Τετάρτη 10 Μαρτίου 2021

Κατηγορώ: Ο ρόλος του Εμίλ Ζολά στην υπόθεση Ντρέιφους - Η ανοικτή επιστολή που έφερε μεταρρύθμιση

Επιμέλεια: Ελένη Καραμήτσου

Ο πιο σημαντικός εκπρόσωπος της λογοτεχνικής σχολής του νατουραλισμού και σημαντικός παράγοντας της ανάπτυξης του θεατρικού νατουραλισμού. 

O Εμίλ Ζολά διαδραμάτισε καταλυτικό ρόλο στην πολιτική φιλελευθεροποίηση της Γαλλίας και στην απαλλαγή του λοχαγού Άλφρεντ Ντρέιφους, ο οποίος κατηγορήθηκε και καταδικάστηκε άδικα, γεγονός που συνοψίζεται στη διάσημη ανοιχτή επιστολή του με τίτλο "Κατηγορώ", μία επιστολή που δημοσιεύτηκε στις 13 Ιανουαρίου 1898 στην πρώτη σελίδα της εφημερίδας"L' Aurore". 

Ο Εμίλ Ζολά ήταν υποψήφιος για Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1901 και το 1902. Το έργο του ξεχώρισε όχι μόνο αναδεικνύοντας το ρεύμα του νατουραλισμού, αλλά πρωτίστως επειδή άσκησε τεράστια κοινωνική επιρροή με το έργο και τις παρεμβάσεις του.

Υπόθεση Ντρέιφους: Η ανοιχτή επιστολή "Κατηγορώ!"

Ο Εμίλ Ζολά ήταν ο μόνος που υπερασπίστηκε τον εβραϊκής καταγωγής Γάλλο λοχαγό του πυροβολικού, Άλφρεντ Ντρέιφους, στέλνοντας ανοιχτή επιστολή στον Γάλλο πρόεδρο. Δημοσιεύτηκε στις 13 Ιανουαρίου του 1898 στο εξώφυλλο της παριζιάνικης καθημερινής εφημερίδας «L' Aurore», του Ζορζ Κλεμανσό, υπό τον τίτλο “Κατηγορώ!”. 

Ο Ζολά ήταν αυτός που αποκάλυψε μία μηχανορραφία, η οποία κόστισε την ελευθερία στον στρατιωτικό Άλφρεντ Ντρέιφους εξαιτίας του αντισημιτισμού του υπουργείου Αμύνης. 

Η υπόθεση Ντρέιφους είναι µία δικαστική πλάνη που συντάραξε τη Γαλλία και τη χώρισε σε δύο στρατόπεδα. Η εφηµερίδα "L' Aurore", την ημέρα της δημοσίευσης της επιστολής του Ζολά έγινε ανάρπαστη, με πωλήσεις που έφθασαν τα 300.000 αντίτυπα, αντί των 30.000 που πωλούσε συνήθως. 

Η επιστολή αυτή προκάλεσε αίσθηση σε όλο τον κόσμο. Η πρόθεση του Ζολά ήταν να κατηγορηθεί ο ίδιος για συκοφαντική δυσφήμηση ώστε να δημοσιοποιήσει τα νέα αποδεικτικά στοιχεία προς στήριξη του Ντρέιφους.

Όπως σημείωνε μεταξύ άλλων στην επιστολή του: 

1898: Οταν ήρθε ο Διεθνής Οικονομικός Έλεγχος…


Στις 10 Μαρτίου 1898, η Ελληνική Βουλή ψηφίζει το νόμο για το Διεθνή Οικονομικό Ελεγχο (ΔΟΕ) των ελληνικών οικονομικών. 

Ηταν μια κατάπτυστη πράξη των αστικών πολιτικών κομμάτων, που αναδείκνυε και τον πραγματικό χαρακτήρα της αστικής τάξης στην Ελλάδα.

Διεθνής Οικονομικός Έλεγχος (ΔΟΕ) ονομαζόταν ο έλεγχος των δημοσίων οικονομικών της Ελλάδας που επιβλήθηκε από Ευρωπαϊκές χώρες που δάνεισαν την Ελλάδα το φθινόπωρο του 1897, ενώ αυτή είχε χρεοκοπήσει τέσσερα χρόνια πριν, με στόχο την αποπληρωμή των χρεών της προς τους πιστωτές της. 

Τον έλεγχο εκτελούσε μια εξαμελή επιτροπή, η Διεθνής Οικονομική Επιτροπή (Commission Internationale Financière de la Grèce), με μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα από το 1897 μέχρι το 1978, για 81 χρόνια.

