣΠΟΤΗ, 11.Δ' ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΣ. 12.ΣΥΖΥΓΟΣ, 13.Α' ΓΕΙΤΟΝΑΣ ΓΙΑΤΡΟΣ, 14.Β' ΓΕΙΤΟΝΑΣ, 15.ΝΕΑ, 16.ΝΕΟΣ ΦΟΙΤΗΤΗΣ, 16.ΦΙΛΟΣ, 17.ΦΙΛΗ, 18.ΜΗΤΕΡΑ ΣΥΖΥΓΟΥ, 19.Α' ΜΟΔΙΣΤΡΑ, 20.Β' ΜΟΔΙΣΤΡΑ, 21.Γ' ΜΟΔΙΣΤΡΑ, 22.Α' ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ, 23.Β' ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ, 24.Γ' ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ 1988


=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Φωτιά στο Μάτι: Οργή λαού για τις ποινές “χάδι” – Πέταξαν καρέκλες στην έδρα

Σε έξαλλη κατάσταση συγγενείς και φίλοι επιχείρησαν να επιτεθούν κατά του προεδρείου και των κατηγορούμενων, οι οποίοι χρειάστηκε να φυγαδευτούν όταν άρχισαν να πετάνε καρέκλες εναντίον τους. 



Σε μια απόφαση – πρόκληση που έφερε τους συγγενείς των 104 θυμάτων των φονικών πυρκαγιών στο Μάτι και στις γύρω περιοχές το 2018 κατέληξε το Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας.

Γονείς, συγγενείς και φίλοι των ανθρώπων που έφυγαν με αυτόν τον τρόπο από τη ζωή, βρέθηκαν στη δεινή θέση να ακούσουν από τη ελληνική Δικαιοσύνη ότι οι ποινές που επιβλήθηκαν στους έξι καταδικασθέντες μετατράπηκαν σε χρηματικές, κατά 10 ευρώ ημερησίως.

Εν ολίγοις οι καταδικασθέντες που έλαβαν την υψηλότερη ποινή φυλάκισης, θα χρειαστεί να καταβάλουν περίπου 40.000 ευρώ ως χρηματική ποινή.

Σε έξαλλη κατάσταση συγγενείς και φίλοι επιχείρησαν να επιτεθούν κατά του προεδρείου και των κατηγορούμενων, οι οποίοι χρειάστηκε να φυγαδεφθούν όταν άρχισαν να πετάνε καρέκλες εναντίον τους. Μάλιστα, οι αρχές προχώρησαν στην προσαγωγή ενός ατόμου που φέρεται να πέταξε μία καρέκλα, το οποίο μεταφέρθηκε στο ΑΤ Αμπελοκήπων. . .

Μαρξισμός και θρησκεία: Θεωρία και πολιτική

Θεωρητικά υπάρχει το ασύμβατο ανάμεσα στην κοσμοαντίληψη της θρησκείας και του μαρξισμού, με προεκτάσεις στη φιλοσοφία του ανθρώπου, τη στάση του απέναντι στην κοινωνία και τον εαυτό του, αλλά και την αντίληψή του για τον κόσμο του μέλλοντος. Το άρθρο αυτό πραγματεύεται τη σχέση μαρξισμού και θρησκείας και τους όρους της προσέλκυσης των θρησκευόμενων ανθρώπων στο επαναστατικό κίνημα. Στόχος είναι η διερεύνηση της διαλεκτικής μεταξύ θεωρίας και πολιτικής με έμφαση στη συνειδησιακή μετάλλαξη του πιστού που συμμετέχει στον αγώνα για την αλλαγή του κόσμου. Μέσα από μια ορισμένη ανάγνωση της χριστιανικής θρησκείας γύρω από τις ιδέες της κοινοκτημοσύνης, του ανθρωπισμού και της ισότητας επιχειρείται αφενός να βρεθούν κοινοί τόποι, αλλά και διαφορές με αντίστοιχες αναφορές του σοσιαλισμού- κομμουνισμού και αφετέρου να διερευνηθεί η ανάγκη του ανθρώπου για την πίστη σε μια «ανώτερη δύναμη».   

Θανάσης Βακαλιός Διδάκτωρ Φιλοσοφίας, ομότιμος καθηγητής Κοινωνιολογίας, συγγραφέας

Θεωρητικά υπάρχει το ασύμβατο ανάμεσα στην κοσμοαντίληψη της θρησκείας (της θεολογίας) και του μαρξισμού, με προεκτάσεις στη φιλοσοφία του ανθρώπου, τη στάση του απέναντι στην κοινωνία και τον εαυτό του, αλλά και την αντίληψή του για τον κόσμο του μέλλοντος. 

Αυτή η διαφορά, με τη μορφή της κάθετης αντιπαράθεσης, παρακολουθεί τη σχέση Διαφωτισμού και μαρξισμού, από τη μια, και θεολογίας, από την άλλη.  . . .