Τρίτη 21 Αυγούστου 2012

Τα σενάρια για την αποπληρωμή των στεγαστικών


Οι τράπεζες επεξεργάζονται σειρά ρυθμίσεων, προκειμένου να διευκολυνθούν όσοι δυσκολεύονται να αποπληρώσουν το στεγαστικό τους δάνειο. 

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής, στόχος είναι το ποσό της μηνιαίας δόσης να μην ξεπερνά το 30% των αποδοχών του δανειολήπτη ή ακόμα και το 25% για τις περιπτώσεις των εξαιρετικά χαμηλών εισοδημάτων. 

Ένα άλλο σενάριο είναι η επιμήκυνση της περιόδου αποπληρωμής των 40 ετών, που είναι σήμερα η ανώτερη διάρκεια που εφαρμόζεται από τις τράπεζες, καθώς λειτουργεί συμπληρωματικά με το πλαφόν του 30%. 

Μεταξύ των σεναρίων που εξετάζονται είναι και η δυνατότητα ενοικίασης από τον δανειολήπτη της κατοικίας του για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, για παράδειγα, τρία χρόνια, και η προοπτική επαναγοράς της με νέο δάνειο και νέους όρους μετά την πάροδο της περιόδου ενοικίασης.

Να σημειωθεί ότι το μέτρο  αυτό έχει εφαρμοστεί ήδη στην Ισπανία και την Ουγγαρία.

Τις προτάσεις για το περιεχόμενο των ρυθμίσεων επεξεργάζεται ξεχωριστά κάθε τράπεζα και σε συνεργασία με την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών.
==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Βλάσης Ρασσιάς: «Forsan et haec olim meninisse juvabit!» («Ίσως μια μέρα αυτό θα είναι άξιο να το θυμούνται κάποιοι!»)


Ιακωβίνοι, «Λέσχη των Ιακωβίνων» (Jacobins, «Club des Jacobins») Πολιτική και επαναστατική Λέσχη, η κύρια πολιτική δύναμη πίσω από την Γαλλική Επανάσταση, απολύτως κυρίαρχη κατά την περίοδο της παντοδυναμίας της «Επιτροπής Κοινής Σωτηρίας» υπό τους Ροβεσπιέρο, Σαιν Ζυστ και Κουτόν (1793 – 1794). 

Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΟΥ ΙΑΚΩΒΙΝΙΣΜΟΥ 
Η «Λέσχη των Ιακωβίνων» ιδρύθηκε το 1788, λίγο πριν την έκρηξη της Γαλλικής Επανάστασης, από τους μετέπειτα αντιδραστικούς πολιτικούς Λανζινέ (Jean - Denis Lanjuinais) και Λε Σαπελιέ (Isaac Rene Guy Le Chapelier) της «Λέσχης των Βρετόνων» («Le Club Breton»), αρχικά με με την ονομασία «Εταιρεία των Φίλων του Συντάγματος» («Societe des Amis de la Constitution seants aux Jacobins a Paris»), με σκοπό να διαδώσει στον λαό τις ριζοσπαστικές κοινωνικές και πολιτικές ιδέες της εποχής. 

Η Εταιρεία μετονομάστηκε στις 21 Σεπτεμβρίου 1792 σε «Ιακωβινική Εταιρεία, Φίλοι της Ελευθερίας και της Ισότητας» («Societe des Jacobins, Αmis de la Liberte et de l'Egalite») ή επί το συντομότερο «Λέσχη των Ιακωβίνων» (ονομασία που αρχικά χρησιμοποιούσαν περιγελαστικά οι πολιτικοί της εχθροί), από την έδρα όπου αυτή συνεδρίαζε, ένα μοναστήρι δομινικανών μοναχών επί της Rue St Honore του Παρισιού (οι συγκεκριμένοι μοναχοί ονομάζονταν ενίοτε και «ιακωβίνοι» επειδή ο Φίλιππος Αύγουστος τους είχε παλαιότερα αναθέσει την φιλοξενία των προσκυνητών του «Αγίου Ιακώβου της Κομποστέλα»).  ...

ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΤΟΥ ΖΑΝ ΖΑΚ ΡΟΥΣΣΩ

Λίγα έργα έχουν επηρεάσει τόσο πολύ την πολιτική σκέψη όσο το «Κοινωνικό συμβόλαιο» 
του Ρουσσώ, το ευαγγέλιο της Γαλλικής Επανάστασης.
Γάλλος συγγραφέας, φιλόσοφος και παιδαγωγός (1712 -1778). Γιος ωρολογοποιού. Σε ηλικία 16 ετών έφυγε από την πόλη που γεννήθηκε και περιπλανήθηκε στην Ελβετία και στη Γαλλία κερδίζοντας τα μέσα για τη διαβίωσή του με διάφορες απασχολήσεις. Το 1741 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι. Από το 1743-1744 ήταν γραμματέας του Γάλλου επιτετραμμένου στη Βενετία, από όπου γύρισε πάλι στο Παρίσι. Συνεργάστηκε στην "Εγκυκλοπαίδεια" και για ένα χρονικό διάστημα συνδεόταν φιλικά με τον Ντιντερό. Από το 1762 ως το 1770 έκανε αδιάκοπες περιπλανήσεις (Ελβετία, Αγγλία κ.ά.), εξαιτίας των πολιτικών διωγμών. Το 1770 εγκαταστάθηκε στη Γαλλία. Στα έργα του "Κρίσεις για την προέλευση και τις βάσεις της ανισότητας μεταξύ των ανθρώπων", "Το κοινωνικό συμβόλαιο ή Αρχές πολιτικού δικαίου" κ.ά., ο Ρουσσώ ανέπτυξε τις απόψεις που αποτέλεσαν τη βάση των αιτημάτων της ισότητας κατά τη Γαλλική Επανάσταση. Κέντρο των θεωρητικών ενδιαφερόντων του Ρουσσώ ήταν τα προβλήματα της προέλευσης της κοινωνίας, της κοινωνικής ανισότητας και της επίδρασης του πολιτισμού, στην ανάπτυξη της ανθρωπότητας. Επικρίνοντας τον πολιτισμό της εποχής του και αποδεικνύοντας ότι η ανάπτυξη του πολιτισμού καταστρέφει την ανθρώπινη φύση, ο Ρουσσώ εξιδανίκευε τη "φυσική κατάσταση", στην οποία όλοι οι άνθρωποι ήταν ελεύθεροι και ίσοι. Η ανισότητα αναπτύχθηκε με την εμφάνιση της ατομικής ιδιοκτησίας, που οδήγησε στο σχηματισμό του κράτους και, με τον καιρό, και του δεσποτισμού. Έτσι η ανάπτυξη της ανισότητας παραβίασε το "κοινωνικό συμβόλαιο", που έφτιαξαν οι άνθρωποι κατά τη μετάβαση από τη φυσική κατάσταση στο κράτος, γι' αυτό και η ανισότητα δε συμβιβάζεται με τη φύση και πρέπει να εξαλειφθεί. ...

Εθνικισμός ή Παγκοσμιοποίηση; (το δίλημμα)

του Σωτήρη Γλυκοφρύδη

            Καλό και κακό στη φύση δεν υφίσταται, είναι το ίδιο πράγμα (Ηράκλειτος)
            Ουδέν καλόν αμιγές κακού (αρχαία ρήση)

            Εθνικισμός ή παγκοσμιοποίηση, είναι ένα δίλημμα. Εθνικισμός σημαίνει μια κοινότητα ανθρώπων με βάση τα φυλετικά και άλλα χαρακτηριστικά γνωρίσματα, παγκοσμιοποίηση σημαίνει μια ολοκληρωτική κοινωνία που έχει σμιλέψει τις μεταξύ της διαφορές. Τι είναι προτιμότερο; Ο πλουραλισμός ή η ολότητα; Η απόκλιση των διαφορών ή η σύγκλιση; Ο εθνικός άνθρωπος ή ο παγκόσμιος;
            Σαφώς τους ανθρώπους τους ενώνουν περισσότερα από όσα τους χωρίζουν, αλλά η διαφορετικότητα είναι αυτή που δημιουργεί την ποικιλότητα. Κατά πόσον μπορεί να δεχθεί, να ανεχθεί εν τέλει, η παγκοσμιότητα τη διαφορετικότητα; Κατά πόσον η μονοκαλλιέργεια είναι επιλεκτικότερη της πολυκαλλιέργειας της θέσης και των ιδεών;
            Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η παγκοσμιοποίηση θα περιορίσει τις κρατικές – εθνικιστικές διαφορές μαζί με την έριδα και τους πολέμους των διαφορετικών στις αντιλήψεις ανθρώπων. Σαφώς το χρώμα του δέρματος, η εθνική καταγωγή και η θρησκεία πρέπει να περιοριστούν ως κάτι που χωρίζει τους ανθρώπους σε κάστες. Σαφώς και σαφέστατα πρέπει να πάψουν οι μεταξύ μας διαφορές, οικονομικές, κοινωνικοπολιτικές, αλλά… Είναι επ’ ωφελεία μας αυτή η σύγκλιση μέτρων και σταθμών;  
            Εδώ ο αριστερός και ο δεξιός σηκώνουνε τα χέρια. Και οι δυο στην ουσία, παρά τις όποιες αντιλήψεις τους περί διεθνισμού, στο βάθος η απόφασή τους παραμένει ασαφής που συνοψίζεται σε: «στασιμότητα ή εξέλιξη» κατά τρόπο μπερδεμένο.  
            Πέραν από τη φιλοσοφική τοποθέτηση των στοχαστών, των γεωστρατηγιστών ή των κοινωνιοβιολόγων, η πορεία, θέλουμε δεν θέλουμε, είναι προδιαγεγραμμένη. Μέσα από συμπτύξεις και expansion (αποπτύξεις) από πολέμους και μπολιάσματα η συνισταμένη θα είναι προς την παγκοσμιοποίηση, την εξάχνωση των διαφορών. Θα το αιτιολογήσω αυτό. ...

ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ και ΣΚΕΨΟΥ


https://www.facebook.com/eleftherosou.kai.skepsou

==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Πάνος Καμμένος : αν δεν υπάρχει δικαιοσύνη μέσω της εξεταστικής , τότε θα υπάρχει λαϊκή δικαιοσύνη...