Η χρεοκοπία της Ελλάδας και η ήττα στον Ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897

Το 1893 ο Χαρίλαος Τρικούπης κατά την τελευταία πρωθυπουργία του κήρυξε πτώχευση. Τότε επιβλήθηκε μερικός έλεγχος από τους πιστωτές, που ήταν τυπικός κι όχι ουσιαστικός χωρίς δυνατότητα ουσιαστικής παρέμβασης στα ελληνικά δημόσια οικονομικά.

Η εμπλοκή όμως της χρεοκοπημένης Ελλάδας σε σύρραξη με την Τουρκία το 1897, στον Ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897, βρήκε την Ελλάδα σε εξαιρετικά δυσχερή θέση με τον ελληνικό στρατό ανίκανο να αντιπαραταχθεί στα οθωμανικά στρατεύματα, που είχαν καταλάβει τη Θεσσαλία και τμήμα της Στερεάς Ελλάδας. 

Η Συνθήκη Ειρήνης της 20ης Σεπτεμβρίου 1897 στην οποία εξαναγκάστηκε η Ελλάδα ως ηττημένη, προέβλεπε πολεμική αποζημίωση των τεσσάρων εκατομμυρίων τουρκικών λιρών της οποίας την άμεση καταβολή απαιτούσε η Υψηλή Πύλη. 

Η Κυβέρνηση Αλέξανδρου Ζαΐμη υποχρεώθηκε σε διαπραγματεύσεις με τους πιστωτές της Ελλάδας για επιπλέον δανεισμό (ενώ πριν τέσσερα χρόνια τους είχε ήδη δηλώσει ότι αδυνατεί να αποπληρώσει τα ήδη χρωστούμενα δάνεια). 

Οι διαπραγματεύσεις της ελληνικής κυβέρνησης οδήγησαν στην επιβολή του Διεθνούς Οικονομικού Ελέγχου (ΔΟΕ) για την οικονομική ανασυγκρότηση της χώρας που να εξασφαλίζει στους πιστωτές την αποπληρωμή και των παλαιότερων αλλά και των νέων δανείων τους.

Διεθνής Οικονομικός Έλεγχος: Οι όροι δανεισμού
Οι διαπραγματεύσεις με τους εκπροσώπους των πιστωτών (Αγγλίας, Γαλλίας, Αυστρίας, Γερμανίας, Ρωσίας, Ιταλίας) ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 1897 και κατέληξαν στη σύνταξη και ψήφιση του νόμου ΒΦΙΘ/23-2-1898 σύμφωνα με τον οποίο εγκαθιδρύθηκε η επιτροπή οικονομικού ελέγχου (Διεθνής Οικονομική Επιτροπή), που σύντομα μετονομάστηκε σε Διεθνής Οικονομικός Έλεγχος 1898.

Η συμφωνία με τους πιστωτές προέβλεπε:

ΚΚΕ: Πρωινός άτυπος κυβερνητικός εκπρόσωπος ο Δ. Οικονόμου του ΣΚΑΪ

Αστυνομικοί στη Νέα Σμύρνη φωνάζουν 
«Πάμε να τους γαμήσουμε! Τελειώσανε! Πάμε! Θα τους σκοτώσουμε!» 
- Η κυβέρνηση να τοποθετηθεί άμεσα - Είναι επικίνδυνοι.

«Μετά τα επαναλαμβανόμενα κρούσματα λογοκρισίας σε καλεσμένους του ΚΚΕ στις εκπομπές του πρωινού άτυπου κυβερνητικού εκπροσώπου Δ. Οικονόμου του “ΣΚΑΪ”, είναι προφανές ότι το ΚΚΕ δεν πρόκειται στο εξής να νομιμοποιήσει με την -ούτως ή άλλως σπάνια- παρουσία του αυτές τις πρακτικές».

Τα παραπάνω αναφέρει σε ανακοίνωση του το Γραφείο Τύπου του ΚΚΕ, αφού το πρωί στην εκπομπή του ΣΚΑΪ έκοψαν στον «αέρα» την βουλευτή του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη.

Όπως μπορείτε να δείτε στο βίντεο που ακολουθεί η βουλευτής του ΚΚΕ κόπηκε όταν αναφέρθηκε σε βίντεο που φαίνονται αστυνομικοί, χθες στη Νέα Σμύρνη, να φωνάζουν «Πάμε να τους γαμήσουμε!Τελειώσανε! Πάμε! Θα τους σκοτώσουμε!» (το βίντεο εδώ).

