Στην αρχαια Ελλαδα, ο Τραπεζιτης ταυτιζονταν συχνα με το επαγγελμα του Τοκογλυφου.
Ο Πλατωνας στους Νομους του ηταν υπερ της απαγορευσης των εντοκων δανειων. Τα εντοκα δανεια ειχαν αποκηρυχτει και από τον Αριστοτελη, τον Πλουταρχο, τον Κικερωνα κ.α.
Επειδη στην αρχαια εποχη η κυκλοφορια πολλων και ανομοιων ως προς την αξια τους νομισμάτων (κάθε πολης-κρατος εκοβε το δικο του νομισμα) δυσκολευε τις διαφορες εμπορικες συναλλαγες, αναπτυχθηκε μια αγορα νομισματικων ισοτιμιων.
Στην αγορα αυτή συγκρινονταν οι αξιες των νομισματων μεταξυ τους με αποτελεσμα την δημιουργια του επαγγελματος του «αργυραμοιβου». Ο αργυραμοιβος ως γνωστης τις αξιας και του βαρους των νομισματων αλλα και των ελλιποβαρη και κιβδηλων των πολεων-κρατων, ανταλλασε τα διαφορα νομισματα επι αμοιβης. Η αγορα αυτή περασε αποκλειστικα στα χερια των εμπορων του χρηματος και επεκταθεικε με τις καταθεσεις, με τις χορηγησεις δανειων, με την εκτελεση εντολων προς τριτους, με την διαχειριση περιουσιων κ.α. Στα λεγομενα ναυτοδανεια τα επιτοκια εφταναν ακομη και στο 100% ώστε σε περιπτωση απωλειας του εμπορικου πλοιου μαζι με το φορτιο του, ο δανειστης δεν ειχε καμια αξιωση από τον δανειζομενο.
Ο Πλατωνας στους Νομους του ηταν υπερ της απαγορευσης των εντοκων δανειων. Τα εντοκα δανεια ειχαν αποκηρυχτει και από τον Αριστοτελη, τον Πλουταρχο, τον Κικερωνα κ.α.
Επειδη στην αρχαια εποχη η κυκλοφορια πολλων και ανομοιων ως προς την αξια τους νομισμάτων (κάθε πολης-κρατος εκοβε το δικο του νομισμα) δυσκολευε τις διαφορες εμπορικες συναλλαγες, αναπτυχθηκε μια αγορα νομισματικων ισοτιμιων.
Στην αγορα αυτή συγκρινονταν οι αξιες των νομισματων μεταξυ τους με αποτελεσμα την δημιουργια του επαγγελματος του «αργυραμοιβου». Ο αργυραμοιβος ως γνωστης τις αξιας και του βαρους των νομισματων αλλα και των ελλιποβαρη και κιβδηλων των πολεων-κρατων, ανταλλασε τα διαφορα νομισματα επι αμοιβης. Η αγορα αυτή περασε αποκλειστικα στα χερια των εμπορων του χρηματος και επεκταθεικε με τις καταθεσεις, με τις χορηγησεις δανειων, με την εκτελεση εντολων προς τριτους, με την διαχειριση περιουσιων κ.α. Στα λεγομενα ναυτοδανεια τα επιτοκια εφταναν ακομη και στο 100% ώστε σε περιπτωση απωλειας του εμπορικου πλοιου μαζι με το φορτιο του, ο δανειστης δεν ειχε καμια αξιωση από τον δανειζομενο.
Σε αντιθεση με τους Εβραιους όμως, οι Ελληνες και η Ελλαδα που ηκμασε στο πραγματικο εμποριο, στη ναυτηλια, στον πολιτισμο και στις τεχνες και εγινε κατά καιρους οικονομικη και στρατιωτικη δυναμη, απεχθανονταν το εμποριο του χρηματος, θεωρωντας το χρημα μονο σαν ανταλλακτικο μεσον, και ποτε σαν εμπορευμα. Το κενο αυτό στην αγορα το καλυψαν οι Εβραιοι. Ο Σιωνισμος πρεπει να ελαβε την πρωτη συγκροτημενη μορφη του μετα την καταστροφη του ναου του Σολομωντος (586 π.Χ.) και την εξορια των Εβραιων στην Βαβυλωνια, οπου αναμιχθησαν με τους Χαλδαιους, με αποτελεσμα την γεννηση της αιρεσης των Φαρισαιων. Στα εντοπισθεντα αρχεια του δανειοδοτικου οικου «Murashu» στην αρχαια Βαβυλωνα, βρισκονταν τα ονοματα 70 Εβραιων και Συμβολαια, τα οποια εγιναν από Εβραιους και Βαβυλωνιους. Οι δανειοδοτικοι οικοι της Βαβυλωνιας για χιλιετιες ηταν σαραφια και δανειστηρια με τοκους, που στην αρχη διεθεταν μηδαμινα δικα τους κεφαλαια. ...