Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2018

Το σώμα μιλάει για αυτά που σωπαίνει η ψυχή: Η ασθένεια είναι μια σύγκρουση μεταξύ της προσωπικότητας και της ψυχής. "Bach".

Η ασθένεια είναι μια σύγκρουση μεταξύ της προσωπικότητας και της ψυχής. "Bach".

Μηνύματα από το σώμα

"Αν κάποιος επιθυμεί καλή υγεία, το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να ρωτήσει τον εαυτό του, είναι αν νιώθει έτοιμος να απαλλαγεί από τις αιτίες της ασθένειάς του. Μόνο τότε είναι δυνατόν να βοηθηθεί.''



Ιπποκράτης

Η ασθένεια δείχνει την ανάγκη της αλλαγής στο σύστημα των πιστεύω μας και μας προειδοποιεί ότι έχουμε αγγίξει τα όρια των φυσικώνή ψυχολογικών μας ορίων. Η Κάρολαιν Μυς, στο βιβλίο της «Ανατομία του Πνεύματος» και η Λουίζ Χέη στο ‘Μεταμορφώστε τη ζωή σας’ συμπληρώνουν τον Ντάλκε ως προς τους κρυφούς ψυχικούς παράγοντες που πυροδοτούν τις διαταραχές της υγείας και που μοιάζουν σαν μικρά θεατρικά έργα ή τελετουργικά που έχουν πάρει τη θέση αυτών που πραγματικά χρειαζόμαστε. Ας δούμε μερικά από αυτά.

Κρυολόγημα: Εξωτερικές δυνάμεις σας επηρεάζουν πολύ εύκολα. είναι καιρός να μη δίνετε σημασία και να σταματήσετε να ανησυχείτε χωρίς λόγο για μικροπράγματα. Η ίδια η λέξη κρυολόγημα υποδηλώνει κάτι που σας έκανε «να κρυώσετε μέσα σας» και εκφράζει τη βαθύτερη ανάγκη σας για ζεστασιά και θαλπωρή. Το κουκούλωμα με ζεστά ρούχα και ο πυρετός είναι μεταμφιεσμένες εκδηλώσεις αυτής της ανάγκης, όπως οι εντριβές δεν είναι παρά υποκατάστατα του χαδιού και της επαφής που η ψυχή σας είχε ανάγκη.

Μύτη που τρέχει: Υπάρχει εσωτερικό κλάμα που ουσιαστικά ζητάει βοήθεια. ...

ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ (ΕΠΙΛΟΓΕΣ)



=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Ενσυναίσθηση: Πώς να σταματήσετε να απορροφάτε τον πόνο των άλλων και να αρχίσετε να τον επουλώνετε

Ο ποιητής Ρουμί είχε γράψει ότι «απορροφημένος από αυτό τον κόσμο, τον έχεις κάνει βάρος σου. Ανυψώσου πάνω από τον κόσμο, γιατί υπάρχει ένας άλλος τρόπος για να τον δεις».
Καθώς όλα τα ανθρώπινα όντα βιώνουν συνεχώς κάποιο βαθμό διαισθητικής καθοδήγησης και πνευματικής ενέργειας, όλα τα ανθρώπινα όντα επίσης απορροφούν και εκπέμπουν αδιάκοπα ενεργητικές δονήσεις- που σημαίνει ότι όλοι έχουν μέσα τους ενσυναίσθηση και όλοι έχουν τη δυνατότητα να δράσουν ενσυναισθητικά. Κάποια από τα οφέλη της ενσυναίσθησης περιλαμβάνουν το να μπορούμε να διακρίνουμε αν κάποιος μιλά ή πράττει με ειλικρίνεια και να μπορούμε να αναγνωρίζουμε τα προσωπικά συναισθήματα με μεγαλύτερη ακρίβεια.

Όμως, όπως σχεδόν τα πάντα στη ζωή, υπάρχει και η αρνητική πλευρά του να είναι κάποιος ενσυναισθητικός. Για παράδειγμα, τα ενσυναισθητικά άτομα νιώθουν άγχος και φόβο, όταν βρίσκονται ανάμεσα σε πολλούς ανθρώπους που βιώνουν αρνητικά συναισθήματα και είναι προφανές ότι σε μεγάλες ομάδες ανθρώπων, θα υπάρχουν σίγουρα αρκετά άτομα που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Εντούτοις, υπάρχουν τρόποι με τους οποίους οι ενσυναισθητικοί μπορούν να αποφύγουν να επηρεάζονται τόσο έντονα από τα αρνητικά συναισθήματα των άλλων ή τουλάχιστον, υπάρχουν τρόποι ελαχιστοποίησης της επίδρασής τους.