Ο παρουσιαστής της εκπομπής του ΣΚΑΪΔ. Οικονόμου, έγινε έξαλλος (!) όχι με τη συμπεριφορά των αστυνομικών αλλά με τη φρασεολογία που μετέφερε η βουλευτής του ΚΚΕ, καλώντας την να επανέλθει στην τάξη! Τελικά, σαν εκπρόσωπος της κυβέρνησης, ενδεχομένως και της αστυνομίας, προχώρησε στην επιβολή της «τάξεως», λογοκρίνοντας τη βουλευτή του ΚΚΕ και κόβοντας την στον «αέρα». 

Δείτε στο βίντεο μετά το 5.30:

Το «τυρί» το είδαμε, την ενδεχόμενη «φάκα» στην ΑΟΖ με την Αίγυπτο;


Διόρθωση στα Ανατολικά, αλλά το «τριγωνάκι» στα Δυτικά επί της Ελληνικής ΑΟΖ;

Εντάξει και εγώ διαβάζω τα διθυραμβικά σχόλια για το ταξίδι αστραπή του Έλληνα ΥΠΕΞ στην Αίγυπτο και την «διόρθωση» του «λάθους» που έκανε αμέσως η Αίγυπτος με την προκήρυξη των θαλασσοτεμαχίων εγγύς στην μερική οριοθέτηση ΑΟΖ με την Ελλάδα και την προσαρμογή τους με αυτήν.

Μήπως το ορθότερο θα ήταν πως «σώθηκε» κάπως η «παρτίδα»;

Χρειάστηκε βέβαια  πρώτα κάποιοι ειδικοί αναλυτές στην Ελλάδα και ελάχιστα ΜΜΕ να δείξουν ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με αυτή την προκήρυξη των Αιγυπτίων, για να αρχίσουν τα τρέχουν οι θεσμοί…

Αλλά «τεχνικό λάθος» λες και επρόκειτο για μαθητές δημοτικού, όταν μιλάμε για την πλέον έμπειρη χώρα σε προκηρύξεις θαλασσοτεμαχίων με εμπειρία δεκαετίων , όπως και στις οριοθετήσεις ΑοΖ.

Σύμφωνα με την διαρροή στα ελληνικά μέσα ενημέρωσης, λιγότερο από 24  ώρες μετά την επίσκεψη Δένδια στο  Κάιρο , το  υπουργείο Πετρελαίου της μεγάλης αραβικής χώρας προσάρμοσε τον χάρτη του επίμαχου οικοπέδου κατά τα συμφωνηθέντα με την ελληνική πλευρά. 

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά :

Τρίτη 9 Μαρτίου 2021

Καβάφης: Μην αναλώνεσαι με ανθρώπους που σε μειώνουν,που δεν θέλουν το καλό σου... [7 πράγματα που μου έμαθε ο Καβάφης για τη ζωή]

post 406

 

Αν σήμερα θεωρούμε την ποιητική αξία του Κωνσταντίνου Καβάφη κάτι το δεδομένο, αυτό δεν ίσχυε πάντα. Τον κατέκριναν, τον χλεύασαν σε μεγάλο βαθμό, τον παρώδησαν και πολλοί προσπάθησαν να αποδείξουν πως όσα έγραφε «δεν συνιστούσαν ποίηση». Και αυτό συνέβαινε όχι μόνο όσο ζούσε αλλά και μετά το θάνατό του.

 

Δεν έχει υπάρξει και ελπίζω να μην υπάρξει πιο «κακοποιημένος» από τους αναγνώστες και κάποιους εκπαιδευτικούς – εξεταστές ποιητής από τον Κωνσταντίνο Καβάφη. Είναι ο ποιητής που έχει διαβαστεί αποσπασματικά όσο κανένας άλλος, που έχει αναλυθεί κατά λέξη όσο κανένας άλλος- σε τέτοιο βαθμό που χάνεται ολότελα το νόημά του, σε τέτοιο βαθμό που οτιδήποτε ζωντανό μέσα του ασφυκτιά και πεθαίνει. Είναι αυτός που όλοι έχουμε διαβάσει δίστιχά του χωρίς να γνωρίζουμε το συγκείμενο (το context) και –όπως είναι μαθηματικά λογικό και αναμενόμενο- βγάλαμε βεβιασμένα συμπεράσματα. Το «τι θέλει να πει ο ποιητής», κυρίες και κύριοι, δεν είναι ποτέ ο αυτοσκοπός και –ευτυχώς- δεν υπάρχει σωστή απάντηση.