 ==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Τα Αιολικά Πάρκα της Φωτιάς (και στην Χίο; Ποιός είπε ότι δεν υπάρχει ελληνοτουρκική συνεργασία;)

Γράφει ο Βίκτωρ Τσιλώνης

Η Πιτυούσα, Αιθαλία, Μαυρονήσι  ή απλά Χίος είναι ακόμη στις φλόγες.
Το όνομα της νήσου Χίου, πιθανόν προέρχεται από τη Χιόνη που ήταν νύμφη και κόρη του πρώτου Βασιλιά της Χίου, του Οινοπίωνα ή από τους Σύρους, σύμφωνα με τον Ισίδωρο, στη γλώσσα των οποίων σημαίνει μαστίχα, μολονότι  ο περιηγητής Ντέιπερ (Dapper) αναφέρει ότι Chia σημαίνει επίσης όφις στη συριακή γλώσσα.
Το πολύπαθο νησί, γνωστό και από τη σφαγή της Χίου που διέπραξαν οι Τούρκοι και την ηρωική πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας του Καρά Αλί  από τον Κωνσταντίνο Κανάρη στις 6 Ιουνίου του 1822, έχει μείνει από την αρχαιότητα γνωστό για τα μαστιχόδεντρά του και την παραγωγή της θαυματουργής φυσικής μαστίχας. ...

Ποιος θα αποδώσει τις ενδεχόμενες πολιτικές αλλά και ποινικές ευθύνες σε αυτό που ισχυρίζονται τα τούρκικα ΜΜΕ για την καταστροφή στη Χίο;

Το ινάτι βγάζει μάτι!... ή μάλλον γιατί κάποιοι ανεγκέφαλοι αποφάσισαν να αφήσουν να καεί το νησί της Χίου;
Ακόμη και την καταστροφή της Χίου από τις πυρκαγιές βρίσκουν ως ευκαιρία του επεκτατισμού τους οι γείτονες μας οι Τούρκοι. Δημοσιεύματα αναφέρουν πως «οι Έλληνες από το πείσμα τους δεν δέχθηκαν βοήθεια από την Τουρκία και το νησί καταστράφηκε»! 
Από την άλλη υπάρχει και η βεβαιωμένη αδυναμία των τοπικών παραγόντων και κεντρικής κυβέρνησης να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα (από την πρόληψη μέχρι την στρατηγική δράση)

Με τίτλο: "Oι Έλληνες δεν μας ζήτησαν βοήθεια για τη Χίο και κάηκε το νησί", η τούρκικη προπαγάνδα προσπαθεί να κερδίσει τις εντυπώσεις.
Από την άλλη πλευρά η τροικανή συγκυβέρνηση της χώρας μας έχει αφήσει το νησί στο έλεος του θεού.
Στις περιπτώσεις αυτές η λογική της διάσωσης του νησιού θα πρέπει να έχει ως πρώτη προτεραιότητα τις δυνατότητες αντιμετώπισης και μετά την όποια επικοινωνιακή πρακτική.
 Χαρακτηριστικό παράδειγμα (από αναδημοσίευση του "onAlert") είναι το δημοσίευμα της μεγαλύτερης ιστοσελίδας ειδήσεων της γειτονικής χώρας haberler.com που έχει τίτλο «Κόστισε ακριβά το πείσμα του γείτονα»
"και γράφει χαρακτηριστικά « η απόσταση Τσεσμέ-Χίου είναι μόλις 8 μίλια. Με πλοίο φτάνει σε 45 λεπτά. Όταν η Χίος φλέγεται απένταντι στην Τουρκία σκεφτόμαστε πως μπορούμε να βοηθήσουμε. Όμως αποκαλύφθηκε πως παρόλο που το μεγάλο μέρος του νησιού έγινε στάχτες αποκαλύφθηκε πως οι ελληνικές αρχές ούτε ζήτησαν βοήθεια από την Τουρκία αλλά ούτε που την δέχθηκαν».
 Η ιστοσελίδα φιλοξενεί δηλώσεις του προέδρου του Εμπορικού Επιμελητηρίου της Σμύρνης που αναφέρει πως την ημέρα της πυρκαγιάς ο ίδιος τηλεφώνησε τη νομαρχία της Χίου για να σταλεί βοήθεια, «όμως κανείς δεν μας απάντησε μετά» δήλωσε. Παράλληλα η Δασική Υπηρεσία της Τουρκία ανέφερε πως δεν δέχθηκε κανένα αίτημα των ελληνικών αρχών για βοήθεια. Πάντως το δημοσίευμα δείχνει πως οι γείτονες μας προσπαθούν με κάθε ευκαιρία να φέρουν τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου στη δική τους «ζώνη επιρροής». Ο επεκτατισμός της Άγκυρας δεν έχει τέλος."

Δυστυχώς είμαστε μία χώρα του "φαίνεσθαι" και όχι του "είναι", πολύ δε περισσότερα στη σημερινή τρικομματική τροικανή διακυβέρνηση (Σαμαρά - Μπένι - Κουνέλη) οι συμμετέχοντες εκτελούν τις εντολές των αφεντικών τους και το κύριο μέλημα είναι το πως θα είναι συνεπείς στις υπογραφές που έχουν δεσμευτεί απέναντι τους και σε δεύτερη μοίρα αυτή καθεαυτή η χώρα και οι απελπισμένοι πολίτες της.

Τι θα μπορούσε να είχε γίνει;

Είναι ένα ερώτημα που θα είχε νόημα, εάν οι διατιθέμενοι πόροι για προσωπικό πυρασφάλειας και για την...

