Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2021

Διαδικτυακή εκδήλωση Άρδην: “Η εισβολή στο Καπιτώλιο και το αδιέξοδο των αμερικανικών ελίτ” (βίντεο)


Το Άρδην διοργανώνει την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου στις 19.00  διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα:

“Η εισβολή στο Καπιτώλιο και το αδιέξοδο των αμερικανικών ελίτ”

Θα μιλήσουν οι:

Σάββας Καλεντερίδης, γεωπολιτικός αναλυτής

Γιώργος Καραμπελιάς, συγγραφέας – επικεφαλής Άρδην

Νίκος Μελέτης, δημοσιογράφος

Παντελής Σαββίδης, δημοσιογράφος

Την εκδήλωση μπορείτε να την παρακολουθήσετε από την ιστοσελίδα του Άρδην και από το κανάλι του Παντελή Σαββίδη στο youtube

 

 Οι Σάββας Καλεντερίδης γεωπολιτικός αναλυτής, Γιώργος Καραμπελιάς Εκδότης, Συγγραφέας, Νίκος Μελέτης, δημοσιογράφος και Παντελής Σαββίδης δημοσιογράφος συζητούν για τις εξελίξεις στις ΗΠΑ

=====================  
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

"Πάμε σε συνομιλίες λες κι έχουμε χάσει σε πόλεμο"! Καταιγιστικός Ιωάννης Μάζης: Άλλοι θα κυβερνούν, όχι ο Μπάιντεν. Κακή αρχή το να είναι η Τουρκία εντός του EastMed


"Πάμε σε συνομιλίες λες κι έχουμε χάσει σε πόλεμο"! Καταιγιστικός Ιωάννης Μάζης
Ο καθηγητής Ιωάννης Μάζης εξηγεί την κατηφόρα των ΗΠΑ, που σύμφωνα με όσα λέει δεν θα ΄πρέπει να μας εκπλήσσει. Η εισβολή στο Καπιτώλιο είναι η στάση σ΄ ένα δρόμο που έχει ξεκινήσει πολύ καιρό πριν. Από τότε που οι ΗΠΑ έπαψαν να υπηρετούν την ιδέα της δημιουργίας ενός Έθνους και την πολιτική αντικατέστησαν οι πολυεθνικές που ασκούσαν πολιτική…
Όπως εξηγεί ο κ.Μάζης, αυτό που είδαμε στο Καπιτώλιο, δεν είναι το τέλος της διαδρομής…Το ρεύμα του χυδαίου λαϊκισμού που δημιούργησε ο Τραμπ είναι εδώ…
Η εσωστρέφεια στην οποία μπαίνουν οι ΗΠΑ δεν είναι ευχάριστο νέο για την Ελλάδα, γιατί θα οδηγήσει στην εξαχρείωση της Τουρκίας.
Η Ελλάδα πρέπει να προσεταιριστεί ένα ισχυρό πόλο εξουσίας και ο κ.Μάζης υποστηρίζει ότι η στενή συνεργασία με τη Γαλλία είναι μονόδρομος. Δυστυχώς όπως λέει μας κατατρέχει ακόμη το “δόγμα του κατευνασμού” ! Γι΄ αυτό καθυστερούν τις διαδικασίες για τη συμφωνία των Rafale, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί το κλίμα εν όψει των ελληνοτουρκικών συνομιλιών. Ποιων συνομιλιών; “Δεν μπορείς να συζητάς με το κεφάλι σου στο στόμα της τίγρεως” , λέει ο κ.Μάζης.
“Δημιουργούμε την εντύπωση ότι συρόμαστε σε συνομιλίες λες κι έχουμε χάσει σε πόλεμο”, λέει ο κ.Μάζης ο οποίος χαρακτηρίζει σουρεαλιστική την όλη κατάσταση, σ΄ ότι αφορά τους ελληνικούς χειρισμούς.
Ο κ.Μάζης μιλά για φερέγγυους εξοπλισμούς που έπρεπε να ΄χουν γίνει χθες.
Ενδιαφέρον έχει ο σχολιασμός του για όσα είπε για τους εξοπλισμούς ο Αλέξης Τσίπρας στη συνέντευξη του στο Militaire.
Στο τελευταίο μέρος της συνέντευξης ο κ.Μάζης είναι καταιγιστικός και συναισθηματικά φορτισμένος για τα εθνικά θέματα. Δεν το συνηθίζει, αλλά είναι μάλλον αναμενόμενο από έναν άνθρωπο που εδώ και πολύ καιρό έχει χτυπήσει όλα τα καμπανάκια συναγερμού να προσπαθεί να αφυπνίσει ένα πολιτικό σύστημα που δείχνει ή είναι ανήμπορο να σηκώσει το βάρος των ευθυνών.


Γιάννης Μάζης: Άλλοι θα κυβερνούν, όχι ο Μπάιντεν. Κακή αρχή το να είναι η Τουρκία εντός του EastMed
Ο Τράμπ υπέρ του έθνους, ο Μπάιντεν υπέρ της παγκοσμιοποίησης.
Η Αμερική είναι διαιρεμένη και αυτό είναι κάτι που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ο Μπάιντεν.
Θα βρούμε μπροστά μας τις σχέσεις του Μπάιντεν & ιδίως της Κάμαλα Χάρις με τους Αδελφούς Μουσουλμάνους.
Ψήφισαν και... δένδρα στις ΗΠΑ.
Από την εκπομπή «Η ζωή το Σαββατοκύριακο» με την Μαρία Αναγνωστίδου, της 7-11-2020.
Η εκπομπή μεταδίδεται κάθε Σάββατο και Κυριακή από 16.00 έως 18.00 στον τηλεοπτικό σταθμό TV 100 της Θεσσαλονίκης.


=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Παντελής Σαββίδης: Παρακμή ΗΠΑ, αμφισβήτηση της ηγεμονίας τους και διαταραχές παγκόσμιας ισορροπίας


Αρνητική για την Ελλάδα η μείωση της κυριαρχίας της υπερδύναμης.
Η παραδοσιακή διάκριση Δεξιά – Αριστερά δεν έχει πια θέση.
Παντελής Σαββίδης: Παρακμή ΗΠΑ, αμφισβήτηση της ηγεμονίας τους και διαταραχές παγκόσμιας ισορροπίας
Η συνέντευξη δόθηκε στις 7-1-2021, στον Κώστα Δαμαβολίτη στο κανάλι Newshub. Η αναδημοσίευση στο κανάλι μας γίνεται με τη συμφωνία του Κώστα Δαμαβολίτη.

=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Ο πόλεμος των πολιτών...Σκεφτείτε έναν κόσμο όπου δεν πιστεύει κανένας τίποτα. (Φοβάμαι ότι πλέον είναι πολύ αργά!) ΜΜΕ - tweet - facebook


Γράφει ο Γιώργος Ιεροδιάκονος

Όλα ξεκίνησαν όταν οι παραδοσιακές εταιρείες της Σίλικον Βάλεϊ, αποφάσισαν να στρέψουν το ενδιαφέρον τους από την φάμπρικα παραγωγής και εμπορίας προϊόντων, στον χώρο της διαφήμισης. Και εκεί άρχισαν να ξεπετάγονται οι γνωστές ιντερνετικές μηχανές της Google, του Facebook, του Snapchat, του Twitter, του Instagram, του YouTube, κλπ…

Όταν πρωτομπήκαν στα σπίτια μας και αργότερα στα κινητά μας, όλοι νιώθαμε ότι κατά βάθος, ήταν για το καλό των ανθρώπων. Ότι αυτά τα εργαλεία δημιούργησαν υπέροχα πράγματα στον κόσμο. Υπήρξαν ουσιαστικές, συστημικές αλλαγές σε όλο τον κόσμο λόγω αυτών των πλατφορμών, και προχώρησαν όλα ένα βήμα μπροστά. Ειδικά όταν δημιουργήθηκε η Google, όλοι σκεφτήκαμε ότι πρόκειται για μια απίστευτα χρήσιμη υπηρεσία, που έκανε πολύ καλό στον κόσμο. Όμως, αυτή ήταν η μία πλευρά του νομίσματος. Αυτά τα πράγματα όταν τα ελευθερώνεις  αποκτούν δική τους ζωή και χρησιμοποιούνται με τρόπο εντελώς διαφορετικό απ’ ότι περίμενες. Θέτοντας ολόκληρη την τεχνολογική βιομηχανία στο μικροσκόπιο, δεν γίνεται να μη δεις την σχέση πνευματικής υγείας και χρήσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το μόνο που δεν σκεφτήκαμε τότε, ήταν ότι πρόκειται απλά για μια μηχανή παραγωγής χρημάτων προς όφελος των σχεδιαστών.

