Πέμπτη 25 Μαρτίου 2021

Τι (δεν) διδάσκει η Ιστορία: Εθνικόν το αληθές, αλλά πόσες αλήθειες;


Ο Γιώργος Καρελιάς γράφει για τα διδάγματα της ιστορίας που πρέπει να ξαναδούμε, με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την έναρξη του Αγώνα

Πόσο και τι διδάσκει η Ιστορία; Οι περισσότεροι από εμάς θα είχαν μπόλικες απαντήσεις και άλλα τόσα διδάγματα να αραδιάσουν. Ο πιο βαθύς γνώστης της Τουρκοκρατίας και της Επανάστασης του 1821, ιστορικός Βασίλης Κρεμμυδάς, είχε διαφορετική άποψη: «Η Ιστορία δεν διδάσκει. Είμαστε καταδικασμένοι να επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος», είχε πει πριν από μερικά χρόνια, λίγο πριν πεθάνει.

Στα πρώτα 100 χρόνια από την Επανάσταση, το 1921, η Ελλάδα βρισκόταν προ μιας εθνικής καταστροφής. Ο «σοφός» ελληνικός λαός είχε διώξει, στις εκλογές του 1920, τον άνθρωπο που είχε διπλασιάσει την Ελλάδα, τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Ακολούθησε η Μικρασιατική Καταστροφή.

Αντί, λοιπόν, για αμφίβολα διδάγματα, ίσως είναι καλύτερα να βγάλουμε μερικά συμπεράσματα για την σημερινή επέτειο. Η Ελληνική Επανάσταση, λοιπόν:

PFIZER: Φέρνει χάπι κατά του κορωνοϊού! Ποιοι θα το λαμβάνουν (VIDEO)


Ένα νέο αντι-ιικό φάρμακο με τη μορφή χαπιού, κατά του κορονοϊού ανακοίνωσε πως δοκιμάζει η Pfizer στις ΗΠΑ. Πρόκειται για ένα φάρμακο το οποίο θα λαμβάνεται υπό μορφή χαπιού από το στόμα και θα συνταγογραφείται σε ασθενείς με τα πρώτα σημάδια λοίμωξης Covid-19, οι οποίοι δεν νοσηλεύονται.

Το φάρμακο έχει την κωδική ονομασία PF-07321332 και όπως τόνισε η Pfizer, εφόσον αποδειχθεί ασφαλές και αποτελεσματικό και εγκριθεί, πρόκειται να βοηθήσει στις μελλοντικές απειλές από τον κορονοϊό.

«Η αντιμετώπιση της πανδημίας Covid-19 απαιτεί τόσο την πρόληψη μέσω εμβολίου όσο και τη στοχευμένη θεραπεία για όσους μολύνονται από τον ιό. Δεδομένου ότι αυτός μεταλλάσσεται, καθώς και της συνεχιζόμενης επίπτωσης της Covid-19 παγκοσμίως, φαίνεται πιθανό πως θα είναι κρίσιμο να έχουμε πρόσβαση σε θεραπευτικές επιλογές τόσο τώρα όσο και πέρα από την πανδημία», ανέφερε ο επικεφαλής επιστήμονας και πρόεδρος του τμήματος ερευνών και ανάπτυξης της Pfizer, δρ Μίκαελ Ντόλστεν.

Η πρώτη φάση δοκιμών, αυτή της τυχαιοποιημένης, διπλά τυφλής και ελεγχόμενης με εικονικό φάρμακο κλινικής δοκιμής θα γίνει σε υγιείς ενήλικες, ώστε να...

«Δάκρυ της Λευτεριάς»: Ταινία μικρού μήκους για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση


Το «Δάκρυ της Λευτεριάς» είναι μια ταινία μικρού μήκους από την Χριστιανική Φοιτητική Δράση Θεσσαλονίκης,  αφιερωμένη σε όλους αυτούς τους ήρωες που δεν μπορέσαμε να γνωρίσουμε και να τιμήσουμε.

Μια ταινία που δημιουργήθηκε για να μας θυμίσει όλους αυτούς στους οποίους οφείλουμε την ελεύθερη πατρίδα μας! 200 χρόνια μετά, ζωντανεύουμε εκείνες τις μαρτυρικές στιγμές! Στιγμές βγαλμένες με δάκρυα και αίμα! Δάκρυα που πότισαν τον ανθό της λευτεριάς. ...

Λιαντίνης: «Ο Σολωμός ως σωτήρας του μύθου του ‘21»

Στις 8 Απριλίου 1998 ο Δημήτρης Λιαντίνης ήταν ο κύριος ομιλητής σε ημερίδα που έγινε στη Ζάκυνθο για την επέτειο των διακοσίων χρόνων από τη γέννηση του Διονυσίου Σολωμού. Θέμα της ομιλίας: «Ο Σολωμός ως σωτήρας του μύθου του ‘21»

Αστυνομική βία ξανά σε σιωπηρή διαμαρτυρία καλλιτεχνών στο Σύνταγμα

Η κυβέρνηση διοργανώνει φιέστες με υψηλούς προσκεκλημένους, όμως η αστυνομία συνεχίζει το βίαιο έργο της, αυτή τη φορά κατά νεαρών καλλιτεχνών που πραγματοποίησαν σιωπηρή διαμαρτυρία στο Σύνταγμα.