Τι είναι άραγε το περίφημο deja vu;

Η προμνησία, γνωστή ως deja vu πρωτοπαρουσιάστηκε από τον Γάλλο Ερευνητή, Emile Boirac στο βιβλίο του «L’Avenir des Sciences Psychiques», έχει γαλλική προέλευση και σημαίνει σε γενικές γραμμές «αυτό που έχω ξαναδεί».
Κάθε άνθρωπος έχει βιώσει κάποια στιγμή στη ζωή του το εν λόγω φαινόμενο και οι περισσότεροι από εμάς το ερμηνεύουμε ως κάτι που βιώνουμε αυτή τη στιγμή και το οποίο έχουμε συναντήσει ξανά στο παρελθόν.
Στην πραγματικότητα όμως, σύμφωνα με έρευνα του Arthur Funkhouser, υπάρχουν τριών ειδών εμπειρίες deja vu· οι deja vecu (που είναι και η συχνότερη), οι deja senti και οι deja visite.
Ας τα πάρουμε λοιπόν με τη σειρά…
Η deja vecu είναι στην ουσία το deja vu, το οποίο είναι όρος λανθασμένος. Όσοι μιλούμε για deja vu, εννοούμε στην πραγματικότητα deja vecu. Η συγκεκριμένη φράση ερμηνεύεται ως «αυτό που έχω ξαναδεί» και αφορά το εκάστοτε οπτικό αντικείμενο που έχει γίνει αντιληπτό από τον εγκέφαλο και στο παρελθόν. ...

Ένα ενδιαφέρον άρθρο του Γ. Βαρουφάκη για τα πυραμιδικά δάνεια


Το Πρόγραμμα 24 Ημερών δεν υιοθετήθηκε, όπως και δεν περίμενα να υιοθετηθεί – προφανώς. Έτσι, σήμερα ξημερώνει η 20ή Αυγούστου ως αποφράς ημέρα. Σήμερα, το ελληνικό δημόσιο θα στείλει 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), ως αποπληρωμή ομολόγων του ελληνικού δημοσίου που είχε στην κατοχή της η ΕΚΤ και, έτσι, η κυβέρνησή μας χάνει και το τελευταίο διαπραγματευτικό της χαρτί απέναντι στον άξονα Βερολίνου-Φραγκφούρτης, με το οποίο θα μπορούσε να πιέσει για την σωτηρία της χώρας.
Τώρα πια θυμίζουμε, ως χώρα, την Blanche του Streetcar Named Desire – ελληνιστί, σε απίστευτα κακή μετάφραση, το Λεωφορείον ο Πόθος: «I have always relied on the kindness of strangers» ήταν τα τελευταία της λόγια, όπως θα θυμάστε (παραφράζοντας: «Και τώρα βασιζόμαστε την γενναιοδωρία των ξένων”). Δεν θα επαναλάβω αυτά που έλεγα εδώ. Απλά θα επισημάνω κάποια νέα στοιχεία (α) για το που βρέθηκαν αυτά τα χρήματα, για να δοθούν στην ΕΚΤ, και (β) για την καταστροφική πορεία που επέλεξε να ακολουθήσει η κυβέρνηση μιμούμενη πλήρως τις προηγούμενες δύο κυβερνήσεις.
Πυραμιδικά δάνεια
Πυραμίδες λέγονται τα χρηματοδοτικά σχήματα τα οποία είναι μαθηματικά σίγουρο ότι θα καταρρεύσουν καθώς βασίζονται στην αρχή ότι οι εισπράττοντες εισπράττουν ποσά που ο «κύκλος» εκείνων που πληρώνουν κάποια στιγμή κλείνει και, τότε, καταρρέει όλη η πυραμίδα. Πάρτε για παράδειγμα τον Bernie Madoff, τρόφιμο αμερικανικών φυλακών σήμερα. Όταν οι επενδύσεις που είχε κάνει για λογαριασμό πελατών του δεν πήγαν καλά, εκείνος επέλεξε να μη πει την αλήθεια. Αντί να ανακοινώσει ζημίες, ανακοίνωσε δυσανάλογα υψηλά κέρδη. ...

Δευτέρα 20 Αυγούστου 2012

«Όλοι μαζί τα φάγαμε»: Εγχειρίδιο (του Πάγκαλου) ενοχοποίησης της κοινωνίας (και σατιρικό βίντεο)... Τετάρτη, 15 Αυγούστου 2012

Ο κώδικας του βίντεο.
Ο οστρακισμένος  πολιτικά Πάγκαλος –ο φιλομνημονιακός και φιλογερμανός, αμετανόητος συνεχίζει να υπερασπίζεται το ρόλο τού καθηγητή ενοχοποίησης των Ελλήνων. 

