Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2024
Λάκης Λαζόπουλος: Τάδε έφη... Σ@χλιάγκ@ς! (Επεισόδιο 18ο - μέρος 1ο)
Ernest Hemingway – Αποχαιρετισμός στα όπλα (A Farewell to Arms) (1929) - Greek subtitles
Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2024
Fernando Pessoa: «Ο αναρχικός τραπεζίτης»
Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2024
Ο Λάκης Γαβαλάς για το γάμο των ομόφυλων ζευγαριών και την τεκνοθεσία
Γιάννης Μάζης καταπέλτης για Κυπριακό, Eλληνοτουρκικά, Μεσανατολικό και ΡωσοΟυκρανικό μέτωπο
Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2024
Η Ρωσία διατηρεί Ελλάδα και Κύπρο στη λίστα των χωρών με "καταστροφικές συμπεριφορές
Ο Ρώσος πρωθυπουργός Μιχαήλ Μισούστιν ενέκρινε τον κατάλογο των χωρών που επιβάλλουν "καταστροφικές συμπεριφορές οι οποίες έρχονται σε αντίθεση με τις ρωσικές πνευματικές και ηθικές αξίες", αναφέρει δημοσίευμα του κρατικού πρακτορείου TASS.
Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024
Η υποβολή προδικαστικού ερωτήματος προς το Δικαστήριο της ΕΕ (Εγκύκλιος ΕισΑΠ 9/2024) Πότε μπορούν ή υποχρεούνται τα εθνικά δικαστήρια να υποβάλουν προδικαστικά ερωτήματα στο Δικαστήριο της Ε. Έ.
Με εγκύκλιό του ο Αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Γεώργιος Δ. Σκιαδαρέσης, ενημερώνει τις εισαγγελίες της χώρας αναφορικές με τις περιπτώσεις κατά τις οποίες τα εθνικά δικαστήρια δύνανται ή υποχρεούνται να υποβάλουν προδικαστικά ερωτήματα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης - Lawspot.gr
Αναλυτικά αναφέρεται:
Α. Στην §5 της (α') σχετικής είχαμε επισημάνει ότι, ενώ σύμφωνα με τα άρθρ. 1 και 10 του υπογραφέντος στις 2-3-2017 στο Στρασβούργο 16ου Πρωτοκ. της ΕΣΔΑ, σε συνδ. με τα άρθρ. 1 και 2 του κυρωτικού του ίδιου Πρωτοκόλλου ν. 4596/ ΦΕΚ Α' 32/ 26-2-19, μόνο ο Άρειος Πάγος, το ΣτΕ και το Ελεγκτικό Συνέδριο μπορούν «κατά την απόλυτη κρίση τους», είτε αυτεπαγγέλτως, είτε κατόπιν αιτήματος των διαδίκων, να υποβάλουν σε κάθε στάση της δίκης έως την έκδοση της απόφασης αίτημα γνωμοδότησης στο ΕΔΔΑ για ζητήματα που σχετίζονται με την ερμηνεία ή την εφαρμογή των δικαιωμάτων ή ελευθεριών που ορίζονται στην ΕΣΔΑ ή τα Πρωτόκολλα αυτής, εν τούτοις στο ΔΕΕ μπορεί να υποβάλει προδικαστικό ερώτημα οποιοδήποτε δικαστήριο της χώρας [ λ.χ. ύστερα από αίτηση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Bolzano Ιταλίας για να λάβει από όλες τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών τα αρχεία τηλεφωνικών κλήσεων δύο κλαπέντων κινητών τηλεφώνων, προκειμένου να εντοπισθούν οι δράστες των αντιστοίχων διακεκριμένων κλοπών, ο αρμόδιος για την προκαταρκτική έρευνα και την χορήγηση της σχετικής άδειας δικαστής του Πρωτοδικείου Bolzano Ιταλίας υπέβαλε στο ΔΕΕ προδικαστικό ερώτημα όσον αφορά την ερμηνεία του άρθρ. 15§1 της οδηγίας 2002/58/ΕΚ, όπως τροποπ. με όμοια 2009/136/ΕΚ υπό το πρίσμα των άρθρ. 7,8,11 και 52§1 του ΧΘΔΕΕ, οπότε το ΔΕΕ / Τμ. Μείζονος Σύνθεσης αποφάνθηκε σχετικά επί της αίτησης C-178/22 στις 30/4/24 - βλ. αυτήν την απόφαση και όλες τις κατωτέρω αναφερόμενες στον ιστότοπο curia.europa.eu/Info Curia/Μενού Αναζήτησης, με μετάφραση στα ελληνικά].