Καλλιτέχνες και σπουδαστές δραματικών σχολών βρέθηκαν στο Σύνταγμα για να διαμαρτυρηθούν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, σε αντιδιαστολή και με το… εορταστικό κλίμα που καλλιεργεί η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας.

Μια διαμαρτυρία σιωπηρή, αλλά πολύχρωμη με πανό που ανέγραφαν «αγαλματάκια ακούνητα ως πότε» και «εδώ βρίσκεται η πινακοθήκη σας, εδώ ο πολιτισμός».

Η παρέμβαση αυτή δεν άρεσε στους άνδρες των δυνάμεων καταστολής οι οποίοι προσπάθησαν να διαλύσουν τη συγκέντρωση, ενώ, όπως καταγράφεται σε βίντεο που δημοσιεύθηκε στο Twitter, αστυνομικός επιτέθηκε και απώθησε με την ασπίδα του νεαρή κοπέλα:

Εμβόλια, rapid tests, επαναστάσεις κι ο θάνατος της λογικής

Δεν είμαι ειδήμων επί παντός επιστητού. 
Δεν είμαι σε θέση να κρίνω επί της ουσίας
πολύ σύνθετες έννοιες σε εξειδικευμένα επιστημονικά πεδία που είναι εκτός των σπουδών μου ή της επαγγελματικής μου κατάρτισης. 
Δεν ξέρω πώς να απαντήσω σε πολύπλοκα και λεπτά ερευνητικά ερωτήματα εντός ή εκτός της ειδικότητάς μου γιατί δεν έχω πολύχρονη εμπειρία στην ακαδημαϊκή έρευνα.

Εξάλλου, κανείς δεν κατέχει άπειρη γνώση σε όλα τα επιστημονικά πεδία. 

Έχω όμως κοινή λογική και βασική γνώση ως προς το πώς λειτουργεί η επιστήμη και η πειραματική διαδικασία. 

Μπορώ να αντιληφθώ τη σημασία της ακαδημαϊκής έρευνας και το πώς οι ανακαλύψεις και τα ερευνητικά αποτελέσματα σε πολλά πεδία καθόρισαν τη ροή της ανθρώπινης ιστορίας. 

Είμαι σε θέση να τροποποιήσω τις αρχικές μου πεποιθήσεις, όσο παγιωμένες κι αν είναι, υπό το φως νέων ερευνητικών δεδομένων που προκύπτουν μέσα από τη διαδικασία της επιστημονικής συναίνεσης. 

Η συσσωρευμένη γνώση στην επιστήμη είναι πλέον τόσο μεγάλη που είναι αδύνατον ένας επιστήμονας, όσο κορυφαίος κι αν είναι στον τομέα του, να μπορεί να έχει όλες τις απαντήσεις για κάθε ερευνητικό ερώτημα που προκύπτει.

Εξάλλου, ο καιρός των αυθεντιών έχει παρέλθει προ πολλού. Οι ερευνήτριες/ές περνάνε από την αυστηρή κριτική της ακαδημαϊκής κοινότητας στο πεδίο της εξειδίκευσής τους για να καταφέρουν να δημοσιεύσουν σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά τα αποτελέσματα των ερευνών τους. 

Όταν κι άλλες έρευνες καταφέρουν να απαντήσουν με τον ίδιο τρόπο στα ίδια ερευνητικά ερωτήματα και επιβεβαιώσουν με ατράνταχτα δεδομένα τους αρχικούς ισχυρισμούς τότε οι διάφοροι διεθνείς οργανισμοί υιοθετούν τα συμπεράσματα αυτά και προχωρούν σε συστάσεις προς τους πολίτες και τα κράτη.

Ακολουθούν δηλαδή τον δρόμο της επιστημονικής συναίνεσης που όπως έχει διαφανεί είναι πλέον η πιο ασφαλής οδός για να αντιμετωπίζουμε προκλήσεις που θέτουν σε κίνδυνο άτομα και κοινωνίες mόπως η πανδημία που όλοι βιώνουμε αυτή την περίοδο. 

Αν ένα κράτος έχει ως μέλημά του την προστασία των πολιτών του τότε δεν έχει άλλη επιλογή από το να ακολουθήσει τις συστάσεις των διεθνών αυτών οργανισμών ή επιστημονικών σωμάτων έτσι ώστε να έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να πάρει αποφάσεις ωφέλιμες για όλους. 

Κι είναι εδώ που έρχεται η απορία:

«Λάθος και επικίνδυνη» η διαδικασία των self tests της κυβέρνησης για τους Μικροβιολόγους

Ολοένα και περισσότερο αποδεικνύεται η προχειρότητα και η επικινδυνότητα των αποφάσεων της κυβέρνησης αναφορικά με την παροχή «δωρεάν τεστ» στον γενικό πληθυσμό, τα οποία μάλιστα θα μπορούν να κάνουν μόνοι τους οι πολίτες, με την Ελληνική Εταιρεία Ιατρικής Βιοπαθολογίας / Εργαστηριακής Ιατρικής να εξηγεί όχι μόνο πως είναι λάθος μία τέτοια διαδικασία, αλλά εγκυμονεί και σοβαρούς κινδύνους για τον πληθυσμό. 