Εξακολουθεί να εξυπηρετεί τους διεθνείς οικονομικούς καιροσκόπους, τους εθνικούς λυμεώνες και τους ευρω-λύκους της ευρωγερμανικής οικονομίας.
Το βιβλίο του, που εκδόθηκε σε ηλεκτρονική* μορφή και τιτλοφορείται: «Όλοι μαζί τα φάγαμε»,είναι το εκπαιδευτικό εγχειρίδιο μέσω του οποίου θα ξαναπροσπαθήσει να εκπαιδεύσει τους Έλληνες, ώστε να εμπεδώσουν το προσβλητικό ψέμα του, για την ισάξια συν-ενοχή τους στο κλέψιμο και την καταστροφή της χώρας.
Την προσπάθεια του Πάγκαλου τη βοηθάει ο παρωχημένος συστημικός Τύπος. Αναπαράγοντας, δήθεν εντός εισαγωγικών τα γραπτά τού αμοραλιστή πολιτικού και μέσω συνεντεύξεων, τον επαναφέρει στο προσκήνιο για να του επιτρέψει να τεκμηριώσει, τάχαμου με επιστημονικό τρόπο, το κατηγορητήριο εναντίον του «διεφθαρμένου» λαουτζίκου της Ελλάδας.Αυτή τη φορά, ό,τι και να γράφουν οι «πάγκαλοι» ή οι «τσοχατζόπουλοι» – ό,τι και να αναπαράγουν μέσω του Τύπου οι παπαγάλοι των ελίτ, δεν θα καταφέρουν το σκοπό τους. Οι πολίτες είναι διαβασμένοι και υποψιασμένοι. Γνωρίζουν τους ενόχους και δεν ταυτίζονται με αυτούς. Μόνον αναμένουν την τιμωρία τους.  Συνυπευθυνότητα έχουν εκείνοι που έπαιρναν και παίρνουν τις αποφάσεις για την οικονομική και εθνική πολιτική της χώρας και οι φίλοι τους: οι μεγαλοεργολάβοι τής διαπλοκής.


==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Λύσεις υπάρχουν... αρκεί ο ελληνικός λαός να ξεφορτωθεί τον πολιτικό δωσιλογισμό

Νέο τραπεζικό σύστημα στη Σερβία! 

Το ΔΝΤ σε κατάσταση πανικού!

Της Μαργαρίτας Ισιδώρου (σίβυλλα)

Οι σοσιαλιστές της Σερβίας εγκαταλείπουν το τραπεζικό σύστημα του ευρωπαϊκού μοντέλου και προκαλούν τις έντονες διαμαρτυρίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου! Παραιτήθηκε ο Dejan Soskic, πρόεδρος της Κεντρικής Τράπεζας Σερβίας, ενώ η θητεία του έληγε το 2016!
Στην Ευρώπη και ειδικότερα στα Βαλκάνια έχουμε την πρώτη πολιτική απάντηση και αντίδραση στη Τραπεζική Δικτατορία, με νόμο που ψήφισε η Σερβική Βουλή!
Η είδηση θάβεται από τα ελεγχόμενα ΜΜΕ και δημοσιογράφους και ίσως αναγκαστούν να μιλήσουν για αυτή την εξέγερση της Σερβίας, μιας και τώρα το ΔΝΤ εκφράστηκε δημόσια εναντίον ενός νόμου που ψήφισε δημοκρατικά η Βουλή της Σερβίας και εναντίον του σοσιαλιστή πρωθυπουργού Ivica Dacic.
Με τον νέο νόμο η Τράπεζα της Σερβίας υποχρεώνεται να λειτουργεί σε όφελος της εθνικής οικονομίας και των αναγκών του Σερβικού λαού και να μην τηρεί τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, του ΔΝΤ και των διεθνών κερδοσκόπων!
Πρόκειται για ενέργεια της Σερβικής Βουλής που υπερασπίζεται το σύνολο της χώρας και είναι φυσιολογική η αντίδραση της Ευρωπαϊκής ένωσης και του ΔΝΤ, αφού εκτιμούν ότι η Σερβία αναστατώνει κυριολεκτικά την διεθνή τραπεζική «σταθερότητα»!
Τώρα ένα τεράστιο αγκάθι, η Σερβία, υποχρεώνει την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να προλάβει νέες αποφάσεις σαν της Σερβίας από Ιταλία και Ισπανία. Για την Ελλάδα δεν ανησυχούν οι διεθνείς κερδοσκόποι, μιας και έχουν εγκαταστήσει μια συγκυβέρνηση δωσίλογων!
Η απόφαση της Σερβίας δείχνει πως υπάρχουν ακόμη κάποιοι κι αυτοί στην Περιφέρεια του συστήματος, που τολμούν να εναντιωθούν στην Αυτού Μεγαλειότητα της κερδοσκοπίας, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα!

==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Ο ΚΟΡΝΗΛΙΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΔΗΣ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟΥΣ ΥΠΕΡΜΑΧΟΥΣ ΤΟΥ "ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΥ"

Πολλές φορές έχω ακούσει από στόματα αριστερών και αναρχικών που βάλλονται κατά του έθνους και του κράτους ότι είναι αδύνατον να εφαρμοστεί δημοκρατία (όχι κοινοβουλευτισμός) στα πλαίσια του έθνους - κράτους και ότι η κοινωνία θα πρέπει να συγκροτηθεί και να οργανωθεί σε κοινότητες, διότι αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος εφαρμογής δημοκρατικού πολιτεύματος.

Παρά το γεγονός ότι και ο ίδιος έχω πολλά επιχειρήματα να αντιτάξω στους παραπάνω ισχυρισμούς, θεωρώ καλύτερο να παραθέσω τα επιχειρήματα ενός ανθρώπου που η ίδια η αριστερά θεωρεί "δικό της άνθρωπο" και αποδέχεται σαν μεγάλο της θεωρητικό.