Το ίδιο και το Facebook…

Το μόνο που τους ενδιέφερε –και τους ενδιαφέρει ακόμα- είναι το επιχειρηματικό πλάνο της εταιρείας και κυρίως η μηχανή νομισματοποίησης. Πώς θα βγάλουν λεφτά δηλαδή! Θα μου πείτε, και πού είναι το κακό σ’ αυτό; Καπιταλισμό έχουμε. Θα σας έλεγα, ναι είναι κακό που έχουμε καπιταλισμό, αλλά τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα απ’ αυτό.

Εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπων στο πλανήτη είναι εθισμένοι στις ηλεκτρονικές συσκευές τους. Και δεν είναι μόνο η αυτοαπομόνωση. Είναι και οι επίκτητες εμμονές και φοβίες, αλλά και η κατάθλιψη που προκαλείται (κυρίως στα παιδιά). Δεν σας κάνει εντύπωση που ο όρος «χρήστης» χρησιμοποιείται μόνο σε δύο βιομηχανίες παγκοσμίως; Στην βιομηχανία ναρκωτικών και στην βιομηχανία κοινωνικής δικτύωσης.

Εταιρείες όπως η Google και το Facebook είναι από τις πιο πλούσιες και γενικά τις πιο επιτυχημένες. Με ελάχιστους υπαλλήλους, αλλά με μια λογισμική μηχανή αδιάλειπτης κοπής χρήματος. Αναρωτηθήκατε ποτέ, τι ακριβώς πουλάνε και που το πουλάνε; Πάντοτε, σε κάθε εμπορική συναλλαγή, υπάρχουν τρεις βασικοί παράγοντες. Ο πωλητής, ο αγοραστής και το εμπορικό προϊόν. Στην περίπτωση που συζητάμε, πωλητής είναι η διαδικτυακή εταιρεία και αγοραστής ο διαφημιστής. Μαντέψτε τώρα ποιος είναι το προϊόν! Ξέρετε, είναι ωραίο μεν να απολαμβάνεις δωρεάν τα προϊόντα που σου προσφέρουν, αλλά όταν δεν το πληρώνεις εσύ, τότε απλά ΕΣΥ ΕΙΣΑΙ ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ!

Πολλοί θεωρούν ότι η Google είναι μια απλή μηχανή αναζήτησης και το Facebook μια σελίδα για να βρίσκετε φίλους και να ανταλλάσσετε ιδέες και φωτογραφίες. Αυτό που δεν καταλαβαίνουμε όμως, είναι ότι ανταγωνίζονται για την πρόκληση της προσήλωσής μας.

Facebook, Snapchat, Twitter, Instagram, YouTube, κλπ, είναι εταιρείες που μοναδικό τους στόχο έχουν να σε κρατάνε τον «χρήστη» συνέχεια αγκυλωμένο στην οθόνη του. Και για αντάλλαγμα του προφέρουν τις υπηρεσίες τους δωρεάν. Αμ δεν είναι δωρεάν! Τις πληρώνουν οι διαφημιστές. Αγοράζουν την συμπεριφορά και την αντίληψή μας. Και το χειρότερο απ’ όλα, είναι ότι αυτή η συμπεριφορά και η αντίληψη που πουλάνε δεν είναι καν δική μας. Την διαμορφώνουν εκείνοι. Μας επανακαθορίζουν όπως τους γουστάρει. Μανιπουλάρουν τις σκέψεις μας, τις πράξεις μας, την ζωή μας ολόκληρη! Και το κάνουν τόσο περίτεχνα και τόσο μουλωχτά! Μια σταδιακή μεταμόρφωση. Ανεπαίσθητη. Ούτε που το καταλαβαίνεις ότι σου συμβαίνει κάτι τέτοιο.

Εξ αρχής οι εταιρείες αυτές σκέφτηκαν κάτι απλό και το προσέφεραν σαν ιδέα στους διαφημιστές. Πώς θα σας φαινόταν αν εγώ καταφέρω να αλλάξω τον κόσμο και τον στρέψω προς την κατεύθυνση που θέλετε εσείς; Πώς θα σας φαινόταν αν σας προσέφερα μια εγγυημένη και εξασφαλισμένη διαφήμιση; Ναι, αλλά πώς; Για να πετύχεις κάτι τέτοιο, χρειάζεσαι καλές προβλέψεις. Να ξέρεις τα ενδιαφέροντα του κόσμου. Να ξέρεις προς τα πού κινείται η αγορά. Κι αυτό απαιτεί πολλά δεδομένα. Άπειρα δεδομένα! Πρέπει να καταγράφεται, να καταχωρείται, να επεξεργάζεται και να μελετάται κάθε σκέψη του καθενός, κάθε αναζήτησή του, κάθε πόθος και ιδιαίτερη ανάγκη του. Πρέπει κάθε ενέργεια να παρακολουθείται. Τι αναζητά ο καθένας, τι παρακολουθεί στο διαδίκτυο, για πόση ώρα το παρακολουθεί, τί άλλο θα ήθελε να παρακολουθήσει και γενικά τι γενικά τον απασχολεί. Πρέπει να γνωρίζουν τα πάντα για τους πάντες! Και χρειάζεται και κάτι ακόμα. Ανάπτυξη μαθηματικών μοντέλων, που θα προβλέπουν ακόμα και τις μελλοντικές σκέψεις και πράξεις μας.

Ε, αυτό ακριβώς προσφέρουν αυτές οι εταιρείες στους πελάτες τους. Εξασφαλισμένες πληροφορίες!!!

Πληροφορίες για τα πάντα και για τους πάντες. Και όλα αυτά τα δεδομένα που προκύπτουν διαρκώς, διοχετεύονται σε αυτοματοποιημένα συστήματα, χωρίς να χρειάζεται καν ανθρώπινη επίβλεψη. Αρκεί να λειτουργεί ο σωστός αλγόριθμος.

Χονδρικά, από τη δεκαετία του ’60 ως σήμερα, η δύναμη επεξεργασίας δεδομένων έχει αυξηθεί κατά ένα τρισεκατομμύριο φορές. Τίποτα άλλο δεν έχει εξελιχθεί με τέτοιο ρυθμό.

Το βλέπουμε όλοι. Κάτι δεν πάει καλά σ’ αυτή την ιστορία. Έχουμε και μια διστακτικότητα να αποδεχθούμε αυτό που λέμε «τεχνητή νοημοσύνη». Και δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει ακόμα πως η τεχνητή νοημοσύνη είναι ήδη εδώ και κυβερνά κόσμο!

Σε εταιρείες όπως η Google, υπάρχουν τεράστια δωμάτια, γεμάτα υπολογιστές. Άπειρους υπολογιστές, παντού! Συνδεδεμένοι όλοι μεταξύ τους, με πολύπλοκα προγράμματα σε συνεχή λειτουργία, να ανταλλάσσουν και να επεξεργάζονται πληροφορίες. Τον πρώτο καιρό είχαν έναν απλό αλγόριθμο. Αλλά τώρα πια έχουν τόσο πολύπλοκο αλγόριθμο, που μιλάμε πια για «νοημοσύνη». Οι αλγόριθμοι δεν είναι τίποτ’ άλλο, παρά άπειρες απόψεις, επιλογές και ενέργειες, εμφυτευμένες μέσα στον υπολογιστή, περασμένες σε κώδικα. Κι αυτοί οι αλγόριθμοι είναι προγραμματισμένοι ώστε να εξελίσσονται και να αυτοβελτιώνονται.