Με αφορμή τα προαναφερθέντα και στο πλαίσιο των άρθρ. 23§§1 εδ. γ', 2 και 28§5 εδ. α' ν. 4938/22 (ΚΟΔ&ΚΔΛ) προς έκδοση γενικών οδηγιών στους εισαγγελικούς λειτουργούς σας γνωρίζουμε συμπληρωματικά τα κατωτέρω όσον αφορά την υποβολή προδικαστικού ερωτήματος προς το ΔΕΕ.
Διαβάστε επίσης:
Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2024
Τα φιλοσοφικά θεμέλια του woke – Η French Theory - [Ζυλ Ντελέζ -Ζακ Ντεριντά – Μισέλ Φουκώ]
Ζυλ Ντελέζ -Ζακ Ντεριντά – Μισέλ Φουκώ
Απόσπασμα από την εισαγωγή του Γιώργου Καραμπελιά στο βιβλίο, Η Φιλοσοφία του woke
O Γάλλος φιλόσοφος Danny Robert Dufour διερευνά τον καθοριστικό ρόλο που διαδραμάτισε η French Theory στη διαμόρφωση του νέου φιλοσοφικού και ιδεολογικού τοπίου της Δύσης. Τρεις Γάλλοι φιλόσοφοι, οι Φουκώ, Ντεριντά και Ντελέζ, μαζί με μια πληθώρα ομοϊδεατών τους, Γάλλων, Ιταλών, Βρετανών, Γερμανών, θα διαμορφώσουν τη νέα βουλγκάτα της αποδόμησης και του μεταμοντερνισμού κατά τη δεκαετία του 1960. Oι θεωρήσεις αυτές έγιναν αποδεκτές στις Ηνωμένες Πολιτείες και, στη συνέχεια, αναδιαμορφώθηκαν υπό το όνομα French Theory (Γαλλική Θεωρία) από τους Αμερικανούς θεωρητικούς, οι οποίοι, όχι μόνο θα την ενστερνιστούν, αλλά θα την μεταβάλουν σε εφαρμοσμένη φιλοσοφία και παγκόσμια κουλτούρα.
Ο Ζακ Ντεριντά θα καταδυθεί στα έγκατα της δυτικής μεταφυσικής, για να απονομιμοποιήσει τον Νόμο και την ίδια την έννοια του νόμου και θα τον αντικαταστήσει με την αρχή της απροσδιοριστίας, και, μέσα από την ριζοσπαστική κριτική των θεμελίων του παλαιού πατριαρχικού και αυταρχικού καπιταλισμού, θα οδηγήσει ουσιαστικά στην ολοκληρωτική ανανέωσή του, καθώς περνάμε στην περίοδο του επιτρεπτικού και καταναλωτικού καπιταλισμού.
Ο Ζυλ Ντελέζ, στην αντιπαράθεσή του με τον «πατριαρχικό» καπιταλισμό, θα ανοίξει τον δρόμο για τις ταυτοτικές μειονότητες και θα ορίσει το υποκείμενο ως «αγέλη» («κάθε άτομο αποτελεί μια συλλογικότητα, κάθε άτομο αποτελεί μια αγέλη[1]»).