 

Πρώτον, κανείς δεν μπορεί να ξέρει τι θέλει να πει ο ποιητής γιατί δεν τον έχεις μπροστά σου να τον ρωτήσεις και να σου απαντήσει. Το να μαντεύει ο καθένας τι μπορεί να είχε στο μυαλό του ο Καβάφης και να θέτει την εικασία του ως δεδομένο και απαράβατο κανόνα, είναι ακριβώς το αντίθετο από τον ίδιο τον σκοπό της Ποίησης.Το να ζητείται από τον κάθε μαθητή- σπουδαστή- φοιτητή να μάθει απ’έξω την προσωπική θεωρία του οποιουδήποτε -κατά τ’άλλα πολυδιαβασμένου και μορφωμένου ερευνητή- και να είναι σε θέση να την αναπαράγει κατά λέξη, είναι, για μένα, έγκλημα.

 

Επίσης, ένα ποίημα είναι –ευτυχώς και πάλι- κάτι πολύ προσωπικό και εξατομικευμένο και λέει άλλα πράγματα στον καθένα ανάλογα με την ηλικία του, το χαρακτήρα του, τα βιώματά του, τα όνειρά του, τους εφιάλτες του, τις εμμονές του, το βλέμμα του, τον τρόπο που αγγίζει, τον τρόπο που μυρίζει. Ένα ποίημα μου λέει άλλα πράγματα από αυτά που λέει σε σένα και λέει άλλα πράγματα σε μένα στα 20 και άλλα στα 30 μου. Ακριβώς εκεί έγκειται και η ομορφιά του.

 

Ας μάθουμε επιτέλους στους ανθρώπους να σκέφτονται και όχι τι να σκέφτονται.

 

7 πράγματα που μου έμαθε ο Καβάφης για τη ζωή...

Ο Υποχρεωτικός Εμβολιασμός παραβιάζει τον Κώδικα της Νυρεμβέργης

Η μη-συναινετική συμμετοχή πολιτών σε ιατρικές έρευνες και πειράματα απαγορεύεται ρητώςΕιδικά μετά τα εγκλήματα των ΝΑΖΙ και τα πειράματα σε ανθρώπους που διενεργήθηκαν σε μαζική κλίμακα, θεσπίστηκε ο Κώδικας της Νυρεμβέργης (ως αποτέλεσμα των δικών των ΝΑΖΙ στην Νυρεμβέργη) όπου ορίζει αυτά τα ζητήματα. 

Το εμβόλιο για τον SarsCov2 ειδικότερα εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία διότι είναι πειραματικό και δίνεται με επείγουσα άδεια: : τυχόν εξαναγκασμός των πολιτών με οποιονδήποτε τρόπο (νομική υποχρέωση, εκβιασμός, απάτη) να εμβολιαστούν μαζικά με ένα εμβόλιο καινούριας και αδοκίμαστης τεχνολογίας, του οποίου οι παρενέργειες είναι υπό διερεύνηση, τους καθιστά πειραματόζωα και συνιστά επάνοδο των θηριωδιών των ναζιστών και νομιμοποίηση των εγκλημάτων τους με πρόσχημα την δημόσια υγεία.

4. Εμβόλιο SarsCov2 και παραβίαση του Κώδικα της Νυρεμβέργης
 Οποιαδήποτε διαγνωστική ή θεραπευτική μέθοδος, η οποία δεν εφαρμόζεται από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα, χαρακτηρίζεται ως πειραματική και η εφαρμογή της επιτρέπεται μόνο σύμφωνα με το νομικό και δεοντολογικό πλαίσιο που διέπει τη διεξαγωγή της επιστημονικής έρευνας (Άρθρο 3 §4 του Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας)