Οπότε, φαντάζεστε που οδηγούμαστε…

Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2021

«Η συνείδηση είναι ένας αλάνθαστος κριτής, όταν δεν την έχουμε μπορεί ακόμα και να δολοφονήσει» Ονορέ ντε Μπαλζάκ


Honoré de Balzac: «Ένα επεισόδιο από την εποχή της τρομοκρατίας & Το κόκκινο πανδοχείο»




ο βιβλίο με τον τίτλο Ένα επεισόδιο από την εποχή της τρομοκρατίας & Το κόκκινο πανδοχείο του Ονορέ ντε Μπαλζάκ περιέχει τις δύο ιστορίες, όπως φαίνεται από τον τίτλο, αλλά και ένα πολύ ενδιαφέρον Επίμετρο, το οποίο υπογράφει ο μεταφραστής Νίκος Σκοπλάκης, καθώς και πολύτιμες ιστορικές σημειώσεις που διαφωτίζουν τον μύθο.

Όπως λοιπόν πληροφορούμαστε από το Επίμετρο, ο Φρίντριχ Ένγκελς έγραψε στις 13 Δεκεμβρίου 1883 στην κόρη του Μαρξ, Λόρα Λαφάργκ, ότι στα έργα του Μπαλζάκ βρίσκεται η ιστορία της Γαλλίας από το 1815 μέχρι το 1848. Ο Μπαλζάκ γεννήθηκε το 1779 και πέθανε το 1850, επομένως έζησε τα γεγονότα που αποτέλεσαν τη βάση των έργων του. Όλη η Ανθρώπινη Κωμωδία, η ιστορία της διαφοράς και της αντίθεσης, της ταξικής πάλης, των εμφύλιων παθών, των ηθών και των ανταγωνισμών, οι κερδοσκοπίες, οι ραδιουργίες, οι οικονομικοί μετασχηματισμοί, είναι το μυθοπλασμένο υλικό του. Με άλλα λόγια, η ιστορία και η μυθοπλασία διεκδικούν η μία τη θέση της άλλης στα έργα του μεγάλου συγγραφέα, ο οποίος μελετάει την υπονόμευση της αυθεντίας από το 1789. Ο Μπαλζάκ καταγράφει σαν χρονικό τον τρόπο που η αστική τάξη διεισδύει στην αριστοκρατική διεκδικώντας λυσσωδώς τη θέση της στην εξουσία, αποδεικνύοντας ότι «η κοινωνία θα πρέπει να φέρει εντός της την αιτία της κίνησής της», όπως έλεγε.

Το πρώτο διήγημα, «Ένα επεισόδιο από την εποχή της τρομοκρατίας», είναι πλαστό, ωστόσο ο δήμιος Charles-Henri Sanson (1739-1804) είναι πρόσωπο υπαρκτό και ήταν ο δήμιος του παλαιού καθεστώτος και του Λουδοβίκου, στη συνέχεια και του Ροβεσπιέρου και των συνεργατών του. Ο Μπαλζάκ είχε αρχίσει να ασχολείται με σύνταξη των απομνημονευμάτων του Σανσόν από το 1829. Η νουβέλα τελείωσε το 1831, εποχή κατά την οποία είχε εκφράσει τα φιλομοναρχικά του αισθήματα, αν και ποτέ οι «νομιμόφρονες» φιλοβασιλικοί δεν τον αποδέχτηκαν.

Η ιστορία έχει ως εξής: Τη νύχτα, 22 Ιανουαρίου 1793 (μία ημέρα μετά την εκτέλεση του Λουδοβίκου XVI), στο Παρίσι, η πρώην Καρμελίτισσα μοναχή Μάρθα, με πολλές προφυλάξεις, παρ’ όλα αυτά ακολουθούμενη από έναν μυστηριώδη άντρα, μπαίνει σε ένα φαρμακείο και παραλαμβάνει ένα κουτί. Στη συνέχεια επιστρέφει στην παραγκούπολη, όπου κρύβεται μαζί με τη μοναχή Αγάθη και τον αβά Ντε Μαρόλ. Το κουτί περιέχει όστιες για μυστικές λειτουργίες που τελούν, εφόσον, λόγω της προσπάθειας αποχριστιανισμού, όλα τα μοναστήρια έχουν καταργηθεί, τα ιερά σκεύη έχουν εξαφανιστεί, τα τάγματα έχουν διαλυθεί και οι θρησκευτικές τελετές απαγορεύονται επί ποινή θανάτου.

Ο μυστηριώδης άντρας ήταν ο δήμιος Σανσόν, ο οποίος ζήτησε από τον αβά Ντε Μαρόλ να κάνει μία επιμνημόσυνη δέηση στη μνήμη του εκτελεσθέντος βασιλιά Λουδοβίκου XVI. Μετά επιστρέφει για να παραστεί στη λειτουργία, επιτρέποντας στους τρεις ηλικιωμένους –τις δύο μοναχές και τον ιερέα– να οργανώσουν μια υποτυπώδη ιερή τράπεζα με τα λιγοστά ιερά σκεύη που είχαν κρυμμένα και υπόσχεται ότι θα επιστρέψει του χρόνου για μια άλλη λειτουργία για τον βασιλιά. Τέλος, υπόσχεται ότι θα είναι ασφαλείς από κάθε κίνδυνο και φεύγοντας αφήνει για δώρο ένα μαντίλι με κόκκινο σημάδι και με βασιλικά διακριτικά. Για τους κρυμμένους στην παραγκούπολη η ταυτότητα του μυστηριώδους άντρα είναι άγνωστη, μέχρι τη στιγμή που ο ιερέας τον βλέπει στο κάρο που μεταφέρει μελλοθανάτους. Είναι, λοιπόν, ο περιβόητος εκτελεστής Charles-Henri Sanson, ένας ευσεβής άνθρωπος, ο οποίος, παρά τον ρόλο του δήμιου, ζήτησε την επιμνημόσυνη δέηση για την ψυχή του τελευταίου βασιλιά.

Ο Μπαλζάκ καταγράφει σαν χρονικό τον τρόπο που η αστική τάξη διεισδύει στην αριστοκρατική διεκδικώντας λυσσωδώς τη θέση της στην εξουσία, αποδεικνύοντας ότι «η κοινωνία θα πρέπει να φέρει εντός της την αιτία της κίνησής της», όπως έλεγε.

Η ιστορία είναι όπως είπαμε φανταστική, αλλά ο στόχος της είναι να φανούν τα ηθικά θέματα που προκύπτουν από την ίδια την πραγματικότητα: η απαξία της ανθρώπινης ζωής, ο διωγμός της θρησκευτικής πίστης, ο προβληματισμός πάνω στην ευθύνη που έχει ο άνθρωπος να υπακούει και να εκτελεί εντολές, η συμπόνια για τον βασιλιά. Το πρόσωπο του δήμιου πέρα από τη νουβέλα του Μπαλζάκ σώζεται σε γκραβούρα του Eugène Lampsonius, που βρίσκεται στο βιβλίο. Τέλος, βγαίνει το συμπέρασμα πως, πέρα από το εξεγερμένο πλήθος, υπάρχουν και άνθρωποι που ένιωθαν και συμπονούσαν τον βασιλιά σαν άνθρωπο.

Η άλλη ιστορία αφορά «Το κόκκινο πανδοχείο». Ο Γερμανός τραπεζίτης Χέρμαν, σε ένα επίσημο γεύμα με την υψηλή κοινωνία στο Παρίσι, αναφέρει ένα περιστατικό που άκουσε στη φυλακή στο Άντερναχ (που σήμερα ανήκει στο κρατίδιο της Ρηνανίας), όταν συνελήφθη κατά τη διάρκεια των ναπολεόντειων πολέμων από τους Γάλλους. Η αφήγησή του αφορά ένα έγκλημα που διαπράχθηκε το 1799. Δύο στρατιωτικοί χειρουργοί περνούν τη νύχτα σε ένα πανδοχείο, σε μια πόλη όπου έφθασαν για τις ανάγκες του εκεί γαλλικού συντάγματος. Οι δύο γιατροί μοιράζονται το δωμάτιό τους με τον βιομήχανο Βάλενφερ, ο οποίος τους φανερώνει ότι εγκατέλειψε τις εχθροπραξίες και έχει πάνω του ένα σημαντικό ποσό χρυσού και διαμάντια. Ο Προσπέρ Μανιάν, ένας από τους χειρουργούς, πολύ εντυπωσιασμένος από την αποκάλυψη, σκέφτεται να δολοφονήσει τον Βάλενφερ και να εξαφανιστεί με τα τιμαλφή του. Πραγματικά, παίρνει ένα μαχαίρι από τη χειρουργική του τσάντα, προκειμένου να δολοφονήσει τον βιομήχανο, αλλά, βγαίνοντας από το παράθυρο και ύστερα από αρκετό περπάτημα στο δάσος μετανιώνει, επιστρέφει στο πανδοχείο και πέφτει για ύπνο. Όταν ξυπνά το πρωί διαπιστώνει ότι ο Βάλενφερ έχει αποκεφαλισθεί με το χειρουργικό του μαχαίρι, ενώ ο φίλος του και τα τιμαλφή του θύματος έχουν εξαφανιστεί. Επειδή ο Μανιάν είναι καλυμμένος με αίμα και χρησιμοποιήθηκε το δικό του μαχαίρι, οι στρατιώτες υποψιάζονται ότι αυτός είναι ο δράστης και το στρατοδικείο τον καταδικάζει σε θάνατο. Πριν εκτελεστεί στη φυλακή είχε συναντήσει τον Χέρμαν, που είχε πάλι συλληφθεί για εξέγερση κατά των Γάλλων, στον οποίο είπε την περιπέτειά του.