Η Barbara Marciniak (συγγραφέας) υποστηρίζει ότι η αυτοπεποίθηση είναι παράγοντας ζωτικής σημασίας για να ξεπεράσει κανείς τα αρνητικά συναισθήματα:

Η κουλτούρα της αγένειας = Πώς φτάσαμε να θεωρείται κανονικότητα η επίδειξη των κακών τρόπων



Οταν συναντιούνται τυχαία δύο άγνωστοι στον δρόμο, έλεγε ο Ερβιν Γκόφμαν (αμερικανός κοινωνιολόγος των ηθών της καθημερινής ζωής), αυτό που ακούγεται συχνότερα να βγαίνει από το στόμα τους είναι «καλημέρα» και «συγγνώμη». Και συμπλήρωνε: Αυτά τα «καλημέρα» και τα «συγγνώμη» πρέπει να τα λάβουμε σοβαρά υπόψη και να τα μελετήσουμε, αν θέλουμε να κατανοήσουμε πώς λειτουργεί μια κοινωνία.

Αν ο Γκόφμαν μπορούσε να κάνει μια βόλτα σε ένα ελληνικό αστικό κέντρο τού σήμερα, ας πούμε στην πρωτεύουσα, θα παρατηρούσε ότι όταν συναντιούνται δύο άγνωστοι μπορούν να ακουστούν πολλά διαφορετικά πράγματα, εκ των οποίων σπανιότερα «καλημέρα» και «συγγνώμη». 

Ο εισαγωγικός χαιρετισμός συχνά απουσιάζει ή στην καλύτερη περίπτωση αντικαθίσταται από ένα, μάλλον επιθετικό, «να σας πω!». Η έκφραση δε του αιτήματος που πυροδοτεί την επικοινωνία είναι συχνά αδιαμεσολάβητη: «Θέλω αυτό» ή «Εχετε το τάδε;» ή «Το τσιγάρο σας έρχεται κατευθείαν πάνω μου!». 

Η απουσία της λεκτικής ευγένειας συνοδεύεται συχνά και από εκφράσεις αγένειας πέραν της φυσικής γλώσσας: η παντελής αδυναμία συγκρότησης ουράς σε ένα ταμείο και οι συνακόλουθοι αναστεναγμοί δυσαρέσκειας που βγαίνουν από το παρατοποθετημένο μπουλούκι των ανθρώπων, το σολιψιστικό μπλοκάρισμα του διαδρόμου ή της πόρτας στο βαγόνι του μετρό, η ευκολία με την οποία κάποιος «δεν σε βλέπει» και σε προσπερνά κλέβοντας τη σειρά σου, χωρίς να αντιλαμβάνεται καν το «δυνατό άγγιγμα» που προκύπτει από το «ασυναίσθητο» σκούντημα ή ποδοπάτημα, δεν είναι παρά μερικές από αυτές.

Η αγένεια δεν είναι προφανώς ελληνικό προνόμιο. Σε όλες τις πόλεις, όπου η επικοινωνία δεν γίνεται με όρους γνωριμίας όπως συμβαίνει στις πιο μικρές κοινότητες, οι άνθρωποι συχνά απογοητεύονται από τη συμπεριφορά τρίτων απέναντί τους. ...

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης: "Ο έρωτας στα χιόνια"...

Ο Κώστας Καστανάς διαβάζει Χριστουγεννιάτικα διηγήματα: 

Kαρδιά του χειμώνος. Xριστούγεννα, Άις-Bασίλης, Φώτα.
Kαι αυτός εσηκώνετο το πρωί, έρριπτεν εις τους ώμους την παλιάν πατατούκαν του, το μόνον ρούχον οπού εσώζετο ακόμη από τους προ της ευτυχίας του χρόνους, και κατήρχετο εις την παραθαλάσσιον αγοράν, μορμυρίζων, ενώ κατέβαινεν από το παλαιόν μισογκρεμισμένον σπίτι, με τρόπον ώστε να τον ακούη η γειτόνισσα:

Εγχειρίδιο Βλακείας [Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όλοι υποτιμούμε τον αριθμό των βλακών ανάμεσα μας , αφού το κρίσιμο ποσοστό που όλοι γνωρίζουμε ότι υφίσταται σε κάθε τυχαία πληθυσμιακή ομάδα παραμένει ως σήμερα...