Όπως τονίζουν, θα πρέπει η κυβέρνηση να φροντίσει η δωρεάν διάθεση αυτών των τεστ να γίνει μέσω επισήμων δομών, όπως τα κέντρα υγείας, οι ΤΟΜΥ, τα ΠΕΔΥ και τα βιοπαθολογικά εργαστήρια, ώστε οι έλεγχοι αυτοί να γίνονται όπως πρέπει, τηρώντας όλους τους κανόνες ασφαλείας, και έπειτα να μπορούν να δηλωθούν τα αποτελέσματα στο Εθνικό Μητρώο Covid για την επιτήρηση και τον έλεγχο της πανδημίας.


Κόλαφος είναι η ανακοίνωση της Ελληνικής Εταιρείας Ιατρικής Βιοπαθολογίας / Εργαστηριακής Ιατρικής για τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης για την εφαρμογή των self-tests για την ανίχνευση του αντιγόνου SARS-CoV-2, καθώς εκφράζουν την έντονη διαμαρτυρία τους και την κάθετη αντίθεσή τους.

Όπως αναφέρουν οι Βιοπαθολόγοι στην ανακοίνωσή τους, το νομοθετικό πλαίσιο των ιατρικών πράξεων, που απαγορεύει την εκτέλεση ιατρικών πράξεων τόσο από τους πολίτες, όσο και από τους φαρμακοποιούς, υπογραμμίζουν τους σοβαρότατους κινδύνους που προκύπτουν από την απόφαση της κυβέρνησης και προτείνουν τα εν λόγω tests να δοθούν σε επίσημες δομές υγείας (Κέντρα Υγείας, ΤΟΜΥ,ΠΕΔΥ ) και σε Βιοπαθολογικά Εργαστήρια , στα οποία θα διενεργούνται με όλους τους κανόνες ασφάλειας με σωστή αξιολόγηση και καταχώρηση των αποτελεσμάτων στο Εθνικό Μητρώο COVID-19 για την επιτήρηση και τον έλεγχο της πανδημίας.

Σημειώνεται πως οι ιατροί Βιοπαθολόγοι, εδώ και ένα χρόνο ζητούν την συνταγογράφηση της μοριακής ανίχνευσης του SARS-CoV-2, αλλά παρότι κοστολογήθηκε από το Υπουργείο Ανάπτυξης δεν προχώρησε η συνταγογράφηση από τον ΕΟΠΥΥ.

Σχετικά με τους κινδύνους επισημαίνουν:

25η Μαρτίου 2021: Το μήνυμα του πιλότου της ομάδας «Ζευς» στην Ελλάδα : "Είμαστε ασπίδα για κάθε γωνιά του τόπου μας"


Το μήνυμα περηφάνιας του πιλότου της ομάδας «Ζευς»

Χαιρετισμό απηύθυνε ο πιλότος της ομάδας αεροπορικών επιδείξεων μεμονωμένου αεροσκάφους F-16 «Ζευς» της Πολεμικής Αεροπορίας. 

«Στέλνουμε μήνυμα περηφάνειας και σιγουριάς και είμαστε ασπίδα για κάθε γωνιά του τόπου μας. Κρατάμε γερά την σκυτάλη του εθνικού χρέους», είπε ο πιλότος μας. 


Πιλότος Ζευς - 25 Μαρτίου 2021: Ο σμηναγός Δημήτρης Βολακάκης, από τη Μοίρα 343 στη Σούδα, της 115 Πτέρυγας Μάχης, είπε «Ασπίδα η γαλανόλευκη για κάθε γωνιά του τόπου μας. Ψηλά τα βλέμματα και οι καρδιές.

Στις εορταστικές εκδηλώσεις της 25ης Μαρτίου για τα 200 χρόνια από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης συμμετείχε και η Ομάδα Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους «Ζευς» της Πολεμικής Αεροπορίας, με τον επικεφαλής πιλότο να στέλνει το δικό του μήνυμα.


Ο σμηναγός Δημήτρης Βολακάκης, από τη Μοίρα 343 στη Σούδα, της 115 Πτέρυγας Μάχης, είπε «Ασπίδα η γαλανόλευκη για κάθε γωνιά του τόπου μας. Ψηλά τα βλέμματα και οι καρδιές.

Στέλνουμε μήνυμα περηφάνειας και σιγουριάς και είμαστε ασπίδα για κάθε γωνιά του τόπου μας. Κρατάμε γερά την σκυτάλη του εθνικού χρέους. Χρόνια Πολλά πατρίδα, χρόνια πολλά στους Έλληνες παντού στον κόσμο»

Θεσσαλονίκη: F-16 πέταξαν στον ουρανό για τα 200 χρόνια από το 1821
Μαχητικά αεροσκάφη F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας πέταξαν στον ουρανό της Θεσσαλονίκης για την εθνική επέτειο της συμπλήρωσης 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821. Τα μαχητικά πραγματοποίησαν πτήσεις πάνω από τον ουρανό της Θεσσαλονίκης, την ώρα που στην Αθήνα είναι σε εξέλιξη η μεγαλειώδης στρατιωτική παρέλαση ενώπιον την πολιτειακής πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας της χώρας.