photo BalzacΈνας άλλος τώρα, ο Ταϊγφέρ, εμπλέκεται στην ιστορία και οι υποψίες πέφτουν πάνω του για τον φόνο. Αυτός έχει μια κόρη, τη Βικτορίν, την οποία ερωτεύεται ο αφηγητής και το δίλημμα που προκύπτει είναι: μπορεί να παντρευτεί την κόρη ενός δολοφόνου και να αποκτήσει την περιουσία που προέρχεται από τον φόνο ενός άλλου; Όταν ρωτάει τους φίλους του, αντιλαμβάνεται ότι όσοι τον συμβούλευσαν να μην την παντρευτεί είναι οι επόμενοι υποψήφιοι, άρα θα την παντρευτεί ο ίδιος και κακώς έκανε ερωτήσεις που του γέννησαν δίλημμα.

Ο Μπαλζάκ μεταφέρει εδώ πληροφορίες που είχε μάλλον ακούσει από την ερωμένη του, δούκισσα Ντ’ Αμπραντές. Η αληθινή βάση του διηγήματος είναι ότι δύο μεγάλοι τραπεζίτες κατηγορήθηκαν για τη δολοφονία μιας πλούσιας οικογένειας το 1796. Ο δολοφονημένος είχε εμπιστευθεί την περιουσία του σε δύο αδέλφια, εκ των οποίων ο ένας ήταν γνωστός ως «Μισέλ ο κλέφτης» και ο άλλος ως «Μισέλ ο δολοφόνος», που στη συνέχεια έγιναν τραπεζίτες στην Πλατεία Βαντόμ. Η ιστορία αυτή έχει αναλογίες με τον Μπαρμπα-Γκοριό, όπου αναλύονται διεξοδικότερα οι οικογενειακές σχέσεις του τραπεζίτη και της κόρης του.

Συμπέρασμα, ο Μπαλζάκ θεωρεί τη γαλλική κοινωνία ιστορικό και τον εαυτό του γραμματέα της. Η Ανθρώπινη Κωμωδία του, σαν αντιδιαστολή προς τη Θεία Κωμωδία του Δάντη, τα κοινωνικά φαινόμενα, όχι κωμικά αλλά τραγικά, έχει θέμα της.

Πολύ ωραίο βιβλίο στο σύνολό του και πολύ καλή η δουλειά του μεταφραστή και σχολιαστή πίσω από την επιφάνεια των ιστοριών.
https://diastixo.gr/kritikes/xenipezografia/12055-episodeio-tromokratia
Ένα επεισόδιο από την εποχή της τρομοκρατίας & Το κόκκινο πανδοχείο

Η πανσιόν Βωκέ - του Μπάρμπα-Γκοριό σε ένα πανδοχείο


Στο Παρίσι του 1819, το πανδοχείο της κυρα-Βωκέ παρέχει στέγη και τροφή σε αρκετούς ενοίκους. Κάποιοι απ' αυτούς εµφανίζουν µια ιδιαίτερα µυστηριώδη συµπεριφορά. ...

Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2021

ΕΑΠ: Ξεκίνησε το δωρεάν διαδικτυακό μάθημα “Essential skills for museum professionals” Πηγή: https://frapress.gr/2019/01/eap-essential-skills/

MIT ES.S41 Speak Italian With Your Mouth Full, Spring 2012 


Όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για να μάθεις μόνος σου Ιταλικά 

Η Ιταλία (αχ! Η Ιταλία) είναι μια από τις πολυπληθέστερες χώρες της Ευρώπης. 

Αν σας ζητούσα να μου πείτε πέντε ιταλικές πόλεις, όχι μόνο θα γνωρίζατε, αλλά θα μου λέγατε και περισσότερες. 

Η Ρώμη, πρωτεύουσα της Ιταλίας, μετράει 3000 χρόνια από την ίδρυσή της. 

Η ιστορία και ο πολιτισμός της χώρας έχουν δώσει βάσεις στην παγκόσμια τέχνη, γραμματική, στο Δίκαιο, στην επιστήμη και αλλού. Μάλιστα, λέγεται ότι η Ιταλία έχει περισσότερα αριστουργήματα ανά τετραγωνικό μίλι, από κάθε άλλη χώρα. 

Η Ιταλία, επίσης, είναι μια από τις πιο ρομαντικές χώρες στον κόσμο. 

Όπου κι αν βρεθείς, όποια πόλη κι αν επιλέξεις να επισκεφτείς, αν είσαι με το ζευγάρι σου, σίγουρα δε θα το μετανιώσετε. 

Ακόμα και η γλώσσα των Ιταλών το αποδεικνύει αυτό, χάρη στη μελωδικότητά της(..) Ομιλείται στην Ιταλία, την Ελβετία, το Σαν Μαρίνο και το Βατικανό, ως πρώτη γλώσσα και ως δεύτερη στη Μάλτα, στη Σλοβενία, στην Κροατία. Μειονότητες στην Αλβανία, στη Γαλλία, στη Λιβύη, στο Μονακό, στο Μοντενέγκρο, στη Ρουμανία και στη Σομαλία, την μιλούν επίσης. 

Συνολικά, 59 εκατομμύρια Ευρωπαίοι και 85 εκατομμύρια παγκοσμίως άνθρωποι γνωρίζουν και μιλούν ιταλικά. Διαβάστε εδώ: Πληροφορίες για σπουδές στην Ιταλία 

 Πηγή: https://frapress.gr/2015/02/diy-italika/
---------------------------------------------------------------------------------   
Ξεκίνησε η διάθεση σε παγκόσμιο επίπεδο του δωρεάν διαδικτυακού μαθήματος “Essential skills for museum professionals” από την ομάδα DAISSy του ΕΑΠ! 

Το διαδικτυακό μάθημα “Essential skills for museum professionals” αναπτύχθηκε από την ομάδα DAISSy του ΕΑΠ στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου Mu.SA (Museam Sector Alliance). 
Η υλοποίηση του έργου αφορά την Ελλάδα, την Ιταλία, την Πορτογαλία και το Βέλγιο, ενώ συμμετέχουν 12 εταίροι. 


Σκοπός του προγράμματος είναι η ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των επαγγελματιών των μουσείων και των φορέων πολιτισμού. Οι ενότητες του προγράμματος έχουν βασιστεί στα πρότυπα ικανοτήτων του European e–competences framework (e–CF), DigComp και Ρ21. 

Πληροφορίες: 

8 εβδομάδες εκπαίδευσης, που απαιτούν συνολικά 80 ώρες εκπαίδευσης και μελέτης. Κάθε εβδομάδα επικεντρώνεται σε 1 ικανότητα του προτύπου e-CF με την οποία συνδυάζονται ικανότητες των προτύπων DigComp και Ρ21. Η κάθε ενότητα περιλαμβάνει παρουσιάσεις, video και υλικό μελέτης. Το υλικό είναι διαθέσιμο σε 4 γλώσσες (Αγγλικά, Ελληνικά, Ιταλικά και Πορτογαλικά) Υπάρχει υποστηρίξη από tutors 


=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

ΠΡΟΣΟΧΗ: Αυτά είναι τα πιο καρκινογόνα τρόφιμα!