Σχετικό: Ουμπέρτο Έκο: O βλάκας... «Και ο βλάκας;» «Α! Ο βλάκας δεν κάνει λάθη συμπεριφοράς...Κάνει λάθος συλλογισμούς.
Το μέγεθος και οι αυλακώσεις του εγκεφάλου που χώρισαν τους ανθρώπους από το υπόλοιπο ζωικό βασίλειο χωρίζουν και τους ίδιους (με την επίδραση και του περιβάλλοντος όπου αναπτύσσονται) , ανεξαρτήτως φυλής , χρώματος , φύλου , πλούτου , σπουδών , ιδεολογίας , σε δύο βασικές κατηγορίες : στους ΕΞΥΠΝΟΥΣ και στους ΒΛΑΚΕΣ. Αν και η μεταξύ τους διάκριση δεν είναι δύσκολη , όσοι ανήκουν στην πρώτη κατηγορία δεν το λένε και όσοι ανήκουν στη δεύτερη δεν το ξέρουν.
Η βλακεία είναι απρόβλεπτη. ‘Εχει τόση ποικιλία εκδηλώσεων, όσοι και οι βλάκες που ο καθένας ξεχωριστά είναι μια αστείρευτη πηγή εμπνεύσεων.
Κατά το χαριτολόγημα του Σαμφόρ , ο βλάκας ζει απερίσκεπτα σε έναν κόσμο που δεν ξέρει , όπως οι μύγες δεν ξέρουν φυσική ιστορία.
Η μήτρα της ευφυίας και της βλακείας ήταν ανέκαθεν αντικείμενο σκυλοκαυγά. : γεννήθηκαν ή έγιναν; 
Έτσι βγήκαν από τα γεννοφάσκια τους ή τους γάνωσε το μυαλό ο κόσμος όπου φύτρωσαν; Με δύο λόγια , η νόηση είναι κληρονομική (γονίδιο) ή επίκτητη; (περιβάλλον). 
Νοητικά ο καθένας μας κληρονομεί ένα ορισμένο οικόπεδο , μικρό ή μεγάλο. ...

Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2018

Chi è la vittima ideale del narcisista? Il suo esatto contrario, l’empatico


In genere, il narcisista sceglie come vittima una persona sensibile ed empatica. Si tratta del suo esatto opposto, perché un narcisista è incapace di empatia.

Il narciso viene attratto da un empatico/a perché è invidioso?

Perché è affascinato dalle qualità che a lui/lei mancano e che cerca disperatamente di imitare? Perchè si rende conto che tutti ammirano e apprezzano la sensibilità e la bontà della gente dotata di empatia? O perché una persona empatica è facile da manipolare e una volta asservita sarà spontaneamente incline a dare al narcisista il nutrimento emotivo di cui ha tanto bisogno? Tutte e tre le cose.
Una persona empatica è una persona comune ma con una capacità di percezione e istinto maggiore della media. I ricercatori già dagli anni ’90 hanno messo in relazione l’empatia con l’intelligenza emozionale: gli empatici hanno la capacità di ascoltare le proprie emozioni, di ascoltare le altre persone e di sentire le emozioni altrui, di esprimere le emozioni in modo produttivo, e di gestirle in modo sano e proattivo.
La gente è attratta dalle persone empatiche (che sono circa il 40% della popolazione, fortunatamente) perché costoro sono compassionevoli; purtroppo però questo significa anche che gli empatici fanno molta fatica a concepire che esistano persone diverse da loro, ovvero incapaci di relazionarsi alle emozioni altrui.
A volte chi è empatico si trova a essere eccessivamente sfruttato dagli altri, e fa fatica a ...

Κυκλοφόρησε το Λεύκωμα "Ψωμί στη Μεσόγειο" ...με συμμετοχή της Συρίας



Το Διαδραστικό Αγροτικό Λαογραφικό Μουσείο Βαρνάβα Αττικής, όπου στεγάζεται και το Ευρωπαϊκό Μουσείο Άρτου, πραγματοποίησε με τεράστια επιτυχία το "1ο Μεσογειακό Φεστιβάλ Ψωμιού" τον Ιούνη 2017.
Η Επιτροπή για την Ειρήνη και τη Φιλία μεταξύ Ελλάδας – Συρίας συμμετείχε σ' αυτή τη διεθνή πολιτιστική δράση με εκθέματα ψωμιού της Συριακής γης, των Λαϊκών παραδόσεων της Συρίας των Σελευκιδών του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Η επιτυχής προσπάθεια του Μουσείου Βαρνάβα με το Φεστιβάλ Ψωμιού αποτυπώνεται σήμερα σε...

Για με το νού σας βάλτε... Αφιερωμένο στον Νίκο Μπογιόπουλο και τους "αριστερούς" "αντιεθνικιστές"...

Σαν σήμερα το 1945 υπογράφτηκε η συμφωνία της Βάρκιζας και κάποιες βιωματικές αναφορές





===================================================

Το τέλος του αρχικαπετάνιου του ΕΛΑΣ Άρη Βελουχιώτη
 όπως το έζησε ο αντάρτης Βαγγέλης Γκανέζος.


Καλή αντάμωση στα γουναράδικα...