Τέλος, ο Μισέλ Φουκώ, προχωρώντας περισσότερο, πολιτικά, όχι μόνο θα δει την εξουσία ως μια διάχυτη ιδεολογία, φορείς της οποία είναι όλοι οι άνθρωποι, αλλά θα καταλήξει να δει στον νεοφιλελευθερισμό την απάντηση στην κοινωνία της πειθάρχησης. Θα μιλήσει για «αυτοκυβέρνηση», για «μέριμνα για τον εαυτό», για «πολιτική του υποκειμένου».
Έτσι, ενώ, το 1968, οι επαναστατικές φοιτητικές ομάδες θα θέλουν να αλλάξουν την κοινωνία, είκοσι χρόνια αργότερα και με την κυριαρχία των αποδομητών φιλοσόφων, η κοινωνία θα έχει εξαφανιστεί –θεωρητικά– και το μόνο που θα έχει απομείνει θα είναι τα άτομα ή οι ταυτοτικές μειονοτικές ομάδες. . .
Le droit à la paresse - Paul Lafargue - Πολ Λαφάργκ: Το δικαίωμα στην τεμπελιά ακολουθούμενη από την ερώτηση της γυναίκας
Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2024
Ο Θούριος Του Ρήγα Απίστευτο τέλος συναυλίας από τον Μίλτο Πασχαλίδη - Ζωντανή Συναυλία 2023
Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2024
Μια απο τις χειρότερες εποχές για να είσαι ζωντανός;! Τι είχε συμβεί!
Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2024
Χάρις Αλεξίου - Γιάννης Βασιλόπουλος κλαρίνο • Τα Τραγούδια Της Γης Μου [1981]
Μικρασιατική Εκστρατεία - Μ.Μελετόπουλος και Γ.Φίλης - Εισαγωγή_(Μαζαράκης - εκπομπή " Ο Εξαρχείων ".)
Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2024
Παράδοξα και εφαρμογές της κβαντομηχανικής - Έλληνες Κβαντικοί Φυσικοί (1920 - 2020)
Τα λάθη που κάνουμε στη γλώσσα μας και… βγάζουν μάτι! - Το λέμε σωστά; Το γράφουμε σωστά;» των Ίνας Αναγνωστοπούλου και Λίας Μπουσούνη-Γκέσουρα, φιλολόγων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Και δεν είναι φυσικά μόνο η ορθογραφία, καθώς θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και τη σύνταξη ή τη φωνολογική απόδοση των λέξεων, όταν δεν κάνουμε λάθη από άστοχη επιλογή λέξεων ή κατακρεουργούμε φράσεις την ακριβή σημασία των οποίων αγνοούμε συχνά.
Ιδιαίτερα δε όταν μιλάμε για λέξεις που μοιάζουν φωνολογικά, μορφολογικά ή σημασιολογικά μεταξύ τους, τότε τα κάνουμε συνήθως μαντάρα, καθώς οι διαφοροποιήσεις μεταξύ τους είναι λεπτές και εξόχως… φιλολογικές.
Λίγοι μπορούν να διακρίνουν άλλωστε πότε χρησιμοποιούμε την «ανακάλυψη» και πότε την «εφεύρεση», καθώς τέτοιες εννοιολογικές δυάδες ανατρέπουν τις γλωσσικές μας βεβαιότητες (τεχνητός/τεχνικός, εξασθενίζω/εξασθενώ, πρότυπο/πρωτότυπο κ.λπ.).
Εδώ βέβαια δεν θα τακτοποιήσουμε τον γλωσσικό μας πλούτο σε καλοβαλμένες και εύπεπτες κατηγορίες, θα ξεδιαλύνουμε απλώς κοινά λάθη που κάνουμε σε λέξεις ή λόγιες φράσεις που νομίζουμε ότι ξέρουμε καλά. Και, όπως θα δούμε, αγνοούμε ολότελα!