Δυστυχώς, δεκατέσσερα εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο διαγιγνώσκονται κάθε χρόνο με καρκίνο. Πολλές φορές η συγκεκριμένη ασθένεια είναι κληρονομική, ενώ σύμφωνα με το Αμερικανικό Ινστιτούτο για τον Καρκίνο, τις περισσότερες φορές οφείλεται στην κακή διατροφή και στις άκρως επεξεργασμένες τροφές που καταναλώνουμε. Το περίεργο είναι ότι οι περισσότερες από αυτές πιθανόν να βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην κουζίνα σου! Μάθε ποιες είναι και προσπάθησε να τις απομακρύνεις όσο μπορείς από τη διατροφή σου…

loukanika

Επεξεργασμένα κρέατα
Τα «προϊόντα» κρέατος, όπως τα λουκάνικα και τα σαλαμάκια, είναι ίσως τα πιο καρκινογόνα τρόφιμα που μπορείς να καταναλώσεις λόγω των χημικών συντηρητικών που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές τους για να τα κάνουν να δείχνουν πιο φρέσκα, ζουμερά και ελκυστικά. Πιο συγκεκριμένα, το νιτρικό και το νιτρώδες νάτριο, που περιέχουν, αυξάνουν τον κίνδυνο για πολλές μορφές καρκίνου, όπως του παχέος εντέρου.

anapsiktika

Αναψυκτικά
Όχι μόνο είναι ιδιαίτερα παχυντικά λόγω των μεγάλων ποσοτήτων ζάχαρης που περιέχουν, αλλά το καραμελόχρωμα, που δίνει το χαρακτηριστικό χρώμα πολλών γνωστών αναψυκτικών, και η 4-μεθυλιμιδαζόλη που περιέχουν έχει αποδειχθεί ότι μπορούν να προκαλέσουν καρκίνο.

Ασπαρτάμη
Η ασπαρτάμη είναι από τις πιο γνωστές γλυκαντικές ουσίες, οι οποίες χρησιμοποιούνται στα ζεστά ροφήματα ως υποκατάστατο της ζάχαρης, αλλά και σε πολλά από τα προϊόντα διαίτης. Μπορεί να νομίζεις πως καταναλώνοντάς την «γλιτώνεις» τις θερμίδες της ζάχαρης και έτσι αδυνατίζεις, αλλά στην πραγματικότητα κάνεις περισσότερο κακό παρά καλό στην υγεία σου. Σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Τροφίμων, η ασπαρτάμη, αλλά και άλλες γλυκαντικές ουσίες όπως η σουκραλόζη και η σακχαρίνη, έχουν συνδεθεί με την εμφάνιση καρκίνου. Δεν ξέρουμε τι λες εσύ αλλά εμείς προτιμάμε να βάλουμε στον καφέ μας ένα κουταλάκι ζάχαρη με 20 θερμίδες, παρά ένα δισκίο σακχαρίνης με 0 θερμίδες και να το ρισκάρουμε.

solomos

Σολωμός ιχθυοτροφείου
Σύμφωνα με τον Dr. David Carpenter, διευθυντή του Ινστιτούτου Υγείας και Περιβάλλοντος στο Πανεπιστήμιο του Albany, ο συγκεκριμένος σολωμός παρουσιάζει έλλειψη βιταμίνης D, ενώ μολύνεται από καρκινογόνα χημικά, φυτοφάρμακα και αντιβιοτικά, με αποτέλεσμα να θεωρείται ιδιαίτερα καρκινογόνος.

popy-store-website-3

Ποπκόρν στο φούρνο μικροκυμάτων
Σύμφωνα με έρευνες, οι συγκεκριμένες σακουλίτσες ποπκόρν είναι γεμάτες χημικά που προκαλούν όχι μόνο στειρότητα, αλλά και καρκίνο του ήπατος, των όρχεων και του παγκρέατος. Η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ μάλιστα αναγνωρίζει το υπερφθοροκτανοϊκό οξύ που περιέχεται στα ποπκορν μικροκυμάτων ως “πιθανώς” καρκινογόνο, ενώ άλλες έρευνες έχουν δείξει ότι το χημικό αυτό προκαλεί την ανάπτυξη καρκινικών όγκων. Παράλληλα, το χημικό διακετύλιο, που περιέχουν, σχετίζεται με βλάβες και καρκίνο των πνευμόνων. Μπορεί το συγκεκριμένο είδος ποπκόρν να σου φαίνεται πολύ πιο «βολικό» και γρήγορο, αλλά πραγματικά θα σου πάρει ακριβώς την ίδια ώρα να αγοράσεις το καλαμπόκι για ποπκορν που βρίσκεται στον ίδιο διάδρομο(!) του σούπερ μάρκετ με το επεξεργασμένο, και να το κάνεις ποπκόρν στην κατσαρόλα. Σου υποσχόμαστε πως θα έχει την ίδια (ή ακόμη καλύτερη) γεύση…

Τρόφιμα σε κονσέρβες
Οι κονσέρβες περιέχουν ένα χημικό που ονομάζεται ΒΡΑ (δισφαινόλη Α), το οποίο, σύμφωνα με έρευνες, παίζει σημαντικό ρόλο στην υπογονιμότητα, την καρδιοπάθεια και σε αρκετές άλλες ασθένειες. Μάλιστα λόγω της οξύτητάς τους, οι κονσέρβες με ντομάτες θεωρούνται οι πλέον επικίνδυνες καθώς το κόκκινο αυτό φρούτο απορροφά το συγκεκριμένο χημικό ευκολότερα από άλλες τροφές.

Υδρογονωμένα έλαια (ή αλλιώς trans λιπαρά)
Τα συγκεκριμένα έλαια χρησιμοποιούνται για να συντηρούν επεξεργασμένα τρόφιμα και να παρατείνουν το χρόνο τους στο ράφι. Μπορεί να έχουν θετικά αποτελέσματα για την τσέπη των επιχειρηματιών της βιομηχανίας τροφίμων, ωστόσο αυτό δεν ισχύει και για την υγεία των καταναλωτών, αφού έχουν την ιδιότητα να αλλάζουν τη δομή και την ευλυγισία της κυτταρικής μεμβράνης σε όλα τα κύτταρα του σώματος, με αποτέλεσμα να εκδηλώνονται πολλές ασθένειες, όπως ο καρκίνος. Γι’ αυτό το λόγο πολλοί κατασκευαστές τροφίμων έχουν σταματήσει τη χρήση τους και τα έχουν αντικαταστήσει με φοινικέλαιο, το οποίο όμως είναι εξίσου ανθυγιεινό, ενώ η παραγωγή του είναι ιδιαίτερα βλαβερή για το περιβάλλον. Ωστόσο, ακόμα μπορεί κανείς να συναντήσει υδρογονωμένα έλαια στις λίστες με τα συστατικά πολλών τροφίμων.

Σιρόπι φρουκτόζης καλαμποκιού
Βάζουμε στοίχημα πως εάν ρίξεις μια ματιά στο κουτί των πρωινών σου δημητριακών θα δεις το συγκεκριμένο σιρόπι να παρελαύνει σε κάποια από τις πρώτες θέσεις στη λίστα με τα συστατικά. Μπορείς επίσης να το βρεις σε πολλά μπισκότα, τούρτες, κέικ, αναψυκτικά, χυμούς και σάλτσες. Μην σε ξεγελά ο όρος «καλαμπόκι» και νομίζεις πως είναι κάτι υγιεινό. Το συγκεκριμένο σιρόπι είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο, καθώς αποτελεί ιδανική τροφή για τα καρκινικά κύτταρα και καλό θα ήταν να το αποφεύγεις όσο περισσότερο μπορείς.

ΠΗΓΗ: https://www.olivemagazine.gr/

=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

6 Αδιαμφισβήτητα Σημάδια ότι Κάποιος που το Παίζει Φίλος σας, στην Πραγματικότητα θέλει το Κακό σας


Σας έχει τύχει ποτέ να συναντήσετε κάποιον και να σκεφτείτε ότι ήταν πολύ καλός; Φάνηκε αστείος, ειλικρινής και συμπαθητικός και αρχίσατε να γίνεστε φίλοι. Αλλά καθώς τον γνωρίζατε καλύτερα, κάτι φάνηκε να πηγαίνει στραβά. Αυτή η «καλή»εικόνα δείχνει να είναι η μάσκα για κάτι που κρύβει από πίσω. Όταν αποκαλύφθηκε η πραγματική του προσωπικότητα, δεν σας άρεσε αυτό που είδατε.