Όσα γράφτηκαν παραπάνω, στα πρώτα δύο μέρη αυτού του άρθρου, αφορούν τον εμβολιασμό γενικώς, χωρίς αναφορά σε συγκεκριμένο εμβόλιο ή ασθένεια. Και τώρα ας αναφερθούμε συγκεκριμένα στον υποχρεωτικό εμβολιασμό για την νόσο Covid 19. Η ιδιαιτερότητα αυτού του εμβολίου, που συζητιέται εδώ και καιρό πριν ακόμη να υπάρξει, είναι προφανώς πως είναι καινούριο, αδοκίμαστο στον πληθυσμό, και οι κατεπείγουσες διαδικασίες έγκρισής του (όπου εγκρίθηκε) αφήνουν ενδεχόμενα κενά ασφαλείας. Μάλιστα, κάποια από αυτά τα εμβόλια χρησιμοποιούν τη νέα τεχνολογία mRNA, που είναι μια νέα τεχνολογία που ως τέτοια δεν έχει εφαρμοστεί ξανά σε εμβόλια ώστε να είναι αναμενόμενες οι όποιες παρενέργειες θα έχει και να έχουν εκτιμηθεί σωστά ως ανεκτές ή μη. Μέχρι να τεθεί το “κατεπείγον” λόγω κοροναϊού, πολλές παράμετροι αυτής της τεχνολογίας ήταν υπό διερεύνηση, και εφαρμόζονταν κυρίως στην θεραπεία καρκίνου. Κατ' αυτή την έννοια, όσοι εμβολιαστούν με αυτό, συμμετέχουν σε πείραμα πάνω σε μια εν πολλοίς ανεφάρμοστη τεχνολογία για έναν καινούριο ιό. Κι εδώ έρχεται η πιο σημαντική αντίρρηση σε ότι αφορά το εμβόλιο για τον κοροναϊό.

 

Η μη-συναινετική συμμετοχή πολιτών σε ιατρικές έρευνες και πειράματα απαγορεύεται ρητώς. Το εμβόλιο για τον COVSARS2 ειδικότερα εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία: τυχόν εξαναγκασμός των πολιτών με...

Παρουσίαση με θέμα: "► ► Ηθικά και Δεοντολογικά ζητήματα στην έρευνα υγείας ► ► Θέσπιση ηθικών κανόνων στην έρευνα ► ► Τα χαρακτηριστικά της ηθικής της έρευνας ► ► Η ανάγκη."— Μεταγράφημα παρουσίασης:



1 ► ► Ηθικά και Δεοντολογικά ζητήματα στην έρευνα υγείας ► ► Θέσπιση ηθικών κανόνων στην έρευνα ► ► Τα χαρακτηριστικά της ηθικής της έρευνας ► ► Η ανάγκη για ηθικές κατευθυντήριες οδηγίες ► ► Κώδικες ηθικής της έρευνας

2 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ► ► Οι έννοιες ηθική και δεοντολογία θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη από τα πρώτα στάδια της έρευνας ► ► Κατά τη διάρκεια των ερευνητικών διαδικασιών, οι ερευνητές είναι υποχρεωμένοι να κάνουν διάφορες ηθικές και δεοντολογικές επιλογές ► ► Για τις επιλογές αυτές είναι υπόλογοι στους εαυτούς τους, στην επιστημονική κοινότητα τους, στην επίσημη πολιτεία, στην ακαδημαϊκή κοινότητα και στην κοινωνία ως σύνολο ► ► Τα ηθικά θέματα γίνονται ιδιαίτερα σημαντικά σε επιστήμες που εμπλέκονται στη μελέτη ανθρώπινων υπάρξεων ► ► Στο χώρο της Νοσηλευτικής επιστήμης η έρευνα εστιάζεται συνήθως πάνω σε ανθρώπινα υποκείμενα

3 Τα χαρακτηριστικά της ηθικής της έρευνας (1/3) ► ► Επιστημονική αντικειμενικότητα ► ► Συνεργασία με εξουσιοδοτημένα όργανα επιθεώρησης των ερευνητικών σχεδίων (ο ερευνητής υποβάλει την προτεινόμενη έρευνα στα κατάλληλα όργανα που έχουν την ευθύνη να εξασφαλίσουν την προστασία των δικαιωμάτων των υποκειμένων. Πολλά περιοδικά δημοσίευσης ερευνητικών εκθέσεων απαιτούν να αναφέρεται ότι η έρευνα εγκρίθηκε για την ηθική της πλευρά από εξουσιοδοτημένο όργανο)

4 Τα χαρακτηριστικά της ηθικής της έρευνας (2/3) ► ► Ολοκλήρωση στην παρουσίαση της ερευνητικής διαδικασίας (o ερευνητής δεν αποκρύπτει πληροφορίες για πιθανούς κινδύνους) ► ► Δικαιοσύνη στην αναγνώριση συνεισφοράς άλλων στην έρευνα ► ► Λεπτότητα στην εφαρμογή διαδικασιών και διεργασιών ώστε να προστατεύονται τα ανθρώπινα δικαιώματα ► ► Αποκάλυψη των πηγών οικονομικών πόρων