Αντιλαλούνε τα βουνά κλαίνε τα κλαψοπούλια, ο Βελουχιώτης χάθηκε ψηλά σε μια ραχούλα

Τι έχεις κλαψοπούλι μου και χαμηλά κοιτάζεις, για πες μου τι σε πλήγωσε και βαριαναστενάζεις

Μαράθηκαν τα λούλουδα χάθηκε το φεγγάρι, ένας λεβέντης έσβησε που τον ελέγαν Άρη

Κείνος δε θέλει κλάματα δε θέλει μοιρολόγια, θέλει αγώνες και χαρές αρματωσιές και βόλια



Σημ. Μετά τις επιθέσεις εναντίον του Μίκη Θεοδωράκη (άραγε γιατί μια σιωπή για τον Γιώργο Κασιμάτη) και την πλήρη ταύτιση ΟΛΩΝ των πολιτικών κομμάτων της κατοχικής βουλής απέναντι στην απαίτηση των ιμπεριαλιστών για διπλή ονομασία των Σκοπίων κι ειδικότερα από τον Νίκο Μπογιόπουλο, με μεγάλη λύπη και συντριβή, οφείλουμε να ανοίξουμε ξανά μια "πληγή". Το προκάλεσαν αυτοί οι "αριστεροί" που όφειλαν τουλάχιστον να σιωπήσουν. Οι κομμουνιστές έδωσαν το αίμα τους, τις ζωές τους για την πατρίδα... 

«Ριζοσπάστης», 12 Ιούνη 1945:

Βιέννη: «Το ελιξίριο του έρωτα» με τον Μπενζαμέν Μπερνάιμ

Η Κρατική Όπερα της Βιέννης παρουσιάζει το αριστούργημα του Γκαετάνο Ντονιτσέττι

http://gr.euronews.com/2018/02/08/elixirio-tou-erota-kratiki-opera-viennis

«Το ελιξίριο του Έρωτα» παρουσιάζεται αυτή την περίοδο στην Κρατική Όπερα της Βιέννης. Είναι χωρίς αμφιβολία μια υπέροχη κωμική όπερα. Γράφτηκε μέσα σε μόλις ένα μήνα από τον Γκαετάνο Ντονιτσέττι το 1832 και σημείωσε αμέσως τεράστια επιτυχία, η οποία συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Ο γάλλος τενόρος Μπενζαμέν Μπερνάιμ είναι ο Νεμορίνο. Κάνει το ντεμπούτο του στη Βιέννη, προσθέτοντας ένα νέο ρόλο στο ρεπερτόριό του:
«Ο Νεμορίνο συμβολίζει τη νεότητα, την αθωότητα. Αυτό είναι πριν γνωρίσει τον μεγάλο έρωτα. Είναι πριν μπορέσει να καταλάβει πώς λειτουργούν οι άνθρωποι στο πλαίσιο της κοινωνίας, πώς είναι ο πόθος, πώς είναι να σε επιθυμούν».
Ο φτωχός χωρικός Νεμορίνο είναι σφοδρά ερωτευμένος με την πλούσια Αντίνα, την οποία ερμηνεύει η μολδαβή σοπράνο Βαλεντίνα Ναφορνίτζα:
«Στην αρχή, παίζει με τον Νεμορίνο. Αλλά όταν ανακαλύπτει ότι τον αγαπάει, βλέπουμε ένα άλλο πρόσωπό της, πολύ πιο ουσιαστικό».
Η Αντίνα αρνείται την αγάπη ενός ωραίου αξιωματικού, εξαιτίας του Νεμορίνο. ...

Κατεβάστε 29 δωρεάν λεξικά για διάφορες χρήσεις - κάνοντας κλικ στους τίτλους της παρακάτω λίστας με τα βιβλία, θα μεταφερθείτε στην σελίδα του OpenBook για να τα κατεβάσετε ελεύθερα:

Κατεβάστε 29 δωρεάν λεξικά για διάφορες χρήσεις

Κυριακή, 21 Ιανουαρίου 2018


Στην ανοικτή βιβλιοθήκη openbook, που παρουσιάσαμε σε προηγούμενο άρθρο, μπορείς να βρείς 29 διαφορετικά λεξικά για πολλές χρήσεις και επαγγέλματα και να τα κατεβάσεις εντελώς δωρεάν στον υπολογιστή ή τη συσκευή του κινητού σου σε μορφή PDF. Για να μην χάνουμε χρόνο, κάνοντας κλικ στους τίτλους της παρακάτω λίστας με τα βιβλία, θα μεταφερθείτε στην σελίδα του OpenBook για να τα κατεβάσετε ελεύθερα:

Σαν σήμερα το 1945 υπογράφτηκε η συμφωνία της Βάρκιζας και κάποιες βιωματικές αναφορές

Σχετικά : Η Συμφωνία της Βάρκιζας



Του Γ. Γ. 

Μαύρη επέτειο σήμερα, αφού στις 12 Φλεβάρη του 1945 υπογράφτηκε στην Βάρκιζα από την τότε κυβέρνηση Πλαστήρα και αντιπροσώπους του Εθνικού Απελευθερωτικού Μετώπου (ΕΑΜ) η ομώνυμη συμφωνία.  
(Εδώ έχουμε κάνει ένα αναλυτικό αφιέρωμα).