Στην παρέλαση της Αθήνας ξεχώρισε το μήνυμα του σμηναγού Δημήτρης Βολακάκη, από τη Μοίρα 343 στη Σούδα, της 115 Πτέρυγας Μάχης:

Ο λόγος του Κολοκοτρώνη στην Πνύκα: Η πνευματική διαθήκη του ήρωα στο Έθνος (με δημοσίευμα, στις 13 / 11 / 1838, της εφημερίδας “ Αιών” )



Σύμφωνα με δημοσίευμα, στις 13 / 11 / 1838, της εφημερίδας “ Αιών” αναφέρεται ότι ο Κολοκοτρώνης όταν επισκέφτηκε στις 7 Οκτωβρίου το Α΄Γυμνάσιο Αθηνών και αφού άκουσε για μιάμιση ώρα το γυμνασιάρχη Γεννάδιο και αφού ενθουσιάστηκε από την ομιλία του προς τους μαθητές, ζήτησε να απευθύνει λόγο και ο ίδιος προς αυτούς.


Ο γυμνασιάρχης ενθουσιάστηκε με την ιδέα και όρισε την επόμενη μέρα και ώρα 10 την ομιλία του Κολοκοτρώνη προς τους μαθητές αλλά επειδή ο χώρος ήταν μικρός επιλέχτηκε ως τόπος εκφώνησης η Πνύκα ως πιο ευρύχωρο μέρος αλλά και ιστορικότερο αφού ως γνωστό εκεί έβγαζαν τους λόγους τους προς τους Αθηναίους πολίτες, οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι.

Σχετικό: Ο λόγος του Κολοκοτρώνη στην Πνύκα (.pdf)

Μάλιστα λέγεται ότι επειδή οι μαθητές διέδωσαν την είδηση προς τους πολίτες της Αθήνας βρέθηκε πλήθος κόσμου στην Πνύκα από διάφορα επαγγέλματα και κοινωνικές τάξεις.

Ξαφνικά, στον χώρο της ομιλίας εμφανίσθηκε «σμήνος χωροφυλακής», αποφασισμένο να διαλύσει τη συγκέντρωση, επειδή προφανώς, ως βασιλικότερο του βασιλέως Όθωνα, τη θεώρησε αντικαθεστωτική.

Όμως, μετά τη διαβεβαίωση του γυμνασιάρχη και των καθηγητών για το «αθώο της πράξεως», οι χωροφύλακες αποχώρησαν και η ομιλία έγινε κανονικά.

Ο Κολοκοτρώνης λοιπόν περιτριγυρισμένος από όλο αυτό το πλήθος έβγαλε τον ακόλουθο λόγο που πρωτοδημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Αιών".

 Παιδιά μου!

Τετάρτη 24 Μαρτίου 2021

Επανάσταση 1821 Γι' αλλού ξεκίνησε…


 Του Αλέξανδρου Καπακτσή

…Η επανάσταση ξεκίνησε με βάση τις αντιλήψεις και τις επιδιώξεις του πιο προωθημένου τμήματος της αστικής τάξης -με αναντικατάστατο και κρίσιμο το ρόλο της φιλικής εταιρείας- για την πραγματική της δύναμη στην περιοχή και τη θέση που της άρμοζε, στο διεθνές σύστημα που ανήκε.

Έτσι, άρχισε η προσπάθεια να ενταχθεί όλος ο χώρος της Βαλκανικής μέσα από την επαναστατική διαδικασία στη μελλοντική κρατική πολιτική σφαίρα κυριαρχίας της, κάτι που ανταποκρινόταν στο σημαντικό οικονομικό της ρόλο στην περιοχή. Εξέφραζε, κυρίως, την επιδίωξη του εμπορικού βιοτεχνικού τμήματός της που επεδίωκε μεγάλο ζωτικό χώρο, απαραίτητο για την ανάπτυξή της, η οποία, όμως, δεν καρποφόρησε. 

Η εκτίμηση ότι είχε υπερτιμήσει τις δυνάμεις και τις δυνατότητές της ή είχε κάνει λάθος στην ωριμότητα της στιγμής για την κίνηση των ευρύτερων λαϊκών μαζών της βαλκανικής,[1] που υπό την κηδεμονία της θα ξεσηκώνονταν για την ανατροπή τής εξουσίας τής Οθωμανικής αυτοκρατορίας στην περιοχή, αν και είναι ένα ανοικτό προς συζήτηση θέμα, ιστορικά έχει τελεσιδικήσει. 

Το γεγονός είναι ότι αυτή η απόπειρα απέτυχε, με αποτέλεσμα ένα ελάχιστο μόνο μέρος των επιδιώξεων της να πραγματωθεί με ένα κουτσουρεμένο νεοελληνικό κράτος, γεγονός που θα βάλει βαριά τη σφραγίδα του στην ανάπτυξη του καπιταλισμού, στην Ελλάδα. 

Και μόνο το γεγονός του αποκλεισμού τού κύριου μέρους των ελληνικών κεφαλαίων από την εδαφική επικράτεια του νέου κρατιδίου λέει πολλά για τις δυνατότητές του.

