Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2018

"Ξεχάστε με στη θάλασσα": Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος και το ανέκδοτο ποίημά του



-«Ξεχάστε με στη θάλασσα»

Σας εύχομαι υγεία και ευτυχία αλλά δεν μπορώ να κάνω το ταξίδι σας

Είμαι επισκέπτης

Το κάθε τι που αγγίζω με πονάει πραγματικά

κι έπειτα δεν μου ανήκει

Όλο και κάποιος βρίσκεται να πει "δικό μου είναι"

Εγώ δεν έχω τίποτε δικό μου είχα πει κάποτε με υπεροψία

Τώρα καταλαβαίνω πως το τίποτε είναι τίποτε

Ότι δεν έχω καν όνομα

Και πρέπει να γυρεύω ένα κάθε τόσο

Δώστε μου ένα μέρος να κοιτάω

Ξεχάστε με στη θάλασσα

Σας εύχομαι υγεία και ευτυχία.
 

(ανέκδοτο ποίημα του Θόδωρου Αγγελόπουλου γραμμένο το 1982 λίγο πριν από την έναρξη συγγραφής του σεναρίου της ταινία «Ταξίδι στα Κύθηρα»)

-"Επί σαράντα χρόνια κάνω αυτό που ονειρεύομαι, να ταξιδεύω κι όταν φτάνω σε ένα λιμάνι να ξεκινάω για το επόμενο. Δεν έχω άλλο σπίτι από το ταξίδι. Όλα γεννιούνται πάνω στο ταξίδι. Η ιδανική θέση είναι πλάι σε κάποιον που οδηγεί, με ανοιχτό το παράθυρο και το τοπίο να φεύγει. Αν δεν μπορούσα να ταξιδεύω θα αισθανόμουν φυλακισμένος. Ανεξάρτητα από αν έχει ή όχι επιτυχία η ταινία, ούτως ή άλλως το ταξίδι είναι κερδισμένο". ...

Οι Ναζί πίσω από το όραμα της ενοποιημένης Ευρώπης (;)

‘Who controls the past controls the future: who controls the present controls the past’


Κάποτε ο Βρετανός συγγραφέας και δημοσιογράφος Τζορτζ Όργουελ, έλεγε πως «σε μια εποχή καθολικού ψεύδους, το να λες την αλήθεια αποτελεί μια πράξη επαναστατική» και επαναστατική πράξη δεν θα μπορούσε να μην θεωρηθεί η κατάρριψη ενός από τους μεγαλύτερους μύθους στην μεταπολεμική ιστορία της
Ευρώπης.

Η πλειοψηφία των Ελλήνων και όχι μόνο, είναι προφανές πως όλα αυτά τα χρόνια πίστευε και πιστεύει ακόμα σε μια ουτοπία αδυνατώντας να συνειδητοποιήσει την τεράστια απάτη στην οποία είναι συνοδοιπόρος. Η Ενωμένη Ευρώπη δεν είναι αυτή που νομίζουμε. Μας λέγανε πως η ευρωπαϊκή ενότητα χτίστηκε για να αποτρέψει τον εθνικισμό, το ναζισμό και τους πολέμους αλλά αυτό που παρατηρούμε είναι πως πρόκειται περί ενός πολύ βρώμικου σχεδίου. Η ιδέα του «ευρωπαϊσμού», όσο και αν μας φαίνεται παράλογο, επινοήθηκε από τους ίδιους τους Ναζί καθώς ήταν οι πρώτοι που ανέπτυξαν πολιτικά και οικονομικά σχέδια ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης.

Μπορεί στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο η Ναζιστική Γερμανία να ηττήθηκε, όμως διαψευστήκαμε αφού το 4ο Ράιχ έχει λάβει σάρκα και οστά. Δεν αποτελεί άλλωστε σύμπτωση το γεγονός ότι κάθε χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση γίνεται όλο και φτωχότερη ενώ η Γερμανία όλο και πλουσιότερη. ...

«Η Ελλάδα πεθαίνει. Πεθαίνουμε σαν λαός» Τα προφητικά λόγια του Βέγγου στην ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Αυτά τα λόγια φώναζε ο αείμνηστος Θανάσης Βέγγος υποδυόμενος τον ταξιτζή στην ταινία του πρόωρα χαμένου Έλληνα σκηνοθέτη Θόδωρου Αγγελόπουλου το 1995 «ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ»:

Η Ελλάδα πεθαίνει.