Οδηγός μας θα είναι το εξαιρετικό πόνημα «Το λέμε σωστά; Το γράφουμε σωστά;» των Ίνας Αναγνωστοπούλου και Λίας Μπουσούνη-Γκέσουρα, φιλολόγων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Ας καταβυθιστούμε λοιπόν στην κοινή νεοελληνική σε ένα ταξίδι γνώσης και… μνήμης:
Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2024
Επιστήμη- Ηθική- Αποκαλύψεις & Συστήματα Επιβολής - [ "ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ" με τον Γιώργο Σαχίνη]
Whatever Works (Κι αν σου κάτσει 2009) Woody Allen
Αφήνοντας πίσω τους αγαπημένους μας - Περί θανάτου, του επικούρειου φιλοσόφου Φιλόδημου
Αν και ακόμη δεν έχουν διαβαστεί όλοι οι πάπυροι (που περιλαμβάνουν και τις υπόλοιπες φιλοσοφικές σχολές της εποχής του 1ου μ.Χ. αιώνα), ο πάπυρος 1050 (P.Herc. 1050) του «Περί θανάτου» αναμφισβήτητα αποτελεί την κορωνίδα των έως τώρα ευρημάτων. Όπως υποδηλώνει ο τίτλος (Περί θανάτου) ο συγγραφέας θα μιλήσει για το προσφιλές φιλοσοφικό ζήτημα του θανάτου, ενός από τα κεντρικά θέματα της επικούρειας φιλοσοφίας.
Η βασική επικούρεια αρχή ότι «ο θάνατος δεν είναι τίποτε για εμάς» είναι γνωστή, και η πραγματεία του Φιλόπονου θα την εκλάβει ως αφετηρία για να την ενισχύσει. Την ίδια εποχή, εξάλλου, κυκλοφορεί και το αριστούργημα De rerum natura του Λουκρήτιου, στο τρίτο κεφάλαιο του οποίου ο συγγραφέας με ποιητική μαεστρία πραγματεύεται τον ανυπόστατο, κατά τον Επίκουρο, φόβο του θανάτου. Ο Φιλόδημος όμως θα ακολουθήσει διαφορετικό δρόμο. Δεν θα επαναλάβει όσα γνωρίζουμε ήδη για την επικούρεια φιλοσοφία του θανάτου, αλλά θα μας προσφέρει νέες πληροφορίες. Θα αναφερθεί παρεμπιπτόντως στην έλλειψη των αισθήσεων που ακολουθεί τον θάνατο και θα ασχοληθεί κυρίως με την ψυχολογία του πόνου. Του πόνου της ψυχής που στέκεται εμπόδιο στην αταραξία και, επομένως, στην ηδονή ως σκοπό της ζωής:
«Όταν λοιπόν λέμε ότι η ηδονή είναι ο σκοπός, δεν εννοούμε τις ηδονές των ασώτων και αυτές που βρίσκονται στις απολαύσεις, όπως νομίζουν κάποιοι που αγνοούν και δεν συμφωνούν ή εκλαμβάνουν κακώς όσα λέμε, αλλά το να μην πονάει το σώμα και να είναι η ψυχή ατάραχη.» Επίκουρος, Επιστολή προς Μενοικέα, 131-132
Ο φιλοσοφικός λόγος του Φιλόδημου σκοπό έχει (κατά την επικούρεια επιταγή) να θεραπεύσει την ψυχή και απευθύνεται σε όλους -γνώστες και μη της φιλοσοφίας.
Ο ερχομός του δικού μας θανάτου είναι κάτι το φυσιολογικό, που δεν πρέπει να φοβόμαστε. Πώς μπορούμε όμως να ξεπεράσουμε την ανασφάλειά μας, τα αρνητικά συναισθήματα που βιώνουμε, για το μέλλον των αγαπημένων μας; Πρόκειται για ένα τελείως διαφορετικό συναίσθημα που δεν έχει να κάνει με τον δικό μας θάνατο, αλλά με τη φροντίδα των άλλων. Εκείνη που δεν θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε όταν δεν θα είμαστε εν ζωή. . . .