Στο πολύ σημαντικό και ενδιαφέρον βιβλίο του Κορνήλιου Καστοριάδη "Η αρχαία Ελληνική δημοκρατία και η σημασία της για μας σήμερα" (που εκδόθηκε το 1999 και αποτελεί προϊόν απομαγνητοφώνησης μιας διάλεξης του στο Λεωνίδιο στις 17 Αυγούστου 1984), μεταξύ άλλων, λέει ο Κορνήλιος Καστοριάδης:

"Έχει υποστηριχθεί ότι ή κερματισμένη γεωγραφική διάρθρωση της χώρας, παρεμποδίζοντας την συγκρότηση ενιαίας κρατικής εξουσίας, ευνόησε τη δημιουργία αυτόνομων κοινοτήτων, οι οποίες εξελίχθηκαν, στη συνέχεια, σε δημοκρατίες.

Πάνω σ' αυτό, δύο παρατηρήσεις:
 

TI ΘΑ ΕΛΕΓΕ Ο ΚΑΣΤΟΡΙΑΔΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΗΜΕΡΑ;

(της Νανάς Τραμαντζά) --- Σειρά Ιδέες & Θεωρίες που Διαμόρφωσαν τον Πολιτισμό

Ο Κορνήλιος Καστοριάδης (1922 – 1997), φιλόσοφος, οικονομολόγος και ψυχαναλυτής, υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους διανοητές του 20ου αιώνα. Διευθυντής σπουδών στη Σχολή Ανώτερων Σπουδών Κοινωνικών Επιστημών του Παρισιού από το 1979, οι απόψεις του επηρέασαν τους επαναστατικούς κύκλους της εποχής εντός και εκτός γαλλικών συνόρων. Η αναγνώριση του ιδίου όμως άργησε να έρθει, καθώς χρησιμοποιούσε διάφορα ψευδώνυμα (Pierre Chaulieu, Paul Cardan, Marc Noiraud κ.α) από το 1945 εώς το 1970. Αυτό συνέβαινε επειδή ο Καστοριάδης ζούσε υπό το φόβο της απέλασης στην Ελλάδα μέχρι το 1970, οπότε και απέκτησε τη γαλλική υπηκοότητα. Το 1989 αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτορας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και το 1993 επίτιμος διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (el.wikipedia.org).
Ετερονομία - Αυτονομία κατά τον Καστοριάδη
Ο Κορνήλιος Καστοριάδης ήταν υπέρμαχος της αυτονομίας σε τέτοιο βαθμό, ώστε να τον αποκαλέσουν “φιλόσοφο της Αυτονομίας”. Θα ξεκινήσω όμως με τον ορισμό της ετερονομίας, έτσι ώστε το νόημα της αυτονομίας να γίνει απόλυτα κατανοητό.
Ετερονομία κατά τον Καστοριάδη είναι όταν η κοινωνία, στην προσπάθεια να διαφυλάξει τους θεσμούς που η ίδια έχει δημιουργήσει, φαντάζεται ότι αυτοί οι θεσμοί δεν είναι έργο ανθρώπινο, αλλά εξωκοινωνικό. Παλιότερα παρουσιαζόταν ως έργο των θεών ή του θεού, ενώ σε πιο σύγχρονες κοινωνίες η εξωκοινωνική αυτή “δύναμη” παίρνει τη μορφή των ιστορικών, των φυσικών ή των λογικών νόμων. Το αποτέλεσμα σε κάθε περίπτωση είναι να μας δημιουργείται η ψευδαίσθηση ότι αυτούς τους θεσμούς δεν μπορούμε να τους αλλάξουμε. Αυτό που σήμερα (αλλά και στη συντριπτική πλειοψηφία των κοινωνιών του παρελθόντος) επικρατεί είναι το καθεστώς της ετερονομίας ...

ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΛΑΡΚΟ

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

20/08/2012

Τα Μ.Μ.Ε. ήτοι δημοσιογράφοι, εκδότες ηλεκτρονικού και έντυπου τύπου, το τελευταίο διάστημα έχουν αποδοθεί σε έναν άνευ προηγουμένου αγώνα ενημέρωσης της κοινής γνώμης σ΄ ότι αφορά την ΛΑΡΚΟ και την προοπτική αυτής της Εταιρείας. Το αποτέλεσμα των δημοσιευμάτων από τα λίγα που εγώ καταλαβαίνω το μόνο που δημιουργούν είναι ένα πανικό στην αγορά άνευ προηγουμένου και για να γίνω πιο σαφής.

1.            Σήμερα η ΛΑΡΚΟ είναι μια εταιρεία η οποία επιβιώνει στην ελεύθερη αγορά με όρους και κανόνες της ελεύθερης αγοράς.
Είναι χωρίς διοίκηση γιατί ;;;

2.            Η πληροφόρηση που με τα δημοσιεύματα σας διοχετεύεται έχει σαν αποτέλεσμα οι αγορές και οι πελάτες να μας ρωτούν εάν η εταιρεία θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις παραγγελίες. 
Πανικός στους πελάτες γιατί ;;;

3.            Η ΛΑΡΚΟ συνεργάζεται με 9.000 ΑΦΜ μ΄ αυτά και μ΄ αυτά τα δημοσιεύματα σας τους αναγκάζεται να διεκδικήσουν απαιτήσεις σε βάθος 2 – 3 μηνών σήμερα. Αυτό σημαίνει οικονομικός στραγγαλισμός της ΛΑΡΚΟ και κατ΄ επέκταση των πάρα πάνω εταιρειών. Γιατί ;;;

4.           ...