Πεθαίνουμε σα λαός.

Κάναμε τον κύκλο μας, δεν ξέρω πόσες χιλιάδες χρόνια, ανάμεσα σε σπασμένες πέτρες και αγάλματα.

Και πεθαίνουμε....

Αλλά αν είναι να πεθάνει η Ελλάδα, να πεθάνει γρήγορα.

Γιατί η αγωνία κρατάει πολύ και κάνει πολύ θόρυβο.


Στην ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου, «Το Βλέμμα του Οδυσσέα» (1995), ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες ηθοποιούς που μας άφησε το 2011 έλεγε: «Ξέρεις κάτι; Η Ελλάδα πεθαίνει. Πεθαίνουμε σαν λαός. Κάναμε τον κύκλο μας. Δεν ξέρω πόσες χιλιάδες χρόνια ανάμεσα σε σπασμένες πέτρες και αγάλματα, και πεθαίνουμε...»

Τα προφητικά αυτά λόγια για τη χώρα μας χρησιμοποίησε ο Θανάσης Βέγγος στην ταινία που σκηνοθέτησε ο διεθνούς φήμης Έλληνας σκηνοθέτης, Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο οποίος έφυγε από τη ζωή το βράδυ της Τρίτης.

=====================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"

Ιταλία: Επιμένει στην έξοδο από το ευρώ η Λέγκα του Βορρά

«Αποτυχημένο πείραμα» χαρακτήρισε το ευρώ ο ηγέτης του ακροδεξιού ιταλικού κόμματος Λέγκα του Βορρά την Τρίτη (23 Ιανουαρίου), Matteo Salvini, διευρύνοντας ταυτόχρονα το χάσμα με τον εκλογικό σύμμαχό του Σίλβιο Μπερλουσκόνι.
Τη Δευτέρα ο κ. Μπερλουσκόνι συναντήθηκε με ηγέτες της ΕΕ στις Βρυξέλλες, όπου δεσμεύτηκε ότι η Ιταλία θα κρατήσει το έλλειμμα του προϋπολογισμού εντός των ορίων της ΕΕ.
Τα δύο κόμματα υπέγραψαν κοινό πρόγραμμα την περασμένη εβδομάδα, θέτοντας ως βασική δέσμευση τον «τερματισμό της λιτότητας» και την «αναθεώρηση των συνθηκών της ΕΕ», χωρίς όμως να αναφέρει την έξοδο από το ευρώ.
Ωστόσο, ο κ. Salvini εξέφρασε την ευρωσκεπτικιστική ρητορική του, αποκαλώντας το ευρώ «ένα αποτυχημένο πείραμα που έβλαψε την ιταλική οικονομία», ενώ πρόσθεσε ότι «Μια χώρα που δεν ελέγχει το νόμισμά της δεν είναι ελεύθερη χώρα».
Επιπλέον, ο κ. Salvini αμφισβήτησε τη δέσμευση του κ. Μπερλουσκόνι να κρατήσει το έλλειμμα κάτω από το 3% της εθνικής παραγωγής. ...

Το σύνταγμα της ΠΓΔΜ βρίθει αλυτρωτικών αναφορών, παρά τις αλλεπάλληλες αναθεωρήσεις τις οποίες έχει υποστεί, με πιο πρόσφατη αυτή του 2011

   Τα Σκόπια και το Σύνταγμά τους CONSTITUTION OF THE FYROM

Το σύνταγμα της ΠΓΔΜ βρίθει αλυτρωτικών αναφορών, παρά τις αλλεπάλληλες αναθεωρήσεις τις οποίες έχει υποστεί, με πιο πρόσφατη αυτή του 2011, γράφει η εφημερίδα Καθημερινή.

Το σύνταγμα της ΠΓΔΜ βρίθει αλυτρωτικών αναφορών, παρά τις αλλεπάλληλες αναθεωρήσεις τις οποίες έχει υποστεί, με πιο πρόσφατη αυτή του 2011. Ο αλυτρωτισμός είναι ευκρινής ήδη από το προοίμιο του συντάγματος, το οποίο, μάλιστα, έχει τροποποιηθεί και βελτιωθεί έναντι της αρχικής μορφής του. Εκεί γίνεται λόγος για «τις παραδόσεις της πολιτειακής κατάστασης και νομιμότητας της Δημοκρατίας του Κρουσόβου και των αποφάσεων της Αντιφασιστικής Συνέλευσης της Λαϊκής Απελευθέρωσης της Μακεδονίας, και το δημοψήφισμα της 8ης Σεπτεμβρίου 1991», ως θεμέλια της απόφασης για δημιουργία της «Δημοκρατίας της Μακεδονίας», αλλά και του συντάγματος της χώρας.