5 Τα χαρακτηριστικά της ηθικής της έρευνας (3/3) ► ► Διαφάνεια στην έκθεση του σκοπού, των διαδικασιών, των μεθόδων και των ευρημάτων ► ► Διερεύνηση του σώματος επιστημονικής γνώσης μέσω δημοσιεύσεων και παρουσιάσεων των ερευνητικών ευρημάτων (η έρευνα πρέπει να αποφέρει χρήσιμα αποτελέσματα) ► ► Θάρρος στη δημόσια διευκρίνηση κάθε παρεξήγησης

6 Κώδικας Νυρεμβέργης ► ► Ο πρώτος διεθνώς αναγνωρισμένος κώδικας ηθικής της έρευνας είναι ο κώδικας Νυρεμβέργης ► ► Υιοθετήθηκε από τον Αμερικανικό Ιατρικό Σύνδεσμο το 1949 ► ► Αναφέρεται σε διαδικασίες που περιλαμβάνουν: 1. 1. Τον καθορισμό του σκοπού, των μεθόδων μέτρησης 2. 2. Την συλλογή και την ανάλυση των δεδομένων 3. 3. Την ερμηνεία των ευρημάτων 4. 4. Τη δημοσίευση της έρευνας

Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας της Έρευνας (Ε.Η.Δ.Ε.) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας


Η Ε.Η.Δ.Ε. ελέγχει τα συγκεκριμένα μέτρα συμμόρφωσης με την ισχύουσα νομοθεσία και τις αρχές ηθικής και δεοντολογίας της έρευνας, που αναφέρουν οι υποβαλλόμενες σε αυτήν ερευνητικές προτάσεις, με βάση τα εξής κυρίως κανονιστικά κείμενα (νομοθετήματα και κώδικες ηθικής και δεοντολογίας).

https://www.uom.gr/ethics/xrhsimoi-syndesmoi 

Α.ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

 1.     Σύσταση και λειτουργία Ε.Η.Δ.Ε.

Νόμος 4521/2018 (ΦΕΚ Α’ 38) «Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις» (άρθρα 21-27)


2.     Προσωπικά δεδομένα

- Κανονισμός ΕΕ 2016/679 «για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων-ΓΚΠΔ)» (L119/2/04.05.2016) (ΓΚΠΔ-GDPR)

Νόμος 4624/2019 (ΦΕΚ Α' 137) "Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις

 

3.     Έρευνες συμπεριφοράς στον άνθρωπο

- Σύμβαση Οβιέδο (ιδίως άρθρα 15, 16, 17)

- ΓΚΠΔ-GDPR (ιδίως άρθρα 1-14, 21, 37-39, 44επ.)

 

4.     Έρευνα σε ευαίσθητες πληθυσμιακές ομάδες όπως παιδιά, έγκλειστοι φυλακών ή ψυχικά ασθενή άτομα

Ο Κώδικας της Νυρεμβέργης (γερμανικά: Nürnberger Kodex‎) είναι ένα σύνολο αρχών έρευνας όσον αφορά τα ζητήματα ηθικής που θίγουν το θέμα των επιστημονικών πειραμάτων με υποκείμενο το ανθρώπινο είδος

Μετάβαση στην πλοήγησηΠήδηση στην αναζήτηση

Ο Κώδικας της Νυρεμβέργης 

(γερμανικάNürnberger Kodex) είναι ένα σύνολο αρχών έρευνας όσον αφορά τα ζητήματα ηθικής που θίγουν το θέμα των επιστημονικών πειραμάτων με υποκείμενο το ανθρώπινο είδος.

 Δημιουργήθηκε ως αποτέλεσμα των Δικών της Νυρεμβέργης μετά το πέρας του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.

Ιστορικό

Η σύνταξη του Κώδικα της Νυρεμβέργης έχει τις ρίζες του στην Γερμανική κυβέρνηση προ Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, ιδιαίτερα στην χρονική περίοδο κατά την διάρκεια των δεκαετιών του 1930 και 1940. 

Ο προπολεμικός Γερμανικός Ιατρικός Σύλλογος θεωρούνταν ως προοδευτικός αλλά και δημοκρατικός. 

Είχε μεγάλες ανησυχίες για την δημόσια υγεία. Ένα παράδειγμα είναι η νομοθεσία της υποχρεωτικής παροχής ασφάλισης ασθενείας για τους Γερμανούς εργαζόμενους. 