Το όργιο τρομοκρατίας και διώξεων που ακολούθησε σε κάθε δημοκρατικό πολίτη το βλέπουμε σε ένα κείμενο του Γενικού αρχηγείου του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας που υπογράφεται από τον Μάρκο Βαφειάδη και έχει τίτλο «Ετσι ξεκίνησε ο εμφύλιος», όπου ανάμεσα στα άλλα διαβάζουμε: «Το έργο της αστυνομίας στην ύπαιθρο με ενίσχυση και των εξοπλισμένων συμμοριών του μοναρχοφασισμού ήταν η εξοντωτική δίωξη, όχι μόνο του ΕΛΑΣίτη και ΕΑΜίτη, αλλά και κάθε πολίτη που τολμούσε να εξωτερικεύσει τα δημοκρατικά του φρονήματα. Το μεγαλύτερο έγκλημα που μπορούσε να διαπράξει Έλληνας πολίτης ήταν να μιλήσει για δημοκρατία και αυτό και μόνο ήταν αρκετό να τον στείλει στην φυλακή και να καταδικαστεί σαν "εκτελεστής" με ψευδομάρτυρες».


Όλα αυτά οδήγησαν αργότερα τον Μήτσο Παρτσαλίδη, ένα απ’ αυτούς που υπέγραψαν την συμφωνία εκ μέρους του ΕΑΜ να δηλώσει: «Δεν το 'κοβα καλύτερα το χέρι μου που υπέγραφα…»


Ας μου επιτραπεί μια προσωπική αναφορά. Τούτη την μέρα θυμάμαι με συγκίνηση τον πατέρα μου δικασμένο σε θάνατο από τα δικαστήρια σκοπιμότητας της μεταβαρκιζιανής εποχής,  ενώ μου έρχεται στο μυαλό μια σχετική βιωματική ιστορίαπου έχω γράψει στο μπλοκ μας. 





Η Συμφωνία της Βάρκιζας

Οι κάτωθι υπογεγραμμένοι, αφ' ενός οι κ.κ. Ιωάννης Σοφιανόπουλος υπουργός επί των Εξωτερικών, Περικλής Θ. Ράλλης υπουργός επί των Εσωτερικών και Ιωάννης Μακρόπουλος υπουργός επί της Γεωργίας, αποτελούντες την υπό της Ελληνικής Κυβερνήσεως εξουσιοδοτημένη Αντιπροσωπεία, και αφ' ετέρου οι κ.κ. Γεώργιος Σιάντος Γραμματεύς της Κεντρικής Επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος της Ελλάδος, Δημήτριος Παρτσαλίδης Γραμματεύς της Κεντρικής Επιτροπής του Ε.Α.Μ. και Ηλίας Τσιριμώκος Γενικός Γραμματεύς της Ενώσεως Λαϊκής Δημοκρατίας (Ε.Λ.Δ.), αποτελούντες την υπό της Κεντρικής Επιτροπής του Ε.Α.Μ. προσηκόντως εξουσιοδοτημένην Αντιπροσωπείαν, συνήλθαμεν εις διάσκεψιν εις Βάρκιζαν και από κοινού εξητάσαμεν τα μέσα και τον τρόπον της καταπαύσεως του εμφυλίου πολέμου και της συμφιλιώσεως του Ελληνικού Λαού και κατελήξαμεν εις την κατωτέρω συνομολογηθείσαν συμφωνίαν.:

Το Χαμογελο Της Τζοκόντας ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ



Έργο 22 (1964), για ορχήστρα.
Το έργο ηχογραφήθηκε στην Νέα Υόρκη το 1965.

Παραγωγός του δίσκου ο Quincy Jones.

O δίσκος κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην Αμερική το 1965 με δώδεκα τραγούδια και την ίδια χρονιά στην Ελλάδα, χωρίς τα τραγούδια ΟΙ ΑΘΛΗΤΕΣ και Ο ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ.
Δεύτερη έκδοση (1965): Δίσκος 33 στροφών (Columbia: GCX 108).
Τρίτη έκδοση (1966, Αμερική): Δίσκος 33 στροφών (Fontana: MGF 27 547-MRC).
Τέταρτη έκδοση (1967): Δίσκoς 33 στρoφώv (Columbia: SAXG 108 - EMI).
Πέμπτη έκδοση (1975): Δίσκoς 33 στρoφώv (Columbia: 70243 - EMI).
Έκτη έκδοση (1987): CD (EMI: 70243 - MINOS EMI).
Έβδομη έκδοση (1998): CD (EMI: 498 841 - MINOS EMI). Νέα έκδοση του έργου σε CD, με ψηφιακή επεξεργασία και πολυσέλιδο ένθετο με φωτογραφικό και πληροφοριακό υλικό.
Όγδοη έκδοση (2004): CD (EMI CLASSICS: 7243 584221 - MINOS EMI).