Είναι πολύ συχνό φαινόμενο κάποιοι άνθρωποι να φαίνονται κάτι άλλο από αυτό που είναι. Αυτοί οι άνθρωποι έχουν κρυφές προθέσεις και αν δεν προσέξετε, μπορεί να σας εκμεταλλευτούν.
Διαβάστε παρακάτω 6 σημάδια που δείχνουν ότι ένας καλός άνθρωπος έχει κρυφές άσχημες προθέσεις:

1. Έχει συνεχώς απαιτήσεις

Κάποιος που φαίνεται τόσο καλός αλλά στην πραγματικότητα είναι χειραγωγός έχει την τάση να έχει απαιτήσεις. Πιστεύει ότι είναι ανώτερος από τους γύρω του, γι’αυτό χρησιμοποιεί άλλους ανθρώπους για να ικανοποιήσει τα θέλω του. Αμφισβητώντας τα λεγόμενα του και αρνούμενοι να πάρετε μέρος στο παιχνίδι του μπορείτε να προλάβετε την αρνητικότητα του.

2. Αισθάνεστε άσχημα μετά από τις συνομιλίες σας

Όταν αισθάνεστε άσχημα ή παράξενα μετά την συνομιλία με κάποιον, είναι συχνά το ένστικτο σας που σας ενημερώνει ότι κάτι πάει στραβά. Όταν έχετε να κάνετε με έναν καλό άνθρωπο, τότε πρέπει να νιώθετε όμορφα μετά από μια συνάντηση μαζί του. Όταν όμως πρόκειται για λύκο μεταμφιεσμένο σε πρόβατο, τότε σας μένουν αρνητικά συναισθήματα.

3. Έχει παράξενη οπτική επαφή και γλώσσα του σώματος

Οι χειραγωγοί γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν την οπτική επαφή και την γλώσσα του σώματος για να σας κάνουν να τους εμπιστευτείτε. Αλλά αν τους παρατηρήσετε, τότε θα μπορέσετε να το αποφύγετε. Η παρατεταμένη οπτική επαφή που σας κάνει να αισθάνεστε άβολα είναι σημάδι ότι το πρόσωπο που σας μιλά κρύβει κάτι.

4. Χρησιμοποιεί την πειθώ σαν παιχνίδι

Κάποιος με κακές προθέσεις που κρύβεται πίσω από μια καλή εικόνα χρησιμοποιεί συνεχώς την πειθώ για να πάρει αυτό που θέλει. Σας πιέζει για να σας πείσει να κάνετε κάτι που δεν θέλετε. Είναι πολύ καλός στην χειραγώγηση ατόμων γύρω του για να πάρει αυτό που θέλει.

5. Χρησιμοποιεί το χιούμορ για να σας προσβάλει

Ένας «καλός» άνθρωπος ο οποίος στην πραγματικότητα έχει αρνητικές προθέσεις μπορεί να χρησιμοποιήσει το χιούμορ για να σας προσβάλει. Όταν λέει κάτι προσβλητικό, ακολουθείται από το «πλάκα κάνω». Αυτός είναι ένας τρόπος για να σας ρίξει και να νιώσει ανώτερος. Μπορεί να χρησιμοποιεί αυτή την τακτική όταν είστε σε παρέα, για να σας κάνει να φανείτε κακοί μπροστά σε άλλους.

6. Οι συζητήσεις σας είναι πάντα μονόπλευρες

Οι φαινομενικά καλοί άνθρωποι με κακές προθέσεις προσπαθούν να μονοπωλήσουν τις συζητήσεις. Χειραγωγούν συζητήσεις. Αυτό είναι σημάδι που χρειάζεται χρόνο για να το αναγνωρίσετε. Αλλά αν γνωρίζετε αυτό το άτομο για αρκετό καιρό, θα αρχίσετε να βλέπετε ότι δεν μπορείτε να σταυρώσετε λέξη και ότι η συζήτηση πάντα δείχνει να περιστρέφεται γύρω από εκείνο.

=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Αφιέρωμα στον φιλόσοφο και Νομπελίστα Αλμπέρ Καμύ (Albert Camus)

«Εμείς εξορίσαμε την ομορφιά. 
Οι Έλληνες πολέμησαν γι’ αυτήν» 


Αφιέρωμα: Σοφία Ντρέκου - https://tinyurl.com/yxwndt4v

4 Ιανουαρίου 1960 πεθαίνει σε τροχαίο ο διάσημος συγγραφέας Αλμπέρ Καμύ. Ένας από τους σημαντικότερους Γάλλους συγγραφείς και διανοητές με διεθνή ακτινοβολία και ευδιάκριτο αποτύπωμα στην λογοτεχνία, το θέατρο και την φιλοσοφία. Τιμήθηκε το 1957 με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας.

Λίγο πριν ο μεγάλος Γάλλος συγγραφέας Αλμπέρ Καμύ σκοτωθεί αδόκητα σε τροχαίο δυστύχημα, λέγεται ότι είχε διαβάσει το βιβλίο του μεγάλου Ορθόδοξου θεολόγου Λόσσκυ που έγραψε ειδικά για τους δυτικούς ανθρώπους με τίτλο «Η μυστική θεολογία της Ανατολικής Εκκλησίας».

Ο Καμύ είχε εντυπωσιαστεί από αυτό και είχε δηλώσει:
«Αυτό είναι κάτι με το οποίο μπορώ να συνομιλήσω».

Αυτά είναι ευρέως γνωστά.

Πριν όμως από αυτό είχε συμβεί και το άλλο: ο Καμύ είχε διαβάσει την άποψη του Αυγουστίνου ότι «οι δίκαιοι θα ευφραίνονται στην μέλλουσα ζωή βλέποντας τα βάσανα των κολαζομένων». Και τότε είχε πει χαρακτηριστικά: «ένας τέτοιος Θεός δεν με ενδιαφέρει».

Το να επιχειρήσει κανείς να υπερασπιστεί την ιδιότητα του φιλοσόφου του Albert Camus, σημαίνει ότι αποδέχεται πως υπάρχει μια κριτική στην οποία πρέπει να απαντήσει...

5448 - Η φιλοσοφική επανάσταση του Albert Camus - Ν. Λυγερός
Μετάφραση από τα γαλλικά: Σάνη Καπράγκου June 3, 2012 Articles

5448La révolte philosophique d' Albert Camus. Perfection 
11 1 1/2010. Eλ. Η φιλοσοφική επανάσταση του Albert Camus.

Το να επιχειρήσει κανείς να υπερασπιστεί την ιδιότητα του φιλοσόφου του Albert Camus, σημαίνει ότι αποδέχεται πως υπάρχει μια κριτική στην οποία πρέπει να απαντήσει.

Σε στρατηγικό επίπεδο, αυτό είναι ήδη ένα λάθος, δίχως να είναι απαραιτήτως μία λάθος κρίση. Να επιθυμεί κανείς να βάλει όλη την σκέψη τού Camus στο αυστηρό πλαίσιο του φιλοσόφου, δεν είναι μόνον απώλεια χρόνου μα και ανούσιο.

Εν τέλει το να θεωρήσουμε ότι το συνονθύλευμα στη φιλοσοφία μπορεί να δώσει την ιδιότητα του φιλοσόφου, είναι μια πνευματική παράνοια. Το συνονθύλευμα δεν τεκμηριώνει παρά μόνον αυτό που είναι, δηλαδή, απολύτως τίποτε στο επίπεδο της έρευνας και μια αναγκαιότητα για να διδάξουμε στη δευτεροβάθμια, που αντιστοιχεί, στην περίπτωση της «φιλοσοφικής» ύλης, σε μια διδασκαλία στην τρίτη λυκείου.

Αυτό είναι το άκρον άωτον του χιούμορ, καθώς για να μην κατηγορηθείς ότι είσαι ένας φιλόσοφος της τρίτης λυκείου, πρέπει ν’ αποδείξεις ότι μπορείς να διδάξεις τη φιλοσοφία σ’ αυτή την ίδια τάξη!