Ωστόσο, οι ανήθικες πρακτικές ιατρών που επικρατούσαν, ξεκινώντας από τα μέσα της δεκαετίας του 1920, συνήθως βασιζόμενες στην ιδεολογία της φυλετικής υγιεινής, οδήγησαν στην καταγγελία από τους πολίτες και την ιατρική κοινωνία. ...

ΑΠΟ ΤΗΝ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ» ΤΩΝ FRANKENSTEIN ΣΤΗΝ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ» ΤΩΝ ΝΑΖΙΣΤΩΝ

Kleanthis Grivas

“Δεν φοβάμαι τον κορωνοϊό. Ποτέ δεν τον φοβήθηκα. Όπως δεν φοβάμαι και τους ιούς της γρίπης. Φοβάμαι τους ανθρώπους που φοβούνται τον κορωνοϊό. 

Γιατί εξαιτίας του φόβου τους, χρησιμοποιούνται εν αγνοία τους ως οικοδομικό υλικό για το χτίσιμο του οργουελιανού «1984» στο οποίο επιδιώκεται να μας εγκλωβίσουν όλους.

Και μόνο η ανατριχιαστική μονοφωνία που επιβλήθηκε στα εξαγορασμένα μέσα μαζικής εξαπάτησης και αποβλάκωσης για την επιβολή της fake-επιστήμης, λογικά θα έπρεπε να ήταν αρκετή για να πυροδοτήσει την κριτική αμφισβήτηση κάθε σκεπτόμενου ανθρώπου και να τρομοκρατήσει όσους σιτίζονται στον τηλεοπτικό βόθρο. Αλλά, φευ…

Είναι άραγε τυχαίο ή συμπτωματικό το γεγονός ότι στην ταφόπλακα της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης και της Ελληνικής «Δημοκρατίας» είναι χαραγμένος με αίμα ο αριθμός 48, ο οποίος δεν αντιστοιχεί στην ηλικία των «θανόντων» δημοκρατιών αλλά στον αριθμό του άρθρου των Συνταγμάτων τους που οδήγησε στη δολοφονία τους. 

Τον αριθμό 48 έχουν τα άρθρα του Συντάγματος και των δύο κοινοβουλευτικών δημοκρατιών που δίνουν τη δυνατότητα της χρήσης των «Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου» (τυπικό εργαλείο κάθε αυταρχισμού), μέσω των οποίων οι διαχειριστές της εξουσίας μπορούν να κυβερνούν ανεξέλεγκτα, παρακάμπτοντας τους κανόνες της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας και ενταφιάζοντάς την.

Στο άρθρο που ακολουθεί καθένας μπορεί να διαπιστώσει πόσο ασήμαντη είναι η απόσταση ανάμεσα στην «επιστήμη» των Frankenstein και στην «επιστήμη» των Ναζιστών. 

Λες και δεν άλλαξε τίποτα στα 75 χρόνια που πέρασαν από την ήττα του ναζισμού και στα 73 χρόνια που κύλησαν από τη διατύπωση του θεμελιώδους ηθικο-ιατρικού «Κώδικα της Νυρεμβέργης».”

Κλεάνθης Γρίβας


ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΣΕ ΥΓΙΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ COVID ΣΤΟ ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ

 

Children’sHealthDefense – 19 Φεβρουαρίου 2021

 

https://childrenshealthdefense.org/defender/uk-youth-worlds-first-covid-human-trial/?utm_source=salsa&eType=EmailBlastContent&eId=5f0e8dbf-63c4-4521-ae4e-753afbcf52bc

 

 

Επιλογή, επιμέλεια κειμένων, εισαγωγικό σημείωμα:

Κλεάνθης Γρίβας


ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

 

Δεν φοβάμαι τον κορωνοϊό. Ποτέ δεν τον φοβήθηκα. Όπως δεν φοβάμαι και τους ιούς της γρίπης. Φοβάμαι τους ανθρώπους που φοβούνται τον κορωνοϊό. Γιατί εξαιτίας του φόβου τους, χρησιμοποιούνται εν αγνοία τους ως οικοδομικό υλικό για το χτίσιμο του οργουελιανού «1984» στο οποίο επιδιώκεται να μας εγκλωβίσουν όλους.