Το Χαμογελο Της Τζοκόντας

Κείμενο του Μάνου Χατζιδάκι που συνοδεύει το έργο

Σε μια παρέλαση στη Νέα Υόρκη, με μουσικές, με χρώματα και με πλημμυρισμένη από κόσμο την 5η Λεωφόρο, βρισκόμουν μια Κυριακή απόγευμα το φθινόπωρο του 1963 όταν συνάντησα μια γυναικούλα να περπατάει μοναχή με μιαν απελπισμένη αδιαφορία για ότι συνέβαινε γύρω της χωρίς κανείς να την προσέχει, χωρίς κανέναν να προσέχει, μόνη, έρημη μες στο άγνωστο πλήθος, που την σκουντούσε, την προσπερνούσε ανυποψίαστο, εχθρικό, αφήνοντας την να πνιγεί μες στη βαθιά πλημμύρα της λεωφόρου, μέσα στη θάλασσα που ακολουθούσε, μέσα στ’ αγέρι που άρχισε να φυσά. ...

Ξημερώνει κι εγώ στους δρόμους τριγυρνώ



=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2018

Επιστολή ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ στο Πρώτο Θέμα της Κυριακής


«Μου ζητάτε να απαντήσω σε άτομα που το λιγότερο που μπορώ να πω για αυτά είναι ότι βρίσκονται σε πλήρη σύγχυση. Σε μια ζωή με συνεχή δράση, πάντοτε στο προσκήνιο της εθνικής και κοινωνικής μας ζωής, χωρίς ποτέ να υπολογίσω αντιδράσεις που συχνά με οδηγούσαν στο χείλος του θανάτου, τι βρήκαν να μου προσάψουν οι σημερινοί μου συκοφάντες;

1. Οτι υπήρξα μέλος της ΕΟΝ! Η ηλικία μου ήταν 11-13 ετών και η συμμετοχή σε αυτή την οργάνωση ήταν υποχρεωτική για όλους τους μαθητές της χώρας.

2. Οτι έκανα δήλωση στη Μακρόνησο μαζί με τους 100.000 μάρτυρες αγωνιστές που υπέκυψαν στα πρωτοφανή βασανιστήρια. Εγώ, όμως, ήμουν από τους ελάχιστους που δεν υπέγραψαν και μάρτυς μου ο δολοφονηθείς αστυνόμος Μπάμπαλης που μου ζήτησε να υπογράψω στα 1964 επί πρωθυπουργίας Παπανδρέου! Με πρωτοβουλία του Βασίλη Βασιλικού και του Θεόδωρου Πάγκαλου οργανώθηκε σε θέατρο της περιοχής Πατησίων ογκώδης συγκέντρωση διαμαρτυρίας.

3. Οτι είχα την ευθύνη και το θάρρος να αγνοήσω την πολιτική μου ιδιότητα και να ...

Γλέζος για Σκοπιανό: Βγάλτε από το νου σας τη λέξη Μακεδονία

Με άρθρο του στην Καθημερινή ο Μανώλης Γλέζος παίρνει θέση για το Σκοπιανό. Τονίζει ότι οι κυβερνώντες υπογράφουν γραμμάτια που δεν μπορούν να εξoφλήσουν ενώ επισημαίνει ότι θα πρέπει να βγάλουν οι Σκοπιανοί την λέξη Μακεδονία από το μυαλό τους. 
Αναλυτικά το άρθρο του Μανώλη Γλέζου:
Για ακόμη μία φορά, το ελληνικό έθνος, ως κράτος, οδηγείται σε κρίσιμες και ιστορικές αποφάσεις, μέσα σε ένα πλαίσιο εκβιασμών. Εκβιασμό από το ΝΑΤΟ και τις ιδιοκτήτριες αυτού, τις ΗΠΑ.
Οδηγείται σε αποφάσεις που έχουν ήδη ληφθεί, αν λάβουμε σοβαρά υπόψη τις δηλώσεις και τη συμπεριφορά του Μάθιου Νίμιτς.
Και είναι για αυτούς άλλο ένα τρόπαιο να υποχρεώνουν μια κυβέρνηση, που αυτοπροσδιορίζεται ως αριστερή, να ακολουθήσει, δεχόμενη αυτές τις αποφάσεις για να μπορέσει να γίνει διεύρυνση ενός αμαρτωλού στρατιωτικού συνασπισμού σαν αυτόν του ΝΑΤΟ.
Ομως, μια χώρα που έχει παραχωρήσει τα πάντα στους δανειστές της, ακόμα και την εθνική της ανεξαρτησία, δεν έχει και πολλά περιθώρια να αντιδράσει.
Το μόνο από τα όπλα που της έχουν απομείνει είναι ένα αρραγές μέτωπο του λαού, που θα ορθώσει ενωμένος το ανάστημά του, μαζί με όλους τους φορείς που τον εκφράζουν, εκτός από τους νοσταλγούς του Χίτλερ. ...