Η Αντιφασιστική Συνέλευση της Λαϊκής Απελευθέρωσης της Μακεδονίας, γνωστή με το ακρωνύμιο ASNOM, αμέσως μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο είχε ως βασικό στόχο την «ενοποίηση» της γεωγραφικής Μακεδονίας, παρουσιάζοντας τα τμήματά της που ανήκαν τόσο στη Γιουγκοσλαβία όσο και στα υπόλοιπα κράτη ως υπό κατοχή. Στο άρθρο 3, το οποίο προσδιορίζει τα σύνορα της ΠΓΔΜ ως «απαραβίαστα», έχει γίνει μια προσθήκη η οποία αναφέρει ότι η χώρα «δεν έχει εδαφικές αξιώσεις έναντι οποιουδήποτε γειτονικού κράτους». Ωστόσο τονίζεται ότι τα σύνορα μπορεί να αλλάξουν μόνο σε συμφωνία με το σύνταγμα «και στην αρχή της ελεύθερης βούλησης, όσο και σε συμφωνία με τους γενικά αποδεκτούς διεθνείς κανόνες».

Article 3
The territory of the Republic of Macedonia is indivisible and inviolable.
The existing borders of the Republic of Macedonia are inviolable.
The borders of the Republic of Macedonia may be changed only in accordance with the constitution.

Τα άρθρα 4 και 7 του συντάγματος είναι εκείνα που προσδιορίζουν ως «μακεδονική» την ιθαγένεια και τη γλώσσα των Σλαβομακεδόνων της ΠΓΔΜ.

Article 4
Citizens of the Republic of Macedonia have citizenship of the Republic of Macedonia.
A subject of the Republic of Macedonia may either be deprived of citizenship, nor expelled or extradited to another state.
Citizenship of the Republic of Macedonia is regulated by law. ...

Music to Cleanse of Negative Energy at Home Space

Music by: Merlin's Magic; album - Elements Of Rejuvenation Qi-Gong-Energieheilung; Track - Himmlisches Qi
Μουσική για τον καθαρισμό της αρνητικής ενέργειας στο χώρο του σπιτιού, μουσική χαλάρωσης, νερό, φύση, δάσος, χαλάρωση, ήσυχα

Music for cleaning negative energy in the home, relaxation music, water, nature, forest, relaxation, quiet
Musica per pulire l'energia negativa in casa, musica rilassante, acqua, natura, foresta, relax, tranquillità

=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

To κάλεσμα της Ζωής για το Freedomtv

www.freedomtv.gr
Όταν όλα είναι χειροποίητα και όταν δεν τρέχουν εκατομμύρια πίσω από τα εγχειρήματα, αλλά μόνο προσωπική δουλειά, συλλογική προσπάθεια και ανιδιοτελής κόπος, μπορεί να καθυστερείς λίγο, αλλά στο τέλος πάντα τα καταφέρνεις! Όπως σήμερα.
Το freedomtv μόλις άνοιξε και σε περιμένει να το γεμίσεις
Το freedomtv είναι η σφεντόνα μας, που θα νικήσει.
Γιατί οπλίζεται με την αλήθεια.
Τη δική σου αλήθεια
#freedomtv #freedomtvgr #myfreedom



Το freedomtv δημιουργήθηκε από την ανάγκη μας να ακουστούν οι ειδήσεις που δεν ακούγονται πουθενά.
Οι δικές σου ειδήσεις, από την πόλη, το νησί, το χωριό, την περιοχή, τη σχολή, το σχολείο ή τη γειτονιά σου.
Να προβληθεί η άποψή σου, πάνω στα θέματα που μας πασάρουν καθημερινά.
Να ακουστεί η φωνή σου για το πώς αντιλαμβάνεσαι τον κόσμο γύρω σου.
Να μάθουμε όλοι τι συμβαίνει πραγματικά στη χώρα μας. Και έξω από αυτήν.
Να μάθουν όλοι τις ειδήσεις μας
Να προβληθούν τα video μας
Να διαβαστούν τα κείμενά μας
Να επικοινωνηθούν οι δουλειές μας
Να προβληματιστούμε, να ενημερωθούμε, να αποκαλύψουμε ή να γελάσουμε με τις εκπομπές μας.
Να ακούσουμε την πρότασή σου για νέες κατηγορίες και νέους τρόπους ενημέρωσης και επικοινωνίας.
Να σπάσουμε τη σιωπή, την προπαγάνδα, το φόβο.
Να επικοινωνήσουμε.