Γιατί να μην χρησιμοποιούμε την αναλογία του ορισμού των μαθηματικών του Jean Dieudonne', δηλαδή, όπως ένας μαθηματικός είναι κάποιος που έχει διδακτορικό στις επιστήμες, ειδικότητα μαθηματικά, και μια δημοσίευση μετά το τελευταίο.

Σ’ αυτή την περίπτωση πόσοι επαγγελματίες φιλόσοφοι θα ήταν διαπιστευμένοι ως φιλόσοφοι; Δεν χρήζει απαντήσεως η ερώτηση τούτη, δεδομένου ότι δεν υπάρχει παρά μόνον για να καταδείξει τον παραλογισμό του προηγούμενου κριτηρίου. Στην πραγματικότητα, το αληθινό πρόβλημα είναι ακόμη πιο απλό και δύναται να εκφραστεί με μία άλλη ερώτηση επίσης τελείως παράλογη.

Ο Σωκράτης ήταν φιλόσοφος; Γι’ αυτόν τον λόγο, η αναλογία δεν στερείται ενδιαφέροντος, διότι είναι βέβαιο ότι αυτός ο τελευταίος δεν ήταν βεβαίως διαπιστευμένος ως τέτοιος από το σύνολο των επαγγελματιών ρητόρων.

Πρέπει να προτιμούμε τον Πρωταγόρα από τον Σωκράτη, όπως στην υποτιθέμενη περίπτωση με τον Jean-Paul Sartre και τον Albert Camus, όσο αφορά στην τεχνική φύση του φιλοσοφικού περιεχομένου, ή ακόμη τον Karl Marx από τον Joseph Proudhon.

Εάν υπάρχει μια οντότητα που μπορεί να κρίνει και να ξεχωρίζει, δεν είναι βεβαίως οι κοινωνίες, που δεν είναι παρά μόνον φαινόμενα που παρέρχονται από τη φύση τους, μα η ανθρωπότητα η ίδια, που είναι διαχρονική από τη φύση της.

Ο Μύθος του Σισύφου του Albert Camus δεν είναι φιλοσοφία της επανάστασης, μα μία φιλοσοφική επανάσταση. Δεν μονοπώλησε την φιλοσοφική τεχνική για να δημιουργήσει ένα έργο που θεωρείται οικουμενικό, μα με αφετηρία τη φιλοσοφία την ίδια εξέφρασε ένα ρεύμα σκέψης που δεν είναι μόνον επανάσταση κατά του παραλόγου, μα και μία αληθινή ανθρώπινη επανάσταση κατά των κοινωνιών της τύχης, δίχως ανάγκη, στην αναζήτηση της ευτυχίας εις βάρος της ελευθερίας. Αυτή είναι η συμβολή του Albert Camus.

Άρθρα, του Δρ. Νίκου Λυγερού και αναλύσεις 
Albert Camus 1913 - 4 Ιανουαρίου 1960


Ν. Λυγερός May 20, 2012 Άρθρα

Η φιλοσοφική σκέψη του Albert Camus ...

Αισιοδοξία Καρυωτάκης Kώστας - Πρέβεζα (Boom Bap Mix)


Ένα από τα τελευταία κείμενα του Καρυωτάκη, γράφτηκε τον Απρίλιο-Μάιο του 1928 και δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στη Νέα Εστία (6, 63, 1 Αυγούστου 1929) λίγο μετά το θάνατο του ποιητή.

Ας υποθέσουμε πως δεν έχουμε φτάσει
στο μαύρο αδιέξοδο, στην άβυσσο του νου.
Ας υποθέσουμε πως ήρθανε τα δάση
μ' αυτοκρατορικήν εξάρτηση πρωινού
θριάμβου, με πουλιά, με το φως τ' ουρανού,
και με τον ήλιο όπου θα τα διαπεράσει.
Ας υποθέσουμε πως είμαστε κει πέρα,
σε χώρες άγνωστες, της δύσης, του βορρά,
ενώ πετούμε το παλτό μας στον αέρα,
οι ξένοι βλέπουνε περίεργα, σοβαρά.
Για να μας δεχθεί κάποια λαίδη τρυφερά,
έδιωξε τους υπηρέτες της ολημέρα.
Ας υποθέσουμε πως του καπέλου ο γύρος
άξαφνα εφάρδυνε, μα εστένεψαν, κολλούν,
τα παντελόνια μας και, με του πτερνιστήρος
το πρόσταγμα, χιλιάδες άλογα κινούν.
Πηγαίνουμε -- σημαίες στον άνεμο χτυπούν --
ήρωες σταυροφόροι, σωτήρες του Σωτήρος.
Ας υποθέσουμε πως δεν έχουμε φτάσει
από εκατό δρόμους, στα όρια της σιγής,
κι ας τραγουδήσουμε, -- το τραγούδι να μοιάσει
νικητήριο σάλπισμα, ξέσπασμα κραυγής --
τους πυρρούς δαίμονες, στα έγκατα της γης,
και, ψηλά, τους ανθρώπους να διασκεδάσει.

Aπαγγέλλει ο Ηλίας Λογοθέτης

  =====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

13 τρικ που εφαρμόζουν τα σούπερ μάρκετ για να ξοδεύετε περισσότερα χρήματα


Υπάρχει λόγος που οι ειδικοί επιμένουν να κάνετε λίστα για τα ψώνια σας πριν πάτε στο σούπερ μάρκετ και να προσπαθήσετε να την τηρήσετε αλλά και να μην πηγαίνετε για ψώνια πεινασμένοι.

Κάθε σημείο σε ένα σούπερ μάρκετ είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να σας κάνει να ξοδεύετε περισσότερα χρήματα και να αγοράζετε περισσότερα πράγματα από όσα χρειάζεστε στην πραγματικότητα.

Το καροτσάκι για τα ψώνια εφευρέθηκε το 1938 προκειμένου να επιτρέπει στους καταναλωτές να αγοράζουν μεγαλύτερες ποσότητες χωρίς να χρειάζεται να τα κουβαλάνε.
Τα περισσότερα σούπερ μάρκετ τοποθετούν τα ράφια με τα λουλούδια ή τα τρόφιμα του φούρνου κοντά στην είσοδο, ώστε να έχετε περισσότερες πιθανότητες να αγοράσετε κάτι όσο το καρότσι είναι ακόμα άδειο και το ηθικό σας σε υψηλά επίπεδα.

Ένας ακόμα λόγος που τοποθετούν τα λουλούδια και τα φρέσκα ψωμάκια στην είσοδο είναι η μυρωδιά. Τέτοιου είδους μυρωδιές αυξάνουν τις πιθανότητες να κάνετε αυθόρμητες αγορές αλλά και σας φτιάχνουν τη διάθεση.

Τα σούπερ μάρκετ τοποθετούν το γάλα και άλλα απαραίτητα τρόφιμα στο βάθος του καταστήματος ώστε να πρέπει να διασχίσετε με όλο το κατάστημα.

Οι διάδρομοι είναι κατασκευασμένοι με τέτοιο τρόπο ώστε να κατευθύνουν τους καταναλωτές να τα διασχίζουν μόνο σε ευθεία γραμμή και να μην κόβουν δρόμο για να πάνε στον διπλανό διάδρομο.

Στα περισσότερα καταστήματα οι καταναλωτές περπατούν από δεξιά προς τα αριστερά, όπως ακριβώς συμβαίνει και όταν οδηγεί κανείς και γι’ αυτό το λόγο τα προϊόντα τοποθετούνται στην δεξιά πλευρά.

Τα προϊόντα και τα τρόφιμα που θέλει το σούπερ μάρκετ να προωθήσει περισσότερο βρίσκονται στο ύψος των ματιών του καταναλωτή, όπως για παράδειγμα τα πιο ακριβά δημητριακά.

Αντίστοιχα, τα δημητριακά που έχουν την περισσότερη ζάχαρη και είναι τα αγαπημένα των παιδιών είναι σε χαμηλότερο ράφι, ώστε να είναι στο οπτικό τους πεδίο.

Τα σημείο όπου σας προτρέπουν να δοκιμάσετε λίγο τυρί ή άλλα προϊόντα, προσπαθούν να σας καθυστερήσουν προκειμένου να προωθήσουν τα νέα τους τρόφιμα.