Οι εύλογες απορίες για την υπόθεση Novartis... ( Ten Greek Ex-Ministers Allegedly Involved In Novartis Bribery Probe)


Η υπόθεση Novartis για την Αμερικάνικη δικαιοσύνη κλείνει το Νοέμβριο του 2015 με πρόστιμο 370 εκ δολάρια που συμφώνησε να πληρώσει η εταιρεία στις αμερικάνικες αρχές.
https://www.justice.gov/…/manhattan-us-attorney-announces-3…

Ενα χρόνο μετά και κάτι η Kontra News με πρωτοσέλιδο δημοσίευμα στην εφημερίδα και στην ηλεκτρονική σελίδα της αναφέρει οτι 5 υπουργοί εμπλέκονται στο σκάνδαλο σύμφωνα με την εφημερίδα και αναφέρει μεταξύ άλλων
"Το μεγάλο φαγοπότι άρχισε να τελειώνει την εποχή που ανέλαβε υπουργός Υγείας ο Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος περιόρισε κατά 50% τις δαπάνες για τα φάρμακα."
Στη συνέχεια αναλαμβάνει το θέμα η εισαγγελέας για την καταπολέμηση της διαφθοράς Ελενη Ράικου η οποία καταγγέλει "οτι έχει στοχοποιηθεί απο παράκεντρα εξουσίας και διαφθοράς" πριν παραιτηθεί:

Σόρος: Περήφανος που δώρισα 400.000 στερλίνες στην καμπάνια anti-Brexit!



Σχολιάζει ο Νίκος Κλειτσίκας - Press-GR


«Είναι δύσκολο να πολεμήσει κανείς ενάντια στην καρδιά του,
γιατί καθετί που ποθεί, το αγοράζει δίνοντας...
γι' αντάλλαγμα την ψυχή του»
Ηράκλειτος, (6ο με 5ο π.Χ. αιώνα), Έφεσος, στην Ιωνία της Μικράς Ασίας
Ο Μαρξ κι ο Λένιν αναγνώριζαν στον Ηράκλειτο τον πατέρα του διαλε­κτικού υλισμού 

Σε τι κόσμο ζούμε;
Θα έπρεπε να συγκλονίζει η ξιπασιά του "φιλάνθρωπου" πολυεκατομμυριούχου George Soros στη βρετανική “The Guardian” πως χρηματοδότησε τον προεκλογικό αγώνα παραμονής της Βρετανίας στο ευρώ. “Περήφανος που δώρισα 400.000 στερλίνες στην καμπάνια anti-Brexit” [“The Guardian”:  George Soros 'proud' of donating £400,000 to anti-Brexit campaign 
Υπάρχει άραγε πιο ισχυρό στοιχείο-ντοκουμέντο για το ότι η "Ευρωπαϊκή Ένωση" είναι ένα "πρόγραμμα" της χρηματοπιστωτικής αριστοκρατίας, του υπερεθνικού κεφαλαίου για την πλήρη υποταγή κι εξαθλίωση των λαών, των εργαζομένων, των εθνών της γηραιάς ηπείρου;
Ο "φιλάνθρωπος" χρηματοδοτεί ΕΠΙΣΗΜΩΣ την παράνομη μετανάστευση, τη διοργάνωση των Gay Pride στον πλανήτη, τις "πολύχρωμε επαναστάσεις" σε κάθε γωνιά του πλανήτη, την "αραβική άνοιξη", με δικό του λόμπι "εμπίστων" στο ευρωκοινοβούλιο -συμμετέχουν και έξι (6) Έλληνες ευρωβουλευτές και δεν έχουν κάνει μία δήλωση ...

Σίλβια Πλαθ (Sylvia Plath), η κραυγής και της οργής

Σχετικό: Η Επιθανάτια Αγωνία στην Ποίηση της Σίλβια Πλαθ (Sylvia Plath) - Στις 11 Φεβρουαρίου 1963 θα αποφασίσει να δώσει ένα τέλος στη ζωή της.

Δύο νέες βιογραφίες και η κυκλοφορία της τελευταίας συλλογής της αμερικανίδας ποιήτριας στα ελληνικά, 50 χρόνια μετά την αυτοκτονία της



Η Σύλβια Πλαθ, η «Μέριλιν Μονρόε της σύγχρονης λογοτεχνίας» κατά τον βιογράφο της Καρλ Ρόλισον
«Είμαι μεγαλοφυής συγγραφέας. Το έχω μέσα μου. Γράφω τα καλύτερα ποιήματα της ζωής μου». Αυτά έγραφε σε επιστολή της 16ης Οκτωβρίου 1962 προς τη μητέρα της η Σύλβια Πλαθ. Πραγματικά, εκείνον ακριβώς τον μήνα, σε δημιουργική φρενίτιδα, έγραψε 30 ποιήματα της συλλογής Αριελ, που είναι και τα καλύτερά της.