  Η επανάσταση έγινε μέσα σε ένα τρομερά δυσμενές διεθνές περιβάλλον. Από τη μια μεριά, έχουμε την τρομοκρατία σε όλη την ήπειρο, που έχει ακολουθήσει την ήττα της Γαλλικής Επανάστασης και την προσπάθεια να διατηρηθεί πάση θυσία το κοινωνικό status quo σε πολιτικό επίπεδο και, από την άλλη, έχουμε τις επιδιώξεις όλων των μεγάλων δυνάμεων της εποχής (πλην Ρωσίας που, όμως, στο πρώτο...

Πότε θα διδαχθούν τα παιδιά την αλήθεια για το ’21;

Θα έχουμε ωριμάσει ως έθνος, όταν τα σχολικά μας βιβλία συμπεριλάβουν δύσκολες αλήθειες. Oταν θα πάψουν να αποσιωπούν ή να μυθολογούν. 

Όταν γράψουν ότι οι Έλληνες πολεμούσαν περισσότερο μεταξύ τους, παρά με τους Τούρκους  - Νίκος Δήμου


Δεν ξέρω αν θα γίνει ποτέ αυτό – σίγουρα όχι σύντομα. Σήμερα πάντως ένα βιβλίο που θα έγραφε τα αληθινά συμβάντα του ’21 θα καιγότανε στην πυρά και ένας καθηγητής που θα το δίδασκε, θα έχανε τη δουλειά του. Ας πούμε μερικές ιστορικά εξακριβωμένες αλήθειες¨:

Η Eπανάσταση ξεκίνησε όχι από τους ηρωικούς αρματολούς και κλέφτες (αντίθετα αυτοί και μέσα στον Αγώνα πολεμούσαν σαν μισθοφόροι για αμοιβή και λάφυρα) αλλά από φιλήσυχους αστούς εμπόρους που ζούσαν έξω από την Ελλάδα. 

Το κίνημα άρχισε από αστούς αλλά το αγκάλιασε ο λαός. 

Oμως, όπως γράφει ο Σκαρίμπας: 
«Το Πατριαρχείο το αφόρισε. 
Οι Πρόκριτοι και οι Ιεράρχες το χλεύασαν. 
Ο Καποδίστριας του γύρισε τις πλάτες. Ο Κοραής μας το μυκτήρισε». 

Η αρχή ήταν πολύ δύσκολη και το τέλος ολέθριο. . .

«Ένας ήρως με παντούφλες», το φιλμ που μας έκανε να γελάμε εκεί που κανονικά έπρεπε να κλαίμε...

Ταινίες που πρέπει να δεις με κλασικά αριστουργήματα, ανατρεπτικές δημιουργίες και πειραματικές ακροβασίες

Tα φαινόμενα της διαφθοράς, της διαπλοκής, του παλαιοκομματισμού, του λαϊκισμού και των λογής αεριτζήδων του έθνους ούτε καινούρια ήταν το 1958 ούτε και αποκλειστικά ελληνική υπόθεση.

Ήταν όμως από τα πυρηνικά υλικά με τα οποία πλάστηκε το νεοελληνικό κράτος, ένα σκοτεινό πλέγμα αλληλοεξαρτώμενων συμφερόντων που ξεδιπλωνόταν με εθνικούς διχασμούς, ανώμαλες πολιτικές εξελίξεις, ακόμα και εμφύλιες συρράξεις.

Και πράγματι μέσα στον εμφύλιο σπαραγμό έγραψαν οι Σακελλάριος-Γιαννακόπουλος το αξέχαστο θεατρικό τους (1947), που το 1958 θα διασκεύαζε ο πρώτος για τον κινηματογράφο παραδίδοντας μια από τις καλύτερες και αιχμηρότερες ταινίες του παλιού καλού ελληνικού σινεμά.

Μετά τον «Θανασάκη τον πολιτευόμενο» (1954), το παραγωγικότατο δίδυμο ξαναχτύπησε το 1958 με μια διεισδυτική ηθογραφία, μια από αυτές τις σάτιρες που τσάκιζαν κόκαλα μιλώντας για όλων των λογιών τα άβολα πράγματα. Μόνο που το έκαναν με σπαρταριστούς διαλόγους και ευρηματικότατο τρόπο, κωμωδίες καθώς ήταν, αφήνοντας τα μεγάλα κοινωνικο-πολιτικά ζητήματα να μπαίνουν απλώς από τα παραθύρια!

Εδώ η κουτοπονηριά του Έλληνα και το σμπαράλιασμα των ηθικών αξιών της κοινωνίας υποκλίνονται στο εύκολο κέρδος, μέσω των αποκαλυπτηρίων ενός ανδριάντα για έναν εθνικό ήρωα, τον στρατηγό Δεκαβάλλα. Μόνο που αυτό που θα συμβεί είναι το απόλυτο ξεγύμνωμα των ρόλων που διαδραματίζουν οι επιτήδειοι και οι παρατρεχάμενοι των υπουργείων.


Ο ιδεολόγος πάντα θα πέφτει θύμα του αριβίστα, μας λένε χωρίς περιστροφές οι Σακελλάριος-Γιαννακόπουλος, καθώς αυτό που θέλει ο έντιμος ήρωας έρχεται σε παράταιρη αντίθεση με αυτό που επιτάσσουν οι πατριδοκάπηλοι καιροί του. ..