Αφού "Τα Φάγαμε Μαζί" γιατί ο Σάλλας πήρε μόνος του την ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ που την είχαμε μαζί;


==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Τέλος στο δωρεάν νερό από το 2013

Τέλος στο δωρεάν νερό, όπου και όποτε αυτό παρεχόταν, έρχεται από το 2013. Όπως ορίζει η κοινοτική νομοθεσία, η κοστολόγηση του νερού πρέπει να είναι σε συνάρτηση των διαθέσιμων αποθεμάτων και του περιβαλλοντικού κόστους για την απόληψή του.

Οι παράγοντες θα συνεκτιμώνται σε κάθε περιοχή ξεχωριστά, στο πλαίσιο της κατάρτισης σχεδίων διαχείρισης για καθένα από τα 14 υδατικά διαμερίσματα της χώρας. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι στις περιοχές που αντιμετωπίζουν οξύ πρόβλημα λειψυδρίας οι τιμές του νερού θα πρέπει να αποτρέπουν την κατασπατάλησή του.

Βάσει της οδηγίας, θα πρέπει, όπως αναφέρει η Καθημερινή, η τιμολόγηση του νερού να λαμβάνει υπόψη το κόστος των έργων και των υποδομών που κατασκευάστηκαν για τη χρήση του νερού, το περιβαλλοντικό κόστος και το κόστος του νερού ως φυσικού πόρου. Οι αλλαγές στην τιμολόγηση του νερού εκτιμάται ότι θα έρθουν σταδιακά μέσα στο 2013, με αρκετή καθυστέρηση, λόγω του πολύτιμου χρόνου που χάθηκε στην εφαρμογή της οδηγίας. Μια καθυστέρηση που κόστισε ήδη την πρώτη καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Σύμφωνα με την οδηγία, τα κράτη - μέλη όφειλαν μέχρι τα τέλη του 2009 να έχουν καταρτίσει, εγκρίνει και αποστείλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχέδια διαχείρισης για τις λεκάνες απορροής των ποταμών τους. Περαιτέρω, έως τα τέλη του 2008, θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει η διαδικασία πληροφόρησης του κοινού και οι σχετικές διαβουλεύσεις με τους διάφορους φορείς. ...

Αλβανός κακοποιός "κανονίζει" μεταθέσεις αστυνομικών στην Κέρκυρα;

Διαστάσεις εκρηκτικού σκανδάλου παίρνει στην Κέρκυρα η υπόθεση του Αλβανού μεγαλοκακοποιού…
Stefan Kolonja, αφού φαίνεται να κάλυπταν τη δράση του κρατικοί αξιωματούχοι και συγγενείς πολιτικών προσώπων του νησιού!
Ο Kolonja το 1999 είχε καταδικαστεί σε κάθειρξη 7 ετών για εισαγωγή και εμπορία ναρκωτικών ουσιών, ενώ το δικαστήριο του είχε επιβάλει και ισόβια απέλαση από τη χώρα μας.
Αφού εξέτισε την ποινή του, κατάφερε με διάφορα δικονομικά κόλπα να καθυστερεί τηνυλοποίηση της δικαστικής του απέλασης στην Αλβανία.
Παράλληλα, στο νησί απέκτησε «υψηλές» διασυνδέσεις και συνέχισε απρόσκοπτα τις παράνομες δραστηριότητές του. Τον Οκτώβρη του 2011 σχηματίστηκε εις βάρος του και νέα δικογραφία για κακουργηματική απάτη, αφού ως εγκέφαλος εγκληματικής οργάνωσης αγόραζε με ακάλυπτες επιταγές εκατοντάδες ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές και στη συνέχεια μεταπωλούσε τα προϊόντα αυτά σε τρίτους εισπράττοντας μετρητά (ριχτάδικο).
Το συγκλονιστικό είναι, ότι την αποθήκη, όπου βρέθηκαν και κατασχέθηκαν τα «προϊόντα εγκλήματος», ο Stefan Kolonja και η συμμορία του την είχαν νοικιάσει από αξιωματικό της Κρατικής Ασφάλειας!!!
Όταν μάλιστα ο Αλβανός μαγαλοκακοποιός ήταν κρατούμενος για την ...

Alexandra Perri. Μια ανερχόμενη Ζωγράφος του «Μετά – Μοντερνισμού»


Ο μεταμοντερνισμός αποτελεί αισθητική, λογοτεχνική, πολιτική και κοινωνική φιλοσοφία, ως προσεγγιστική απόπειρα να περιγραφεί μία κατάσταση, status quo ή απλώς οι αλλαγές που υφίστανται οι θεσμοί και τα συστήματα  κατά την μετανεωτερικότητα. Ο μεταμοντερνισμός είναι το πολιτισμικό και πνευματικό φαινόμενο, το οποίο χρονολογείται κυρίως από τα νέα κινήματα στην τέχνη της δεκαετίας του 1920, ενώ η μετανεωτερικότητα επικεντρώνεται στα κοινωνικά και πολιτικά τεκταινόμενα του δυτικού κόσμου, καθώς και τις καινοτομίες σε διεθνές επίπεδο από το 1960 και μετά.
Με αφορμή την συμμετοχή της στο 2ο Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου που ολοκληρώθηκε στις 26 Ιουνίου στο Ηoxton στο Γκάζι η Alexandra Perri  (Αλεξάνδρα Περρή) αναφέρεται στο εικαστικό ‘γίγνεσθαι’.