Τέσσερις μήνες αργότερα, στις 11 Φεβρουαρίου 1963 τα χαράματα, πήγε στο υπνοδωμάτιο των δύο μικρών παιδιών της, της Φρίντας και του Νίκολας, και άφησε δίπλα στις κούνιες τους ψωμί και γάλα. Στη συνέχεια έκλεισε καλά τις χαραμάδες κάτω από τις πόρτες του υπνοδωματίου και της κουζίνας και τις σφράγισε με κολλητική ταινία. Κατόπιν έβαλε το κεφάλι της στον φούρνο και άνοιξε όλα τα κουμπιά του γκαζιού. Ηταν μόνο 30 ετών.

Τα 50 χρόνια από την αυτοκτονία της Σύλβια Πλαθ συνοδεύθηκαν από αμέτρητα δημοσιεύματα στον αγγλοσαξονικό Τύπο και στα ελληνικά κυκλοφόρησε η τελευταία της συλλογή, Αριελ, με πρόλογο της θυγατέρας της Φρίντας, που περιέχει τα αυθεντικά χειρόγραφα και δακτυλόγραφα της ποιήτριας.

Από την ημέρα του θανάτου της Πλαθ ως σήμερα η παραφιλολογία και οι φήμες οργιάζουν. Φανατικές φεμινίστριες δεν έπαψαν να κατηγορούν τον σύζυγό της Τεντ Χιουζ, επιφανή ποιητή ...

Η Επιθανάτια Αγωνία στην Ποίηση της Σίλβια Πλαθ (Sylvia Plath) - Στις 11 Φεβρουαρίου 1963 θα αποφασίσει να δώσει ένα τέλος στη ζωή της.

«Το να πεθαίνεις είναι μια τέχνη σαν όλες τις άλλες. 
Την κάνω εξαιρετικά καλά», είχε πει η Σύλβια Πλαθ, 
που γεννήθηκε στις 27 Οκτωβρίου του 1932, στη Βοστώνη της Μασαχουσέτης.

 Σχετικό: Η Επιθανάτια Αγωνία στην Ποίηση της Σίλβια Πλαθ του Γιάννη Αντιόχου


Ήταν προικισμένη και ανήσυχη ποιήτρια, γνωστή για το εξομολογητικό ύφος στο έργο της.

Αυτοκτόνησε στις 11 Φεβρουαρίου 1963, άρρωστη και με λίγα λεφτά, εισπνέοντας φυσικό αέριο από το φούρνο, αφού έκλεισε πρώτα όλες τις χαραμάδες της κουζίνας με ταινία. Προτού πεθάνει, είχε ετοιμάσει φαγητό και γάλα στα παιδιά της και το είχε αφήσει δίπλα στα κρεβάτια τους. Τα αποφθέγματα και τα ποιήματά της, η ιστορία της ταραγμένης ζωής και του τραγικού θανάτου της, είναι μέρος της ποπ κουλτούρας μέχρι και σήμερα.

Σύλβια Πλαθ: Η ευαίσθητη οργισμένη ποιήτρια

Ποιητική ιδιοφυΐα, παθιασμένη ακτιβίστρια, είδωλο των φεμινιστριών, πολυβραβευμένη, ρομαντική, μανιοκαταθλιπτική και αυτοκτονική, ευαίσθητη μα και οργισμένη, η Σίλβια Πλαθ είναι ίσως η πιο αμφιλεγόμενη ποιήτρια και πεζογράφος της εποχής της και ακόμα και σήμερα το έργο της προκαλεί διενέξεις.

Στα ελληνικά βιβλιοπωλεία η ποίηση της Πλαθ είναι είδος υπό εξαφάνιση σύμφωνα με μια τελευταία μου εξόρμηση. Η ποίηση της Πλάθ ήταν και παρέμεινε αντισυμβατική, ειρωνική και μη πιασάρικη.

Κάθε στίχος της καρφί για την ζωή για εκείνη την ζωή της που ήταν γεμάτη από αποδοχές αλλά και απορρίψεις, πόνο, θλίψη.

Η ίδια είχε πει για τον εαυτό της «Στο μόνο πράγμα που ήμουν καλή ήταν να κερδίζω υποτροφίες και βραβεία. Και αυτή η εποχή πλησίαζε στο τέλος της».

«Μπαμπά, μπαμπά, μπάσταρδε, με σένα έχω ξοφλήσει πια»...