Και μόνο η ανατριχιαστική μονοφωνία που επιβλήθηκε στα εξαγορασμένα μέσα μαζικής εξαπάτησης και αποβλάκωσης για την επιβολή της fake-επιστήμης, λογικά θα έπρεπε να ήταν αρκετή για να πυροδοτήσει την κριτική αμφισβήτηση κάθε σκεπτόμενου ανθρώπου και να τρομοκρατήσει όσους σιτίζονται στον τηλεοπτικό βόθρο. Αλλά, φευ…

Ελευθερία Ελευθερίου: Η παραγωγή έδειξε απαγορευμένο πλάνο της

Η κάμερα του Survivor κατέγραψε την Ελευθερίας Ελευθερίου με μικροσκοπικά μαγιό σε αμήχανες πόζες. Αναλυτικότερα, ο φακός ζούμαρε σε συγκεκριμένο σημείο του σώματος της Ελευθερίας Ελευθερίου, η οποία επιμένει να φορά μικροσκοπικά μαγιό και σορτσάκια, με τα πλάvα της να έχουν αποδειχθεί το ένα πιο αποκαλυπτικό από το άλλο. 

Οι αποψινές λήψεις της Ελευθερίας κατάφεραν να σχολιαστούν όσο ελάχιστες στα social media και δεν απορούμε για τον λόγο.

Ελευθερία Ελευθερίου

Ελευθερία Ελευθερίου προηγούμενο σέξι πλάνο

Το Survivor μας έχει δώσει πολλές στιγμές της Ελευθερίας σε αμήχανες πόζες. Μπορεί ο χαρακτήρας του καθενός να δοκιμάζεται κάτω από αντίξοες συνθήκες στο παιχνίδι επιβίωσης, όμως δεν παύει να υπάρχει και το χιούμορ, ειδικά στα πλάνα με τους παίκτες. Μία από τις παίκτριες που έχουν ξεχωρίσει είναι η Ελευθερία Ελευθερίου.

Η Ελευθερία Ελευθερίου, παρότι περνάει δύσκολα στο παιχνίδι, παραμένει μία από τις πιο εντυπωσιακές παρουσίες του Survivor. Ο σκηνοθέτης το γνωρίζει και για αυτό την μας προσφέρει πλάνα που…

Μάνος Δανέζης: "Δυτικός Πολιτισμός- Η Άνοδος και η Κατάρρευση ενός μύθου" - Η έννοια της Δημοκρατίας και του Res Publica


Μια σύντομη εξιστόρηση 

Για όσους δεν βαριούνται να διαβάσουν 4 σελίδες μπορούν να βρουν ολόκληρο το άρθρο στην διεύθυνση:  https://www.manosdanezis.gr/respublica/

Tο Δημοκρατικό Σύστημα μπορεί φιλοσοφικά να θεμελιώθηκε από τους Έλληνες, αλλά στην πράξη, ακόμα και στην Ελλάδα, ποτέ δεν εφαρμόστηκε. 

Στο επίπεδο της κοινωνικής φιλοσοφίας ο Δυτικός Πολιτισμός υιοθέτησε μια Αγγλικού τύπου δημοκρατία, περεφθαρμένη μεταφορά του Ρωμαϊκής φιλοσοφία του Res-Public (Ύλη κοινή για όλους) η οποία γέννησε το κοινωνικό σύστημα του «Ρεπουμπλικανισμού» το οποίο ως ιδεατό στόχο έχει το «Υλικό Δημόσιο Συμφέρον».

Στην εποχή μας γνωρίζουμε ότι σχεδόν πάντα το «Δημόσιο Συμφέρον» εξυπηρετείτε καλλίτερα και ταχύτερα, αν εξυπηρετεί συγχρόνως και κάποια «πονηρούλικα» προσωπικά και φιλικά συμφέροντα.

Η έννοια της Δημοκρατίας και του Res Publica

Δυτικός Πολιτισμός– Η άνοδος και η κατάρρευση ενός μύθου
Μια σύντομη εξιστόρηση
Δρ Μάνος Δανέζης - Αστροφυσικός

Η καινοτομία που εισήγαγε στην Ιστορία του δυτικού πολιτισμού η επιστημονική επανάσταση του δέκατου έβδομου και δέκατου όγδοου αιώνα, αφορά τη μέθοδο αναζήτησης και διερεύνησης της γνώσης. ...

Χόρχε Μπουκάι – «Θα περάσει κι αυτό» – Ένα παραμύθι με αφορμή την πανδημία

Ο Χόρχε Μπουκάι μας αφηγείται ένα παραμύθι με αφορμή την πανδημία.

Μετάφραση: Μαρία Μπεζαντάκου