Στείλε τώρα το video με την είδησή σου.
Στείλε το άρθρο σου, την πρόταση ή τη δουλειά σου στο:

myfreedom@freedomtv.gr

Στο freedomTV φτιάχνουμε όλοι μαζί ένα νέο τρόπο επικοινωνίας και ενημέρωσης.
Το δικό σου μέσο επικοινωνίας και ενημέρωσης.

Ελεύθερο από Τρίτη 23 Γενάρη

=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2018

Για Να "θυμούνται" οι παλιοί και να "μαθαίνουν" οι νεότεροι! : Η Θεία Λένα

Η Θεία Λένα , η θεία που συντρόφεψε τα ελληνόπουλα απο το 1947 έως και το 1981 , δέκα χρόνια δηλαδή μετά τον θανατό της (!!!) , ήταν κατά κόσμον η Αντιγόνη Μεταξά (1905-1971).


Η Αντιγόνη Μεταξά, η πιο σημαντική παιδαγωγός στην Ελλάδα, γεννήθηκε το 1905 στην Αθήνα.
Οι γονείς της ήταν εκπαιδευτικοί και ο πατέρας της, ο Γεώργιος Μεταξάς, είχε ιδρύσει ένα από τα καλύτερα σχολεία στην Ελλάδα, την Ελληνογαλλική Σχολή Μεταξά, στο κέντρο της Αθήνας.

Η Αντιγόνη στάλθηκε στο Παρίσι να σπουδάσει παιδαγωγικά για να αναλάβει τη διεύθυνση της σχολής, όμως μετά το τέλος των σπουδών της, επιστρέφοντας στην Αθήνα, ανακοίνωσε στους γονείς της ότι δεν θα αναλάμβανε το σχολείο αλλά ότι θα σπούδαζε υποκριτική για να γίνει ηθοποιός.

Οι γονείς της δεν συμφώνησαν, αλλά όταν είδαν πόσο ταλέντο είχε και όταν ο συγγραφέας Γρηγόριος Ξενόπουλος είπε πως η Αντιγόνη ήταν το νέο αστέρι του ελληνικού θεάτρου, μια ηθοποιός που θα γινόταν καλύτερη και από τη μεγάλη μας ηθοποιό Μαρίκα Κοτοπούλη, οι γονείς της συμφώνησαν να σπουδάσει υποκριτική.

Η Αντιγόνη βραβεύτηκε με το Χρυσό Μετάλλιο Ερμηνείας και εργάστηκε σαν ηθοποιός, με τον Θίασο Τέχνης του Σπύρου Μελά και αργότερα με τον θίασο του Αιμίλιου Βεάκη. Σε μια περιοδεία στο Χαρτούμ, όμως, αρρώστησε τόσο άσχημα που αναγκάστηκε να επιστρέψει στην Αθήνα.

Η Αντιγόνη επιστρέφοντας στην Αθήνα παντρεύεται με τον Κώστα Κροντηρά, νομικό αλλά και ηθοποιό (είχαν γνωριστεί στη Δραματική Σχολή του Ελληνικού Ωδείου) και σε λίγα χρόνια γεννιέται η κόρη τους, η Λήδα. Η Αντιγόνη αρχίζει να γράφει θεατρικά έργα για παιδιά και ιδρύει τον πρώτο θεα- τρικό οργανισμό στην Ελλάδα από το 1933 έως το 1942, το «Θέατρο του Παιδιού».

Οι παραστάσεις γινόντουσαν πολύ συχνά στο σημερινό Παλλάς και οι πρωταγωνιστές ήταν για πρώτη φορά στην ιστορία του τόπου μας παιδιά!