Τρίτη 23 Μαρτίου 2021

Ήρωες του 1821 - Η Αχαριστία της Πατρίδας



«Μηχανή του Χρόνου» παρουσιάζει το άδοξο τέλος των ηρώων του 1821.  
Η ιστορία των «ξεχασμένων» αγωνιστών του '21, που έδωσαν ό,τι είχαν για την επανάσταση, αλλά πολύ γρήγορα αγνοήθηκαν από την ελεύθερη Ελλάδα. 

 Ο Νικηταράς, ο μεγάλος και ανιδιοτελής αγωνιστής, γνωστός ως «Τουρκοφάγος», που πρωτοστάτησε στη μάχη στα Δερβενάκια, όπου και έσπασε 3 σπαθιά με την ορμητικότητά του, τα χρόνια του Όθωνα κατηγορήθηκε για συνωμοσία κατά του βασιλιά, φυλακίστηκε και εξορίστηκε στην Αίγινα. 

Στη φυλακή βασανίστηκε άγρια και έχασε το φως του. Όταν αφέθηκε πια ελεύθερος, η υγεία του είχε κλονιστεί σοβαρά. 

Πέθανε πάμπτωχος και λησμονημένος έχοντας αναγκαστεί τα τελευταία χρόνια της ζωής του να ζητιανεύει για να βγάλει τα προς το ζην. 

 Ο Οδυσσέας Ανδρούτσος, ο γενναίος πολεμιστής που λόγω της έντονης προσωπικότητάς του ήρθε σε σύγκρουση με σημαντικούς πολιτικούς της εποχής, γεγονός που οδήγησε σε συνεχείς προσπάθειες για την εξόντωσή του.

Κατηγορήθηκε για συνεργασία με τον εχθρό, φυλακίστηκε και τελικώς δολοφονήθηκε με βάναυσο τρόπο. Οι δολοφόνοι του πέταξαν το σώμα του από την Ακρόπολη και εμφάνισαν την υπόθεση ως απόπειρα δραπέτευσης. ...

Τα Ψιλά Γράμματα της Ιστορίας - Θεόδωρος Δημοσθ. Παναγόπουλος

ʼγνώστες σελίδες γύρω από την επανάσταση του ’21 γεγονότα που αποσιώπησε, απέκρυψε και παραποίησε η επίσημη Ιστορία.

Εκπομπή για τις άγνωστες πτυχές του '21 με τον πρώην Εφέτη και Ιστορικό Ερευνητή Θεόδωρο Παναγόπουλο


Ο Θεόδωρος Παναγόπουλος γεννήθηκε στο Καλλιάνοι Κορινθίας και ζει στην Κρήτη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και μετά τις σπουδές του εισήλθε στο δικαστικό σώμα, στο οποίο υπηρέτησε για πολλά χρόνια ως δικαστής της Τακτικής Δικαιοσύνης.
Υπήρξε επίσης μέλος του Δικηγορικού Συλλόγου Ηρακλείου. 

Τα πνευματικά του ενδιαφέροντα κινούνται γύρω από τα θέματα της Ιστορίας, της Θρησκειολογίας και των Κοινωνικών Επιστημών. 

Σχετικά άρθρα και δοκίμιά του έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά των Αθηνών και σε εφημερίδες.

Διδασκόμαστε έτσι μια κατασκευασμένη, μια «εικονική ιστορία» που εξυπηρετεί πάντοτε την εκάστοτε άρχουσα τάξη - η οποία έχει την τάση να εξωραΐζει γεγονότα προς όφελος της...

Ο τ. δικαστής Θ. Παναγόπουλος μιλά στην “Π” για το βιβλίο Ιστορίας που έγραψε: Τα Ψιλά Γράμματα της Ιστορίας – Μύθοι και Αλήθειες της Επανάστασης του 1821


Τα Ψιλά Γράμματα της Ιστορίας – Μύθοι και Αλήθειες της Επανάστασης του 1821


Η Ιστορία γράφεται πάντα από τους Νικητές και τους Ισχυρούς οι οποίοι έχουν κάθε λόγο να αποσιωπούν ή να αποκρύπτουν ή το χειρότερο να παραποιούν και να αλλοιώνουν την αλήθεια κατά το δοκούν, αποκοιμίζοντας τον λαό και αποστερώντας τον από την αληθινή ιστορία του. 

Διδασκόμαστε έτσι μια κατασκευασμένη, μια «εικονική ιστορία» που εξυπηρετεί πάντοτε την εκάστοτε άρχουσα τάξη - η οποία έχει την τάση να εξωραΐζει γεγονότα προς όφελός της...

Στο βιβλίο αυτό ο συγγραφέας αποκαλύπτει με τόλμη οδυνηρές και συγκλονιστικές αλήθειες για την μεγάλη Επανάσταση των Ελλήνων, ανασύρει γεγονότα που αποκαθηλώνουν κατασκευασμένους ήρωες και αποδίδει τιμές στους αληθινούς αγωνιστές και στους αληθινούς μάρτυρες της Παλιγγενεσίας. ...

Η Μηχανή του Χρόνου - Γεώργιος Καραισκάκης Ο Αρχιστράτηγος του 1821

 

Το μοναστήρι της επανάστασης και της αντίστασης πήρε το όνομά του από ένα πυρσό. Εκεί σώζεται το σπαθί και... Περισσότερα 

Μικρός τόπος, μεγάλη ιστορία. 

Δολοφονήθηκε από Έλληνες... ...