Η σύγχρονη πραγματικότητα δεν αφήνει πολλά περιθώρια στον καλλιτέχνη να αντιδράσει χωρίς να ‘χρησιμοποιήσει’ την  φαντασία του. Αλλαγή νοοτροπίας σημάνει πρώτα αποκατάσταση εσωτερική  φαντασίας. Ο καλλιτέχνης  και κατ’ επέκταση ο άνθρωπος πρέπει να σκέφτεται  κάθε εξωτερικό ερέθισμα. Κάθε τι που προέρχεται από τον ίδιο είναι πνοή αλλαγής για την κοινωνία.  Η κοινωνία θα αλλάξει αν κάθε άνθρωπος πράττει σαν καλλίτεχνης: ο κάθε άνθρωπος πρέπει να γίνει ειλικρινής.
Στο έργο της η καλλιτέχνης, όπως γράφει ο Δρ  Αναστάσιος Κουτσούκος,  αναπαριστά «αντικείμενα από την ανθρώπινη καθημερινότητα» που αποδίδονται με έντονα χρώματα. Στοιχεία από την φύση ταυτίζονται με  όργανα απ την ανθρώπινη ανατομία. Μορφές άλλοτε σχηματοποιημένες και άλλοτε υπαινισσόμενες από τα σύμβολα του ανδρικού και του γυναικείου φύλλου, συνδιαλέγονται μεταξύ τους μέσω του βασικού οργάνου στο οποίο αποδίδεται το ερωτικό συναίσθημα:

Κυριακή 19 Αυγούστου 2012

Τα παιχνίδια που παίζονται με την καταστροφή της Χίου...


Του Δημήτρη Καζάκη
Η Χίος καίγεται σε βαθμό κακουργήματος. Φταίει μήπως ο καιρός; Όχι βέβαια. Η ανυπαρξία απαραίτητης υποδομής, η πλήρης διάλυση και των υπαρκτών υποδομών, η ανύπαρκτη συντήρηση των δασικών περιοχών που επαφίενται στον εθελοντισμό των κατοίκων, η εγκατάλειψη του νησιού από την κεντρική εξουσία που δεν διαθέτει πόρους για ασήμαντη αφορμή, όπως η πολιτική προστασία και τα γνωστά. Οι καταγγελίες δίνουν  και παίρνουν για την κυβέρνηση και τον ρόλο της στο κάψιμο του νησιού. Τα κεντρικά μέσα προπαγάνδας αδιαφόρησαν πλήρως για το όλο θέμα, είτε το κατέταξαν σε τριτεύουσα σειρά. Όλα αυτά φαίνονται μάλλον ύποπτα. 

Με δεδομένο το ενδιαφέρον και ορισμένων επενδυτικών κύκλων (ελληνοτουρκικής και αμερικανικής καταγωγής) για την χρήση του νησιού στο δίκτυο ΒΑΠΕ του Αιγαίου, αλλά και την αξιοποίηση της θέσης των μεγάλων νησιών της "Ασπρης Θάλασσας" για ολοκληρωμένα προγράμματα τουριστικής αξιοποίησης μαζί με τα παράλια της Τουρκίας, το κάψιμο του νησιού δεν φαίνεται καθόλου τυχαίο. Είναι μάλλον προφανές ότι το νησί καίγεται για να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες "ανάπτυξης" που απαιτούν οι δανειστές, τα επενδυτικά κεφάλαια που κρύβονται πίσω από την τρόικα και οι Ευρωπαίοι κατακτητές. Η κυβέρνηση απλά εκτελεί εντολές, ελπίζοντας στο γνωστό μπαξίσι. Δεν χρειάζεται και πολλά. Απλά να είναι ο ευτελής εαυτός της και να διατηρήσει το γνωστό μπάχαλο και χάρβαλο στις υπηρεσίες πολιτικής προστασίας. Αυτό αρκεί, για την ώρα.

Επιπλέον, το κάψιμο του νησιού συνδέεται με σοβαρές αλλαγές που οι Ευρωπαίοι κατακτητές και οι Αμερικανοί θέλουν να επιφέρουν στις συνθήκες ασφαλείας της ευρύτερης περιοχής. Δεν έχουμε παρά να θυμηθούμε ότι στις μεγάλες φωτιές του 2007,  τόσο οι "ειδικοί" του ΝΑΤΟ, όσο και της ΕΕ, είχαν βγει και είχαν μιλήσει για τον κίνδυνο της "πυροτρομοκρατίας". Αυτό που ήθελαν να πουν ήταν ότι η Ελλάδα του 2007 δεν ζούσε τον πύρινο εφιάλτη της κρατικής αδιαφορίας, της κυβερνητικής σκοπιμότητας, αλλά και της επιχειρηματικής ασυδοσίας, αλλά την απειλή μιας σχετικά νέας μορφής τρομοκρατίας, της "πυροτρομοκρατίας". Επομένως τα μέτρα που έπρεπε να παρθούν δεν αφορούσαν μόνο την κατάσβεση της φωτιάς και της αποκατάστασης των ζημιών, αλλά πρωτίστως μέτρα "εθνικής ασφαλείας" στα πλαίσια του πολέμου εναντίον της τρομοκρατίας. ...