Η ίδια της η κόρη, η Λήδα, έπαιξε πολλούς ρόλους, την Κοκκινοσκουφίτσα, τη Σταχτοπούτα, τη Χιονάτη, αλλά και ο σπουδαίος ποιητής μας Τίτος Πατρίκιος συμμετείχε όταν ήταν παιδί σαν ηθοποιός στο Θέατρο του Παιδιού, στα Ταξίδια του Γκιούλιβερ.

Το 1942 οι Γερμανοί κατακτητές κλείνουν το «Θέατρο του Παιδιού», γιατί η Αντιγόνη είχε αρνηθεί να συμπεριλάβει μια παράσταση του ...

Τα τρία φεστιβάλ τραγουδιού του Ε.Ι.Ρ. 1959, 1960, 1961

Είναι όλα τραγούδια τον φεστιβάλ. (όπως ακούστηκαν εκεί) Του Χατζιδάκι είναι τα τα 6 πρώτα. Οι εκτελέσεις έχουν διαφορά σε σχέση με αυτές που κυκλοφόρησαν. Στην δισκογραφία


(Τα τραγούδια δεν είναι στην σειρά που αναγράφονται στην λίστα )

Α' Φεστιβάλ Τραγουδιού Ε.Ι.Ρ. 1959

Το σπήλαιο του Πλάτωνα - Η σημαντικότερη ιστορία στον κόσμο για να δει κάποιος τα πράγματα όπως είναι (βίντεο)


Ο μύθος του σπηλαίου παρουσιάζει τη σχέση των ανθρώπων προς τις βαθμίδες του πραγματικού κόσμου, σε συνάρτηση με τον βαθμό γνώσης που αυτοί κατέχουν.

Η κλιμάκωση τοποθετεί τη γνώση των δεσμωτών στο επίπεδο της εικασίας και της πίστεως, ενώ αυτοί που ανεβαίνουν στον επάνω κόσμο ανέρχονται στην γνωστική κατηγορία της διάνοιας, έχοντας τη δύναμη ν’ αντικρίσουν μόνο τα απεικάσματα των αντικειμένων.

Όσοι είναι οπλισμένοι με τη δύναμη της διαλεκτικής ατενίζουν τα ίδια πράγματα, συλλαμβάνοντας την υπόστασή τους. Αυτοί που μπορούν να δουν τον ίδιο ήλιο, είναι εκείνοι που μπορούν ν’ ατενίσουν την πηγή του Αγαθού, βρίσκονται, δηλαδή, στη γνωστική σφαίρα της νοήσεως.

Παρατηρείται πως η συνάντηση των ατομικών συνειδήσεων με τον κόσμος και η διαπίστωση της διαφοράς των δύο μεγεθών, είναι ανάλογη με τη διαπίστωση της διαφοράς των μερών της ίδιας συνείδησης, έτσι ώστε οι δεσμώτες του σπηλαίου να συμβολίζουν το κρυφό και ανεξερεύνητο κομμάτι του ανθρώπου, το οποίο θα πραγματοποιήσει τη σύζευξη το με το γνωστό μέρος μέσο της διαλεκτικής.

Όταν οι ξένοι διδάσκονται Πλάτωνα διαδραστικά, εμείς ακόμα παπαγαλίζουμε...
Επιβάλλεται αλλαγή νοοτροπίας... Φτάνει ο δασκαλοκεντρισμός. Ας δουλέψουν και λίγο τα μυαλά!
Εξαιρετικό βίντεο για την αλληγορία του σπηλαίου του Πλάτωνα. Η αρχική αγγλική αφήγηση μεταγλωττίστηκε στα ελληνικά, για χρήση σχολική. Πολύ χρήσιμο και για "εξωσχολικούς"...

Από την «Πολιτεία του Πλάτωνα» Εκδόσεις Κάκτος

Ο μύθος είναι μια πολλαπλή αλληγορία. Μέσω αυτού ο Πλάτωνας αναπτύσσει τον δικό του κόσμο ιδεών. Αφενός, παραθέτοντας τα στοιχεία (βαθμίδες) που μπορούν να καταρτίσουν ένα δημοκρατικό κράτος, αφετέρου μέμφεται τη ζωή μέσα σε συγκεκριμένες συνθήκες όπου ο άνθρωπος οχυρώνεται σε ένα προσωπικό σύμπαν (το προσωπικό σύμπαν είναι η σπηλιά) με τους νόμους, τη θρησκεία και τους κανόνες αδιαφορώντας για την ευρύτητα του πνεύματος που υπάρχει έξω από αυτές τις ...