Ένα από τα μεγάλα αναπάντητα ερωτήματα της νεώτερης ιστορίας είναι ποιος σκότωσε τον Γεώργιο Καραϊσκάκη. 
Για πολλούς, έπεσε στο πεδίο της μάχης από εχθρικά πυρά και για άλλους, από Έλληνες που ενεργούσαν για λογαριασμό των αντιπάλων του. 

Ο ήρωας πέθανε ανήμερα της γιορτής του στις 23 Απριλίου του 1827 και θάφτηκε όπως επιθυμούσε στον Άγιο Δημήτριο Σαλαμίνας. Λίγο νωρίτερα, είχε πληροφορηθεί τον θάνατο της γυναίκας του της Γκόλφως και πολλοί φοβήθηκαν ότι θα εγκατέλειπε την πολιορκία. 

Ο Καραϊσκάκης έγραψε ένα γράμμα στην κυβέρνηση που έλεγε ότι δεν θα εγκατέλειπε τον αγώνα παρότι το χρέος του τον προσκαλούσε να πάει κοντά στα παιδιά του. ...

1821 – Τα μεγάλα “Επίδικα” του Εορτασμού της 200ης Επετείου


Ο εθνικός χαρακτήρας της Επανάστασης του ’21 και η ιστορική συνέχεια του Ελληνικού Έθνους

Του Λαοκράτη Βάσση

Με κυρτωμένη τη ράχη του πολιτικού συστήματος εξουσίας, απ’ τη χρεοκοπία του 2010 και εντεύθεν, με επικυριαρχούμενη τη χώρα μας απ’ την υπερεξουσία του ευρω/δυτικού τοκογλυφικού κεφαλαίου, αλλά και με προωθούμενη, δίκην υποκατάστατης «εθνικής ιδεολογίας», την ηγεμονία του εθνο/αποδομητισμού (κλίμα Σόρος!), μόνο ανυποψίαστοι δεν μπορούμε να είμαστε για το “πνεύμα’’ του εορτασμού της διακοσιοστής επετείου του ΄21

Ιδίως, μάλιστα, όταν βλέπουμε ποιοι δίνουν τον τόνο, με πρώτη τη… δαφνοστεφή απ’ την Ολυμπιάδα της Αθήνας Γιάννα Αγγελοπούλου, στις προγραμματιζόμενες επίσημες (και ημιεπίσημες) εορταστικές εκδηλώσεις.

Που σημαίνει πως , κατά τα προοιωνιζόμενα, θα γίνει προσπάθεια, με περισσεύουσα «γκλαμουριά» και νεοϊστορική ακαδημαϊκή χρυσόσκονη , το φλογερό ανεξαρτησιακό μήνυμα του ΄21, με όλο του το αξιακό ρίζωμα στους αιώνες ιστορίας και πολιτισμού του Ελληνισμού, να καταστεί συμβατό: με τη μετα-νεωτερική επικυριαρχία, με την κίβδηλη κανονικότητά της και με την επιδιωκόμενη εθνο/αποδομητική «ανακατασκευή»του συλλογικού μας «προσώπου» (αλλαγή ταυτοτικής «εθνο-εικόνας!»). Προφανώς με … απαλλαγή μας από θεωρούμενους κακούς ταυτοτικούς «μύθους» και «βαρίδια», όπως η ιστορική μας συνέχεια και η πολιτική μας διαχρονία

(Διαβάστε επίσης :  

Οι μεγάλες αλήθειες για το 1821 – Η Τρίτομη Ιστορία του Σαράντου Καργάκου

Οι μεγάλες αλήθειες για το 1821 – Η Τρίτομη Ιστορία του Σαράντου Καργάκου


Λαοκράτης Βάσσης Α. Χαρακτήρας  και ταυτότητα του ΄21  

Ένα μνημειώδες έργο, πλούτος για την ιστοριογραφία μας, όπως η τρίτομη ιστορία του Σαράντου Καργάκου, για την Επανάσταση του ’21, πάνω από 2.000 σελίδες, εκδ. ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΩΝ, δεν χωράει σε σύντομες κριτικές θεωρήσεις.  

Γιατί, τι να πρωτοαναφέρεις απ’ τη συναρπαστική ιστόρηση των στρατιωτικών της γεγονότων ή απ’ […]

The post Οι μεγάλες αλήθειες για το 1821 – Η Τρίτομη Ιστορία του Σαράντου Καργάκου appeared first on Infognomon Politics.

Δείτε το άρθρο: Οι μεγάλες αλήθειες για το 1821 – Η Τρίτομη Ιστορία του Σαράντου Καργάκου