Το μέγεθος μετράει. Τα σούπερ μάρκετ που έχουν πάρα πολύ κόσμο, αποθαρρύνουν τους καταναλωτές από το να παραμείνουν πολύ χρόνο μέσα, να κάνουν αυθόρμητες αγορές και τελικά αγοράζουν πολύ λιγότερα πράγματα και είναι λιγότερο κοινωνικοί και περισσότερο νευρικοί.

Τα ζεστά χρώματα είναι πιο φιλικά προς τους καταναλωτές.

Έρευνες έχουν δείξει ότι η απαλή μουσική κάνει τους ανθρώπους να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα, ενώ η δυνατή μουσική τους κάνει να κινούνται γρήγορα μέσα στο σούπερ μάρκετ. Η κλασσική μουσική, ωθεί τους καταναλωτές να αγοράζουν πιο ακριβά προϊόντα.

Το πιο επικερδές σημείο σε ένα σούπερ μάρκετ είναι αυτό που βρίσκεται στο ταμείο.

Πηγή: Business Insider
=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Ότι ξέρεις είναι ψέμματα-Υπάρχεις σε μία μαθηματικοποιημένη πραγματικότητα!


Εσύ που διαβάζεις αυτό το κείμενο ζεις και υπάρχεις σε μία μαθηματικά δημιουργημένη ψευδαίσθηση. Υπάρχεις και ζεις σε αυτή τη μαθηματική ψευδαίσθηση και εσύ ο ίδιος είσαι ένα μαθηματικό ΟΝ.

Δες γύρω σου.. Δες όλα τα τραπέζια και τις καρέκλες, τα φυτά, τα ζώα, τα δέντρα και τα πουλιά εκ πρώτης όψης φαίνονται πολύ φυσικά και καθόλου μαθηματικά αλλά αυτό συμβαίνει επειδή έχεις πέσει θύμα απάτης των ίδιων σου ανθρώπινων αισθήσεων.

Πάρε για παράδειγμα τα μάτια. Δές όλα τα χρώματα γύρω σου.. Τι είναι στην πραγματικότητα το χρώμα έχεις αναρωτηθεί? Το χρώμα είναι το φως !Η μόνη διαφορά ανάμεσα στο ένα χρώμα και το άλλο για παράδειγμα το κόκκινο και το βιολετί είναι η συχνότητα του φωτός. Συχνότητα είναι ο αριθμός ταλαντώσεων του κύματος σε μία μονάδα χρόνου. Η συχνότητα δεν είναι τίποτα άλλο από πληροφορίες. Είναι αριθμός και η μόνη διαφορά από το κόκκινο και το βιολετί, το μπλε και το πράσινο, είναι η συχνότητα τους, ένας αριθμός δηλαδή.

Αν βιώσεις αυτόν τον αριθμό ως κόκκινο χρώμα και όταν κοιτάς γύρω σου το κόκκινο μήλο, στο καφέ τραπέζι,δίπλα στα ασημί μαχαιροπίρουνα και το κίτρινο λουλούδι, τότε απλά παρατηρείς διαφορετικές μεταβλητές των πληροφοριών με διαφορετικούς αριθμούς. Αλλά οι φυσικές σου αισθήσεις έχουν εξελιχθεί με τέτοιον τρόπο ώστε να βιώνεις αυτόν τον κώδικα αριθμών ως χρώμα.

Άλλο παράδειγμα τα αυτιά σου. Η διαφορά ενός ήχου από τον άλλον είναι και πάλι η συχνότητα. Μια μουσική συμφωνία είναι ένα δονητικό σύμπλεγμα που δεν είναι τίποτα άλλο από ένα πεδίο πληροφοριών που το μυαλό σου μεταφράζει με τη βοήθεια των αυτιών και της ακοής ώς μουσική. Μάλιστα υπάρχουν παραδείγματα ανθρώπων οι οποίοι μπορούν να δουν τους ήχους αλλά και να ακούσουν ένα χρώμα εξαιτίας διαφορετικής λειτουργίας του εγκεφάλου τους. Αυτό και μόνο σου δίνει ένα στοιχείο για το οποίο μπορούμε να πούμε πως η πραγματικότητα είναι μία ψευδαίσθηση βασισμένη στις φυσικές σου αισθήσεις!

Τα πάντα είναι βασισμένα πάνω στις συχνότητες τα κύματα και τον ήχο όπως πολύ σοφά δήλωσε ο τεράστιος επιστήμονας Νίκολα Τέσλα. Ακόμα και η ύλη σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες επιστημονικές έρευνες είναι τροποποιημένη συχνότητα. Τα πάντα είναι ενέργεια, τα πάντα είναι συχνότητα τα πάντα βασίζονται στον αριθμητικό κώδικα.

Είναι λοιπόν πιθανό η πραγματικότητα να είναι μαθηματικά γενόμενη, όπως και  η υλική σου υπόσταση και για αυτό το λόγο είσαι σε θέση να δέχεσαι και να επεξεργάζεσαι πληροφορίες της πραγματικότητας αυτής.

Τα μαθηματικά αποτελούν τον κώδικα με τον οποίον δομήθηκε η πραγματικότητα που βιώνουμε. Δυστυχώς διδάσκονται με τέτοιο τρόπο στα σχολεία ώστε να περιορίζουν τους μαθητές στη λύση των προβλημάτων με τη βοήθεια ενός μολυβιού και ενός τετραδίου. Οι περισσότεροι άνθρωποι μισούν τα μαθηματικά γιατί η αλήθεια της φύσης τους έχει αλλοιωθεί.

Ναι μάλλον σου έχουν πει ψέματα. Σου έχουν μάθει τα μαθηματικά με τέτοιο τρόπο λες και έχουν μάθει σε κάποιον την τέχνη της ζωγραφικής με σκοπό να βάψει μοναχά ένα φράχτη ενώ στην πραγματικότητα θα μπορούσε να ζωγραφίσει αριστουργήματα.

Πέρα από την ύλη όμως και τον κώδικα της πραγματικότητας των μαθηματικών έχεις και κάτι που ονομάζεται ψυχή. Έχεις τη ψυχή και τα συναισθήματα τα οποία σε κάνουν και αγαπάς, συμπονάς, νιώθεις, αναζητάς, αμφισβητείς και αναρωτιέσαι για την αλήθεια. Η ψυχή είναι το θειικό στοιχείο που καμία λογική και καμία αριθμητική ακολουθία δε μπορεί να εξηγήσει! Σε συμβουλεύουμε να Ξυπνήσεις από την υλική πραγματικότητα , να δώσεις προσοχή πέρα από την ψευδαίσθηση και να ανακαλύψεις το αιώνιο πεπρωμένο που η καρδιά και ψυχή σου ορίζουν.


=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ: Η Απαγορευμένη εκπαίδευση


Η Απαγορευμένη Εκπαίδευση (La Educacion Prohibida) είναι ένα ανεξάρτητο ντοκιμαντέρ που κυκλοφόρησε το 2012. Περιγράφει ποικίλες εναλλακτικές πρακτικές εκπαίδευσης και αντισυμβατικά σχολεία στη Λατινική Αμερική και την Ισπανία, και περιλαμβάνει εκπαιδευτικές προσεγγίσεις όπως η λαϊκή επιμόρφωση, το σύστημα Μοντεσσόρι, η προοδευτική εκπαίδευση, η εκπαίδευση Βάλντορφ, η κατ οίκον διδασκαλία.

Το ντοκιμαντέρ χωρίζεται σε 10 θεματικά επεισόδια, που το καθένα παρουσιάζει μια διαφορετική πτυχή της εκπαίδευσης στο πλαίσιο του σχολείου και έξω από αυτό.

Τα θέματα περιλαμβάνουν την ιστορία του σχολικού συστήματος, την εξουσία και δύναμη στα σχολεία, την αξιολόγηση και το διαχωρισμό των μαθητών, την κοινωνική λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, καθώς και το ρόλο των εκπαιδευτικών και των οικογενειών. Η ταινία περιέχει σχεδόν 30 λεπτά κινουμένων σχεδίων και μια φανταστική δραματοποιημένη ιστορία που συνδέει τα επεισόδια.

Είναι η πρώτη Ισπανική ταινία που χρηματοδοτήθηκε μέσω της μεθόδου πληθοχρηματοδότησης και προβλήθηκε ταυτόχρονα σε 130 πόλεις, σε 13 χώρες, με συνολικό αριθμό 18.000 θεατών μέσα σε μια μέρα

Η 

 =====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"