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Λαοκράτης Βάσσης

Α. Χαρακτήρας  και ταυτότητα του ΄21 

Ένα μνημειώδες έργο, πλούτος για την ιστοριογραφία μας, όπως η τρίτομη ιστορία του Σαράντου Καργάκου, για την Επανάσταση του ’21, πάνω από 2.000 σελίδες, εκδ. ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΩΝ, δεν χωράει σε σύντομες κριτικές θεωρήσεις.  Γιατί, τι να πρωτοαναφέρεις απ’ τη συναρπαστική ιστόρηση των στρατιωτικών της γεγονότων ή απ’ τη στοχαστική ανάλυση της σύνθετης πολιτικής της διάστασης, απ’ τα πολύπλοκα δηλαδή πολιτικά της γεγονότα;  Προέκρινα, γι’ αυτό, να επικεντρώσω την προσέγγισή  μου στις πολύ κρίσιμες και καίριες αλήθειες του Καργάκου για τον χαρακτήρα και την ταυτότητα του ’21.  Όπου, φωτίζοντας, με έξοχη ερμηνευτική πειστικότητα, την εθνο-αναγεννητική και όχι εθνο/γενετική  ιστορική αλήθεια του Μεγάλου μας Ξεσηκωμού, κάνει, με την ευθύνη του επιστήμονα ιστορικού, «φύλλο-φτερό» τον ύπουλο και ύποπτο επιστημονικοφανή λόγο του επελαύνοντος, τα τελευταία χρόνια, νεο-ιστορικού αναθεωρητισμού και εθνο-αποδομητισμού. Που βάλθηκε να ξεθεμελιώσει παν τι το εθνικό και ελληνικό.

            α. Στο εισαγωγικό πρώτο μου μέρος θέλω να τονίσω 

Σουηδία: Όταν ο βιαστής ξέρει καλά τους νόμους

Ο πρώην επιτετραμμένος για ζητήματα Δικαιοσύνης προφυλακίστηκε ως ύποπτος βιασμού μίας φοιτήτριας - μία υπόθεση που αναστατώνει τη Σουηδία αυτή την περίοδο. 
Schweden Stockholm

Στη φετινή παγκόσμια ημέρα της γυναίκας, στις 8 Μαρτίου, η εισαγγελέας Άνικα Μπόκεφορς ανακοίνωσε την προφυλάκιση του πρώην επιτετραμμένου της σουηδικής κυβέρνησης για ζητήματα Δικαιοσύνης, Γιόραν Λάμπερτζ, ως ύποπτου βιασμού μίας φοιτήτριας Νομικής, 40 χρόνια νεότερης του.

Πρόκειται για πρώην δικαστή του Ανώτατου Δικαστηρίου της χώρας και προϊστάμενο του τμήματος νομοθεσίας του υπουργείου Δικαιοσύνης, με αρμοδιότητα την επίβλεψη της τήρησης των νόμων στίς δημόσιες υπηρεσίες και διοίκηση. 

Επιπλέον, ήταν μέλος του Νομικού Συμβουλίου και εμπειρογνώμονας επί των νομοσχεδίων της κυβέρνησης έως την ημέρα που προφυλακίστηκε - ένας κορυφαίος δικηγόρος κι ένθερμος αγορητής υπέρ του δικαιώματος των γυναικών να κατονομάζουν δημόσια τον βιαστή τους. Το εφετείο δεν έκανε αποδεκτή την αίτηση διακοπής της προφυλάκισης.

Η υπόθεση της προκαταρκτικής εξέτασης ήταν γνωστή ήδη απο τον Δεκέμβριο, όταν μία φίλη της φοιτήτριας τον κατήγγειλε. 

Η ταυτότητά του αποκαλύφθηκε πρόσφατα ύστερα από επιθυμία του ίδιου:

Το γερμανικό χάος των εμβολιασμών - Handesblatt: «To παράδοξο της Μαγιόρκας»

Ο γερμανικός Tύπος για την απογοήτευση από τις επιπλοκές των εμβολιασμών, το «ναι» για διακοπές στη Μαγιόρκα και την ενδεχόμενη απαγόρευση του ΗDP στην Τουρκία.
Κέντρο εμβολιασμού Κολωνία

Κέντρο εμβολιασμού στην Κολωνία

Ένα χρόνο και πλέον μετά τα πρώτα λόκνταουν στην Ευρώπη και τη Γερμανία, η δεύτερη άνοιξη της πανδημίας είναι γεγονός. Στην απογοήτευση και κόπωση που επικρατεί στη Γερμανία σετικά με τις επιπλοκές στη διαδικασία εμβολιασμών αναφέρεται η Süddeutsche Zeitung, η οποία σημειώνει: 

«Η ψυχή έχει ουσιαστικά επιβαρυνθεί από όλη αυτή την αξιολόγηση κινδύνων. Ποια η διαφορά αν εμφανιστεί μια συγκεκριμένη επιπλοκή σε οκτώ ανθρώπους μέσα σε ένα εκατομμύριο ή σε οκτώ μέσα σε εκατό χιλιάδες ή μόλις σε χιλιάδες περιπτώσεις; 

Η πραγματική διαφορά είναι τεράστια αλλά σε συναισθηματικό επίπεδο δεν υπάρχει διαφορά: όλοι οι κίνδυνοι φαντάζουν ίδιοι. 

Είτε είναι υπαρκτοί είτε όχι, το συναίσθημα δεν κάνει διαβαθμίσεις. 

Το εμβόλιο της ΑstraZeneca θα παραμείνει επομένως το εμβόλιο που συνδέεται κάπως με τις θρομβώσεις και με ένα αίσθημα αναστάστωσης όταν κάποιος, ακόμη και πεπεισμένος για τα οφέλη, κάνει την ένεση.» 

Στη συνέχεια το σχόλιο αναφέρεται και στο κλίμα που επικρατεί σε καθημερινές συζητήσεις γύρω από τον εμβολιασμό σημειώνοντας: